Kirjoittaja Aihe: 2016-03-29 HS:Suomessa maahanmuuttajat eivät pärjää koulussa  (Luettu 30609 kertaa)

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 13 119
  • Liked: 16661
  • Ego sum Spartacus
Lainaus
OECD:n vertailun mukaan Suomessa oppimistulosten erot kanta väestön ja maahanmuuttajien välillä ovat EU-maiden suurimpia.

Uupumus ja koulua kohtaan tunnettu kyynisyys ovat yleistyneet, kertovat useat eri tutkimukset.

Psykologian professori Katariina Salmela-Aro pitää tuloksia huolestuttavina. Hän nostaa esiin erityisesti kolme ryhmää: lukiolaistytöt, peruskoulun kuudesluokkalaiset pojat sekä maahanmuuttajalapset.

”Tulokset ovat hälyttäviä. Lukiolaistyttöjen uupumus on lisääntynyt, ja toisaalta jo pienet alakoululaiset osoittavat merkkejä uupumisesta ja kyynistymisestä.”

Salmela-Aron mukaan koulussa uupuvat muun muassa maahanmuuttajaoppilaat. He ovat yliedustettuina uupuneiden ryhmässä ja heistä moni kokee itsensä ulkopuoliseksi koulussa, kertoo Suomen Akatemian rahoittama Mind the Gap -tutkimus.

”On huono uutinen, että niin moni kokee, ettei kuulu joukkoon eikä pysty integroitumaan. Heillä on myös kokemuksia siitä, että opettajalla on suosikkioppilaita, eivätkä maahanmuuttajat kuulu siihen joukkoon.”

Uupumisen taustalla on Salmela-Aron mukaan monia eri syitä.

”Ulkopuolisuuden tunne on varmasti yksi. Toinen voi olla se, että omien taitojen ja tehtävien vaativuuden välillä voi olla kuilu. On kuitenkin muistettava, että maahanmuuttajaoppilaat eivät ole yhtenäinen ryhmä. Heidän taidoissaan on isoja eroja myös ryhmän sisällä.”

Salmela-Aron mielestä suomalainen koulu ei ole onnistunut kovin hyvin maahanmuuttajalasten opetuksessa.

OECD:n vertailun mukaan Suomessa oppimistulosten erot kantaväestön ja maahanmuuttajien välillä ovat EU-maiden suurimpia.

”Oppimistulosten tasaamisessa suomalainen koulu on epäonnistunut totaalisesti. Monessa muussa maassa on onnistuttu tässä huomattavasti paremmin.”

”Suomalainen koulu on aika raskas ja puurtamiseen keskittyvä, lukio varsinkin. Koulu tarvitsisi enemmän iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta”, Salmela-Aro sanoo.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1459136043111?jako=4456ebec93777ee1a3590a498b9e657c&ref=tw-share

Gunnar Hymén

  • Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 9 313
  • Liked: 6322
  • Gunnar Hymen - the new porn standard for women
Lainaus
suomalainen koulu ei ole onnistunut kovin hyvin maahanmuuttajalasten opetuksessa.

naurettavan yksipuolista tuubaa, maahanmuuttajalapsien vanhemmillako ei ole lastensa kouluoppimisesta mitään vastuuta?
veikkaisinpa, että esim. musulmaanien lapsukaiset eivät vaan yksinkertaisesti puhu suomea kotonaan, joten koulunkäynnistä varmasti tuleekin yhtä helvettiä. suomi kun ei ole mikään maailman helpoin kieli oppia.
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Sydämistynyt

  • Vieras
Mamut tajuavat astuneensa liian suuriin saappaisiin, lukiolaistytöt tietävät, että he ovat tulevaisuudessa vastuussa näistä ja kuudesluokkalaiset pojat ymmärtävät joutuvansa maksamaan kaiken ja saamaan lisäksi rasistin leiman naamaansa.

Ja ulkomailla on lakattu yrittämästä kouluttaa kaikista huippuja. 

Siinä lyhykäisyydessään analyysi edellisestä.

Teaparty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 311
  • Liked: 4495
  • I will stand my ground
Lainaus
Koulu tarvitsisi enemmän iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta

Tarvitseeko äbäläwäbälää erikseen opettaa?

Itse panostaisin pikemminkin matematiikkaan, fysiikkaan, kemiaan, biologiaan, maantietoon, historiaan ja kieltenopetukseen. Historia ja maantieto sillä varauksella, että kommunistiset oppikirjat poistetaan.

