Kirjoittaja Aihe: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!  (Luettu 515341 kertaa)

Nissemand

• Jäsen^^^
    • Profiili
Vs: Opettaja, opettaja, toi mode kiusaa mua...!
« Vastaus #6510 : 12.09.2012, 00:14:38 »
[...] En usko mustavalkoisiin totuuksiin tässä, enkä monessa muussakaan asiassa.

Hienosti sanottu, päinvastaisesti todistettu.

Joissakin asioissa sen sijaan uskon.

MOT
Pakolaissopimuksen artiklan 31 mukaan pakolaista ei tule rangaista luvattomasta maahantulosta. Sillä, saapuuko turvapaikanhakija oikeilla tai väärennetyillä papereilla ei ole vaikutusta mahdollisen suojelun myöntämiseen.

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6511 : 12.09.2012, 00:20:21 »
Elven Archer, sinun kannattaisi lukea Miniluvin viesti tuosta vähän ylempää.
Kiitos huolenpidosta, mutta minä luin sen. Viestini on metakeskustelua, eikä keskustelua. Minä puhuin sinun tavastasi keskustella, en keskustelun aiheesta.

Juuri noin.

Harmin paikka, että jotkut eivät vaan tajua mitä heille sanoo.

Fiksummat tajuaisivat myös sen, että kun kysymys asetetaan kuten Elven archer sen asetti on mahdotonta vastata niin, ettei joutuisi palaamaan keskustelun aiheeseen, vaikka siitä ei saa enää tässä ketjussa vääntää. Minua ylipäätään ei kiinnosta miten kukakin aiheesta keskustelee, minua kiinnostavat itse aiheet ja sisällöt joita aiheesta tuodaan esiin. Eräässäkin aiheessa on vain mahdotonta olla vastakkaista mieltä täällä ilman, että saa mylvivää huuto-orkesteria vastaansa.

Leso

• Jäsen^^^
  • Annapas kun autan; tässä lisää köyttä.
    • Profiili
« Vastaus #6512 : 12.09.2012, 00:21:31 »
[...] En usko mustavalkoisiin totuuksiin tässä, enkä monessa muussakaan asiassa.

Mutta Kristiina, jos nämä väkevästi todistamasi asiat kertakaikkiaan ja pääsääntöisesti johtavat konfliktiin, niin miksi jatkat aiheesta(aiheista)?
Eikö se riitä, että saat asiasi sanottua?
Ei tämä, eikä uskoakseni mikään muukaan foorumi, ole sen enempää kuin keskustelupalsta.
Kaikki nettikeskustelu on pohjimmiltaan kapakkajorinaa, joskin ilman sitä jankutusvaihetta.
Ellei sitä nimenomaisesti hae, ja sitten tulee portsari.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Vittuako se muille kuuluu, mitä sinä teet tai jätät tekemättä. Ja jos joku sitä kysyy, niin onko sulla velvollisuus vastata? - Voitto-Taisto

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6513 : 12.09.2012, 00:30:58 »
Ei vaan sinä palaat takaisin siihen aiheeseen, josta ei saa tässä osiossa vääntää ja jonka vuoksi olen myös kykenemätön vastaamaan sinulle, koska joutuisin taas sivuamaan ja perustelemaan sitä mitä olen aiheesta kirjoittanut. Ja edelleen toistan, koko keskustelu sai alkunsa siinä Halla-aho & Somaliketjussa ja aiheen vakavuuden vuoksi olisi hyvä, että keskustelu olisi rajautunut tähän feminiiniseen puoleen, mutta ei, aihe väkisin jo siellä somalikeskustelussa ohjattiin ja siirrettiin pois feminiinisestä puolesta tähän tunteita kuumentavampaan osioon.
Kiitos, että todistat minun sanojeni puolesta, koska kun valitin, että et huomioi sinulle sanottua, niin sinä heti perään jätit huomioimatta senkin.

