UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2016-04-15 MTV: Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle  (Luettu 166487 kertaa)

Supernuiva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 270
  • Liked: 5000
No jos on varaa käyttää taksia, niin ei ole ihan persaukisimpia.

Riippuu tilanteesta. Monikulttuurisessa maailmassa on joskus pakko ajaa taksilla, koska turvallisuussyistä kadulla ei voi yöaikaan kävellä. On jopa pienipalkkaisia ihmisiä, jotka joutuvat kulkemaan töistä kotiin keskellä pimeintä yötä taksilla, sillä muutakaan vaihtoehtoa ei heillä ole.

Alabama

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 561
  • Liked: 3910
  • weltoffen = sturmreif
Ei liity suoraan teemaan, mutta en kuitenkaan nähnyt aiheelliseksi tehdä sille ihan omaa ketjua:

Opaskoiria apunaan käyttävät vammaiset ei Itävallan Tirolin Innsbruckissa välttämättä saa taksikyytiä, ei edes siinä tapauksessa, että koira on omassa kuljetuskopassa. Vammainen tilasi taksin jo edellisenä iltana hakemaan hänet Innsbruckin lentokentältä, mukanaan beagle-jack russel-terrieri kuljetuskopassa. Taksikeskuksesta ilmoitettiin, että he eivät voi taata taksin saapumista, sillä suurin osa taksikuskeista ei suostu uskonnollisista syistä ottamaan koiria kuljetettavakseen (koiraa pidetään saastaisena). Innsbruckin taksikuskeista on 80% maahanmuuttajataustaisia.

https://www.tt.com/panorama/gesellschaft/15929619/mitnahme-von-hunden-in-innsbrucker-taxis-bleibt-ein-aufreger?sfns=mo
« Viimeksi muokattu: 17.08.2019, 09:21:11 kirjoittanut Alabama »
"This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.
You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."

Fiftari

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 530
  • Liked: 4637
  • "Hallitus koostuu ihmisistä joita ei hallita"
^Ja sitten kun vetää ässän hihasta ja sanoo ettei halua muslimikuskia niin onkin rasisti.

Jos taksifirma toteaisi että uskonnollisiin syihin vedoten emme voi palvella muslimeja niin siitä nousisi aivan saamarinmoinen haloo.
Koska elämme epävakauden aikoja jokainen ostaa itselleen vatupassin.

-Repomies

Riukulehto

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 283
  • Liked: 4232
Lainaus
somalitaustainen kuski ei ollut ymmärtänyt kunnolla suomea, ei osannut kirjoittaa osoitetta navigaattoriin (asiakas oli joutunut neuvomaan) eikä myöskään perillä antaa rahaa takaisin ("otta itse")!

Vielä: ovat jääneet kiinni käytännöstä, jossa yksi suvun miehistä suorittaa taksikokeen ja luvalla ajavat taksia sitten myös velipojat.

Ei ihme, että asiakkaat haluavat suomalaisen kuskin.
https://www.facebook.com/sanna.paasikivi.7/posts/2591984914197716
"Olen seurannut sekä Jutta Urpilaista että Satu Hassia. Mielestäni molemmat ovat hyviä ja taitavia sekä myös rohkeita poliitikkoja." Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta 10.9.2019.

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 14 527
  • Liked: 19676
  • Ego sum Spartacus
Viherpunikeille ei kelpaa monikulttuuri kun sitä joutuu itse kokemaan.









Lainaus
Julianna Kentala
@JuliannaKentala
Apulaispormestari
@AnniSinnemaki
'n erityisavustaja,
@vihreat
 puoluehallituksen jäsen, feministi, äiti. Arvostaa hyvää lakua. Twiittaa omiaan. 🌍🌈

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 14 527
  • Liked: 19676
  • Ego sum Spartacus
Lainaus
.............Reilun vuoden voimassa ollut taksilaki on tuonut alalle uuden ongelman: yhä suurempi määrä taksiyrittäjistä on jättänyt verojaan ja ulosottomaksujaan maksamatta.

Lupia myöntävältä ja alaa valvovalta liikenne- ja viestintävirastolta Traficomilta lähtee lähipäivinä kehotuskirje noin 350 taksiyrittäjälle. Siinä patistetaan hoitamaan velvoitteet kolmen kuukauden sisällä. Jos se ei onnistu, taksilupa lähtee.

Huomautusten määrä on yli kaksinkertainen verrattuna vanhan taksilain aikaan, jolloin vastaavan kirjeen sai vuosittain 120–130 yrittäjää...............

Verottaja parahti uuden taksilain yksivuotispäivän kunniaksi heinäkuun aluksi, että taksialalla ei kaikki ole kohdallaan. Uusia taksilupia oli myönnetty 4 000, joista joka neljäs eli tuhatkunta ei ollut rekisteröitynyt verottajalle.

– Verohallinto tarkastelee asioita verokertymän kautta. Verottaja kertoi, että verokertymät ovat alhaisemmat kuin ne ovat aikaisempina vuosina olleet, Traficomin johtava asiantuntija Pasi Hautalahti taustoittaa.

– Meillä on tullut useampia tuhansia uusia yrityksiä alalle ja ymmärtääkseni taksipalvelujen kysynnässä ei mitään hirveitä notkahduksia ole tapahtunut, niin onhan se aika erikoinen yhtälö.

Hautalahti kertoo, että verohallinnon harmaan talouden yksikkö pyysi Traficomilta kaikki taksilupien haltijoiden y-tunnukset ja henkilötunnukset ja peilasivat niitä omiin rekistereihinsä tarkistaakseen, onko rekisterimerkinnät voimassa ja onko erääntyneitä verovelkoja ja ulosottovelkoja.................

Syyniin päätyi noin 9 800 luvanhaltijaa ja verottaja palautti tarkempaan tarkasteluun reilut 1 500 taksiyritystä.

Hautalahden mukaan suurin osa koski pieniä summia, mutta joukossa oli myös useita huolestuttavampia tapauksia.

Jatkotarkasteluun meni yhteensä 359 yritystä, joista verovelkaa oli 343:lla ja ulosotossa maksettavaa 237:llä – luvut ovat osittain päällekkäisiä, sillä monilla on vaikeuksia molempien maksujen kanssa. Keskimääräisen verovelan määrä on noin 16 500 euroa ja ulosotossa karhuttavien määrä reilut 12 000 euroa......................

– Suurimmat laiminlyönnit ovat alv-tilityksiä. Kun alalla on uusia toimijoita, joilla ei ole kokemusta yritystoiminnan pyörittämisestä, alv:n tilitys voi olla uuttakin, Hautalahti arvioi............

Hän ei usko, että kaikkien laiminlyöntien taustalla olisi suunnitelmallisuutta vaan ennemmin hän epäilee juuri tietämättömyyttä..................

Silloin nähdään, mihin suuntaan taksien maksuhalukkuus- ja kyvykkyys kehittyy.

https://yle.fi/uutiset/3-10939213

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 6 656
  • Liked: 7886
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Lainaus käyttäjältä: Suvaitseva Virkamieskyösti
Hän ei usko, että kaikkien laiminlyöntien taustalla olisi suunnitelmallisuutta vaan ennemmin hän epäilee juuri tietämättömyyttä..................

Silloin nähdään, mihin suuntaan taksien maksuhalukkuus- ja kyvykkyys kehittyy.


Tietämättömyyttäpä hyvinnii. Sepä voi Abdin auto ja kamelinkusetus kioskin kannattavuus kärsiä jos katteesta raavitaankin -24%.

Voi mennä muhamedin matka ja mulkku avoinyhtiöltä kilpailukyky. Veikkaankin, että Suvaitseva Virkamies tietää tämän. Eiköhän nämä pienet verokepposet taputella tukimaksetuiksi ettei Abdeilta, eikä Mahmudeilta mene pisnekset persielleen.

Näin veikkaan.

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 136
  • Liked: 6560
^ym twiiteistä:

"Johanna Naapuri"

"itse asiassa (maahanmuuttaja über-kuskit)  pitävät uuden taksilain vastustajia rasisteina"

 :facepalm:  :facepalm:  :facepalm:  :facepalm:

Yritin myös ottaa taksia Rautatieasemalta Kallioon, mutta kuskeja ei kiinnostanut koska olisin halunnut maksaa kortilla. Menin spåralla.

Eli joo, kysytäänpä niiltä pimeän työn tekijöiltä, että tykkääkö ne tehdä töitä pimeästi...? 

btw, ainoa vaalea kuski oli pussissa muiden keskellä. Sattumaa tai ei, sitä taksia ei voinut ottaa.
Tell me something, it's still "We the people," right ?

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 6 656
  • Liked: 7886
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
btw, ainoa vaalea kuski oli pussissa muiden keskellä. Sattumaa tai ei, sitä taksia ei voinut ottaa.

Joo, katsos, se on sitä niin ihasteltua yhteisöllisyyttä. Eiköhän nämä yhteisölliset savusta pottunokat pois ainakin tolpilta rasisteeraamaasta. Elleivät ole jo savustaneetkin.

Onneksi itselle tuskin tulee tarvettaa tolppataksiin.

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 9 910
  • Liked: 5611
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
btw, ainoa vaalea kuski oli pussissa muiden keskellä. Sattumaa tai ei, sitä taksia ei voinut ottaa.

Joo, katsos, se on sitä niin ihasteltua yhteisöllisyyttä. Eiköhän nämä yhteisölliset savusta pottunokat pois ainakin tolpilta rasisteeraamaasta. Elleivät ole jo savustaneetkin.

Rautatieaseman Holiday Innin edustalla on tolppa, jossa päivystää aina muutama taksi. Kuljettajat ovat, kun olen ohikulkiessani vilkaissut, olleet enimmäkseen valkoihoisia. Monikulttuurissa eläminen vaatii vain suunnittelua ja urbaania tietoisuutta.
And madness and despair are a force.

Kni

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 910
  • Liked: 14416
Lainaus käyttäjältä: Maria Pettersson
Kyseessä on ennakkoluulo silloin, kun se ei oikeasti pidä paikkaansa. Nämä valitettavasti pitävät.

Tämä oli hyvä!
Sopii moneen muuhunkin asiaan.
(Golimarin postauksesta)

Fiftari

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 530
  • Liked: 4637
  • "Hallitus koostuu ihmisistä joita ei hallita"
Lainaus
Kansanedustaja Markku Pakkanen oli viemässä taksiuudistusta läpi – Putosi, palasi taksikuskiksi ja tuntee nyt sen kurjat seuraukset

Eduskunnasta pudonnut Markku Pakkanen on surullinen siitä, millaiseksi taksiyrittäjän arki on muuttunut Kouvolassa taksiuudistuksen jälkeen.

Eduskunnasta pudonnut Markku Pakkanen (kesk) siirtyi heti vaalien jälkeen takaisin taksin rattiin Inkeroisiin, Kouvolan taajamaan.

Taksiala on kokenut melkoisen myllerryksen vuoden aikana. Keskusta ja Pakkanen itse oli hallituksessa päättämässä taksilain uudistamisesta.

Nyt taksiyrittäjä Pakkanen joutuu kokemaan henkilökohtaisesti uudistuksen kurjat puolet.

Keskustalainen liikenneministeri Anne Berner perusteli uudistusta ennen kaikkea kuluttajan edulla ja arvioi, että hinnat laskevat. Tavoitteena oli, että kuluttajat saavat monipuoliset ja heidän tarpeitaan vastaavat palvelut. Uudistus muun muassa vapautti taksikyytien hinnoittelun ja poisti päivystysvelvoitteen.

Suomen Taksiliiton mukaan (1.7.) taksien käyttö on vähentynyt ja kuluttajien luottamus takseja kohtaan on heikentynyt taksilain uudistamisen jälkeen. Alueelliset erot ovat suuria: pääkaupunkiseudulla ja isoissa kaupungeissa tarjonta on kasvanut, kun taas pienempiä paikkakuntia piinaa taksien saatavuusongelmat. Taksien hinnat ovat monin paikoin nousseet uudistuksen myötä.

Kaduttaako, että taksilain uudistus tehtiin viime kaudella? Keskusta ja itsekin olit hallituksessa sitä tekemässä?

– Kyllä pienet paikkakunnat ja maaseutu ovat kärsijöinä tässä. Helsingissä ja liikepaikoilla bisneksen pyörittäminen on helpompaa ja harmaa talous rehottaa. Tälle alalle on tullut kirjava joukko uusia toimijoita. Tästähän ministeriä (Berneriä) varoitettiin, mutta ei se kantanut kuuleville korville, eikä pääministerikään ollut siitä kiinnostunut, Pakkanen sanoo.

”Tämän kanssa voidaan elää”
Pakkanen äänesti liikennekaarta koskevan lakiesityksen – joka sisälsi taksiuudistuksen – puolesta, vaikka ei pitänytkään kaikista uudistuksen osista, kuten siitä, ettei taksamittari ole pakollinen ja ettei taksinkuljettajan koulutuskurssia tarvitse enää käydä.

Pakkanen kertoo vääntäneensä loppuun asti taksilain tekstimuotoiluista muun muassa ministeri Bernerin kanssa.

– Kun tekstin muoto kelpasi alan toimijoille eli Taksiliiton hallitukselle, ajattelin, että tämän kanssa voidaan elää. Se oli niin hyvä kuin siinä tilanteessa pystyimme saamaan. Liikennekaaressa oli muutakin kuin taksiuudistus, eikä siitä voinut yhtä nippua ottaa pois ja muiden osien puolesta olisi äänestänyt.

Pakkasen mukaan taksiuudistuksen ongelmat eivät tulleet yllätyksenä, vaan hänestä kaikki ”meni kuten pelättiinkin”. Kaikki hallituspuolue keskustassa eivät olleet taksiuudistuksesta innoissaan, mutta enemmistön tuella se vietiin läpi. Eduskunta hyväksyi lain huhtikuussa 2017, ja se astui voimaan heinäkuussa 2018.
Iltalehti Loput linkistä. Pahoittelen, olen töissä ja en ehdi vetämään tuon tarkempaa postausta.
Koska elämme epävakauden aikoja jokainen ostaa itselleen vatupassin.

-Repomies

Tagit: