Toivomukseni on, että poliittisessa keskustelussa, jota hommafoorumkin edustaa, ei puututtaisi niin hanakasti henkilöihin, heidän ulkoisiin ominaisuuksiinsa, perhetaustaansa, sukupuoliseen suuntautumiseensa jne. Mieluiten vain tekoihin ja sanoihin. Henkilöön käypä (nyt en puhu anonymeistä nimimerkeistä, vaan kasvoillaan julkiseen debattiin osallistuvista) kommentointi karkottaa tehokkaasti sivistyneet ja fiksut keskustelijat (jollainen itse siis en ole) pois. Varsinkin ne kauniit naiset. 
Komps. Itseäni tämä ei niinkään häiritse, ole kai asentanut päähäni jonkinlaisen hommafiltterin, mutta pidän todellisena ongelmana sitä, millaisen kuvan ulkonäkökommentointi antaa ulospäin.
Komppaus yllä sanottuihin. Ulkonäön kommentointi on typerää, ja toivon että keskityttäisiin enemmän siihen sanomaan. Mutta!!! Opintojeni kuin myös elävästä elämästä saadun kokemuksen pohjalta pitää sanoa, että siihen ns. sanattomaan viestintään, eli nonverbaaliseen viestintään, on itse kunkin syytä kiinnittää huomiota. Katseltuani eilisen Vihaillan, totesin, että monelle keskustelijalle olisi tarpeen hiukan kouluttautua sillä saralla. Vasemmisto-demari- linjaa edustavien nuorten neitojen naamanvääntelyt ja mulkoilut eivät anna kovin fiksua tai aikuismaista kuvaa keskustelijasta, joutui sitten kuuntelemaan kuinka ärsyttävää tai mielestään väärää sanomaa tahansa. Kas kun eivät näyttäneet kieltä, tyyliin: "Ppppppttttrrrr mä en leiki sun kanssa ku oot tyhmä."
Kovinkaan moni ei varmaan tiedosta sitä, että nonverbaaliseen viestintään useasti uskotaan paljon enemmän kuin siihen verbaaliseen, eli oikeasti siihen sanottuun asiaan. Nonverbaalisen viestinnän perusteella tehdään paljon enemmän tulkintoja keskustelijan todellisista mielipiteistä, asenteesta ja mm. kunnioituksesta kanssakeskustelijaa/-keskustelijoita kohtaan.
Pahiten pisti silmään juuri Jalosen esiintymistyyli, joka oli kyllä sekä nonverbaalisesti että myös äänenkäyttö-/puhetavaltaan hyvin ylimielisen oloinen. Oli ensimmäinen kerta, kun häntä näen esiintymässä yhtään missään, joten en tiedä, onko se hänelle muutoin tyypillistä. Hänelle suosittelen kyllä ehdottomasti jonkinlaista viestinnän koulutusta, tai vähintään sitä, että pitäisi noita puheita itselleen peilin edessä. Ehkä sitten oppisi esiintymään vähemmän asenteellisesti ja enemmän neutraalisti. Itse en jaksaisi hetkeäkään keskustella, en edes muumeista tai Salkkareiden juonenkäänteistä, sellaisen henkilön kanssa, joka sanattomalla viestinnällään ja käyttäytymisellään viestittää: "Olet pelle, en kunnioita sinua."