Kirjoittaja Aihe: Hommachat  (Luettu 60818 kertaa)

Marko Parkkola

• Vieras
Vs: Hommachat
« Vastaus #30 : 01.05.2012, 15:32:41 »
Voin pystyttää oman irc-verkonkin hommailuirkkausta varten niin pääsee antamaan massiivisia banaaneita irc operaattorin voimin!

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 15798
  • Sarkasmoitunut työvoimapulareservi †Syyllinen†
    • Profiili
« Vastaus #31 : 01.05.2012, 15:43:43 »

Tosiaan jos tarve on kiljupäissään kiukkupotkia niin Hommaforum ei ole se paikka. On parempi kirkua tuskaansa bittiavaruuteen eikä julkisuuteen. Asiallisesti saa keskustella jos haluaa.

Jos kiukuttaa niin tämähän on oikea paikka kirjoitella kitkerämpiäkin tuntemuksia. Parin kiljusaavillisen jälkeen irtoo hyvin. Modejen ongelma on sitten miettiä mihinkä vetävät rajan.

Oletko lukenut Homman säännöt? Ircissä säännöt samat kuin mummo antoi. Ja ircissä saa myös ikibannin ekana päivänä jos kiukkuaa väärään suuntaan.

Et voi vertailla foorumia missä kirjoittelet yksiksesi irc'iin missä kaverit vastaavat saman tein.

Voin pystyttää oman irc-verkonkin hommailuirkkausta varten niin pääsee antamaan massiivisia banaaneita irc operaattorin voimin!

Voit. Jokainen Hommalainen voi perustaa oman irc-huoneensa. Missä idea?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

AstaTTT

• Jäsen^^^
  • Liked: 1643
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #32 : 01.05.2012, 18:19:16 »
Minä en tule enää irkkiin, koska alusta saakka olin mode ja eilen kirjautuessa enää en, enkä saanut vastausta kysymykseeni, miksi.

Kiitti, oli kivaa, mutta tyrannia ei vaan toimi.  :)

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 10905
  • Mode EVP.
    • Profiili
« Vastaus #33 : 01.05.2012, 19:49:52 »
Minä en tule enää irkkiin, koska alusta saakka olin mode ja eilen kirjautuessa enää en, enkä saanut vastausta kysymykseeni, miksi.

Tuu nyt :)

Olen yrittänyt eroon mode-virasta, mutta enpä arvannut olevani tyrannian puolella :)
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #34 : 01.05.2012, 20:02:13 »

Olen yrittänyt eroon mode-virasta, mutta enpä arvannut olevani tyrannian puolella :)

No hyvä on, tuun. Mutta vain sinun takiasi ja vain tänään, jotta Onkko ja AIP ja Ari-Lee ja ketä tuon maskuliinisala-agendan takana onkin, saavat kerrottua syyn.

Sinä senkin kalabottaaja.  :)

ajuha

• Jäsen^^^
  • Liked: 14
  • S.Y.L.B
    • Profiili
« Vastaus #35 : 01.05.2012, 20:03:40 »
irc n linkki hävisi, jos seuraavaan repleyhin, niin keila olisi kaakossa.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #36 : 01.05.2012, 20:31:25 »
Eivät Onkko ja AIP sanoneet mitään, joten pyrähdin samantien pois.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Mode EVP.
    • Profiili
« Vastaus #37 : 01.05.2012, 21:03:37 »
irc n linkki hävisi, jos seuraavaan repleyhin, niin keila olisi kaakossa.

Ketjun aloitusviestissähän se oli:

Lainaus
http://webchat.quakenet.org/ ja laita nick kohtaan nimimerkkisi ja channels kohtaan #nuivat ja paina join chat, ei voisi olla helpompaa.
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

AIP

• Jäsen^^^
  • Liked: 250
    • Profiili
« Vastaus #38 : 01.05.2012, 21:08:47 »
Asta << No on se nyt jos just ei satu olemaan ATK:n ääressä sen viidentoista minuutin ajan kun tuollainen ongelma herää. Hemmetistäkö minä tiedän. Kokeile laittaa vaikka /msg Q op sen jälkeen kun olet tunnistautunut Q:lle ja olet kanavalla.