Minä en sanonut sanaakaan aiheesta. Minä puhuin vain ja ainoastaan sinun tavastasi keskustella esimerkkien kautta. Tämä on keskustelua keskustelusta. Mutta lopetan tämänkin, koska sinä et pysty hanskaamaan tätäkään. Minä yllä selitin sinulle, miksi keskustelu siirtyi aivan luonnollisesti ympärileikkauksien siihen osaan, josta oli erimielisyyttä, eikä jatkunut siinä osassa, josta kaikki olivat samaa mieltä. Mutta ymmärsitkö? Huomioitko? Et. Kuin puhuisi botille, joka antaa Durecellin pupuille köniin 100-0: ja jaksaa ja jaksaa ja jaksaa toistaa.

Ei se siirtynyt luonnollisesti, se siirrettiin aiheeseen, vaikka eivät ole edes mitenkään rinnastettavissa, ikäänkuin tämä jälkimmäinen olisi jotenkin edellistä paljon vakavampaa ja keskustelu siirrettiin tähän jälkimmäiseen, koska katsottiin, että ne kanssakeskustelijat joiden mielestä toimenpiteet eivät ole mitenkään rinnastettavissa kaipaavat jonkinlaista "valistusta" asian suhteen (käykää itse lukemassa sieltä Halla-aho&Somali-ketjusta). Eikä tästä jälkimmäisestä aiheesta ole ollut paljoakaan erimielisyyttä täällä, päinvastoin keskustelijat toinen toisiaan tsemppaamassa kuinka hirvittävästä asiasta on kyse. Vastakkaista mieltä olevat lähinnä vaiennetaan ja jyrätään.

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6514 : 12.09.2012, 00:38:24 »

Mutta Kristiina, jos nämä väkevästi todistamasi asiat kertakaikkiaan ja pääsääntöisesti johtavat konfliktiin, niin miksi jatkat aiheesta(aiheista)?
Eikö se riitä, että saat asiasi sanottua?
Ei tämä, eikä uskoakseni mikään muukaan foorumi, ole sen enempää kuin keskustelupalsta.
Kaikki nettikeskustelu on pohjimmiltaan kapakkajorinaa, joskin ilman sitä jankutusvaihetta.
Ellei sitä nimenomaisesti hae, ja sitten tulee portsari.

Siksi koska aihe on tärkeä, ei se johda vain täällä konfliktiin vaan ihan kaikilla muillakin keskustelupalstoilla. Jokaisella lienee oikeus keskustella tärkeiksi katsomista aiheista, keskustelua taas syntyy niin kauan kun sitä on syntyäkseen, kun kaikki on sanottu sitä ei enää synny. Ja sellainen lukkoonlyöty käsitys tästäkin aiheesta pelottava skenaario vasta olisikin.

Leso

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6515 : 12.09.2012, 01:09:35 »
Siksi koska aihe on tärkeä, ei se johda vain täällä konfliktiin vaan ihan kaikilla muillakin keskustelupalstoilla. Jokaisella lienee oikeus keskustella tärkeiksi katsomista aiheista, keskustelua taas syntyy niin kauan kun sitä on syntyäkseen, kun kaikki on sanottu sitä ei enää synny. Ja sellainen lukkoonlyöty käsitys tästäkin aiheesta pelottava skenaario vasta olisikin.

Kyllä, kaikilla on oikeus keskustella taikka herättää taikka pitää yllä keskustelua tärkeiksi tuntemistaan aiheista, mutta - anteeksi vaan, kaikki muutkin - ympärileikkaus tai uskonnollisuus ja uskonnottomuus eivät ole tämän foorumin ensisijainen tarkoitus.

Tämän foorumin tarkoitus on osoittaa, vähintäänkin niille satunnaisille kävijöille, että "jotain vikaa Suomen maassa", että jos maahanmuuttoa ei aleta hillitsemään ja suitsemaan, niin nuo esim. sinulle tärkeät asiat tulevat olemaan "kärpäsen surinaa korvissa",  koska sitten ei ole enää niistä mahdollista väitellä.
Olen kyllä yhdessä ketjussa (en muista missä, enkä nyt jaksa etsiä) koettanut tätä selittää keskenään uskonnosta kiisteleville nimimerkeille elven archer ja Emo.

Se, että saat täällä jankata ympärileikkauksista, ei tarkoita sitä, että sinulla on ikävimmässä tulevaisuudessa pienintäkään mahdollisuutta lausua halaistua sanaa siitä.
Sitten kun tyttäresi ja poikasi (tai lastenlapsesi) on mahtikäskyllä ympärileikattu valtion puolesta, nillitätkö?
Sori vaan, tuskin. Ihmisillä on kumma kyllä tapana kiintyä siihen pään ja kaulan yhteyteen.

Vittuako se muille kuuluu, mitä sinä teet tai jätät tekemättä. Ja jos joku sitä kysyy, niin onko sulla velvollisuus vastata? - Voitto-Taisto

Veikko

• Jäsen^^^
  • Kotoperäinen stadilainen
    • Profiili
« Vastaus #6516 : 12.09.2012, 01:58:00 »

---

Kyllä, kaikilla on oikeus keskustella taikka herättää taikka pitää yllä keskustelua tärkeiksi tuntemistaan aiheista, mutta - anteeksi vaan, kaikki muutkin - ympärileikkaus tai uskonnollisuus ja uskonnottomuus eivät ole tämän foorumin ensisijainen tarkoitus.

Tämän foorumin tarkoitus on osoittaa, vähintäänkin niille satunnaisille kävijöille, että "jotain vikaa Suomen maassa", että jos maahanmuuttoa ei aleta hillitsemään ja suitsemaan, niin nuo esim. sinulle tärkeät asiat tulevat olemaan "kärpäsen surinaa korvissa",  koska sitten ei ole enää niistä mahdollista väitellä.
Olen kyllä yhdessä ketjussa (en muista missä, enkä nyt jaksa etsiä) koettanut tätä selittää keskenään uskonnosta kiisteleville nimimerkeille elven archer ja Emo.

Se, että saat täällä jankata ympärileikkauksista, ei tarkoita sitä, että sinulla on ikävimmässä tulevaisuudessa pienintäkään mahdollisuutta lausua halaistua sanaa siitä.
Sitten kun tyttäresi ja poikasi (tai lastenlapsesi) on mahtikäskyllä ympärileikattu valtion puolesta, nillitätkö?
Sori vaan, tuskin. Ihmisillä on kumma kyllä tapana kiintyä siihen pään ja kaulan yhteyteen.

Helkkari, kun olet fiksu bööna. Pokkaan syvään. Tuota oli ilo lukea!
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi" - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • [ ] Jankkaa [x ] Öyhöttää
    • Profiili
« Vastaus #6517 : 12.09.2012, 07:07:51 »
Älkää jatkako uskontokeskustelua tässä ketjussa. Tai muitakaan asiavääntöjä. Tämän pitäisi jo olla selvä.
Jon Stewart: Barack Trek : Into Darkness

"Well, um, the God of the Koran I don't know so much about." Richard Dawkins

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6518 : 12.09.2012, 16:37:46 »
Mihin tämä vastaukseni Lesolle katosi? Miksi sillä ei saanut olla olemassaolon oikeutusta?

Lainaus
Asioiden tärkeysjärjestyksestä voi kiistellä. Minusta uskonnottomuus on paljon suurempi ongelma, koska uskonnottomat eivät vastusta vain islamia vaan myös kristinuskoa/juutalaisuutta ja heidän arvomaailmansa mukaisessa yhteiskunnassa olisi sietämätöntä elää. Olen itsekin ollut tällä palstalla paljolti juuri siksi, koska suhtaudun kriittisesti islamiin ja maahanmuuttoon, mutta kun minulle valkeni, että samalla viivalla useimmilla maahanmuuttokriittisillä islamin kanssa on kristinusko/juutalaisuus, niin enpä enää tiedä kumpi on pahempi skenaario, yhä enemmän islamisoitunut, monikulttuurinen (mitään muslimisuomea Suomesta ei tule koskaan, siitä pitää jo maantieteellinen sijainti ja suomalaisten luonne huolen) vai ateistinen Suomi.

