UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 612-kulkue Helsingissä itsenäisyyspäivänä pe 6.12.2019  (Luettu 1899 kertaa)

Heikki Luoto

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2836
Tänään on tasan kolme kuukautta itsenäisyyspäivään ja Helsingissä vuosittain järjestettävään isänmaalliseen 612-kulkueeseen. Kannattaa ajoissa sitouttaa tuttuja tulemaan kulkueeseen sekä järjestellä kuljetuksia ja kimppakyytejä.
Oletan, että kulkue lähtee klo 18:30 Töölön torilta.
http://612.fi/
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

Tulevaisuus

• Jäsen^^^
  • Liked: 3089
Vs: 612-kulkue Helsingissä itsenäisyyspäivänä pe 6.12.2019
« Vastaus #1 : 06.09.2019, 16:54:38 »
Viime kerta oli minulle ensimmäinen ja pidin niin kovasti että vedän jo nyt kättä lippaan ja olen rivissä kun kongi kumahtaa.  :)

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 19988
  • antikomintern
« Vastaus #2 : 06.09.2019, 17:34:02 »
Tässä ketjussa ei ala nyt sama trollailu ja provoilu tänä vuonna, mitä aikaisempina vuosina on tehty. Siitä pääsee oitis lomailemaan.

Jäsen @satasenlaina huilailee nyt heti viikon aloitettuaan typerän provoilun.

Lisäys 7.9.2019

Tässä ketjussa ei keskustella siitä, kuka saa tai kuka ei saa osallistua itsenäisyyspäivän 612-kulkueeseen. Aikaisempina vuosina ketju on täyttynyt liikaa tuollaisesta jankkauksesta, mutta tämä ketju ei tule täyttymään.

Itsenäisyyspäivänä on Helsingissä aina lukuisia tapahtumia ja useita kulkueita. Tämä ketju käsittelee perinteistä 612-kulkuetta Töölöntorilta Hietaniemen sankarihaudoille. Noiden muiden tapahtumien ja kulkueiden käsittely ei ole tämän ketjun ydinasia. Itsenäisyyspäivän muiden tapahtumien (live)seurannalle voi hyvinkin tulla sitten oma ketjusa, jos on tarpeen.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2019, 16:55:15 kirjoittanut Pullervo »
Kun allah saapuu kaupunkiin
Turkuun, Barcelonaan, Berliiniin,
Brysseliin, Tukholmaan, Pariisiin,
Madridiin, Nizzaan, Manchesteriin,
Pietariin, Lontooseen, New Yorkin World Trade Centeriin...

simppali

• Jäsen^^^
  • Liked: 3677
  • junior koodari
« Vastaus #3 : 12.10.2019, 03:08:53 »
Tulen osallistumaan, vaikka minua kutsuttiin "natsi kapoksi" toissa vuonna, kävelin koiran kera lähes viimeisenä..ei menty hautuumaalle.. muutama pilkkihuuli huuteli..kysyin; haluatko tulla koiraa silittelemään?

Eivät tulleet, outoa vai mitä?

Tabula Rasa

• Jäsen^^^
  • Liked: 13508
  • Kuka jos en minä
« Vastaus #4 : 12.10.2019, 03:25:51 »
Jos saan softat valmiiksi, niin pohdin että tänä vuonna jään pois, ja kerään monikanavaläehtykseen mahdollisimman hyvän kokonaiskuvan päivästä. Eli tyyliin viisi tai kuusi suoraa samalla ruudulla ja mielenkiintoisin aina isoimpana. Sitä sitten säätäessä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

Käytätkö youtubea? Voit auttaa kansallismielisiä kaatamaan mobiilistriimauseston alle 1000 tilaajan kanavilta, tilaamalla nämä kanavat: https://striimiinfo.blogspot.com/2019/04/tarvii-tuhat-tilaajaa.html

Chiaroscuro

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 527
  • Larvatus prodeo
« Vastaus #5 : 12.10.2019, 13:40:54 »
Viime kerralla ensi kertaa kulkueeseen osallistuneena toivoisin tällä kertaa hieman järjestäytyneempää kulkuetta (tyyliin ylioppilaiden soihtukulkue) - miellyttäisi tällaisen vanhan natsin esteettistä silmää paremmin. Mitähän asialle olisi tehtävissä? Osallistun toki tänäkin vuonna, jos ei satu paukkupakkasia juuri sille päivälle.
"Lähi-idässä islamia ja sen poliittista suuntausta ollaan kritisoitu ja analysoitu ahkerasti." (Alan Salehzadeh)

Hippo

• Jäsen^^^
  • Liked: 475
  • Bailando conmigo
« Vastaus #6 : 12.10.2019, 14:26:56 »
Onko Töölöntori jo varattu? Ettei vain alpakat ehdi ensin.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 8056
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #7 : 12.10.2019, 14:29:32 »
Onko Töölöntori jo varattu? Ettei vain alpakat ehdi ensin.

Muistelen ketjussa jossain lukevan, että Töölöntori varattiin nuiville heti Alpakkagaten jälkeen viime vuoden puolella.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

(Oulu PS) http://asfalttikukka.blogspot.fi/
Nude but not naked.

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Somehow, Satan got behind me

Reinhardt42

• Jäsen^^^
  • Liked: 2176
« Vastaus #8 : 12.10.2019, 14:56:03 »
Voisiko joku kertoa minulle mikä näissä kulkueissa on pointti? Kun ei aukene tyhmemmälle mitä saavutetaan tassuttelemalla kynttilä handussa pitkin kyliä.
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

anatall

• Jäsen^^^
  • Liked: 10168
  • Faktantarkistaja, toimittaja.
« Vastaus #9 : 12.10.2019, 15:03:24 »
Voisiko joku kertoa minulle mikä näissä kulkueissa on pointti? Kun ei aukene tyhmemmälle mitä saavutetaan tassuttelemalla kynttilä handussa pitkin kyliä.

612.fi-yhdistyksen mukaan kulkueella sekä seppeleen ja kynttilöiden laskulla sankarihaudoille on tarkoitus kunnioittaa menneiden sukupolvien työtä ja uhrauksia.
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

Pullervo

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 19988
  • antikomintern
« Vastaus #10 : 12.10.2019, 16:09:59 »

On varmasti osalle kovin vaikea ymmärtää, että suomalaiset haluavat itsenäisyyspäivänä(kin) muistaa Suomen sodissa Suomen kansan vapauden ja maan itsenäisyyden puolesta taistellessa henkensä antaneiden sankarivainajien muistoa. Jos tuota ei itse oivalla, niin tuskin siinä auttaa amatööriapu. Voit tietysti ihan omatoimisesti yrittää ymmärrystäsi lisätä vaikkapa lukemalla järjestäjien kohta puolin jakaman materiaalin tämän vuoden kulkueesta tai tutustumalla vastaaviin aikaisempien vuosien teksti-, kuva- ja videomateriaaleihin.

Jos kaipaa vappumeininkia ja "äksöniä", niin äärivasenlaita tarjoaa todennäköisimmin sirkushuveja ja pörröisiä eläimiä rapsuteltaviksi sekä hakemalla haettua yhteenottoa virkavallan ja tällaisten tavallisten itsenäisyyspäivän viettäjien kanssa, joita 612-kulkueessa tapaa. Jos sitten kiihottaa saappaiden kopina ja yhdenmukainen pukeutuminen, niin eiköhän joku taho sellaisenkin tempauksen järjestä, mutta saat kaivaa tiedot ihan itse ja pitääkin ne omana tietonasi.

Itsenäisyyspäivää voi viettää niin monella tavalla ja olla vaikka viettämättäkin.

Jätetään tämä yksi "vilpitön kysymys" näytille, mutta jatkaa ei tarvitse, ei muidenkaan. Tämä ei ole Kysy mitä vain -ketju, sellainen löytyy muualta.
Kun allah saapuu kaupunkiin
Turkuun, Barcelonaan, Berliiniin,
Brysseliin, Tukholmaan, Pariisiin,
Madridiin, Nizzaan, Manchesteriin,
Pietariin, Lontooseen, New Yorkin World Trade Centeriin...

Tagit: