Kirjoittaja Aihe: 2016-02-11 HS: Perheenyhdistäminen vaatii vastedes vakaita tuloja (yhdistetty)  (Luettu 155919 kertaa)

nevahood

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 483
  • Liked: 1447
  • Ahkera monitaituri
Onhan tuo tuloraja vähintään vuoden keskiarvo?

Ihan tavallinen palkka. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu avaruuskirurgeilta ja muilta ahkerilta monitaitureilta.
Suurkiihottaja Runeberg

millla

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 261
  • Liked: 1319
Satoselle viestitin ja lyhyt vastauskin tuli heti.

"Hyvä Arto Satonen,

Kiitos että älähditte. Pitäkää suomalaisten puolia tässä asiassa. Hallituksen maahanmuuttopolitiikan "kiristykset" vaikuttavat muuten päättömiltä. Tässä valossa ne koskisivatkin lähinnä suomalaisia!

Uskomatonta, että oleskeluluvan on turvapaikanhakijoista viime aikoina saanut entistä useampi. Kun samaan aikaan tiedämme, että suurin osa tulijoista ei tule painavin syin.

Tämä olisi absurdia parodiaa, jos kyse ei olisi maamme tulevaisuudesta.

Terve!

Suomalaisen puolia pidetään, vaikka laki muuten menee eteenpäin. Arto"

Tasapainorealisti

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 494
  • Liked: 114
Satoselle viestitin ja lyhyt vastauskin tuli heti.

"Hyvä Arto Satonen,

Kiitos että älähditte. Pitäkää suomalaisten puolia tässä asiassa. Hallituksen maahanmuuttopolitiikan "kiristykset" vaikuttavat muuten päättömiltä. Tässä valossa ne koskisivatkin lähinnä suomalaisia!

Uskomatonta, että oleskeluluvan on turvapaikanhakijoista viime aikoina saanut entistä useampi. Kun samaan aikaan tiedämme, että suurin osa tulijoista ei tule painavin syin.

Tämä olisi absurdia parodiaa, jos kyse ei olisi maamme tulevaisuudesta.

Terve!

Suomalaisen puolia pidetään, vaikka laki muuten menee eteenpäin. Arto"

Tässä jälleen hyvä osoitus siitä, että miksi vain Kokoomukseen voi enää luottaa maahanmuuttopolitiikan kiristyksissä.

pateulkomaat

  • Vieras
Satoselle viestitin ja lyhyt vastauskin tuli heti.

"Hyvä Arto Satonen,

Kiitos että älähditte. Pitäkää suomalaisten puolia tässä asiassa. Hallituksen maahanmuuttopolitiikan "kiristykset" vaikuttavat muuten päättömiltä. Tässä valossa ne koskisivatkin lähinnä suomalaisia!

Uskomatonta, että oleskeluluvan on turvapaikanhakijoista viime aikoina saanut entistä useampi. Kun samaan aikaan tiedämme, että suurin osa tulijoista ei tule painavin syin.

Tämä olisi absurdia parodiaa, jos kyse ei olisi maamme tulevaisuudesta.

Terve!

Suomalaisen puolia pidetään, vaikka laki muuten menee eteenpäin. Arto"

Miksi tulorajaa ei otettaisi käyttöön myös Suomen kansalaisten osalta? Ei kai ole valtion tehtävä kustantaa jonkun puolison elämää. Jopa Ruotsi on ottamassa tulorajan käyttöön Ruotsin kansalaisten osalta.

Toiseksi, asiaa pitää ajatella pidemmälle. Kun nykyiset turvapaikanhakijat saavat Suomen kansalaisuuden, tuloraja ei enää heitä koske. Ja sehän tiedetään, kuinka löysä on kansalaisuuden saannin ehdot.

nitkunatku

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 437
  • Liked: 472
Lainaus
Suomi menestyy avoimena ja kansainvälisenä taloutena.
Tämän varmasti kaikki ymmärtävät, mutta Ville Niinistö voisi sitten kertoa, kuinka x:ksi vuodeksi elätettäviksi tulevat puolisot sitten Suomen taloutta hyödyttävät, jos maahanmuuton syynä ovat yksinomaan perhesiteet, eikä esimerkiksi korkeakoulututkinto jostain huippuyliopistosta ja työpaikka suuressa suomalaisessa vientiyrityksessä?
Nyt tai joskus toiste.

millla

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 261
  • Liked: 1319
"Miksi tulorajaa ei otettaisi käyttöön myös Suomen kansalaisten osalta?"

Mielestäni voikin.

Pointti siinä, että kiristyspolitiikka näyttää koskevan lähinnä suomalaisia, matuille reitti auki.

Juffe

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 009
  • Liked: 2018
Jos ymmärsin oikein, Tommi Laitio haluaisi tänne 10 miljoonaa kehitysmaalaista.

Tommi Laitio ei ymmärrä, että jos hänen toiveensa käy toteen, se on Suomen kansan kannalta sama, kuin heidät työnnettäisiin polttouuniin.
Etköhän ymmärtänyt väärin. Ei ole mitään syytä pitää tuota toiveena.  10 miljoonaa lienee jokin Suomen väestön ja keskimääräisen maahanmuuttajaväestön ikärakenteeseen yms. perustuva laskelma. Laitio varmasti tajuaa, että kymmentä miljoona muuttajaa ei voi tulla muutamassa vuoskymmenessä. Pääviesti onkin siis "palvelurakennetta ei voida säilyttää ennallaan (ainakaan maahanmuuton avulla). Hyvin mahdollisesti Laihiolla oli myös sekundaarinen viesti, että "kaikki mahdolliset kannattaa ottaa, koska mikään määrä ei kuitenkaan ole tarpeeksi." Mutta se ei tuosta lainauksesta käy ilmi. Tuota samaa diakuvaa voisi aivan yhtä hyvin (eikun oikeastaan paljon paremmin) käyttää viestimään "maahanmuuttoa on turha perustella palvelurakenteen turvaamisella, koska siihen heitä tarvittaisiin absurdeja määriä.
Sama virhetulkinta kuin oli yleistä tapauksessa Katainen ja 1,8 miljoonaa.
 :)

B52

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 505
  • Liked: 2623
  • Tylsä hetero
http://nyt.fi/a1455507615693?ref=hs-art-uusimmat-#4

Puolisorajoitus selitettynä: Näin perheenyhdistämisen kiristäminen vaikuttaisi meihin kaikkiin

Jos tulevaisuudessa haluaa tuoda puolison ja kaksi lastaan Suomeen, täytyy olla vähintään 2 600 euron nettotulot. Näin sanotaan sisäministeriön lakimuutosehdotuksessa, jota arvioidaan parhaillaan. Mistä tämä puhuttava ehdotus ilmestyi ja mitä se tarkoittaa? Kokosimme yhteen perusasioita.

1. Taustalla on pakolaiskriisi, joka taas johtuu Isistä vastaan käydystä sodasta

Vuonna 2014 Suomeen saapui yli 3 000 pakolaista, vuonna 2015 30 000. Suomeen tulevien pakolaisten määrä siis kymmenkertaistui hyvin lyhyessä ajassa ja sen vuoksi hallitus haluaa vähentää tuloa. Pakolaiskriisi johtuu erityisesti Syyrian ja Irakin sodista Isis-terroristijärjestöä vastaan. Sota on ajanut yli neljä miljoonaa ihmistä kodeistaan. Ensin suurin osa heistä pakeni lähialueen maihin, mutta nyt he ovat lähteneet hakemaan uutta kotia kauempaa.

2. Perheenyhdistäminen on monesti yksi osa turvapaikanhakua

Viime syksynä Suomeen saapuneista moni oli pakolainen, joka haki turvapaikkaa, koska sodan runtelemassa kotimaassa ei voinut enää asua. Myönteisen päätöksen jälkeen pakolainen alkaa rakentamaan uutta elämäänsä Suomessa ja tähän voi kuulua entiseen kotimaahan jääneen perheen tuominen Suomeen.

2000-luvulla perheenyhdistämishakemuksista on tavallisesti hylätty yhä paljon kuin on hyväksytty, eli joka toinen.

3. Perheenyhdistämissääntöjä halutaan kiristää

Ulkomaalaislakia aiotaan muuttaa niin, että turvapaikan saaneen perheenjäsen ei voi saada oleskelulupaa ellei perhe pysty osoittamaan, että heidän toimeentulonsa on turvattu. Turvattu toimeentulo tarkoittaa riittävää palkkaa, yritystuloa, varallisuutta tai eläkettä.

4. Ehdotettu ulkomaalaislaki ei koskisi vain ulkomaalaisia vaan myös suomalaisia

Suomalaiset, joiden perhe tulee EU:n ulkopuolisesta maasta, olisivat uuden lain myötä samassa tilanteessa kuin syyrialaispakolaiset: jos he haluavat tuoda puolisonsa ja kaksi lastaan Suomeen, heidän on ansaittava vähintään 2 600 euroa nettona kuussa.

Jos suomalainen on siis vaikkapa tavannut vaihto-opiskeluvuotena Yhdysvalloissa kumppanin, he eivät voi muuttaa yhdessä pysyvästi Suomeen jollei suomalainen täytä tulorajoja.

5. Tätä uusi, turvattu toimeentulo tarkoittaisi rahassa

Maahanmuuttoviraston mukaan yhden aikuisen nettotulojen pitää olla vähintään tuhat euroa nettotuloa kuukaudessa. Toinen aikuinen lisää summaa 700 eurolla.

Eli mikäli Suomeen yksin tullut aikuinen henkilö haluaa puolisonsa Suomeen, hänellä pitää olla 1 700 euron nettotulot kuukaudessa.

Jos mukana on lapsi, summa kasvaa 500 eurolla. Jokainen seuraava lapsi kasvattaa summaa aina 400 eurolla.

Eli jos hän haluaa puolisonsa ja yhden lapsensa Suomeen, tulojen pitää olla 2 200 euroa kuussa.

Jos lapsia on kaksi, hänellä pitää olla 2 600 euron nettotulot.

Nämä toimeentuloehdot eivät kuitenkaan koskisi turvapaikansaanutta tai kiintiöpakolaista, jos hän tekee hakemuksen perheenyhdistämiseksi kolmen kuukauden sisällä siitä kun hänelle on myönnetty turvapaikka.

6. Päätoimiset opiskelijat eivät voisi enää tuoda lainkaan puolisoaan Suomeen

18 vuotta täyttänyt opiskelija saa yleensä opintotukia 400 euroa kuukaudessa. Asumistuki voi olla enimmillään 201,60 euroa. Kalenterivuoden jokaista opintokuukautta kohden saa ansaita 660 euroa. Tuettomina kuukausina saa ansaita maksimissaan 1 970 euroa.

Käytännössä suurimman osan vuodesta opiskelevan opiskelijan tulot jäävät niin pieniksi, että hän ei saisi edes puolisoaan Suomeen.

7. Millä aloilla työskentelevät sitten tienaavat tarpeeksi, että voisivat saada puolisonsa ja lapsensa Suomeen?

Taloussanomat laski viime syksynä yli 300 ammatin keskimääräiset bruttopalkat. Jos niistä laskee veroprosentin ja nettopalkan esimerkiksi 25-vuotiaalle henkilölle, saadaan seuraavaa:

Jotta nettopalkka olisi yli 1 700 euroa, bruttopalkan pitäisi olla noin 2 147 euroa. Esimerkiksi linja-autonkuljettajilla, lastenhoitotyöntekijöillä ja, kampaajilla ja partureilla sekä kahvila- ja baarimyyjillä palkka jää tämän alle.

2 200 euron nettopalkka tarkoittaisi noin 3 007 euron bruttopalkkaa. Sen alle jäisivät muun muassa edellämainitut sekä lähihoitajat, sairaanhoitajat, vartijat, ravintolatyöntekijät sekä siivoustyön esimiehet.

Alle 2 600 euron nettopalkka tarkoittaisi noin 3 706 euron bruttopalkkaa. Sen alle jäävät muun muassa eläinlääkärit, tietojärjestelmien ylläpitäjät, webmasterit, optikot, graafiset suunnittelijat, alaluokkien opettajat, näyttelijät, urheilijat, koodaajat, farmaseutit, kääntäjät ja tulkit, sairaanhoitajat ja kirvesmiehet.

Samankaltaisia laskelmia teki viikonloppuna Jarno Lappalainen, joka teki laskelmistaan kotisivuilleen myös kaaviokuvan.

8. Lakimuutos lähtee vasta lausuntokierrokselle

Ulkomaalaislain kiristys on vasta lakiluonnos, joka lähti lausuntokierrokselle. Tämä tarkoittaa, että asiantuntijat arvioivat ja kommentoivat luonnosta, ja siihen voidaan tehdä tarvittaessa muutoksia. Lausuntokierros kestää tavallisesti muutamia kuukausia. Jos eduskunta hyväksyy lain, se on tarkoitettu tulemaan voimaan ensi tilassa.

Lainmuutosehdotus on osa hallituksen viime syksynä hyväksymää turvapaikkapoliittista toimenpideohjelmaa.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Jari Leino

  • Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 046
  • Liked: 6461
  • Äääeeentinen puoluejohtaja
    • Kotisivu
Totta kai tulorajojen tulisi koskea myös Suomen kansalaisia. Hakijoista suuri osa on äskettäin kansalaisuuden saaneita kehitysmaalaisia, jotka haluavat tuoda itselleen järjestetyn avioliiton kautta hankitun vaimon kehitysmaasta. Ei kai sellaista pidä tukea veronmaksajien rahoilla?

Ja miksi veronmaksajien rahoilla pitäisi tukea sitäkään, että kantasuomalaiset tuovat kehitysmaista puolisoita, jotka eivät pysty elättämään itseään?

Kaikkein tiukinta säätelyn pitäisi tietenkin olla sosiaaliturvaperäisten maahanmuuttajien kohdalla. Nollatoleranssi ankkurilapsille, -miehille ja -naisille.

Tämäkin episodi on oikein malliesimerkki Suomen päättäjiä vaivaavasta idiotismista ja siitä miten persujen aloitteet vesitetään (ja persut antavat iloisesti vesittää ne).

Vaihto-oppilaskin voi rakastua – eduskunnassa nuiva suhtautuminen perheenyhdistämisen tulorajoihin

http://yle.fi/uutiset/vaihto-oppilaskin_voi_rakastua__eduskunnassa_nuiva_suhtautuminen_perheenyhdistamisen_tulorajoihin/8673827

Lainaus
Myös maahanmuuttoon kriittisimmin suhtautuvan hallituspuolue perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho kertoi Ylelle lähettämässään tekstiviestissä, ettei tulorajojen hänen mielestään pitäisi koskea suomalaisia.

Onko hallituspuolue perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho lainkaan perehtynyt maahanmuuttoasioihin vai eikö häntä vain kiinnosta niiden järkevöittäminen? Miksi Terho tumpeloi?

Lainaus
SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ei kannata tulorajoja Suomen kansalaisille.

– Jos joku nyt sitten vaihto-oppilasvuonna tai työmatkallaan sattuu rakastumaan, sen jälkeen käytännössä pitäisi olla yli keskitulot, että olisi mahdollista tuoda rakkaimpansa Suomeen. Se ei kuulosta millään tavalla järkevältä, arvioi Lindtman.

Ongelmaa ei ole, jos sattuu rakastumaan EU-alueella asuvaan henkilöön. He saavat tulla Suomeen ihan vapaasti. Ongelma poistuu myös sillä, että sattuu rakastumaan sellaiseen henkilöön, jolla on koulutuksensa ja osaamisensa puolesta mahdollisuus saada työpaikka Suomesta. Kahden hengen tienesteille nuo tulorajat ovat melko pieniä.

Ongelman ydin on tietenkin suomalainen sosiaaliturvajärjestelmä, jossa aivan liian monet suomalaisetkin ovat nyt nettosaajia. Nettomaksajien määrä vähenee koko ajan, joten uusia nettosaajia ei kannata tuoda ulkomailta. Ihmisen pitää olla käytännössä yli keskituloinen ollakseen sosiaaliturvajärjestelmän kannalta nettomaksaja.

Ongelman voisi poistaa sillä, että ulkomaiselle puolisolle myönnettäisiin määräaikainen oleskelulupa ilman oikeutta sosiaaliturvaan. Sosiaaliturvan saisi sitten, kun on tehnyt muutaman vuoden täysipäiväisesti töitä ja maksanut tietyn, korkeahkon määrän veroja. Tämä ei taitaisi kuitenkaan suvaitsevaisille sopia.

Lainaus
Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto tyrmäsi hallituksen hankkeen Ylen lähetyksessä jo aamulla.

– Vastaisuudessa köyhän perheen lapsella ei ole samanlaista oikeutta perhe-elämään kuin varakkaan perheen lapsella. Tulovaatimukset ovat kohtuuttoman korkeat, myös valtaosa suomalaisista jää rajojen alapuolelle, huomauttaa Alanko-Kahiluoto.

Kyllä köyhän perheen lapsellakin voi olla korkeat tulot, tai ainakin tähän tarkoitukseen riittävät. Tai sitten pitää rakastua itseään rikkaampaan. ;)

Ja jos joku on niin varakas, että tuo itselleen ulkomaisen puolison ja sitoutuu huolehtimaan tämän elättämisestä pistämällä riittävän takuusumman tilille, niin miksi valtiovallan pitäisi tähän puuttua? Se ei todellakaan ole keneltäkään pois. Oleskelulupa tietenkin vain siksi ajaksi kuin rahat riittävät. Jos menee sossuun niin saman tien käännytys.

Siinä Alanko-Kahiluoto on oikeassa, että "myös valtaosa suomalaisista jää rajojen alapuolelle". Tämä on ongelman ydin, koska sosiaaliturvajärjestelmässämme ei ole riittävästi nettomaksajia.

RP

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 14 588
  • Liked: 6723
Kovin häävisti en tilastoja löytänyt siitä kenelle näitä "Suomen kansalaisen perheenjäsen"-oleskelulupia myönnetään. Pääsääntöisesti EU-kansalaiset tullevat toisessa kategoriassa. Kaiken kaikkiaan myönteisiä lupapäätöksiä maahanmuuttovirastossa tehtiin viime vuonna seuraavasti (kappalemäärät):
Suomen kansalaisen huoltaja 17
Suomen kansalaisen lapsi 69
Suomen kansalaisen muu omainen 11
Suomen kansalaisen puoliso 801
http://www.migri.fi/download/64978_Ratkaisut_perusteittain_2015.pdf

En tiedä noiden "Suomen kansalaisen lapsi"-tapausten taustaa. Suomen kansalaisen lapsi saa kansalaisuuden syntyessään ja pitäisi saada myös (alaikäisenä) tulleessaan adoptoiduksi tai vanhempansa saadessa kansalaisuuden.

Kansalaisuuksista ei tiedä mitään läheskään kattavaa listaa. Migrin tilastograafeista voi poimia muutaman:
Venäjä 75
Irak 36
Kiina 24
Somalia 21
Intia 14

- mutta nuo eivät yhteensäkäään kata kuin 170 tapausta 898:a.


"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Micke90

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 19 622
  • Liked: 14699
Kansalaisuuslain kiristäminen ajaisi oikeastaan saman asian. Kansalaisuuteen voisi liittää mm. toimeentulovaatimuksen, jolloin ulkomaista alkuperää olevien kansalaisten toimeentulo olisi turvattu jo siinä vaiheessa, kun he alkavat tuottaa puolisoitaan Suomeen.

Tuomas3

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 342
  • Liked: 2582
1. Että voi tuoda puolisonsa EU:n ulkopuolelta Suomeen, pariskunnan täytyy yhdessä tienata nettona 1700€/kk. Myös muu varallisuus huomioidaan molemmilta. Se on todella vähän. Ei kai voi olla mikään ihmisoikeus tuoda puolisoaan tänne muiden piikkiin.
2. Omat lapset suomalainen voi tuoda ilman, että tienaa senttiäkään. Puolison lapsia tuodessa, pariskunnan pitää toki tienata tai omistaa sen verran, ettei toimeentulotukiraja täyty eli 2600€ kahdesta lapsesta.

nevahood

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 483
  • Liked: 1447
  • Ahkera monitaituri
Lainaus
Nämä toimeentuloehdot eivät kuitenkaan koskisi turvapaikansaanutta tai kiintiöpakolaista, jos hän tekee hakemuksen perheenyhdistämiseksi kolmen kuukauden sisällä siitä kun hänelle on myönnetty turvapaikka.
On varmaankin hyvin tavallista, että perheenyhdistämistä odotellaan useita kuukausia turvapaikkapäätöksen jälkeen?

Oletin, että tuo 2600 euroa nettona olisi koskenut jo pelkästään puolisoa. Ei ollutkaan näin. Puolison saisi tuoda jo 1700 euron nettopalkalla (tuon laskelman mukaan 2 147 euron bruttotuloilla). Kait tuo koskee myös avioliittoja? Lähinnä valeavioliittoihin saattaisi purra tuo. Käsitykseni mukaan juuri sellaiset kaverit jaksaa valeavioliittojen kanssa puljailla, jotka eivät töissä viitsi käydä.
Suurkiihottaja Runeberg

Juffe

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 009
  • Liked: 2018
Ja miksi veronmaksajien rahoilla pitäisi tukea sitäkään, että kantasuomalaiset tuovat kehitysmaista puolisoita, jotka eivät pysty elättämään itseään?
Siksi, että avioliitto on niin keskeinen asia ihmisten elämässä, että on kiva ja hyvä juttu, että Suomalaiset ovat voineet vapaasti avioitua sen henkilön kanssa johon ihastuvat joutumatta stressaamaan näitä toimeentuloseikkoja. Se on siis hyvinvointiyhteiskunnan tarjoama, monen ihmisen elämänlaatua (parisuhdeonnea) parantava bonus. Vaikka tämä maksaakin, mielestäni se on ollut sen arvoista. Ainakin kunnes kuvioihin mukaan tulivat järjestetyt avioliitot, oleskelulupien toivossa junaillut, lyhytkestoiset liitot yms.

Tämänkin hyvän maahanmuutto meiltä pilaa.

Tuomas3

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 342
  • Liked: 2582
Ja miksi veronmaksajien rahoilla pitäisi tukea sitäkään, että kantasuomalaiset tuovat kehitysmaista puolisoita, jotka eivät pysty elättämään itseään?
Siksi, että avioliitto on niin keskeinen asia ihmisten elämässä, että on kiva ja hyvä juttu, että Suomalaiset ovat voineet vapaasti avioitua sen henkilön kanssa johon ihastuvat joutumatta stressaamaan näitä toimeentuloseikkoja. Se on siis hyvinvointiyhteiskunnan tarjoama, monen ihmisen elämänlaatua (parisuhdeonnea) parantava bonus. Vaikka tämä maksaakin, mielestäni se on ollut sen arvoista. Ainakin kunnes kuvioihin mukaan tulivat järjestetyt avioliitot, oleskelulupien toivossa junaillut, lyhytkestoiset liitot yms.

Tämänkin hyvän maahanmuutto meiltä pilaa.
Monessa EU:n ulkopuolisessa maassa avioliittoon astuessa vaaditaan tulotodistus, joten eipä se avioliitto alun alkaenkaan toteudu ilman tuloja tai pääomaa.

Tuon 1700€ tienaa kyllä kuka tahansa kaksikko, jolla on vähänkään edellytyksiä pärjätä täällä. Kunnan minimipalkallakin se täyttyy jo yhdellä, jos huomioi lomarahan ja verovähennykset.

B52

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 505
  • Liked: 2623
  • Tylsä hetero
.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

writer

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 230
  • Liked: 11916
Perussuomalaiset ja kokoomus ovat entisestään vesittämässä perheenyhdistämisten kiristyksen eli Sampo Terhokin intoilee että eihän perheenyhdistämisten kiristykset saa suomen kansalaisia koskea.

Eli Abdi odottaa ensin 4 vuotta ja hakee suomen kansalaisuuden ja yhdistää vasta sitten 8-lapsisen perheensä ja vaimonsa suomeen elelemään mukavasti sossun masseilla ja tämä on kokoomuksen ja perussuomalaisten mielestä hieno juttu.

Lainaus

Politiikka 15.2.2016 klo 14:14 | päivitetty 15.2.2016 klo 15:53
Vaihto-oppilaskin voi rakastua – lakihanke perheenyhdistämisen tulorajoista näyttää kaatuvan Suomen kansalaisten osalta
Hallituksen kaavailuissa edes keskituloisen suomalaisen tulot eivät riitä lupaan tuoda puoliso ja lapset Suomeen. Eduskunnassa hanke tyrmätään sekä hallituksesta että oppositiosta.

Pariskunta halaa lumisessa puistossa.
Kuva: Roman Pilipey / EPA

Perheenyhdistämisen tulorajojen ulottamista Suomen kansalaisiin vastustetaan eduskuntapuolueissa hallituksesta oppositioon.

Hallituspuolue kokoomuksen eduskuntaryhmää johtava Arto Satonen totesi maanantaina Ylen aamu-tv:ssä vastustavansa perheenyhdistämisen tulorajoja Suomen kansalaisille.

Myös maahanmuuttoon kriittisimmin suhtautuvan hallituspuolue perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho kertoi Ylelle, ettei tulorajojen hänen mielestään pitäisi koskea suomalaisia.

– Tulorajat suomalaisille on tässä suhteessa tarpeettomia. Ne eivät edistä sitä alkuperäistä tarkoitusta, joka on ollut vetotekijöiden poistaminen nimenomaan turvapaikanhakijoita ajatellen, Terho sanoo.

Kaikissa hallituspuolueissa

Hallitus kaavailee lakimuutosta, jonka mukaan suomalaisellakin perheenkokoajalla pitäisi olla vähintään 2 600 euron nettotulot kuukaudessa saadakseen puolisonsa ja kaksi lastaan Suomeen. Hanke on tällä hetkellä vielä lausuntokierroksella. Terhon mukaan sitä on syytä arvioida uudestaan.

– Se pitää mielestäni muodostaa sillä lailla, että suomalaisten asema ei tässä muutu eikä suomalaisten puolisoiden, vaan tässä on nimenomaan tarkoitus vastata tähän turvapaikkakriisiin, Sampo Terho kertoo.

Terhon ja Satosen mielipide saa varovaista tukea myös kolmannen hallituspuolueen, keskustan joukoista. Puolueen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Matti Vanhanen ei halua suoraan ottaa asiaan kantaa sen ollessa vielä lausuntokierroksella. Vanhanen ymmärtää hyvin aiheen ympärille noussutta huolta.

– En hämmästele, että kriittistä keskustelua syntyy näillä eurorajoilla.

Keskustan eduskuntaryhmä ei ole vielä keskustellut perheenyhdistämisen tulorajoista. Asia liittyy Vanhasen mukaan isoon kokonaisuuteen, josta hallitus sopi syksyllä.

Oppositiosta tyrmäys: Vaihto-oppilaskin voi rakastua

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman ei kannata tulorajoja Suomen kansalaisille.

– Jos joku nyt sitten vaihto-oppilasvuonna tai työmatkallaan sattuu rakastumaan, sen jälkeen käytännössä pitäisi olla yli keskitulot, että olisi mahdollista tuoda rakkaimpansa Suomeen. Se ei kuulosta millään tavalla järkevältä, arvioi Lindtman.

Lindtmanin mielestä hallituksen kannattaisi harkita uudelleen, kannattaako kotouttamisen tulorajoja laajentaa koskemaan myös suomalaisia.

– Toivon, että hallitus pohtii tämän vielä kerran. Se olisi suurta viisautta, Lindtman kiteyttää.

Vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto tyrmäsi hallituksen hankkeen Ylen lähetyksessä jo aamulla.

– Vastaisuudessa köyhän perheen lapsella ei ole samanlaista oikeutta perhe-elämään kuin varakkaan perheen lapsella. Tulovaatimukset ovat kohtuuttoman korkeat, myös valtaosa suomalaisista jää rajojen alapuolelle, huomauttaa Alanko-Kahiluoto.

http://yle.fi/uutiset/vaihto-oppilaskin_voi_rakastua__lakihanke_perheenyhdistamisen_tulorajoista_nayttaa_kaatuvan_suomen_kansalaisten_osalta/8673827?ref=leiki-uup



Hienosti muuten media pyörittää poliitikkoja valitsemalla juuri vaihto-oppilaaseen rakastuneet syötiksi jolla epäonnistunut nakki-kioski-yrittäjä Satonen saadaan vesittämään perheenyhdistämisten kiristykset entisestään ja Sampo Terho juoksee tietenkin surkean idean perässä joo-joo-miehenä olemassa myös samaa mieltä että eihän se suomen kansalaisia saa koskea.

Ymmärtääkö Sampo Terho että perheenyhdistämisen kiristykset EIVÄT VASTAA TURVAPAIKKAKRIISIIN koska kiristykset on jo nyt VESITETTY täysin toteuttamalla vain murto-osa eu-direktiivin mahdollistamista kiristyksistä, koko perheenyhdistämisjono tyhjennetään suomeen syyskuu 2015 - kesä 2016 välillä koska hallitus ei ole jäädyttänyt perheenyhdistyksiä kunnes kiristykset saadaan voimaan, Maahaanmuttovirasto on omalla toiminnallaan vesittänyt kiristykset entisestään myöntämällä entistä useammalle pakolais-statuksen joita perheenyhdistämisten kiristykset eivät koske.

Tämän kaiken päälle Sampo Terho haluaa että suomen kansalaisia eivät perheenyhdistämisten kiristykset koske eli saatuaan 4-vuoden päästä suomen kansalaisuuden nekin somalit ja irakilaiset "toissijaisella suojelulla" jotka eivät minimaalisen kiristyksen takia voi saada perheitään suomeen heti tai edes maahanmuuttovirastolle jätettävällä takaportilla eli virkailijoiden "harkinnalla" voivat viimeistään kansalaisuuden saatuaan hakea vaimonsa ja vaikkapa 8-lapsisen perheensä elelemään suomeen sossun masseilla.

Sampo Terho haluaa myös että sossun rahoilla elävä suomalainen 40v-nainen voi haalia "rakkaansa" suomeen afrikasta elelemään myös sossun masseilla. (tiedän tällaisia tapauksia)

Sampo Terho on niin kuutamolla...kuinka ikinä erehdyin suosittelemaan tuota hölmöä useille kymmenille ihmisille vaihtoehtona Halla-aholle kun Halla-aho on EU-parlamentissa?

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Saturoitunut

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Liked: 2330
  • Ilmeisesti
"Vedä sä se lakiehdotus ihan överiksi, ni mä sitte vastustan sitä siltä osin kuin se menee överiksi -- ja vaalikarja huutaa 'encore'!"

Afrikan kirjeenvaihtaja

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 768
  • Liked: 5480
  • Radio Free Yerevan
Lainaus
Väestöliitto: Kiristys perheenyhdistämiseen hankaloittaisi tuhansien elämää

Noin 3 000 suomalaisen perhe-elämä hankaloituisi, jos hallituksen perheenyhdistämistä koskeva lakiesitys menee läpi, arvioidaan Väestöliitosta.

Väestöliiton perhebarometri 2012 -tutkimuksen mukaan ulkomaalaisen kanssa avioituneet suomalaiset ovat tulojen suhteen hajanainen ryhmä.

- Suomalaismiehissä, jotka avioituvat ulkomaalaisen naisen kanssa, on vähän tavanomaista enemmän vähätuloisia ja hyvin suurituloisia. Naisten osalta on vähän tavanomaista enemmän pienituloisia, joka ehkä liittyy siihen, että siellä on opiskelijoita, kertoo Väestöliiton monikulttuurisuusasioiden päällikkö Minna Säävälä.

Säävälä ei allekirjoita, että puolison kautta Suomeen tulleet ulkomaalaiset olisivat yhteiskunnalle taakka tai sosiaaliturvan varassa elävä ryhmä.

- Selkeästi enemmistö on työelämässä tai hoitaa pieniä lapsia kotona.

Hänen mukaansa kuitenkin noin 10 prosenttia ulkomaalaistaustaisista puolisoista on työttömänä tai moni on kokenut työttömyyttä viiden vuoden kuluessa saapumisestaan maahan.

Yrittäjyys on yleinen keino saada työtä.

- Se on huomattavasti yleisempää kuin meillä keskimäärin väestössä. Monet hyvin koulutetut ja kokeneet eivät aluksi pääse helposti esimerkiksi asiantuntijatehtäviin, koska heillä ei ole aluksi kielitaitoa.

Väestöliiton tutkimuksen mukaan suomalaismiehet hakevat puolison läheltä, kun taas suomalaisnaiset hieman kauempaa.

- Miesten yleisiä puolison lähtömaita olivat Thaimaa ja Venäjä, naisten puolisoiden lähtömaita esimerkiksi Yhdysvallat, Turkki ja Venäjä, EU-maiden lisäksi, kertoo Säävälä.

IL
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.


Lahti-Saloranta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 13 446
  • Liked: 21283
  • Monikulttuurisuutta vastaan rokotettu
Kun seuraa tätä maahan ryntäystä niin vääjäämättä tulee mieleen että hyvinvointivaltiota on mahdoton pitää pystyssä. Se tuhoutuu vääjäämättä kun maahan tuppaa väkeä jakamaan sen hyvän jonka maan kansalaiset ovat työllään rakentaneet ja luoneet valtion joka huolehtii kaikkien kansalaistensa hyvinvoinnista, terveydenhuollosta, koulutuksesta jne.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

writer

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 230
  • Liked: 11916
Entäs sitten kun tämä Suomen kansalainen ottaa avioeron (yli 50 % eroaa), jääkö elätti tänne muiden ruokittavaksi vai palautetaanko kotimaahansa?

Elätti jää tänne, on siinä vaiheessa jo todennäköisesti saanut suomen kansalaisuuden (osa afrikkalaisista eroaa vaimoistaan heti kun suomen kansalaisuus on saatu ja suomen passi haettu, tiedän useita tapauksia) ja voikin sitten hakea entisestä kotimaastaan vaikkapa nuoren 18-v tytön elämään ilmaista elämää suomalaisten veronmaksajien laskuun kiitos Sampo Terhon joka ei näe nenäänsä pidemmälle ja epäonnistuneen nakki-kioski-yrittäjän Arto Satosen joka on kokoomuksen "maahanmuutto-asiantuntija" jos heidän sekoilunsa jo entisestään vesitettyjen perheenyhdistämisten "kiristysten" vesittämisestä entisestään menee läpi.[/b

Jätetty hakee sitten hyvin todennäköisesti toisen elätin suomeen koska suurin syy miksi haki sen alkuperäisen elätin on se että suomen parisuhdemarkkinoilta ei löytynyt sellaista miestä/naista jotka he omasta mielestään ansaitsisivat.



Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

Tuomas3

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 342
  • Liked: 2582
Entäs sitten kun tämä Suomen kansalainen ottaa avioeron (yli 50 % eroaa), jääkö elätti tänne muiden ruokittavaksi vai palautetaanko kotimaahansa?

Elätti jää tänne, on siinä vaiheessa jo todennäköisesti saanut suomen kansalaisuuden (osa afrikkalaisista eroaa vaimoistaan heti kun suomen kansalaisuus on saatu ja suomen passi haettu, tiedän useita tapauksia) ja voikin sitten hakea entisestä kotimaastaan vaikkapa nuoren 18-v tytön elämään ilmaista elämää suomalaisten veronmaksajien laskuun kiitos Sampo Terhon joka ei näe nenäänsä pidemmälle ja epäonnistuneen nakki-kioski-yrittäjän Arto Satosen joka on kokoomuksen "maahanmuutto-asiantuntija" jos heidän sekoilunsa jo entisestään vesitettyjen perheenyhdistämisten "kiristysten" vesittämisestä entisestään menee läpi.[/b

Jätetty hakee sitten hyvin todennäköisesti toisen elätin suomeen koska suurin syy miksi haki sen alkuperäisen elätin on se että suomen parisuhdemarkkinoilta ei löytynyt sellaista miestä/naista jotka he omasta mielestään ansaitsisivat.
Kansalaisuus edellyttää 4v asumisen lisäksi nuhteettomuutta, vakituiset tulot/työpaikan, kielitaidon (myös kirjallisen) ja sen, ettei ole maksurästejä. Lisäksi moni maa, kuten Thaimaa, ei salli kaksoiskansalaisuutta.

http://www.migri.fi/suomen_kansalaisuus/kansalaisuuden_hakeminen

B52

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 505
  • Liked: 2623
  • Tylsä hetero
http://www.hs.fi/politiikka/a1455511069666

Perheenyhdistämisen tulorajoista syntyi poliittinen myrsky – tarkista laskurilla, saisitko tuotua perheesi Suomeen

Hallituksen suunnitelma määrätä tuloraja perheenyhdistämisen edellytykseksi herättää kitkerää keskustelua.

Hallituspuolue kokoomuksessakin esitetään jo näkemyksiä, joiden mukaan esitystä tulisi lieventää. Toisen hallituspuolueen, perussuomalaisten, riveissä puolestaan esitystä pidetään jopa liian löysänä.

Sisäministeriössä tehdyn lakiluonnoksen mukaan Suomesta turvapaikan saanut turvapaikanhakija tai kiintiöpakolainen ei voisi saada perheenjäsentään EU:n ulkopuolelta Suomeen, ellei hänellä ole tarpeeksi rahaa elättää perhettään.

Jos Suomeen yksin tullut mies haluaisi tuoda vaimonsa ja kaksi lastaan Suomeen, hänellä pitäisi olla esityksen mukaan 2 600 euron nettotulot.

Summa muodostuu Maahanmuuttoviraston mukaan seuraavasti: Yhden aikuisen nettotulojen pitäisi olla vähintään tuhat euroa nettotuloa kuukaudessa. Toinen aikuinen lisää summaa 700 eurolla, ensimmäinen lapsi 500 eurolla ja jokainen seuraava lapsi 400 eurolla.

Tarkoitus on estää toimeentulotukeen perustuva maassa oleskelu. Toimeentulovaatimuksella rohkaistaan maahanmuuttajia työllistymään, jotta vastuu toimeentulosta olisi perheellä itsellään.

Toimeentulovaatimus koskisi myös Suomen kansalaisten perheenyhdistämistilanteita. Kysymys on yhdenvertaisuudesta sekä sosiaaliturvamenojen säästämisestä, lakiluonnoksessa perustellaan.

Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Arto Satonen sanoi Ylelle maanantaina, että tulorajan ei pitäisi koskea Suomen kansalaisia.

Satosen kommentti ei saanut vastakaikua hallituskumppaneilta, koska lakiluonnos on vasta lausunnolla. Asian kanssa ei hosuta, eivätkä Satosen kollegat keskustasta ja perussuomalaisista halunneet sanoa mielipidettään.

”Arvasin, että kun kuulin tästä, että keskustelua tulee”, keskustan ryhmänjohtaja Matti Vanhanen totesi. Hän sanoi, että on paras katsoa lausuntokierros loppuun ja puhua vasta sitten.

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Ritva Elomaa piti välttämättömänä, että perheenyhdistämisen ehtoja pitää kiristää. Suomen kansalaisten tulorajakysymys on hänen mielestään ”hankala”.

Lakiesitys tulee aikanaan eduskunnan hallintovaliokuntaan. Sen puheenjohtaja Pirkko Mattila (ps) sanoo ymmärtävänsä Satosen perustelut, mutta myös huolen siitä onko lakiesitys syrjivä. Perustuslakivaliokunta lopulta arvioi, voidaanko Suomen kansalaisia ja oleskeluluvan saaneita kohdella eri tavalla.

”Tiedän paineet perheenyhdistämisten suhteen, mutta kääntöpuoli on tämä tilanne, jossa ollaan. Kannatan kiristyksiä ulkomaalaislakeihin”, Mattila sanoo.

Perussuomalaisissa on sitäkin mielialaa, että lakiluonnos on liian löysä. Hallituksen esitys ei aseta perheenyhdistämisen edellytyksiksi esimerkiksi asumisaikarajoitusta Suomessa tai perheenkokoajalle alaikärajaa, jotka EU-direktiivi sallisi.

Vihreiden puheenjohtajan Ville Niinistön mukaan vaatimus nelihenkisen perheen 2 600 euron nettotuloista tarkoittaa noin 3 300 euron bruttotuloja. ”Valtaosa suomalaisista, jotka rakastuvat ulkomaalaiseen, eivät saisi tuotua puolisoaan eivätkä perhettään Suomeen”.

”Tämä esitys on käsittämättömän epäinhimillinen ja edustaa sellaista maailmankuvaa, johon en olisi uskonut keskustan ja kokoomuksen yhtyvän edes lain valmisteluvaiheessa”, Niinistö sanoi viikonloppuna.

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki pitää esitystä ”järjettömänä ja kohtuuttomana”. Hänen mielestään jo nykyisetkin tulorajat estävät keskipalkkaisen perheen muuttamisen Suomeen.

”Kun kotoutumisesta puhutaan, perhe on ensiarvoisen tärkeä. Ihan kummallista ajattelua, että maahanmuuttajat olisivat vain kuluerä.”

Arhinmäki uskoo, että toimeentulovaatimuksen kohdistuminen suomalaisiin on hallitukselta kiireessä tehty lipsahdus, josta hallitus vielä luopuu.

Amnesty on jo käynnistänyt nettiadressin sen puolesta, että perheenyhdistämisen ehtoja ei tiukenneta.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

jandon

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 15
  • Liked: 13
Entäs sitten kun tämä Suomen kansalainen ottaa avioeron (yli 50 % eroaa), jääkö elätti tänne muiden ruokittavaksi vai palautetaanko kotimaahansa?

Elätti jää tänne, on siinä vaiheessa jo todennäköisesti saanut suomen kansalaisuuden (osa afrikkalaisista eroaa vaimoistaan heti kun suomen kansalaisuus on saatu ja suomen passi haettu, tiedän useita tapauksia) ja voikin sitten hakea entisestä kotimaastaan vaikkapa nuoren 18-v tytön elämään ilmaista elämää suomalaisten veronmaksajien laskuun kiitos Sampo Terhon joka ei näe nenäänsä pidemmälle ja epäonnistuneen nakki-kioski-yrittäjän Arto Satosen joka on kokoomuksen "maahanmuutto-asiantuntija" jos heidän sekoilunsa jo entisestään vesitettyjen perheenyhdistämisten "kiristysten" vesittämisestä entisestään menee läpi.[/b

Jätetty hakee sitten hyvin todennäköisesti toisen elätin suomeen koska suurin syy miksi haki sen alkuperäisen elätin on se että suomen parisuhdemarkkinoilta ei löytynyt sellaista miestä/naista jotka he omasta mielestään ansaitsisivat.
Kansalaisuus edellyttää 4v asumisen lisäksi nuhteettomuutta, vakituiset tulot/työpaikan, kielitaidon (myös kirjallisen) ja sen, ettei ole maksurästejä. Lisäksi moni maa, kuten Thaimaa, ei salli kaksoiskansalaisuutta.

http://www.migri.fi/suomen_kansalaisuus/kansalaisuuden_hakeminen

Vaatii 5 vuotta yhtäjaksoista asumista Suomessa. Niin ei sitä kansalaisuutta tosiaan ihan tarjottimella anneta. Itse en lähtisi lakia muuttamalla rajoittamaan Suomen kansalaisten oikeuksia sen takia, että tänne vuotaa rajan yli Irakilaisia ja muita vastaavia. Sehän olisi heille jo taas yksi erävoitto. Tekisin kyllä ensin kaikki muut mahdolliset temput Suomen vetovoiman vähentämiseksi.

Thaimaalainen voi saada Suomen kansalaisuuden ja pitää Thaimaan kansalaisuuden. Thaimaassa oleskellessaan hänellä on vain yksi kansalaisuus ja käyttää loogisesti Thaimaan passia, koska muuten tarvitsisi viisumia.

writer

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 230
  • Liked: 11916
Entäs sitten kun tämä Suomen kansalainen ottaa avioeron (yli 50 % eroaa), jääkö elätti tänne muiden ruokittavaksi vai palautetaanko kotimaahansa?

Elätti jää tänne, on siinä vaiheessa jo todennäköisesti saanut suomen kansalaisuuden (osa afrikkalaisista eroaa vaimoistaan heti kun suomen kansalaisuus on saatu ja suomen passi haettu, tiedän useita tapauksia) ja voikin sitten hakea entisestä kotimaastaan vaikkapa nuoren 18-v tytön elämään ilmaista elämää suomalaisten veronmaksajien laskuun kiitos Sampo Terhon joka ei näe nenäänsä pidemmälle ja epäonnistuneen nakki-kioski-yrittäjän Arto Satosen joka on kokoomuksen "maahanmuutto-asiantuntija" jos heidän sekoilunsa jo entisestään vesitettyjen perheenyhdistämisten "kiristysten" vesittämisestä entisestään menee läpi.[/b

Jätetty hakee sitten hyvin todennäköisesti toisen elätin suomeen koska suurin syy miksi haki sen alkuperäisen elätin on se että suomen parisuhdemarkkinoilta ei löytynyt sellaista miestä/naista jotka he omasta mielestään ansaitsisivat.
Kansalaisuus edellyttää 4v asumisen lisäksi nuhteettomuutta, vakituiset tulot/työpaikan, kielitaidon (myös kirjallisen) ja sen, ettei ole maksurästejä. Lisäksi moni maa, kuten Thaimaa, ei salli kaksoiskansalaisuutta.

http://www.migri.fi/suomen_kansalaisuus/kansalaisuuden_hakeminen

Olet uskonut sitten propagandan etkä ole itse lukenut kansalaisuuslakia tai sitten olet lukenut vain pykälään 13 asti ja luullut että tämähän näyttää aika hyvältä.

Luetaanpa yhdessä niin tummennan tärkeät kohdat ja kerron mitä ne merkitsevät:

Lainaus
14 § (20.5.2011/579)
Asumisajan alkaminen


Asumisaika alkaa:

3) turvapaikka- tai oleskelulupahakemuksen tekemispäivästä, jos ulkomaalaiselle on tehdyn hakemuksen perusteella annettu turvapaikka Suomessa tai myönnetty oleskelulupa toissijaisen suojelun tai humanitaarisen suojelun perusteella; tai


Turvapaikanhakija jolle maahanmuuttovirasto lätkäisee pohjoismaiden löysimmin pakolais-statuksen tai toissijaisen suojelun voi hakea suomen kansalaisuutta 5 vuoden päästä siitä hetkestä kun käveli Tornion järjestelykeskukseen tai jollekin poliisiasemalle.

Oikeasti kuitenkin voi hakea jo 4 vuoden päästä koska turviksille on tehty ohituskaista 4 vuoden pituudella ja koska aika lasketaan turvapaikkahakemuksen tekopäivästä niin jos käsittely kestää 9 kuukautta että saa Maahanmuuttoviraston tädeiltä luvan ikuiseen ilmaiseen elämään ja ilmaiseen asuntoon niin enää tarvitsee odottaa 3 vuotta ja 3 kuukautta että saa hakea suomen kansalaisuuden:

Lainaus
20 § (8.5.2009/327)
Kansainvälistä suojelua saavan tai tahtomattaan kansalaisuudettoman osalta tehtävät poikkeukset

Ulkomaalaiselle voidaan myöntää Suomen kansalaisuus 13 §:n 1 momentin 2 kohdan estämättä, jos:

1) hänellä on Suomessa pakolaisen asema, oleskelulupa toissijaisen suojelun tai humanitaarisen suojelun perusteella tai hän on tahtomattaan kansalaisuudeton; ja

2) hänen varsinainen asuntonsa ja kotinsa on ja on ollut Suomessa:

a) viimeksi kuluneet neljä vuotta keskeytyksettä; tai


b) yhteensä kuusi vuotta 15 ikävuoden täyttämisen jälkeen, joista viimeksi kuluneet kaksi vuotta keskeytyksettä.

Edellä 1 momentissa tarkoitetun henkilön kansalaisuushakemus käsitellään kiireellisenä.



Suomessa ei muuten tarvitse edes olla:

Lainaus
16 § (20.5.2011/579)
Yhtäjaksoisen asumisajan katkeaminen

Muut kuin lyhyet poissaolot katkaisevat yhtäjaksoisen asumisajan. Yhtäjaksoinen asumisaika katkeaa lisäksi, jos poissaoloja on niin säännöllisesti ja niin paljon, että hakijan voidaan katsoa oleskelleen tai oleskelevan enimmäkseen Suomen ulkopuolella. Jos poissaolo on johtunut painavasta henkilökohtaisesta syystä, ei yhtäjaksoinen asumisaika kuitenkaan katkea.

Lyhyet poissaolot otetaan mukaan yhtäjaksoista asumisaikaa laskettaessa. Tällaisia ovat:

1) enintään yhden kuukauden poissaolot;

2) enintään kuusi yli kuukauden, mutta enintään kahden kuukauden poissaoloa; ja

3) enintään kaksi yli kahden, mutta enintään kuuden kuukauden poissaoloa.

Jos yhtäjaksoisen asumisajan katsotaan katkenneen, Suomessa oleskelu otetaan huomioon 13 §:n 1 momentin 2 kohdan b alakohdan mukaista kerättyä asumisaikaa laskettaessa.

Yli kuusi kuukautta, mutta enintään vuoden kestäneitä tilapäisiä poissaoloja ei oteta mukaan yhtäjaksoista asumisaikaa laskettaessa. Ne eivät kuitenkaan katkaise yhtäjaksoista asumisaikaa. Asumisaikaa laskettaessa yli vuoden kestäviin poissaoloihin sovelletaan kerättyä asumisaikaa.


Eli kyseisestä 4-5 vuodesta voi helposti olla 2-3 vuotta pois suomesta ilmoittaen olevansa pois suomesta ja silti saa suomen kansalaisuuden.

Työmarkkinatukea ja lapsilisiähän muuten maksetaan ulkomaille vaikka ilmoittaisikin matkoistaan eikä asuntoa ja asumistukea ja sossun tukiakaan viedä pois jos ilmoittaa syyksi matkoihin lasten tutustuttamisen kulttuuriinsa tai sukuloinnin vanhan äitinsä ja veljiensä ja siskojensa luona.

Matkoista ei tarvitse ilmoittaa jos ei halua vaan voi vuokrata asuntonsa eteenpäin ja koska sossu maksaa vuokran mitä olisi asumistuen jälkeen niin tulee aika paljon voittoa. Tämän voi tehdä ilmoitettuaankin että lomailee mutta silloin on edes pienenpieni kiinnijäämisriski.

Pitää pyytää vain vuokralaista lähettämään kirjeet sukulaismiehelle suomessa jonka kanssa sitten käydään läpi mitä pitää tehdä että kaikki rahat juoksevat.


Suomea ei tarvitse edes osata jos löytää kivan suomen kielen opettajan joka on "suosittu" eli katsoo kokeessa huijausta läpi silmien tai antaa jopa itse vihjeitä.

Lainaus
17 § (20.5.2011/579)
Kielitaidon osoittaminen

Kielitaitoedellytyksen täyttäminen voidaan osoittaa suorittamalla:

1) yleinen kielitutkinto taitotasolla kolme;


Mitään tarkastuksia ei ole ja suomalaiset viranomaiset vain ihmettelevät kun suomenkielen taitoinen henkilö ei osaa puhua eikä kirjoittaa.


Jos on luku- ja kirjoitustaidoton sossupummi-tapaus joka on tullut turvapaikakeinottelulla suomeen ja joka ei ole ikinä ollut töissä suomen kansalaisuuden saaminen on vielä helpompaa eikä tartte edes huijata vaan voi sanoa vain ettei osaa suomea.

Lainaus
18 b § (20.5.2011/579)
Kielitaitoedellytyksestä poikkeaminen

Ulkomaalaiselle voidaan myöntää Suomen kansalaisuus 13 §:n 1 momentin 6 kohdan estämättä, jos:

1) hakijan Suomessa olevan, vakinaisen ja päätoimisen työn hoitaminen on kohtuuttoman vaikeaa ilman Suomen kansalaisuutta;

2) hakija on 65-vuotias tai sitä vanhempi ja hänellä on Suomessa pakolaisasema, toissijainen suojeluasema tai oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella;


3) hakija ei pysty terveydentilansa taikka aisti- tai puhevammansa vuoksi täyttämään kielitaitoedellytystä;

4) muutoin on olemassa erittäin painava syy kielitaitoedellytyksestä poikkeamiselle.


Luku- ja kirjoitustaidottoman sekä 65-vuotiaan tai sitä vanhemman hakijan osalta, jolle on myönnetty oleskelulupa muulla kuin 1 momentin 2 kohdassa tarkoitetulla perusteella, voidaan kielitaitoedellytyksestä poiketa, jos hakija hallitsee suomen tai ruotsin kielen ymmärtämisen ja puhumisen alkeet tai on osallistunut säännöllisesti suomen tai ruotsin kielen opintoihin.

Luku- ja kirjoitustaidottomuus sekä muut 2 momentissa tarkoitetut edellytykset osoitetaan hakijan suomen tai ruotsin kielen opettajan antamalla todistuksella.



RAISKAUSTUOMIOT ja PAHOINPITELYTUOMIOT eivät ole este suomen kansalaisuuden saamiselle paitsi jos on sattunut ankara tuomari päänsilittelyä tarjoavien sijaan:

Lainaus
19 § (20.5.2011/579)
Nuhteettomuusedellytyksestä poikkeaminen

Ulkomaalaiselle voidaan myöntää Suomen kansalaisuus 13 §:n 1 momentin 3 kohdan estämättä, jos hakijan tilanteen kokonaisvaltaisen arvioinnin perusteella nuhteettomuusedellytyksestä poikkeamiselle on perusteltu syy. Arvioinnissa otetaan huomioon erityisesti:

1) rikoksesta tai rikoksista kulunut aika;

2) teon laatu ja teosta tuomitun rangaistuksen ankaruus; sekä

3) onko hakija syyllistynyt toistuvasti rangaistaviin tekoihin.

Myös ulkomailla annettu tuomio voidaan ottaa arvioinnissa huomioon, jos teko, josta rangaistus on tuomittu olisi vastaavissa olosuhteissa tehtynä Suomen lain mukaan rikos.

Edellä 1 momentissa tarkoitetulle ulkomaalaiselle ei voida myöntää kansalaisuutta ennen kuin hänelle tuomittu ehdollisen vankeusrangaistuksen koeaika tai hänelle määrätty lähestymiskielto on päättynyt.

19 a § (20.5.2011/579)
Odotusajan määräytyminen

Jos kansalaisuushakemus hylätään 13 §:n 1 momentin 3 kohdan perusteella, hakijalle voidaan määrätä odotusaika, jona häntä ei kansalaisteta ilman perusteltua syytä. Kansalaisuuden myöntäminen odotusajan kuluessa tai sen päätyttyä edellyttää uutta hakemusta, jolloin kansalaisuuden myöntämisen edellytysten täyttyminen arvioidaan uudelleen.

Edellä 1 momentissa tarkoitettu odotusaika on:

1) sakkorangaistuksen osalta vähintään vuosi ja enintään kolme vuotta luettuna rikoksen tekopäivästä;

2) ehdollisen vankeusrangaistuksen, valvontarangaistuksen, yhdyskuntapalvelun, nuorisorangaistuksen ja rikoksen, josta tuomioistuin on jättänyt rangaistuksen tuomitsematta, osalta vähintään kaksi ja enintään neljä vuotta luettuna rikoksen tekopäivästä; (10.4.2015/409)

3) ehdottomana tuomitun vankeusrangaistuksen osalta vähintään kolme ja enintään seitsemän vuotta luettuna rangaistuksen suorittamisesta.

Jos hakija on syyllistynyt useampaan kuin yhteen rangaistavaan tekoon, eri teoista seuraavia odotusaikoja ei lasketa yhteen.
Vaihtoehtoisista odotusajoista valitaan se, jonka päättymisajankohta on myöhäisin ja aikaan lisätään kutakin muuta odotusajan aiheuttavaa tekoa kohden vähintään kaksi kuukautta ja enintään yksi vuosi teon laadun ja teosta määrätyn rangaistuksen ankaruuden perusteella, kuitenkin siten, että odotusaika ei ylitä 2 momentissa säädettyä rangaistuslajikohtaista enimmäisaikaa.

Odotusajan 2 ja 3 momentin mukainen pituus määrätään hakijan tilanteen kokonaisvaltaisen tarkastelun perusteella. Kokonaisvaltaisessa tarkastelussa otetaan huomioon 19 §:ssä tarkoitetut seikat ja hakijan yksilölliset olosuhteet.



Suomen kansalaisuuslaki on euroopan löysimpiä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030359
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

writer

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 230
  • Liked: 11916
Naps
Vaatii 5 vuotta yhtäjaksoista asumista Suomessa. Niin ei sitä kansalaisuutta tosiaan ihan tarjottimella anneta. Itse en lähtisi lakia muuttamalla rajoittamaan Suomen kansalaisten oikeuksia sen takia, että tänne vuotaa rajan yli Irakilaisia ja muita vastaavia. Sehän olisi heille jo taas yksi erävoitto. Tekisin kyllä ensin kaikki muut mahdolliset temput Suomen vetovoiman vähentämiseksi.

Thaimaalainen voi saada Suomen kansalaisuuden ja pitää Thaimaan kansalaisuuden. Thaimaassa oleskellessaan hänellä on vain yksi kansalaisuus ja käyttää loogisesti Thaimaan passia, koska muuten tarvitsisi viisumia.

Sinäkään et ole lukenut kyseistä lakia mutta silti puhut siitä.

Suomessa EI tarvitse olla eli 2-3 vuotta voi olla poissa kunhan pitää kirjansa suomessa.
4 Vuoden odotusaika kansalaisuuteen alkaa turvapaikahakemuksen tekemishetkestä.
Raiskaajille ja  pahoinpitelijöille jaellaan suomen kansalaisuuksia pienen lisä-odotuksen jälkeen jossa on paljous-alennus moninkertaisille raiskaajille ja moninkertaisille pahoinpitelijöille.
Suomea EI tarvitse osata.

Suomen ei pidä päästää yhtään sossun masseille muuttavaa miestä tai  maahan.

1700 euron nettotulovaatimus vaimon/miehen tuomiseksi on naurettavan ALHAINEN koska he ovat heti oikeutettuja suomen sosiaaliturvaan.


Jos ihminen ei pysty tienaamaan  2000 euroa kuussa eli 1700 euroa nettona niin ei hänellä ole kapasitetti elättää vaimoa

Lainaus
Laskelma veroista ja maksuista         
               
Koko vuoden verot ja maksut yhteensä         2993,70
Loppuvuoden verontarve yhteensä         2993,70
Tulevat tulot yhteensä         24000,00
Lasketut veroprosentit         
               
Perusprosentti         12,5

http://prosentti.vero.fi/VPL2016/Sivut/LaskennanTulos.aspx

Laskettu helsinki, ei kirkollisveroa, 40v,

Lisäksi vaimo/mies voi hakea työpaikkaa suomesta vielä ulkomailla kirjoilla ollessaan ja muuttaa suomeen työn perusteella eli yli 90% normaaleista länsimaisista ihmisistä tämä toimeentulovaatimus ei koske.

Tämä melu kiristyksen kauheudesta on osoitus että ihmiset eivät tajua faktoja.

Suomen veronmaksajien EI kuulu maksaa kenenkään vaimon/miehen elämää sossun rahoilla vaikka olisi kuinka suuri rakkauden kaipuu!

« Viimeksi muokattu: 15.02.2016, 22:04:38 kirjoittanut Kemolitor »
Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

writer

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 230
  • Liked: 11916
Entäs sitten kun tämä Suomen kansalainen ottaa avioeron (yli 50 % eroaa), jääkö elätti tänne muiden ruokittavaksi vai palautetaanko kotimaahansa?

Elätti jää tänne, on siinä vaiheessa jo todennäköisesti saanut suomen kansalaisuuden (osa afrikkalaisista eroaa vaimoistaan heti kun suomen kansalaisuus on saatu ja suomen passi haettu, tiedän useita tapauksia) ja voikin sitten hakea entisestä kotimaastaan vaikkapa nuoren 18-v tytön elämään ilmaista elämää suomalaisten veronmaksajien laskuun kiitos Sampo Terhon joka ei näe nenäänsä pidemmälle ja epäonnistuneen nakki-kioski-yrittäjän Arto Satosen joka on kokoomuksen "maahanmuutto-asiantuntija" jos heidän sekoilunsa jo entisestään vesitettyjen perheenyhdistämisten "kiristysten" vesittämisestä entisestään menee läpi.[/b

Jätetty hakee sitten hyvin todennäköisesti toisen elätin suomeen koska suurin syy miksi haki sen alkuperäisen elätin on se että suomen parisuhdemarkkinoilta ei löytynyt sellaista miestä/naista jotka he omasta mielestään ansaitsisivat.
Kansalaisuus edellyttää 4v asumisen lisäksi nuhteettomuutta, vakituiset tulot/työpaikan, kielitaidon (myös kirjallisen) ja sen, ettei ole maksurästejä. Lisäksi moni maa, kuten Thaimaa, ei salli kaksoiskansalaisuutta.

http://www.migri.fi/suomen_kansalaisuus/kansalaisuuden_hakeminen

Suomen kansalaisuus EI edellytä vakituisia tuloja eikä työpaikkaa muuten somaleilla ei olisi melkein kaikilla suomen kansalaisuutta heti kun 4 vuoden odotusaika täyttyy.

Tiedän henkilökohtaisesti sossun asiakkaita, muitakin kuin somaleita, jotka ovat saaneet suomen kansalaisuuden ilman ongelmia.
Eihän sossu edes ilmoita näitä asioita mihinkään.

Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

rölli2

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 910
  • Liked: 1797
http://mvlehti.net/2016/02/15/media-ja-kiristyneet-perheenyhdistamisen-tulorajat-debunkattu/

mv:n mukaan aikaisempi tuloraja v.2013 oli 2430 euroa, siis onpa hirrrvittävä kiristys

nimetönkeskustelija

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 943
  • Liked: 1857
Pakolainen saa tuoda maahan perheensä myös persaukisesti, mikäli hän on saanut turvapaikan eli ei toissijaista suojeluntarvetta. Eikös ollut niin, että turvapaikka myönnettiin lähes kaikille 30 000:lle? Nämä siis saivat pääsääntöisesti oikean turvapaikan eikä ns. toissijaista suojeluntarvetta. Näinollen tämä laki ei koske niitä 30 000 irakilaismiestä, jotka jo innokkaasti täyttelevät perheenyhdistämishakemuksia. Keskimäärin elintasopakolainen yhdistää neljä prheenjäsentä, eli lisää on tulossa uudesta laista huolimatta noin 120 000 elintasopakolaista, joden lennot Suomeen maksaa Suomen kansa. Korjatkaa jos olen väärässä.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?