Jos et mene pajunsidonta kurssille, olet "rikollinen" ja tuet pois. Sossu -20%
Menee kyllä ihan arpomiseksi, kuka on ammattirikollinen ja kuka ei. Edelleen kuka sen määrittää? Pullojen kerääminen on verotettavaa tuloa. Olenko ammattirikollinen, jos siitä ei ilmoita.
Olet. Jos teet kotona kirkasta valkoviiniä omaan käyttöösi olet lisäksi vaarallinen ammattirikollinen.
Olen aikuisten oikeesti melko varma, että tuon lain myötä aika moni kotikasvattaja joutuu kadulle, kun poliisi päättää vähän ojentaa ja ilmoittaa kelalle, että ottakaapas sosiaalietuudet pois. Sitten ihmetellään kun tämä ennen niin rauhallinen, joskin hieman erakoitunut nuori mies onkin yhtäkkiä moniongelmainen raivopää.
Lisäys: Olen itse nähnyt vartijana aika montakin kertaa ihan näitä prosenttiliivejä kaupassa, ja melkein poikkeuksetta ne ovat ostaneet melko halpoja tuotteita ja vieläpä alennustarralla varustettuja. Joko ne ovat pihejä taloustietäjiä, tai eivät sittenkään ryve rahoissa. Veikkaan jälkimmäistä. Ammattirikollisia tai eivät, niillä ei minun kokemukseni mukaan ole mikään yleinen halu jäädä kiinni jostain kaljan varastamisesta sun muusta typerästä jutusta. Tämä tulee kuitenkin väistämättä eteen, mikäli menettäisivät ne vähät rahat mitä kelalta saavat.
Muutenkin tässä maassa käyhdään niin raivokasta taistelua siitä, ettei joku satunnainen huijari vain saa hänelle kuulumatonta muutamaa euroa ylimääräistä, että sillä aiheutetaan täysin kohtuuttomia haittoja kaikille muille Kelan asiakkaille.