UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2016-04-15 MTV: Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle  (Luettu 138900 kertaa)

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 9 061
  • Liked: 4608
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Ihan varmasti olette huolissanne eläkeläisistä joita mahdollisesti huijataan takseissa😂.

Äidin rahoitusta nauttivana peräkammarinpoikana olen totta kai huolissani hänen rahavarojensa riittävyydestä.  ;D
And madness and despair are a force.

Beef Supreme

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 512
  • Liked: 1758
  • Taitaa olla vihapuhetta! ->
En tiedä miksi Paulo epäilet hommalaisten motiiveja. Uudistuksen olisi voinut tehdä järkevästikin. Valtio voisi edes joskus tehdä sen miksi sille veroja maksetaankin: suojella kansalaisiaan ja samalla mahdollistaa näiden vapaan liiketoiminnan. Taksihimmeli nyt vain sählättiin. En tiedä miksi tämän toteaminen on pahasta. Omaa äitiäni 80 vee on huijattu taksissa ja kelan kyyti jäänyt tulematta. Tuntuuko nyt hyvältä vittuilla puolisokean lesken avuttomuudelle?

Parempaa viikonloppua sinulle.

Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 20 124
  • Liked: 29602
  • Wutbürger und Denialist
Ihan varmasti olette huolissanne eläkeläisistä joita mahdollisesti huijataan takseissa😂. Tokihan kaikkea edistystä ja kaupan ja yritystoiminnan vapauttamista voidaan jarruttaa samasta syystä. Kun olette huolissaan vanhuksista. Kunnon jeesustelua.

Olen taatusti vaikeammin kusetettava kuin esim. sinä, mistä jo asennoitumisesi kertoo. En silti pidä valtiollisesta kusetusmahdollisuuden järjestämisestä, johon uskon mamujen hanakimmin tarttuvan.

Kattomies

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 109
  • Liked: 146
... et siis koe ongelmaksi sitä että uusi laki mahdollistaa asiakkaan kusettamisen? Ilman muuta on asiakaslampaan vika että joutuu systeemien muuttuessa huijatuksi. "Vapaa hinnoittelu" on epärehelliselle yrittäjälle lupa kiskoa ylihintaa kunnes hitainkin kuluttaja on oppinut viidakon uudet säännöt.


No jos se on teille se todellinen ongelma että joutuu kusetetuksi, niin en kyllä näe sitä itselleni ongelmana. Se kertoo vaan teistä jotain.

Keitä ovat "te?"

Olet sä hieno mies. Vähät niistä eläkeläisistä tai ihmisistä jotka ovat eläneet Sipilään asti yhteiskunnassa joka toimii ennustettavasti ja jossa kiskonta on lailla kielletty. Valepoliisi vieköön mokomat kun eivät osaa pitää puoliaan 2018 Suomessa.


Kun tilaa taksin keskuksesta tai ottaa ison narikan auton, homma toimii kuten ennenkin, ja vaikka uusista huijaritakseista varoitellaan, niistäkin valtaosa toimii säntillisesti.


Osattiin sitä huijata ennenkin, etenkin aikana ennen mittareita tai nyttemmin vaikka yhteiskuntakyydeissä. Myös Taksiliitolla ja työnantajilla ylipäätään on vähän tekohurskas asenne, työsopimus- ja työaikalaki ovat edelleen useille työnantajille täysin tuntemattomia. Nyt sentään meidän keskus on ruvennut päsmäröimään, että asiat pitää hoitaa kunnolla. Kuka uskoo, että v. 2018 työntekijä joutuu penäämään esim. työterveyshuollon tai työvaatteiden perään.

Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 20 124
  • Liked: 29602
  • Wutbürger und Denialist
Lainaus
Kun tilaa taksin keskuksesta tai ottaa ison narikan auton, homma toimii kuten ennenkin

En kauheasti epäile. Mutta missä siis oli koko homman pihvi? Ihan parhaimmillaan voidaan päästä samaan, mikä ennen oli lähes itsestäänselvyys.

Kattomies

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 109
  • Liked: 146
Lainaus
Kun tilaa taksin keskuksesta tai ottaa ison narikan auton, homma toimii kuten ennenkin

En kauheasti epäile. Mutta missä siis oli koko homman pihvi? Ihan parhaimmillaan voidaan päästä samaan, mikä ennen oli lähes itsestäänselvyys.

Taksialan tai muunkaan sääntely ei kai sinänsä voi olla itsetarkoitus. Kai kannattajat odottavat, että kilpailu parantaa saatavuutta (on jo osin totta) ja laskee hintoja/hintavaihtelua. Onhan se ollut hölmöä, että taksiyrittäjä ei voinut aiemmin laajentaa kuin käytännössä filungilla, lupasuhmurointi oli yleistä ja "renkinä" piti ajaa pk-seudulla jopa yli 10 v, että sai oman luvan.


Nyt sitten valittiin toinen ääripää, luvan saa nyt liian helposti. Mikäänhän ei olisi estänyt, että edelleen pitää olla "tietoa ja taitoa". Mutta kuten sanottua, nyt voi laajentaa yritystä, aloittaa ilman vuosien ajamista tai ajaa esim. sivutoimisena, esim. sesonkimatkailussa. Kyllä tuossa toki mieleen tulee, että lakia on sorvattu tiettyä ryhmää ajatellen, esim. kielitaitovaade on niin olematon.


Itse palkkakuskina koen, että enemmän hyötyä kuin haittaa on uudesta laista.




Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 20 124
  • Liked: 29602
  • Wutbürger und Denialist
Se oli ennen kuin apteekkilupa (rikastua). Mutta liian äkkiä villiin itään meni. Edelleenkin asiakkaan kannalta kallistui keskimäärin, ja muuttui epäluotettavaksi. Toki kuski tykkää jos saa enemmän rahaa, ja sinäkin voit nyt ruveta isännäksi, kun Afrikasta saa halvat kuskit, joiden perheen Kela elättää.

Veikko

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 663
  • Liked: 11577
  • "Ich bin Jude"
--

Itse palkkakuskina koen, että enemmän hyötyä kuin haittaa on uudesta laista.

Itse asiakkaana koen, että uudesta laista on enemmän haittaa kuin hyötyä.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Beef Supreme

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 512
  • Liked: 1758
  • Taitaa olla vihapuhetta! ->
Itsehän en ole ajanut taksilla vuosiin. Poika heittää lentokentälle ja bussillakin pääsee. Ei eiis ole omaa lehmää tässä ojassa, eikä minua ole huijattu hinnoilla koskaan, missään, vaikka ulkomaisia asuinpaikkoja on toista kymmentä. Tai no, on huijattu sillä tavalla että maksoin valkoisen miehen hinnan, mutta se kuului asiaan eikä menetys ollut edes taskurahoista pois.

