Anglo-amerikkalaisen liberaali-demokratian sisäänrakennettu itsetuhomekanismi ja heikkous on nyt huomattu maailman joka kolkassa. Ei sitä kukaan enää halua imitoida, vaan ratkaisuja aletaan enenevissä määrin hakea totalitäärisistä, autoritäärisistä ja fasistisista toimintamalleista. Kehitys näkyy myös Lännessä.
Juuri näin. Mikä johtaa myös muslimien suurempaan radikalisoitumiseen. Kukaan ei enää halua ajatella kuin länsimainen liberaali kohta, eikä siihen ole varaakaan koska ajattelutapa vie tuhoon ja johtaa ennen kaikea siihen että kukaan ei kunnioita. Multikulttuuri onnistuu vain sellaisessa valtiossa jota tulijat kunnioittavat. Kiina on kuitenkin niin megamaa ja lähes kaikki ostavat Kiinasta koko ajan, joten tuskin tätäkään systeemiä hirveästi tullaan kritisoimaan. Epäilemättä Suomessakin tietyt tahot ihailevat tuota systeemiä välittömästi.
Siis huh, Kiina syöksyy täysillä totalitarismiin. Tuo systeemi voi toimia vain puhtaassa kommunismissa, koska tuossahan valtio päättää kenet työnantaja ottaa töihin, ei työnantaja. Tuossa järjestelmässä työnantajan sananvalta on nolla sen suhteen, kenet hän ottaa töihin. Toinen tapa toteuttaa tuo on se, että valtio alkaa merkitä ei-toivotut työkiellolla digitaalisesti, eli työnantajan on ennen rekrytointipäätöstään tsekattava valtion lista, ettei henkilö ole niiden listalla ketä ei saa ottaa töihin.
Tässä systeemissä valtio siis kirjaimellisesti luo itse työttömyyden, ei talousjärjestelmä eikä yksilöiden kyvyttömyys, vaan valtio itse luo oman työttömyytensä kieltämällä osaa kansasta menemästä töihin. Tuo on jonkinlaista postmodernia kommunismia, sillä perinteisessä kommunismissahan vannotaan työn nimeen. Jos ei muuten, niin leirityön. Huikea systeemi.
Hämmästyttää siinäkin mielessä, että mulla oli kuva että Kiina lähestyi koko ajan markkinatalousyhteiskuntaa.