Kirjoittaja Aihe: 2016-03-29 HS:Suomessa maahanmuuttajat eivät pärjää koulussa  (Luettu 30987 kertaa)

Pölhökustaa

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 285
  • Liked: 4635
Pohdiskelen samaa kuin moni muukin täällä: jos ratkaisu on mamu/-taustaisten opettajien haaliminen opettamaan muita mamuja, niin

a) mistä nämä opettajat revitään, jos kerran korkeastikoulutettuja taustaisia ei opettajaksi riitä? Irakista ja somaliastako tänne opettajia tuotaisiin?
b) kurdeille, irakeille, somaleille, jne. omat opettajat ja opetusryhmät - niinkö?
c) jos kohta (b) toteutuu, missä ns. integraatio?
d) ylipäänsä, jos opetuksen tapahduttava kotikielellä (farsi, parsi, karsi, larsi, somali, arabia, jne) niin miten kuvitellaan valmistauduttavan työelämään - vientimyyjänkin pitäisi osata vähintään englantia jotta voisi Suomessa kommunikoida.
e) jos vanhemmat ovat luku- ja kirjoitustaidottomia, työttömiä ja ghetoissaan, miten he edelleenkään voisivat tukea tai hyväksyä lastensa koulutusta - tyttöjen osalta mm. kulttuurisista syistä, joista ei luovuta.

Jotenkin minua niin kismittää se, että jopa kokoomuksessa - jota taannoin äänestin ja jonka arvopohjaan aikanaan samastuin - monikulttuurisuus nähdään niin suurena rikkautena ja voimavarana, että ehdotetaan Kela-tukien helpottamista ja 70% palkkatukea (eri ketju: https://hommaforum.org/index.php/topic,127129.0.html) ja nyt sitten heikennetään koulutustasoa hitaasti ja huonosti oppivien toisenkin polven maahanmuuttajien edessä, samalla kun rahaa ja resursseja kuluu hukkaan määrättömästi matkallamme kohti Ruotsin mallia.

Päättäjiltämme puuttuu älyllinen rehellisyys, rohkeus ja vastuuntunto tehdä oikeita päätöksiä! Niihin kuuluisi yksiselitteisesti se, että niin työ- kuin koulumaailmassa ei tule helpotuksia ja erivapauksia, vaan rimanlaskemisen sijaan pitäisi olettaa maahanmuuttajien haluavan ja toimivan siten, kuin haluaisivat integroitua Suomeen työtätekeviksi, itsensäelättäviksi, lakeja noudattaviksi kansalaisiksi. Se on vähimmäisvaatimus minkä puolueet ja päättäjät saisivat omille toimenpideohjelmilleenkin asettaa. Jos se ei toimi, ei monikulttuurisuuskaan toimi. Piste.

Ernst

  • Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 26 349
  • Liked: 17548
Älykkyysosamäärä.

Ei mulla muuta.

Paitsi, että alhainen sellainen tekee mahdottomaksi pärjätä länsimaisessa yhteiskunnassa.

Kyllä kouluvaikeudet todellakin myös äo:sta johtuvat.  Kielen oppiminen vaikeutuu, se vaikuttaa (abstraktiin) ajatteluun, muistiin, toiminnan nopeuteen, päättelykykyyn, ongelmanratkaisukykyyn, younameit, ja nykyoppien mukaan tämä kognitiivinen heikentyminen periytyy vahvasti G-tekijänä.  Yhdysvaltojen armeijalla ei ole mitään tehtävää, jossa pärjäisi alle 83:n äo:nsa kanssa. MENA-maissa taidetaan painella keskimäärin alle tuon luvun.

Faija musta tahtoi
insinöörin
ja mutsi vielä jotain
enemmän.. :facepalm:
If you don't vote, you don't matter!

Radio

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 395
  • Liked: 360
Kehittyvät maat on se nykyinen kukkahattutätien, viherpimperöiden ja HS:n käyttämämä termi. Kehitys on hidasta mutta varrmaa. Kunnes aurinko sammuu.
Meillä suurilla ikäkuluokilla (luokassa 45) ei ollut kuriongelmia, ehkä meni överiksi kun oppilas pisti päänsä kaasu-uuniin.
Opettajatkin olivat sodan käyneitä, mutta pääosin hyviä.
Nyt oppilaat ovat pääosin sotakarkureita , mutta pääosin täysiä paskoja.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2019, 19:10:34 kirjoittanut Radio »

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 30 443
  • Liked: 32255
  • Toivo parasta, varaudu pahimpaan.
Lainaus
Mikä vadelma siinä on niin vaikeaa hallitukselle myöntää, että vituixmän?

Koska aikovat skaalata liiketoimintaa uusiin svääreihin ensi vaalikaudella.
"Siinäpä se sitten on juuri se "saatana joka tekeytyy valkeuden enkeliksi". Sitä meille tuputetaan, ettemme vain näkisi todellisuutta. Euforia -aikamme sairaus."
- Vaniljaihminen

"You can be full of kindness and love, but you cannot sleep next to a mad dog. If we are weak, our land will become Muslim"
- Ashin Wirathu


Jäniksenkäpälä

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 503
  • Liked: 242
  • Kolme ja puoli
...
Kyllä kouluvaikeudet todellakin myös äo:sta johtuvat.  Kielen oppiminen vaikeutuu, se vaikuttaa (abstraktiin) ajatteluun, muistiin, toiminnan nopeuteen, päättelykykyyn, ongelmanratkaisukykyyn, younameit, ja nykyoppien mukaan tämä kognitiivinen heikentyminen periytyy vahvasti G-tekijänä.  Yhdysvaltojen armeijalla ei ole mitään tehtävää, jossa pärjäisi alle 83:n äo:nsa kanssa. MENA-maissa taidetaan painella keskimäärin alle tuon luvun.
...

Unohdit tuota muut periytyvät luonteenpiirteet. Ei esimerkiksi japanilaista lasta tarvitse opettaa rauhalliseksi.
Pu, pu, pu, pu, pu

Tagit: