Kirjoittaja Aihe: Timo Vihavainen  (Luettu 11658 kertaa)

Jepulis

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 2 440
  • Liked: 3938
    • Profiili
Timo Vihavainen
« : 15.01.2016, 13:31:33 »
Timo Vihavainen loistaa jälleen kirjoituksellaan, jossa "avustustyöntekijöiden" aiempi epäilty toiminta ja nyttemmin julkistettu tapa saa 'kyytiä'. Kirjoituksen pääkärki on seksuaalisuuden hallinnassa, feministeissä ja heidän enemmän tai vähemmän piilotetuissa motiiveissaan. Timo Vihavainen on nero osoittamaan yhteiskunnan kaksinaismoralistisia puolia. Sääli, että julkisuudessa häntä pelätään yksinkertaisesti liikaa, eikä hän usein pääsekään otsikoihin. Suvakeilla kun ei ole tuollaista viisautta vastaan mitään muuta kuin täydellinen vaikeneminen puntarin toiseen päähän.

Lainaus käyttäjältä: Timo Vihavainen, 15.1.2016
Avustustyöntekijät ovat uutisten mukaan olleet seksuaalisuhteissa asiakkaiden kanssa. Nuorehkot naiset ovat Helsingin asemalla yrittäneet ostaa seksiä maahanmuuttajanuorilta halpaan hintaan. Sensaatio?
Eipä asiassa taida olla mitään kummallista ja olisi outoa, jos edes suurin osa tällaisista tapauksista tulisi ilmi. Tämä lienee vain se kuuluisa jäävuoren huippu. Odottiko joku ihan tosissaan, ettei mitään tällaista voisi sattua?
Kuten jokunen aika sitten blogissani kirjoitin, siellä, mistä nykyiset muuttajat ja maahantunkeutujat saapuvat, pidetään pohjoismaita ja siinä luvussa Suomea horojen maana ja syystä pidetäänkin. Maamme ei ole vapaan seksin ihmemaa vain kaukomaiden asukkaiden mielikuvituksessa, vaan se on todella sitä, omalla omituisella tavallaan. Tätä tapaa tuntuu monen olevan vaikea ymmärtää, kun etenkin feministien taholla kudotaan samaan aikaan mytologiaa, joka on yhtä ristiriitainen kuin mieletön.
Tuossa feministien fiktiivisessä maailmassa nainen on säälittävä uhri, joka kärsii jokaisesta seksuaalissävytteisestä vihjeestä niin tavattomasti, että sen tekijää voidaan verrata pahoinpitelijään. Samaan aikaan riemukkaasti vapautunut nainen käyttelee estottomasti kaikkia mahdollisia tyydytyksen hankkimiskeinoja. Tabuja on vain yksi ja se liittyy miehen rooliin. Hänellä on asiaa tähän ihmemaahan vain kutsuttuna vieraana ja vain niissä rajoissa, jotka hänelle suvaitaan kulloinkin antaa.
No, tämähän on shit test, käyttääkseni kunnioitetun kollegan, Rautarouvan, mainiota ilmausta (http://takkirauta.blogspot.fi/2016/01/feminismi-ja-kokkotesti.html). Naisen mandaatin kaapannut feministi kokeilee, mitä kaikkea hänen henkisesti nujertamansa mies oikein suostuukaan syömään ja halveksii ansaitusti niitä, jotka nielevät mukisematta kaiken tarjotun ja vielä nöyrästi kerjäävät lisää kuin koira pöydän kulmalla.
Feministien epäloogisuus suhtautumisessa maahanmuuttajien suorittamiin raiskauksiin näyttää monesta tyhmyydeltä. Ei olekaan syytä olettaa, että monet sen kannattajista ymmärtäisivät, mitä oikeastaan tekevät, mutta yksinkertaisin ja enempien todisteiden puutteessa uskottavin selitys asialle on juuri tämä shit test. Feministisen mytologian mukaan raiskaus on aina hirvittävä rikos, joka väistämättömästi tuhoaa ihmisen henkisesti ja on siis murhaan verrattavissa. Mikäpä siinä. Kyllä tällaisia tapauksia varmasti on.
Mutta tässä ei ole asian ydin. Shit test jatkuu...

Kirjoituksen loppuosassa on pieni mutta alati terveellinen muistutus myös meille maahanmuuttokriittisille. Luonnollisesti ollaan tästä puhuttu täälläkin aiemmin jo pitkään, eli mitään varsinaisesti ihan uutta Timo ei tällä saralla voi meille kriittisille ainakaan hommafoorumin puitteissa tarjota ja kirjoituksen piikki sikäli menee ohi, koska täällä on tiedostettu asian laita mutta koko julkista kriittistä keskustelua koskien kertaus on paikallaan.
Lainaus käyttäjältä: Timo Vihavainen, 15.1.2016
Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat ainekset ovat ottaneet tulijoiden suorittamat seksirikokset erityistarkkailuun ja närkästyvät tavan takaa Suomen naisten puolesta. He ovat käsittäneet kaiken väärin. Ei feministien tarkoituksena ole tarjolla olevan seksin rajoittaminen, vaan sen hallitseminen. Mitä enemmän viriiliä tarjontaa on, sitä parempi.
Siihen on syynsä, että kaikessa mahdollisessa feministiset tahot pyrkivät edistämään miesten maahantuloa. Ihan riippumatta siitä minkälaisista äärisovinistisista kulttuureista nämä tahot on tulossa. Ja Vihavaisen esittämä syy on ainoa looginen. Samalla se asettaa koko feminismin kyseenalaiseksi, ihan syystä senkin.

Pitkähkö kirjoitus kannattaa lukea kokonaisuutena. http://timo-vihavainen.blogspot.fi/2016/01/horojen-maa-ii.html?spref=fb

Ps. Vihavaisen ratkaisuehdotus on toki myös täydellisen looginen:
Lainaus
Ainoa mahdollinen lääke tilanteen perusongelmien ratkaisemiseksi on sukupuolisuhteen tasoittaminen. Ellei ylimääräisiä uroksia voi palauttaa siinne, mistä ovat tulleetkin, on mahdollisena lääkkeenä vain suuren naaraiden määrän tuominen parisuhdemarkkinoille niiden tasapainottamiseksi.
Se ei kuitenkaan merkitse, että voisimme kannattaa arabien perheenyhdistämisiä, koska heidän naiset eivät koske meidän parisuhdemarkkinoita lainkaan. Ainoa oikea tapa edistää erilaisia vaimonhankintatilaisuuksia kaukoidän, Venäjän, Viron ym. suunnalta. Voin kuvitella miten tätäkin lukeva femakko kiljaisee raivosta ääneen, koska se vasta olisikin hänen suurin painajaisensa. Kyllä. Suomen miesten tulee pyrkiä vastapaineeseen. On aktiivisesti edistettävä poliittisia toimia, jossa esimerkiksi Vietnamista saataisiin hakeutumaan Suomeen kymmeniä tai satoja tuhansia "paremman elämän toivossa" Suomeen hakeutuvia nuoria naisia. Yksinomaan naisia. Emme voi kyseenalaistaa heidän motiivejaan, vai mitä Urposeni?
« Viimeksi muokattu: 24.08.2016, 12:42:02 kirjoittanut Miniluv »
"Sipilän kutsuhuuto islamilaiselle maailmalle on saanut kuoleman kasvot."

Kim-Evil

vihapuhegeneraattori

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 691
  • Liked: 2348
  • Generating Hatespeech since 2011
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen: Yhteiskunnan kaksinaismoralistiset puolet
« Vastaus #1 : 15.01.2016, 14:13:04 »
Hyviä pointteja, ja täytyy myöntää että vaikka naimisissa olenkin niin en panisi pahakseni jos maahan tulee jonninverran naista kaukoidästä. Orientaalinaiset on hottejahädänalaisia.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2016, 14:21:34 kirjoittanut Deputy M »

Saturnalia

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 585
  • Liked: 4170
  • Avoimet rajat, suljetut kadut
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen: Yhteiskunnan kaksinaismoralistiset puolet
« Vastaus #2 : 24.08.2016, 07:51:53 »
Timolta hyvää settiä tänään:

Lainaus
Onko tilanne nyt jo muuttunut sellaiseksi, että yliopisto-opiskelijat suvakit haluavatkin usein erottautua rahvaasta nimenomaan irrationalismillaan? Vasta terveen järjen vastaiset johtopäätökset, jotka perustuvat tavalliselle rahvaalle käsittämättömiin postmoderneihin spekulaatioihin takaavat sen henkisen tyydytyksen, jota kaivataan palkinnoksi työstä ja vaivasta?

Tämä saattaa olla liian pitkälle menevä johtopäätös, mutta mielestäni sen asettaminen on hyödyllistä sikäli, että se panee ajattelemaan korkeakoulutettujen eli entisen sivistyneistön muuttunutta asemaa nykyisessä yhteiskunnassa. He eivät enää halua tai edes voikaan kantaa sitä valistajan ja esikuvan roolia, joka heillä kerran oli. Mutta mikä rooli heillä nyt on?

Voidaan sanoa, ettei sellaisella massalla, joka käsittää lähes puolet ikäluokasta voi olla yhteiskunnassa mitään erikoista roolia ja että juuri tämä selittää sen roolien muutoksen, mikä on tapahtunut siirryttäessä koulutusyhteiskuntaan.

Tämän ketjun voisi pyhittää Timon tuotoksille, jos mahdollista, eli jättäisi otsikkoon vain kirjoittajan nimen.
Yliviivaus minun.
Lukekaa: Douglas Murray: The Strange Death of Europe

J. Lannan haamu

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 121
  • Liked: 5098
  • Country-dwelling, mushroom hunting, night riding
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #3 : 24.08.2016, 08:44:50 »
Timo Vihavaiselta erittäin mielenkiintoinen kirjoitus, jossa hän peilaa Theodore Dalrymplen 'Our Culture, What is Left of It' -kirjan teesejä. (24.8. 2016)

Pahuuden köykäisyys

http://timo-vihavainen.blogspot.fi/

Tämä on nykyisen sivistysvaltion huipentuma, tästä on keskusteltu Hommaforumilla jo ainakin vuosi-kaksi sitten. Eli kyseessä sivistyneiden ihmisten identifioituminen, tai näennäisidentifioituminen alaluokkaan. Ilmiö, jossa banaali, sivistymätön, mitäänsanomaton kulttuuri ja olemus nähdäänkin hyväksyttävänä, positiivisena ja sitä ns. hypetetään. Konkreettisimpia esimerkkejä tästä ovat mielestäni rap-musiikin nostaminen framille kulttuurillisena asiana. Tämän mainitsee Timo Vihavainen, mutta alkuperäisessä ajatuksessaan ei muistaakseni Theodore Dalrymple.

Muutenkin se ajatus, jossa kaikki se, mitä ennen pidettiin selkeästi moraalittomana, kämäsenä ja alempiarvoisena, nostetaan itse asiassa hyvinkin positiiviseen asemaan, siitä kirjoitetaan, sitä seurataan, se on nykyaikana vähintään hyväksytty, osaltaan jopa fanitettu. Koulutettujen ja mukamas yläluokan puolelta.

Mutta tässä on kaksi ongelmaa. Viimeisten vuosien aikana erityisesti sosiaalitieteiden laatu on mennyt alas kuin lehmän häntä, koko käsitys sivistyksestä ja yläluokasta on mielestäni muuttunut. Ei enää yliopiston tai ammattikorkeakoulun käynyttä voida verrata älykkääseen tai varsinkaan sivistyneeseen. Sama homma matkailun suhteen, ennen jos oli käynyt maailmalla, oli se jonkinasteinen meriitti sivistyksessä. Tänä päivänä maailmalla käydään lähinnä ryyppäämässä ja katsomassa väkisin joku paikallinen nähtävyys, jos krapulaltaan pystyy.

Toinen asia, miksi mainitsin tuon aiemmin tuon näennäisidentifioitumisen. Theodore Dalrymple selitti eräässä puheessaan (en enää jälkeenpäin löydä sitä kohtaa vaikka olen etsinyt), että vaikka ns. älymystö tai ylempi luokka haluaa identifioitua tähän alaluokkaan ja vulgaarisuuteen, se tekee sen kuitenkin ns. turvallisesti ja vain osittain. Eli yläluokka tietää omassa turvallisuudessaan, ettei kuitenkaan edusta täysin tätä alempaa kulttuuria, joten se ei koskaan kunnolla pysty tai halua olla osana sitä.

Dalrymple kertoi esimerkkinä, kun jalkapallo-ottelussa joku brittiläinen nainen oli 'kironnut kuin turkkilainen', käyttäytynyt alaluokan tavoin. Mutta jälkeenpäin kun näki tämän naisen lentokentällä, oli nainen ollut hyvin elegantti ja kielenkäyttö täysin erilaista. Myös eri tavallisten, tai jopana hyvinä pidettyjen julkkisten huumesekoilut kuvataan samantyylisenä esimerkkinä.

Vielä eräs loistava esimerkki tuosta Vihavaisen kuvaamasta ghetto/slummiesimerkistä. Alternative Rightin eräässä uudehkossa kirjoituksessa analysoitiin Etelä-Afrikan slummitilannetta. Siellä jotkut neekerit olivat sanoneet kirjoittajalle ihan suoraan, että eivät ne neekerit missään tapauksessa halua sieltä slummeista pois! Osalla on sen verran rahaa, että he omistavat asunnon paremmalta alueelta, jota sitten vuokraavat. Mutta nämä slummien asukkaat nauttivat  jatkuvasta ryyppäämisestä, brutaalista primitiiviistä grillibileistä ja helposta seksistä (kirjoituksessa kuvattiin, että kun tekee mieli seksiä niin menee ja ottaa naisen lautamajan takana)

Kun kirjoittaja kysyi, miksi ette tule meidän alueille, laita lapsianne yksityisiin kouluihin jne., kun teillä selkeästi on rahaa siihen. Vastaus oli tullut nauraen:" Believe me, you don't want us there!".

Älyllisesti epärehellinen

onni4me

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 120
  • Liked: 1954
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen: Yhteiskunnan kaksinaismoralistiset puolet
« Vastaus #4 : 24.08.2016, 09:22:08 »
Näiden anarkistien ja feministien ajatuskulku tiivistettynä:

Mulla on oikeus! (ei velvollisuuksia)

Mun mielipide on yhtä tärkeä kuin sun perusteltu ja koulutettu analyysi! (muistakaamme PISA -tulokset!)

Koska olen feministi, olen oikeutettu samanaikaisesti jakamaan haaroväliäni kenelle tahansa, missä tahansa ja äijän tulee olla ainakin 5 vuotta nuorempi hottis! Seurauksena tulevista lapsista ja taudeista vastaavat sitten veronmaksajat.

Jne. jne. jne.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Emo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 27 591
  • Liked: 13342
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen: Yhteiskunnan kaksinaismoralistiset puolet
« Vastaus #5 : 24.08.2016, 09:37:26 »
http://www.radiodei.fi/ohjelmat/viikon-debatti/

Viikon debatti just menossa, uusinta toukokuulta, äänessä Vihavainen vastaan kirkon mokuttaja Komulainen.


AJIH

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 321
  • Liked: 189
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #7 : 08.09.2016, 10:22:53 »
http://timo-vihavainen.blogspot.fi/2016/09/sokeus_3.html#comment-form
Lainaus
Aina silloin tällöin on tullut kirjoitettua siitä, miten vaikeaa on ymmärtää nykyhetkeä ja edes tietää siitä mitään olennaista. Kysymys ei ole vain tuosta arkistojen aukeamisesta, joka vasta sukupolven tai parin päästä tekee mahdolliseksi tietää, mitä päättäjät tarkoittivat, kun näitä nykyisiä päätöksiään tekivät.

Vaikka eihän sitä ymmärretä edes sitten. Ja silloin on myös peruuttamattomasti karannut käsistä tämän hetken élan, se elämänhyöky, joka meitä nykyisyydessä vie eteenpäin tai jossa me ajallisesti  eli nykyisyytenä olemme, kuten Henri Bergson asian ajatteli, jos sen olen ymmärtänyt.

Mutta joka tapauksessa nykyajan ymmärtäminen ilman historiaa on ajatuksenakin typerä tai sitten se on syvällinen itämaisen filosofian kautta, mutta silloin emme ole tekemisissä toimivan ihmisen kanssa.
"Nuoret ovat aina tutustuneet toisiinsa. Nyt tänne lintukotoomme on tullut myös muualta ihmisiä, mikä aiheuttaa sen, että myös toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." –Jari "aisa" Kiiskinen, rikoskomisario, Lahti. Uusi Lahti 8.3.2017.

Herbert

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 684
  • Liked: 1228
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #8 : 20.09.2016, 10:21:11 »
Timo Vihavainen asema-aukion sattumuksesta:

http://timo-vihavainen.blogspot.fi/2016/09/maxima-culpa.html
"There are three classes of people: those who see, those who see when they are shown, those who do not see."
-- Leonardo da Vinci

AJIH

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 321
  • Liked: 189
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #9 : 28.09.2016, 14:11:15 »
Laitetaan tänne tämäkin:

https://publisher.qbrick.com/Embed.aspx?mid=E016FBEE

Professori Timo Vihavainen dosentti Arto Luukkasen ohjelmassa Dosentti keskustelemassa muun muassa yliopistosta ja Venäjästä.
"Nuoret ovat aina tutustuneet toisiinsa. Nyt tänne lintukotoomme on tullut myös muualta ihmisiä, mikä aiheuttaa sen, että myös toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." –Jari "aisa" Kiiskinen, rikoskomisario, Lahti. Uusi Lahti 8.3.2017.

Maastamuuttaja

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 396
  • Liked: 1852
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #10 : 28.09.2016, 15:28:54 »
En ole psykologi. Mieleeni on silloin tällöin juolahtanut mielettömyyksiä analysoidessani käsite masokismi. Olisikohan tällä hieman ehkä epätarkalla määreellä jotain tekemistä hyvien ihmisten itsetuhoisiin päätöksiin myös maahanmuuttoalttiuden muodossa? Olisivatko maahantunkeutumisen rajoittajat masokistien silmissä sitten sadisteja?

 

AJIH

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 321
  • Liked: 189
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #11 : 17.10.2016, 23:11:05 »
Tänään Timo Vihavaisen arvioi tämän syksyn tärkeimmästä talouspoliittisesta kirjasta: Matti Kuisman Sammon ryöstäjän.
http://timo-vihavainen.blogspot.fi/2016/10/sampo-ja-sen-arvo.html
"Nuoret ovat aina tutustuneet toisiinsa. Nyt tänne lintukotoomme on tullut myös muualta ihmisiä, mikä aiheuttaa sen, että myös toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." –Jari "aisa" Kiiskinen, rikoskomisario, Lahti. Uusi Lahti 8.3.2017.

Herbert

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 684
  • Liked: 1228
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #12 : 22.01.2017, 15:02:46 »
Vihavainen kommentoi blogissaan meppi-Sarvamaan kukkoilua eilisessä HS-lehdessä:

http://timo-vihavainen.blogspot.fi/2017/01/helppoheikkien-aika.html
"There are three classes of people: those who see, those who see when they are shown, those who do not see."
-- Leonardo da Vinci

duc

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 1 529
  • Liked: 3117
  • Tecumseh
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #13 : 11.05.2017, 19:20:17 »
http://timo-vihavainen.blogspot.fi/2017/05/kansakuntien-loppu.html
Lainaus
- -
Saattaa se olla, että suuri osa Euroopan väestöä ihan aidosti haluaa alueelleen yhä enemmän vierasta kulttuuria ja uskontoa edustavia, usein vihamielisiä maahanmuuttajia.  Ehkä se kärsii mielellään vaikka puutetta ajatellessaan, että globalisaatio joka tapauksessa tukee kehittyvien talousmahtien nousua, vaikkapa sitten oman kansan kustannuksella.
Onhan kyseessä jalo rooli, joka on selvästi altruistisempi kuin oman isänmaan edun ajaminen, kukaties muiden kustannuksella. Voipa se olla, että tällaisesta toiminasta tulee niin suuria moraalisia palkkioita, että niiden vuoksi sitä on valmis myös kärsimään.
- -
Kulttuuritulkki

"Ensin on rajat turvattava, sitten vasta leipää levitettävä" (P. E. Svinhufvud, vuonna 1937, jättäessään presidentin viran)

ὁ βίος βραχύς, ἡ δὲ τέχνη μακρή / vita brevis ars longa / learning one's craft takes so long that a lifetime may not be adequate (käännös Merriam-Webster)

Faidros.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 22 216
  • Liked: 13736
  • Blues for Allah
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #14 : 13.08.2017, 11:46:11 »
Barbarian paluu on Vihavaisen uusin kirja. Verkkouutisten mukaan vaikuttaa kiinnostavalta.
www.verkkouutiset.fi/kotimaa/tvihavainen_barbaria-68830

Lainaus
Barbarian paluu – hyväuskoiselle Euroopalle ennustetaan onnettomia aikoja

Barbarian paluu muistuttaa vanhan ajan tiukkaa maailmanlopulla uhkailevaa kirkkosaarnaa. Tällä kertaa syytettyinä eivät ole Yhdysvallat, Venäjä, Pohjois-Korea saati kasvihuoneilmiö vaan oikeastaan me itse, hyväuskoinen saamaton Eurooppa. Siinä missä olemme television välityksellä päässeet seuraamaan maanosamme ylevyyttä juhlatilaisuuksista Eurooppa-hymnin myötä, nyt Vihavainen soittaa meille surumarssia.

