Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 2021876 kertaa)

Kaukasialainen

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 0
  • Meitä ei miehitetty sotienkaan aikana...
    • Profiili
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #60 : 05.01.2009, 23:13:30 »

Katos hemmetti, et olekaan. Mun moka, sori tästä. Mä tässä koitan muun toiminnan ohella modettaa ja se siitä sitten tuli.

Mutta joo siis tosiaan, nää säännöt ja käytännöt ovat vielä toistaiseksi vähän eläväisessä tilassa, joten ylläpito pyytää kaikilta kärsivällisyyttä sekä ystävällistä asennoitumista ajoittaiseen sekoiluun.

Ei hätiä mitiä. Itse asiassa olen sen Kaukasialisen postaaman Kalergi-salaliiton toisissa yhteyksissä lukenut, eikä se minusta sellaisenaan ole tätä foorumia tahraava, ei edes mitenkään j-miesvastainen, kunhan nyt  kertoo EU:n juurista ja mahdollisista taustavaikuttajista, jotka on kaikki historiallisesti todennettavissa. Mutta se tästä, ettei mene turhaksi jankuttamiseksi.

Ja Miniluv, ei ne prosessoritehot meillä tavisfoorumilaisillakaan aina ole kellotettu vimpan päälle. ;)

Ja Zngr, sinä kerroit maailmasta sellaisena kun sen havaitset, eikä se ollut salaliittoteoria ollenkaan, faktojahan nuo ovat. Mitä jos joku kuitenkin havaitsisi tästä toisesta hattivattijoukkiosta, siis j-miehistä, järkiperäisiä ja todennettavia ilmiöitä ja verkostoja tms. jotka kietotuvat maailmanpoltiikkaan, EU:hun ja talouselämään muumilaakson asukkaiden kannalta kyseenalaisella tavalla? Näistäkö ei sitten voitaisi puhua? (ei sillä että minulla olisi tarvetta heistä erityisesti puhua, mutta uteliaisuuttani kysäisin.)

REINOSENI !

Jos yleissivistyksesi on hieman vajaavainen, ja näet asiallisen keskustelun eri ideologioiden taustoista ja voimista hankalana hahmottaa, niin opiskele lisää asioiden seuraus / syy suhteita. Se että bannaat kaikki asiat jotka liittyvät joihinkin uskontoihin tai yleisesti luultuihin "factoihin", ja kun näitä kyseenalalaistetaan painavilla ja perustelluilla argumenteilla, niin pilaat hyvän keskusteluforumin synnyn. Kaikilla ei ole yhtä rajoittunut sivistyksen taso, ja sinun täytyy yrittää laajentaa hieman tietämystäsi maailman politiikasta.

Yksi syy Halla-Ahon menestykseen on ollut bannaamaton keskustelu, kyllä ihmiset haistaa paskan jos sitä eteen työnnetään, ei siihen tarvitse PASKA-kylttiä tökätä päälle.

Peltirumpu

• Vieras
« Vastaus #61 : 06.01.2009, 00:42:39 »
Eiköhän nämä salaliittoteoriat hattivattien maailmanherruudesta kuulu tuonne peräkammarin perimmäiseen nurkkaan?

Rumpu sitten pärisee jatkossa siitä asiasta, mitä viestiketju koskee. Jookosta?
« Viimeksi muokattu: 06.01.2009, 01:01:30 kirjoittanut Miniluv »

Zngr

• Jäsen^^^
  • Liked: 113
  • Yhteiskunta-akselien välejä varjostava juopa
    • Profiili
« Vastaus #62 : 06.01.2009, 00:51:34 »
Eiköhän nämä salaliittoteoriat hattivattien maailmanherruudesta kuulu tuonne peräkammarin perimmäiseen nurkkaan?

Voi h-vtti, älä jaksa, Daily Telegraph uutisineen on hieman eri asia kuin parin superhörhön foorumisalaliittoteoria j-vattien maailmanherruudesta? Tiedät P-Rumpu ihan hyvin mistä puhun.

Anna.

Olla.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Zngr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #63 : 06.01.2009, 00:59:32 »
Opetelkaa olemaan quottaamatta viittä sivua vastauksia (sori Peltirumpu, eihän siinä ollutkaan viittä sivua, ainostaan kolme pitkää quotea) jos käytätte "quote" nappulaa kun haluatte sanoa jotain kuten tässä: http://hommaforum.org/index.php?topic=243.msg12331#msg12331

Esim. Peltirumpu, sen voisi tehdä näin:

Miten lainaamasi liittyy viestiisi Reinosellesi? ???

Ei mitenkään! Hyvä pointti!

ps. Rumpuseni, ei lue todellakaan säännöissä, ennenkuin kuin kysyt, että "älä quottaa 7500 sanan tekstiä jos kirjoitat siihen vain viiden sanan vastauksen" mutta se johtuu ainoastaan siitä että jokaisen pitäisi tajuta ihan itse ikäänkuin automaattisesti, että se on äärimmäisen typerä tapa tuhlata tilaa kaikkien monitorilta.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2009, 01:01:57 kirjoittanut Zngr »
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Peltirumpu

• Vieras
« Vastaus #64 : 06.01.2009, 01:03:52 »
Koitetaan pitää mielessä tuo lainaamisneuvo.

Peltirumpu

• Vieras
« Vastaus #65 : 06.01.2009, 01:05:43 »

Rumpu sitten pärisee jatkossa siitä asiasta, mitä viestiketju koskee. Jookosta?

No kyllähän siinä maailmanherruudesta ja salaliitoista puhuttiin, mutta antaa olla.

Zngr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #66 : 06.01.2009, 01:06:36 »
Koitetaan pitää mielessä tuo lainaamisneuvo.

Ai luulit oikeasti jossei erikseen sanota, että on ihan järkevää lainata vaikka 50 viestiä yhdestä ketjusta uuteen viestiin ja itse kirjoittaa perään ainoastan "no voi sentään minä olen eri mieltä"?
-Ali, Rinkeby

- H. L. Mencken

Peltirumpu

• Vieras
« Vastaus #67 : 06.01.2009, 01:09:09 »
Ai luulit oikeasti jossei erikseen sanota, että on ihan järkevää lainata vaikka 50 viestiä yhdestä ketjusta uuteen viestiin ja itse kirjoittaa perään ainoastan "no voi sentään minä olen eri mieltä"?
No en kai minä niin sanonut? Laskepa huviksesi kuinka monessa kommentissani 300 joukosta on jotain megalainauksia? Saatat hämmästyä. Sattuu sitä muuten muillekin väsyneenä mokia. Niin modeille kuin taviksillekin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2009, 01:11:27 kirjoittanut Peltirumpu »

Zngr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #68 : 06.01.2009, 01:19:17 »
No en kai minä niin sanonut? Laskepa huviksesi kuinka monessa kommentissani 300 joukosta on jotain megalainauksia? Saatat hämmästyä. Sattuu sitä muuten muillekin väsyneenä mokia. Niin modeille kuin taviksillekin.

Näin tekee, kiva, kun et jatkossa lainaa useita viestejä kerralla jos omasi tekstisi on ainostaan viisi sanaa pitkä.

Kiitos.
-Ali, Rinkeby

- H. L. Mencken

Julma Elin

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #69 : 06.01.2009, 08:50:51 »
Venäjällä on kaikki muu muumipeikkoa paitsi muumipeikko.

Topikin moderointi on näemmä aiheensa veroinen. Piti oikein tuo wanha Donnerin lausahdus muutella rähmällään olevaksi. Niin, kumpi se nyt sitä itseään kunnioittikaan, häh?

edit: ihan oikeasti. jos ette tuon vertaa tunne poliitikkojen sanomia niin menkää jonnekin muualle sivistämään itseänne ja tulkaa 15 vuoden päästä moderoimaan takaisin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2009, 08:54:14 kirjoittanut Julma Elin »

lot

• Vieras
« Vastaus #70 : 06.01.2009, 16:32:45 »
edit: ihan oikeasti. jos ette tuon vertaa tunne poliitikkojen sanomia niin menkää jonnekin muualle sivistämään itseänne ja tulkaa 15 vuoden päästä moderoimaan takaisin.

Ei kun me pysytään täällä. Sillä tekemällä oppii, ei-tekemällä ei-opi. Ei me tahallamme olla ilkeitä. Tyhmyyttämme joskus, tietämättömyyttämme joskus, mutta tahallamme - ei koskaan.

VMJ

• Jäsen^^^
  • Liked: 25
  • In Homma we trust!
    • Profiili
« Vastaus #71 : 07.01.2009, 18:47:27 »
Nyt en ole ihan varma olenko aivan täydellisen käsi vai onko minulta estetty uusien viestiketjujen avaus..?

En ole yksityisviestinä mitään varoitusta saanut enkä keskustelussakaan minkäänlaista huomautusta huomannut.

Terv. "epätietoinen"
Homma ^^!!

IDA

• Vieras
« Vastaus #72 : 07.01.2009, 19:43:05 »
Nyt en ole ihan varma olenko aivan täydellisen käsi vai onko minulta estetty uusien viestiketjujen avaus..?

En ole yksityisviestinä mitään varoitusta saanut enkä keskustelussakaan minkäänlaista huomautusta huomannut.

Terv. "epätietoinen"

Käyttöoikeusuudistusten myötä foorumille tuli sellainen uudistus, että vain 50 viestiä kirjoittaneet voivat avata ketjuja.

Eli tuo koskee kaikkia jäseniä, joilla on alle 50 viestiä.

Kaukasialainen

• Jäsen^^
  • **
  • Meitä ei miehitetty sotienkaan aikana...
    • Profiili
« Vastaus #73 : 07.01.2009, 20:56:51 »
Kyllähän tälläisten Reinojen kirjoitusten taso alentaa koko Homman painoarvoa, näkee että on kouluttamaton ja päässyt uransa huipulle kun on moderaattorina HOmmassa. Eikö Hommasta löydy yhtään enempää kompetenssia hoitaa Reinon vakanssia ?
Sääli jo Perussuomalaisten leiri saa REINOJEN leiman otsaansa = yksinkertaisten, kouluttamattomien ihmisten marginaalijoukko, joka yrittää esittää jotain sivistyneempää kuin itse asiassa on. Onneksi Halla-Aho osaa sentään ajatella, Reinoilla ei olisi mitään jakoa julkisessa väittelyssä. Sääli jos PS runko koostuu tuon tason ihmisistä.

Tämä oli sitten viimeinen kerta, kun sinun valituksesi siirretään. Seuraavasta nillityksestä muualla, kuin tässä ketjussa tulee sanktiota
« Viimeksi muokattu: 07.01.2009, 21:01:44 kirjoittanut IDA »

Jaakko Untoinen

• Jäsen^^
  • **
  • yleismyönteinen
    • Profiili
« Vastaus #74 : 09.01.2009, 20:42:58 »
Miksi kaksi viestiäni on lentänyt kyöpelivuorelle? Miksi reino laittoi oudon viestin, ja mitä hän sillä tarkoittaa?
First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win. (Mahatma Gandhi)

Mika

• Jäsen^^^
  • Liked: 3917
  • Nato-haukka
    • Profiili
« Vastaus #75 : 09.01.2009, 20:50:03 »
Olisi varmaan hyvä laatia joku kiellettyjen sanojen luettelo tai muu ohje, jossa vähän valotettaisiin minkälaista kieltä Hommassa saa käyttää.

Noki ja keppi muodostavat ainakin yhdyssanaksi liitettynä kielletyn ilmauksen, vaikka kyseessä on perinteinen suomalaiskansallinen lempinimi laihalle mustalle miehelle. Mites on n**k*rin, m*nnen tai l*kup*kan laita ? 

Ohje olisi tarpeen, koska on itsestään selvää, ettemme halua vahingossakaan ärsyttää Mika Illmania ja muita korkeasti kunnioittamiamme viranomaisia.   
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 10810
  • Mode EVP
    • Profiili
« Vastaus #76 : 09.01.2009, 20:53:23 »
"Erityisen kiellettyjä solvauksia ovat kaikenlaiset sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen, rotuun, uskontoon ja muuhun henkilökohtaiseen kohdistuvat loukkaukset. Täällä ei siis huoritella/hintitellä/vinosilmäillä/jeesustella eikä muutenkaan perseillä."
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle huomautus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

JohannaS

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 73
    • Profiili
« Vastaus #77 : 09.01.2009, 21:54:11 »
Pari ajatusta.
Mielestäni moderaatiolinja on tällä hetkellä hiukan mielivaltainen, eikä ole tarpeeksi selkeitä sääntöjä kaikista asioista.

Tuossa eilen yöllä yhteen ketjuun postattiin moden toimesta kommentti että kickbannia tulee eräälle käyttäjälle. Viesti näytti osittain vitsiltä, osittain tosissaan kirjoitetulta, ja minun piti aamulla kysyä siitä viestistä (näytti että kyseessä oli väärinymmärrys). Mutta aamulla kickban-uhkaus oli hävinnyt. Jäin ihmettelemään että oliko se kuinka tosissaan ilmaistu, ja miksi se poistettiin.

Täällä sanotaan että "et vissiin ole lukenut sääntöjä". Mutta sääntö- tai FAQ-sivulta ei itse asiassa löydy tuota mainintaa moderaattorien puna- ja sinikynästä. Se lukee vain täällä. Tuon modevärijutskan voisi laittaa esille sääntö- tai faq-ketjuun.
Muutenkin tuossa peniksenpolttoketjussa tuntuu että modet v*ttuilevat kirjoittajalle jolla on ihan valideja huolenaiheita (onko aiheesta keskustelu relevantti Hommalle, ja kuinka tahdikasta on vitsailu murhan uhrin kustannuksella).

Ja yleisesti tuntuu että pari käyttäjää on joutunut modejen silmätikuksi vain sen takia, että ovat hieman kriittisempiä skenehuumorin suhteen ja haluavat mahdollisimman siivoa kielenkäyttöä täällä. Näille käyttäjille kuittaillaan aina välillä vaikka he kirjoittavat fiksuja postauksia.

Ja toivon että poistetaan se painike jolla kirjoittaja saa viestinsä deletoitua. Tuo nappi voi sekoittaa keskustelua; joku kirjoittaa jotain provosoivaa, toinen vastaa viestiin, ensimmäinen kirjoittaja deletoi postauksensa syystä tai toisesta, ja lopulta toinen kirjoittaja näyttää kaikkien muiden silmissä omituiselta kun kommentoi postausta jota ei ole olemassa.

Eli mielestäni tuo viestin deletoimispainike kannattaisi ottaa pois, en näe syytä miksi sitä tarvittaisiin. Jos postaa jotakin, niin seisokoon sanojensa takana. Edit-nappula riittää typojen korjaamiseen, ja editoidusta viestistä sentään näkee että sitä on editoitu, kun taas deletoitu viesti ja kaikki jäljet siitä vain häviävät.

En ole myöskään varma kuinka paljon hyödyksi on viestien siirto Kyöpelinvuorelle. Samalla lailla kuin viestien deletointi, se sekoittaa keskustelua. Ja mielestäni tuohon Kyöpelinvuori-threadiin on päätynyt joitakin viestejä jotka mielestäni eivät ole trollaavia tai provosoivia. (esim. nuo Jaakko Untoisen viestit)

..tässä tuli nyt hiukan kritiikkiä. Pääosin olen kuitenkin iloinen että ne juutalaissalaliittojutut sekä selkeät uusnatsipuheet on pidetty poissa, ja enemmistö keskustelusta on hyvinkin mielenkiintoista. Toivon kuitenkin että linjanvedot sääntöjen suhteen olisivat hieman selkeämmät; esim. se sääntö ei-toivotuista assosiaatioista on edelleen aika hämärä, ja sääntöä on sovellettu kummallisesti.

Ullanlinna

• Vieras
« Vastaus #78 : 09.01.2009, 22:06:04 »
Olisin myös kiinnostunut tietämään miksi moderaattori oli valmis poistamaan nimimerkin "Jukka Latva-laho" ennen ko henkilön ensimmäistäkään postausta? Ei kai nimimerkistä voi etukäteen varmuudella tietää onko kyseessä trolli vai ei?

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 10810
  • Mode EVP
    • Profiili
« Vastaus #79 : 09.01.2009, 22:39:19 »
Taisin ehtiä lukea jonkin Latva-lahon postauksen...

Laitoin sinne sääntöjen loppuun maininnan väreistä. Reino nyt vain sattui muistamaan väärin, että siellä se jo olisi ollut. Säännöistä pitäisi olla tulossa uusittu versio kohta puoliin.

Muista kommenteista: mitään aukottomia sääntöjä inhimillisen kommunikaation kaitsemiseen on mahdotonta tehdä. Aina jää jotain harmaita alueita, joilla sitten modet tekevät enemmän tai vähemmän stetson-kertoimen varassa ratkaisuja. Myös niin metsä vastaa kuin sille huudetaan-sääntö pätee moderaattoreihin. Uskon myös, että assosiaatiosääntö on talonpoikaisjärjen puitteissa tarpeeksi selvä.

Olen silti iloinen, että päälinjat ovat edes jonkun mielestä kohdallaan :)

Ja työryhmä aloittaa työnsä Kiellettyjen Sanojen Listan parissa heti ratkaistuaan Lähi-Idän kriisin, ikiliikkujan rakenteen ja Suomen toisen Euroviisujen voittobiisin.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle huomautus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Count

• Vieras
« Vastaus #80 : 10.01.2009, 22:48:52 »
Laittaisitteko ystävällisesti sääntöihin ja/tai fakkiin listan moderaattoreisja ja ylläpitäjistä sekä heidän 'tonttinsa' jos sellainen on määritelty?

[edit: Ja tämänhän piti mennä kehitysehdotuksiin...]
« Viimeksi muokattu: 10.01.2009, 22:50:56 kirjoittanut Count »

lot

• Vieras
« Vastaus #81 : 10.01.2009, 22:50:55 »
Laittaisitteko ystävällisesti sääntöihin ja/tai fakkiin listan moderaattoreisja ja ylläpitäjistä sekä heidän 'tonttinsa' jos sellainen on määritelty?

Tässäpä nämä. Tällä hetkellä ei ole mitään erityisosa-alueita, avoin hiekkalaatikko kaikille. Homman moderointi lokeroitunee ajan kuluessa.

Count

• Vieras
« Vastaus #82 : 10.01.2009, 22:56:32 »

Tässäpä nämä. Tällä hetkellä ei ole mitään erityisosa-alueita, avoin hiekkalaatikko kaikille. Homman moderointi lokeroitunee ajan kuluessa.

Onhan se, mutta lista siellä minne se "kuuluu" olisi kätevämpi, varsinkin kun säännöissä on kohta "ylläpidon yhteystiedot". Pelkkä mailiosoite on aika köpö kun samaan hengenvetoon todetaan että ylläpidolle ja moderaattoreille voi yksäreitäkin lähettää :)

reino

• Vieras
« Vastaus #83 : 12.01.2009, 12:10:06 »
Olisin myös kiinnostunut tietämään miksi moderaattori oli valmis poistamaan nimimerkin "Jukka Latva-laho" ennen ko henkilön ensimmäistäkään postausta? Ei kai nimimerkistä voi etukäteen varmuudella tietää onko kyseessä trolli vai ei?

No eiköhän tuosta jo melkoisella varmuudella voi. ;)

Pitäisikö sääntöihin lisätä selvyyden vuoksi luettelo kielletyistä käyttäjätunnuksista, joita ovat ainakin toisten henkilöiden nimet, väännökset sellaisten ihmisten nimistä joista keskustellaan palstalla päivittäin ja kaikki ns. vihablogeissa esiintyneet hauskat nimiväännökset.

EDIT: ja kyseessähän olikin sitten vanha tuttu, kuten hän jo toisessa viestissään ilmoitti. Johon sitten pistin sen kickban-viestin, mutta ei ollu sinisellä, ei ollu sinisellä!!1!  ;D
« Viimeksi muokattu: 12.01.2009, 12:18:10 kirjoittanut reino »

M.E

• Mielivaltainen dEspootti
  • Nuivaniemi
  • Jäsen^^^
  • *
  • Liked: 10
    • Profiili
« Vastaus #84 : 12.01.2009, 12:19:29 »

No eiköhän tuosta jo melkoisella varmuudella voi. ;)

Pitäisikö sääntöihin lisätä selvyyden vuoksi luettelo kielletyistä käyttäjätunnuksista, joita ovat ainakin toisten henkilöiden nimet, väännökset sellaisten ihmisten nimistä joista keskustellaan palstalla päivittäin ja kaikki ns. vihablogeissa esiintyneet hauskat nimiväännökset.

EDIT: ja kyseessähän olikin sitten vanha tuttu, kuten hän jo toisessa viestissään ilmoitti. Johon sitten pistin sen kickban-viestin, mutta ei ollu sinisellä, ei ollu sinisellä!!1!  ;D

Tuo on huomioitu uudessa sääntöluonnoksessa. Postaan sen varmaan vielä tämän päivän aikana hallinnon alueella.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

reino

• Vieras
« Vastaus #85 : 12.01.2009, 12:47:02 »
Toivon kuitenkin että linjanvedot sääntöjen suhteen olisivat hieman selkeämmät; esim. se sääntö ei-toivotuista assosiaatioista on edelleen aika hämärä, ja sääntöä on sovellettu kummallisesti.

Yritin tuolla jo aiemmin selittää tätä. Se sääntö on tarkoituksella ympäripyöreä, jotta sitä voidaan soveltaa suuntaan tai toiseen. Ja sitä tullaan jatkossakin soveltamaan myös (muka) oikeutetun suuren moraalisen närkästyksen varjolla suoritettuun vouhkaamiseen.

Noihin muihin esille ottamiisi kohtiin sen verran, että kannattaa muistaa, että netissä kaikki ei ole sitä miltä se näyttää.

Hommafoorumilla on ihan tavallisten huolettomien trollien lisäksi muutamia henkilöitä, joiden tavoitteena ei todellakaan ole homman eteneminen. (Tämä ei sulje pois sitä, etteivätkö nämä henkilöt saattaisi esittää valideilta kuulostavia pointteja tai kirjoittaa fiksujakin postauksia.) Jos jonkun mielestä tuntuu uskomattomalta, että kukaan käyttäisi valtavasti aikaa ja energiaa monimutkaisten roolileikkien pelaamiseen ja ihmisten vedättämiseen, niin kannattaa lueskella niitä Jussista kirjoitettuja vihablogeja.

Moniin ongelmiin on toivottavasti tulossa parannusta uusien sääntöjen myötä.

Peltirumpu

• Vieras
« Vastaus #86 : 12.01.2009, 18:51:05 »

Hommafoorumilla on ihan tavallisten huolettomien trollien lisäksi muutamia henkilöitä, joiden tavoitteena ei todellakaan ole homman eteneminen. (Tämä ei sulje pois sitä, etteivätkö nämä henkilöt saattaisi esittää valideilta kuulostavia pointteja tai kirjoittaa fiksujakin postauksia.)
Nillitystä: Ensinnäkin, trolleille ei juurikaan ole lebensraumia annettu, eiköhän nuo ole parin viestin jälkeen lentäneet ulos. Ellet trollaamisella tarkoita mielipidettä joka jotenkin eroaa nk. kovan ytimen linjauksista. Minusta täällä on ihan peruspostaja sattanut saada trollinviittaa ihan SuSin, ylläpidon (kait enimmäkseen juuri sinä..), Jussin, Perussuomalaisten jne kriittisestä tarkastelusta.. Tosin olen ilokseni havainnut että linja on hiukan keventynyt, mikä on keskustelun kannalta hyvä, kukaan ei viihdy kauaa samaan tahtiin nyökyttelevien jees-kertsillä..

Mitä tulee tuohon, että jotkut eivät ole täällä edistämässä Hommaa, niin ensinnäkin Homma itsessään on hämärästi määriteltävissä, toisekseen mitä vikaa sellaisessa on, sitä keskusteluahan on nimenomaan itketty vuosia, mutta jos nyt jotenkin demonisoidaan ne joiden kanssa sitä keskustelua pitäisi aikaan saada, jää koko homma vain hymistelyksi ja skenevitseiksi. Käsittääkseni tämä juuri esti asiallisen keskustelun Vieraskirjassa, koska ensimääiseksi sait joko trollinkaavun, tai sitten 20 netsiä hyökkäsi argumenttiesi kimppuun. Ei kukaan yksinään sellaista jaksa, kun ei se ole keskustelua vaan sotaa.. Tämä vain omana huomionani monivuotisen Vieraskirjan seurailun, ei siellä kirjoittelun, seurauksena..

Peltirumpu

• Vieras
« Vastaus #87 : 12.01.2009, 18:55:04 »
Jos jonkun mielestä tuntuu uskomattomalta, että kukaan käyttäisi valtavasti aikaa ja energiaa monimutkaisten roolileikkien pelaamiseen ja ihmisten vedättämiseen, niin kannattaa lueskella niitä Jussista kirjoitettuja vihablogeja.

Moniin ongelmiin on toivottavasti tulossa parannusta uusien sääntöjen myötä.
Eikös juuri joku vihreä politikko, J. Kasvi?? kehuskellut näillä multipersoonillaan eri palstoilla..

Hienoa että parannuksia ja tarkennuskia on tulossa.  ;D

reino

• Vieras
« Vastaus #88 : 12.01.2009, 21:12:04 »
Nillitystä: Ensinnäkin, trolleille ei juurikaan ole lebensraumia annettu, eiköhän nuo ole parin viestin jälkeen lentäneet ulos. Ellet trollaamisella tarkoita mielipidettä joka jotenkin eroaa nk. kovan ytimen linjauksista. Minusta täällä on ihan peruspostaja sattanut saada trollinviittaa ihan SuSin, ylläpidon (kait enimmäkseen juuri sinä..), Jussin, Perussuomalaisten jne kriittisestä tarkastelusta.. Tosin olen ilokseni havainnut että linja on hiukan keventynyt, mikä on keskustelun kannalta hyvä, kukaan ei viihdy kauaa samaan tahtiin nyökyttelevien jees-kertsillä..

Lue vaikkapa Kaukasialaisen postaushistoria (sieltä tosin puuttuu ne pari keskeisintä viestiä, joiden avainsana on neekerit ja ÄÖ) ja tule sitten kertomaan minulle, että reinolle vittuilemisesta on muka saanut bannia tai trollin viitan. :)

Tilastotietoa:
- Foorumilla on tällä hetkellä nopeasti laskien ainakin 3 trollia, jotka ovat itsekin suoraan ja rehellisesti tunnustautuneet trolleiksi. Nämä ovat sinänsä melko harmittomia tapauksia, jotka eivät esim. minua henk-koht. ärsytä ollenkaan.
- Foorumilla on ainakin yksi aiemmin bannattu käyttäjä, joka on tullut niin sanotusti uudella proxyllä sisään. Ja minä en nyt viittaa sinuun, jos joku sitä epäili.
- Foorumilla on ainakin yksi multipersoona, ja se ei ole Jyrki J. Kasvi.

Minulla ei sinänsä ole mitään eriäviä mielipiteitä, keskustelua tai ihan suoranaista vittuilua vastaan. Mutta, kuten kaikille on varmaan jo tähän mennessä tullut selväksi, minun henkilökohtaiset kipupisteeni ovat:
- jatkuva "väärin sammutettu" -jankutus eri muodoissaan ("Rosa, Rosa!!" ja "toi on rassismii, rassismii" jne.)
- multipersoonat

Jos jotain keskusteltavaa ja mielipiteitä on esitettävänä, niin mikä ihme siinä on, että niitä ei voi esittää sillä yhdellä ja samalla nimimerkillä? Puhumattakaan jostain roolileikkihahmoista, jotka (vaikka ihan hyvin ja todella suurella vaivalla olikin laadittu) ovat sellaisia, että minä olisin hoksannut jopa ilman IP-tietoja, että tuossa ei ole nyt kaikki kohdallaan.

Tämä vain omana huomionani monivuotisen Vieraskirjan seurailun, ei siellä kirjoittelun, seurauksena...

Mika

• Jäsen^^^
  • Liked: 3917
  • Nato-haukka
    • Profiili
« Vastaus #89 : 12.01.2009, 22:30:26 »
En nyt millään muotoa haluaisi olla tiukkis, mutta ainakin tuo Peltirummun viesteissä oleva allekirjoitus on mielestäni aika mauton. 
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"