Kirjoittaja Aihe: Britannian EU-ero (Brexit)  (Luettu 657028 kertaa)

Delaz

• Jäsen^^^
  • Liked: 409
  • EU:lle jyrkkä ei
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #3600 : 10.02.2019, 11:51:17 »
London School of Economics on kommunismia edistävä koulu, se selviää kun menee laitoksen kotisivuille.

Neuvostoliitossakin kaikki valtion firmat oli sitä mieltä, että neuvostoliitto on nasta mesta. Euroopassakin poliittisesti mielipiteet tulevat rahalla. Kaikki globalistiset instituutiot ovat samaa mieltä, eu on hyvä asia. Tavallinen väki ei kuitenkaan vain halua eu:ta, riippumatta millaisia mielipidemittauksia tulostetaan. Ja millaisia äxperttejä tuodaan kameran eteen.
Ääntä perkele vähemmän.

Infernaalinen_aviomies

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 7
« Vastaus #3601 : 14.02.2019, 19:58:37 »
Lainaus
Niin, "minusta". Joku toinen voi sanoa, että "minusta tää huulikiilto ei sovi näihin tekokynsiin". Asiaa työkseen tutkivat ja alan koulutuksen omaavat ihmiset ovat asiasta eri mieltä, kuten olemme nähneet, mutta toki "sinusta" asia on toki ihan toisin.
Kuka on se joka asiaa työkseen tutkii ja alan koulutuksen on saanut joka on erimielinen? Vetäydyt jatkuvasti "auktoriteettien" taakse, mutta jätät heidät nimeämättä.

No ne ovat ne tahot mitä on tässä ketjussa kärsivällisesti, kerta toisensa jälkeen käyty läpi eli EKP, Britannian hallitus, Britannian keskuspankki, Britannian teollisuusfederaatio, London School of Economicsin tutkijat, OECD, IMF ja kumppanit.

Lainaus
Ei, ei siinä noin sanottu, taisit lukea väärän jutun. Siinä sanottiin että ennen äänestystä Leava-puoli mm. väitti että eroamalla EU:sta maahanmuutolle voidaan laittaa stoppi, ja heti äänestyksen jälkeen he sanoivat, että EU:sta eroaminen ei mahdollistakaan tätä.
En todellakaan lukenut väärää juttua, koska tiedän mitä Leave puoli sanoi, EU:sta eroamalla rajakontrolli saadaan takaisin ja heti äänestyksen jälkeen remain väki alkoi karjumaan että miksi rajat ovat yhä auki, miksi leave puoli ei nyt sulkenutkaan niitä? Miksi tuloksia ei näy välittömästi äänestyksen jälkeen.

Koitat liikuttavasti polkea jalkaa ja inttää että musta on valkoinen. Minä en ole englanninopettajasi, jos sinulla on sillä saralla pulmia, niiden ratkaiseminen ei ole minun asiani.

Lainaus
Jos automallin tuotanto Japanissa on mielestäsi Britannialle parempi juttu kuin sen tuotanto Britanniassa, niin informoi toki Britannian hallitusta tuosta, kun he siinä tapauksessa ihan turhaan lobbasivat hädissään Nissania tekemään tuota mallia nimenomaan Britanniassa.

Minulle on yksi lysti missä Nissan Pathfinderiaan valmistaa, nyt Nissan ei kuitenkaan ole luopumassa niistä investoinneista mitä se Britannian tehtaalle on tehnyt, vaan alkaa valmistaa sitä Pathfinderia muualla. Huomaatko, nyt kun se leipäteksti jälleen kerran potkaisee "luin otsikon ja asia on näin" jakkaran altasi, niin minun pitäisi mennä Brittien hallinnolle kertomaan jotain?

Kyseessä ei tainnut olla Pathfinder vaan X-trail, mutta se on sivuseikka. Leipätekstijuttusi ei edelleenkään pidä paikkaansa, eikä se muutu yhtään paikkaansapitävämmäksi toistolla. Brexitin takia Britanniassa ei tehdä automallia mikä siellä olisi muuten tehty. Brittien hallitus teki kaikkensa, antoi Nissanille vakuutuksia (jotka paljastuivat huuhaaksi) ja lobbasi, mutta näin kävi.