Ilman kovaa luonnontieteiden perusosaamista suomalaisilla ei ole mitään mahdollisuutta elättää alati kasvavaa islam-populaatiota.

Kuli

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 991
  • Liked: 4113
  • Let no man pull you so low as to hate him. M.L.K.
Lainaus:

Ulkopuolisuuden tunne on varmasti yksi. Toinen voi olla se, että omien taitojen ja tehtävien vaativuuden välillä voi olla kuilu. On kuitenkin muistettava, että maahanmuuttajaoppilaat eivät ole yhtenäinen ryhmä. Heidän taidoissaan on isoja eroja myös ryhmän sisällä.
.
Selkokielellä ensimmäinen syy on puppua ja hakua. Toisessa lauseessa kauniisti kierrellen sanotaan, että ne nyt on vähän yksinkertaisempia. Kolmannessa lauseessa halutaan sanoa, että tottakai eroa on onko vanhempien taustat Somaliasta vaiko Vietnamista.

Sitten on tietenkin vielä uskontorajoitteituneisuus.

Nykyisen poliittisen korrektiuden takia todellisista syistä ei missään tapauksessa voi puhua, koska todellisuus on rasismi ja loukkaantuminen.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 11:36:24 kirjoittanut Kuli »
Kiitos kaikesta Rähmis.

Alaric

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 20 049
  • Liked: 41807
  • Ilon ja toivon admin
Ja ratkaisu tähän on tietenkin patenttimallinen eli... lisää rahaa! Sillähän kaikki ongelmat saadaan hoidettua, eikös vaan! Tai ehkä pitäisi pohtia jonkinlaista positiivista syrjintää arvosanojen jakamisessa, jotta maahanmuuttajalapsetkin kokisivat onnistumisen tunteita.

Hienosti on taas niputettu kaikki mamut samaan ryhmään, vaikka hyvin todennäköisesti ongelmat koskevat ainoastaan tunnetusti heikompaa ainesta eli "varsinaisia" maahanmuuttajia. Tosin kyllähän tuossa sanotaan, että mamuoppilaat eivät ole yhtenäinen joukko, mutta sen enempää asiaa ei avata. Tuskinpa eurooppalaisperäisillä tai itäaasialaisilla on kovinkaan paljon vaikeuksia suomalaiseen kouluelämään sopeutumisessa.
Hommaforumille kirjoittaminen - käytännön ohjeita ja vinkkejä: https://hommaforum.org/index.php/topic,123992.0.html

Chew Bacca

  • Vieras
Mitä voi odottaa kun yksi maailman tutkitusti fiksuimmista kansoista saa vieraakseen joitakin maailman tyhmimpiä.

Mamut eivät pärjää Suomessa. Heidän ei pitäisi olla Suomessa. Täällä ei ole heille mitään. Vain miljoona syytä mennä jonnekin opiskelemaan itsensä räjäyttämistä.

ISO

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 411
  • Liked: 15975
  • No ei todellakaan nousta... Niin.

Lainaus
OECD:n vertailun mukaan Suomessa oppimistulosten erot kanta väestön ja maahanmuuttajien välillä ovat EU-maiden suurimpia.

Johtopäätös:
Suomessa on siis EUn rasistisin koululaitos.

Muuta syytä ei voi olla.
Syyrialainen Nesrin, 20, kertoo:
Hänen mukaansa häirinnältä voi arabikulttuurissa välttyä, jos ei puhu miehille ja välttää kaikenlaista kontaktia, ”merkkien antamista”.

Kulttuurirealisti

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 413
  • Liked: 4984
Eihän tästä voi, eikä varsinkaan saa, vetää muuta johtopäätöstä kuin että kotouttamiseen ja mamujen opetukseen ei ole laitettu riittävästi resursseja! Nyt lompakot auki ja lainahanat laulamaan!
"Nyt tänne lintukotoomme on tullut myös muualta ihmisiä, mikä aiheuttaa sen, että myös toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Lahden Kiiskinen

"Kaikki Suomeen tulleethan ois voitu palauttaa, koska ... ovat tulleet Dublin-maiden kautta."  - J. Sipilä, 3/2016.

dothefake

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 34 787
  • Liked: 19484
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
Mitäpä tuosta, jos eivät pärjää koulussa, muuallahan he ovat huippuosaajia.
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.

Mika

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 092
  • Liked: 5964
  • Nato-haukka
Mitä voi odottaa kun yksi maailman tutkitusti fiksuimmista kansoista saa vieraakseen joitakin maailman tyhmimpiä.