Mitä vikaa olisi yrittäjän kannalta siinä että hinnoittelu olisi säännelty? Kuluttajaa ei kiinnosta mikään muu kuin se että kyydin saa eikä hinta ole arpapeliä. Koko muu uudistus ei ainakaan allekirjoittanutta kiinnosta tippaakaan, ainoastaan se ettei vanhuksia ja muita toisista riippuvaisia vihjeettömiä huijata. Kilpailuun kuuluu ymmärtääkseni paremman palvelun tarjoaminen halvemmalla. Asiakas valitsee saatavilla olevista edullisimman. Kaikki muu on huijausta.

Kaikki ovat varmaan kuulleet ex-itäblokin kapakkahuijauksista? Kauniit tytöt houkuttelevat turistimiehiä baariin, miehet tarjoavat drinkit, drinkki maksaakin e 200. Maksat tai saat turpiisi. Poliisia ei kiinnosta koska "vapaa hinnoittelu!" Juuri tällaiset pikku jutut erottivat ennen Suomen muusta maailmasta. Kuka hyväksyy Suomen muuttamisen kaalimaaksi? Taksialan villiintyminen on yksi askel. Portsarifirmojen siirtyminen gangsterien haltuun on toinen. Tupakan, viinan ja jopa elintarvikkeiden salakuljetus ja myynti verottajan ohi on kolmas. Ravintolatoiminnan muuttuminen kokonaan rahanpesuksi on neljäs. Ja hei presto, Suomi onkin Ruotsi!

Suomi, Pohjolan Latvia. Hieno homma.

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 900
  • Liked: 5786
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Kaikki ovat varmaan kuulleet ex-itäblokin kapakkahuijauksista? Kauniit tytöt houkuttelevat turistimiehiä baariin, miehet tarjoavat drinkit, drinkki maksaakin e 200. Maksat tai saat turpiisi. Poliisia ei kiinnosta koska "vapaa hinnoittelu!"

Näinhän kehitys menee.

Toisaalta tuossa taksihinnoittelussa on iloinenkin piirre. Eräs arveli, että nyt pikkujouluissa alkaa jakkupuvuile mittari maksamaan.
Ja onhan se kiva livertalisti kalkkunalle tylliä susannakoski. että kakssataa tai kävele. Kunnon huutokauppa tolpalla pystyyn. :D

Paju

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 491
  • Liked: 529
Lainaus
Juhlijoiden ei esimerkiksi tarvitse enää vaeltaa samalle taksitopalle ja muodostaa paikalle hitaasti etenevää jonoa. Taksin voi pysäyttää käsipystyllä tien poskestakin.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005902780.html?fbclid=IwAR3lW175RSs9nxMhsGqmuByl-phDWiamyzaL2ijTkG1xblhwhdC-P69B_F0

Näinhän olen monta kertaa tehnyt. Bussipysäkillä tai sen lähellä, ja muutkin baarin edessä, minä kerran näin. Olenko ollut rikkeellinen, tai laittomuuksia harjoittamassa?

Ennenhän lennosta nappaaminen oli vielä helpompaa, kun hinta oli ennakoitavissa. Tolpalla vielä pystyy periaatteessa vertaamaan hintoja ja valitsemaan haluamansa taksin (btw, käsittääkseni asiakkaan ei ole koskaan ollut pakko ottaa tolpalta ensimmäistä autoa, joten siinäkään mikään ei muuttunut), mutta nykyään on onnenpeliä, millaisen taksin ja millä hinnalla sattuu lennosta saamaan.

E: Oikeastaan tämä pelaa välitysfirmojen pussiin. Kun ennen oli vilkkaalla paikalla helpompi ottaa taksi lennosta kuin tilata puhelimitse, nyt tilattu taksi saattaakin olla helpompi vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2018, 14:05:16 kirjoittanut Paju »

Khalifatta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 690
  • Liked: 2041
Tässä vähän taksikyytiä pariisilaisittain:

[quote]Pariisilainen huijaritaksi ei päästänyt turisteja ulos autostaan ja kaahasi ympyrää, vaikka nämä soittivat poliisille - vaati 250 euron maksua kyydistä

Kahden thaimaalaisturistin kuvaamat videot veivät pariisilaisen pimeän taksinkuljettajan vankilaan, ranskalaismedia uutisoi.

Le Parisien -lehden mukaan 25-vuotias Enock C. syyllistyi kiristykseen ja laittomaan taksitoiminnan harjoittamiseen. Hän sai vuoden vankeustuomion, josta neljä kuukautta annettiin ehdollisena.

Tuomio liittyi parin viikon takaiseen kyytiin Charles de Gaullen lentokentältä keskustaan. Kuljettaja yritti periä kyytiläisiltään 247 euron maksua. Kun nämä eivät suostuneet summaa pulittamaan, hän lukitsi ovet ja lähti ajamaan kovaa vauhtia ympäri Pariisia.

Kyyditettävät yrittivät samaan aikaan soitella myös poliisille. Viranomaisista ei ollut apua, sillä ulkopaikkakuntalaiset eivät tienneet, missä he olivat, ja auto oli jatkuvasti liikkeessä.

Tapauksesta useita videoita Youtubessa julkaissut Charkrid Thanhachartyothin kertoi videoidensa yhteydessä, Facebookissa ja Le Parisienille, että pitkien ja tuloksettomien neuvotteluiden jälkeen hän suostui matkustuskumppaninsa kanssa maksamaan kuljettajalle 200 euroa. Vaihtoehtoja ei juuri ollut, matkalaukut olivat auton takakontissa.

Varoittava esimerkki

Thanhachartyothin oli Pariisissa niin lyhyen aikaa, ettei hän vaivautunut käyttämään aikaansa rikosilmoituksen tekoon. Hän totesi julkaisseensa videot vain varoittavana esimerkkinä muille thaimaalaisille ja matkailijoille.

Videot lähtivät kuitenkin leviämään ja paikalliset veivät tapauksen eteenpäin. Kuljettaja tunnistettiin videoilta helposti, sillä niistä kävi ilmi myös hänen autonsa rekisterinumero.

Oikeudessa Enock C. väitti, ettei kyydin hinta ollut hänen mielestään liian kallis ja ettei hän päättänyt sitä itse vaan sen teki hänen käyttämänsä kännykkäsovellus. Hän myös kiisti estäneensä kyytiläisiään lähtemästä. Tämä väite kumottiin helposti videotodisteilla.

[/quote]

Ja "ullllaatus", että "pariisilainen" oli ihan "pariisilaisen" näköinen...

loput:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/7ed83cec-d135-4b23-9246-b2ac5e5c5e2d
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 900
  • Liked: 5786
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Muutettu:

No selvisihän se mikä koko "uudistuksen" taustalla on:
"
 Tämä taksiuudistus on ilmeisesti yksi konkreettisimmista keinoista päästä eroon maalaisista. Se on kuulkaa talvi tulossa ja kun laitetaan baarista ulos valuva porukka suorittamaan kävellen kotimatka (joka voi olla kaikkea 2 kilometrin ja 60 kilometrin välillä), aletaan päästä harvaan asuttujen seutujen omalla autolla ajavista maailman saastuttajista tehokkaasti eroon. Ja koska liikkuvaa poliiseja ei ole nähty näillä seuduilla vuosikausiin, voi olla myös varma siitä, että kännissä ajelu muodostuu varteenotettavaksi vaihtoehdoksi tiettyyn profiiliin kuuluvissa. Siinä voi kuitenkin kätevästi mäsäyttää päin kalliota ja heittää kerralla autollisen väkeä pilven reunalle. Tai vaihtoehtoisesti yksin ajellessa keilata lukuisia maalaisia tien pintaan yhdellä reissulla.
"

http://not-the-life-i-ordered.blogspot.com/2018/11/the-old-and-waistless.html


« Viimeksi muokattu: 24.11.2018, 20:59:14 kirjoittanut Kari Kinnunen »

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 9 061
  • Liked: 4608
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Baronalla oli sponsoroitua viestiä Facebookissa. Kuulostaa niin hyvältä, että ihmettelen että heidän täytyy Facebookissa rekrytä.

Lainaus
Kuljettaja

Haemme joukkoomme luotettavia ja asiakaspalveluhenkisiä kuljettajia koko- ja osa-aikaisiin työsuhteisiin pääkaupunkiseudun alueelle. Ajokalustona toimivat uusimmat hyvin varustellut Mercedez-Benzin henkilöauto- ja tilataksit nelivedolla.

Palvelemme asiakkaitamme suomeksi, joten odotamme sinulta sujuvaa suomen kielen taitoa (muun kielitaidon katsomme eduksi). Arvostamme myös hyvää paikallistuntemusta pääkaupunkiseudun alueesta, sekä kykyä sopeutua vaativiin ja haastaviinkin tilausajoihin.

Työhön valituille, taksinkuljettajiksi koulutettaville järjestämme ilmaisen koulutuksen Cabonline Akatemian kautta. Suoraan ammattiin valmistava koulutus on kestoltaan n. kaksi viikkoa, jonka jälkeen pääset perehdytyksen kautta työelämään. Tarjoamme kokoaikaiseen työsuhteeseen työllistyville henkilöille perehdytyksen ajaksi (3kk) kiinteän palkan, jonka jälkeen palkkaus muuttuu provisiopalkkaukseksi. Voit myös hakea tehtävään jo suoritetulla taksinkuljettajan pätevyydellä.

Hae kuljettajaksi

Lainaus
Yrittäjä

Oletko kiinnostunut taksiyrittäjyydestä avaimet käteen -mallilla? Meille yrittäjäksi lähtiessä sinun ei tarvitse keksiä autoa uudelleen, vaan pääset aloittamaan liiketoiminnan suoraan valmiilla ja toimivaksi todetulla mallilla suomalaisen huippubrändin alla.

Meillä on pitkä ja erittäin laaja kokemus vastaavan kaltaisesta taksiyrittäjyydestä muissa Pohjoismaissa, joissa yrittäjiä on noin 3500. Tarjoamme monipuolisia yrittäjämalleja, jotka mahdollistavat yrittäjyyden aina yhden kuljettajan yrittäjistä jopa sadan kuljettajan kokonaisuuksiin.

Sen lisäksi, että työskentelet itsellesi, pääset myös nauttimaan yhteistyökumppanuuden eduista:
– Edullisen ja laadukkaan auton hyvillä ehdoilla
– Laajan asiakaskunnan: VIP-kuljetuksia ja tilausajoa
– Digitaalisen välitysjärjestelmän ja raportointivälineet
– Keskitetyt, edulliset hankintaedut mm. vakuutuksiin, renkaisiin ja polttoaineisiin
– Taloushallinnon palvelut
– Ilmaisen koulutuksen Kovanen-akatemiassa

Hae yrittäjäksi
And madness and despair are a force.

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 9 061
  • Liked: 4608
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Lainaus
Etsimme tilausajokuljettajia erilaisiin työsuhteisiin erikseen töihin kutsuttavasta työntekijästä kokoaikaiseen työntekijään. Mahdollisuus ajaa joko meidän autolla tai omalla autolla paremmalla palkalla ilman yrittäjän riskiä.

Taksi Lohilahti (markkinointinimi) on taksilakimuutoksen yhteydessä perustettu tilausajoyritys. Liiketoimintamme perustuu 1-3 eri tilausvälitysjärjestelmän optimaaliseen käyttöön, jolloin pystytään pitää auto liikkeellä ilman sen suurempaa paikallaan seisomista (poislukien kuljettajan lakisääteiset tauot). Esimerkiksi tolppa-ajoja ei ole ja auto on henkilöauton näköinen ilman taksivaloa, merkintöjä tai mainoksia.

Täytä allaoleva lomake jos kiinnostuit tehtävästä. Palkkaamme soveltuvan kuljettajan heti.

Etunimet Sukunimi Sähköposti Puhelinnumero (muodossa 0401234567) Syntymäaika (muodossa pp.kk.vvvv)

Minulla on taksinkuljettajan ajolupa. (vaaditaan)

Minkälaisesta työsuhteesta olet kiinnostunut?
Haluan ajaa työnantajan autolla (minulla ei ole omaa autoa tai en halua käyttää sitä).Minulla on oma auto, jota haluan käyttää työntekoon paremmilla tienesteillä.

Mikä työmäärä sopii itsellesi parhaiten?
Kokoaikainen (40h viikossa).Osa-aikainen (10-40h viikossa).Erikseen töihin kutsuttava (0-40h).Haluan ajaa omalla autolla ja päättää itse työaikani.

Viimeisimmät työsuhteet (ajankohdat muodossa kk/vvvv):
1.Työsuhde alkoi: Työsuhde päättyi:  (jätä tyhjäksi jos nykyinen työpaikka)Työpaikka: Tehtävä:
2.Työsuhde alkoi: Työsuhde päättyi: Työpaikka: Tehtävä:
3.Työsuhde alkoi: Työsuhde päättyi: Työpaikka: Tehtävä:

Ansioluettelossa voit luetella muut työkokemukset.

Ansioluettelo ... Miksi haluat meille töihin? ....Mikä tekee sinusta hyvän kuljettajan? ... Kerro jotain itsestäsi?

Tämän lomakkeen tietoja säilytetään ainoastaan nykyisiä ja tulevia rekrytointeja varten. Rekisterinpitäjä on Janne Lohilahti (info ät taksilohilahti piste fi). Omia tietojaan voi milloin tahansa pyytää nähtäväksi tai voi pyytää poistettavaksi rekisteristä. Ruksaamalla tämän kohdan suostun tietojeni käyttämisen rekrytointitarkoitukseen.

Kuinka helppoa on nykyään ryhtyä taksiparoniksi? Boldaus minun. Homma käy mielenkiintoiseksi.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2018, 08:37:53 kirjoittanut l'uomo normale »
And madness and despair are a force.

Mr.Reese

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 443
  • Liked: 8942
  • Anyone?
^Muutama ruosteinen juuri katsastettu ritsa ja voila. Taksibisnes pikkurahalla käyntiin. On se Anne Berner nero. Yrittäjän riski? Jos kuski vielä tuo oman autonsa.  ;D
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään.” - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 9 061
  • Liked: 4608
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005932157.html?fbclid=IwAR3ZxCPWy1r2fdtsIKS1DNkhstiO_dIuVCuhZd7MYlab3UkxLGLup9UH4gU

Lainaus
Osaatko suunnistaa Helsingissä paremmin kuin taksikuski? Testaa 11 kysymyksellä....

...Uudet taksinkuljettajat joutuvat suorittamaan kaksivaiheisen kokeen, jossa testataan ammattipätevyyttä ja paikallistuntemusta. Kuinka hyvin sinä muistat ihan lonkalta Helsingin katuja, kaupunginosia ja paikkoja? Testaa nyt kevyellä ja täysin epävirallisella testillä! Siinä olevat kysymykset eivät ole virallisia testikysymyksiä vaan IS:n toimituksessa laadittuja.

Piti muun muassa tunnistaa Katajanokka kartalta. Mutta suorittavan työn arvostusta ollaan ajamassa alas näköjään. Luova ja suunnitteleva luokka suvaitsee kenet tahansa itseään palvelemaan. ”Miten pärjäisit Tabloidi-toimittelijana” -kysymyspatteriston laatimiseen mielikuvitukseni ei riittäisi.
And madness and despair are a force.

Bellerofon

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 663
  • Liked: 1495
^Muutama ruosteinen juuri katsastettu ritsa ja voila. Taksibisnes pikkurahalla käyntiin. On se Anne Berner nero. Yrittäjän riski? Jos kuski vielä tuo oman autonsa.  ;D
No näinhän se oikeassa elämässä pitää ollakin. Jos keksit helvetin hyvän liikeidean ja vielä pystyt sen toteuttamaan, niin mikä ongelma? Jos kämyiset kuskit ja paskat autot ovat suomalaisia houkutteleva konsepti, niin mikäs siinä. Uuden yrityksen julkituominen vaatii aika helvetisti markkinointia ja toimivan tilauskanavan sekä applikaation ja myös asiakaspalvelun. Kovin montaa kertaa ei saa palvelu mennä päin persettä, kun some huutaa huijaritaksista ja arvostelut ovat kaikkien näkyvillä.
 Toisaalta, jos luot edullisen, erittäin hyvin toimivan palvelun sekä saat vielä kiitosta toiminnastasi, niin miksi näin ei saisi tehdä? Voisiko tässä olla esimerkiksi kulkuneuvon omistavalle työttömälle aktiivimalliin pääsyksi helpotusta? Muutama päivä ajoa 3kk aikana ja aktiivimallin raja on saavutettu. Erityisen hankalaa on ollut saada syrjäseudulla kyytejä ja ne ovat juuri niitä paikkoja, joissa on kaikkein vaikein työllistyä aktiivimallissa.
 Kaikki toimialat, joissa on kilpailu erittäin rajoitettua ja säänneltyä ovat lopulta hyvin tehottomia ja yleensä niistä hyötyvät vain harvat. Yleensä vahva sääntely johtaa oligopoleihin, joissa toimialalla vain suurimmat voivat vastata kilpailuun ja pienet yritykset joko ostetaan pois tai kilpaillaan hengiltä.
 Huijauksista päästään yleensä sillä, että rangaistukset tehdään riittävän koviksi. Kynnys toiminannan aloittamiseen matala ja vähäinen sääntely, mutta selkeiden sääntöjen rikkomisesta hyvin voimakas rangaistus.

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 9 061
  • Liked: 4608
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Lainaus
FixuTaxi on uudenlainen tapa tuottaa taksipalveluja ja haemme nyt joukkoomme asiakaspalvelutyöstä nauttivia, innostuneella asenteella varustettuja kuljettajia pääkaupunkiseudulle. Sinun ei tarvitse olla kokenut ammattilainen, sillä tarvittaessa me koulutumme sinut tehtäviin. Monipuoliset kuljetukset ja asiakaskohtaamiset pitävät huolen siitä, että tässä työssä et kohtaa kahta samanlaista päivää. Kyyditset asiakkaasi turvallisesti perille ja pääset samalla laittamaan itsesi likoon: fixutaxilainen on asiakaspalvelun edelläkävijä.

Voit työllistyä meille myös avaimet käteen -mallilla taksiyrittäjäksi. Tarjoamme valmiin ja toimivaksi todetun liiketoimintamallin suomalaisten ja luotettavan huippubrändin alla sekä monia yhteystyökumppanuuden etuja.

Kovasella ja FixuTaxilla on yhteensä yli 40 vuoden vankka kokemus taksialasta. Meille asiakkaiden lisäksi tärkeää on työntekijöidemme tyytyväisyys ja tarjoamme useita työsuhde-etuja, mm. työterveyshuollon ja yritysliikuntaa. Kovanen ja FixuTaxi kuuluvat pohjoismaiden johtavaan Cabonline-konsernin tytäryhtiöön, taksiyhtiöön Cabonline Finland Oy:hin. Toimitilamme löytyvät Helsingin Vallilasta, Helsinki-Vantaan lentokentän läheisyydestä sekä Pitäjänmäeltä.

Liity osaksi 700:n ammattilaisen joukkoa!

Lainaus
Haemme nyt pääkaupunkiseudulle kuljettajia sekä kokoaikaiseen että osa-aikaisen työsuhteeseen valintasi mukaan. Vakioasiakkaat, mukavat työkaverit ja monipuoliset kuljetukset tuovat mielekkyyttä ja vaihtelua työpäivääsi ja antavat sinulle mahdollisuuden kehittyä. Kuljettajan työssä tukena ovat esimiehet, 24/7-tilauspalvelukeskuksemme sekä automaattinen ajonvälitysjärjestelmä.

Odotamme sinulta asiakaspalvelulähtöistä asennetta ja ajattelua. Palvelemme asiakkaitamme suomen kielellä, joten kommunikoithan sujuvasti suomeksi (muun kielitaidon katsomme eduksi).

Sinun ei tarvitse olla valmis ammattilainen, sillä tarjoamme kauttamme työhön valituille taksinkuljettajiksi koulutettaville edullisen koulutuksen. Voit myös hakea tehtävään jo

Lainaus
Meillä yrittäjäksi lähtiessä sinun ei tarvitse keksiä autoa uudelleen. Voit aloittaa toiminnan suoraan valmiilla ja toimivaksi todetulla liiketoimintamallilla suomalaisen huippubrändin alla.

Mikäli omaat asiakaspalvelulähtöistä asennetta ja sinulle on mieluista palvella asiakkaita laadukkaasti sekä taata asiakkaillemme miellyttävä ajomatka, voit olla hakemamme henkilö! Sen lisäksi, että työskentelet itsellesi, pääset myös nauttimaan yhteistyökumppanuuden eduista:

Edullisen auton hyvillä ehdoilla
Laajan asiakaskunnan: kuluttaja-, yritys- ja julkishallinnon puolen asiakkaat
Digitaalisen välitysjärjestelmän ja raportointivälineet
Keskitetyt, edulliset hankintaedut mm. vakuutuksiin, renkaisiin ja polttoaineisiin
Taloushallinnon palvelut
Koulutuksen Cabonline Akatemiassa

Lainaus
Reijo, 60, päätyi aikoinaan lehti-ilmoituksen kautta invataksikoulutukseen ja on ajanut työkseen nyt 13 vuotta.

Lue lisää

Kuljettaja oppii lukemaan ihmisiä

”Työ on hauskaa ja itsenäistä”, Reijo sanoo. ”Olen pohtinut, että voisin jatkaa tätä keikkatyönä, kun neljän vuoden päästä olen eläkeiässä. Tämä antaa vaihtelua arkeen.”

Invataksi on matkan varrella vaihtunut pikkubussiin ja nyt Reijon päätehtävänä on viedä vanhuksia päivätoimintaan. Hän hakee asiakkaat arkiaamuisin kahdeksan maissa kodeistaan palvelutalolle ja vie heidät iltapäivällä kolmen aikaan takaisin. Tuttujen asiakkaiden kanssa sinutellaan ja puhutellaan etunimellä.

”Tietyllä tapaa se onkin yhteistyötä; molemmat voittavat, jos tunnelma autossa on hyvä. Asiakkaiden kanssa on mukava rupatella. En vaihtaisi tavaran kuljetukseen kyllä”, Reijo naurahtaa.

Vaikka Reijolla on tutut asiakkaat ja reitit, on rutiinien vastapainoksi myös vaihtelua. Joinain päivinä on jatkuvasti ajoa, joinain taas hiljaisempaa. Silloin on hyvä palautua kiireisimmistä rupeamista.

Sen lisäksi, että Reijo vie iäkkäämpiä asiakkaita päivätoimintaan, hän ajaa esimerkiksi Kela-korvattavia kyytejä tai retkiajoja.

”Vien jonkin ryhmän retkelle, esimerkiksi Haltialan kotieläintilalle katsomaan lampaita. Joka päivä kyllä oppii jotain uusia paikkoja ja asioita”

Koulutus vei uudelle uralle

Reijon ura alkoi aikoinaan varastomiehenä. Ennen kuljettajan työtään hän oli laatu-ja osastopäällikkönä pienessä yrityksessä, kunnes väkeä vähennettiin.

”Tein puolisen vuotta vähän kotona remonttia ja mietin, mitä tekisin. Sitten huomasin paikallislehdestä ilmoituksen invataksikoulutuksesta. Sadan henkilön joukosta valittiin koulutukseen 18 henkilöä ja minä olin yksi heistä”, Reijo kertoo.

”Kurssilla saatiin kuorma-autokortti, tehtiin työharjoittelu ja opittiin invataksin ajoa. Sinne päädyin, enkä ole katunut”, hän kertoo.

Reijo sanoo tykkäävänsä autolla ajamisesta. Auto on myös hänelle konttori: hän tekee autossa ”paperityöt” eli esimerkiksi tilitykset ja ajolistojen täytön.

13 vuoden aikana on ehtinyt työ myös muuttua. Reijo kertoo, että autoihin on tullut mukaan paljon erilaisia apuvälineitä, esimerkkeinä pyörätuolinkiinnityslaitteet, hissi pyörätuolille sekä navigaattori.

”Ennen opeteltiin ulkoa katujen nimiä. Toki voihan sillä tietämyksellä briljeerata, jos haluaa.”

Tavoitteena rento meininki ja luottamuksellinen kohtaaminen

Reijo kertoo, että kohtaamiset asiakkaiden kanssa ovat lähes aina positiivisia. Joskus jos jokin ei menekään kuten suunniteltua tai asiakkaan kiukku purkautuukin kuskille, osaa hyvä kuljettaja peittää oman kireytensä.”Tavoitteena on, että tilanne päättyy aina positiiviseen tunnelmaan ja että asiakas on tyytyväinen sekä kuljettajaan että kuljetusyritykseen. Ei siellä nyt vitsejä väännellä ehkä, mutta pyritään rentoon meininkiin.”

Tärkeintä työssä on lukea asiakasta: osa puhuu ja juttelee avoimesti, osa taas tykkää olla omissa oloissaan. Reijo kertoo, että iän karttuminen opettaa lukemaan ihmisiä. Mitä enemmän on omia kokemuksia, sitä helpompi on kohdata ihmisiä.

Politiikka, uskonto ja sairaudet ovat tunnetusti aiheita, joista käytösoppaatkin neuvovat vaikenemaan kahvipöytäkeskusteluissa. Ja hyvä ohjenuora se on taksikuljettajallekin – yhdellä poikkeuksella:

”Sairauksista ihmiset itse puhuvat usein ajon aikana avoimesti, joillain voi olla tarvekin kertoa kuljettajalle asioistaan”, Reijo sanoo. Hän saa usein esimerkiksi todistaa sitä iloa, kun asiakas kotiutuu sairaalasta.

”Se mitä täällä peltikopin sisällä puhutaan, jää tänne”, Reijo sanoo.



Niina, 28, on ajanut helmikuun lopusta lähtien osa-aikaisesti taksia. Päälle pari kuukautta on siis takana ja työ tuntuu mukavalta.

Lue lisää
 ×
Ajotyössä sukeltaa erilaisiin ajatusmaailmoihin

”Olen tykännyt kyllä. Parasta työssä ovat ihmiset – asiakaspalvelu on keskeinen asia kuljettajan työssä. On mielenkiintoista tavata erilaisia ihmisiä ja kuuntelen tosi mielelläni heidän juttujaan, olivat ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Aina niistä oppii uutta.”

Niina on tehnyt ajoja päiväsaikaan, ja viime aikoina hän on tuurannut toista kuljettajaa lasten koulukyydityksissä. Työpäivän paras hetki onkin, kun lapset muistavat hänet edelliseltä ajolta ja tulevat iloisena vastaan.

”Hassua huomata, että lapset alkavat odottaa tiettyä kuljettajaa, ja he ovat onnessaan, kun tulen paikalle. Se tuntuu kivalta.”

Sattuman kautta kuljettajaksi

Niina kävi taksikoulutuksen kotiseudullaan Kajaanissa. ”Porukat patisti”, hän kertoo. Koulutus jäi kesken, kun Niina innostuikin hierojaopinnoista ja muutti niiden perässä Espooseen.

Uudella paikkakunnalla taksikuljettajan työ tuli uudestaan ajankohtaiseksi, kun Niina halusi vielä miettiä hierontayrittäjäksi lähtemistä. Hän huomasi Ohjaamon rekrytointitilaisuuden, jossa sai kuulla lisää kuljettajakoulutuksesta.

”Minulta puuttui aiemmasta koulutuksesta paikallistuntemuksen osuus. Saimme sovittua, että suoritan sen ja kertaan myös muita tarpeellisia juttuja, kuten lakiasioita”, Niina kertoo.

Niina on ajanut jo nuorempana kevytmoottoripyörää, ja pidemmät ajomatkat henkilöautolla tulivat tutuksi Kajaanissa asuessa. Kun ura ammattikuljettajana alkoi, tarttui hän ison invataksin rattiin.

”Ihan hetken mietin, että olisihan tämän voinut henkilöautostakin aloittaa. Mutta ison auton kanssa oppii kyllä ketteräksi ajan kanssa”, Niina naurahtaa.

Tarinoita ajaessa ja tauoilla

Millaista kuljettajan perusarki sitten on? Rentoa, itsenäistä ja vapaata. Jos ajaessa tulee yllättäen haasteita, ne tulee enimmäkseen ratkoa itse.

”Tosin minulle on tullut toistaiseksi tosi vähän niitä hankalampia tilanteita vastaan”, Niina sanoo. Jos asiakas ei ole esimerkiksi pystynytkään maksamaan, on se selvitetty yhdessä.

”Selvitän asiat aina puhumalla. On tärkeää löytää yhteisymmärrys. Hyvä kuljettaja on ymmärtäväinen ja laittaa asiakkaan etusijalle”, hän sanoo.

Niina kertoo, että koulukuljetuksia tehdessä tulee kuljettua aika samoja reittejä, ja tolpalla puolestaan on asiakkaissa ja reiteissäkin enemmän vaihtelua. Tarkka määränpää voi löytyä joskus vasta pienen etsimisen jälkeen.

Niina sanoo, että työ sopii monenlaiselle ihmiselle, kunhan vain tykkää ajaa ja on sosiaalinen. ”Ainoa rajoite varmaan on, että osaa kohdata asiakkaat oikealla tavalla.”

Tuleeko sosiaalisessa taksikuljettajan työssä sitten ikinä yksinäistä?

”No ehkä välillä, jos on hiljaista. Silloin ei auta kuin istuskella autossa. Ja silloin voi myös iskeä väsymys, kun ehtii jo vähän tylsistyä”, Niina sanoo. Hän tosin osaa varautua tyhjiin hetkiin: ”Otan tauolle puhelimen tai kirjan mukaan. Luen esimerkiksi nyt Terry Pratchettin fantasiakirjoja”, hän kertoo.

Tarinoita kuulee myös ajaessa ja siitä Niina nauttiikin työssä.

”Aiemmin mulla on ollut aika kapeasti kokemusta erilaisista ihmisistä ja omat piirit ovat olleet aika pienet. Tässä työssä oppii tuntemaan ihmisiä ja ymmärtämään heidän ajatustapojaan. Kuljettaja ei voi esittää omia mielipiteitään, mutta sen sijaan oppii logiikan jyrkkienkin näkemysten takana. Se on hyvin mielenkiintoista.

Barona/Kovasen uusin rekry, nyt FixuTaxi-brändin alla. Ainakin copywriterit on saaneet työtä.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2018, 22:08:09 kirjoittanut l'uomo normale »
And madness and despair are a force.

Make M

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 775
  • Liked: 1872
Menevä Oy voitti Uudenmaan Kelakyytien kilpailutuksen Uudellamaalla. Sairaaloihin, terveyskeskuksiin, fysioterapiaan tms. Kelakyyteihin oikeutetut joutuvat 1.4.2019 alkaen käyttämään Uudellamaalla pelkästään Menevän autoja. Menevän kilpailukyky perustuu pitkälti halvan vierastyövoiman palkkaamiseen.

Menevä on julistautunut syrjinnästä vapaaksi alueeksi.
https://meneva.fi/fi/node/67

Lainaus
Noudatamme toiminnassamme seuraavia periaatteita:

§ 1 Automme ja toimitilamme ovat syrjinnästä vapaita alueita - me toivotamme kaikki tervetulleiksi!

Tarkoittaako "kaikki" todellakin kaikkia? Ovatko esimerkiksi kansallismieliset, etnonationalistit, PVL-väki yms. todellakin tervetulleita Menevälle töihin tai asiakkaiksi? Vahva epäilys herää, että kaikki sentään eivät kuitenkaan ole tervetulleita. Eli Menevä tässä todennäköisesti valehtelee.

Lainaus
§ 2 Kohtelemme kaikkia asiakkaitamme ja työntekijöitä tasavertaisesti riippumatta henkilön sukupuolesta, iästä, etnisestä alkuperästä, uskonnosta tai vakaumuksesta, mielipiteestä, terveydentilasta, vammaisuudesta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai muista henkilöön liittyvistä ominaisuuksista.

Kun mielipiteisiinkin suhtaudutaan Menevässä tasavertaisesti, kansallismieliset, etnonationalistit, PVL-väki yms. voivat ilmeisesti esittää mielipiteitään vapaasti Menevän autoissa ja toimitiloissa. No tuskinpa vaan.

Suhtautuuko Menevä suvaitsevaisesti ja tasavertaisesti esimerkiksi Lähi-Idästä tai Afganistanista saapuneihin, seksuaaliset taipumuksensa lapsiin kohdistaviin miehiin? Arvot kohdillaan?

Lainaus
Monilla kuljettajistamme on etninen tausta ja haluamme erityisesti puuttua heidän työssä kohtaamaan syrjintään. Epäasiallista kohtelua kohdistuu taksinkuljettajiin niin asiakkaiden kuin muiden taksialan toimijoiden taholta. Tämä ilmenee muun muassa sanallisena loukkauksena, töiden vaikeuttamisena, välttelemisenä, häirintänä ja asiakkaiden toimesta ääritapauksessa myös fyysisenä väkivaltana. Haluamme alentaa kynnystä ilmoittaa kohdatusta syrjinnästä tai muusta epäasiallisesta käytöksestä - otamme asian vakavasti.

Sairaiden ja vammaisten on siis 1.4.2019 alkaen Uudellamaalla Kelakyydissä ollessaan parempi pitää turpansa tukossa, mikäli heillä on kansallismielisiä ajatuksia. Muuten Menevän ilmoituskynnys voi ylittyä.

Näin se arkipäivän mokutus vääjäämättä ja armottomasti etenee...




Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 900
  • Liked: 5786
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Noi KELA- ja SOTE-kyydit ovat ja tulevat tulevaisuudessa olemaan sellaista apua kurjalistolle josta ei auta valittaa. Ajajat niihin valitaan hinnan perusteella. Koska maksajana KELA niin se kyydin laatu ei kamalasti kiinnosta.
Nämä mummokyydit kun ei vät aivan niitä halutuimpia nykyään ole.

Kynnelle kykenevät, eli he joille muutama kymppi taksiin ei taloutta kaada käyttävät oikeita takseja. Niitä sellaisia premium palveluita joita jo mainostellaankin.

VeePee

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 559
  • Liked: 4690
Lainaus
Monilla kuljettajistamme on etninen tausta ja haluamme erityisesti puuttua heidän työssä kohtaamaan syrjintään. Epäasiallista kohtelua kohdistuu taksinkuljettajiin niin asiakkaiden kuin muiden taksialan toimijoiden taholta. Tämä ilmenee muun muassa sanallisena loukkauksena, töiden vaikeuttamisena, välttelemisenä, häirintänä ja asiakkaiden toimesta ääritapauksessa myös fyysisenä väkivaltana.
Käytännössä tämä tarkoittaa tietenkin tilanteita, joissa kelataksilainen vanhus tai vammainen tuskastuu kun taksia ei kuulu ja kun se ehkä lopulta tulee niin ärtyneenä saattaa esittää kritiikkiä taksiyhtiön toiminnasta. Tai kun kuljettaja ei löydä perille "Meilahden sairaalaan" vaan näpräilee navigaattoriaan epätoivoisesti ja kyselee kyytiläiseltä, että "Ma ei louta. Sine kerto reitti jos haluta sine menna!"

Turpa tukkoon asiakas ja tyydy kohtaloosi kun muutenkin siinä veronmaksajan piikkiin ajelet.
:facepalm:

käpykaarti

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 8 508
  • Liked: 8464
  • Riippumaton selvittelijä
Lainaus
Monilla kuljettajistamme on etninen tausta

Heh. Että ihan etninen tausta monilla. Mitäs robotteja ne loput on?

Tämä sana etninen on kyllä bullshit-mittari vailla vertaa. Jos tekstissä hehkutellaan jotain etnisyyttä  jonain ihmeellisenä ja kauniina ja absoluuttisena hyvänä ja oikeana asiana, on tekstin tuottaja todennäköisesti umpimielinen mocuttaja.

Wikipediasta:
Lainaus
Etnisellä ryhmällä tarkoitetaan ihmisjoukkoa, jonka katsotaan muodostavan erillisen ryhmän, joka perustuu sen jäsenten yhteiseen kulttuuriperintöön, uskontoon, kieleen, alkuperämaahan tai ulkonäköön. Etnisyyden käsite viittaa niihin kulttuurisiin piirteisiin, joita käytetään tämän ryhmittelyn pohjana. Etniset ryhmä korreloivat kielialueiden kanssa ja ryhmien väliset etniset ja kielelliset rajat ovat usein samoja.

Vai onko niin, että nämä mocutaxilaiset ovat ksenofiilejä, joille suomalaisuus ei ole mitään?
Vasara kädessä kaikki näyttää naulalta.

Don Nachos

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 156
  • Liked: 407
*ttu että on siepannut tämä uudistus!

Suomen taksisysteemi on maailman helppokäyttöisin ja nyt se on samanlainen sekava viidakko kuin muaallakin. Nyt on pakko alkaa neuvottelemaan hinnasta AINA kun hyppää taksiin. Ja jos ei hinta maistu, niin ulos etsimään toista.

Menin saman matkan ees-taas ja hintaeroa oli 8€. Matkaa oli 7km.

Tää on sitä markkinavapautta: palvelut heikkenee ja hinnat nousee.

Stadissa tilanne tulee paranemaan, kun ulkomaiset ”kilpailijat” rantautuu tänne ja pudottaa hintoja, mutta maakunnissa asuvia käy sääliksi, kun siellä voidaan ryöstää kaksin käsin.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2018, 09:02:26 kirjoittanut Don Nachos »
"Religion was invented when the first con man met the first fool."
- Mark Twain

”Wheel is older invention than a wall”
- Donald Trump

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 900
  • Liked: 5786
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
^
Mitäs kummaa.

Ei tästä nyt niin kovin kauaa kun hipsteri lauma ulvoi kurkku suorana vapautuksen puolesta. Oli kuulemma kallista.
Me vastustajat oltiin niin juntteja ja wanhanaikaisia.

Naattikaa libertaristit ja muut kokkareet nyt. On nääs vapaata.

Punaniska

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 662
  • Liked: 6241
  • patataantumuksellinen arkkikonservatiivi pimeästä
*ttu että on siepannut tämä uudistus!

Suomen taksisysteemi on maailman helppokäyttöisin ja nyt se on samanlainen sekava viidakko kuin muaallakin. Nyt on pakko alkaa neuvottelemaan hinnasta AINA kun hyppää taksiin. Ja jos ei hinta maistu, niin ulos etsimään toista.

Menin saman matkan ees-taas ja hintaeroa oli 8€. Matkaa oli 7km.

Tää on sitä markkinavapautta: palvelut heikkenee ja hinnat nousee.

Stadissa tilanne tulee paranemaan, kun ulkomaiset ”kilpailijat” rantautuu tänne ja pudottaa hintoja, mutta maakunnissa asuvia käy sääliksi, kun siellä voidaan ryöstää kaksin käsin.

Ruotsissa taksit vapautettiin ajat sitten. Seurauksena hinnat nousivat, koska vähemmän ajosuoritteita, mutta kulut juoksivat vanhaan malliin.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

migri

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 380
  • Liked: 3675
  • Islamophobia. A made up clown world word.
*ttu että on siepannut tämä uudistus!

Suomen taksisysteemi on maailman helppokäyttöisin ja nyt se on samanlainen sekava viidakko kuin muaallakin. Nyt on pakko alkaa neuvottelemaan hinnasta AINA kun hyppää taksiin. Ja jos ei hinta maistu, niin ulos etsimään toista.

Menin saman matkan ees-taas ja hintaeroa oli 8€. Matkaa oli 7km.

Tää on sitä markkinavapautta: palvelut heikkenee ja hinnat nousee.

Stadissa tilanne tulee paranemaan, kun ulkomaiset ”kilpailijat” rantautuu tänne ja pudottaa hintoja, mutta maakunnissa asuvia käy sääliksi, kun siellä voidaan ryöstää kaksin käsin.
Näyttäis ettei sinun kohdallasi ole sitten osunut kuskiksi ihqua somalia, afgaania tai vaikka kenialaista vai mistä moinen ulvonta? VHM on ilmeisesti ollut kuskin paikalla? Ei huolta, kyllä ne on kohta kaikki kuukereita. Tosin onko vihervasemmistolaisella ituhipillä ylipäätään varaa/syytä ajaa taksilla? Se hiilijalanjälki jne... Tai no, antoihin se Janikin esimerkkiä.

Kattomies

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 109
  • Liked: 146
Menevä Oy voitti Uudenmaan Kelakyytien kilpailutuksen Uudellamaalla. Sairaaloihin, terveyskeskuksiin, fysioterapiaan tms. Kelakyyteihin oikeutetut joutuvat 1.4.2019 alkaen käyttämään Uudellamaalla pelkästään Menevän autoja. Menevän kilpailukyky perustuu pitkälti halvan vierastyövoiman palkkaamiseen.

Menevä on julistautunut syrjinnästä vapaaksi alueeksi.
https://meneva.fi/fi/node/67

Lainaus
Noudatamme toiminnassamme seuraavia periaatteita:

§ 1 Automme ja toimitilamme ovat syrjinnästä vapaita alueita - me toivotamme kaikki tervetulleiksi!

Tarkoittaako "kaikki" todellakin kaikkia? Ovatko esimerkiksi kansallismieliset, etnonationalistit, PVL-väki yms. todellakin tervetulleita Menevälle töihin tai asiakkaiksi? Vahva epäilys herää, että kaikki sentään eivät kuitenkaan ole tervetulleita. Eli Menevä tässä todennäköisesti valehtelee.

Lainaus
§ 2 Kohtelemme kaikkia asiakkaitamme ja työntekijöitä tasavertaisesti riippumatta henkilön sukupuolesta, iästä, etnisestä alkuperästä, uskonnosta tai vakaumuksesta, mielipiteestä, terveydentilasta, vammaisuudesta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai muista henkilöön liittyvistä ominaisuuksista.

Kun mielipiteisiinkin suhtaudutaan Menevässä tasavertaisesti, kansallismieliset, etnonationalistit, PVL-väki yms. voivat ilmeisesti esittää mielipiteitään vapaasti Menevän autoissa ja toimitiloissa. No tuskinpa vaan.

Suhtautuuko Menevä suvaitsevaisesti ja tasavertaisesti esimerkiksi Lähi-Idästä tai Afganistanista saapuneihin, seksuaaliset taipumuksensa lapsiin kohdistaviin miehiin? Arvot kohdillaan?

Lainaus
Monilla kuljettajistamme on etninen tausta ja haluamme erityisesti puuttua heidän työssä kohtaamaan syrjintään. Epäasiallista kohtelua kohdistuu taksinkuljettajiin niin asiakkaiden kuin muiden taksialan toimijoiden taholta. Tämä ilmenee muun muassa sanallisena loukkauksena, töiden vaikeuttamisena, välttelemisenä, häirintänä ja asiakkaiden toimesta ääritapauksessa myös fyysisenä väkivaltana. Haluamme alentaa kynnystä ilmoittaa kohdatusta syrjinnästä tai muusta epäasiallisesta käytöksestä - otamme asian vakavasti.

Sairaiden ja vammaisten on siis 1.4.2019 alkaen Uudellamaalla Kelakyydissä ollessaan parempi pitää turpansa tukossa, mikäli heillä on kansallismielisiä ajatuksia. Muuten Menevän ilmoituskynnys voi ylittyä.

Näin se arkipäivän mokutus vääjäämättä ja armottomasti etenee...

Menevä voitti jo aiemmin Päijät Hämeen Kela-ajot on niitä siis välittänyt 1.7.2018 lähtien. Suurimman osan kyydeistä ajaa Lahden taksit, sitten kiire apuna on ollut heidän omia, Helsingin ja yksittäisiä takseja. Ovat maksaneet ja maksavat jopa kiinteää takuukorvausta ja päälle provikkaa.


Pitkään ovat myös ajaneet Helsingissä ylivuotona ns. sosiaalikyytejä, mihin siis ei kaupungin omat (Palmian) autot riitä.


Uudellamaalla homman veti vihkoon kyllä ihan itse "vanhan liiton väki", joka koostuu valtaosin Lähitaksin ja Taksi Helsingin johdosta. Menivät yhteistyöyrityksensä kautta tekemään niin huonon (halvan) tarjouksen, että ei siihen sitten autoja löytynyt. Vai miltä kuulostaisi 25 - 30 %:n palkan alennus ja melko yksipuoliset sanktiot. Kela sitten päätti lopettaa tuon perseilyn ja Menevä jatkaa 1.4 lähtien, ainakaan huonommin ei voi mennä, sellaisen työnäytteen HUT (Helsingin ja Uudenmaan taksit) antoi. Ja tosiaan Menevä vain välittää kyydit, hakevat jo nyt autoja ajamaan niitä mm. Lähitaksin ja Taksi Helsingin joukosta. Olen jopa itse miettinyt, että voisi tarjoutua mukaan, jos sopimus on määräaikainen 3 vuotta ja hinta sekä ehdot kohtuulliset.

Ei se vain enää ollut tätä päivää, että vain harvoilla ja valituilla oli lupa harjoittaa taksitoimintaa, etenkin, kun alan liikevaihdosta yhteiskunta maksaa (maksoi) liki puolet ja siltikin työnantajille oli ja on ylitsepääsemätöntä noudattaa työ- tai työaikalakeja. Ehkä sanat taksirenki ja provisiopalkkaus kuvaa alaa edelleen hyvin. Että onhan se nyt hyvä, että jokainen jolla on eväät voi hakea luvat ja ruveta ajamaan itse, ehkä se vaikuttaa myös siihen, että työntekijänkin oikeudet paranee.


Ja melkoinen mokuimperiumi on Menevän omistajilla, siis Menevän lisäksi jokunen taksi- ja pikkubussifirma, mutta kai siellä vielä ainakin yli puolet porukasta on "valtaväestöä". 
« Viimeksi muokattu: 24.12.2018, 10:20:59 kirjoittanut Kattomies »

Ajattelija2008

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 834
  • Liked: 7291
Minä olen vähentänyt taksin käyttöä paljon jo vuosia sitten, kun ulkomaalaiset tulivat taksinkuljettajiksi Helsinkiin. Nimittäin kun tilaa taksin, niin joutuu jännittämään, osaako kuljettaja edes Rautatieasemalle tai osaako käyttää navigaattoria.

USA:ssa tämä jännitysnäytelmä kuului aina taksin tilaamiseen.

Olisi markkinarako taksifirmalle, jolla on vain päteviä kuljettajia.

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 900
  • Liked: 5786
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Olisi markkinarako taksifirmalle, jolla on vain päteviä kuljettajia.

Kyllä näistä on jo mainoksia. Kovanenkohan se mainosti premiumpalvelua. Kustantaa tietysti sitten jonkin verran. Eli karsii myös rupuasiakkaat sotkemasta S-Rommelin sisustaa. :)

Tagit: taksilaki