Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 514212 kertaa)

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #5820 : 11.05.2012, 18:42:22 »
Ketjun raisu nimi perustui käsittääkseni legendaarisen Clint Eastwoodin Gran Torino- elokuvassa tekemään hellävaraiseen vuodatukseen sanomalehden luvun äärellä ja sen loppuheittoon "What a load of shit." Läpän juuret eivät yläasteelta vaan ko filmistä. http://www.youtube.com/watch?v=5Wa8ErLKdGc

Se keräsi kuitenkin ihan suht. hyvänhenkistä löpinää, mutta jos toinen ketju jo on olemassa niin...

Ei Uuninpankolle kaikkea voi työntää! Siksihän Penkkiurheiluhommakin avattiin, että Uuninpankkoa ei täytettäisi urheilupuheilla. Ja Koirahomma on olemassa, Suklaaketju... Suljettu ketju oli hauska, vaikka minua ei juuri siinä ketjussa kertaakaan julkisesti vituttanut! Ketju auki, kiitos.

Ja mikäs se tälle ketjulle sitten oikein tuli? 

http://hommaforum.org/index.php/topic,1951.3330.html  (Avautumisketju monikulttuuristen kohtaamisten ihanuudesta (yhdistetty)

Fobba käski lukita? Pitääkö kohtaamisetkin jatkossa kertoa Uuninpankolla?

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5821 : 11.05.2012, 18:54:50 »
Tämän ketjun kohtalo on myös ihmetyttänyt.

http://hommaforum.org/index.php/topic,55993.360.html  (Omakohtaisesti todetut rasistiset tapahtumat)

Tuokin oli kuitenkin pitkään auki, mutta sitten yhtäkkiä -> pysyvästi lukkoon. Parit serbikommentit eivät voi olla syy. Nehän voisi poistaa.

Joe

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5822 : 11.05.2012, 19:19:22 »
Joo, vois varoittaa ennen pikasulkua.

Olen sen verran infantiili kun jäi kansakoulukin neljään luokkaan.

Mikä on peruskoulu?
“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Herbert

• Jäsen^^
  • **
    • Profiili
« Vastaus #5823 : 11.05.2012, 19:42:00 »
Tämän ketjun kohtalo on myös ihmetyttänyt.

http://hommaforum.org/index.php/topic,55993.360.html  (Omakohtaisesti todetut rasistiset tapahtumat)

Tuokin oli kuitenkin pitkään auki, mutta sitten yhtäkkiä -> pysyvästi lukkoon. Parit serbikommentit eivät voi olla syy. Nehän voisi poistaa.

Mikä ihme on siinä, että tätä ehkä mielenkiintoisinta ketjua pidetään lukittuna kuukausitolkulla?
Muutama vuosi takaperin toimittajilla oli tapana ihastella sitä kuinka paljon erinäiset uudet viestintämuodot, kuten blogit ja tekstiviestit, voivat edistää demokratiaa. Ihastelu on sittemmin muuttunut kauhisteluksi ja nykyään netistä ei toimittajien mielestä tunnu muuta löytyvän kuin törkyä ja uhkailua.

-- Sami Aario

Nissemand

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5824 : 11.05.2012, 19:47:43 »
kappas vain, en ole huomannutkaan että lukko heilahtanut noillekkin ketjuille. Toista on siivottu jo melkein kuukausi. Tiedän että ei siitä modeilusta palkkaa saa, mutta luulisi jo kuukaudessa jonnin verran ehtivän deletoida asiattomuuksia
Pakolaissopimuksen artiklan 31 mukaan pakolaista ei tule rangaista luvattomasta maahantulosta. Sillä, saapuuko turvapaikanhakija oikeilla tai väärennetyillä papereilla ei ole vaikutusta mahdollisen suojelun myöntämiseen.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • [ ] Jankkaa [x ] Öyhöttää
    • Profiili
« Vastaus #5825 : 11.05.2012, 20:30:25 »

Olepa Emo ystävällinen ja koita pitää nuo fobbasta vittuilut jatkossa mahassasi. Fobba ei anna käskyjä foorumin hoidosta.

Avasin ketjun. Inhimillinen erehdys (unohtui/avattu välilehti katosi selaimen kaatuessa/tms.)

Lainaus
Mikä ihme on siinä, että tätä ehkä mielenkiintoisinta ketjua pidetään lukittuna kuukausitolkulla?

Avasin uuden ketjun alkuperäisen topicin mukaisesti. Toivottavasti tästä ei tule samanlaista off-topic-kokoelmaa.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2012, 20:40:29 kirjoittanut Miniluv »
Jon Stewart: Barack Trek : Into Darkness

"Well, um, the God of the Koran I don't know so much about." Richard Dawkins

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5826 : 11.05.2012, 22:33:09 »

Olepa Emo ystävällinen ja koita pitää nuo fobbasta vittuilut jatkossa mahassasi.

Olipas ikävästi sanottu!   :-\

Noinko äitisi on opettanut puhumaan vanhemmille rouvashenkilöille?   :flowerhat:

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5827 : 12.05.2012, 08:13:52 »

Olepa Emo ystävällinen ja koita pitää nuo fobbasta vittuilut jatkossa mahassasi.

Noinko äitisi on opettanut puhumaan vanhemmille rouvashenkilöille?   :flowerhat:

Muotoillaan uusiksi: rouva on hyvä ja pitää jatkossa fobbasta vittuilut mahassaan.

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5828 : 12.05.2012, 08:33:03 »

Muotoillaan uusiksi: rouva on hyvä ja pitää jatkossa fobbasta vittuilut mahassaan.

Parempi jo.

Vittuilu ja vihapuhe kielletty, kotoisa tunnelma kuin jumiksen jälkeisillä kirkkokahveilla.

Possumi

• Jäsen^^^
  • sapere aude
    • Profiili
« Vastaus #5829 : 13.05.2012, 01:22:53 »
Foorumi kai esittelee itsensä eri mielipiteiden foorumina.

Ei minua kiinnosta mikään kulttuuri-imperialismi.

koita nyt käydä asiallista keskustelua ilman ad hominem argumentaatiota.

Kuten olen toisaalla selittänyt - trollaamisen toteaminen ei ole ad hominemia vaan point-of-order keskustelun pitämisessä aiheessa - ei henkilöön menemistä - se että toteaa kommenttisi olevan tarkoitushakuista ja sisällötöntä provokaatiota/agitaatiota/roskaa on täällä täysin sallittua - ja kohdistuu kommenttiisi - ei henkilöösi. On sinun tehtäväsi seistä sanojesi takana jos pystyt. Täällä ei tule adminit itkemään apuun niin kuin siellä toisaalla.

PS: tulit sitte pitkästä aikaa tänne itkemään maanpuolustus.netissä josta on tullut ilmeisesti liian "ääri-ilmiöinen ja ... xenofobinen" sinulle?

Ja ei tuo sinun trollaa-ketju-kiinni kampanja äänestyksesikään siellä mennyt ihan niin kuin sinua miellyttäis kun jo modetkin alkoivat epäilemään motiivejasi :P

Tulet todella viihtymään Hommassa. Sydänystäväsi kmruuska on jo täällä. Tervetuloa!

PPS: ^ tämä oli sitä 'ad-hominemia' :-*
« Viimeksi muokattu: 13.05.2012, 01:39:52 kirjoittanut Possumi »
Ottakaa punavihreät silmälasit pois päästä ja varmistakaa päättelyni aukottomuus. -Sivullinen

Jokainen saa olla tollo, se on ihan legitiimi positio. -Junakohtaus

Paul Ruth

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Antes morrer livres que em paz sujeitos
    • Profiili
    • Wise Up Journal
« Vastaus #5830 : 13.05.2012, 02:16:24 »
"Ei täällä kavereita olla tekemässä.
"The most dangerous man, to any government, is the man who is able to think things out for himself... Almost inevitably, he comes to the conclusion that the government he lives under is dishonest, insane and intolerable."

- H.L. Mencken

AIP

• Jäsen^^^
  • irc.quakenet.org/#nuivat - Siel nähdään!
    • Profiili
« Vastaus #5831 : 13.05.2012, 08:07:54 »
Trollauksesta syyttäminen on nykyään sellainen helppo exit-pykälä, jota voi hyödyntää keskustelusta kieltäytymisessä. Mielestäni olisi kyllä syytä esittää päteviä todisteita ennen kuin alkaa huutelemaan trollia. Ylipäänsä. Kenestä tahansa. Moderointipostilaatikko lienee jatkuvasti pullollaan niitä kirjelmiä, joissa ilmiannetaan "trolleja."

Trololololollailuun on yksi ainoa lääke ja se on huomiotta jättäminen.
Ei ole tyhmiä ihmisiä, on vain ... ei kun onpas.

IDA

• Jäsen^^^
  • qui enim non est adversum vos pro vobis est
    • Profiili
« Vastaus #5832 : 13.05.2012, 08:16:53 »
Trollauksesta syyttäminen on nykyään sellainen helppo exit-pykälä, jota voi hyödyntää keskustelusta kieltäytymisessä. Mielestäni olisi kyllä syytä esittää päteviä todisteita ennen kuin alkaa huutelemaan trollia. Ylipäänsä. Kenestä tahansa. Moderointipostilaatikko lienee jatkuvasti pullollaan niitä kirjelmiä, joissa ilmiannetaan "trolleja."

Ei kannata jaksaa. Foorumilla on ilmeisesti kaksi linjaa: Ne jotka kirjoittavat kiinnostavia juttuja ja sitten ne, jotka tarkastavat meneekö kaikki pioneeriopistossa annetun linjan mukaisesti. Itse kuulut ensimmäiseen. Unohda toinen.
Tunc ergo introivit et alter discipulus, qui venerat primus ad monumentum, et vidit et credidit. Nondum enim sciebant Scripturam, quia oportet eum a mortuis resurgere. Abierunt ergo iterum ad semetipsos discipuli.

Possumi

• Jäsen^^^
  • sapere aude
    • Profiili
« Vastaus #5833 : 13.05.2012, 09:19:57 »

Trollaamisesta syyttäminen on ainoa tapa paljastaa muille keskusteluun ryöminyt trolli jonka tarkoitus on trollata keskusteluja kiinni ja pakottaa hänet puolustautumaan - kuten todistetusti kyseinen henkilö huonolla menestyksellä teki jo toisella foorumilla. Linkkasin tuon kommentin JussiHalla-aho eduskunnassa keskustelun tänne, koska inisi foorumista ja ad-hominem syytöksistä jne. Foorumin sääntöjen mukaan tämä ketju on se missä näistä asioista puhutaan. Liian moni ketju on jo ihan tarpeeksi täynnä meta-inttämistä.

Mikään exit-pykälä se ei ole - jos joku niin luulee niin tulee pettymään pahasti - toisin kuin tuolla mpnetissä täällä modet nauravat tuollaisille itkijoille.

Mitäs eroa muuten 'keskustelusta kieltäytymisestä' ja 'huomiotta jättämisessä' on? Toisessa näistä ainakin rehellisesti ilmoitetaan 'kieltäytymisestä' ja sen syistä. Mutta jos haluat puolestaloukkaantua adam7n takia niin ihan vapaasti. Itse kukin voi itse katsoa kumpi meistä kieltäytyi keskustelusta. Useamman kerran on kmruuskakin jäänyt housut alhaalla kiinni kun on suoraan sanonut sille meta-keskustelusta - toimii. Hiljaisuus ei ratkaise mitään.

Tämä on teesini - ja kieltäydyn kieltäytymästä siitä keskustelemisesta. :-X

PS: niin kysehän oli alunperin keskustelun kieltämisestä toisella foorumilla: Tupa: Aihe: Sensuuri iskee Maanpuolustus.net-foorumissa maahanmuuttokeskusteluun
« Viimeksi muokattu: 13.05.2012, 09:36:24 kirjoittanut Possumi »
Ottakaa punavihreät silmälasit pois päästä ja varmistakaa päättelyni aukottomuus. -Sivullinen

Jokainen saa olla tollo, se on ihan legitiimi positio. -Junakohtaus

AIP

• Jäsen^^^
  • irc.quakenet.org/#nuivat - Siel nähdään!
    • Profiili
« Vastaus #5834 : 13.05.2012, 09:36:03 »
Älä nyt viitsi.
Ei ole tyhmiä ihmisiä, on vain ... ei kun onpas.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5835 : 13.05.2012, 10:13:00 »
Älkää syytelkö toisianne trolleiksi ketjuissa.

Trollaavaa käytöstä havaitessasi riko lasi paina Ilmoita valvojille -nappia.

dothefake

• Jäsen^^^
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
    • Profiili
« Vastaus #5836 : 13.05.2012, 10:24:59 »
Saako itseään syyttää?
Se tässä vähän harmittaa, kun työttömille  somaleille maksetaan ajokortit ja autot veronmaksajien pussista lupaa kysymättä.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5837 : 13.05.2012, 12:00:15 »
Saako itseään syyttää?

Koska haluaisit kuitenkin, et saa. Muut saavat.

desperaato

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5838 : 13.05.2012, 18:48:24 »
Rebekka Holm:in kirjoitusta käsittelevä ketju piilotettiin yksityishenkilön takia hutkinnan ajaksi. Ei liene tarkoituksenmukaista piilotella sitä enää?
Vai ajatellaanko Fobban mahdollisesti gonahtavan törkeän rasistisesta ketjusta, jossa käydään kiinni alaikäiseen kuin muhamettilainen konsanaan?
" Islam on saatanasta"  - EMO

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5839 : 13.05.2012, 20:12:22 »
^ Nämä tällaiset lukuisat lukkiutuvat ketjut herättävät ajatuksia. Tietenkin heränneet ajatukset voidaan leimata vittuiluksi, ts. viestitetään että tietyn tyyppiset ajatukset ovat kiellettyjä ainakin julkisesti kerrottaviksi . Mutta kysymysten leimaaminen sopimattomaksi vittuiluksi herättää yhä vain enemmän kysymyksiä.

Sekin, että tällä palstalla viranomainen kirjoittelee, ja toisaalla sama viranomainen sorvaa vihapuhelakiluonnosta juuri tällaisia Homman  kaltaisia palstoja varten, herättää mielenkiintoisia ajatuksia ja laittaa luonnollisesti pohtimaan moderaation ehkä hankalaakin asemaa  tässä kokonaisuudessa. Kysymys ei ole vittumaisuudesta, kun ihminen alkaa pohtia, mikä käytännön vaikutus tälläisen kirjoittelijan läsnäololla on palstan moderointikäytäntöihin. Vaikka hän ei suoranaisesti osallistukaan moderointiin, on turha väittää (tai minä en ainakaan usko), etteikö hänen läsnäolonsa täällä "ihan rivijäsenenä" voisi vaikuttaa moderaatiokäytäntöihin ja mahdollisesti on  tarkoitettukin vaikuttamaan niihin. Onhan fobballa myös samat vasikkanapit ja YV-mahdollisuudet käytössään, kuin kaikilla meillä muillakin rekisteröityneillä jäsenillä. Jos hän niitä käyttää, on hänen kommenteillaan todennäköisesti suurempi painoarvo kuin jonkun muun jäsenen kommenteilla.

Homman moderaatiota ei arvostella kuin tässä ketjussa, ja moderaatioporukan ei tarvitse ratkaisujaan perustella. Se on ok, sopii minulle,  ja vaikka ei sopisikaan niin näillä silti mennään. Mutta on tullut jonkinverran pohdittua kaikenlaista, mikä on luonnollistakin tässä vainoharhaisessa vihapuheyhteiskunnassa, että kun ihmisellä aivot on ja vieläpä suvispropagandasta vapaat aivot, niin niillä tulee ajateltua.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5840 : 13.05.2012, 20:31:38 »
Fobban tilanne on selitetty moneen kertaan. Jos selitys ei mene perille, mikäs siinä, mutta "tolleenko fobba käski tekemään"-tyylistä länkytystä en ala kuuntelemaan.

Joten rouva muistaa ne annetut ohjeet jatkossa. Desperaatonkaan ei ole hyvä idea jatkaa fobballa vittuilua.

« Viimeksi muokattu: 13.05.2012, 20:34:17 kirjoittanut Miniluv »

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5841 : 13.05.2012, 20:52:01 »
Minä muistan ohjeet, mutta juuri tuo että sinä suhtaudut asiaan näin tunnepitoisesti, ja vedät jutun henkilökohtaiselle "vittuilukeskustelutasolle", saa minut vakuuttumaan siitä että olen oikeassa. Teillä on siellä modeaitiossa hikiset paikat. Tuo minun alkuperäinen osittain vitsin varjolla letkautettu kommentti fobbasta ei ollut syytöksenä sitä tasoa (eikä itseasiassa  syytös ollenkaan), etteikö siihen olisi voinut kevyemminkin suhtautua.

Tuohan on jo paniikkia, kun fobban mainitseminenkin tulkitaan vittuiluksi. Täällä ei viranomaiset istu huvikseen, se on fakta. Syitäkin voi olla useampia, kuin mitä on mainittu. En käsitä, miten se moderaattoreita henkilökohtaisesti loukkaa, jos tämän sanoo.

Sinä voit bannata minut tai antaa vaikka pysyvästi kenkää, mitä väliä? Jos tämä on joku suvismokupalsta tai sellaiseksi muuttumassa, niin näitä kyllä riittää. Kerran täältä lähdetään, Hommaltakin.

desperaato

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5842 : 13.05.2012, 20:57:05 »
Desperaatonkaan ei ole hyvä idea jatkaa fobballa vittuilua.

Joo joo. Mutta se Rebekka-ketju?

desperaato

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5843 : 14.05.2012, 17:28:32 »
Ei hei Miniluv! Ei noin voi toimia. Oikeesti! Suvivirsiketju lukkoon? WTF?  ???

junakohtaus

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5844 : 14.05.2012, 17:35:01 »
Emo, rauhoitus nyt.

Fobba ei ole antanut kerrassaan mitään ohjeita mihinkään suuntaan, päinvastoin hän on julkisesti todennut että täällä on asiat kunnossa ja muutkin voisivat ottaa mallia. Homma pyörii kuten aina ennenkin eli palstan tasolla ratkaisuista vastaa ylläpito ja omasta tekstistä jokainen itse. En oikein keksi millä  perusteella Homma olisi muuttunut tai muuttumassa suvismokutuspalstaksi, mutta tuollaiset arviot muutenkin tekee jokainen itse.

Desperaato,

Rebekka-ketjun tilanne on se, että sattuneesta syystä (lue Matiaksen uusi duuni) oikein kukaan ei juuri tällä hetkellä hoida viranomaisyhteyksiä. Se ketju tulee julki taas kun, ja vasta kun, ei ennen eikä jälkeen, meillä on jotain oikeaa tietoa siitä että tutkintaa ei ole käynnissä. En mä ainakaan rupea kerran tehtyä päätöstä, ja hyvistä syistä tehtyä vaikka itse sanon, muuttamaan tosta vaan.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012, 17:42:08 kirjoittanut junakohtaus »
Face Palm and Carry On

Faidros.

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5845 : 14.05.2012, 20:00:38 »
Eikö tuota uskontokyselyä saa mitenkään pidettyä näkyvillä, vaikka kommenttiosio olisikin lukossa? Minusta kysely on mielenkiintoinen.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Intiimikirurgian avulla voidaan tehdä myös seksuaalista identitettiä auttavia toimenpiteitä. -Sairaala Siluetti-

desperaato

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5846 : 14.05.2012, 20:08:35 »

Ok. Kiitos junakohtaus.

Vielä olisi se SUVISVIRSIKETJU.

dothefake

• Jäsen^^^
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
    • Profiili
« Vastaus #5847 : 15.05.2012, 00:22:28 »
Ollos huoleton, poikas valveiil' on.
Sitähän vastapuoli toivoo, että luovutamme.
Se tässä vähän harmittaa, kun työttömille  somaleille maksetaan ajokortit ja autot veronmaksajien pussista lupaa kysymättä.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5848 : 15.05.2012, 08:18:16 »
Sinun kirjoituskieltopyyntöäsi tuskin huomioidaan, koska oma nimimerkin ja kirjoitushistorian poispyyhkimispyyntönikin tuntuu  etenevän  kovin tahmeasti(kirjoituksiani on sentään joskus moderaation toimesta rankattu "pitkään aikaan tyhmimmiksi", ja banneihini tuntuu riittävän pelkkä moderaation tietämättömyys :) ).

Näyttää tapahtuneen selvä vääryys.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #5849 : 15.05.2012, 08:56:16 »
Minä muistan ohjeet, mutta juuri tuo että sinä suhtaudut asiaan näin tunnepitoisesti, ja vedät jutun henkilökohtaiselle "vittuilukeskustelutasolle", saa minut vakuuttumaan siitä että olen oikeassa. Teillä on siellä modeaitiossa hikiset paikat. Tuo minun alkuperäinen osittain vitsin varjolla letkautettu kommentti fobbasta ei ollut syytöksenä sitä tasoa (eikä itseasiassa  syytös ollenkaan), etteikö siihen olisi voinut kevyemminkin suhtautua.

Tuohan on jo paniikkia, kun fobban mainitseminenkin tulkitaan vittuiluksi. Täällä ei viranomaiset istu huvikseen, se on fakta. Syitäkin voi olla useampia, kuin mitä on mainittu. En käsitä, miten se moderaattoreita henkilökohtaisesti loukkaa, jos tämän sanoo.

Sinä voit bannata minut tai antaa vaikka pysyvästi kenkää, mitä väliä? Jos tämä on joku suvismokupalsta tai sellaiseksi muuttumassa, niin näitä kyllä riittää. Kerran täältä lähdetään, Hommaltakin.

Emo,

kuulut niihin kirjoittajiin, joilla karkaa mopo keskimääräistä helpommin. Tästä syystä katsoin tarpeelliseksi huomauttaa asiasta.

Sikäli kuin tiedän, sinulla ei ole varsinaista käsitystä siitä, miten Homma toimii ylläpidon puolelta. En myöskään keksi mitään keinoa, jolla voisin vakuuttaa sinut siitä, että fobba ei säätele Homman toimintaa. Ainahan voisit turvautua joko se koira älähtää -tekniikkaan tai vaikeneminen on myöntymisen merkki -kikkaan.

Ja eihän tämä mitään merkitse, jos haluaa alkaa oikein kehittelemään, mutta fobba on ollut viimeksi paikalla foorumilla 28.04.2012, 15:02:13.

« Viimeksi muokattu: 15.05.2012, 10:05:52 kirjoittanut Miniluv »