Myös Ford on vetänyt asiasta omat johtopäätöksensä:
https://www.independent.co.uk/news/business/news/brexit-ford-production-car-manufacturing-deal-theresa-may-nissan-a8776971.html
Brexit: Ford warns no-deal would be ‘catastrophic’ and could cost thousands of UK jobs
Lainaus
Ford said it was preparing alternative sites abroad, The Times reported

Yksinkertainen pyyntö seuraavaan viestiisi liittyen. Nimeä ne asiantuntijat joihin luotat, listaa heidän ennustuksensa Brexitistä ja taloudesta, sekä track record kuinka he onnistuivat asiantuntijuuteensa perustuen, tai työhönsä liittyvään tutkimukseen perustuen ennustamaan asiat kuten ne ovat tapahtuneet. Kerro mikä on se informaatio joka kääntäisi EU:n hyödyllisyyden osalta pääsi, listaa asiantuntijat joiden mukaan EU on hyödyllinen, sekä näiden todisteet.

Ääh, tehdään mielummin jatkossakin niin, että minä kirjoitan minun viestini ja sinä saat kirjoittaa omasi. Ylläolevasta voit arvaillakin, minkälaisten tahojen mielipiteisiin asiassa luotan. Sitä edelleen ihmettelen, enkä liene ainoa, mikset pysty nimeämään omiasi.

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 16342
  • Soon korkeemmas käres!
« Vastaus #3602 : 14.02.2019, 20:24:02 »
Kyllähän nuo autotehtaat uhoavat.

Toki ne haluaisivat jonkinasteisen tulliliiton säilyvän.

Mutta kokonaisen autotehtaan tai tuotantolinjan heivaaminen toisaalle on sen verran iso investointi, että ihan heti en usko Fordin ja Nitsunin nostavan kytkintä. Lisäksi pitää palkata osaavaa työväkeä. Jos EU-alueella halutaan pysyä, niin tehdasinvestointi ei ole halpa, vaikka moni maa tarjoaa varmaan investointipankkejaan ja tekes finnvera sitra -rahojaan porkkanaksi.

Otetaan ne tehtaat Suomeen. Voisin tuohon naapuriin laittaa yhden. Alkaisin toimituksen johtajaksi. 20 donaa kuussa ja bonukset päälle ja oma luksus nitsunford alle. Olisi lyhyt työmatka ja hyvät luontoisedut. Hard breksit kiitos.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

mannym

• Jäsen^^^
  • Liked: 6458
  • Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
« Vastaus #3603 : 14.02.2019, 21:11:01 »
No ne ovat ne tahot mitä on tässä ketjussa kärsivällisesti, kerta toisensa jälkeen käyty läpi eli EKP, Britannian hallitus, Britannian keskuspankki, Britannian teollisuusfederaatio, London School of Economicsin tutkijat, OECD, IMF ja kumppanit.

Niin ja kerta toisensa jälkeen olen kyennyt osoittamaan että näiden ammattitaito tai koulutus tai vastaava, ei ole se kriteeri mitä mitataan vaan se että näiden tahojen ennustukset ovat menneet päin persettä joten näiden tahojen ennusteilla ja "tutkimuksilla" voi pyyhkiä sitä kuuluisaa. Sinä vetoat alan koulutuksen saaneisiin, tai alaa tutkivien juttuihin, nimettyjä tahoja joiden jutuilla ei ole pohjaa ja sinä tiedät sen, sillä muuten olisit lyönyt jo sellaiset rätingit pöytään että. Eli näitä todisteita EU:n hyödyllisyydestä ei siten ole, nuo asiantuntijatahot ovat ennusteissaan ja lausunnoissaan olleet jatkuvasti väärässä. Miten ihmeessä voit luottaa tahoon joka viikko toisensa jälkeen ennustaa lottonumerot muttei voita kuitenkaan?

Lainaus
Koitat liikuttavasti polkea jalkaa ja inttää että musta on valkoinen. Minä en ole englanninopettajasi, jos sinulla on sillä saralla pulmia, niiden ratkaiseminen ei ole minun asiani.

Eli kun pari päivää äänestyksen jälkeen alettiin vääntämään Leave puolen sanomisia ja vaatimaan tuloksia, jutut jotka sinä nielet vapoineen päivineen, niin minun englannin ymmärtämisessä on vikaa? Virallisesti ilman median mustamaalausta, mitä Leave sanoi ennen ja jälkeen brexit äänestyksen? Tuliko leave:n sivuille noita juttuja mitä mainitset? Vai onko kyseessä taas kerran, toimittajan mielestä näin ja sitten niin on oltava?

Lainaus
Kyseessä ei tainnut olla Pathfinder vaan X-trail, mutta se on sivuseikka. Leipätekstijuttusi ei edelleenkään pidä paikkaansa, eikä se muutu yhtään paikkaansapitävämmäksi toistolla. Brexitin takia Britanniassa ei tehdä automallia mikä siellä olisi muuten tehty. Brittien hallitus teki kaikkensa, antoi Nissanille vakuutuksia (jotka paljastuivat huuhaaksi) ja lobbasi, mutta näin kävi.
Eli leipätekstissä ei kerrottu sitä että tehtaaseen tehtyjä investointeja ei vedetä takaisin, tai että tehdasta ei supisteta, tai muuta? Vain yksi malli nyt siirtyy muualle valmistettavaksi ja se on Brexitin vika. Kyllä kyllä.

Lainaus
Myös Ford on vetänyt asiasta omat johtopäätöksensä:
https://www.independent.co.uk/news/business/news/brexit-ford-production-car-manufacturing-deal-theresa-may-nissan-a8776971.html
Brexit: Ford warns no-deal would be ‘catastrophic’ and could cost thousands of UK jobs
Lainaus
Ford said it was preparing alternative sites abroad, The Times reported

Niin juuri ja se on Brexitin syy! BYÄÄÄÄH! Kyl kyl. Katsotaan sitten kun se tilanne tulee kuinka asia etenee.

Lainaus
Yksinkertainen pyyntö seuraavaan viestiisi liittyen. Nimeä ne asiantuntijat joihin luotat, listaa heidän ennustuksensa Brexitistä ja taloudesta, sekä track record kuinka he onnistuivat asiantuntijuuteensa perustuen, tai työhönsä liittyvään tutkimukseen perustuen ennustamaan asiat kuten ne ovat tapahtuneet. Kerro mikä on se informaatio joka kääntäisi EU:n hyödyllisyyden osalta pääsi, listaa asiantuntijat joiden mukaan EU on hyödyllinen, sekä näiden todisteet.

Ääh, tehdään mielummin jatkossakin niin, että minä kirjoitan minun viestini ja sinä saat kirjoittaa omasi. Ylläolevasta voit arvaillakin, minkälaisten tahojen mielipiteisiin asiassa luotan. Sitä edelleen ihmettelen, enkä liene ainoa, mikset pysty nimeämään omiasi.

Sinä olet pyytänyt minua kuvailemaan sitä tietoa mikä muuttaisi mieleni EU:n hyödyllisyydestä, annoin ihan selkeän vastauksen. Pyysin sinulta sitä ja sinä menet auktoriteettien taakse piiloon. Sekä luotat tahojen mielipiteisiin enemmän kuin omaan päättelyysi todisteiden pohjalta. Mikä oikeastaan osoittaa sen että sinä luet mieleisesi jutun, uskot sen sisällön ja menet siten eteenpäin. Sitä kutsutaan termillä confirmation bias. Minä tylsänä ihmisenä käyn lukemassa jutun, taustajutut, alkuperäiset lähteet sun sellaiset ja muodostan mielipiteeni niiden pohjalta.

Kun pyysit minua kuvailemaan tietoa joka saisi minut muuttamaan mielipidettäni, tein sen. Kun pyysin sinua tekemään saman luettelit muiden mielipiteitä. Eli vastaus on yksinkertainen, minun mielipiteeni muuttuvat kun tosiasiat muuttuvat. Sinun mielipiteesi muuttuu kun "tahot" muuttavat mielipidettään.
“I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned.”

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

“Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free.”

Jaska Pankkaaja

• Jäsen^^^
  • Liked: 6344
  • Finlayson, Fazer ja nyt myös Firas
« Vastaus #3604 : 14.02.2019, 22:07:23 »
A siantuntijat tietävät että brittimaajussit kuolevat nälkään koska lihan vienti EUhun loppuu ja muut britit kuolevat nälkään koska kaupoissa ei ole EU lihaa, itse Mestari tuosta postasi.

Britannia on melko suuri autojenkin markkina-alue, siis jos EU länttää napakat tullit brittiautoille niin britit laittavat varmaan samansuuruiset tilalle, tulos moni esim. nykyinen pösökuski ostaakin suraavaksi nissanin ym. Briteissa kootun auton. Näin arvelen.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

newspeak

• Jäsen^^^
  • Liked: 3723
« Vastaus #3605 : 14.02.2019, 23:13:28 »
Federalisteille Brexit käy yhä sietämättömämmäksi. On toisteltava jatkuvasti, että olisi parempi jäädä EU:hun. Brexit neuvottelut tai niiden puute antavat tekosyitä perustella EU:hun jäämistä. Silti Brexit on koko ajan tulossa ja ainoa muuttuja on Brexitin luonne. On kuin maailmanlopulle olisi annettu päivämäärä ja ihmiset olisivat seonneet täysin, jos federalistien puheita seuraa. Mutta maailma ei ole loppumassa. Jos se tuollaiseen loppuisi, parempiakin tilaisuuksia on historian saatossa ollut runsaasti tarjolla.

Avarakatseisuutta painottavat ovatkin nyt niitä, joille luottavaisin mielin tulevaisuuteen katsovat ja muutokseen suhtautuvat, ovat pahiksia. Kuten aina ennenkin on heille mahdotonta nähdä sisäinen ristiriitansa. "EU:hun jääminen olisi parempi. EU:hun jääminen olisi parempi. EU:hun jääminen olisi parempi. Jopa Orange Man Bad."

koojii

• Jäsen^^^
  • Liked: 2837
« Vastaus #3606 : 14.02.2019, 23:26:31 »

Britannia on melko suuri autojenkin markkina-alue, siis jos EU länttää napakat tullit brittiautoille niin britit laittavat varmaan samansuuruiset tilalle, tulos moni esim. nykyinen pösökuski ostaakin suraavaksi nissanin ym. Briteissa kootun auton. Näin arvelen.

Sehän autojen tulli menee suoraan sen WTO sopimuksen mukaan no deal brexitissä eli se on 10%. Vpihan niidenkin tariffeista alkaa sitten brexitin jälkeen neuvotella brittien ja EU:n välillä. Tosin vuosihan niissä neuvotteluissa menee aikaa.

Autotehtaan alihankintaketjut voivat olla vielä tullialueen rajan molemmilla puolin.

Sen verran iso noiden vaikutus auton hintaan, että ei mikään kansanvaunujen myynti massoille onnistu tuollaisella lisäkululla.

Jos jollakin EU-kansalaisella on pinkka kunnossa ja haluaa jonkun Iso-Britanniassa tehdyn Range Roverin niin sehän ostaa sen oli tulli sitten 0, 10 tai vaikka 100 prosenttia. Sama tilanne se on taas jonkun mersuun tai audiin tykästyneet britin osalta että Saksasta sen ostaa tulleista riippumatta.

Tavallisten mattimeikäläisten kannalta sillä taas on paljonkin väliä ostaako auton jos 10+ prosenttia nousee jonkun merkin hinta tullin vuoksi vai siirtyykö toiseen merkkiin jossa hinta ei nouse.