Kirjoittaja Aihe: Mitä nationalismi/kansallismielisyys/etnonationalismi on  (Luettu 62707 kertaa)

Hohtava Mamma

• Jäsen^^^
  • Liked: 21979
  • Takapenkin paha poika
Vs: Mitä nationalismi/kansallismielisyys/etnonationalismi on
« Vastaus #510 : 08.11.2019, 19:34:47 »
Kaikkein suoraviivaisimpien etnojen mielestä sen näkee jo otsallaankin kuka on suomalainen ja kuka ei. Totta sikäli, että Junes on aika helppo hyväksyä ja Bouanane hylätä jälkikäteen. Sitten ne keinot erotella kokonaisvaltaista harkintaa käyttäen etukäteen ovatkin yhtä harvinaisia kuin selvä teekkari wappuna.

Etnojengin tavoite on olla eri mieltä. Olla se piirun verran radikaalimpi osasto, joka vaalii opin puhtautta. He ovat se tinkimätön selkäranka, jota ei cuck saati soija horjuta. Ei heillä edes ole mitään realistisia tavoitteita; nehän pakottaisivat kompromisseihin.

Jännä nähdä milloin löytyy se etno, joka ei ole niin soija-cuck, että uskaltaa tulla omalla nimellään julkisuuteen. Jos siis on jotain muutakin kuin se etnoilu.

*NAPS*
« Viimeksi muokattu: 08.11.2019, 21:35:32 kirjoittanut Pullervo »
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. -Thucydides

Hiilivety

• Jäsen^^^
  • Liked: 1507
  • Kuvittelua
« Vastaus #511 : 08.11.2019, 20:01:12 »
Jaa että mitäkö se on? No ei mitään. Se on nuoruutta, hölmöyttä, mustavalkoisuutta, kapinointia, uhoa, ynnä muuta joka unohtuu kokemuksen myötä. Eikä siinä mitään hävettävää ole, kaikillahan meillä on oppimista :)

Phantasticum

• Jäsen^^^
  • Liked: 2530
« Vastaus #512 : 08.11.2019, 21:28:01 »
Kun tulin Hommalle toukokuussa 2009, olin luultavasti kulttuurinationalisti, vaikka olin silloinkin nuiva. Nyt kymmenen ja puoli vuotta myöhemmin olen pakon edessä joutunut miettimään asiaa uusiksi. Se pakko tarkoittaa sitä, että viimeisen vuosikymmenen aikana Suomi on muuttunut liian paljon ja sellaiseen suuntaan, että Suomi ei ole enää se Suomi, jonka joskus opin tuntemaan. Tai jos vielä onkin, niin ainakin huonompaan suuntaan ollaan menossa kiihtyvällä tahdilla.

Perussuomalaisten nuorten moka on minun mielestäni siinä, että he katsovat menneisyyteen kun pitäisi katsoa tulevaisuuteen. Oma linjani lähtee siitä, että haluaisin säilyttää nykytilan tai siis sen tilan, joka oli olemassa 1990-luvun alkuun asti ja osin vielä sen jälkeenkin. Oli olemassa luonnollista maahanmuuttoa, yksittäistapaukset muuttivat Suomeen, ja jos he ajattelivat jäädä tänne pysyvästi, he aloittivat suomalaistumisprosessin tai passiivissa ilmaistuna heillä alkoi suomalaistumisprosessi. Näin he pikkuhiljaa solahtivat suomalaisten joukkoon, vaikka olisivat olleet erinäköisiä.

Samaa ei voi sanoa nykyisestä maahanmuutosta ja nykyisistä maahanmuuttajista. Toki on edelleen kriteerit täyttäviä yksittäistapauksia, mutta kokonaiskuva on muuttunut sellaiseksi, että solahtamisesta tulee kaiken aikaa vaikeampaa. Kun yksittäistapaukset alkavat muodostaa omia yhteisöjään, pidän sitä Suomen ja suomalaisuuden kannalta erittäin haitallisena kehityksenä. Kun tähän yhtälöön lisätään vielä ikääntyneen tilastotieteilijän hymyssä suin esittämä fantasia, että on pelkästään hienoa, että suomalaisistakin tulee sekarotuisia, niin ei helvetti. Mikä saa ihmisen toivomaan omiensa häviämistä.

duc

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 8328
  • Tecumseh
« Vastaus #513 : 09.11.2019, 14:19:51 »
- - Mikä saa ihmisen toivomaan omiensa häviämistä.

Itseinho. Kulttuurinen, kansallinen, geneettinen jne. mutta nyt suomalaisten joukossa on herännyt vastustus ja myös sisäinen taistelu, mikä on suomalaisuudessa olennaista. Kaikki, myös vilpilliset tai vähintään ongelmalliset, keinot näyttävät olevan käytössä nationalismisodassa. Siksi pitää yksikäsitteisesti määritellä esim. (etno)nationalismi. Nyt pelataan piilotettua kortein, eikä siitä hyvää seuraa. Etnonationalismikysely johtaa harhaan, kuten yllä on todettu:
Kysely on järjetön, kun ei määritellä, millaista etnonationalismitulkintaa tarkoitetaan. Jokaisellahan on siitä ihan oma käsityksensä. Kyselyn alustuksessa pitäisi määritellä kysyttävä asia.

Kuten keskustelusta tiedämme, osalle etnonationalismi tarkoittaa virheellisesti sitä, että tunnustaa etnisten ryhmien olemassaolon! Sillä määritelmällä kaikki maailman ihmiset olisivat etnonationalisteja.

Minulle tuo kysely ja sen nykyinen tulos reilun sadan äänestäjän otoksella, ~ 50/50, kertoo lähinnä kansallismielisten sisäisestä taistelusta, joka ei ole lähimainkaan selvä. Keskustelua, vastapuolta kunnioittavaa, kaivataan jatkossa. Onko meistä siihen? Toivoni olen menettänyt eräiden osalta, mikä ei ennusta hyvää oman kiinnostukseni suhteen jatkaa tätä keskustelua. No, sota ei ole koskaan yhdestä rivimiehestä kiinni. Kenraalit ovat erikseen. Moni on kiinnostunut, mitä J. Halla-aho ns. oikeasti on tästä mieltä. Hänen mielipiteensä lienee eräs merkittävimmistä, mutta onko hän rehellinen?
ὁ βίος βραχύς, ἡ δὲ τέχνη μακρή / vita brevis ars longa / learning one's craft takes so long that a lifetime may not be adequate (käännös Merriam-Webster)

Saturnalia

• Jäsen^^^
  • Liked: 7981
« Vastaus #514 : 09.11.2019, 15:59:20 »
Itse olen valkoisten puolella, mutta en koe olevani enemmän rasisti kuin moderni liberaali joka halveksii valkoisuutta. Etnonationalismia lienee oman kansallisen geenipoolin suojeluhalu joko yksinään, tai yhdessä valkoisen vallan kannatuksen kanssa. On kolmea eri tyylisuuntaa. A. valkoisen vallan kannatus, B. kansallisen geeniperimän kannattaminen, tai C. nämä yhdessä. Valkoisen vallan kannatus on minusta ihan ok tilanteessa jossa liberaalisto hyökkää jatkuvasti valkoisuutta kohtaan. Onko se poliittisesti viisasta, on sitten aivan kysymys toinen toki. En paljoa mieti, onko joku "suomalaisen oloinen". Lähinnä siksi että itse en kaikkien mielestä ole, vaikka olen valkohapsinen valkoinen. Mulle riittää kielen hallinta, ihonväri ja kulttuurin kunnioitus. Siihen mahtuu silloin puolalaiset, pohjoismaalaiset ja länsivenäläiset, saksalaiset ja britit, ukrainalaisetkin. Kun tietty etninen lähtökohta on kunnossa, niin kotoutumisen eväät ovat hyvät.

Jos taas puhutaan etusijalla kansallisesta geenipoolista, niin avataan aivan toisenlainen matopurkki ja lähdetään mielestäni tielle jolla mopedi saattaa sutia. Etno ei siis välttämättä liity nationalismiin, vaikka henkilö muuten asenteeltaan olisi nationalisti. Sen verran humanisti olen, että ymmärrän täysin jos köyhää alkaa vituttaa kun nykyvasemmisto solvaa hänen valkoisuuttaan. Mikä minä olen hänen vastareaktiotansa tuomitsemaan? Raja se on hänenkin nöyryydellään.
Nykyvasemmisto ajattelee että tumma ihonväri ja naissukupuoli ovat vahvempia uhripositiota kuin köyhyys ja työttömyys. Tätä vastustan.

Liberalismin idea oli värisokeus. Nyt joka tuutista tulee valkoisten haukkumista. Ei sen edessä voi pitää puoliaan pysymällä neutraalina. Näin asian itselleni perustelen enkä koe ottavani mitään dramaattista askelta mihinkään suuntaan, se on otettu jo vastapuolen toimesta. Kyllähän neutraalillakin linjalla voi yrittää jatkaa, mutta en ole enää varma onko se voittava linja. En usko minkäänlaisiin uhripositioihin, en halua uhriutua kun valkoisuuttani halveksitaan enkä kääntää poskea.

Etnisten asenteiden nousun aiheuttaa vanhojen uskonnollisten jakolinjojen kuolema. Ennen olisi ollut täysin luontevaa puolustaa suomalaisia esimerkiksi kristillisenä yhteisönä, ja niin tehtiinkin kauan. Sekulaarissa yhteiskunnassa jää käteen etnisyys. Tuskin Jussi tähän jyrkkää juuta tai jaata tulee sanomaan, ei kannata. Sitä vaan ihmettelen että miten valkoisuutta vastaan hyökkääminen on vähemmän tuomittavaa, kuin sen puolustaminen? En pysty ajattelemaan, että enemmistöllä olisi minkäänlaista velvollisuutta kuunnella halveksuntaa. Murrayn kirjasta opin taas lisää. Tuolta jenkeistähän suvakit kaiken nykyään apinoi.

Lainaus
For instance, who would have expected even a generation ago that it would be acceptable for a liberal magazine to pose the question, "Are Jews White?". This wasn't National Geographic a century ago, but The Atlantic magazine in 2016. Do they benefit from white privilege or not? At the University of Illinois in Urbana some leaflets turned up on campus in 2017 which offered their own answer. The authors seemed to know the answer., arguing that Jews were the primary holders of "privilege", concluding that "ending white privilege starts with ending Jewish privilege".
s.255, lyhennetty.

Gen X is like the Visigoths taking over Rome after the Boomers had blown everything up with bread and circuses.

Lady Deadpool

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2744
  • Roturomanttinen manosfäärimiesten myötäjuoksija
« Vastaus #515 : 09.11.2019, 22:46:37 »
Tässä keskustelussa tuntuu nakit ja soijat menevän aina välillä sekaisin.

On Perussuomalaisten etnotenavaa, yksittäistä toimijaa, virtuaalisen maailman klikkejä. On vaadittu lainsäädäntöön ehdotuksia, kokonaisvaltaisia määritelmiä ja puolueohjelman tasoisia pamfletteja, etnojen julkisuuteen tuloa (eikö niitä jo ole vai onko tämä lällislää tasoista "et uskalla"-leikkiä missä kaikkien nuivienkin pitäisi astua julkisuuteen ja politiikkaan ajamaan asiaansa), rakennettu siltoja sinne sun tänne, ja lopulta päädytty heittämään uunihanskat tiskiin tappion merkiksi.

Itse näen etnonationalismin kannattajakunnan laajana kokonaisuutena; mukaan mahtuu jos minkälaista ajatussuuntaa, näkemyksiä ja tasoja niin poliittisissa mielipiteissä kuin muillakin elämän osa-alueilla. Ei siis poikkea nuivasta skenestä tältä osin.

Henkilökohtaisesti en usko etnonationalismin suureen suosioon, näen sen pikemminkin nousevana trendinä. Tältä osin en siis henkilökohtaisesti usko, että mitään mahdollisia tavoitteita saataisiin nykyisessä ilmapiirissä läpi, joskaan en myöskään usko, että nuivien siiven toiveita tai vaatimuksi saadaan läpi toivotulla tavalla ja tasolla. Se on mielestäni valitettavaa.

Nuivat ovat onnistuneet valtavirtaistamaan ajatusmaailmaansa mikä näkyy mm. Perussuomalaisten kannatuksessa. Tämä on mielestäni myös nykyajan etnonationalisteiksi itsensä mieltävien velvollisuus - tehdä ajatusmaailmastaan ja näkemyksistään hyväksyttävämpiä ja valtavirtaisempia. Se joko onnistuu tai ei onnistu - se on kuitenkin velvollisuutemme tuleville sukupolville, jotka joutuvat nykyhetken kehityksen tuntemaan kipeämmin kuin me toista vaippaikää lähestyvät fossiilit.

Tämä on puhtaasti oma mielipiteeni, eriäviä mielipiteitä löytyy ihan oman klikkinikin sisältä.

En ole kaapissa etnonationalismini kanssa. Olen avoimesti etnonationalisti niin ammatillisissa yhteisöissä kuin yksityiselämässänikin. Yllätyksekseni vastaanotto on ollut positiivisen ja neutraalin välimaastoa, joskin mukaan mahtuu negatiivisiakin reaktioita. Maiharit ovat ristissä pääosin nuivien kanssa, mikä on toki hassua, mutta hyvin elämänmakuista kuitenkin.

Itse näen sen niin, että hyvin pitkälti olen samalla tiellä nuivien kanssa. Tavoitteet ovat pääpiirteittäin samat, siksi se ääni tulee jatkossakin tippumaan Perussuomalaisten laariin. Tien lopussa suuntani kuitenkin kaartuu toisaalle, ja sen tien näkymät ovat jossain kaukana tulevaisuudessa. Tulevaisuudessa, jossa itse olen jo tukevasti mullan alla.
"Länsimaisen sivilisaation osaksi ei ole tullut tehdä valintaa sodan ja rauhan välillä. Sen on valittava sodan ja tuhoutumisensa välillä." -Jussi Halla-aho Tulevaisuudenkuva (6.2.2006)

Alaric

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 49951
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
« Vastaus #516 : 14.11.2019, 18:47:15 »
Muistutellaanpa taas vaihteeksi tuosta käynnissä olevasta etnonationalismikyselystä, johon on kertynyt vastauksia nyt 139 (Kyllä 68 - Ei 71). Tasaista on ollut toistaiseksi.

Jos jonkun parisataa vastaustakin saisi, niin se olisi aktiivikäyttäjien määrään nähden jo ihan kattava otos. Kevään eduskuntavaalikyselyyn saatiin juuri ja juuri 500 vastausta usean kuukauden ruinaamisen jälkeen.

Aihehan on kovin mielenkiintoinen, kun tästä kannatuksesta Hommalla on ollut monilla melko eriäviä käsityksiä.

Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? alla olevassa linkissä. Keskustelu tässä ketjussa.

Kannatatko vai et?

https://hommaforum.org/index.php/topic,129465.0.html
Äänestys: Etnonationalismi, kyllä vai ei? Eli kannatatko vai etkö? Käy antamassa äänesi!

https://hommaforum.org/index.php/topic,129465.0.html

törö

• Jäsen^^^
  • Liked: 9707
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
« Vastaus #517 : 14.11.2019, 23:14:06 »
Tilanteesta saisi vieläkin paremmin selvää jos joku etnonationalismiin syvällisemmin perehtynyt tekisi jonkunlaisen kansalaisaloitteen.
Poliittisesti korrektin yhteiskunnan tiekartta. Lataa omasi jo tänään.

https://yadi.sk/i/0oKnGTSp0FFrww

Vanhojen hengentuotteiden jakelu on lopetettu ja ne kannattaa poistaa kiintolevyiltä, koska ne eivät edusta tätä aikaa.

törö

• Jäsen^^^
  • Liked: 9707
  • Lorem ipsum dolor sit amet.
« Vastaus #518 : tänään kello 14:30:22 »
Mä olen ajatellut tätä asiaa uudelleen Petelius-kohun avulla, koska siinä on ongelmana se, etteivät vähemmistöt siedä normaalia suomalaisuutta. Vuosikymmeniä jaksetaan kantaa kaunaa siitä, että televisiosta on tullut ohjelma, jossa vähemistöjä on käsitelty samalla tavalla kuin suomalaiset käsittelevät toisiaan normaalissa poliittisessa liturgiassa. Nunnukha-miehet edustavat aivan sitä samaa matalaotsaisuutta kuin niissä yhteyksissä käytetyt stereotyypit, mutta saamelaiset eivät reagoi niihin keksimällä samantasoisia stereotyyppejä muista kansanosista vaan haluaisivat päästä perinteestä eroon.

Tätäkään ongelmaa ei olisi jos suomalaiset eläisivät 100% suomalaisessa maassa.

Mä olen sitä mieltä, että jokaisen täysijärkisen pitäisi ehdottomasti muuttaa pois Suomesta, joten äänen siirtäminen leiristä toiseen ei ole mitenkään dramaatinen päätös.

Tosin mä en edelleenkään allekirjoita niitä geeniteorioita, koska tää menee luonteen mukaan. esmes Husu sopii suomalaiseen politiikkaan täydellisesti, koska Petelius-huumorin tasoinen leimaaminen tulee siltä luonnostaan.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 14:50:04 kirjoittanut törö »
Poliittisesti korrektin yhteiskunnan tiekartta. Lataa omasi jo tänään.

https://yadi.sk/i/0oKnGTSp0FFrww

Vanhojen hengentuotteiden jakelu on lopetettu ja ne kannattaa poistaa kiintolevyiltä, koska ne eivät edusta tätä aikaa.

Sator Arepo

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1510
  • raha tulee pistorasiasta
« Vastaus #519 : tänään kello 17:13:28 »
Mä olen ajatellut tätä asiaa uudelleen Petelius-kohun avulla, koska siinä on ongelmana se, etteivät vähemmistöt siedä normaalia suomalaisuutta. Vuosikymmeniä jaksetaan kantaa kaunaa siitä, että televisiosta on tullut ohjelma, jossa vähemistöjä on käsitelty samalla tavalla kuin suomalaiset käsittelevät toisiaan normaalissa poliittisessa liturgiassa. Nunnukha-miehet edustavat aivan sitä samaa matalaotsaisuutta kuin niissä yhteyksissä käytetyt stereotyypit, mutta saamelaiset eivät reagoi niihin keksimällä samantasoisia stereotyyppejä muista kansanosista vaan haluaisivat päästä perinteestä eroon.

Tätäkään ongelmaa ei olisi jos suomalaiset eläisivät 100% suomalaisessa maassa.

Saamelaiset ärähtivät niistä aikoinaan, mikä oli herkkähipiäinen, mutta sinänsä ymmärrettävä teko. Jos joku on esittänyt näyttöä heidän vuosikymmeniä jatkuneesta sketsikaunastaan, se on mennyt ainakin itseltäni ohi. Näillä näkymin kyseessä on joko PPP:n oma, moraalisäteilyn takia tehty tempaus, tai sitten seuraus Vihreiden sisällä tapahtuneesta painostamisesta. Toisin sanoen suomalaisten jäsentenvälinen kärhämä, jossa vähemmistöjen rooli on toimia lyömäaseina. Toki on totta, ettei niitä sellaisina voisi käyttää, jos niitä ei olisi ollenkaan. Totta myös, että ne ulkomaiset vaikutteet, joita omat suvaitsevaisemme ovat kopioineet, olisivat olleet ihan toisenlaisia, jos länsimaissa ei olisi etnisiä vähemmistöjä. Ihminen löytää kuitenkin aina halutessaan tekosyitä moraaliposeerata tai rähjätä muille oman kansansa jäsenille. Vähemmistöt tarjoavat niitä lisää, mutta mehevät riidat vaikuttavat syntyvän lähinnä siitä, jos vähemmistö on hankala, tai yhteiskunta kaataa bensaa liekkeihin monikultturistisella ideologialla. Sen lisäksi, etten oikein osaa idealisoida 100% etnistä homogeenisyyttä, sitä on vaikea pitää muuna kuin ajatusleikkinä. Ei sitä voi käytännössä saavuttaa kuin menetelmillä, joihin juuri kukaan ei ole valmis, ja jotka synnyttäisivät pitkän listan uusia ongelmia. Meinaan sekin tulee olemaan lievästi sanottuna haastavaa, että monikultturistinen aate ja sen poliittiset edustajat työnnetään marginaaliin. Ja jos siinä jotenkin onnistutaan, niin riitely ei toki lopu, mutta sitä on vähemmän, ja tätä vähitellen painokelvottomalta maistuvaa PPP-tyyppiä ei tule olemaan.

Joku etnonationalisti ajattelee ehkä huomauttaa tuosta sadasta prosentista ja kovista menetelmistä, joten: geenijutut ja täyden puhtauden vaatimukset ovat yhdenlaista etnonationalismia. Siihen jos lisätään vielä väkivalta, niin alan nuivia pakettia vahvasti. Toisaalta niitäkin etnoja on, jotka haluavat suomalaisten olevan Suomessa valtaenemmistö, ja pitävät kansan osaksi tulemista monen sukupolven mittaisena prosessina, johon tapaa liittyä enemmän tai vähemmän ristiinnaimista. En ole välttämättä joka yksityiskohdasta samaa mieltä, mutta en ole vielä törmännyt mihinkään ylitsepääsemättömään näkemyseroon.
Kansa on pettänyt hallituksen luottamuksen ja voisi sen voittaa takaisin vain kahta suuremmalla uurastuksella. Eikö olisi kaikille helpompaa, että hallitus hajoittaisi kansan ja valitsisi uuden?