Siinä ateistisessa Suomessa kun minun on mahdotonta olla enää kristittykään tai juutalainen tai edes se muslimi. Uskonvapaudesta ei enää tietoakaan, uskonto, uskonnonopetus ja kaikki uskontoon liittyvä julistettuna pannaan, tämä skenaario on paljon todellisempi kun katsoo miten paljon uskontoon kielteisesti suhtautuvia on ja miten voimakkaasti he pyrkivät puskemaan omaa ideologiaansa läpi. Minun on vain mahdotonta ymmärtää, että jotkut voivat olla niin historiastaan/uskonnoista mitään mistään tietämättömiä/välinpitämättömiä, että eivät näe eroa kristinuskon (koko länsimaisen perustamme) ja islamin välillä, eivätkä osaa arvostaa sitä, että Suomi on kristillinen maa.

Minkäänlainen totalitarismi ja yhden ideologian ylivalta ei ole lainkaan tavoiteltavaa ja tällä hetkellä ateistinen totalitaari näyttää kaikista totalitaariskenaarioista kaikkein todennäköisimmältä ja vieläkin ikävämpää on jos sellaiseen päädytään jonkun muun asian ajamisen vaikkapa aivan aiheellisen islamisaation vastustamisen varjolla.

sr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6519 : 12.09.2012, 16:54:22 »

Mistähän tämän tarkoituksen olet tempaissut? Ainakin "Laki Hommaforumista" sanotaan kohdassa "Forumin tarkoitus" seuraavaa:

Lainaus
Hommaforum on maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn keskittyvä keskustelupalsta. Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen.

Tuossa ei kyllä sanota mitään "viasta Suomen maasta" tai "maahanmuuton suitsimisesta". Hommaforum FAQ määrittelee tarkoituksen jokseenkin samoin. Jos Hommaforumin tarkoitus on muuttunut sitten tuon Lain kirjoittamisen, toivoisin moderaattorien päivittävän sen ajantasalle. Jos se ei ole muuttunut, niin sitten sinä olet yksinkertaisesti väärässä.

Lainaus

Siinä olet oikeassa, että uskonnoista keskustelu on eksplisiittisesti Hommalla kiellettyä. Esim. yllä oleva Kristiinan postaus on selvästikin yli rajan (etenkin kun on vielä ketjussa, johon se ei kuulu).
« Viimeksi muokattu: 12.09.2012, 16:56:35 kirjoittanut sr »
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Leso

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6520 : 12.09.2012, 17:00:08 »

Mistähän tämän tarkoituksen olet tempaissut? Ainakin "Laki Hommaforumista" sanotaan kohdassa "Forumin tarkoitus" seuraavaa:

Lainaus
Hommaforum on maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn keskittyvä keskustelupalsta. Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen.

Tuossa ei kyllä sanota mitään "viasta Suomen maasta" tai "maahanmuuton suitsimisesta". Hommaforum FAQ määrittelee tarkoituksen jokseenkin samoin. Jos Hommaforumin tarkoitus on muuttunut sitten tuon Lain kirjoittamisen, toivoisin moderaattorien päivittävän sen ajantasalle. Jos se ei ole muuttunut, niin sitten sinä olet yksinkertaisesti väärässä.

Lainaus

Siinä olet oikeassa, että uskonnoista keskustelu on eksplisiittisesti Hommalla kiellettyä. Esim. yllä oleva Kristiinan postaus on selvästikin yli rajan (etenkin kun on vielä ketjussa, johon se ei kuulu).

Jaa? Niinkö? Olenko siis mielestäsi väärässä paikassa? Ohjeistaisitko jonnekin muualle sitten?
Selittäisitkö ennen sitä kuitenkin pointtisi niin, että minäkin sen ymmärtäisin?

Leso

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6521 : 12.09.2012, 17:02:22 »
Mihin tämä vastaukseni Lesolle katosi? Miksi sillä ei saanut olla olemassaolon oikeutusta?

Myös minun vastaukseni sinun vastaukseesi katosi.

Ja parempi niin.  :)

sr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6522 : 12.09.2012, 17:04:59 »
Jaa? Niinkö? Olenko siis mielestäsi väärässä paikassa? Ohjeistaisitko jonnekin muualle sitten?

En minä tiedä, oletko väärässä paikassa. Jos ennen täällä kirjoittelun aloittelua olet lukenut Homman Lain ja todennut siellä olevan Hommaforumin tarkoituksen sopivan sinulle, niin tuskin et ole. Minun pointtini oli vain se, että Hommaforumin tarkoitus ei ole (ainakaan Lain mukaan) se, minkä väitit sen olevan.

Lainaus
Selittäisitkö ennen sitä kuitenkin pointtisi niin, että minäkin sen ymmärtäisin?

Hommaforumin tarkoitus on se, mitä sen säännöissä mainitaan sen tarkoitukseksi. Se ei ole se, mitä sinä väitit sen olevan. Oliko tarpeeksi selvästi sanottu?
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Leso

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6523 : 12.09.2012, 17:09:07 »
Hommaforumin tarkoitus on se, mitä sen säännöissä mainitaan sen tarkoitukseksi. Se ei ole se, mitä sinä väitit sen olevan. Oliko tarpeeksi selvästi sanottu?

Milloinkas Homma perustettiinkaan? 2008? 2009?

Aika kuluu, painopisteet muuttuu, tarkoitukset mukautuu, eikö?

sr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6524 : 12.09.2012, 17:14:26 »

Milloinkas Homma perustettiinkaan? 2008? 2009?

Aika kuluu, painopisteet muuttuu, tarkoitukset mukautuu, eikö?

Kuten kirjoitin, jos Homman tarkoitus on muuttunut, pyytäisin ylläpitäjiä päivittämään "Laki Hommaforumista" -postauksen ajantasalle, jotta sekä uudet että vanhat kirjoittajat tietäisivät, mikä se tarkoitus on. Miniluv (tai joku muu mode) lienee tässä nyt se oikea taho kertomaan, onko tarkoitus muuttunut vai ei.

Leso

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6525 : 12.09.2012, 17:19:11 »
Lainaus

Niin siis mikä tarkalleen ottaen on mielestäsi muuttunut?

sr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6526 : 12.09.2012, 17:32:10 »
Lainaus

Niin siis mikä tarkalleen ottaen on mielestäsi muuttunut?

Minun mielestäni ei mikään. Sinä kuitenkin koitit tuolla ylempänä vääntää tuon tarkoituksen joksikin ihan muuksi. Olemmeko nyt siis molemmat samaa mieltä, että tuo yllä oleva on Hommaforumin tarkoitus, eikä se, minkä aiemmin kirjoitit?

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6527 : 12.09.2012, 17:36:03 »

Myös minun vastaukseni sinun vastaukseesi katosi.

Ja parempi niin.  :)

No harmi, etten ehtinyt lukemaan. Joo, tämäntyyppinen keskustelu, se sinun viestisi ja minun vastaukseni siihen, eivät kuulu tähän ketjuun, joten ehkä ne olisi voitu siirtää kaikkinensa johonkin uskontoa liippaavaan ketjuun. Harmittaa vain kun sinun kysymyksesi jäi yksin tuonne kummittelemaan vaikka kuitenkin vastasin siihen.

sr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6528 : 12.09.2012, 17:43:27 »
No harmi, etten ehtinyt lukemaan. Joo, tämäntyyppinen keskustelu, se sinun viestisi ja minun vastaukseni siihen, eivät kuulu tähän ketjuun, joten ehkä ne olisi voitu siirtää kaikkinensa johonkin uskontoa liippaavaan ketjuun. Harmittaa vain kun sinun kysymyksesi jäi yksin tuonne kummittelemaan vaikka kuitenkin vastasin siihen.

Kuten jo mainitsin, Hommalla ei ole yhtään avointa "uskontoa liippaavaa ketjua", koska kyseisestä aiheesta keskustelu on eksplisiittisesti kielletty. On olemassa yksi nykyisin lukittu, mutta aiemmin avoimena ollut ketju ("Spagettivapaa uskonto- ja ateismikeskustelu" tjsp.), jonne nykyisin modet näyttävät dumppaavan kaiken uskonnon puolelle lipsahtaneen keskustelun.

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6529 : 12.09.2012, 17:46:59 »

Kuten jo mainitsin, Hommalla ei ole yhtään avointa "uskontoa liippaavaa ketjua", koska kyseisestä aiheesta keskustelu on eksplisiittisesti kielletty. On olemassa yksi nykyisin lukittu, mutta aiemmin avoimena ollut ketju ("Spagettivapaa uskonto- ja ateismikeskustelu" tjsp.), jonne nykyisin modet näyttävät dumppaavan kaiken uskonnon puolelle lipsahtaneen keskustelun.

On se toinenkin rinnalle tullut Skepsis-ketju, jossa keskustelu on useasti karannut uskontoaiheeseen. Tai sitten molemmat viestit olisi voitu siirtää johonkin Hommakritiikkiketjuun. Uskonto taas on esillä monessakin ketjussa, koska liikutaan alueella johon uskonnot kytkeytyy niin voimakkaasti.

Leso

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6530 : 12.09.2012, 17:47:49 »
Minun mielestäni ei mikään. Sinä kuitenkin koitit tuolla ylempänä vääntää tuon tarkoituksen joksikin ihan muuksi. Olemmeko nyt siis molemmat samaa mieltä, että tuo yllä oleva on Hommaforumin tarkoitus, eikä se, minkä aiemmin kirjoitit?

Nyt ihan aikuisten oikeesti, minä en kerta kaikkiaan ymmärrä. Selitä, ole hyvä.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • [ ] Jankkaa [x ] Öyhöttää
    • Profiili
« Vastaus #6531 : 12.09.2012, 17:55:31 »

Lainaus

Joku voi hyvinkin tulkita maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien haasteiden käsittelemiseksi sen, että kertoo kuinka Suomen maassa on vikaa ja mitä maahanmuuton nykymallista sitten seuraa.

Säännöt on muotoiltu sanavalinnoilla "ilmiöt" ja "haasteet" niin, että niiden puitteissa voi keskustella ja puolustaa kunkin kirjoittajan vapaasti valitsemaa näkökantaa.

Lainaus

Lainaan virallisemmin asiasta sanotun tähän:

Lainaus
Seuraavassa lista aiheista, joihin liittyvää keskustelua pyritään rajoittamaan

Lainaus
uskonnot ja ateismi silloin kun eivät liity maahanmuutto/monikulttuurinäkökulmiin,
ns. ikuisuus- tai paremmuuskysymyksinä

http://hommaforum.org/index.php/topic,59339.0.html

Jon Stewart: Barack Trek : Into Darkness

"Well, um, the God of the Koran I don't know so much about." Richard Dawkins

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6532 : 12.09.2012, 17:59:58 »
Minusta tuolla ihan selkeästi lukee, että Homma on maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn keskittyvä keskustelupalsta.

Ei siellä tosiaan sanota, että Homman tarkoituksena olisi hillitä tai suitsia maahanmuuttoa tai ylipäätään ottaa poliittista kantaa maahanmuuttoon, vaan että tämä foorumi on olemassa, että se tarjoaa mahdollisuuden mahdollisimman vapaasti ja sananvapautta kunnioittaen keskustella aiheesta, kun se ei muualla ole oikein mahdollista. 

sr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6533 : 12.09.2012, 18:06:17 »
Joku voi hyvinkin tulkita maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien haasteiden käsittelemiseksi sen, että kertoo kuinka Suomen maassa on vikaa ja mitä maahanmuuton nykymallista sitten seuraa.

Säännöt on muotoiltu sanavalinnoilla "ilmiöt" ja "haasteet" niin, että niiden puitteissa voi keskustella ja puolustaa kunkin kirjoittajan vapaasti valitsemaa näkökantaa.

Niin, en tietenkään tarkoittanut, etteikö jollain täällä kirjoittavalla voisi olla juuri se mielipide, jonka Leso toi esiin. Pointtini oli se, että se ei ole Hommaforumin tarkoitus, vaan kuten kirjoitat, sisältää paljon muitakin mielipiteitä ja katsantokantoja. Siis oletuksella, että säännöt kuvaavat rehellisesti sen, mikä tarkoitus on, eivätkä ole vain eufemismi Leson kannalle siitä, mikä tarkoitus "oikeasti" on.

sr

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6534 : 12.09.2012, 18:11:43 »
Minusta tuolla ihan selkeästi lukee, että Homma on maahanmuuttoon ja monikultturismiin liittyvien ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn keskittyvä keskustelupalsta.

Ei siellä tosiaan sanota, että Homman tarkoituksena olisi hillitä tai suitsia maahanmuuttoa tai ylipäätään ottaa poliittista kantaa maahanmuuttoon, vaan että tämä foorumi on olemassa, että se tarjoaa mahdollisuuden mahdollisimman vapaasti ja sananvapautta kunnioittaen keskustella aiheesta, kun se ei muualla ole oikein mahdollista.

Juuri noin, paitsi tuo "ei ole muualla mahdollista" on tietenkin ihmeellistä uhoa, joka ei perustu yhtään mihinkään. Ei nyt, eikä 2008. Maahanmuutosta keskustellaan ja on keskustelu avoimesti monellakin foorumilla ja blogissa.

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6535 : 12.09.2012, 18:18:44 »

Juuri noin, paitsi tuo "ei ole muualla mahdollista" on tietenkin ihmeellistä uhoa, joka ei perustu yhtään mihinkään. Ei nyt, eikä 2008. Maahanmuutosta keskustellaan ja on keskustelu avoimesti monellakin foorumilla ja blogissa.

No viittasin vain tuohon kohtaan: "Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen." Olet aivan oikeassa, nykyään maahanmuutosta pystyy keskustelemaan varsin vapaasti saamatta heti tusinaa rasistileimaa otsaansa, paljon hankalampaa se oli silloin 2008 kun tämä foorumi perustettiin. Sananvapaus on siis edistynyt selvästi.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2012, 18:45:36 kirjoittanut Kristiina »

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6536 : 12.09.2012, 18:25:55 »

Niin, en tietenkään tarkoittanut, etteikö jollain täällä kirjoittavalla voisi olla juuri se mielipide, jonka Leso toi esiin. Pointtini oli se, että se ei ole Hommaforumin tarkoitus, vaan kuten kirjoitat, sisältää paljon muitakin mielipiteitä ja katsantokantoja. Siis oletuksella, että säännöt kuvaavat rehellisesti sen, mikä tarkoitus on, eivätkä ole vain eufemismi Leson kannalle siitä, mikä tarkoitus "oikeasti" on.

Tämä on muuten ongelmallista, jos Homma haluaa olla se mikä ilmoittaa olevansa, se ei voi olla vain mikään yhden asian liike, jossa on sallittu vain lukkoonlyödyt mielipiteet ja jossa toisinajattelijat (koska mitenkään kaikki maahanmuuttokriittisetkän eivät voi olla samoista asioista samaa mieltä) häädetään ulos. Tämmöinen mentaliteetti ei johda kuin lokeroitumiseen ja kuihtuvaan ja nuhjuiseen sisäpiirihengailuun.

Leso

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6537 : 12.09.2012, 18:30:12 »

[...] Olet aivan oikeassa, nykyään maahanmuutosta pystyy keskustelemaan varsin vapaasti saamattta heti tusinaa rasistileimaa otsaansa, paljon hankalampaa se oli silloin 2008 kun tämä foorumi perustettiin. Sananvapaus on siis edistynyt selvästi.

Anteeksi ja tosi sori molemmat, sekä toveri sr että Kristiina, jos en täytä teidän Homma-kriteerejänne.
Mielestäni sananvapaus on rajoittunut ja tulee rajoittumaan.
Ilmeisesti ihan Homman sisälläkin. Siitä huolimatta pidän oman pääni ja tulkitsen sananvapauden sekä tämän foorumin tarkoituksen niin kuin itse katson parhaaksi.

Kristiina

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6538 : 12.09.2012, 18:57:17 »

[...] Olet aivan oikeassa, nykyään maahanmuutosta pystyy keskustelemaan varsin vapaasti saamattta heti tusinaa rasistileimaa otsaansa, paljon hankalampaa se oli silloin 2008 kun tämä foorumi perustettiin. Sananvapaus on siis edistynyt selvästi.

Anteeksi ja tosi sori molemmat, sekä toveri sr että Kristiina, jos en täytä teidän Homma-kriteerejänne.
Mielestäni sananvapaus on rajoittunut ja tulee rajoittumaan.
Ilmeisesti ihan Homman sisälläkin. Siitä huolimatta pidän oman pääni ja tulkitsen sananvapauden sekä tämän foorumin tarkoituksen niin kuin itse katson parhaaksi.

No itse muistan, että vielä vähän aikaa sitten, jos erehtyi vähän kritisoimaan maahanmuuttoa tai islamia, siitä seurasi epäuskoinen shokkireaktio ja välitön rasistileima. Nykyään maahanmuutosta keskustellaan paljon laajemmin ja joka paikassa, siitä on tullut aihe, josta saa olla jotain muutakin kuin yhtä mieltä, josta saa olla kriittistäkin mieltä. Tällainen ilmapiiri, jossa jokaisella on vapaus ja uskallus esittää ajatuksiaan (joista kaikkien ei todellakaan tarvitse olla samaa mieltä), on kaikkein paras ja tavoiteltavin ja sellaiseen tulee pyrkiä.

Leso

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #6539 : 12.09.2012, 19:08:26 »
[...] Nykyään maahanmuutosta keskustellaan paljon laajemmin ja joka paikassa, siitä on tullut aihe, josta saa olla jotain muutakin kuin yhtä mieltä, josta saa olla kriittistäkin mieltä. Tällainen ilmapiiri, jossa jokaisella on vapaus ja uskallus esittää ajatuksiaan (joista kaikkien ei todellakaan tarvitse olla samaa mieltä), on kaikkein paras ja tavoiteltavin ja sellaiseen tulee pyrkiä.

Hienoa, jos te "vanhat hommalaiset" Kristiina (rek. 2009) ja sr (rek. 2009) näette asian noin.

Minä uutena (rek. 2011) en näe noin.

Onhan tuosta ollut puhetta, siitä miten foorumin taso laskee.
Onko kukaan koskaan ajatellut sitä, että mistä maailmasta ne uudet käyttäjät rekisteröityy?
Se ei ole v. 2009 maailma.

Muiden puolesta en tietenkään voi puhua, mutta väittäisin silti, että nyt uudet (aktiiviset) foorumilaiset ovat aivan helevetin paljon ahdistuneempia kuin mitä esim. v. 2009 rekisteröityneet olivat/ovat.

Selitäpä se?