Katson aika vähän televisiota, joten mainoksiakaan ei tule katsottua kovin paljon. Eilen istuin jonkin aikaa television ääressä, ja samalla muutama kaupallinen tiedostuskin tuli katsottua.
Maailma on muuttunut sellaiseksi, että mainos tuntuu melkein rasistiselta, jos siinä esiintyy vain valkoihoisia ihmisiä. Mukana on nykyisin suorastaan pakko olla myös mustia.
Eiliseltä illalta jäi mieleeni tällainen mainos:
Musta nainen saattelee mulattitytön ja mulattipojan nukkumaan lastenhuoneessa, joka sijaistee ylellisen omakotitalon yläkerrassa. Nainen silittää pojan päätä ja poistuu huoneesta. Käytävässä odottaa valkoihoinen mies.
Mies ja nainen rientävät rappuja pitkin alakertaan ja alkavat sisustaa taloa joulua varten. He levittävät sähköisen valoketjun rappukäytävään ja asettelevat koristeita myös pihapuuhun. Kun valot ja koristeet ovat paikallaan, mies pukee nopeasti joulupukin varusteet päälleen.
Lapset yläkerrassa heräävät ja lähtevät kurkistelemaan, mitä on tekeillä. He tulevat ensiksi huoneeseen, jossa loistaa joulutähtiä ja muita valokoristeita. Alakertaan saapuessaan he näkevät joulupukin asettelemassa lahjoja kuusen juurelle.
Joulupukki huomaa heidät. Hän vetää ilmanvaihtoventtiiliin johtavasta köydestä, jolloin takasta pöllähtää jotain. Sen jälkeen hän poistuu vaivihkaa paikalta. Mulattityttö ja mulattipoika rientävät joulukuusen luokse tutkimaan lahjapaketteja. Mainos päättyy sanoihin ”Pidä joulun taika elävänä”.
Mikä fiksaatio mainostajilla on nimenomaan mustaihoisiin afrikkalaisiin, kun heidän on oltava aina esillä, mainostettiinpa mitä tahansa. Onhan maailmassa muitakin rotuja? Eikö mainoksiin voitaisi ottaa intialaisia ja kiinalaisia ja aboriginaaleja ja japanilaisia.
Hunnutettuja musliminaisia mainoksissa jo on, mutta vähemmän partaisia muslimimiehiä.
Ja mikä vimmattu pakkomielle mainostajilla on esittää ikään kuin jonkinlaisena tämän päivän normina mustien ja valkoisten muodostamia pareja ja tällaisten parien lapsia. Vaikka näitä on, suurin osa parisuhteista Suomessa kuitenkin edelleen solmitaan valkoisten kesken. Ja lapsistakin vielä toistaiseksi enemmistö on valkoisia.
Jos pelkkien mainosten varassa muodostaisi kuvan Suomesta, saisi käsityksen, että afrikkalaistaustaisia on noin puolet väestöstä, ja parisuhteet muodostuvat pääasiassa heidän ja valkoihoisten välille ja enemmistö lapsista on mulatteja.
Ei ole epäilystäkään siitä, etteikö asia tulevaisuudessa olisi noin, mutta miksi mainoksissa mennään todellisuuden edelle. Juokseeko mainoksen nähnyt valkoihoinen hullaantuneena kauppaan ostamaan mainostettuja tuotteita, kun häntä on firman toimesta muistutettu siitä, että tulevaisuus ei ole hänen kaltaistensa? Millä tavalla mainoksiin ujutettu valkoisen rodun hävittämispropaganda edistää tuotteiden myyntiä.
Valkoinen rotu tulee häviämään nykyisillä syntyvyysmäärillä joka tapauksessa, vaikka valtioiden rajat suljettaisiin niin, ettei yksikään ihminen pääse läpi. Joten sama kai se on, tapahtuuko se ennemmin vai myöhemmin. Mutta miksi asiaa, joka tapahtuu joka tapauksessa, tarvitsee mainoksilla edistää?