Kirja on manaus monelle sellaiselle ilmiölle, joita emme halua harmitella saati tunnustaa selviksi uhkatekijöiksi. Se kyseenalaistaa nykyisen hyväuskoisen hyminän ja herättää suoranaista raivoa sitä saamattomuutta kohtaan, jota Eurooppa yhteisönä ylläpitää. Jos asioista puhutaan selvin sanoin, tämän saamattomuuden hautojat ottavat esiin syytesanan ”sananvastuu”, siis aivan orwellilaiseen tapaan.

Timo Vihavainen ottaa esimerkiksi seikan, josta Suomen vastuunkantajat eivät ole halunneet puhua – aivan kuin ongelmaa ei olisi tai mitään siihen viittaava tapahtunutkaan:

”On luontevaa ajatella, että Ruotsi on pohjoismaalaisuuden ydin ja muut siihen sitten enemmän tai vähemmän sitä marginaalia. Varmaan siihen kuulu ainakin Tanska, joka on kantanut kovasti huolta siitä, että sen vetovoima ei-toivottujen maahanmuuttajien taholla heikkenisi. ”Sydämensä avannut Ruotsi sen sijaan jatkaa niiden houkuttelemista, mutta käytännössä on työntänyt niitä parhaansa mukaan itäiseen naapuriin”.

Edellä oleva sitaatti kuvastaa Vihavaisen tapaa puhua asioista, joista meillä edellytetään puhuttavan kiertoilmauksin tai tässä yhteydessä pohjoismaisen yhteishengen suojelemiseksi suoranaisesti vaikenemalla.

Vihavainen on helppo torjua mielipiteiltään oikealle tai perussuomalaisuuteen kuuluvaksi häiriköksi, mutta kuka uskaltaa hänen tapaansa kysyä ja vielä odottaa vastauksia. Edellisessä kirjassaan hän kirjoittajakumppaneineen otti esille monia vaikeita asioita saamatta aikaan keskustelua. Mitä mieltä Suomessa saa olla: suvaitsevaisto vs. arvokonservatiivit (Minerva 2015) ohitettiin vähin äänin, kuin suomettuneen 1970-luvun aikana hankalat mielipidepamfletit.

...

Nimikkeen barbaria alle Vihavainen liittää kaiken, mikä on omiaan heikentämään eurooppalaisten tervettä itsetuntoa. Alhainen syntyvyys ja hallitsematon maahanmuutto ovat perustaamme heikentäviä ilmiöitä.

Viherradikaaleja hän kummeksuu, kun nämä uskontoon välinpitämättöminä viihtyvät kuitenkin islaminuskoa tunnustavien henkilöiden kanssa. Viimeksi mainitut eivät muuten ole juuri kiinnostuneita ekologiasta saati tasa-arvosta

...
« Viimeksi muokattu: 13.08.2017, 14:23:11 kirjoittanut Alaric »
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Huomautan, että meidän aseistaminen tähtää hyökkäyksen valmisteluun. Hornet varustelut muun muassa. Venäjä on valmistellut vain puolustautumista. -Terijoen Jukka-

Jouko

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 11 778
  • Liked: 810
  • Jouko Lilja
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen: Yhteiskunnan kaksinaismoralistiset puolet
« Vastaus #15 : 13.08.2017, 12:54:50 »
Hyviä pointteja, ja täytyy myöntää että vaikka naimisissa olenkin niin en panisi pahakseni jos maahan tulee jonninverran naista kaukoidästä. Orientaalinaiset on hottejahädänalaisia.

Hotteja hottentotteja! :D
“Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä.”

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Vaniljaihminen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 195
  • Liked: 2391
  • Ei erityisen rasistiselta vaikuttava
    • Profiili
Vs: Timo Vihavainen
« Vastaus #16 : 13.08.2017, 14:00:03 »
Barbarian paluu on Vihavaisen uusin kirja. Verkkouutisten mukaan vaikuttaa kiinnostavalta.
www.verkkouutiset.fi/kotimaa/tvihavainen_barbaria-68830

Savon sanomissa oli aikaanaan myös arvostelu, joka taisi mennä läyhäämiseksi. Jokipii pysyy sen sijaan asiallisena ja miksi ei pysyisi.


http://www.savonsanomat.fi/kulttuuri/kirjat/Timo-Vihavainen-Barbarian-paluu/957772

Lainaus
     
Kirjat 31.03.2017 00:01

Timo Vihavainen: Barbarian paluu

Timo Vihavainen: Barbarian paluu. Euroopan auringon laskiessa. Otava 2017. 303 s.

Pari vuotta sitten eläköitynyt Venäjän tutkimuksen professori Timo Vihavainen ei viihdy nykyajassa. Vihavaisen uusi kirja, Barbarian paluu, jatkaa pitkälti samoista teemoista kuin kahdeksan vuoden takainen Länsimaiden tuho.

Kuten nimet kertovat, Vihavainen kulkee Oswald Spenglerin jalanjäljissä kauhistelemassa eurooppalaisen sivistyksen rappiotilaa. Häntä surettaa nykyaika, jossa ”arvot ja korkeat pyrinnöt ovat menettäneet merkityksensä”, ja ”pahetta ja irstautta juhlitaan ja tuetaan huippusaavutuksina.”

Vihavainen tuntee laajasti eurooppalaista kulttuurihistoriaa ja etenkin Venäjän historiaa, ja hänen tulkintansa historian käänteistä ovat kiehtovaa luettavaa.

Ihmeellistä onkin se, miten historiaa hyvin tunteva ihminen voi olla niin kapeakatseinen tarkastellessaan nykymaailmaa ja sen ilmiöitä. Tuntuu, että ajan riento korpeaa Vihavaista niin ankarasti, että tuohtumus sumentaa häneltä kyvyn suhteellistaa asioita.

Lävistykset ja tatuoinnit ovat Vihavaiselle vakavia oireita kulttuurin rappiosta. Funktionalistinen arkkitehtuuri puolestaan on ”täydellistä nihilismiä” ja sen tunnetuin edustaja Le Corbusier ”lienee aivan oikeasti ollut hullu”.

Kaikki tämä voisi jäsentyä sinänsä perustelluksi konservatiiviseksi vastalauseeksi kaiken sallivalle nykyajalle. Vihavaisen tekstiä piinaa kuitenkin useampikin ongelma.

Vihavainen tekee paljon perustelemattomia heittoja, epämääräisiksi jääviä viittauksia, ja kirjoittaa välillä puhtaasti musta tuntuu -pohjalta.

Esimerkiksi Detroitista hän kirjoittaa näin: ”...(S)iellä kuulemma kukoistavat monikulttuurisen yhteiselon keitaat. Tätä en osaa ottaa aivan vakavasti ja luulen, että kaupungin uusi etninen kirjavuus ei lupaa mitään hyvää, vaan ainoastaan noudattelee rappion lainomaisuuksia.”

Kuulemma? En osaa ottaa? Luulen? Niinpä niin. En tunne Detroitin tilannetta sen läheisemmin kuin Vihavainen, mutta en toisaalta lähtisi esittämään näkemyksiäni Detroitin tilanteesta tältä pohjalta. Ja se selviää jo 15 sekunnin Google-haulla, että etnisesti Detroit on ollut kirjavimmillaan 1970-luvulla.

Sitten on vielä Vihavaisen avoin rasismi. Hän tuntuu haikailevan kolonialismin aikakauteen, jolloin valkoinen mies hallitsi maailmaa ja levitti sivistystään siirtomaihin. No, saahan sitä haikailla.

Huomattava osa tekstistä keskittyy kiivaaseen maahanmuuton vastustukseen. Eipä siinä, kyllä sitäkin mieltä saa olla ja aiheesta voi kirjoittaa kriittisesti.

Mutta jos puhuu toisista ihmisistä ”primitiivisenä aineksena” tai ”loisina”, tulee paljastaneeksi todellisen karvansa. Ei tarvitse olla ”poliittisesti korrekti”, mutta ei kannattaisi olla myöskään niin epäkorrekti, että alkaa kuulostaa Hitleriltä. Aivan: sen kuuluisan natsikortin heiluttelu ei tässä yhtey­dessä enää tunnu kovinkaan kaukaa haetulta.

Tämä on vahinko, sillä Vihavaisella on kyllä tarjota kiinnostavia ja analyyttisiä huomioita aikamme aatehistoriasta. Valitettavasti sylki suussa kirjoitetut osiot heittävät koko kirjan ylle pitkän varjon.

Juha Mäkinen
Onko rasismi terrorismia vai terrorismi rasismia?