Äänestys

Onko sukupuolikiintiöt hyvä pörssiyhtiöissä

Kyllä
0 (0%)
Ei
12 (100%)
En osaa sanoa
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 12

Äänestys päättynyt: 01.12.2013, 22:31:46

Kirjoittaja Aihe: HS Mielipide: Kiintiöt voisivat kasvattaa naisten osuutta pörssiyhtiöissä  (Luettu 65324 kertaa)

wjp

• Jäsen^^^
  • Liked: 637
Nuorten naisten siunauksellisuudesta hallinnossa olemme saaneet jo vahvan näytön Sannan 1. hallituskaudella. Menestys on ollut etenkin taloudellisesti aivan vertaansa vailla.
Sama varmasti realisoituu myös tuotannollisissa yhtiöissä. Mikä voisi mennä pieleen?
WanhaP
Islam ymmärtää naista.

totuuspuheasiamies

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 802
  • MC Narcissus
Voisiko ratkaisu pätevien naishakijoiden pulaan olla, että hallitukseen pyrkivät miehet vaihtavat virallisen sukupuolensa naiseksi?

WinstonSmith

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1764
Jos naiset olisivat pörssiyhtiölle parempia hallitusjäseniä kuin miehet, niin miksi joukko naisia ei perusta pörssiyhtiötä, jossa on vain naisia johdossa? Tämähän olisi takuuvarma menestysyritys. Mutta naiset eivät tietenkään voi sitä tehdä, koska yhteiskunta on liian sovinistinen ja muut yritykset eivät ostaisi naisilta, koska ovat sovinisteja, mutta varmasti naisten tuotteet olisivat parempia kuin miesten. Feminisimi tuntuu olevan jonkinlainen virus, joka estää naista menestymästä, koska nainen näkee kaikkialla sovinisteja ja syrjijöitä ja sen takia eivät keskity itse yritystoimintaan. Todellisuudessa on kuitenkin erittäin epätodennäköistä, että joku yritys ei tekisi sopimusta, jos tuote/palvelu olisi selkeästi ylivoimainen verttauna muihin, vain sen takia, että yrityksen johdossa on nainen. Naisyrittäjien pitää vain keskittyä kehittämään hyvä tuote/palvelu ja jos he todella pelkäävät sovinismia, niin voivathan he laittaa myyjiksi miehiä sellaisille yrityksille, joita epäilevät sovinisteiksi.

Näkkileipä

• Jäsen^^^
  • Liked: 2448
Eikös noita erilaisia kiintiöitä voi kiertää, määrittelemällä itsensä ja sukupuolensa uudelleen sen mukaisesti, mitä kiintiöillä haetaan? Esimerkiksi, minun fyysinen sukupuoli on mies, mutta jos sukupuolikiintiön vuoksi haetaan vain naisia, niin silloin olen nainen, eikä kenelläkään ole siihen mitään sanomista.

Tagit: kiintiöt