Kirjoittaja Aihe: Yleinen esittäytymisketju  (Luettu 234827 kertaa)

Lalli IsoTalo

• Jäsen^^^
  • Sillanrakentaja. Sananvapauttaja.
    • Profiili
Vs: Yleinen esittäytymisketju
« Vastaus #2160 : 24.06.2012, 21:31:12 »
Perustelu voidaan tehdä vain hallussa olevien tietojen valossa, saadun lisätiedon turvin totuutta saatetaan joutua muuttamaan. Lisäksi havaintomme ovat surkeiden aistiemme takia vain pinnan raapimista.

Onneksi joku siis meni kehittämään hermeneuttisen tutkimusmenetelmän joka sallii asioiden tutkailun vaikka niiden määritelmä olisi samaan aikaan kyseenalainen tai yhä hakusessa.

On aina hyvä nähdä täällä lisää skeptikkoja vaikka skeptisismi sitten rajoittuisikin uskomuksiin.

Nyt kun esittelyketjussa ollaan niin esitän, että olen kyllä skeptinen aistienkin suhteen.

Se mikä vaikuttaa tuoreelta aistihavainnolta, saattaakin olla esim. muistista vedetty vanha aistihavainto. Nimittäin, jos tuoreesta aistihavainnosta jää jotain havaitsematta, niin aivot lisäävät tietokannastaan (vastaavasta tilanteesta) puuttuvat biitit ilman, että havaitsija havaitsee inhimillistä väliintuloa. Toisin sanoen, jos auto-onnettomuuden silminnäkijät eivät sattuneet näkemään aivan kaikkea, he saattavat esittävät saman tilanteen eri tavalla. Tällöin he eivät valehtele, vaan puhuvat omiaan, siis omia aiempia kokemuksiaan, ts. he puhuvat niin totta kuin pystyvät.

Se, mikä vaikuttaa aistihavainnolta, saattaakin tietenkin olla jotain muutakin offtopiccia, mutta ei mennä sinne nyt.
“Hommaforumista tulee erittäin harvoin ilmoituksia, eikä [se] juuri näy viharikostilastoissa.”
― Ylikonstaapeli Marko Forss 06.04.2014 Lähde

dothefake

• Jäsen^^^
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
    • Profiili
« Vastaus #2161 : 24.06.2012, 21:36:55 »
Juuri noin Lalli. Väitetään, että tuo on ihmiskunnan menestyksen takana.
Maizena on suuri! Ja hänen suuruksensa tulette tuntemaan.

Lalli IsoTalo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2162 : 24.06.2012, 21:42:35 »
Muu offtopic?
« Viimeksi muokattu: 24.06.2012, 21:44:20 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
“Hommaforumista tulee erittäin harvoin ilmoituksia, eikä [se] juuri näy viharikostilastoissa.”

dothefake

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2163 : 24.06.2012, 21:46:59 »
Nyt hihna luistaa, mitä tarkoitat?

Lalli IsoTalo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2164 : 24.06.2012, 23:24:26 »
Nyt hihna luistaa, mitä tarkoitat?
Viittasit varmaan siihen, että ihmiskunnan menestyksen avain olisi se, että aivot täydentävät nykyisiä aistihavaintoja muistoilla vastaavista tilanteista (koska useimmiten se lienee henkiinjäämisen kannalta parempi vaihtoehto kuin vajaaksi jäänyt havainto).

Viittasin tuolla off topicilla (postaukseni viimeinen lause) siihen, että "aistihavainto" voi kehittyä hyvin yksilölliseksi myös esim.  "aivojen oikosulun" (ns. hulluus) tai "jumalaisen aistiväliintulon" seurauksena (ns. profetiat) seurauksena. Eräät pitävät noita samana asiana, eräät jälkimmäistä ihmiskunnan menestyksen salaisuutena. Tämä siis on offtopiccia tähän ketjuun.  :P

Tämä ei ole elämäni paras postaus.  :P

dothefake

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2165 : 24.06.2012, 23:30:43 »
Mutta hyvin selventävä, kiitos.

Lalli IsoTalo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2166 : 25.06.2012, 00:11:37 »
Se mikä vaikuttaa tuoreelta aistihavainnolta, saattaakin olla esim. muistista vedetty vanha aistihavainto.

Hmm. En ole koskaan kuullut noin järkiperäistä syytä aistien epäilemiselle. Sinähän herättelet suoraa varovaista optimismia noilla lausunnoillasi.

Näkö ei toimi kuten kamera. Näkö ei muodostu silmissä, vaan aivoissa. Silmistä lähtee huima määrä piuhoja aivoihin, jossa nuo silmän lähettämät signaalit (ääriivat, pinnanmuodot, värit, liike) yhdistetään näköhavainnoksi. Tätä näköhavaintoa verrataan reaaliajassa aiempiin vastaaviin aiempiin havaintoihin: "onko tuo leijona elävä tai täytetty?". Tämän jatkuvan vertailun (aiemmat kokemukset vs. nykyiset aistihavainnot) tarkoitus lienee DNA-ketjun jatkuvuuden ylläpito. Jos tuo datavirta aivoihin katkeaa, aivot hakevat vastaavan tapahtuman aiemmista vastaavista kokemuksista, ja syöttävät sen datavirtaan, jotta "aistihavainto" pysyy kokonaisena. Koska aivojen eri osat ja eri aistit (näkö, haju, kuulo, tunto) pelaavat yhdessä, aistihavaintosi saattaakin olla enemmänkin konsensuskomitean kompromissi kuin raakadataa, koska kaoottista maailmaa on tarpeen yksinkertaistaa. Aivojen kapasiteetista 50% kuluu näön tuottamiseen.

Lainaus käyttäjältä: A4
Tuosta aivojen harjoittamasta datalisäyksestä on muuten mahdollista hankkiutua ainakin osittain eroon. Mahdollisista sivuvaikutuksista en tosin vastaa.

Hankkiudutaan eroon aivoista?

Lainaus käyttäjältä: A4
Kirjareferaattia olisiko antaa?

Minulta ei kai kysytty, mutta vastaan "Brain Rules", John Medina, sivu 225:" We actually experiance our visual environment as a fully analyzed opinion about what the brain thinks is out there.

Lievästi samaan aiheeseen liittyy Norman Diodgen kirja "The Brain that Chainges Itself", jossa sivulla 300 sanotaan: "To a larger degree than we suspeted, culture determines what we can and can not perceive." Toisin sanoen, meidän kulttuurimme muokkaa elastisia aivojamme siten, että yhdessä kulttuurissa ne toimivat yhdellä tavalla, toisessa toisella tavalla. Jos lapsi tottuu pelaamaan tietokonepelejä, hänen aivonsa sopeutuvat nopeatempoiseen peliympäristöön.

Zakhal

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2167 : 30.06.2012, 09:43:20 »
Huomenta! Olen kolmekymppinen yliopistossa opiskellut IT-alalla työskentelevä isäpuoli yhden lapsen perheestä. Kotoisin olen jyväskylästä ja asun siellä tälläkin hetkellä. Vaikka en ole kotikaupungista mihinkään siirtynytkään olen silti töissä monikansallisessa yrityksessä ja matkustelen paljon. Tänä vuonna käyn kreikassa, norjassa, bulgariassa, unkarissa, virossa ja espanjassa.

Kannatan perussuomalaisia aatesuuntauksia. Olen huolestunut siitä että maahanmuutto tuntuu tuovan selvästi isoja ongelmia euroopan maissa jotka sitä ovat pidempään tehneet. En halua että Suomessa tehdään samat virheet kuin esim. Ruotsissa. Mutta se tuntuu mahdottomalta, koska yleinen ilmapiiri Suomessa tuntuu olevan maahanmuuttokeskustelun vastainen. Median pitäisi herättää keskustelua aiheesta mutta sen sijasta se tuntuu vain piilottelevan maahanmuuton ongelmia.

En pidä propagandasta, kaksinaismoralismista enkä minkään muunlaisesta valehtelusta. Jos joku osoittaa minun olevan väärässä niin olen aina valmis muuttamaan mielipidettäni. Olen sitä mieltä että  neuvostoaikoina syntynyt itsesensuuri elää vielä vahvasti kulttuuripiirteenä suomalaisessa yhteiskunnassa. Ainoastaan sensuurin kohde on vähän vaihtunut.

Lainaus
Suomettumiseen liittyy läheisesti myös termi itsesensuuri. Tässä yhteydessä sillä tarkoitetaan
suomalaisten itse suorittamaa julkisen keskustelun valvontaa, jossa kaikki hiukankin Neuvostoliittoa
kohtaan negatiiviseksi arvioitu aineisto joutui voimakkaan paheksunnan kohteeksi ja
"Suomen ja Neuvostoliiton välisiä suhteita" vahingoittavan materiaalin julkaisemisesta pyrittiin
pidättäytymään.

Olen huolestunut myös siitä että nykyinen hallitus maksattaa etelän maiden velat suomalaisten verorahoilla vaikka etelänmaissa on pienemmät verot. Jos euroopan uniossa on tarkoitus siirtyä tulonsiirtoihin maiden välillä niin sitten pitäisi olla yhtenäiset verot ja vastuuta kantavat pankit. Olen kuitenkin pessimistinen että esim. kreikasta voisi missään lähitulevaisuudessa tulla eurokelpoinen. Kreikka oli kehitysmaa ennen EU:ta ja nyt kun EU-rahat on loppumassa niin siitä on tulossa kehitysmaa uudestaan.

Olen harkinnut muuttoa Sveitsiin koska lapsillani olisi siellä parempi tulvaisuus kuin monikulttuurisen euroopan unionin jäsenenä. Syitä muuttoon on monia esim. puolisuora demokratia, maan sijainti, ilmasto, taloudellinen tilanne, jne. Saksaa osaankin jo vähän, työpaikka pitäisi vaan löytää sieltä. Mutta katsotaan nyt loppuun Suomen kortit. Ainakin tällä hetkellä tulevaisuus näyttää ainoastaan synkältä. Mutta tulevaisuutta ei voi ennustaa, joten odotellaan vielä että asiat muuttuisi.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2012, 09:53:50 kirjoittanut Zakhal »

mikkoR

• Jäsen^^^
  • Raziztit! Taikaseinästä ei tule rahaa!
    • Profiili
« Vastaus #2168 : 30.06.2012, 09:50:01 »
Kummallisia nämä Suomalaiset peräkammarin pojat kun ovat opiskelleita, tekevät töitä muuallakin kuin pellolla, matkustaa, osaa kieliä sekä ajattelee hankkivansa työpaikan ulkomailta ENNEN sinne muuttoa  :)
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Nousuhumala

• Jäsen^^^
  • seuraan järjestäytynyttä suvaitsemattomuutta
    • Profiili
« Vastaus #2169 : 30.06.2012, 09:51:59 »
En pidä propagandasta, kaksinaismoralismista enkä minkään muunlaisesta valehtusta. Jos joku osoittaa minun olevan väärässä niin olen aina valmis muuttamaan mielipidettäni.

Tämä on piirre, joka herättää aina oman luottamuksen.

Tervetuloa!
"Islam on suuri rauhan ja ystävyyden uskonto. Se on ihmiskunnan suurimpia rikkauksia." - Usko Ahonen 18.05.2012

"Jos haluatte menettää uskonne ihmisen perimmäiseen hyvyyteen ja jalouteen, käykää kurkistamassa Hommafoorumille." - Seppo Kononen, Savon Sanomat 30.05.2012

Fidinka

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2170 : 01.07.2012, 13:08:49 »
Olen 66 v. eläkeläinen Vantaalta. Alunperin Helsingistä kotoisin, mutta eksyin Kouvolaan jossa asuin n. 20 vuotta. Nyt taas pääkaupunki veti puoleensa.
Politiikkaa tulee seurattua  >:( hymiö näyttää mitä mieltä olen hallituksesta.

Miniluv

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • noneedproveamfinland
    • Profiili
« Vastaus #2171 : 01.07.2012, 13:20:49 »
Tervetuloa lukemaan ja keskustelemaan!
Feministisen tutkimuksen ei kuitenkaan edes odoteta olevan objektiivisuuteen pyrkivää (...) Feministisessä tutkimuksessa tärkeää on kuulla osallistujia ja heidän tuntemuksiaan, ei pyrkiä asiantuntijuuteen. -- Johanna Valta, gradu

Yhteiskunta on rakennettu niin, etteivät naiset osaa pissata seisten. - Fredrika Bidström

HOA

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2172 : 03.07.2012, 13:22:52 »
Moro.

Olen 30v. nuorimies Helsingistä, tosin Kainuusta alun perin kotoisin. Olen jo pitkään lukenut Hommaa, johon tutustuin Jussi Halla-ahon Scriptan kautta, mutta vasta eilen sain aikaiseksi rekisteröityä tälle foorumille.

Elin melkoisessa ”kuplassa” maahanmuuttoasioiden suhteen kunnes pari vuotta takaperin jouduin Helsingissä pariin kertaan lievään konfliktiin, keiden muidenkaan kuin somalien kanssa. Tämän jälkeen aloin tutustumaan melkeinpä kaikkeen mahdolliseen maahanmuuttoasioita yms. käsittäviin nettisivuihin, blogeihin jne. Näin siis nuivistuin.

Muistan vielä joku 5-10 vuotta takaperin, kun kotiseudulle Kainuuseen alkoi tulla ensimmäisiä isompia pakolaisryhmiä, jotka herättivät aluksi lähinnä mielenkiintoa, jopa huvitusta. Viime aikoina siellä käydessäni on huomannut koko ajan lisääntyvät ongelmat, jotka tietenkin näkyvät kaikista räikeimmin pk-seudulla.

Enää ei siis huvita eikä naurata.

Sellaista.

-HOA-

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2173 : 03.07.2012, 13:25:23 »
Tervetuloa Fidinkalle, HOA:lle ja muille uusille!

Näin siinä käy kuten pitääkin, että kohtaamisten kautta käsitys rikkaudesta muuttuu omakohtaiseksi mielipiteeksi  :)

-AaBee-

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2174 : 04.07.2012, 21:47:47 »
Terve!

Olen täällä taustalla kerännyt lämpöä jo pitkään.
Tänään saavutin absoluuttisen kiehumispisteen ja minun on aivan pakko esittäytyä.

Scripta löytyi 2008, kun hain vaalikoneilla itselleni sopivaa ehdokasta silloisiin kunnallisvaaleihin ja Jussi Halla-ahon nimihän niiden kärkisijoilta löytyi.

Scriptan läpi käytyäni olikin jo korkea aika siirtyä tutkimaan Hommaa ja tässä sitä nyt sitten ollaan.

Lyhyestä virsi kaunis, joten hiljenen määräämättömäksi ajaksi kunnes avaudun jälleen...

Asta Tuominen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #2175 : 04.07.2012, 21:56:05 »
Lyhyestä virsi kaunis, joten hiljenen määräämättömäksi ajaksi kunnes avaudun jälleen...

Tervetuloa, AaBee, avautumaan. :)

-AaBee-

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2176 : 04.07.2012, 22:04:41 »
Kiitos Asta.

Sinä se jaksat aina olla heti ensimmäisten joukossa toivottamassa uudet kirjoittajat tervetulleiksi.

Lasse

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2177 : 04.07.2012, 22:07:20 »
Kiitos Asta.

Sinä se jaksat aina olla heti ensimmäisten joukossa toivottamassa uudet kirjoittajat tervetulleiksi.

Terve, -AaBee-! Mikä boogie? Onks hyvä pössis?
Tervetuloa!
You must realize that why people are fighting is more important than what they are fighting with. The conflict is not about taking and holding ground it's about order and rights.

Russell Means: Americans Are The New Indian
http://www.youtube.com/watch?v=t3IUnFq3U0Y

Asta Tuominen

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
    • Profiili
    • Rakkaudesta Suomeen
« Vastaus #2178 : 04.07.2012, 22:07:41 »
^^ IIK! Hän on selvästi lukenut meitä aikaisemminkin! IIIIIIK!  ;D

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2179 : 04.07.2012, 22:08:07 »
^ ^ ^ ^ ^ Kuten myös tervetuloa täältä!

Älähän hiljene... nyt kun vauhtiin pääsit niin tuosta on hyvä jatkaa!  :D

ElenaDaylights

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2180 : 04.07.2012, 22:15:18 »
Ei ole Astan voittanutta  :)

Tasapuolisesti toivotan kaikki uudet jäsenet framille v.2010 jälkeen. Aktiivisuuden näkyminen rekisteröitymisessä helpottaa taisteluväsymyksen voittamista. Miten on ylläpito, onko Gaussi suosiollinen?
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

dothefake

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2181 : 04.07.2012, 22:20:06 »
Pieni varoituksen sana kuitenkin, tähän voi jäädä kiikkiin.

-AaBee-

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2182 : 04.07.2012, 22:27:38 »
No hemmetti Lasse, mahtava boogie ja pullea pössis, kiitos kysymästä.

Joo Asta, tiedän Sinusta kaiken.

Emon arvasinkin olevan vähintään toisena vastaamassa.

Kiitos myös Elenalle.

Dothefake. Tiedän, minä tiedän...

Emo

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2183 : 04.07.2012, 22:45:45 »
Minäpä en arvannut, että -AaBee- kirjoittaa heti putkeen kolmennenkin viestinsä!  :o 
Aikooko hän uhata minun päiväkohtaista viestimäärääni heti kättelyssä!?

-AaBee-

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2184 : 04.07.2012, 23:17:50 »
^^Kiitos vielä Suomi2050:lle.

^Emo, perässä tullaan!

Noora Montonen

• Jäsen^^^
    • Profiili
« Vastaus #2185 : 05.07.2012, 09:08:02 »
Tervetuloa! Varo kanoja peräkammarissa.
« Viimeksi muokattu: 05.07.2012, 10:21:07 kirjoittanut Seal »
"Suomalainen journalismi on hallituksen vahtikoira, ettei vain demokratia pääse hiippailemaan sisälle." -käyttäjä elven archer
"Stand and fight, live by your heart. Always one more try, I'm not afraid to die! Stand and fight, say what you feel. Born with a heart of steel!"

pikkukolmonen

• Jäsen
  • *
  • Päivä päivältä nuivempi..
    • Profiili
« Vastaus #2186 : 23.07.2012, 20:01:38 »
Moi kaikille,

39-vuotias nykymenoon ja eurooppahöpöön väsynyt omat rahansa tienaava ja velkansa (ilmeisesti pian eteläeurooppalaisten ystävienkin) itse maksava rehellistä menoa kaipaava Perus-Suomalainen uskaltautui pahamaineisen HommaForumin pimeään valtakuntaan ;-). Olen ilmeisesti populisti ja impivaaralainen ja tiesmitä mutta pidän Soinin ajatusmaailmaa ja puheita perusrehellisinä ja arvostan hänen näkemyksiään sekä kirjavaa sanailuaan.

Olen jokseenkin kurkkuani myöten täynnä tämän maan väsyneeseen ja ahtaaseen ilmapiiriin mitä tulee meihin maahanmuuttoon kriittisesti tai eurohömppää kritisoiviin suhtaudutaan ja miten tietyt ihmiset katsovat kieroon kun näitä ajatuksia ilmoille sattuu lipsauttamaan. Paljonkin löytäisin tähän kerrottavaa mikä ketuttaa, mutta koska en ole vielä kadottanut kaikkea toivoa paremmasta huomisesta ja siihen uskovista ihmisistä, olen todella iloinen että olen löytänyt tämän paikan jossa näkee niin paljon asiaa ja huomata että vielä löytyy ihmisiä jotka eivät kuulu kokkareitten tai demareitten aitauksessa määkivään lammaslaumaan..

Ja jotta ei jäisi epäselväksi: tämä ei ollut sitten sellainen paljonpuhuttu vihapuhe!!
"Banaanit ja lakritsat lopussa - juhlat on ohi"

Marko Parkkola

• Vieras
« Vastaus #2187 : 23.07.2012, 20:14:42 »

Sekä DK:n fasistiarkistoihin.

-AaBee-

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2188 : 23.07.2012, 21:01:28 »

Sekä DK:n fasistiarkistoihin.

Niin joo, sekin vielä!

Taidanpa lähettää Danille valokuvan itsestäni. Henkilötiedot minusta hän kuitenkin keksii itse omassa fantasiamaailmassaan.
Valokuvani voisi olla sellainen rypyt ja ruusufinnit peittävässä valossa ja meikissä otettu taideteos, joka on kuvattu noin 20 astetta oikealta kuvaajasta nähden.
Haluan nimittäin ehdottomasti näyttää mahdollisimman hyvältä silloin, kun Dan iskee ja julkaisee internetin etusivulla meitä kaikkia pelottavan tiedostonsa.

PS. Ja minultakin tervetuloa pikkukolmoselle.

Suominna

• Jäsen
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2189 : 30.07.2012, 20:27:31 »
Hei,

Olen kolmekymppinen äiti-ihminen Etelä-Pohjanmaan alueelta. Viime eduskuntavaalien kynnyksellä huomasin kannattavani Perussuomalaisia ja siis nuivistuneeni. Vähäisellä vapaa-ajallani olen perehtynyt yhä enemmän maahanmuuttokysymyksiin ja huomaan huolestuneeni yhä pahemmin. Eniten tällä hetkellä huolestuttaa islamisaatio ja sen seuraukset pitkällä aikavälillä. Haluan jättää lapsilleni ja mahdollisille lapsenlapsilleni jne. perinnöksi Suomen, jossa naisilla on edelleen tasa-arvoinen asema ja jossa ihminen saa valita vakaumuksensa itse. Täältä toivon löytäväni vertaistukea ja pohdintaa siitä, miten me voimme vaikuttaa asioiden kulkuun.