Kirjoittaja Aihe: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas  (Luettu 10721 kertaa)

Totuus EPT

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • Liked: 1528
  • ääärinuiva
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #30 : 06.11.2017, 22:41:29 »
Lainaus
Epäilty on 35-vuotias Ruotsissa asuva mies.

Tuota tuskin tarvitsee enempää selitellä.
95.6% prosentin tarkkuudella ei tarvi selitellä.
Missä ******* siellä ongelma.

Micke90

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 19 630
  • Liked: 14659
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #31 : 06.11.2017, 22:45:13 »
Toivottavasti nainen ei ollut suomalainen.
:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Huppupelikaani

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 940
  • Liked: 1463
  • Pöyristymätön. Häpeämätön.
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #32 : 06.11.2017, 23:03:08 »
Ennen kuin Expressenin uutisklippi lähti pyörimään, näkyi ruudussa hetken aikaa ilmeisesti sen "kolmevitosen Ruotsissa asuvan miehen" silhuetti, joka halutaan profiloida raiskaajaksi. Plussaa piirteistä, miinusta mustamaalaamisesta.
Poikaseni, kunpa tietäisit, miten häikäilemättömästi tätä maailmaa hallitaan.

Supernuiva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 283
  • Liked: 2629
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #33 : 06.11.2017, 23:28:42 »
^Raiskaajan profiili vaikuttaa kuvassa kaukasialaiselle ihmiselle kuuluvalta. Olisiko Börje, Niklas vai Åke? Olof tuskin nyt kuitenkaan..., sillä jos lapsi olisi kastettu Palmen mukaan, olisi hänet kasvatettu feministiksi.

Syämmistynyt

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 857
  • Liked: 1038
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #34 : 28.12.2017, 20:52:23 »
Ruotsin poliisi on herännyt vakavaan ongelmaan, mutta keinot menevät niin asian vierestä kuin vain Ruotsissa voi...  Alkoholi varmasti on yksi edesauttava seikka raiskauksissa, mutta lähinnä uhrien kannalta.  Sen sijaan tekijöihin ei puututa mitenkään.  Varustamon edustaja tosin korostaa henkilökunnan merkitystä, ja niinhän se on tähänkin saakka ollut, että valpaskatseinen laivan henkilökunta on puuttunut, kun tolkuttoman humaltuneita tyttöjä lähdetään viemään hyttiin. 

Lainaus

Ruotsin poliisi haluaa puuttua nykyistä tiukemmin suomenlaivojen anniskeluun raiskausten estämiseksi

Raiskausten määrää ei ole saatu ponnisteluista huolimatta aisoihin. Varustamojen edustaja pitää poliisin ehdotusta kansainvälisen oikeuskäytännön vastaisena.

Laivaliikenne28.12.2017 klo 20:16päivitetty 28.12.2017 klo 20:27

Varustamot vakuuttavat tekevänsä hyvin paljon matkustajien turvallisuuden takaamiseksi. Ruotsin poliisin mukaan tämä ei vielä riitä, vaan alkoholia pitäisi anniskella maltillisemmin.Antti Kolppo / Yle

Kai Jaskari

Varustamojen ja viranomaisten ponnisteluista huolimatta Ruotsin poliisille ilmoitettujen raiskausten määrä on pysynyt viime vuosina kuta kuinkin ennallaan. Tänä vuonna Ruotsin poliisille on ilmoitettu 19 raiskausta matkustajalaivoilta. Vastaavat Suomen luvut eivät ole tiedossa.

Ruotsin poliisin mukaan raiskauksissa on yksi selkeä taustavaikuttaja: alkoholi.

– Alkoholin ylenpalttisesta anniskelusta seuraa väkivaltaa, raiskauksia ja häirintää. Se on valtava kärsimys uhreille ja iso kustannus yhteiskunnalle, sanoo poliisitarkastaja Olof Bratthall Tukholman poliisista Ruotsin radion SR:n haastattelussa.

Bratthallin mukaan ratkaisu ongelmakäyttäytymisen suitsemiseksi olisi se, että Ruotsin poliisi saisi järeät toimintavaltuudet kaikille Ruotsista lähteville aluksille. Laivoilla vallitsisi ikään kuin Ruotsin alkoholilainsäädäntö. Tällöin Ruotsin viranomaiset voisivat ääritapauksessa jopa peruuttaa anniskeluoikeudet.

...


https://yle.fi/uutiset/3-9997798


Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 380
  • Liked: 4873
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #36 : 28.12.2017, 21:48:01 »
Ruotsin poliisi on herännyt vakavaan ongelmaan, mutta keinot menevät niin asian vierestä kuin vain Ruotsissa voi... 

dokaaminen ei varmaankaan siirry hytteihin kenenkään valvovan silmän ulottumattomiin, eihän ?


 :facepalm:  :facepalm:

Tell me something, it's still "We the people," right ?

Java

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 5 919
  • Liked: 5056
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #37 : 28.12.2017, 22:02:01 »
Ja dokaaminen se juurisyy näihin raiskauksiin on :facepalm: eikä matkustajien syntyperä!!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

dothefake

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 34 027
  • Liked: 18316
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #38 : 28.12.2017, 22:12:25 »
Kissa ja humalainen lihapala, siitä on kyse.
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.

internetsi

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 9 072
  • Liked: 10633
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #39 : 28.12.2017, 22:54:08 »
Täälläkin ollaan varmaan huomattu, että käyn usein Sverigestaniassa joten laivat on hyvinkin tuttuja paikkoja. Tosin en ole vielä sattunut sellaiseen laivaan, jossa tapahtuisi raiskuu tai ainakaan ei ole ollut tietoa siitä. Tuossa yllä on pari kommenttia siitä, millaisia laivat ovat ja mikä näihin raiskailuihin johtaa.

Laivan henkilökunta ei juuri voi puuttua tällaisiin. Voi sitä rasifismiulinan määrää, jos 25 v. blondia, joko Tiinaa tai Stinaa tultaisiin henkilökunnan toimesta puhuttamaan, että haluatko nyt ihan varmasti mennä ahmetin ja mehmetin hyttiin vaikket pysy korkkareilla edes pystyssä. Äbäläwäbälä siitä syntyisi ja viikko sen jälkeen ei mediassa muista asioista puhuttaisikaan.

Eihän tämä ole mitenkään itsessään laivojen ongelma. Ihan samalla tavalla ne raiskuut tehdään maissakin, jossa ensin ollaan baarissa (tai muualla) ottamassa viinaa, jonka jälkeen sitten porukka hajaantuu yleensä kotiin. Tällöin on kyse isommasta joukosta joka vaan leviää isommalle alueelle. Laiva on vaan käytännössä suljettu paikka ja lisäksi välimatkat on olemattomia normaaliin baareihin verrattuna.

Lainaus
Bratthallin mukaan ratkaisu ongelmakäyttäytymisen suitsemiseksi olisi se, että Ruotsin poliisi saisi järeät toimintavaltuudet kaikille Ruotsista lähteville aluksille. Laivoilla vallitsisi ikään kuin Ruotsin alkoholilainsäädäntö. Tällöin Ruotsin viranomaiset voisivat ääritapauksessa jopa peruuttaa anniskeluoikeudet.
Tämä on nykyisin vihervasemmistolainen tapa keskustella. Ensin tulee ajatus päähän ja sitten miettimättä se oksennetaan ulos.

Kaikkiin Sverigestaniasta lähteviin aluksiin ei voida vaikuttaa Sverigestanian lainsäädännöllä, koska niistä useimmat on Åålannin lipun alla. Ja Sverigestania on myös osa Eukkulaa, joten voisi bryssiltäkin tulla sanomista, jos Sverigestania alkaa pompottamaan muiden maiden lippujen alla olevia aluksia. St. Peterline varmaan olisi myös tyytyväinen, joka on Nykyneukkulan lipun alla.

Ja nyt puhutaan pelkästään yhteen suuntaan menevistä aluksista, mutta sama koskisi sitten kaikkia muitakin reittejä, kuten Tukholmabadista Tallinnaan, muutamia Riikaan meneviä vuoroja, samoin Skånen rannoilta Puolaan meneviä aluksia ja länsirannikolta moneen paikkaan ajavia. Ei niitä kannata alkaa rankaisemaan, jos keharit raiskaa Cinderellalla.

ismolento

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 222
  • Liked: 3240
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #40 : 28.12.2017, 23:32:39 »
Joskus ruotsalaiset tiesivät miten toimia barbaarien suhteen.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Barbareskit

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Barbary_Wars

Kuinka hyvin Ruotsin alkoholilaki on vaikuttanut raiskausten ehkäisyyn Ruotsissa?

Supernuiva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 283
  • Liked: 2629
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #41 : 29.12.2017, 00:52:22 »

Lainaus
Bratthallin mukaan ratkaisu ongelmakäyttäytymisen suitsemiseksi olisi se, että Ruotsin poliisi saisi järeät toimintavaltuudet kaikille Ruotsista lähteville aluksille. Laivoilla vallitsisi ikään kuin Ruotsin alkoholilainsäädäntö. Tällöin Ruotsin viranomaiset voisivat ääritapauksessa jopa peruuttaa anniskeluoikeudet.
Tämä on nykyisin vihervasemmistolainen tapa keskustella. Ensin tulee ajatus päähän ja sitten miettimättä se oksennetaan ulos.

Kaikkiin Sverigestaniasta lähteviin aluksiin ei voida vaikuttaa Sverigestanian lainsäädännöllä, koska niistä useimmat on Åålannin lipun alla. Ja Sverigestania on myös osa Eukkulaa, joten voisi bryssiltäkin tulla sanomista, jos Sverigestania alkaa pompottamaan muiden maiden lippujen alla olevia aluksia. St. Peterline varmaan olisi myös tyytyväinen, joka on Nykyneukkulan lipun alla.

Ja nyt puhutaan pelkästään yhteen suuntaan menevistä aluksista, mutta sama koskisi sitten kaikkia muitakin reittejä, kuten Tukholmabadista Tallinnaan, muutamia Riikaan meneviä vuoroja, samoin Skånen rannoilta Puolaan meneviä aluksia ja länsirannikolta moneen paikkaan ajavia. Ei niitä kannata alkaa rankaisemaan, jos keharit raiskaa Cinderellalla.

En tunne juridiikkaa riittävän hyvin, miten Ruotsin viranomaiset voisivat vaatia kaikessa Ruotsista lähtevässä laivaliikenteessä noudattamaan Ruotsin lakia? Jos Ahvenanmaalle rekisteröity laiva liikennöi Ruotsi-Ahvenanmaa-Suomi, niin millä keinolla Ruotsi voisi vaatia noudattamaan lainsäädäntöään kun laiva ei ole Ruotsin aluevesirajojen sisällä? Tämän pitäisi kaiketi myös koskea kansainvälisiä risteilijöitä, jotka kulkevat erityisesti kesäaikaan Itämerellä.

Nuuskaa saa myydä muualle kuin Ruotsiin rekisteröidyillä laivoilla vain silloin, kun laiva on Ruotsin aluevesirajan sisäpuolella. (Tämä selittää sen, miksi nuuskahyllyt ovat suljettuja muulloin, jos laivan kotisatama on Mariehamn. Ruotsiin rekisteröidyt laivat taas saavat myydä nuuskaa koko matkan ajan, koska ovat periaatteessa Ruotsin "maaperää".)

Jos olen oikeassa, niin seuraavat säännöllisesti Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä olevat ristelijöitä kuljettavat autolautat tai puhtaat risteilylautat ovat Ruotsin alusrekisterissä:

Viking Line: Cinderella. (Paitsi aikoinaan jopa VAIN Suomen ja Viron välisessä liikenteessä ollut Viking XPRS oli rekisteröity jo uutena Ruotsiin, tällä hetkellä tämä alus on kaiketi rekisteröity Viroon. Lisäksi Kapellskärin ja Ahvenanmaan väliä liikennöinyt Rosella oli aikoinaan rekisteröity Ruotsiin, nyt kaiketi Ahvenanmaalle.) Kaikki muut alukset on rekisteröity Ahvenanmaalle.

Birka Line/Eckerö Line: Eckerö ja Birka Stockholm. (Kaikki Ruotsiin liikennöivät matkustaja-alukset ovat siis Ruotsin alusrekisterissä, vaikka varustamon kotipaikka on Ahvenanmaa.)

TallinkSilja: Galaxy ja Silja Symphony. Kaikki muut TallinkSiljan Ruotsiin liikennöivät alukset on rekisteröity joko Ahvenanmaalle, Viroon tai Latviaan.

Kuten tästä listasta voi nähdä, ovat kaikki ruotsalaisten suosimat bilelaivat Ruotsin alusrekisterissä. Mitä olen ymmärtänyt, niin Ruotsin viranomaiset ovat paheksuneet erityisen paljon "halpiksia" Galaxyä ja Cinderellaa, joilla sattuu ja tapahtuu. Jopa Suomen televisiossa näytettiin joitain vuosia sitten jonkun ruotsalaisen viranomaisen haastattelua, jossa hän totesi: "Jos Galaxy olisi maissa oleva ravintola, olisi se jo suljettu."


internetsi

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 9 072
  • Liked: 10633
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #42 : 29.12.2017, 07:28:54 »

@Supernuiva 'n kanssa samoilla linjoilla tässä keskustelussa. Olisin seuraavaksi sanonut itse samat asiat, mutta nyt ei tarvitse.

Lainaus
Kuten tästä listasta voi nähdä, ovat kaikki ruotsalaisten suosimat bilelaivat Ruotsin alusrekisterissä. Mitä olen ymmärtänyt, niin Ruotsin viranomaiset ovat paheksuneet erityisen paljon "halpiksia" Galaxyä ja Cinderellaa, joilla sattuu ja tapahtuu. Jopa Suomen televisiossa näytettiin joitain vuosia sitten jonkun ruotsalaisen viranomaisen haastattelua, jossa hän totesi: "Jos Galaxy olisi maissa oleva ravintola, olisi se jo suljettu."
Lisään vain sen, miksi näitä raiskaustapauksia on eniten juuri Cinderellalla. Rosella on vanha pieni purkki, jolla ei varmaan käy juuri kukaan (ja ensin pitäisi mennä jollakin Norrtäljeen). Birka Linella, joka on åålantilainen, on vain yksi huvialus Sverigestanian lipun alla ja se on huomattavasti kalliimpi (eikä se ole ollut otsikoissa). Cinderella siis lähtee Tukholmabadista muistaakseni viideltä tai kuudelta, ajelee hissukseen Maarianhaminaan, on siellä pari tuntia ja ajelee taas hissukseen Tukholmabadiin kolmeksi.

Toinen reitti, millä näitä raiskauksia tapahtuu on Tukholmabad-Turku. Vikingin aluksista Grace lähtee ja saapuu sverigestanialaisten kannalta huonoon aikaan, niin siellä ei tapahdu mitään. Amorellan ajat ovat paremmat, mutta se on hieman kalliimpi kuin Cinderella ja baarit ei ole niin hyviä koska kyseessä on enemmän "reittialus" ja vanhempi sellainen.

Galaxy taas on Tukholmabadista lähtiessään oikeastaan sellainen, että se lähtee kuudelta illalla ja tulee melkein samaan aikaan seuraavana päivänä takaisin. Amorellaan verrattuna alus on isompi ja siellä on paremmat baarit.

Eli ongelmallisin alus on Maarianhaminassa käyvä Cinderella, Turussa käyvät Amorella ja Galaxy.

Kuten maahanmuutolle ja integraatiolle on ominaista, niin uudesta kohdemaasta käsin tehtävät matkat tulee viiveellä suuremman matupopulaation suosimiksi. Kymmenen vuotta sitten oli matuja, muttei niitä näkynyt Tallinnan laivoilla lainkaan. Nykyään niitä näkee kyllä, mutta hyvin vähän (vaikka kaiken järjen mukaan matuilla pitäisi olla aikaa ja järjestelmällistä halua ostaa pienillä tuloilla kaikki puoli-ilmaisilta päivä-Tallinnassa risteilyiltä). Sverigestaniassa taas matutus on määrissä paljon suurempaa ja vanhempi ilmiö, joten hekin ovat löytäneet nimenomaan nämä kolme ryyppylaivaa.

Lisäksi sverigestanialaisilla ei ole juuri mitään järkevää asiaa Suomeen (tai Åålantiin), ellei se ole mikään matkakohde jostain tietystä syystä. Vielä vähemmän asiaa on Sverigestaniassa notkuvilla matuilla. Tämä on syy, että näitä raiskauksia ei juuri tapahdu Tukholmabad-Helsinki reitillä. Eikä mitään tapahdu myöskään Tukholmabadista Tallinnaan tai Riikaan (tai Pietariin) menevillä aluksilla.

Miksi sitten juuri Viking Cinderella on aina otsikoissa? Siksi, että Cinderella on ryyppyalus, jonka ajat on parhaita. Illalla ehtii vetää kunnon pohjat, sitten baariin ja seuraavana päivänä voi olla krapulassa kolmeen asti. Lisäksi Cinderella on halpa. Googletin "sista minuten" lähdöt ja ne oli Cinderellalla 100 kruunua (Amorella 320 kr). Eli se on ajoiltaan paras ja halvin. Toiseksi halvin oli samalla googletuksella Galaxy, alkaen 120 kr.

Sverigestaniassa on myös kehittyneempi "ryyppylaivakulttuuri", monestakin syystä. Ja aikojen vuoksi juuri nuo kolme alusta on tällaisia aluksia.

Laivat muuten ei ole sen vaarallisempia kuin muutkaan baarit, ne on vaan tiivis paketti. Minä väittäisin, että suhteellisesti laivoilla tapahtuu vähemmän kuin maissa. Baarien edessä tapellaan joka ainoassa paikassa, laivalla se vaan tapahtuu laivassa. Samoin joku oksentaa aina, maissa kadulle, laivalla lattialle. Samoin baarista lähtiessä voi joutua raiskauksen uhriksi, laivalla vaan matka hyttiin on lyhyempi. Laivalla on sinänsä turvallisempaa, että kameroita on joka paikassa eikä pääse karkuun.

Nythän tässä taas keskustellaan niistä keinoista, mitä voisi tässä poliittisessa tilanteessa (varsinkin Sverigestaniassa) edes teoriassa käyttää. Puututaan siis siihen, että potentiaaliset uhrit ei joisi niin paljoa. Mm. Cinderellalla on käsittääkseni kielletty tax freessa alkoholin myynti viikonloppuisin, muttei se tätä ongelmaa ole poistanut. Samaan aikaan Malmöh'ssa joukkorikastetaan pilluja poltellen, eikä matuille tehdä mitään. Koska itse ongelmaan ei puututa, niin sitten pitää keksiä jotain muuta vaan keksimisen vuoksi.

aethanol

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 521
  • Liked: 550
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #43 : 29.12.2017, 08:05:13 »
Tuosta Ruotsin poliisin kommentoinnista pitäisi laittaa vastinetta jossa kiinnitetään kahteen asiaan huomiota:

Ensinnäkin poliisi syyllistää raiskauksen uhreja moittimalla holtitonta alkoholinkäyttöä syyksi raiskauksiin. Näinhän se on mutta ei ruotsalaisen diskurssipoliisin sovi sellaista mennä sanomaan. Se on vähän sama kun sanoisi että provokatiivinen käytös ja pukeutuminen altistaa raiskauksille (niin kuin altistaakin). Slut shamingia, soo soo poliisi.

Toisekseen pitäisi kaivaa esiin nimilista viimeisen 5 vuoden ajalta kaikista laivaraiskauksista tuomituista. Abdi, Mohammad ja Ahmed lienee yleisimmät nimet, ehkä siellä joku Sergei, Ville ja Olaf rikastamassa tätäkin kulttuuria voi olla.

Outo olio

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 790
  • Liked: 5431
  • Manner-Suomen Tasavalta
Vs: 2016-11-10 Ruotsinlaivoilla tapahtuu taas
« Vastaus #44 : 01.01.2018, 23:21:39 »
Tämä on eräänlaista tahatonta imperialismia: ensin päästetään geelipäät maahan, ja sitten kun geelipäät eksyvät laivalle niin halutaan ulottaa oman maan lainsäädäntö toisten maiden laivoille.

Joulukuussa muuten oli tapaus että jotkut ruotsalaiset Pohjoismaisen Vastarintaliikkeen "aktiivit" (=mahdollisesti väkivaltaisia uusnatseja) halusi tulla laivalla Suomeen, jotta pääsisivät osallistumaan itsenäisyyspäivän natsimarssille tms., ja laivan kapteeni jätti heidät laiturille koska piti heitä turvallisuusuhkana. (Itse olisin toiminut samoin koska useampi kymmentä mahdollisesti testolla pumpattua nassea laivalla samaan aikaan huh huh. :o)

Koska tuossa ei ilmeisesti rikottu mitään lakeja niin ihan samoin voisi profiloida todennäköiset raiskaajat ja jättää laiturille. :)
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Tagit: