UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2016-03-29 HS:Suomessa maahanmuuttajat eivät pärjää koulussa  (Luettu 31614 kertaa)

Vesa Heimo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 018
  • Liked: 1607
  • Nussittuna nukkuisit sikeästi.

Lainaus
OECD:n vertailun mukaan Suomessa oppimistulosten erot kanta väestön ja maahanmuuttajien välillä ovat EU-maiden suurimpia.

Johtopäätös:
Suomessa on siis EUn rasistisin koululaitos.

Muuta syytä ei voi olla.

Voiko olla syy siinä että suomen koulutuloset peruskoulun puolella ovat euroopan kärkeä, mutta mamujen ongelmat samat kuin muuallakin. Eli jos otetaan Viivi ja Ingrid (suomi-ruotsi) on Viivi 2 askelta ylempänä, sitten kun otetaan Abdullah ja Ibrahim (Suomi-Ruotsi) niin A&I ovat samalla tasolla. Sitten tästä vedetään johtopäätös siitä että suomi on huono mamukouluttaja.

T.K.

  • Vieras
Olennaiset asiat (joita emme tule Helsingin Sanomista koskaan edes kommenttiosiolta lukemaan) onkin jo todettu.

Ihmisen geneettinen tausta, hänen uniikki DNA:nsa, määrittää myös hänen älyllisen potentiaalinsa, jota mitataan ÄO-testeillä. Olikos se Mikko Ellilä, joka totesi julkisessa kirjoituksessaan "biologia on kohtalo". Samaan aiheeseen tämä liittyy.

Mustarotuisilla ja arabeilla on keskiarvoltaan useita pisteitä alempi mitattu älykkyysosamäärä joka johtaa keskiarvoltaan alempiin PISA-tuloksiin, kyllä tämä on vuosikymmenten saatossa useammassakin tutkimuksessa todettu. Joku haluaa tietysti kiihkeästi huutaa tähän "rasisti!" samalla kiihkolla kuin keskiajalla kirkon opetuksia kyseenalaistavalle huudettiin "kerettiläinen!", mutta eivät ne tosiasiat tästä miksikään muutu. Näin asiat vain ovat, ei sille mitään voi. Eikä mustarotuisia tai arabeja voi tästä oikein syyllistääkään, eiväthän ihmiset voi omalle DNA:lleen mitään.

Jos emme halua yhteiskuntaamme konflikteja (väkivaltaa ja taloudellisia konflikteja), ongelmia eri rotujen geneettisten erojen vuoksi, ainoa pitkän aikavälin ratkaisu olisi pitää vierasrotuiset ulkona valtiostamme. Ei tämäkään tosiasioihin perustuva tulkinta miksikään "rasisti!"-huutelulla muutu.

Ylläpito ottakoon yhteyttä jos näkee tässä viestissä jotain rikollista niin muokkaan viestin pois. Tarkoituksenani ei ole synnyttää vihaa tai katkeruutta tai luoda negatiivista ilmapiiriä, omasta mielestäni totesin vain pari viime vuosikymmenten tapahtumien vuoksi aika ilmeiseksi muodostunutta tosiasiaa, jotta me täällä Hommalla olisimme kaikki kartalla nykytilanteesta.

ISO

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 980
  • Liked: 18106
  • Persuhtava keskustelija
Ei ne kyllä pärjää missään muuallakaan täällä Suomessa, että siinä mielessä tämä ei ollut kovin suuri uutinen.

Uutinen olis ollut, jos pärjäisivät jossain.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 15:43:49 kirjoittanut ISO »
Syyrialainen Nesrin, 20, kertoo:
Hänen mukaansa häirinnältä voi arabikulttuurissa välttyä, jos ei puhu miehille ja välttää kaikenlaista kontaktia, ”merkkien antamista”.

Totuus EPT

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 773
  • Liked: 1912
  • ääärinuiva
Lainaus
”Suomalainen koulu on aika raskas ja puurtamiseen keskittyvä, lukio varsinkin. Koulu tarvitsisi enemmän iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta”, Salmela-Aro sanoo.

Mahtaako Salmela-Aro tarkoittaa Ruotsalaisten koulujen iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta, eli tunnit hoidetaan ilosesti huutamalla ja läksyjä ei anneta.  :roll:
Missä ******i siellä ongelma.

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 32 043
  • Liked: 62498
Johtopäätös:
Suomessa on siis EUn rasistisin koululaitos.

Muuta syytä ei voi olla.

Voiko olla syy siinä että suomen koulutuloset peruskoulun puolella ovat euroopan kärkeä, mutta mamujen ongelmat samat kuin muuallakin. Eli jos otetaan Viivi ja Ingrid (suomi-ruotsi) on Viivi 2 askelta ylempänä, sitten kun otetaan Abdullah ja Ibrahim (Suomi-Ruotsi) niin A&I ovat samalla tasolla. Sitten tästä vedetään johtopäätös siitä että suomi on huono mamukouluttaja.

Virallinen johtopäätös:

Lainaus
"Tällainen ero osaamisessa tulkitaan maahanmuuttajataustaisten oppilaiden erilaiseksi kohteluksi"

Perusopetus ei valtiontalouden tarkastusviraston mukaan tarjoa kaikille maahanmuuttajataustaisille oppilaille tasaveroisia mahdollisuuksia.

Valtiontalouden tarkastusviraston toteaa tarkastuskertomuksessaan, että maahanmuuttajataustaisten oppilaiden tilanne ei kaikilta osin ole yhdenmukainen kantaväestön oppilaisiin nähden.

[...]

Vertailussa läntisen Euroopan maiden kanssa erot maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön välillä olivat Suomessa suurimmat.

Virasto toteaa, että kansainvälisessä tutkimuskirjallisuudessa tällainen ero osaamisessa tulkitaan pääasiallisesti maahanmuuttajataustaisten oppilaiden erilaiseksi kohteluksi.

[...]
Verkkouutiset 18.8.2015

Tarkastuskertomus 12/2015 Maahanmuuttajaoppilaat ja perusopetuksen tuloksellisuus (pdf)

Ja virallisesta johtopäätöksestä valtamediassa esitetty asiantuntijatulkinta:

Lainaus
VTV selittää raportissaan Suomessa havaittuja eroja maahanmuuttajien ja kantaväestön matematiikan ja lukutaidon osaamisessa muun muassa maahanmuuttajataustaisten oppilaiden erilaisella kohtelulla ja vanhempien alhaisella koulutustasolla.

”Raportissa sille on annettu nimeksi kohtelu, mutta sitä voi nimittää rasismiksi yhteiskuntatieteellisellä käsitteellä”, kommentoi sosiologian professori Vesa Puuronen Oulun yliopistosta.
Helsingin Sanomat: Toisen polven maahanmuuttajien huono koulu­menestys saattaa polveutua pitkällisestä rasismista 25.8.2015
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 16:47:34 kirjoittanut Roope »
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Karhukainen

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 91
  • Liked: 201
  • Avainten kilistelijä avaruudesta
Nämä heikosti pärjäävät maahanmuuttajalapset ovat varmaankin muslimeja, joilla on keskimäärin alhaisempi ÄO kuin suomalaislapsilla. Muslimilapset eivät sovellu suomalaisiin kouluihin, joissa vaaditaan suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluvien taitojen oppimista. He soveltuvat paremmin irakilaisiin ja somalialaisiin kouluihin, joissa kukaan ei osaa tehdä mitään hyödyllistä, koska heidän yhteiskunnissaan ei tarvitse osata mitään hyödyllistä. Se nyt vaan on heidän kulttuurinsa.

Sen sijaan kiinalaiset ja japanilaiset lapset pärjäävät varmaankin hyvin Suomen, kuin minkä tahansa maan kouluissa. Onkohan opettajia muistettu kiittää heidän onnistuneesta integroitumisesta?

elven archer

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 9 663
  • Liked: 10905
Lainaus
Lukiolaistyttöjen uupumus on lisääntynyt
Kympin tytöillä on hirmuinen stressi opetella ulkoa jokainen virke kirjasta. Noista tulee sitten aikuisena monikulturistajia, kuten jo koulukirjoissa lukee, että niin on oikein.

timo73

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Liked: 1042
Amerikkalaista rikollisuussarjaa 48 hours katsomalla selviää hyvin, millaista porukkaa matut pohjimmiltaan ovat. Lähes aina siinä on amerikkalainen mustaihoinen rikollinen tappanut toisen mustan, usein ihan viattoman sivullisen. Heillä on impulssikontrolli olematon, tapetaan jonkun "kun se myi mulle paskaa maria 20 dollarilla"-takia. Sitten kuulusteluissa ihan naurettavia selityksiä ja loogisia ristiriitaisuuksia. Sen jälkeen tulee 25 vuoden tuomio. On siinä hintaa 20 dollarille.

Siis vaikka amerikkalaiset mustat ovat asuneet satoja vuosia Yhdysvalloissa, sama kehitysmaameininki jatkuu sukupolvesta toiseen. Kaikki mahdollisuudet on annettu heille pyrkiä eteenpäin. Väkivalta ja lyhytnäköinen säheltäminen ovat kuitenkin aina siellä taustalla näiden kanssa. Ei eroa pätkääkään siitä, mitä Afrikassa tänä päivänä tapahtuu.

Franklin

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 606
  • Liked: 903
Siis vaikka amerikkalaiset mustat ovat asuneet satoja vuosia Yhdysvalloissa, sama kehitysmaameininki jatkuu sukupolvesta toiseen. Kaikki mahdollisuudet on annettu heille pyrkiä eteenpäin. Väkivalta ja lyhytnäköinen säheltäminen ovat kuitenkin aina siellä taustalla näiden kanssa. Ei eroa pätkääkään siitä, mitä Afrikassa tänä päivänä tapahtuu.

Mies voi lähteä Afrikasta, mutta Afrikka ei lähde miehestä. Ei edes useamman sukupolven jälkeen.
"Jokaisella yhdyskunnalla on oikeus siihen ketä kutsuu tai ottaa vieraaksi."

Abdirahim Husu Hussein

timo73

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Liked: 1042
Siis vaikka amerikkalaiset mustat ovat asuneet satoja vuosia Yhdysvalloissa, sama kehitysmaameininki jatkuu sukupolvesta toiseen. Kaikki mahdollisuudet on annettu heille pyrkiä eteenpäin. Väkivalta ja lyhytnäköinen säheltäminen ovat kuitenkin aina siellä taustalla näiden kanssa. Ei eroa pätkääkään siitä, mitä Afrikassa tänä päivänä tapahtuu.

Mies voi lähteä Afrikasta, mutta Afrikka ei lähde miehestä. Ei edes useamman sukupolven jälkeen.

Pahin seuraus tästä mokuilusta on, että se tuo sekä fanaattisen että satunnaisen väkivallan Suomeen. Suomalainen Rane tappaa n. 80 prosentissa tapauksista ryyppyveikkonsa, kun taas matut voi pahoinpidellä ja tappaa ihan satunnaisesti. Kun nyt vaan ei naama miellyttänyt tai vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 16:48:12 kirjoittanut timo73 »

flammee

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 665
  • Liked: 579


Lainaus
OECD:n vertailun mukaan Suomessa oppimistulosten erot kanta väestön ja maahanmuuttajien välillä ovat EU-maiden suurimpia.
”Suomalainen koulu on aika raskas ja puurtamiseen keskittyvä, lukio varsinkin. Koulu tarvitsisi enemmän iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta”, Salmela-Aro sanoo.

Ei. Ensimmäisenä lapsille pitäisi opettaa kuinka istutaan hiljaa ja kuunnellaan. Sitten kun se sujuu, niin opetuksen perille menemiseenkin on jonkinlainen mahdollisuus.

Olikos niitä mamuja siellä lukiossa paljonkin...?


PerttiPasanen

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 426
  • Liked: 737
Lainaus
”Oppimistulosten tasaamisessa suomalainen koulu on epäonnistunut totaalisesti. Monessa muussa maassa on onnistuttu tässä huomattavasti paremmin.”

Mitä? Minun ollessani koulussa oppimistulokset "tasattiin" siten, että ne oppilaat jotka tiesivät koekysymyksiin oikeita vastauksia saivat hyviä numeroita ja ne jotka eivät tienneet saivat huonoja numeroita. Koska osa oppilaista sai hyviä numeroita ja osa huonoja oli mielestäni loogista, että vastuu huonoista tuloksista oli ensisijaisesti oppilaalla.

Lainaus
”Suomalainen koulu on aika raskas ja puurtamiseen keskittyvä, lukio varsinkin. Koulu tarvitsisi enemmän iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta”

Liian vähän jalkapalloa? Sosiaalisia taitoja ei opiskella luokassa vaan välitunnilla kavereiden kanssa.

Vai tehdäänkö opetussuunnitelmaan iloisuustunti? Abdullah ei osaa lukea eikä kirjoittaa, mutta Abdullah on koko koulun iloisin.


"Ei voi muuta sanoo ku hattua nostaa"

"Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu" - Jussi Halla-aho

My name is Jafar, I come from afar, there's a bomb in my car, allahu akbar!

Kulttuurirealisti

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 522
  • Liked: 5176
Lainaus
Koulu tarvitsisi enemmän iloa, luovuutta ja sosiaalisten taitojen opetusta”, Salmela-Aro sanoo.

Esiintymistä ja ryhmässä työskentelemistä on hyvä opettaa, mutta jotenkin tuntuu että siitä tässä lauseessa ei ole kyse, vaan siitä, että halutaan laskea vaatimustasoa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. … tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata.” - Chomsky

J. Lannan haamu

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 131
  • Liked: 7589
Tässä(kin) uutisessa alkoi ketuttamaan tämä 'enemmän iloa ja luovuutta' kun on niin raskasta ja puurtamista. Se on ihan sama on sitten kyse armeijasta tai kirjastosta, joka paikkaan pitää tuoda äly-luokat ja älylaitteet ja pelillistää ja tehdä asioista helppoja ja iloisia. Tajuaako nämä psykologian proffat että jos me aletaan muuttamaan systeemejä iloisiksi ja helpoiksi joka ikisen heikomman aineksen mukaan, niin meillä ei ole kohta enää mitään systeemejä, vaan hajuttomia, värittömiä ja mauttomia kaaosinstansseja, jossa raikaa iloinen äblähwhavblaahh ja cum-bay-aa...

Juuri artikkelin mukaisia esityksiä toitotetaan sen takia kun juuri- ja taustasyihin ei uskalleta perehtyä.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Vaniljaihminen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 949
  • Liked: 5683
  • 白右
Ei ne kyllä pärjää muuallakaan. Paitsi ehkä tytöt - tosin jos Fatima saa liian hyviä numeroita voi tulla kotona turpahan.
Vastuu - Yksilöllisyys - Oikeudenmukaisuus

yks vaan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 813
  • Liked: 1050
Ehdotan että tablettien ja muiden hössötysten sijaan opetusvälineissä palataan liitutauluun. Se on hyvä ja toimiva menetelmä ja vieläpä hyvin halpa.

Varsinaisille voidaan perustaa oma koulu, pelatkoot vaikka jaljapalloa tai pysykööt poissa.
Kuka syrjisi minua?

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 735
  • Liked: 10188
  • The Buddha of Kerava
Voisiko ylenpalttinen uupumus johtua "lukujärjestyksestä" kotona ??
Aikuisilla voi olla aihetta öiseen juhlaan ja kyläilyihin, ovathan he päässeet Hölmölään elätettäviksi, mutta lasten pitäisi opetella tulemaan toimeen siellä.

Veikkaan kyllä, että kehitysmaamamuista tulee Suomeen samanlainen ryhmä kuin mustalaisista.  Niiltä ei tulla juuri mitään vaatimaan, vaikka olisivat täällä syntyneitä, vaan ymmärrystä ja erityismäärärahoja riittää.  Rahoitushan voidaan aina hoitaa kantaväestön veroprosenttia kiristämällä.

Pohjimmainen syy on tietenkin suomalaisten Rasismi: kyllä meidän poliitikot ja virkaloiset tietävät miten rahaa pannaan palamaan mutta paskarasistit eivät vaan maksa tarpeeksi! Veronkorotuksetkaan eivän enää tuo lisää rahaa ja kohta se velkapiikkikin menee kiinni. Mitä me sitten tehään? :'(

No sitten me aletaan tietysti tienaamaan maahanmuutolla! Onhan meille kerrottu, että nyt alkuvaiheessa siihen pitää vähän sijoittaa ja se maksaa jonkin verran, mutta sitten tulevaisuudessa ne alkavat tuottaa ja maksaa meille ja Suomi pelastuu! Eihän tässä mitään hätää ole, hyvä veli! Kyllä päättäjät tietää!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Siili

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 12 988
  • Liked: 7775
Joissakin lukioissa hyviä numeroita voi saada vähän liian helposti, mutta toistaiseksi lukion jälkeisiin jatko-opintoihin pyrittäessä ylioppilastodistuksella on tärkeä asema opiskelijavalinnassa - ja niin pitää ollakin, muuten yo-kirjoituksissa ei olisi mitään mieltä.

Pääsykokeet ovat ratkaisevia varsin monessa korkeakoulussa.  Niissäkin on vaikea pärjätä pelkällä pigmentillä.

niemi2

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 169
  • Liked: 4372
Suomen kehitysmaalaistumiskehitys tuottaa tulostaan ja kertoo karua kieltä siitä miksi nämä ihmiset tulevat maailman epäonnistuneimmista valtioista.

Juhana Vartiainen voi olla tyytyväinen sillä työvoima kasvaa.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 26 735
  • Liked: 10188
  • The Buddha of Kerava
Eihän se haittaa, jos koulu menee niillä perseelleen - niistähän voi aina tulla kokemusasiantuntijoita.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Alaric

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 21 230
  • Liked: 47165
  • Ei maata ilman kansaa, ei kansaa ilman verilinjaa
Joissakin lukioissa hyviä numeroita voi saada vähän liian helposti, mutta toistaiseksi lukion jälkeisiin jatko-opintoihin pyrittäessä ylioppilastodistuksella on tärkeä asema opiskelijavalinnassa - ja niin pitää ollakin, muuten yo-kirjoituksissa ei olisi mitään mieltä.

Pääsykokeet ovat ratkaisevia varsin monessa korkeakoulussa.  Niissäkin on vaikea pärjätä pelkällä pigmentillä.

Tiedät varmaan mikä tähänkin voisi olla ratkaisuna.

Pitäähän meidän saada lisää maahanmuuttajia korkeakouluihin. Sitten seuraava aste on tietenkin sieltä korkeakoulusta valmistuminen, johon tietenkin pitää myös saada helpotusta. Sitten vakituisen työpaikan saaminen, sen jälkeen uralla eteneminen...
« Viimeksi muokattu: 29.03.2016, 19:55:21 kirjoittanut Alaric »
"Jos olisi sekä menestyviä että epäonnistuneita afrikkalaisia yhteiskuntia hakisin selitystä jostain muualta. Jos afrikkalaiset eivät muodostaisi länsimaissakin sosioekonomista pohjanoteerausta, hakisin selitystä jostain muualta." -Jussi Halla-aho afrikkalaisten geneettisesti selittyvästä älykkyysosamäärästä (3.6.2005)

Siili

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 12 988
  • Liked: 7775

Pääsykokeet ovat ratkaisevia varsin monessa korkeakoulussa.  Niissäkin on vaikea pärjätä pelkällä pigmentillä.

Tiedät varmaan mikä tähänkin voisi olla ratkaisuna.

Toki.  On kuitenkin vaikea perustaa perustuslain puitteissa kiintiöitä, jotka auttaisivat nimen omaan "haasteellisia" pyrkijöitä muiden edelle.  Ulkomailla syntyneet vanhemmat voisi tietenkin olla yksi "neutraali" kriteeri kiintiölle, mutta noissa puitteissa pärjäisivät sitten virolaiset, venäläiset ja itäaasialaiset.  Somalit ja lähi-itäläiset vetäisivät lyhyen korren niissäkin geimeissä.
 

rölli2

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 910
  • Liked: 1796
tässä on nyt taas niputettu kaikki maahanmuuttajat samaan ryhmään

nollatoleranssi

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 14 539
  • Liked: 8991
  • Puhekin on teko

Lainaus
OECD:n vertailun mukaan Suomessa oppimistulosten erot kanta väestön ja maahanmuuttajien välillä ovat EU-maiden suurimpia.

Johtopäätös:
Suomessa on siis EUn rasistisin koululaitos.

Muuta syytä ei voi olla.

Voiko olla syy siinä että suomen koulutuloset peruskoulun puolella ovat euroopan kärkeä, mutta mamujen ongelmat samat kuin muuallakin. Eli jos otetaan Viivi ja Ingrid (suomi-ruotsi) on Viivi 2 askelta ylempänä, sitten kun otetaan Abdullah ja Ibrahim (Suomi-Ruotsi) niin A&I ovat samalla tasolla. Sitten tästä vedetään johtopäätös siitä että suomi on huono mamukouluttaja.

Tuosta oli kyse. Tosin olivatko mamutkin parempia Suomessa, mutta kokonaisero siitä huolimatta suurempi.

Make M

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 913
  • Liked: 2353
Lainaus
Suomessa maahanmuuttajat eivät pärjää koulussa

Täytyy ottaa mallia sellaisista maista missä maahanmuuttajat pärjäävät kouluissa.

Tämä on hyvä, tuore ja kannatettava ajatus!

Tähän asti holtitonta maahanmuuttoa ajavat ovat sanoneet, että mehän voimme ottaa oppia muiden maiden tekemistä virheistä. Ja niitä virheitä onkin todella opittu tekemään!

Nyt vaan kissojen ja koirien kanssa etsimään niitä maita, joissa kehitysmaamuslimit ja afrikkalaiset mamut pärjäävät hyvin kouluissa. Näitä maita ihan varmasti on! Täytyyhän niitä olla!

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 643
  • Liked: 1438
  • Panda nimeltä Kallan.
Jo nyt meidän organisaatiossa ihmetellään millä ihmeellä pakolliset toiseusedustajat pääsivät oikein tähän paikkaan kun mitään ei osata ja eikä tehdä ja silti ne vaan jatkaa hengailuaan muiden mukana.

Tämä positiivinen syrjintä tietysti aiheuttaa kollegoilla erinomaisen rankkaa kettuilua. "Kun ei taidot riitä niin otetaan käyttöön positiivinen syrjintä" ja niin edelleen.
Monikulttuurin menestystarinoita... hmm, Jugoslavia?

valtakunnanpärkhele

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 544
  • Liked: 4311
Jotenkin nyt äläwäbälä maahanmuuton vaikutus häiviytetty tästä, ja tietty miten se vaikuttaa myös kantistenkin koulunkäyntiin.

Lainaus
Oppimistulokset jakautuvat jyrkästi Suomessa - osa nuorista käytännössä lukutaidottomia

Suomalaisten oppilaiden oppimistulokset jakautuvat yhä jyrkemmin ääripäihin, kertoo Oma linja -hankkeen tuore tutkimus.

- Osaamiserot ovat suuria esimerkiksi matematiikassa ja äidinkielessä.
- Tutkimuksen mukaan Suomessa on käytännössä lukutaidottomia nuoria.
- Osalla oppilaista taidot ovat niin huonot, että arkielämän tilanteista selviäminen voi olla vaikeaa.

Ero näkyy selvimmin matematiikassa, jossa parhaat viisi prosenttia oppilaista ovat taidoissaan jopa seitsemän kouluvuotta heikoimpia edellä peruskoulun päättyessä. Myös lukutaidossa erot ovat suuret, ja Suomessa on tutkimuksen mukaan käytännössä lukutaidottomia nuoria. Osalla oppilaista taidot ovat niin huonot, että arkielämän tilanteista selviäminen voi olla vaikeaa.

Erot ovat suuria muun muassa korkeasti ja matalasti koulutettujen vanhempien lasten, maahanmuuttajien ja kantaväestön sekä tyttöjen ja poikien välillä. Tyttöjen ja poikien välinen ero koulumenestyksessä on Suomessa OECD-maiden korkeimpia.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016080922048691_uu.shtml

Ja ratkaisuna  heikolle, lahjattomalle ja aikaansaamattomalle oppilasmateriaalille  ehdotetaan ratkaisuiksi muun muassa yksilöllisempää opiskelua, valinnaisuuden lisäämistä ja kuntien vastuun kasvattamista, jos  ei ohjatusti pysty mihinkään niin miten sitten kun saa vapaasti temmeltää..  :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 09.08.2016, 10:51:09 kirjoittanut valtakunnanpärkhele »
JH-a: On vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti.

Tabula Rasa

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 22 751
  • Liked: 13353
  • Kuka jos en minä
Tai yleensä, kun joku ei osaa, niin lasketaan vaatimuskynnystä ja hyväksyttävyyden rajaa. Lukutaidossa tämä tarkoittaa ettei tarvitse minkäänlaista lukutaitoa saadakseen hyväksytyn arvosanan. Tätä koulutuksen tasoa heikentämällä loppujen lopuksi kouluista tulee samanlaisia kalliita lastentarhoja kuten esim yhdysvalloissa on jo käynyt. Nimenomaan pitäisi nostaa vaatimuksia niin että koulutuksella olisi oikeasti arvoa työelämässä. Nämä leikkikoululaiset eivät osaa mitään mutta kun on saatu positiivisella syrjinnällä hyvin arvosanoin läpi tekemättä mitään pitäisi saada sama kuin niiden jotka ovat oikeasti työskennelleet arvosanan eteen ja oppineet asiat. Lopputuloksen tasa-arvo.
Hedelmistään puu tunnetaan.

Käytätkö youtubea? Voit auttaa kansallismielisiä kaatamaan mobiilistriimauseston alle 1000 tilaajan kanavilta, tilaamalla nämä kanavat: https://striimiinfo.blogspot.com/2019/04/tarvii-tuhat-tilaajaa.html

Niobium

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 226
  • Liked: 2483
  • Misantrooppi.
Missä vaiheessa Suomi, jonka kansalaisten lukutaito oli luokkaa 99,9%, muuttui tällaiseksi?

Vesi alkaa olla aika lämmintä, mutta sammakko ei vieläkään tajua.

E: 2012 jo merkkejä. "Vuoden 2012 PISA-tutkimuksesta käy ilmi, että maahanmuuttajien lukutaito jää kauas suomalaisten yleisestä korkeasta tasosta ja selvästi alle OECD-maiden keskiarvon."

http://www.lukukeskus.fi/suomalaisten-nuorten-lukutaito-lipsuu-maailman-huipulta/
« Viimeksi muokattu: 09.08.2016, 11:03:32 kirjoittanut Niobium »
Suomi 101

Oikeus sananvapauteen ja mielipiteen ilmaisuun on keskeinen perusoikeus ja avain yhteiskunnalliseen
keskusteluun.

Helsingissä 15.11.2017 Työministeri Jari Lindström

guest8096

  • Vieras
Onhan sitä ongelmia kotimaisissakin, mutta ulkomaalaisista on päätetty, että ne ovat arvokkaampia ihmisiä vaikka eivät osaisi mitään.

Tagit: