UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2016-04-15 MTV: Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle  (Luettu 130435 kertaa)

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 8 565
  • Liked: 4053
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Ihan varmasti olette huolissanne eläkeläisistä joita mahdollisesti huijataan takseissa😂.

Äidin rahoitusta nauttivana peräkammarinpoikana olen totta kai huolissani hänen rahavarojensa riittävyydestä.  ;D
And madness and despair are a force.

Beef Supreme

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 309
  • Liked: 982
  • Oma porukka turvassa!
En tiedä miksi Paulo epäilet hommalaisten motiiveja. Uudistuksen olisi voinut tehdä järkevästikin. Valtio voisi edes joskus tehdä sen miksi sille veroja maksetaankin: suojella kansalaisiaan ja samalla mahdollistaa näiden vapaan liiketoiminnan. Taksihimmeli nyt vain sählättiin. En tiedä miksi tämän toteaminen on pahasta. Omaa äitiäni 80 vee on huijattu taksissa ja kelan kyyti jäänyt tulematta. Tuntuuko nyt hyvältä vittuilla puolisokean lesken avuttomuudelle?

Parempaa viikonloppua sinulle.

Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 19 757
  • Liked: 28441
  • Populismia ja äärioikeistolaisuutta jo v:sta 2010
Ihan varmasti olette huolissanne eläkeläisistä joita mahdollisesti huijataan takseissa😂. Tokihan kaikkea edistystä ja kaupan ja yritystoiminnan vapauttamista voidaan jarruttaa samasta syystä. Kun olette huolissaan vanhuksista. Kunnon jeesustelua.

Olen taatusti vaikeammin kusetettava kuin esim. sinä, mistä jo asennoitumisesi kertoo. En silti pidä valtiollisesta kusetusmahdollisuuden järjestämisestä, johon uskon mamujen hanakimmin tarttuvan.

Kattomies

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 85
  • Liked: 112
... et siis koe ongelmaksi sitä että uusi laki mahdollistaa asiakkaan kusettamisen? Ilman muuta on asiakaslampaan vika että joutuu systeemien muuttuessa huijatuksi. "Vapaa hinnoittelu" on epärehelliselle yrittäjälle lupa kiskoa ylihintaa kunnes hitainkin kuluttaja on oppinut viidakon uudet säännöt.


No jos se on teille se todellinen ongelma että joutuu kusetetuksi, niin en kyllä näe sitä itselleni ongelmana. Se kertoo vaan teistä jotain.

Keitä ovat "te?"

Olet sä hieno mies. Vähät niistä eläkeläisistä tai ihmisistä jotka ovat eläneet Sipilään asti yhteiskunnassa joka toimii ennustettavasti ja jossa kiskonta on lailla kielletty. Valepoliisi vieköön mokomat kun eivät osaa pitää puoliaan 2018 Suomessa.


Kun tilaa taksin keskuksesta tai ottaa ison narikan auton, homma toimii kuten ennenkin, ja vaikka uusista huijaritakseista varoitellaan, niistäkin valtaosa toimii säntillisesti.


Osattiin sitä huijata ennenkin, etenkin aikana ennen mittareita tai nyttemmin vaikka yhteiskuntakyydeissä. Myös Taksiliitolla ja työnantajilla ylipäätään on vähän tekohurskas asenne, työsopimus- ja työaikalaki ovat edelleen useille työnantajille täysin tuntemattomia. Nyt sentään meidän keskus on ruvennut päsmäröimään, että asiat pitää hoitaa kunnolla. Kuka uskoo, että v. 2018 työntekijä joutuu penäämään esim. työterveyshuollon tai työvaatteiden perään.

Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 19 757
  • Liked: 28441
  • Populismia ja äärioikeistolaisuutta jo v:sta 2010
Lainaus
Kun tilaa taksin keskuksesta tai ottaa ison narikan auton, homma toimii kuten ennenkin

En kauheasti epäile. Mutta missä siis oli koko homman pihvi? Ihan parhaimmillaan voidaan päästä samaan, mikä ennen oli lähes itsestäänselvyys.

Kattomies

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 85
  • Liked: 112
Lainaus
Kun tilaa taksin keskuksesta tai ottaa ison narikan auton, homma toimii kuten ennenkin

En kauheasti epäile. Mutta missä siis oli koko homman pihvi? Ihan parhaimmillaan voidaan päästä samaan, mikä ennen oli lähes itsestäänselvyys.

Taksialan tai muunkaan sääntely ei kai sinänsä voi olla itsetarkoitus. Kai kannattajat odottavat, että kilpailu parantaa saatavuutta (on jo osin totta) ja laskee hintoja/hintavaihtelua. Onhan se ollut hölmöä, että taksiyrittäjä ei voinut aiemmin laajentaa kuin käytännössä filungilla, lupasuhmurointi oli yleistä ja "renkinä" piti ajaa pk-seudulla jopa yli 10 v, että sai oman luvan.


Nyt sitten valittiin toinen ääripää, luvan saa nyt liian helposti. Mikäänhän ei olisi estänyt, että edelleen pitää olla "tietoa ja taitoa". Mutta kuten sanottua, nyt voi laajentaa yritystä, aloittaa ilman vuosien ajamista tai ajaa esim. sivutoimisena, esim. sesonkimatkailussa. Kyllä tuossa toki mieleen tulee, että lakia on sorvattu tiettyä ryhmää ajatellen, esim. kielitaitovaade on niin olematon.


Itse palkkakuskina koen, että enemmän hyötyä kuin haittaa on uudesta laista.




Uuno Nuivanen

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 19 757
  • Liked: 28441
  • Populismia ja äärioikeistolaisuutta jo v:sta 2010
Se oli ennen kuin apteekkilupa (rikastua). Mutta liian äkkiä villiin itään meni. Edelleenkin asiakkaan kannalta kallistui keskimäärin, ja muuttui epäluotettavaksi. Toki kuski tykkää jos saa enemmän rahaa, ja sinäkin voit nyt ruveta isännäksi, kun Afrikasta saa halvat kuskit, joiden perheen Kela elättää.

Veikko

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 427
  • Liked: 10866
  • "Ich bin Jude"
--

Itse palkkakuskina koen, että enemmän hyötyä kuin haittaa on uudesta laista.

Itse asiakkaana koen, että uudesta laista on enemmän haittaa kuin hyötyä.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Beef Supreme

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 309
  • Liked: 982
  • Oma porukka turvassa!
Itsehän en ole ajanut taksilla vuosiin. Poika heittää lentokentälle ja bussillakin pääsee. Ei eiis ole omaa lehmää tässä ojassa, eikä minua ole huijattu hinnoilla koskaan, missään, vaikka ulkomaisia asuinpaikkoja on toista kymmentä. Tai no, on huijattu sillä tavalla että maksoin valkoisen miehen hinnan, mutta se kuului asiaan eikä menetys ollut edes taskurahoista pois.

Mitä vikaa olisi yrittäjän kannalta siinä että hinnoittelu olisi säännelty? Kuluttajaa ei kiinnosta mikään muu kuin se että kyydin saa eikä hinta ole arpapeliä. Koko muu uudistus ei ainakaan allekirjoittanutta kiinnosta tippaakaan, ainoastaan se ettei vanhuksia ja muita toisista riippuvaisia vihjeettömiä huijata. Kilpailuun kuuluu ymmärtääkseni paremman palvelun tarjoaminen halvemmalla. Asiakas valitsee saatavilla olevista edullisimman. Kaikki muu on huijausta.

Kaikki ovat varmaan kuulleet ex-itäblokin kapakkahuijauksista? Kauniit tytöt houkuttelevat turistimiehiä baariin, miehet tarjoavat drinkit, drinkki maksaakin e 200. Maksat tai saat turpiisi. Poliisia ei kiinnosta koska "vapaa hinnoittelu!" Juuri tällaiset pikku jutut erottivat ennen Suomen muusta maailmasta. Kuka hyväksyy Suomen muuttamisen kaalimaaksi? Taksialan villiintyminen on yksi askel. Portsarifirmojen siirtyminen gangsterien haltuun on toinen. Tupakan, viinan ja jopa elintarvikkeiden salakuljetus ja myynti verottajan ohi on kolmas. Ravintolatoiminnan muuttuminen kokonaan rahanpesuksi on neljäs. Ja hei presto, Suomi onkin Ruotsi!

Suomi, Pohjolan Latvia. Hieno homma.

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 716
  • Liked: 5273
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Kaikki ovat varmaan kuulleet ex-itäblokin kapakkahuijauksista? Kauniit tytöt houkuttelevat turistimiehiä baariin, miehet tarjoavat drinkit, drinkki maksaakin e 200. Maksat tai saat turpiisi. Poliisia ei kiinnosta koska "vapaa hinnoittelu!"

Näinhän kehitys menee.

Toisaalta tuossa taksihinnoittelussa on iloinenkin piirre. Eräs arveli, että nyt pikkujouluissa alkaa jakkupuvuile mittari maksamaan.
Ja onhan se kiva livertalisti kalkkunalle tylliä susannakoski. että kakssataa tai kävele. Kunnon huutokauppa tolpalla pystyyn. :D

Paju

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 470
  • Liked: 470
Lainaus
Juhlijoiden ei esimerkiksi tarvitse enää vaeltaa samalle taksitopalle ja muodostaa paikalle hitaasti etenevää jonoa. Taksin voi pysäyttää käsipystyllä tien poskestakin.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005902780.html?fbclid=IwAR3lW175RSs9nxMhsGqmuByl-phDWiamyzaL2ijTkG1xblhwhdC-P69B_F0

Näinhän olen monta kertaa tehnyt. Bussipysäkillä tai sen lähellä, ja muutkin baarin edessä, minä kerran näin. Olenko ollut rikkeellinen, tai laittomuuksia harjoittamassa?

Ennenhän lennosta nappaaminen oli vielä helpompaa, kun hinta oli ennakoitavissa. Tolpalla vielä pystyy periaatteessa vertaamaan hintoja ja valitsemaan haluamansa taksin (btw, käsittääkseni asiakkaan ei ole koskaan ollut pakko ottaa tolpalta ensimmäistä autoa, joten siinäkään mikään ei muuttunut), mutta nykyään on onnenpeliä, millaisen taksin ja millä hinnalla sattuu lennosta saamaan.

E: Oikeastaan tämä pelaa välitysfirmojen pussiin. Kun ennen oli vilkkaalla paikalla helpompi ottaa taksi lennosta kuin tilata puhelimitse, nyt tilattu taksi saattaakin olla helpompi vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2018, 14:05:16 kirjoittanut Paju »

Khalifatta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 658
  • Liked: 1898
Tässä vähän taksikyytiä pariisilaisittain:

[quote]Pariisilainen huijaritaksi ei päästänyt turisteja ulos autostaan ja kaahasi ympyrää, vaikka nämä soittivat poliisille - vaati 250 euron maksua kyydistä

Kahden thaimaalaisturistin kuvaamat videot veivät pariisilaisen pimeän taksinkuljettajan vankilaan, ranskalaismedia uutisoi.

Le Parisien -lehden mukaan 25-vuotias Enock C. syyllistyi kiristykseen ja laittomaan taksitoiminnan harjoittamiseen. Hän sai vuoden vankeustuomion, josta neljä kuukautta annettiin ehdollisena.

Tuomio liittyi parin viikon takaiseen kyytiin Charles de Gaullen lentokentältä keskustaan. Kuljettaja yritti periä kyytiläisiltään 247 euron maksua. Kun nämä eivät suostuneet summaa pulittamaan, hän lukitsi ovet ja lähti ajamaan kovaa vauhtia ympäri Pariisia.

Kyyditettävät yrittivät samaan aikaan soitella myös poliisille. Viranomaisista ei ollut apua, sillä ulkopaikkakuntalaiset eivät tienneet, missä he olivat, ja auto oli jatkuvasti liikkeessä.

Tapauksesta useita videoita Youtubessa julkaissut Charkrid Thanhachartyothin kertoi videoidensa yhteydessä, Facebookissa ja Le Parisienille, että pitkien ja tuloksettomien neuvotteluiden jälkeen hän suostui matkustuskumppaninsa kanssa maksamaan kuljettajalle 200 euroa. Vaihtoehtoja ei juuri ollut, matkalaukut olivat auton takakontissa.

Varoittava esimerkki

Thanhachartyothin oli Pariisissa niin lyhyen aikaa, ettei hän vaivautunut käyttämään aikaansa rikosilmoituksen tekoon. Hän totesi julkaisseensa videot vain varoittavana esimerkkinä muille thaimaalaisille ja matkailijoille.

Videot lähtivät kuitenkin leviämään ja paikalliset veivät tapauksen eteenpäin. Kuljettaja tunnistettiin videoilta helposti, sillä niistä kävi ilmi myös hänen autonsa rekisterinumero.

Oikeudessa Enock C. väitti, ettei kyydin hinta ollut hänen mielestään liian kallis ja ettei hän päättänyt sitä itse vaan sen teki hänen käyttämänsä kännykkäsovellus. Hän myös kiisti estäneensä kyytiläisiään lähtemästä. Tämä väite kumottiin helposti videotodisteilla.

[/quote]

Ja "ullllaatus", että "pariisilainen" oli ihan "pariisilaisen" näköinen...

loput:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/7ed83cec-d135-4b23-9246-b2ac5e5c5e2d
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Kari Kinnunen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 716
  • Liked: 5273
  • Antaa olla. Ei jaksa enää
Muutettu:

No selvisihän se mikä koko "uudistuksen" taustalla on:
"
 Tämä taksiuudistus on ilmeisesti yksi konkreettisimmista keinoista päästä eroon maalaisista. Se on kuulkaa talvi tulossa ja kun laitetaan baarista ulos valuva porukka suorittamaan kävellen kotimatka (joka voi olla kaikkea 2 kilometrin ja 60 kilometrin välillä), aletaan päästä harvaan asuttujen seutujen omalla autolla ajavista maailman saastuttajista tehokkaasti eroon. Ja koska liikkuvaa poliiseja ei ole nähty näillä seuduilla vuosikausiin, voi olla myös varma siitä, että kännissä ajelu muodostuu varteenotettavaksi vaihtoehdoksi tiettyyn profiiliin kuuluvissa. Siinä voi kuitenkin kätevästi mäsäyttää päin kalliota ja heittää kerralla autollisen väkeä pilven reunalle. Tai vaihtoehtoisesti yksin ajellessa keilata lukuisia maalaisia tien pintaan yhdellä reissulla.
"

http://not-the-life-i-ordered.blogspot.com/2018/11/the-old-and-waistless.html


« Viimeksi muokattu: 24.11.2018, 20:59:14 kirjoittanut Kari Kinnunen »

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 8 565
  • Liked: 4053
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Baronalla oli sponsoroitua viestiä Facebookissa. Kuulostaa niin hyvältä, että ihmettelen että heidän täytyy Facebookissa rekrytä.

Lainaus
Kuljettaja

Haemme joukkoomme luotettavia ja asiakaspalveluhenkisiä kuljettajia koko- ja osa-aikaisiin työsuhteisiin pääkaupunkiseudun alueelle. Ajokalustona toimivat uusimmat hyvin varustellut Mercedez-Benzin henkilöauto- ja tilataksit nelivedolla.

Palvelemme asiakkaitamme suomeksi, joten odotamme sinulta sujuvaa suomen kielen taitoa (muun kielitaidon katsomme eduksi). Arvostamme myös hyvää paikallistuntemusta pääkaupunkiseudun alueesta, sekä kykyä sopeutua vaativiin ja haastaviinkin tilausajoihin.

Työhön valituille, taksinkuljettajiksi koulutettaville järjestämme ilmaisen koulutuksen Cabonline Akatemian kautta. Suoraan ammattiin valmistava koulutus on kestoltaan n. kaksi viikkoa, jonka jälkeen pääset perehdytyksen kautta työelämään. Tarjoamme kokoaikaiseen työsuhteeseen työllistyville henkilöille perehdytyksen ajaksi (3kk) kiinteän palkan, jonka jälkeen palkkaus muuttuu provisiopalkkaukseksi. Voit myös hakea tehtävään jo suoritetulla taksinkuljettajan pätevyydellä.

Hae kuljettajaksi

Lainaus
Yrittäjä

Oletko kiinnostunut taksiyrittäjyydestä avaimet käteen -mallilla? Meille yrittäjäksi lähtiessä sinun ei tarvitse keksiä autoa uudelleen, vaan pääset aloittamaan liiketoiminnan suoraan valmiilla ja toimivaksi todetulla mallilla suomalaisen huippubrändin alla.

Meillä on pitkä ja erittäin laaja kokemus vastaavan kaltaisesta taksiyrittäjyydestä muissa Pohjoismaissa, joissa yrittäjiä on noin 3500. Tarjoamme monipuolisia yrittäjämalleja, jotka mahdollistavat yrittäjyyden aina yhden kuljettajan yrittäjistä jopa sadan kuljettajan kokonaisuuksiin.

Sen lisäksi, että työskentelet itsellesi, pääset myös nauttimaan yhteistyökumppanuuden eduista:
– Edullisen ja laadukkaan auton hyvillä ehdoilla
– Laajan asiakaskunnan: VIP-kuljetuksia ja tilausajoa
– Digitaalisen välitysjärjestelmän ja raportointivälineet
– Keskitetyt, edulliset hankintaedut mm. vakuutuksiin, renkaisiin ja polttoaineisiin
– Taloushallinnon palvelut
– Ilmaisen koulutuksen Kovanen-akatemiassa

Hae yrittäjäksi
And madness and despair are a force.

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 8 565
  • Liked: 4053
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Lainaus
Etsimme tilausajokuljettajia erilaisiin työsuhteisiin erikseen töihin kutsuttavasta työntekijästä kokoaikaiseen työntekijään. Mahdollisuus ajaa joko meidän autolla tai omalla autolla paremmalla palkalla ilman yrittäjän riskiä.

Taksi Lohilahti (markkinointinimi) on taksilakimuutoksen yhteydessä perustettu tilausajoyritys. Liiketoimintamme perustuu 1-3 eri tilausvälitysjärjestelmän optimaaliseen käyttöön, jolloin pystytään pitää auto liikkeellä ilman sen suurempaa paikallaan seisomista (poislukien kuljettajan lakisääteiset tauot). Esimerkiksi tolppa-ajoja ei ole ja auto on henkilöauton näköinen ilman taksivaloa, merkintöjä tai mainoksia.

Täytä allaoleva lomake jos kiinnostuit tehtävästä. Palkkaamme soveltuvan kuljettajan heti.

Etunimet Sukunimi Sähköposti Puhelinnumero (muodossa 0401234567) Syntymäaika (muodossa pp.kk.vvvv)

Minulla on taksinkuljettajan ajolupa. (vaaditaan)

Minkälaisesta työsuhteesta olet kiinnostunut?
Haluan ajaa työnantajan autolla (minulla ei ole omaa autoa tai en halua käyttää sitä).Minulla on oma auto, jota haluan käyttää työntekoon paremmilla tienesteillä.

Mikä työmäärä sopii itsellesi parhaiten?
Kokoaikainen (40h viikossa).Osa-aikainen (10-40h viikossa).Erikseen töihin kutsuttava (0-40h).Haluan ajaa omalla autolla ja päättää itse työaikani.

Viimeisimmät työsuhteet (ajankohdat muodossa kk/vvvv):
1.Työsuhde alkoi: Työsuhde päättyi:  (jätä tyhjäksi jos nykyinen työpaikka)Työpaikka: Tehtävä:
2.Työsuhde alkoi: Työsuhde päättyi: Työpaikka: Tehtävä:
3.Työsuhde alkoi: Työsuhde päättyi: Työpaikka: Tehtävä:

Ansioluettelossa voit luetella muut työkokemukset.

Ansioluettelo ... Miksi haluat meille töihin? ....Mikä tekee sinusta hyvän kuljettajan? ... Kerro jotain itsestäsi?

Tämän lomakkeen tietoja säilytetään ainoastaan nykyisiä ja tulevia rekrytointeja varten. Rekisterinpitäjä on Janne Lohilahti (info ät taksilohilahti piste fi). Omia tietojaan voi milloin tahansa pyytää nähtäväksi tai voi pyytää poistettavaksi rekisteristä. Ruksaamalla tämän kohdan suostun tietojeni käyttämisen rekrytointitarkoitukseen.

Kuinka helppoa on nykyään ryhtyä taksiparoniksi? Boldaus minun. Homma käy mielenkiintoiseksi.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2018, 08:37:53 kirjoittanut l'uomo normale »
And madness and despair are a force.

Mr.Reese

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 240
  • Liked: 8238
  • Anyone?
^Muutama ruosteinen juuri katsastettu ritsa ja voila. Taksibisnes pikkurahalla käyntiin. On se Anne Berner nero. Yrittäjän riski? Jos kuski vielä tuo oman autonsa.  ;D
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään.” - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

l'uomo normale

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 8 565
  • Liked: 4053
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005932157.html?fbclid=IwAR3ZxCPWy1r2fdtsIKS1DNkhstiO_dIuVCuhZd7MYlab3UkxLGLup9UH4gU

Lainaus
Osaatko suunnistaa Helsingissä paremmin kuin taksikuski? Testaa 11 kysymyksellä....

...Uudet taksinkuljettajat joutuvat suorittamaan kaksivaiheisen kokeen, jossa testataan ammattipätevyyttä ja paikallistuntemusta. Kuinka hyvin sinä muistat ihan lonkalta Helsingin katuja, kaupunginosia ja paikkoja? Testaa nyt kevyellä ja täysin epävirallisella testillä! Siinä olevat kysymykset eivät ole virallisia testikysymyksiä vaan IS:n toimituksessa laadittuja.

Piti muun muassa tunnistaa Katajanokka kartalta. Mutta suorittavan työn arvostusta ollaan ajamassa alas näköjään. Luova ja suunnitteleva luokka suvaitsee kenet tahansa itseään palvelemaan. ”Miten pärjäisit Tabloidi-toimittelijana” -kysymyspatteriston laatimiseen mielikuvitukseni ei riittäisi.
And madness and despair are a force.

Bellerofon

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 603
  • Liked: 1244
^Muutama ruosteinen juuri katsastettu ritsa ja voila. Taksibisnes pikkurahalla käyntiin. On se Anne Berner nero. Yrittäjän riski? Jos kuski vielä tuo oman autonsa.  ;D
No näinhän se oikeassa elämässä pitää ollakin. Jos keksit helvetin hyvän liikeidean ja vielä pystyt sen toteuttamaan, niin mikä ongelma? Jos kämyiset kuskit ja paskat autot ovat suomalaisia houkutteleva konsepti, niin mikäs siinä. Uuden yrityksen julkituominen vaatii aika helvetisti markkinointia ja toimivan tilauskanavan sekä applikaation ja myös asiakaspalvelun. Kovin montaa kertaa ei saa palvelu mennä päin persettä, kun some huutaa huijaritaksista ja arvostelut ovat kaikkien näkyvillä.
 Toisaalta, jos luot edullisen, erittäin hyvin toimivan palvelun sekä saat vielä kiitosta toiminnastasi, niin miksi näin ei saisi tehdä? Voisiko tässä olla esimerkiksi kulkuneuvon omistavalle työttömälle aktiivimalliin pääsyksi helpotusta? Muutama päivä ajoa 3kk aikana ja aktiivimallin raja on saavutettu. Erityisen hankalaa on ollut saada syrjäseudulla kyytejä ja ne ovat juuri niitä paikkoja, joissa on kaikkein vaikein työllistyä aktiivimallissa.
 Kaikki toimialat, joissa on kilpailu erittäin rajoitettua ja säänneltyä ovat lopulta hyvin tehottomia ja yleensä niistä hyötyvät vain harvat. Yleensä vahva sääntely johtaa oligopoleihin, joissa toimialalla vain suurimmat voivat vastata kilpailuun ja pienet yritykset joko ostetaan pois tai kilpaillaan hengiltä.
 Huijauksista päästään yleensä sillä, että rangaistukset tehdään riittävän koviksi. Kynnys toiminannan aloittamiseen matala ja vähäinen sääntely, mutta selkeiden sääntöjen rikkomisesta hyvin voimakas rangaistus.

Tagit: taksi taksilaki