Onkko

• Jäsen^^^
  • Liked: 698
    • Profiili
« Vastaus #39 : 02.05.2012, 03:09:36 »

No hyvä on, tuun. Mutta vain sinun takiasi ja vain tänään, jotta Onkko ja AIP ja Ari-Lee ja ketä tuon maskuliinisala-agendan takana onkin, saavat kerrottua syyn.

Sinä senkin kalabottaaja.  :)

Selkeä syy, et ymmärrä miten irc toimii eli en voi luottaa siihen että osaat käyttää oikeuksiasi joten et tarvitse oikeuksia. Moneen kertaan selitetty ja vieläkin täysin ulalla niin aivan muitten turvan takia otin pois.

juttele ircissä jos haluat lisää tietoa.
Ainoat joilla on oikeus lisätä tai poistaa on minä tai ari-lee, minä tähän mennessä olen ollut ainoa joka on lisännyt/poistanut.

Ja sinun kysymys ircissä.... me ei olla 24/7 paikalla ja itqpotqquit ei auta sinua vaikka et saakkaan muutamaan minuutin sisään vastausta, kertoo vain että oikea päätös.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #40 : 02.05.2012, 09:07:10 »
^ Toinen syy on se, että irkki meni jostain syystä vakavammaksi. Minusta sen piti olla ns. irrottelupaikka, mutta en viime käynneillä enää saanut sellaista tuntua.

Kirjoitin omat viestini tähän ketjuun pilke silmäkulmassa, mutta sain vastaukseksi sitä tosikkomaisuutta, mikä irkissäkin on tullut tuntemuksena. Tottahan on, etten ole mikään irq-asiantuntija. Sehän tässä hauskaa olikin, kun en voi tehdä modena mitään väärää, kun en osaa.  :)

AIP

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #41 : 02.05.2012, 09:54:16 »
Joo joo, mutta tietyt asiat hoidetaan jämptisti ja vakavalla naamalla. Eikä asiantuntijuutta peräänkuuluteta vaan perustietojen omaksumista. :)

Onkko

• Jäsen^^^
  • Liked: 698
    • Profiili
« Vastaus #42 : 02.05.2012, 11:42:41 »
Tosihommat on tosihommia ja muut on muita hommia.
Sinä olet hyvä lisä jutteluun mutta sinun ymmärtämys ircin toiminnasta, useammasta huomauttamisesta huolimatta, kertoi että et kykene ymmärtämään miten homma toimii.
Ja kyllä kykenet tekemään isonkin vahingon, ainoa poistotapahtuma koko chatin aikana aiheutti noin 30sec eston kaikille elisan nettiliittymän omistajille jotka tulevat webchatin kautta, asiaa osaamattoman käsissä tuo olisi ollut vähintään tunteja tai luultavasti viikkoja. Onneksi osaava operaattori korjasi sen välittömästi.
Napin painalluksella olisit voinut estää samalla lailla porukan tulon pahimmillaan kaikilta ja en voi luottaa siihen että ymmärtäisit eron.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #43 : 02.05.2012, 19:10:36 »
^ No harm done. Ymmärrän yskänne.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #44 : 02.05.2012, 20:19:50 »
Sinä olet hyvä lisä jutteluun mutta sinun ymmärtämys ircin toiminnasta, useammasta huomauttamisesta huolimatta, kertoi että et kykene ymmärtämään miten homma toimii.
Ja kyllä kykenet tekemään isonkin vahingon, ainoa poistotapahtuma koko chatin aikana aiheutti noin 30sec eston kaikille elisan nettiliittymän omistajille jotka tulevat webchatin kautta, asiaa osaamattoman käsissä tuo olisi ollut vähintään tunteja tai luultavasti viikkoja.

Tuotanoin, tuo meni ohi kokonaan. En tiedä, kenelle olet huomauttanut ja mitä, mutta minulle et mitään. Kerropa lisää.

Mistä poistotapahtumasta tuossa viestissäsi on kyse, koska en myöskään poistanut mitään. Avataanpa tätä hieman. Ainoa, mitä tein, oli antaa Miniluville bottikalasta silloin tällöin vastauksena hänen bottailustaan ja potkia pois kaksoisnickeillä olevia, useimmiten pyynnöstä.

AIP

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #45 : 02.05.2012, 20:28:32 »
Mistä poistotapahtumasta tuossa viestissäsi on kyse, koska en myöskään poistanut mitään.

Kyse on siitä tapahtumasta, jossa annoin trollille monon kuvan perseeseen sekä banaanin kaveriksi. Tein sen käyttäen irkkiohjelmani valmista banaanitoimintoa, jolloin banaani osui koko Elisan kotiliittymien käyttäjille. Ymmärsin tilanteeseen liittyvän ongelman ja korjasin bannin koskemaan vain kyseisen trollin aateekoon senhetkistä osoitetta. Myöhemmin muutin irkkiprogrammini banaanitoiminnon oletustapaa.

Onkko tarkoitti sitä, että tällaisessa tilanteessa irkin mekaniikkaa ymmärtämätön saattaa vain pistää käyttäjälle banaanit, olla tyytyväinen ja antaa tilanteen olla.

Palvelimelta tipahteleville ja uudelleenkytkeytyville tiedoksi, ettei se haamunickin potkiminen edesauta oman, alkuperäisen nickin haltuunottoa yhtään mitenkään. Sille tulee ping timeout kun on tullakseen ja sitten se häviää olemasta. Jonkun nickin miellyttämättömyys ei myöskään ole mikään peruste antaa monoa.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #46 : 02.05.2012, 20:57:06 »
Palvelimelta tipahteleville ja uudelleenkytkeytyville tiedoksi, ettei se haamunickin potkiminen edesauta oman, alkuperäisen nickin haltuunottoa yhtään mitenkään. Sille tulee ping timeout kun on tullakseen ja sitten se häviää olemasta. Jonkun nickin miellyttämättömyys ei myöskään ole mikään peruste antaa monoa.

Haamunickin poispotkiminen saa kuitenkin sen häviämään häiritsemästä osallistujalistaa.

"Jonkun nickin miellyttämättömyys ei myöskään ole mikään peruste antaa monoa." Avaapa tuotakin, kun en ole siihenkään syyllistynyt.

AstaTTT

• Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #47 : 02.05.2012, 21:20:40 »
Napin painalluksella olisit voinut estää samalla lailla porukan tulon pahimmillaan kaikilta ja en voi luottaa siihen että ymmärtäisit eron.

Syyllistät minua asiasta, jota en koskaan tehnyt.

Minun mielestäni järkevät ihmiset kasvattavat toisiaan, eivätkä sulje toisia pois sen takia, että nämä eivät vielä ole heidän tasollaan. Kutsun tuota ajattelutapaa (jossa ihmiset suljetaan pois ns. osaamattomuutensa takia) insinöörisyndroomaksi, jossa "asia on selvä niille jotka sen ymmärtävät ja muiden ei tarvitse vaivautua". Nokia sentään luotti minulle miljoonaprojektien vetämisen. "nuivat"-chät ei edes moderaattoriutta, vaikka en tehnyt yhden yhtä virhettä.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Mode EVP.
    • Profiili
« Vastaus #48 : 02.05.2012, 21:29:10 »
En minäkään tiedä noita juttuja, joten miettikää sitä :)

Aeon

• Jäsen^^^
  • Liked: 1037
    • Profiili
« Vastaus #49 : 02.05.2012, 22:08:00 »

Syyllistät minua asiasta, jota en koskaan tehnyt.

Minun mielestäni järkevät ihmiset kasvattavat toisiaan, eivätkä sulje toisia pois sen takia, että nämä eivät vielä ole heidän tasollaan. Kutsun tuota ajattelutapaa (jossa ihmiset suljetaan pois ns. osaamattomuutensa takia) insinöörisyndroomaksi, jossa "asia on selvä niille jotka sen ymmärtävät ja muiden ei tarvitse vaivautua". Nokia sentään luotti minulle miljoonaprojektien vetämisen. "nuivat"-chät ei edes moderaattoriutta, vaikka en tehnyt yhden yhtä virhettä.

Eikö sitä vastuuta anneta kokemuksen myötä? Vai meinaatko, että se tuorein hemmo Nokialla laitetaan vetämään miljoonaprojekteja? (krhm... taisi muuten olla huono analogia :D ) Ja mikä siinä modeoikeuksien puuttumisessa estää irkkaamasta nuivassa chatissa? Tarvitseko oppeja johonkin todella tärkeään vai häiritseekö tieto siitä, että et voi mielivaltaisesti potkia henkilöä x pois? Vai tuoko opit juttuihisi enemmän uskottavuutta?

Jotta onneksi olkoon nuivat irkkaajat. Irkissä selvitellään asioita, joista ei voi Hommassa jutella ja Hommassa selvitellään asiota, joista ei voi irkissä jutella (koska ei ole oppeja). Infinite loop!!!!!1 :D

Katarina.R:
Mikään noista ilmiöistä ei liity islamiin. Osa noista liittyy islamistiseen terroriin mutta uskonnon kanssa ei ole mitään tekemistä.

Marko Parkkola

• Vieras
« Vastaus #50 : 02.05.2012, 22:13:41 »
N00bs off my lawn! Jokaisen on luettava tämä ja sisäistettävä se ja vasta sitten on asiaa ircciin!!!!

http://www.irchelp.org/irchelp/rfc/rfc2812.txt

[/elitistinen sarkasmi]

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2223
  • A spherical bastard
    • Profiili
« Vastaus #51 : 03.05.2012, 16:16:47 »
Tälleen reilu 20v irkkauskokemuksella voin todeta, että sellainen henkilö joka kiekuralenkkiä eniten kaipaa, sellaisen kaikkein vähiten ansaitsee.

Topi Junkkari

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4836
  • Ei ole olemassa mitään sukupuoleltaan neutraalia
    • Profiili
« Vastaus #52 : 04.05.2012, 08:28:50 »
Tällaista on Hommachatissa aamuisin (ja usein muulloinkin):

TopiJ   Huomenta nuivalisto!
TopiJ   Rähmisbotti Onko täällä taas pelkkiä idlaajia?
Rahmisbotti   TopiJ: Kyllä aivan varmasti ON eikä se siitä miksikään muutu.

Tiedän toki, että idlaaminen kuuluu irkkikulttuuriin kahdenkymmenen vuoden kokemuksella, mutta silti ärsyttää, että kanavalla on mukamas paikalla kymmenkunta käyttäjää, mutta osa niistä on pelkkiä muiden keskustelua tallentavia haamupersoonia. Eräskin tavallisen käyttäjän näköinen tunnari (ei rekisteröitynyt foorumille ainakaan samalla nimimerkillä) on kanavalla läsnä koko ajan, mutta en ole ikinä nähnyt hänen osallistuvan keskusteluun. Mihinkähän vihreiden puoluetoimistoon tallenteet menevät?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

AIP

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #53 : 04.05.2012, 09:06:55 »
...on kanavalla läsnä koko ajan, mutta en ole ikinä nähnyt hänen osallistuvan keskusteluun.

Ethän itsekään käy kanavalla juuri koskaan. Tuollainen otanta on aika heikko esitys riippumatta siitä onko kyseinen nimimerkki jatkuvasti idlaamassa vaiko joskus jopa keskustelemassa.

Emo

• Jäsen^^^
  • Liked: 12752
    • Profiili
« Vastaus #54 : 04.05.2012, 12:13:55 »
Mitä on idlaaminen? Jonkun sortin kyttäämistä?

Tunkki

• Jäsen^^^
  • Liked: 1721
    • Profiili
« Vastaus #55 : 04.05.2012, 12:16:22 »
Englannin tyhjäkäyntiä tarkoittavasta sanasta väännetty irkkitermi joka tarkoittaa että henkilön irc-ohjelma on kanavalla mutta henkilö ei sitä seuraa.

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #56 : 04.05.2012, 12:19:33 »
Ok, kiitos.

Topi Junkkari

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4836
  • Ei ole olemassa mitään sukupuoleltaan neutraalia
    • Profiili
« Vastaus #57 : 04.05.2012, 12:19:50 »
Tässä vielä minun versioni, hieman pidempi:

Mitä on idlaaminen? Jonkun sortin kyttäämistä?

Se on sitä, että käyttäjä on teknisesti ottaen kirjautunut kanavalle, mutta ei todellisuudessa ole läsnä. Monilla kovan luokan irkkiharrastajilla on istunto teknisesti auki koko ajan (päivä- tai viikkokausia).

Minua tuossa käytännössä sapettaa lähinnä se, että osa "idlaajista" tekee sitä tallentaakseen muiden keskustelua. Irkin perusidean kun pitäisi olla sama kuin kapakkakeskustelun, eli jokainen näkee, ketä muita on paikalla, eikä keskustelun ole tarkoitus kantautua seurueen ulkopuolelle. Sellaisen keskustelun automaattinen tallentaminen, jossa ei itse tosiasiallisesti ole mukana, kuulostaa keljulta.

No, koskapa en ole oikea AIP:n sertifioima irc-aktivisti, niin taidan ensi viikolla viritellä itselleni idlausrobotin ja ryhtyä seuraamaan nimenomaan sen yhden edellisessä postauksessani mainitsemani nimimerkin käyttäytymistä #nuivat-kanavalla. Jos kyseinen tallennusrobotiksi epäilemäni nimimerkki päästää sanankin suustaan esimerkiksi viikon kuluessa, pyydän epäilyäni julkisesti anteeksi ja syön hattuni.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Sunt Lacrimae

• Jäsen^^^
  • Liked: 2071
  • Kesän netsi kun oon, nuiva luonteeni on.
    • Profiili
« Vastaus #58 : 04.05.2012, 12:21:57 »
Tällaista on Hommachatissa aamuisin (ja usein muulloinkin):

TopiJ   Huomenta nuivalisto!
TopiJ   Rähmisbotti Onko täällä taas pelkkiä idlaajia?
Rahmisbotti   TopiJ: Kyllä aivan varmasti ON eikä se siitä miksikään muutu.

Tiedän toki, että idlaaminen kuuluu irkkikulttuuriin kahdenkymmenen vuoden kokemuksella, mutta silti ärsyttää, että kanavalla on mukamas paikalla kymmenkunta käyttäjää, mutta osa niistä on pelkkiä muiden keskustelua tallentavia haamupersoonia. Eräskin tavallisen käyttäjän näköinen tunnari (ei rekisteröitynyt foorumille ainakaan samalla nimimerkillä) on kanavalla läsnä koko ajan, mutta en ole ikinä nähnyt hänen osallistuvan keskusteluun. Mihinkähän vihreiden puoluetoimistoon tallenteet menevät?

Mä idlaan välillä siksi, että konetta ei jaksa laittaa pois päältä aina ja en jaksa viritellä mitään shell-systeemejä joten on ihan kiva, että backlogia on kun tulee takaisin kotiin. Eri asia toki, jos joku ainoastaan idlaa eikä keskustele koskaan.
Play stupid games, win stupid prizes.

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #59 : 04.05.2012, 12:25:42 »
Kiitos Topille pitemmästä versiosta! Yhtään kun en irkkiä tunne, todellakaan en yhtään, niin mitä pitempiä versioita, sitä parempi.