Niinpä niin.  Päästetään maahan primitiiviväestöä, joka ei minnekään muualle tahdo kelvata, ja sitten ihmetellään, kun oppimistulokset ovat kehnoja.

Tämä antaa kyllä suurta aihetta epäillä kantaväestönkin fiksuutta.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

starsailor

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 299
  • Liked: 1793
Alemmat koenumerot ovat merkki opettajien piilorasismista. Näitä antavat opettajat pitää etsiä tietokannoista ja laittaa selittämään tekonsa, ehkä jopa irtisanoa!
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Tapza

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 779
  • Liked: 3029
Lainaus
Suomessa maahanmuuttajat eivät pärjää koulussa

Täytyy ottaa mallia sellaisista maista missä maahanmuuttajat pärjäävät kouluissa.
∆v = ve⋅ln(m0/mf)

Sydämistynyt

  • Vieras
Muslimipoikien pitäisi antaa Suomessakin käydä koraanikoulua ja arvosanat syöttää vertailuihin sellaisenaan.  Se olisi monikulttuurisuutta, kun ketään ei pakoteta omaksumaan toisen maan kulttuuria.

ämpee

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 13 762
  • Liked: 12769
Voisiko ylenpalttinen uupumus johtua "lukujärjestyksestä" kotona ??
Aikuisilla voi olla aihetta öiseen juhlaan ja kyläilyihin, ovathan he päässeet Hölmölään elätettäviksi, mutta lasten pitäisi opetella tulemaan toimeen siellä.
Jäseneltä ISO: "Kotouttaminen on hölmöläisten puuhaa, kotiutuminen ja yhteiskuntaan integroituminen on maahantulijoiden omalla vastuulla."

Mika

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 092
  • Liked: 5964
  • Nato-haukka
Voisiko ylenpalttinen uupumus johtua "lukujärjestyksestä" kotona ??
Aikuisilla voi olla aihetta öiseen juhlaan ja kyläilyihin, ovathan he päässeet Hölmölään elätettäviksi, mutta lasten pitäisi opetella tulemaan toimeen siellä.

Veikkaan kyllä, että kehitysmaamamuista tulee Suomeen samanlainen ryhmä kuin mustalaisista.  Niiltä ei tulla juuri mitään vaatimaan, vaikka olisivat täällä syntyneitä, vaan ymmärrystä ja erityismäärärahoja riittää.  Rahoitushan voidaan aina hoitaa kantaväestön veroprosenttia kiristämällä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

SmallFish

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 768
  • Liked: 1772
Asiassa ei ole mitään mystistä. Suurin osa maahanmuuttajista tulee maista, joiden väestön keskiarvo-ÄO on 10-20 pistettä suomalaisten keskiarvo-ÄO:ta matalampi. Se on huikea ero eikä tuota aukkoa saada suljettua millään kotoutustoimenpiteillä. Ainoa ratkaisu on alentaa opetusvaatimuksia, mikä tietysti taas tietää suomalaisen koulutusjärjestelmän tahallista heikentämistä.

Chew Bacca

  • Vieras
Mitä voi odottaa kun yksi maailman tutkitusti fiksuimmista kansoista saa vieraakseen joitakin maailman tyhmimpiä.

Niinpä niin.  Päästetään maahan primitiiviväestöä, joka ei minnekään muualle tahdo kelvata, ja sitten ihmetellään, kun oppimistulokset ovat kehnoja.

Tämä antaa kyllä suurta aihetta epäillä kantaväestönkin fiksuutta.

Korjataan lausuntoa, fiksun tilalle oppimiskykyinen. Umpityhmiähän mekin olemme.

Kim Evil-666

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 10 042
  • Liked: 40016
  • Saatanalliset säkeet Tervetuloa!
Eivät pärjää eivät, eivätkä tule ikinä pärjäämäänkään! Kun katselee matujen lähtömaita, syy selvinnee kaikille varsin nopeasti.

Jos olisivat oppivaa väkeä, heidän maansa eivät olisi sen kaltaisia paskastanioita kun ovat. Tämä yhtälö ei ole korjattavissa, vaan matuja haalimalla upotetaan pikkuhiljaa myös Suomi koulujärjestelmineen päivineen. Matu on matu läpi elämänsä, eikä tule koskaan pärjäämään ilman hyysäystä länsimaisessa yhteiskunnassa. Ja kyllä, voi yleistää muutamasta mahdollisesta poikkeuksesta huolimatta.
Sävytteisviritteinen ja erittäin Nuiva!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!

guest1783

  • Vieras
Mamujahan suositaan jo peruskoulussa. Valtiontalouden tarkastusviraston viimevuotisen tutkimuksen mukaan maahanmuuttajaoppilaat saavat huomattavasti todellista osaamistaan parempia arvosanoja, myös päättötodistukseen. He saavat joissakin aineissa jopa parempia kuin kantaväestön oppilaat, vaikka heidän osaamisensa on huolestuttavan heikkoa:
Lainaus
VTV:n tutkimuksen mukaan opettajat antoivat toisen polven maahanmuuttajaoppilaille keskimäärin jopa parempia numeroita kuin kantaväestölle äidinkielessä ja kirjallisuudessa.

Tutkimuksessa rinnakkain asetettiin oppilaiden Pisa-tulokset sekä kouluarvosanat vuodelta 2012. Pisa-tulokset olivat maahanmuuttajilla kymmeniä Pisa-pisteitä huonompia kuin kantaväestöllä, mutta arvosanat olivat keskimäärin liki samat.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/310796-miksi-maahanmuuttajia-suositaan-peruskoulun-arvosanoissa-oaj-yllattyi

Tämä mamujen suosiminen on ongelmallista (ainakin) kahdella tavalla: Ensinnäkin, peruskoulusta pyritään jatko-opintoihin pääsääntöisesti vain päättötodistuksella, jolloin osaamistaan parempia numeroita saanut matu voi aivan ansiottomasti syrjäyttää kantiksen opiskelijavalinnassa. Toisekseen, varsinkin lukio-opinnot osoittautuvat pian ylivoimaisiksi niille, joiden arvosanojen osoittaman ja todellisen taitotason välillä on paljon ilmaa, ja koulu jää heiltä kesken tai homma tyssää viimeistään kirjoituksiin.
 
Nyt sitten ilmeisesti tuo pigmenttisuosinta pitäisi ulottaa lukioonkin, huolimatta siitä, että seurauksena ei voi olla mitään hyvää. Tähän mennessä kaiketi lukiossa on enimmäkseen annettu arvioita todellisen osaamisen perusteella, ja viimeistään ylioppilaskirjoitukset ovat osoittaneet oppilaiden osaamisen (ja myös opettajien osaamisen) tason. Joissakin lukioissa hyviä numeroita voi saada vähän liian helposti, mutta toistaiseksi lukion jälkeisiin jatko-opintoihin pyrittäessä ylioppilastodistuksella on tärkeä asema opiskelijavalinnassa - ja niin pitää ollakin, muuten yo-kirjoituksissa ei olisi mitään mieltä.

Jaska Pankkaaja

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 061
  • Liked: 6352
  • Finlayson, Fazer ja nyt myös Firas
Voisiko ylenpalttinen uupumus johtua "lukujärjestyksestä" kotona ??
Aikuisilla voi olla aihetta öiseen juhlaan ja kyläilyihin, ovathan he päässeet Hölmölään elätettäviksi, mutta lasten pitäisi opetella tulemaan toimeen siellä.

Veikkaan kyllä, että kehitysmaamamuista tulee Suomeen samanlainen ryhmä kuin mustalaisista.  Niiltä ei tulla juuri mitään vaatimaan, vaikka olisivat täällä syntyneitä, vaan ymmärrystä ja erityismäärärahoja riittää.  Rahoitushan voidaan aina hoitaa kantaväestön veroprosenttia kiristämällä.

Juuri tämä on eliitin plääni  :facepalm:
Lisämausteet eli valtaväestöstä Romaanejakin enemmän poikkeava ulkonäkö, kulttuuri ja uskonto takaavat se ettei kotoutuminen käy yhtä laajasti ja hyvin seuraavan 500 vuoden aikana kuin Romaaneilla.

Pohjimmainen syy on tietenkin suomalaisten Rasismi: kyllä meidän poliitikot ja virkaloiset tietävät miten rahaa pannaan palamaan mutta paskarasistit eivät vaan maksa tarpeeksi! Veronkorotuksetkaan eivän enää tuo lisää rahaa ja kohta se velkapiikkikin menee kiinni. Mitä me sitten tehään?  :'(
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Alaric

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 20 049
  • Liked: 41807
  • Ilon ja toivon admin
Nyt sitten ilmeisesti tuo pigmenttisuosinta pitäisi ulottaa lukioonkin, huolimatta siitä, että seurauksena ei voi olla mitään hyvää. Tähän mennessä kaiketi lukiossa on enimmäkseen annettu arvioita todellisen osaamisen perusteella, ja viimeistään ylioppilaskirjoitukset ovat osoittaneet oppilaiden osaamisen (ja myös opettajien osaamisen) tason. Joissakin lukioissa hyviä numeroita voi saada vähän liian helposti, mutta toistaiseksi lukion jälkeisiin jatko-opintoihin pyrittäessä ylioppilastodistuksella on tärkeä asema opiskelijavalinnassa - ja niin pitää ollakin, muuten yo-kirjoituksissa ei olisi mitään mieltä.

Ehkä vanhanaikaisia, syrjiviä ja liikaa turhiin aineisiin, kuten matematiikkaan, keskittyviä ylioppilaskirjoituksiakin olisi syytä uudistaa siten, että niissä mitattaisiin esimerkiksi uutisessa mainittuja iloa, luovuutta ja sosiaalisia taitoja? Pitäähän meidän saada mamunuorille kunnolliset yo-todistukset, jotta he pääsevät jatkamaan opintojaan, koska muuten syrjäytyminen ja radikalisoituminen.
Hommaforumille kirjoittaminen - käytännön ohjeita ja vinkkejä: https://hommaforum.org/index.php/topic,123992.0.html

Aksiooma

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 312
  • Liked: 11553
  • Arvokonservatiivi ja 2000 luvun fennomaani
Tälle kaikelle on olemassa selitys

Koraanin ja Muhamedin seuraamisen mukaisesti islamistisissa valtioissa suositaan serkkujen välisiä avioliittoja. Tutkimusten mukaan muslimeista noin puolet ovat sisäsiittoisia (ks. Wikipedia - sisäsiittoisuus). Sisäsiittoisten muslimien keskimääräinen älykkyysosamäärä on noin 19 pistettä alempi, kuin ei-muslimien.

Muslimiväestön älykkäimmät (TOP 2%) saavuttavat keskimäärin 117 älykkyysosamäärän, verrattuna ei-muslimien älykkäimpiin, joiden älykkyysosamäärä on 130. Vastaavasti alhaisen älykkyysosamäärän <70 omaavia on 400% enemmän muslimiväestössä, verrattuna ei-muslimiväestöön. Rahkeet eivät yksinkertaisesti riitä ja siksi lähi-idästä ja Afrikasta tulevat tylsistyvät ja luovuttavat.

Asia ei selity köyhyydellä, koska vauraimmissa maissa kuten Qatar, UAE ja Saudi Arabia, muslimeilla on alhaisimpia älykkyysosamääriä. Monikulturismin ongelma tulee olemaan aina se, että alemman älykkyysosamäärän omaavat ihmiset, eivät pärjää eivätkä sopeudu, korkeamman älykkyysosamäärän omaavaan yhteiskuntaan. Kaikki muu on asian pois selittämistä.

Lähteet:

Questia: The Comparison of Mean IQ in Muslim and Non-Muslim Countries

Wiki-Islam: Cousin Marriage in Islam

Pahimmat vihollisemme ovat omassa keskuudessamme ne, jotka itsekkäistä syistä ovat valmiit uhraamaan kansakunnan elinedut ja ne, jotka jatkuvasti ja toistuvasti julistavat totuutena sitä, minkä tietävät valheeksi. -Risto Ryti

Jordan Peterson: Postmodernism - How and why it must be fought https://youtu.be/Cf2nqmQIf

Marjapussi

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 352
  • Liked: 936
  • Kollaa Kestää
Mitenkäs olisi jos lähetettäisiin nykyiset loiset vaikka kuun pimeälle puolelle ja otettaisiin vastaan vaikka Japanista sama määrä "elintasopakolaisia". Hehän ovat eri rotuisia ja uskoisia, kuten nykyiset kultamunatkin. Uutisissa saattaisi lukea hieman erilaisia artikkeleja koulussa pärjäämisestä.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 30 863
  • Liked: 54902
Mamujahan suositaan jo peruskoulussa. Valtiontalouden tarkastusviraston viimevuotisen tutkimuksen mukaan maahanmuuttajaoppilaat saavat huomattavasti todellista osaamistaan parempia arvosanoja, myös päättötodistukseen. He saavat joissakin aineissa jopa parempia kuin kantaväestön oppilaat, vaikka heidän osaamisensa on huolestuttavan heikkoa:

Tuosta Helsingin Uutisten jutusta sai käsityksen, että opettajat ihan omin päin suosisivat maahanmuuttajia peruskoulussa. Tiedä sitten valvonnasta, mutta kyllä käytäntö on perustunut arviointiohjeisiin. Opettaja on voinut harkintansa mukaan nostaa numeroita, jos on arvioinut puutteellisen kielitaidon vaikuttaneen osaamisesta annettuun näyttöön.

Sitäkin kummallisempaa, että OAJ:n erityisasiantuntija Päivi Lyhykäinen oli asiasta kysyttäessä kuin ei olisi tällaisesta koskaan kuullutkaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

ISO

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 411
  • Liked: 15975
  • No ei todellakaan nousta... Niin.
joko RASMUKsessa on ehdotettu ettei matujen tarvitsis käydä koulua ollenkaan.

Ne kuitenkin osaa jo kaiken ihan vaan kehitysmaalaistaustaan johtuen eikä ne tykkää istuskella koulussa, kun ne vois olla paremmin hyödyksi notkumalla ostarilla ahdistelemassa naisia.
Syyrialainen Nesrin, 20, kertoo:
Hänen mukaansa häirinnältä voi arabikulttuurissa välttyä, jos ei puhu miehille ja välttää kaikenlaista kontaktia, ”merkkien antamista”.

Isäntä ja loinen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 225
  • Liked: 4321
Lainaus
”Suomalainen koulu on aika raskas ja puurtamiseen keskittyvä, lukio varsinkin. Koulu tarvitsisi enemmän iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta”, Salmela-Aro sanoo.

Kaikki toimivat ja vähänkään menestyneet yhteiskunnat perustuvat raskaaseen puurtamiseen. Kuplivaa iloisuutta, temperamenttista luovuutta ja sosiaalisen kanssakäymisen rikasta perinnettä löytyy juurikin näistä alikehittyneistä persläpivaltioista, joiden kansalaiset parhaillaan vyöryvät tänne ankeaan ja suorituskeskeiseen Pohjois-Eurooppaan.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 642
  • Liked: 1437
  • Panda nimeltä Kallan.
Lainaus
OECD:n vertailun mukaan Suomessa oppimistulosten erot kanta väestön ja maahanmuuttajien välillä ovat EU-maiden suurimpia.
”Suomalainen koulu on aika raskas ja puurtamiseen keskittyvä, lukio varsinkin. Koulu tarvitsisi enemmän iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta”, Salmela-Aro sanoo.

Iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta...

Tässä epäsuorassa "madaltakaa opetuksen tasoa" -viestissä on se ongelma että iloisuus ja luovuus ovat persoonallisuuskysymyksiä ja sosiaaliset taidot opitaan... no, elämällä, joskus kivasti ja joskus sitten elämän kovan koulun kautta.

Helsingin Sanomat joutuu taas selittelemään pois sen tosiasian että maassa on sukurutsauksen jäljiltä porukkaa joiden älykkyysosamäärä ei ole hääppöinen ja jotka eivät ole oppimiseen erityisesti orientoituneita. Silti nämä pitäisi nähdä verrattomina moniosaajina jotka pelastaa Suomen.
Monikulttuurin menestystarinoita... hmm, Jugoslavia?

rölli2

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 910
  • Liked: 1794
jospa koulussa olis mahkuja pelata enemmän jalkapalloa :)

Miniluv

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 30 815
  • Liked: 11979
  • Mode EVP. 1/949jkl #propelipää
Lainaus:

Ulkopuolisuuden tunne on varmasti yksi. Toinen voi olla se, että omien taitojen ja tehtävien vaativuuden välillä voi olla kuilu. On kuitenkin muistettava, että maahanmuuttajaoppilaat eivät ole yhtenäinen ryhmä. Heidän taidoissaan on isoja eroja myös ryhmän sisällä.
.
Selkokielellä ensimmäinen syy on puppua ja hakua.

Mitä puppua se nyt on, että jos muutetaan aivan toiseen, vääräuskoiseen kulttuuripiiriin, joka kuitenkin on omaa valovuoden edellä kaikessa muussa paitsi mestauksissa ja öljyntuotannossa, tulee ulkopuolinen olo?
"Luulisi että tähän ikään mennessä olisi edes jotain tajunnut elämästä ja yhteiskunnasta." Rosa Meriläinen, HS 30.9.2014

Viestistäsi tulee minulle ilmoitus, jos kirjoitat tekstiin @Miniluv. Tai laita yksityisviesti.

Tagit: