Kirjoittaja Aihe: 2016-04-15 Hallitus on avaamassa taksiliikenteen kilpailulle (Sipilän/Bernerin taksiuudistus)  (Luettu 255010 kertaa)

Augustus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 681
  • Liked: 1630
Yäk sentään tuota Ylen juttua, tulee ihan paha olo...

Jos jotkut vapaat taksimarkkinat ovat olleet päämääränä, niin miksei sitten saa perustaa sellaista taksifirmaa, jossa on ainoastaan ja vain etnisesti kantasuomalaisia kuljettajia. Tavoitellussa vapaassa taksimarkkinataloudessa tämä pitäisi olla mahdollista. Silloin saisi asiakas valita joko ählytaksin tai kantistaksin välillä? Luultavasti lähes kaikki kantikset maksaisivat sen muutama euroa ylimääräistä, jotta kuskina ja firmana olisi kantis, minä ainakin maksaisin auliisti. Useimmat ählytaksiviritelmät kuolisivat alalta pois ja mitä jää jäljelle, niin osa olisi jotain villitakseja ja osa sopeutuisi.

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 41 413
  • Liked: 64269
  • Takaisinviskaaja ja -työntäjä. Takaisin! Takaisin!
Stubb on tullut törkeän kalliiksi suomalaisille. Mutta eihän hän itseään suomalaisena pidäkään. Kuulin tavallisesti luotettavasta lähteestä, että se oli hän joka kävi Ruotsissa junailemassa tänne parit divisioonat jihadisteja.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2022, 21:38:43 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Punavihreä siirtymä on paskanruskea!”
— Tri. Eero Paloheimo

“Vasemmistolaisuus on vamma, johon kuuluu vielä tarve näyttää se.”
— Kari Suomalainen

“Eurooppalaisten ainoa vastuu on viedä ehkäisyvälineitä Afrikkaan ...”
— Pauli Vahtera

Outo olio

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 10 465
  • Liked: 11586
  • Manner-Suomen Tasavalta
Yäk sentään tuota Ylen juttua, tulee ihan paha olo...

Jos jotkut vapaat taksimarkkinat ovat olleet päämääränä, niin miksei sitten saa perustaa sellaista taksifirmaa, jossa on ainoastaan ja vain etnisesti kantasuomalaisia kuljettajia. Tavoitellussa vapaassa taksimarkkinataloudessa tämä pitäisi olla mahdollista. Silloin saisi asiakas valita joko ählytaksin tai kantistaksin välillä? Luultavasti lähes kaikki kantikset maksaisivat sen muutama euroa ylimääräistä, jotta kuskina ja firmana olisi kantis, minä ainakin maksaisin auliisti. Useimmat ählytaksiviritelmät kuolisivat alalta pois ja mitä jää jäljelle, niin osa olisi jotain villitakseja ja osa sopeutuisi.

Eikä edes mitään etnistä syrjintää tarvittaisi, "turvataksin" voi toteuttaa niin että kuski puhuu suomea ja ruotsia. Kielikoe rekrytointiin ja kaikki ongelmat kummasti ratkeavat.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 41 413
  • Liked: 64269
  • Takaisinviskaaja ja -työntäjä. Takaisin! Takaisin!
En tiedä mitä Berner yritti, mutta se meni päin helvettiä Suomen kannalta, eikä ilmeisesti onnistunut Bernerinkään kannalta.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Punavihreä siirtymä on paskanruskea!”
— Tri. Eero Paloheimo

“Vasemmistolaisuus on vamma, johon kuuluu vielä tarve näyttää se.”
— Kari Suomalainen

“Eurooppalaisten ainoa vastuu on viedä ehkäisyvälineitä Afrikkaan ...”
— Pauli Vahtera

n.n.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 477
  • Liked: 4446
  • Metamorfinen ja nuivaantunut
En tiedä mitä Berner yritti, mutta se meni päin helvettiä Suomen kannalta, eikä ilmeisesti onnistunut Bernerinkään kannalta.
Ellei Uberin etu ollut jollain tavalla Bernerin etu
”Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 41 413
  • Liked: 64269
  • Takaisinviskaaja ja -työntäjä. Takaisin! Takaisin!
En tiedä mitä Berner yritti, mutta se meni päin helvettiä Suomen kannalta, eikä ilmeisesti onnistunut Bernerinkään kannalta.
Ellei Uberin etu ollut jollain tavalla Bernerin etu

Olisiko
1) koko taksiliikenne pitänyt vapauttaa, jotta Uberkin saisi toimiluvan? Ja kun
2) koko perinteinen taksitoiminta ryssitään neekeröinnillä, Uberille syntyy kysyntää?

Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Aika kiva salaliittoteoria.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2022, 23:09:22 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Punavihreä siirtymä on paskanruskea!”
— Tri. Eero Paloheimo

“Vasemmistolaisuus on vamma, johon kuuluu vielä tarve näyttää se.”
— Kari Suomalainen

“Eurooppalaisten ainoa vastuu on viedä ehkäisyvälineitä Afrikkaan ...”
— Pauli Vahtera

Skeptikko

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 14 107
  • Liked: 22875
Suomalaisten päättäjien ovet aukesivat Uberille – taksialan kaaokseen ajaneen lakiuudistuksen taustalta paljastuu yhtiön lobbauskampanja

...
https://yle.fi/uutiset/74-20000080

Kannattaa lukea koko tuo juttu YLEn uutisista. Ja sen lisäksi siihen liittyvä toinen juttu, joka kertoo vähän laajemmin maailmalla Uberin ja päättäjien touhuista, mutta myös hieman kytköksestä Suomeen Kataisen kautta:

“Hoidan tämän henkilökohtaisesti”, Emmanuel Macron lupasi – tietovuoto paljastaa, kuinka Uber sai maailman johtajat puolelleen
https://yle.fi/uutiset/74-20000081

Lainaus
Tietovuoto paljastaa kyytivälitysyhtiön valtavan lobbauskoneiston.
...
Yhdysvaltalainen kyytivälitysyhtiö Uber rakensi tiiviit ja luottamukselliset välit useisiin maailmaan johtaviin poliitikkoihin. Uusi tietovuoto osoittaa Uberin tavanneen esimerkiksi Joe Bidenin tämän toimiessa Yhdysvaltain varapresidenttinä, olleen usein yhteydessä Ranskan nykyiseen presidenttiin Emmanuel Macroniin ja useaan muuhun valtionpäämieheen.

Tapaamisissa johtavat poliitikot kertoivat tukevansa Uberin tavoitteita.
...
Uber ja sen käyttämä konsulttiyhtiö keräsi 1850 “yhteistyökumppanin” listan, jossa oli esimerkiksi nykyisiä ja entisiä poliitikkoja, virkamiehiä sekä muita yhteiskunnallisia vaikuttajia. Yhtiö myös palkkasi useita entisiä poliitikkoja tai virkamiehiä, kuten Yhdysvaltain presidentti Barack Obaman entisiä avustajia.
...
Lobbausverkoston Uber rakensi samaan aikaan, kun yhtiö laajensi toimintaansa joka puolella maailmaa. Usein Uber aloitti toimintansa uusissa maissa piittaamatta paikallisesta lainsäädännöstä. Tämän vuoksi yhtiö tai sen kuljettajat joutuivat viranomaistutkinnan kohteeksi.
...
Marseillen viranomaiset olivat päättäneet kieltää Uberin toiminnan kaupungin keskeisissä kohteissa. Uber otti yhteyttä tuolloin Ranskan valtiovarainministerinä toimineeseen Macroniin.

“Hoidan asian henkilökohtaisesti. Pysytään rauhallisena”, Macron vastasi lokakuun 22. päivä tekstiviestillä Uberin päälobbarille Mark MacGannille.

Samana iltana Marseillen poliisi perui Uberia koskevan kiellon. Uber piti tätä voittona.

“Hyvä operaatio. Kiitos tuestasi”, Uberin päälobbari Mark MacGann kirjoitti viestissään Macronille.

Yhteydenpito Macroniin osoittaa, kuinka Uber hyödynsi poliitikkoihin luomiaan yhteyksiä. Macron oli tavannut pian valtiovarainministeriksi tultuaan Uberin yhden perustajan Travis Kalanickin.

Uberin sisäisissä asiakirjoissa tapaamista kuvailtiin “loistavaksi”. Tapaamisesta tehdyn yhteenvedon mukaan Macron kuvaili Ranskan viranomaisia “liian konservatiivisiksi” ja hän lupautui edistämään Uberin kannalta mieluisampaa lainsäädäntöä.
...
Vuonna 2017 Macron valittiin Ranskan presidentiksi. Ranskan presidentin kanslia ei vastannut ICIJ:n esittämiin kysymyksiin Macronin ja Uberin välisestä suhteesta.

Macronkin, kuten esimerkiksi Suomessa Berner vaikuttavat olevan haluttomia kommentoimaan tietovuodon paljastuksia. Miksiköhän? Katainen sentään kommentoi sen verran, ettei hänellä ole kuulemma muistikuvia tapaamisestaan.

Lainaus
Peräti kymmenen Uberin johtajaa osallistui tammikuussa 2016 Sveitsin Davosissa järjestettyyn maailman talousfoorumiin. Tilaisuuteen kokoontuu vuosittain merkittäviä politiikan ja talouselämän päättäjiä.

Davosissa Uberin edustajat kuten yhtiön perustaja Travis Kalanick tapasivat esimerkiksi silloisen Yhdysvaltain varapresidentin Joe Bidenin, neljä pääministeriä ja kaksi Euroopan komission jäsentä. Heistä toinen oli komission varapuheenjohtaja Jyrki Katainen (kok.).
...
Uberin perustajan Travis Kalanickin ja varapresidentti Joe Bidenin välinen tapaaminen pidettiin luottamuksellisena myös yhtiön sisällä. Uberin muistion mukaan tapaamisessa keskusteltiin Uberin väitteestä, että yhtiö luo paljon työpaikkoja.

Tapaaminen sai Uberin mukaan Joe Bidenin muuttamaan talousfoorumissa pitämäänsä puhetta ja lisäämään siihen viittauksen Uberiin.

“Tapasin yhden yrityksen toimitusjohtajan. Hän sanoi luovansa tänä vuonna kaksi miljoonaa uutta työpaikkaa, antaen vapauden työskennellä niin monta tuntia kuin haluaa ja järjestää elämänsä haluamallaan tavalla”, Biden sanoi tilaisuudessa pitämässään puheessaan.

Useissa maissa Uber-kuskit ansaitsevat vähemmän kuin paikallinen minimipalkka on. Kansainvälisen toimittajajärjestö ICIJ:n selvityksen mukaan Uber-kuskit ovat joutuneet matkustajien, varkaiden tai perinteisten taksikuskien hyökkäysten kohteeksi.

Vuodettujen asiakirjojen mukaan Uberin perustaja Kalanick ja osa muista yhtiön johtajista pitivät kuljettajia kohtaan tehtyjä hyökkäyksiä mahdollisuutena hankkia tukea Uberille. Kaltoin kohdeltujen Uber-kuskien näkymisen mediassa uskottiin kääntyvän yhtiön eduksi, vuodetuista asiakirjoista käy ilmi.
...
Tietovuoto paljastaa, että Uber oli asentanut tietojärjestelmiinsä eräänlaisen hätäkytkimen. Sen avulla Uber pystyi katkaisemaan pääsyn yhtiön servereille halutessaan.

Hätäkytkin luotiin, jotta viranomaiset eri maissa eivät saisi tietoja Uberin toiminnasta. Uber käytti hätäkytkintä ainakin Alankomaissa, Ranskassa, Kanadassa, Belgiassa, Intiassa, Unkarissa ja Hongkongissa.

Uberin toiminnan laillisuus oli kyseenalaista monessa maassa ja yhtiön toiminnasta on käynnistetty useita rikostutkintoja. Uberin perustaja Travis Kalanick päätti ainakin yhdessä tapauksessa hätäkytkimen käytöstä henkilökohtaisesti.

Tämä tapahtui, kun Alankomaiden poliisi oli tekemässä Uberin pääkonttoriin kotietsintää.

“Olkaa ystävällisiä ja käyttäkää hätäkytkintä [Kill Switch] välittömästi. Pääsy [servereille] on suljettava AMS:ssä [Amsterdam], Kalanick kirjoitti.

Toisessa tapauksessa Pariisissa maaliskuussa 2015 Ranskan poliisi teki kotietsinnän Uberin-toimistoon.

“Poliisi on yhä täällä. Isolla joukolla (noin 25). Poliisi yrittää päästää kannettaville tietokoneille”, Uberin päälobbari Mark MacGann kirjoitti sähköpostissaan.

MacGann sai Uberin johtoon kuuluvalta henkilöltä käskyn kertoa tilanteen kehittymisestä.

“Pääsy IT-työkaluihin suljettiin heti, joten poliisilla ei ole mahdollisuutta saada juuri mitään”, MacGann vastasi. ICIJ:lle lähettämässään kommentissa MacGann kertoi toimineensa suoraan Uberin ylimmän johdon ohjeistuksen mukaan tilanteissa.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2022, 00:26:13 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Sakari

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 2 294
  • Liked: 4838
TÄLLÄISESSÄ tilanteessa Uber yhtiö täytyy asettaa toimintakieltoon tutkinnan ajaksi. On selvitettävä juurtajaksaen kaikki epäselvyydet ja mahdolliset rikokset, sekä onko toiminnalla aiheutettu millaisia vahinkoja, jne.

Poliitikoille ja lobbareille on saatava joku kuri. Nyt lobbarit johtavat yhteiskuntia. Tämä ei ole hyväksyttävää. Lobbausta ei voine täysin kitkeä, niin lobbaus julki. Poliitikkojen ilmoitettava lobbaritapaamiset ja mitä puhuttiin. Sama lobbareille. Jos jotain puuttuisi, tai olisi jäänyt ilmoittamatta, seuraus sakkotuomio molemmille ja lobbarin firmalle sakko myös, sekä mahdollinen toimenpidekielto tutkinnan ajaksi.

ApuaHommmaan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 734
  • Liked: 3936
  • Aavikolla roskiksessa
Poliitikoille ja lobbareille on saatava joku kuri. Nyt lobbarit johtavat yhteiskuntia. Tämä ei ole hyväksyttävää. Lobbausta ei voine täysin kitkeä, niin lobbaus julki. Poliitikkojen ilmoitettava lobbaritapaamiset ja mitä puhuttiin. Sama lobbareille.

Poliitikkoja ei tuollainen kiinosta. Katos kun saatanasannaa ja hänen kaltaisiaan, joita on eduskuntakin täysi kiinnostaa salaa verhojen takana sumplia kivaa itselleen. Lobbauksella saa kivat ruuat ja positiivista huomiota kauniilta ihmiseltä.

Ministeriöissä on edelleenkin töissä vain puolueiden jäsenkirjalaisia. Siksi pääosa asioiosta on oikeasti päin helvettiä. Toki mainostoimistojen avulla pökäleet asiaa spinnaavat, ja uskovat että kusettelut menee läpi vuosikymmenistä toiseen. Toistaiseksi on toiminut.

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 41 413
  • Liked: 64269
  • Takaisinviskaaja ja -työntäjä. Takaisin! Takaisin!
Bernerin ajaman lain ensimmäinen versio noudatteli MOT:n mukaan "hyvin pitkälle” sitä, mitä Uberin edustajat olivat toivoneet. Eduskunnan liikennevaliokunnan silloinen jäsen Jukka Kopra (kok) luonnehtii MOT:lle sen olleen ”täynnä hulluja” ajatuksia, kuten oikeus ajaa taksia kokonaan ilman taksilupaa.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Punavihreä siirtymä on paskanruskea!”
— Tri. Eero Paloheimo

“Vasemmistolaisuus on vamma, johon kuuluu vielä tarve näyttää se.”
— Kari Suomalainen

“Eurooppalaisten ainoa vastuu on viedä ehkäisyvälineitä Afrikkaan ...”
— Pauli Vahtera

Outo olio

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 10 465
  • Liked: 11586
  • Manner-Suomen Tasavalta
Lainaus
Uberin sisäiset sähköpostit näyttävät yrityksen vähät välittäneen kuskien ongelmista poliisin kanssa: “Välillä meillä on ongelmia, koska me toimimme vi**n laittomasti”

Jyri Hänninen, Tuulia Kössö
11.7. • Päivitetty 11.7.

--

Pääsääntöisesti Uber-kuskit saivat sakkotuomioita. Lisäksi kuskien rikoshyöty eli Uberin ajamisesta saatuja palkkioita määrättiin valtiolle. Suurimmillaan rikoshyöty oli lähes 40 000 euroa yksittäisellä kuskilla.

--

Uber ei ollut ottanut yhteyttä oikeuteen joutuneisiin haastateltuihin tai tarjonnut apua oikeudenkäynteihin liittyen.

--

Uberin huoli: Voiko yhtiön toiminta olla avunantoa rikokseen?

--

Järvinen halusi tietää, kuinka tarkkaan luvatonta taksiliikennettä valvotaan ja minkälaisia tuomioita siitä oli annettu. Järvinen oli kiinnostunut myös siitä, oliko oikeudessa käsitelty luvattomaan taksiliikenteeseen liittyviä avunantorikoksia.

--

Viestien perusteella kysymyksen taustalla näyttää olleen huoli siitä, että Uberin johtajat voisivat syyllistyä avunantorikoksiin välittäessään kyytejä yhtiön sovelluksen avulla.

Uberin suhtautuminen juridisiin ongelmiin on nähtävissä myös sen toiminnassa muissakin maissa, ilmenee tietovuodosta. Uberin viestintäjohtaja Nairi Hourdajian ilmaisi asian Uberin päälobbarille Mark MacGannille lähettämässään viestissä varsin suoraan.

“Muista, että kaikki asiat eivät ole sinun hallinnassa. Ja välillä meillä on ongelmia, koska me toimimme vitun laittomasti”, Hourdajian kirjoitti.

--

https://yle.fi/uutiset/74-20000082


Köyhät, mm. mamut, huijataan mukaan ja kun jäädään kiinni niin johto on huolissaan vain omasta vapaudestaan, kuseen joutuneita likaisen työn tekijöitä ei jelpata.

Miten tämä muka eroaa kansainvälisestä järjestäytyneestä rikollisuudesta?


Lainaus
“Hoidan tämän henkilökohtaisesti”, Emmanuel Macron lupasi – tietovuoto paljastaa, kuinka Uber sai maailman johtajat puolelleen

Uber asensi niin kutsutun hätäkytkimen järjestelmiinsä estääkseen viranomaisia tutkimasta yhtiön toimistoja eri maissa. Tietovuoto paljastaa kyytivälitysyhtiön valtavan lobbauskoneiston.

Jyri Hänninen, Tuulia Kössö
10.7. • Päivitetty 9:19

--

Uber varautui viranomaistutkintoihin “hätäkytkimellä”

Tietovuoto paljastaa, että Uber oli asentanut tietojärjestelmiinsä eräänlaisen hätäkytkimen. Sen avulla Uber pystyi katkaisemaan pääsyn yhtiön servereille halutessaan.

Hätäkytkin luotiin, jotta viranomaiset eri maissa eivät saisi tietoja Uberin toiminnasta. Uber käytti hätäkytkintä ainakin Alankomaissa, Ranskassa, Kanadassa, Belgiassa, Intiassa, Unkarissa ja Hongkongissa.

--

Asianajajien ICIJ:lle lähettämän lausunnon mukaan Uber käytti teknologiaa suojellakseen immateriaalioikeuksiaan sekä kuskien ja asiakkaiden yksityisyydensuojaa.

--

https://yle.fi/uutiset/74-20000081

Mitäs ihmettä, poliisiko tässä uhkaa yksilöitä, niin että heidän yksityisyyttään pitää suojella? Siis poliisilta? Ja milloin muka on poliisi levittänyt rikostutkinnassa löydettyjä yrityssalaisuuksia ympäriinsä? Ei tuollaista tapahdu, eikä rikostutkinnan kohteella ole mitään oikeutta yrittää haitata tutkintaa tuollaisilla(kaan) perusteilla. Se että tuollainen tietokonejärjestelmä on ylipäätään rakennettu, on sama asia kuin se että huumejengillä on etukäteen sovittu protokolla puhelinten yms. tietoturvalliseksi hävittämiseksi.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2022, 23:28:26 kirjoittanut Outo olio »
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 41 413
  • Liked: 64269
  • Takaisinviskaaja ja -työntäjä. Takaisin! Takaisin!
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Punavihreä siirtymä on paskanruskea!”
— Tri. Eero Paloheimo

“Vasemmistolaisuus on vamma, johon kuuluu vielä tarve näyttää se.”
— Kari Suomalainen

“Eurooppalaisten ainoa vastuu on viedä ehkäisyvälineitä Afrikkaan ...”
— Pauli Vahtera

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 36 859
  • Liked: 104691
Lainaus
Helsinkiläinen kuntapoliitikko ehdottaa uutta tapaa palauttaa kuri taksikaaoksen vaivaamalle Asema-aukiolle – Kaupungilta varovaista vihreää valoa

Entinen kaupunginvaltuutettu Hannu Oskala (vih) ehdottaa Twitterissä, että surullisenkuuluisan taksiaseman ongelmiin kokeiltaisiin kilpailutusta Helsinki-Vantaan lentoaseman tyyliin.

[...]

HELSINKI-VANTAALLA operoi virallisesti kolme taksiyhtiötä, jotka ovat sitoutuneet tarjoamaan palvelua tietyllä hinnalla.

Ensimmäistä kaistaa käyttää Fixu Taxi, toista kaistaa Taksi Helsinki ja kolmatta kaistaa Menevä. Näiden taksien hinnat ovat nähtävillä terminaalirakennuksen sisäpuolella taksiaseman ovien vieressä.

Neljännellä kaistalla ovat muut toimijat, joiden hinnoittelu on autokohtaista. Autoissa pitää kuitenkin olla hinnasto esillä.

Järjestelyllä on pyritty helpottamaan taksia tarvitsevan asiakkaan tilannetta. Silti lentoasemallakin on edelleen nähty kuskien kahakointia ja muita epäselvyyksiä.
Helsingin Sanomat 12.7.2022

Oma huumorinsa siinä, kuinka keskustelussa vältetään kaikin tavoin sanomasta ääneen sitä ilmeistä muutosta, joka näkyy tavalliselle helsinkiläiselle ja etenkin muualta tulleille rautatieaseman taksijonossa välittömästi.

Kuvaavasti eilisessä A-studiossa Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen neuvoi, että asiakkaiden pitää oppia valitsemaan jonosta "luotettava" taksi "epäluotettavien" sijaan, johon juontaja Sakari Sirkkanen ihmetteli, että miten tällaisen valinnan voi tehdä "intuitiolla" ihan vain jonoa silmäilemällä. Hmm...
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Golimar

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 22 902
  • Liked: 38336
  • Ego sum Spartacus
Lainaus
X

Taksimatkustamisen turvallisuus on asiakkaiden mukaan heikentynyt Uudellamaalla. Asiaa on selvittänyt Lähitaksi turvallisuustutkimuksessaan.

Eniten turvattomuutta on koettu liikenneturvallisuuden ja taloudellisen turvallisuuden (hinnoitteluun ei voi luottaa) osalta. Turvattomuutta kokeneista yli kolmannes on kokenut myös fyysistä ja psyykkistä turvattomuutta: naiset fyysistä ja psyykkistä turvattomuutta miehiä enemmän.

– Ennen taksiuudistusta heinäkuuta 2018 taksialan tutkimusten suurimmat haasteet liittyivät yleensä matkustajien mielestä taksin saatavuuteen ruuhkahuippuina, kuten pikkujoulujen ja uudenvuodenvaihteen aikaan, sekä taksien hintatasoon. Turvallisuutta ei koettu yleisesti ongelmaksi, vaan päinvastoin – suomalaista taksia pidettiin maailman turvallisimpana. Toivottavasti tämä Uuttamaata koskeva tutkimus johtaa osaltaan toimenpiteisiin erityisesti lainsäädännön ja viranomaisvalvonnan osalta sekä avaa päätöksentekijöiden silmiä, toteaa Lähitaksin vt. toimitusjohtaja Pasi Rokosa tiedotteessa.

X

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4775931

Tagit: