Äänestys

Jos äänestät perussuomalaisia, kannatatko kannabiksen laillistamista?

Joo
117 (54.2%)
Ei
99 (45.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 210

Kirjoittaja Aihe: Huume- ja päihdepolitiikka (yhdistetty)  (Luettu 1153652 kertaa)

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 71502
  • Optimistinen skeptikko
Vs: Huume- ja päihdepolitiikka (yhdistetty)
« Vastaus #5040 : 12.07.2022, 16:06:30 »
Valtamedian vakiokommentaattorina ja eduskunnan asiantuntijana käyttämä rikosoikeuden professori Kimmo Nuotio yllyttää rikkomaan lakia, jotta saadaan kohua aiheuttava oikeusjuttu huumelakien muuttamiseen painostamiseksi.

Vähän vaikea sanoa onko rikosoikeuden professori Kimmo Nuotio anarkisti, agitaattori, autokraatti, propagandisti, totalitaristi, vai peräti lain yläpuolella oleva monarkisti. Minkäänlainen kansavallan kannattaja hän ei ainakaan  ole. Ei-sosialistisessa sivistysmaassa Nuotio olisi jo saanut kenkää, ja tuomion laittomuuksiin yllyttämisestä.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Turvapaikan hakeminen menee kaiken muun edelle.”
— Ohisalo

“Suomi ei tule estämään keneltäkään turvapaikanhakua missään tilanteessa."
— Mikkonen

“Kaikki toimet, joita voidaan tehdä maahanmuuton lisäämiseksi on tehtävä."
— Kangasharju, ETLA:n tj.

Vesa Heimo

• Jäsen^^^
  • Liked: 2131
  • Nussittuna nukkuisit sikeästi.
« Vastaus #5041 : 12.07.2022, 17:42:22 »
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

Dangr

• Jäsen^^^
  • Liked: 6188
  • Maahanmuutto- ja ilmastoasiantuntija
    • chadnet
« Vastaus #5043 : 12.07.2022, 19:06:01 »
Käytön laillistaminen ilman kasvatuksen/valmistamisen laillistamista on aivan typerä rikollisjärjestöjen rikastamiskone.
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy.” Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Titus

• Jäsen^^^
  • Liked: 16578
« Vastaus #5044 : 17.07.2022, 12:20:41 »
Seiska: SDP:n kansanedustajalle ei myyty juomia, otti yhteyttä Alkon johoon
KASPERI SUMMANEN
JULKAISTU 17.07.2022 | 11:41
PÄIVITETTY 17.07.2022 | 12:11
Lainaus
Kimmo Kiljusen kerrottiin ajautuneen sanaharkkaan Alkon myyjän kanssa.

SDP:n kansanedustaja Kimmo Kiljunen kertoo Seiskalle ottaneensa yhteyttä Alkon johtoon Taavetin Alkon tapahtumien jälkeen. Lehti uutisoi aiemmin, kuinka veteraanikansanedustajalle ei suostuttu myymään juomia. Kiljusen mukaan hänen nuorekas 34-vuotias sukulaismiehensä oli liikkeellä ilman henkilöllisyystodistusta, eikä myyjä suostunut luovuttamaan hänelle yhteisille illallisille tarkoitettuja juomia.

Lainaus
Myyjä ei kuitenkaan taipunut. Lopulta tilanne meni sanaharkaksi ja myyjä uhkasi kutsua vartijat paikalle. Kansanedustajan kerrotaan taas tässä vaiheessa huutaneen poliiseja. Hän myöntää itsekin äänensä kohonneen. Kansanedustaja taipui lopulta, sukulaismiehen paperit käytiin hakemassa kilometrien päästä ja juomat saatiin ostettua.

Tiedän, että myyjä vain noudatti sääntöjä. Mutta heilläkin on kohtuuharkinnan mahdollisuus, ja tätä teroitin Alkon johdolle, johon olen ollut yhteydessä, Kiljunen kertoo.

https://www.verkkouutiset.fi/a/seiska-sdpn-kansanedustajalle-ei-myyty-juomia-otti-yhteytta-alkon-johoon/

:silakka:

that's a bingo!

Fiftari

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 10248
  • "Hallitus koostuu ihmisistä joita ei hallita"
« Vastaus #5045 : 17.07.2022, 12:31:02 »
^Toivottavasti Alkon johto oli työntekijän puolella. En näe tuossa mitään ongelmaa. Pikemminkin toivon että tilanteessa olisi ollut vartija mukana joka olisi ohjannut tyypit pihalle. Jos työntekijä tekee ohjeiden mukaan, kenenkään "tieksä kuka mä oon"-tyypin ei pitäisi alkaa huutamaan.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 33418
  • Auton jarrut toimivat-olen terve enkä itsetuhoinen
« Vastaus #5046 : 17.07.2022, 12:41:08 »
On varmaan ensimmäinen kerta maailmanhistoriassa kun Kimmo Kiljunen on oikealla ja hyvällä asialla.

On täysin lapsellinen ja absurdi sääntö, että alkoholia ostavan mukana olevalla on myös oltava paperit. Miksi ihmeessä? Jos oikeasti haetaan jonkun puolesta alkoholia, se tilaaja kyllä odottaa hakumiestä kaupan ulkopuolella.

Onhan paljon näitäkin tapauksia, että lasten vanhemmille ei olla myyty ruokajuomia kun mukana ovat olleet heidän alaikäiset lapsensa. Täyttä kiusantekoahan tämä on eikä pohjaudu mihinkään logiikkaan. Suomalaisilla päättäjillä on jotenkin vain niin traumaattinen suhde alkoholiin, että juomien ostajaa pitää aina jotenkin kyykyttää tai tehdä hänen elämänsä hankalaksi.

Koko Alko pitäisi lakkauttaa ja alkoholinmyyntioikeudet luovuttaa yksityisille, keskenään kilpaileville firmoille. Olisi varmaan parempi palvelu ilman lapsellista vittuilua ja ylimielisyyttä.

PS: Lisätään nyt kauniiksi lopuksi vielä omakohtainen kokemus Alkon sorron kohteena olemisesta:

Kerran nuorena miehenä olin Savonlinnassa käymässä. Piipahdin siellä Alkoon, mutta miesmyyjä kieltäytyi myymästä minulle pulloa. Kysyin syytä. Heppu vastaa, että olet jo ehtinyt nauttimaan. Sanoin, että ei pidä paikkaansa, viimeksi olen koskenut alkoholiin viikko sitten, mikä totta olikin. Urpo ei kuitenkaan heltynyt ja piti hakea marketista keskikaljaa.. en ole sen jälkeen Savonlinnassa käynyt. Tai olen kerran, mutta en käynyt Alkossa vaan Olavinlinnassa  :)

Ja vielä pikaisesti toinen kokemus: Joskus vuosia sitten olin kaupassa ostamassa olutta eikä kassa tahtonut myydä kun olin hänen mukaansa kännissä, vaikken ollutkaan. Vedin kassan nenän edessä auton avaimet taskusta ja sanoin, että 'jos olen kännissä niin soita heti poliisit hakemaan minua koska äsken ajoin autolla pihaan'. Sillä kertaa myyjä luovutti oluet.

Minusta jos myyjä väittää asiakkaan olevan kännissä, myyjällä on siinä todistustaakka, ei asiakkaalla. Kassalla pitäisi aina olla alkometri, johon asiakas saa halutessaan puhaltaa ja todistaa selvyytensä.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2022, 12:52:19 kirjoittanut Eino P. Keravalta »
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Semiretardi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 107
« Vastaus #5047 : 17.07.2022, 15:05:11 »
On täysin lapsellinen ja absurdi sääntö, että alkoholia ostavan mukana olevalla on myös oltava paperit. Miksi ihmeessä? Jos oikeasti haetaan jonkun puolesta alkoholia, se tilaaja kyllä odottaa hakumiestä kaupan ulkopuolella.

Onhan paljon näitäkin tapauksia, että lasten vanhemmille ei olla myyty ruokajuomia kun mukana ovat olleet heidän alaikäiset lapsensa. Täyttä kiusantekoahan tämä on eikä pohjaudu mihinkään logiikkaan. Suomalaisilla päättäjillä on jotenkin vain niin traumaattinen suhde alkoholiin, että juomien ostajaa pitää aina jotenkin kyykyttää tai tehdä hänen elämänsä hankalaksi.

Tämä, joskus nuorempana kävi itsellekin niin, että olin käymässä vanhempieni luona, äitini kysyi, että voisinko käydä kaupasta hakemassa jotain leivontaan liittyviä juttusia jotka hän oli unohtanut ostaa. Lähdin toki ja silloin vielä alaikäinen siskoni kysyi, että saako hän lähteä mukaan, mikäpäs siinä. Siinä kun oli koriin kerätty ostokset äitimuorille, tuli mieleen, että sitähän voisi lämmittää saunan illalla ja ottaa muutaman saunakaljan kaveriksi, elikkäs koriin löysi tiensä myös muutama pullo olutta (olisiko ollut 3?). Kassa sitten kysyi paperit, mikä oli tietenkin täysin oikein, olinhan varmasti noin 20vuotiaana vielä sen näköinen, että saattaisin olla alaikäinen. Paperit näytettyäni kysyi kassa papereita myös siskoltani. Sanoin suoraan, että kyseessä on alaikäinen siskoni, mutta siihen tyssäsi kaljan osto. Lievähkö hämmennys ja vitutus, että mitähän tässä just tapahtui. Oisin ymmärtäny jos mulla olisi ollut esim siideriä tms siinä korissa, mutta 3 pulloa kaljaa, jotenkin ois aika säälittävä "alaikäiselle hakeminen" kyseessä...
« Viimeksi muokattu: 17.07.2022, 18:46:43 kirjoittanut Semiretardi »

Melbac

• Jäsen^^^
  • Liked: 2592
« Vastaus #5048 : 18.07.2022, 06:03:16 »
Itse muistaakseni pienenä käynyt hakemassa kaljaa kaupasta/baarista krapulaisille vanhemmille,tosin tiesivät tarkalleen kenen kakara olin.Toi homma on kyllä mennyt vähän liiallisuuksiin jos ei myydä kaljaa jos mukana on alaikäisiä.Noiden sääntöjen tekijöillä on tainnut se kuuluisa vanne kiristää pahasti päätä.

Melbac

• Jäsen^^^
  • Liked: 2592
« Vastaus #5049 : 18.07.2022, 06:08:29 »
On varmaan ensimmäinen kerta maailmanhistoriassa kun Kimmo Kiljunen on oikealla ja hyvällä asialla.

Koko Alko pitäisi lakkauttaa ja alkoholinmyyntioikeudet luovuttaa yksityisille, keskenään kilpaileville firmoille. Olisi varmaan parempi palvelu ilman lapsellista vittuilua ja ylimielisyyttä.

PS: Lisätään nyt kauniiksi lopuksi vielä omakohtainen kokemus Alkon sorron kohteena olemisesta:

Kerran nuorena miehenä olin Savonlinnassa käymässä. Piipahdin siellä Alkoon, mutta miesmyyjä kieltäytyi myymästä minulle pulloa. Kysyin syytä. Heppu vastaa, että olet jo ehtinyt nauttimaan. Sanoin, että ei pidä paikkaansa, viimeksi olen koskenut alkoholiin viikko sitten, mikä totta olikin. Urpo ei kuitenkaan heltynyt ja piti hakea marketista keskikaljaa.. en ole sen jälkeen Savonlinnassa käynyt. Tai olen kerran, mutta en käynyt Alkossa vaan Olavinlinnassa  :)

Ja vielä pikaisesti toinen kokemus: Joskus vuosia sitten olin kaupassa ostamassa olutta eikä kassa tahtonut myydä kun olin hänen mukaansa kännissä, vaikken ollutkaan. Vedin kassan nenän edessä auton avaimet taskusta ja sanoin, että 'jos olen kännissä niin soita heti poliisit hakemaan minua koska äsken ajoin autolla pihaan'. Sillä kertaa myyjä luovutti oluet.

Minusta jos myyjä väittää asiakkaan olevan kännissä, myyjällä on siinä todistustaakka, ei asiakkaalla. Kassalla pitäisi aina olla alkometri, johon asiakas saa halutessaan puhaltaa ja todistaa selvyytensä.
Ei taida olla eka kerta eikä viimeinen että myyjä väittää että olet kännissä vaikka olisi juuri ostamassa sitää ekaa kaljaa.Jotkut ilmeisesti jotenkin nauttii tollaisesta "vallasta" että voivat päättää jostain asiasta ihan mutulla.Noi tapaukset on muutenkin vähän erikoisia.

Atte Saarela

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2615
« Vastaus #5050 : 04.09.2022, 10:17:13 »
Nuo "käyttöhuoneet" ovat kyllä erittäin pöhkö idea. Alkoholikin aiheuttaa alkoholisteille paljon ongelmia, mutta ei siinäkään olisi mitään järkeä, että tämän vuoksi ruvettaisiin rakentamaan verorahoilla "ryyppyhuoneita" joihin voisi mennä oman pullon kanssa juopottelemaan..

Ja on riski, että käyttöhuoneet saattaisivat lisätä huumeidenkäyttöä jonkin verran. Jos noihin huoneisiin sattuisi kasaantumaan vaikka porukkaa ihan kännissä ja pilvessä, niin olisihan siinä selvästi matalampi kynnys ottaa lisäksi vielä heroiinia, kun valmiiksi päihtyneenä tulee tehtyä helpommin kaikenlaista tyhmää. Voin kuvitella esim. jonkun ajattelemattoman teiniporukan talvipakkasilla joka haluaa mennä vaan jonnekin sisälle ryyppäämään. Menevät sitten käyttöhuoneeseen ja jos vaikea päästä sisään, näyttävät jostain ojasta kaivettuja ruiskuja "Joojoo, narkkareita ollaan"..

Minusta huumepolitiikallekin järkevin suunta olisi se, että valtio tekisi vähemmän asioita ja säästäisi samalla rahaa. Ei verorahoja minusta tarvitsisi käyttää siihen että poliisi ahdistelee huumeidenkäyttäjiä, kun siitä ei ole myöskään huumeidenkäyttäjille itselleen mitään apua vaan pikemminkin haittaa. Dekriminalisoinnista on ulkomailla saatu hyviä tuloksia, kun huumeidenkäyttäjien on helpompi hakeutua hoitoon yms.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2022, 10:21:48 kirjoittanut Atte Saarela »

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
  • Liked: 9158
  • لا يوجد إله غيره من الشيطان والنبي محمدا أو خادمته
« Vastaus #5051 : 04.09.2022, 12:18:23 »
Nuo "käyttöhuoneet" ovat kyllä erittäin pöhkö idea. Alkoholikin aiheuttaa alkoholisteille paljon ongelmia, mutta ei siinäkään olisi mitään järkeä, että tämän vuoksi ruvettaisiin rakentamaan verorahoilla "ryyppyhuoneita" joihin voisi mennä oman pullon kanssa juopottelemaan..

Ja on riski, että käyttöhuoneet saattaisivat lisätä huumeidenkäyttöä jonkin verran. Jos noihin huoneisiin sattuisi kasaantumaan vaikka porukkaa ihan kännissä ja pilvessä, niin olisihan siinä selvästi matalampi kynnys ottaa lisäksi vielä heroiinia, kun valmiiksi päihtyneenä tulee tehtyä helpommin kaikenlaista tyhmää. Voin kuvitella esim. jonkun ajattelemattoman teiniporukan talvipakkasilla joka haluaa mennä vaan jonnekin sisälle ryyppäämään. Menevät sitten käyttöhuoneeseen ja jos vaikea päästä sisään, näyttävät jostain ojasta kaivettuja ruiskuja "Joojoo, narkkareita ollaan"..

Minusta huumepolitiikallekin järkevin suunta olisi se, että valtio tekisi vähemmän asioita ja säästäisi samalla rahaa. Ei verorahoja minusta tarvitsisi käyttää siihen että poliisi ahdistelee huumeidenkäyttäjiä, kun siitä ei ole myöskään huumeidenkäyttäjille itselleen mitään apua vaan pikemminkin haittaa. Dekriminalisoinnista on ulkomailla saatu hyviä tuloksia, kun huumeidenkäyttäjien on helpompi hakeutua hoitoon yms.

Ovatko nämä käyttöhuoneet muualla maailmassa olleet pöhkö idea?

totuuspuheasiamies

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1425
  • "Sanna Suuri sulle, senkin rasisti!"
« Vastaus #5052 : 06.11.2022, 19:50:36 »
Lainaus
Kokoomusnuoret: Kaikkien huumeiden käyttö dekriminalisoitava

Kokoomusnuorten liittokokous kannattaa kaikkien huumeiden dekriminalisointia.

– Kokoomusnuoret kannattaa kaikkien huumeiden dekriminalisointia vastuullisemman päihdepolitiikan välineenä, järjestö tiedottaa Twitterissä.

Dekriminalisointi tarkoittaa rangaistavuuden poistoa. Kokoomusnuorten liittokokous päätti asiasta Helsingin kokoomusnuorten aloitteesta.

[...]
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6275e1c3-3c0e-460e-896d-1e0fbdcc1779

Siili

• Jäsen^^^
  • Liked: 11949
« Vastaus #5053 : 22.01.2023, 14:19:55 »
Minulle valkeni vasta nyt, että osassa USA:n osavaltioita on varsin tiukka alkoholin myyntipolitiikka:

https://en.wikipedia.org/wiki/Alcoholic_beverage_control_state

Esimerkiksi Lauri Markkanen joutuu ostamaan keskikaljaa väkevämmät virvokkeensa valtiollisesta viinakaupasta:

Lainaus
Utah – All beverages over 4.0% ABW (5.0% ABV) are sold in state-run stores.

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 33418
  • Auton jarrut toimivat-olen terve enkä itsetuhoinen
« Vastaus #5054 : 28.02.2023, 11:45:25 »
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5886a387-df9a-4ab5-b850-494a2c5eefb0

Järjestöt huolissaan: Alkon monopoli vaarassa murtua rajuin seurauksin

Lainaus
Väittämän ”mietoja viinejä (alkoholia alle 15 %) pitäisi saada myös ruokakaupoista” kanssa samaa mieltä oli 62 prosenttia kyselyyn vastanneista. Isoista puolueista eniten vapauttamista kannattivat perussuomalaisten (86 prosenttia) ja kokoomuksen (81 prosenttia) ehdokkaat.

EHYT ry:n ( Ehkäisevä päihdetyö ) toiminnanjohtaja Juha Mikkonen:

Lainaus
Meidän näkökulmamme on se, että alkoholin myyntiä ja saatavuutta ei pitäisi lisätä. Kun kulutus kasvaa, niin haitat kasvavat.

Aina kun alkoholin saatavuutta ollaan edes rippusen vapauttamassa, alkaa hirvittävä poru alkoholin lisääntyvistä haitoista.

Mielenkiintoista, että sen sijaan haittamaahanmuuton haitoista 'asiantuntijat' eivät puhu mitään, vaikka haittamaahanmuutto aiheuttaa vuosittain usean miljardin kulut suomalaisille veronmaksajille ja lisäksi haittamaahanmuutto aiheuttaa joka vuosi tuhansittain rikoksia, kuten raiskauksia, ryöstöjä ja henkirikoksia.

Alkoholista sentään on kansanterveydellistä hyötyäkin, haittamaahanmuutosta on pelkkää haittaa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Dangr

• Jäsen^^^
  • Liked: 6188
  • Maahanmuutto- ja ilmastoasiantuntija
    • chadnet
« Vastaus #5055 : 28.02.2023, 11:54:09 »
 :)
« Viimeksi muokattu: 24.03.2023, 12:49:29 kirjoittanut Dangr »
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy.” Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Atte Saarela

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 2615
« Vastaus #5056 : 02.03.2023, 13:54:18 »
Äänestän varmaan Rydmania, vaikka vähän houkuttelisi äänestää Packaleniakin järkevien kannabisnäkemysten takia.

Olisi todella mielenkiintoista tietää mikä on kannatus kannabiksen laillistamiselle koko persujen äänestäjäkunnassa tällä hetkellä.

Luulen että se on vielä alle 50%, mutta tämän hommagallupin tulos indikoi ettei välttämättä kovin paljoa alle 50% ..