Kirjoittaja Aihe: Uusi opetussuunnitelma 2016  (Luettu 63396 kertaa)

arctic-tern

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 270
  • Liked: 997
  • Lapintiira on vapaa lintu.
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #390 : 22.06.2021, 10:15:48 »
Olipa kerran koulu, jonka tehtävä ei ollut kasvattaa tasapäisesti ajattelevia sosialisteja.

Aamu alkoi liikunnalla kello 9. Lapset saivat nukkua pitkään, koska riittävä uni vaikuttaa ratkaisevasti aivojen kehitykseen. Tytöt voimistelivat ja tanssivat, pojat juoksivat ja nyrkkeilivät. Mitään valituksia ei kuunneltu vaan kaikki osallistuivat tai joutuivat takaisin tavalliseen peruskouluun.

Sokeriton aamupala tarjoiltiin kello 10.30. Kello 11.00 alkoi oppitunti, johon kaikki tulivat täsmällisesti uniformussa. Pääosa opiskelusta oli itseopiskelua, jonka tulokset mitattiin kokeilla ja keskusteluilla. Oppituntien lomassa tarjoiltiin vielä kaksi terveellistä ateriaa luomuaineksista.

Vapaa-aika alkoi kello 16.00, joka kuitenkin oli täytetty ohjelmalla. Retkeiltiin metsään, pidettiin juhlia, käytiin kapungilla. Kello 22 alkoi hiljaisuus, jolloin tytöt ja pojat menivät kukin omiin tupiinsa, joitten välillä kanssakäyminen oli ehdottomasti kielletty.

Parin vuoden jälkeen pojat ymmärsivät, mitä on yhteistyö, toveruus, ystävällisyys, anteliaisuus, rohkeus ja miehekkyys. Työt arvostivat naisellisuutta, herkkyyttä, siveyttä, kauneutta ja henkistä voimakkuutta. Myöhemmin kaikista tuli yrittäjiä, sijoittajia tai seikkailijoita, koska jokainen oli individualistinen ja rakasti vapauttaan yli kaiken.
Maailman terveellisimmät ruuat
"Huonoin hallitsija on se, joka ei kykene hallitsemaan itseään". Cato.

Pentecost

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 712
  • Liked: 6624
  • Kivapuhe sallittu!
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #391 : 22.06.2021, 10:16:03 »
Lainaus
islamiin palanneet kantasuomalaiset osaavat hyvin suomea.

 :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Suomi vuonna 2021. Kuin paraskin uskonnon johtama hihhulimaa. Tämä laittaa otsasuonet niin koetukselle, että päätä alkaa särkeä.

Lainaus
Islaminusko selittää yhtäläisyydet siten, että islam ei kehittynyt niistä, vaan juutalaisuus ja kristinusko kehittyivät islamista, joka on ainoa alkuperäinen, jo Aadamin tunnustama uskonto. Tämän takia islamiin kääntyminen on "palaamista" ihmiskunnan alkuperäiseen uskoon.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Islam

Eli näin suorastaan valehdellaan päin naamaa tehden muista uskonnoista ja niiden harjoittajista joitain islamista ikäänkuin eksyneitä.

Lainaus
Muslimit uskovat, että islam sai alkunsa Arabian niemimaalla profeetta Muhammedin ilmestyksien ja elämän pohjalta vuosina 610–632

Mutta kun kyse on uskonnosta, niin saahan siellä oppikirjoissa valehdella ja levittää propagandaa. Päivi Räsänen, jos nyt uskaltaa kieltää omalla uskollaan ja islamilla olevan ristiriitoja, niin varmaan tulevassa Suomessa tuomitaan mestattavaksi?
“Everything woke turns to shit” - Donald J. Trump

Tavan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 202
  • Liked: 10884
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #392 : 22.06.2021, 10:56:41 »
Voitaneen ajatella, että mahomettilaisuus syntyi 600-luvulla, mutta se oli vain täydeksi saatettu viimeinen toisinto samasta alkuperäisestä islamin opista, jota jo Mooses ja Jeesus opettivat, mutta juutalaiset ja kristityt sittemmin väärensivät omat pyhät kirjansa opettamaan jotain ihan muuta kuin mitä nuo profeetat oikeasti julistivat.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Luka Mokonesi

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 260
  • Liked: 2752
  • beep/bop/boop
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #393 : 22.06.2021, 11:50:28 »
Lainaus
Salam – islamin polku on islamin uskonnon oppikirjasarja peruskouluun. Opettajan aineistossa on kappaleen tavoitteiden lisäksi opetusvinkkejä ja ehdotuksia opetusmateriaaliksi. Salam 5-6 ja 7-9 -kirjoihin on myös saatavissa tehtävien vastaukset sähköpostiosoitteesta julkaisut (at) oph.fi.

Siis oppikirja niille, joille peruskoulu opettaa islamia oppiaineena, siis muslimeille.

Mitähän muksujen vanhemmat ovat mieltä opetuksen sisällöstä...
"Maapallon elämä on kestänyt suurempia muutoksia kuin mitä ihminen on nähnyt. Maapallo selviää hyvin ihmisestä ja on täällä vielä kauan ihmisen jälkeenkin." -mannym

"Gustafsson on asunut Bangkokissa 57 vuotta, mutta sanoo yhä olevansa farang." -HS-

jetsku

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 394
  • Liked: 1095
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #394 : 23.06.2021, 12:06:31 »
^Olen ihan samaa mieltä inkluusiosta. Se on todella hyvä asia. --  Tietenkään tämä ei sitten saa olla säästötoimi, eikä perseilijöille pidä antaa tässä vapaita käsiä.

Tämähän se ongelma on. Inkluusiota tehdään ideologisista ja taloudellisista syistä, ei pelkästään oppilaan edun takia. Ja käytännössä iso kuva on opettajilta kuulemani perusteella juuri se, mistä kaikki puhuvat, eli että nämä tuhoavat ne luokat täydellisesti, eikä opettajalla ole riittäviä työkaluja asiassa.

Hippo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 559
  • Liked: 1253
  • Bailando conmigo
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #395 : 23.06.2021, 13:12:36 »
Kaikkein suurin ongelma suomalaisessa koulujärjestelmässä tällä hetkellä on, että kouluissa ei ole tavoitteena osaamisen lisääminen. Opetussuunnitelmien perusteissa tavoitteeksi on useasti laitettu, että perehdytään tai tutustutaan johonkin asiaan, ei siis opita sitä.
Köö

Melbac

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 177
  • Liked: 1760
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #396 : 26.06.2021, 06:14:36 »
Nykyinen opetusjärjestelmä tuntuu tuottavan vain ja ainoastaa näitä "Tutkimus osoittaa,jos et syö niin sinulla tulee nälkä" tason tutkimuksia.Omasta mielestä toi että lukio/amis on pakko käydä on vähän idioottimaista ja olisi lähinnä pitänyt tehdä sellaista koulutusta josta oikeasti voi työllistyä eikä tälläistä että istutaan 3v koulun penkillä oppimatta mitään oikeasti hyödyllistä.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2021, 06:17:47 kirjoittanut Melbac »

simppali

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 335
  • Liked: 11748
  • junior koodari
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #397 : 29.07.2021, 23:16:19 »
Opetusministerillä on pelko hanurissa, jos etäopiskeluun palataan.

https://yle.fi/uutiset/3-12040011

Lainaus
Etäopetus voi aiheuttaa epätasa-arvoa opiskelijoiden kesken
Opetusministeri Li Anderssonin (vas.) mukaan etäopetukseen siirtyminen kouluissa on vasta viimeinen keino, jos pahenevan koronatilanteen takia tarvitaan lisärajoituksia.

Andersson lähtee siitä, että lapset ja nuoret pääsevät lähiopetukseen, kun koulut alkavat lähiviikkoina.

Pelko perustuu halipusu matukoululaisiin, joiden vanhemmille on aivan sama ovatko lapsoset koulussa vai jännissä ghettoleikeissä kotilähiössä.

Anderssonia luultavasti korpeavat jatkuvasti alaviistoon menevät pisa tutkimusten tulokset, varmaan osittainen syy on Suomalaisissa jälkikasvustoissa. Pääkaupunkiseudulla pisa-alentuman ykköstekijänä on melkein luku- ja kirjoitustaidottomat, omissa porukoissaan pyörivät "uus-Suomalaisten" jälkeläiset.

Lukiolaisten liiton? johtaja Uljas toteaa seuraavaa;

Lainaus
– Epävarmuus asettaa lukiolaisille kovan haasteen. Meillä on nuoria, jotka ovat aloittamassa ensimmäisen vuotensa lukiossa ja heitä saattaa pelottaa, että mitä jos he joutuvat aloittamaan uudessa koulussa ja ympäristössä etänä, sanoo Lukiolaisten Liiton puheenjohtaja Emilia Uljas.

Uljas lisää, että myös toista, kolmatta tai neljättä vuotta aloittavat opiskelijat ovat tilanteesta huolissaan.

– He ovat jo nähneet, millaisia vaikutuksia etälukiolla on voinut olla heidän mielenterveyteensä ja oppimiseensa.

Minulla ei ole kokemusta kuin kahdesta lukiolaisesta, siis lapsista. Nuorempi vietti lukion toisen luokan käytännössä täysin etäopiskelijana, tykkäsi. Pystyi rauhassa pohtimaan vastauksia annettuihin tehtäviin, oppitunti ei päättynyt summerin antamaan äänimerkkiin.

Oppimisen tason näemme syssymmällä, kirjoittaa syksyllä neljä ainetta, keväällä toiset neljä.

Liv:in ja Uljaksen pelot liittyvät johonkin muuhun kun etäopiskeluun.

« Viimeksi muokattu: 29.07.2021, 23:38:07 kirjoittanut simppali »
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

simppali

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 335
  • Liked: 11748
  • junior koodari
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #398 : 25.08.2021, 16:04:58 »
Kaikille toista astetta, vaikka ei kiinnostaisi..siis opiskelijaa. Opetusministerin märkäuni saa hieman moitteita.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-n-ja-ammattikoulutuksen-kyselyssa-kylmaa-kyytia-oppivelvollisuuden-laajentamiselle-pakko-ei-lisaa-motivaatiota-eika-tee-opiskelijoista-terveita/8218302#gs.9rnuos

Lainaus
– Minne voidaan ohjata, jos koulukuntoisuus on heikko tai päihteiden käyttöä tai jotain muuta? Niitä toivotaan tähän lisäksi, sanoo Aaltola.

Aaltolan mukaan tällaisia opiskelijoita on paljon ja juuri heihin pitäisi käyttää enemmän panostuksia.

– Kustannukset on kovasti painottunut sen maksuttomuuden kattamiseen, mutta me nähdään ammatillisessa koulutuksessa, että vielä suurempi panos pitäisi myös rahoituksellisesti olla heikompien tukemiseen ja siihen kokonaisuudistukseen, Aaltola jatkaa.

Jos peruskoulusta ysiltä ,ehkä armosta päästötodistuksen saanut ei osaa lukea,puhua Suomeksi, niin ei kun menoksi toiselle asteelle, ja hyvä tulee.

Lainaus
"Tavoite ei ole tarpeeksi realistinen, koska kaikilla ei ole edellytyksiä suorittaa toisen asteen tutkintoa."

Opetusministeri Anderssonin mielestä pitää tasapäistää, maksoi mitä maksoi.

« Viimeksi muokattu: 25.08.2021, 16:13:46 kirjoittanut simppali »
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Siili

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 13 559
  • Liked: 9452
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #399 : 25.08.2021, 17:14:41 »
Jos peruskoulusta ysiltä ,ehkä armosta päästötodistuksen saanut ei osaa lukea, puhua Suomeksi, niin ei kun menoksi toiselle asteelle, ja hyvä tulee.

Saa nähdä, millaisia paineita syntyy päästää porukkaa armosta toisenkin asteen läpi.  Ehkäpä syntyy jopa vaatimuksia luopua ammattikoulun arvosanoista, jottei pelkkiä vitosia kerännyttä väkeä syrjitä jatkossa työhönotossa.

Roope2

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 353
  • Liked: 6860
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #400 : 27.08.2021, 17:50:24 »

Äsken MTV:n ohjelmassa opetusministeri Li vaahtosi koulukuraatoreiden ja koulupsykoloigien lisäämisen puolesta.

Silloin kuin itse kävin koulua, niin vaahdottiin jazz-, musiikki- ja kirppukerhojen lisäämisen puolesta.

Missä mentiin silloin pieleen?

Kansainvälisyys on yleellisyyttä, johon vain yläluokalla on varaa.

Benito Mussolini

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 958
  • Liked: 2214
  • Panda nimeltä Kallan.
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #401 : 28.08.2021, 22:26:53 »
Jos peruskoulusta ysiltä ,ehkä armosta päästötodistuksen saanut ei osaa lukea, puhua Suomeksi, niin ei kun menoksi toiselle asteelle, ja hyvä tulee.

Saa nähdä, millaisia paineita syntyy päästää porukkaa armosta toisenkin asteen läpi.  Ehkäpä syntyy jopa vaatimuksia luopua ammattikoulun arvosanoista, jottei pelkkiä vitosia kerännyttä väkeä syrjitä jatkossa työhönotossa.

Huono homma, jos nämä pelkkiä vitosia keränneet opiskelijat ovat mamuihin nähden oikeasti ansaineet rehellisesti sen vitosen arvosanan ja mamu saa vitosen koska eri standardit. Tästä tulee mieleen eräs ammattikoulun valmistujaistilaisuus, missä vain osa kantasuomalaisista sai stipendin ja kaikki mamut saivat stipendin. Että sellaista peliä. Voin kuvitella mitä muuta filunkia siellä sitten on harrastettu tasapäisyysideologian nimissä.

P.S. Tässä käynee lopulta niin, että yliopistoonkin sitten pitää päästää näitä mamuja kun onhan se kivaa että niilläkin olisi korkeakoulututkinto vaikka esim. pitkä matikka, fysiikka, kemia ja biologia olisivat täysin hukassa. Kuvitelkaa, somalilla lopultakin kone-DI:n paperit, vaikka mitään ei ymmärtänytkään niistä teorioista ja matikkataidotkin nollassa. Onhan yliopistot nytkin monikulttipesäkkeitä, mutta sentään toistaiseksi jonkunlaista epämääräistä järjenvaloa niissä loistaa ei-humanistisilla, ei-käsienheiluttelu aloilla.
Monikulttuurin menestystarinoita... hmm, Jugoslavia?

Lalli IsoTalo

  • "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 38 946
  • Liked: 57324
  • Kansanryhmäkiihottunut takaisinviskaaja
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #402 : 28.08.2021, 23:06:57 »
Naiskiintiöt tarkoittavat, että omilla ansioillaan eteenpäin päässeitä naisia epäillään kiintiösläkkeireiksi.

Vastaavasti, jos looserimamuja päästätetään heppoisin perustein, kaikista mamuista epäillään samaa, eivätkä ahkerat mamut pääse eteenpäin elämässään, koska heitä epäillään luuserimamuiksi.

Sormienläpikatselusysteemi siis sorsii ahkeria ja eteenpäin pyrkiviä mamuja.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“...suomalaiset pikku hiljaa havahtuvat siihen, että ilmastotoimissa ei olekaan kyse maitopurkkien kierrätyksestä vaan heidän omaisuutensa takavarikoinnista.”
— Jäsen Roope

“Vähiten asioista tietävät ne jotka eniten tiedostavat.”
— Teemu Keskisarja

Kallan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 958
  • Liked: 2214
  • Panda nimeltä Kallan.
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #403 : 29.08.2021, 07:25:28 »
Naiskiintiöt tarkoittavat, että omilla ansioillaan eteenpäin päässeitä naisia epäillään kiintiösläkkeireiksi.

Vastaavasti, jos looserimamuja päästätetään heppoisin perustein, kaikista mamuista epäillään samaa, eivätkä ahkerat mamut pääse eteenpäin elämässään, koska heitä epäillään luuserimamuiksi.

Sormienläpikatselusysteemi siis sorsii ahkeria ja eteenpäin pyrkiviä mamuja.

Hetken mielessäni kävi sellainen teoria, että kenties tämä on todellisuudessa naisten sisäistä epäsuoraa kampittamista ja huonon ilmapiirin epäsuoraa levittämistä?  :flowerhat: Teoria 2: Mamuista ei oikeasti välitetä, mutta niitä ressukoita nyt on muuten vaan kiva paapoa jotta voi tuntea itsensä Hyväksi Ihmiseksi ja nostaa statustaan samanmielisten joukossa.

Toivon toki olevani reippaasti väärässä.
Monikulttuurin menestystarinoita... hmm, Jugoslavia?

P

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 16 790
  • Liked: 12745
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #404 : 29.08.2021, 12:42:43 »

P.S. Tässä käynee lopulta niin, että yliopistoonkin sitten pitää päästää näitä mamuja kun onhan se kivaa että niilläkin olisi korkeakoulututkinto vaikka esim. pitkä matikka, fysiikka, kemia ja biologia olisivat täysin hukassa. Kuvitelkaa, somalilla lopultakin kone-DI:n paperit, vaikka mitään ei ymmärtänytkään niistä teorioista ja matikkataidotkin nollassa. Onhan yliopistot nytkin monikulttipesäkkeitä, mutta sentään toistaiseksi jonkunlaista epämääräistä järjenvaloa niissä loistaa ei-humanistisilla, ei-käsienheiluttelu aloilla.

Kai muistatte pryceless tapaus Prycen?

"17.12.2007
Ghanan leijona ja Ruotsin leijona
Ghanalaisen Peter Prycen väitöskirjan käsittelyn päättää tämänpäiväinen kirjoitus. Kuten tunnettua, Helsingin yliopiston Humanistisen tiedekunnan tiedekuntaneuvosto hyväksyi 11.12.2007 alimmalla arvosanalla (approbatur) Prycen väitöskirjan, jonka se oli keväällä hylännyt. Asiaa koskeva lehdistötiedote löytyy täältä.

Uusi päätös perustui Opintosuoritusten tutkintolautakunnan lausuntoon, jossa kritisoitiin sitä, että tiedekunnan edustaja ei ollut esittänyt kritiikkiään väitöstilaisuudessa vaan vasta sen jälkeen. Opiskelijan pitää voida luottaa siihen, että ohjaajan, esitarkastajien ja vastaväittäjän antama puolto merkitsee työn tosiasiallista hyväksyntää. Tämä on aivan totta, mutta vakiintunut käytäntö ei ole ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että a) ohjaaja ei joko lue ohjaamaansa työtä lainkaan tai ei ainakaan ole kiinnostunut sen laadusta, ja b) esitarkastajat ja vastaväittäjä eivät joko ymmärrä lukemastaan mitään tai haluavat syystä tai toisesta antaa opiskelijalle ansaitsematonta etua.

Ilmeisesti kyse ei ole siitä, että ainakin ohjaaja Pertti Hietaranta ei olisi lukenut Prycen työtä. Pryce:

"I [...] had the excellent cooperation, guidance and ready availability of my supervisor Professor Pertti Hietaranta. This thesis is the high point of my whole academic pursuit."
Koska siis tiedämme, että Hietaranta on vaivoja säästämättä ohjannut Pryceä, ja koska tuntuu epätodennäköiseltä, ettei professori Hietaranta osaisi suomea ja englantia (juuri muita taitoja ei työn ongelmien havaitseminen vaadi), on päädyttävä siihen tulokseen, että Hietaranta on työn puutteista piittaamatta, toisin sanoen "muista syistä", esittänyt sen hyväksymistä."

https://www.halla-aho.com/scripta/ghanan_leijona_ja_ruotsin_leijona.html
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Eino P. Keravalta

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 29 710
  • Liked: 24378
  • Hoochie Coochie Man
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #405 : 04.09.2021, 09:26:45 »
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008233663.html

Viime päivinä on ollut paljon puhetta Suomen PISA-tulosten romahduksesta, joka tosin on alkanut jo vuosia sitten. Nyt Ilta-Sanomissa annetaan tilaa opettajien ratkaisuille.

Nyt puhuvat opettajat: 5 selvää ratkaisua, joilla koulujen ongelmat helpottuisivat

Lainaus
Ilta-Sanomat on tällä viikolla nostanut esiin Suomen koulujärjestelmän ongelmia. Nyt on aika siirtyä ratkaisuihin.

Mitä nämä ratkaisut sitten ovat? ( Linkistä voit lukea myös ratkaisuista laajemmin )

Ratkaisu 1: Pienennetään ryhmäkokoja
Ratkaisu 2: Raivataan lisää aikaa perustyölle
Ratkaisu 3: Oppilaiden pitää osoittaa taitonsa
Ratkaisu 4: Selkeytetään opettajan työnkuvaa
Ratkaisu 5: Opettajat tiiviimmin mukaan kouluja koskevaan päätöksentekoon

Tässä on varmasti ihan hyviä aineksia mukana, mutta selvästi näkee, että sitä kaikkein suurinta ongelmaa ei kehdata sanoa: luokkahuoneessa on virtahepo tai parikin, mutta kukaan ei ole näkevinään niitä. Sen sijaan ratkaisua haetaan jostain epämääräisestä kokoustamisesta tai ryhmäkoon pienentämisestä.

Koulussa on uskoakseni vuonna 2021 kaksi pääongelmaa:

1. Monikulttuurisuus
2. Uusi opetussuunnitelma

On näpertelyä pienentää ryhmäkokoja, vaikka se varmasti hyödyksi onkin, kun ne samat henkisesti rajoittuneet jäävät kouluun muiden riesaksi. Koko inkluusio tulisi lakkauttaa ja samoin nykyinen opetussuunnitelma tulisi purkaa ja aloittaa puhtaalta pöydältä järkevän opetussuunnitelman rakentaminen nykyisen elämys- ja haahuilukoulun sijaan, jossa opettaja on kaveri eikä auktoriteetti.

Opettajien neuvoissa ei sanallakaan ehdotettu, että ongelmaoppilaat pitäisi sijoittaa kokonaan eri kouluun kauaksi normaalikoulusta. On jokseenkin sama, jos väkivaltainen häirikkö on jossain pienemmässä ryhmässä terrorisoimassa muita kun hän on myös koulun pihalla ja koulumatkoilla uhkana. Nämä tyypit on laitettava kovakuriseen erityiskouluun, ei tavallisten lasten keskelle. Opettajat eivät myöskään ehdottaneet vartijoita kouluihin, vaan edelleen opettajat joutuvat pelkäämään aggressiivisia oppilaita. Pienryhmien sijaan kouluihin pitää saada tasoryhmät, jotta kaikki saavat omantasoista opetusta. Eikä kaikkea tarvitse opettaa kaikille - eivät opi kuitenkaan.

Jutussa sanottiin myös: "Lapset eivät synny sen tyhmempinä kuin 50 vuotta sitten.."

Kyllä muuten syntyvät. Ennen luokissa oli suomalaisia lapsia, joiden keskimääräinen ÄO oli 100. Nyt puolet luokasta on ÄO70-tasoista porukkaa, joten luokan keskimääräinen älykkyysosamäärä on romahtanut 15%. Opeta siinä sitten vielä kun mitään kuria ei ole eikä noilta kakaroilta saada tunnin ajaksi edes puhelimia pois.

Opettajien olisi pitänyt nostaa kissa pöydälle ja julistaa, että koulun ongelmat johtuvat pääosin kehitysmaalaisten Suomeen houkuttelusta ja päästämisestä, että monikulttuurisuus ei toimi eikä yhteiskuntamme sen enempää kuin koulummekaan kestä kehitysmaalaisten kasvavaa määrää. Opettajien olisi tullut vedota kehitysmaalaisten kehnoon keskimääräiseen älykkyysosamäärään, heidän aggressiiviseen heimokulttuuriinsa sekä vihaansa länsimaisia arvoja ja opetusta kohtaan. Opettajien olisi tullut vaatia, että valtio luopuu paitsi epäonnistuneeksi havaitusta, uudesta opetussuunnitelmasta ja inkluusiosta, myös sokeasta ja vahingollisesta monikultturismi-ideologiasta, jota pakotetaan kaikkialle karmein tuloksin aate edellä. Opettajien olisi tullut vaatia, että asyylihuijauksella 10 turvallisen maan läpi tulleet keharimaalaiset tulee palauttaa samoin kuin kaikki vakavia rikoksia tehneet tai jatkuvasti työttöminä makaavat ulkomaalaiset samalla, kun uusien ottaminen maahan tulee lopettaa välittömästi.

Mutta eivätpä opettajat uskaltaneet. Tai jos uskalsivat, sitä ei lehteen laitettu. Sen sijaan saatiin jotain ympäripyöreää hymistelyä samalla kun se luokkahuoneessa oleva virtahepo, jota kukaan ei ole näkevinään, rikkoo paikkoja ja paskantaa lattialle.

Jos opettajien keinot todella ovat tässä, niin eipä se ole paljon muuta kuin hajuveden suihkuttelua kakan päälle, ongelmien lykkäämistä ja pientä tilapäistä lievittämistä. Mitään noilla ratkaisuilla ei ratkaista vaan on murrettava todelliset ongelmat: kulttuurimarxilainen, lapsia tyhmistävä opetussuunnitelma ja haittamaahanmuuttoa maahamme kylvävä valtiouskonto nimeltään monikulttuuri-ideologia.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tavan

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 5 202
  • Liked: 10884
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #406 : 04.09.2021, 10:01:40 »
Myös ihan suomalaisten miesten keskimääräinen ÄO on armeijan palikkatestitulosten perusteella kääntynyt laskuun muistaakseni jostain 90-luvun lopulta alkaen. Nousevat sukupolvet ovat edellisiä heikkolahjaisempia myös ilman mamutusta.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

kartiokulmio

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 48
  • Liked: 91
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #407 : 04.09.2021, 11:48:34 »
Myös ihan suomalaisten miesten keskimääräinen ÄO on armeijan palikkatestitulosten perusteella kääntynyt laskuun muistaakseni jostain 90-luvun lopulta alkaen. Nousevat sukupolvet ovat edellisiä heikkolahjaisempia myös ilman mamutusta.
Kunpa yrittäisivät jotain tehdä asialle, ilman että keksisivät tekosyitä järjestää kaikenlaista työryhmää, konferenssia ja mitä kaikkea niitä onkaan.
Kännyt kieltämällä voisi vähäsen ehkä tilannetta parantaa, samalla ottaa käyttöön opetussuunnitelmat ajalta jolloin asiat vielä toimi. Tietokoneita ei oikein voi kieltää mutta jospa siirtyisivät kouluissa takaisin kyniin, papereihin, kirjoihin. Median osuutta ei voi vähätellä, sanomalehtiin takaisin asiauutisia ideologisten tilalle.
Uutisia ollut joissa kerrottu fyysisen kunnon heikkenemisestä kuntotesteissä, liikuntakin voisi auttaa koulutuloksiin ja palikkatesteihin, kouluihin ei vanhempien autoilla tai busseilla jos lähellä sijaitsevat ja liikuntatunteja lisää.
Limonadi takaisin pikkupulloihin, karkkipussit pienemmiksi, pikaruokapaikkojen määrää vähemmäksi.

Vesa Heimo

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 3 305
  • Liked: 1812
  • Nussittuna nukkuisit sikeästi.
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #408 : 04.09.2021, 12:19:21 »
Myös ihan suomalaisten miesten keskimääräinen ÄO on armeijan palikkatestitulosten perusteella kääntynyt laskuun muistaakseni jostain 90-luvun lopulta alkaen. Nousevat sukupolvet ovat edellisiä heikkolahjaisempia myös ilman mamutusta.
Kunpa yrittäisivät jotain tehdä asialle, ilman että keksisivät tekosyitä järjestää kaikenlaista työryhmää, konferenssia ja mitä kaikkea niitä onkaan.
Kännyt kieltämällä voisi vähäsen ehkä tilannetta parantaa, samalla ottaa käyttöön opetussuunnitelmat ajalta jolloin asiat vielä toimi. Tietokoneita ei oikein voi kieltää mutta jospa siirtyisivät kouluissa takaisin kyniin, papereihin, kirjoihin. Median osuutta ei voi vähätellä, sanomalehtiin takaisin asiauutisia ideologisten tilalle.
Uutisia ollut joissa kerrottu fyysisen kunnon heikkenemisestä kuntotesteissä, liikuntakin voisi auttaa koulutuloksiin ja palikkatesteihin, kouluihin ei vanhempien autoilla tai busseilla jos lähellä sijaitsevat ja liikuntatunteja lisää.
Limonadi takaisin pikkupulloihin, karkkipussit pienemmiksi, pikaruokapaikkojen määrää vähemmäksi.

Eiks nämä ois vanhempien asioita? Siis pistää muksut liikkumaan yhdessä vanhempien kanssa, lukea kirjoja ja keskustella ajankohtaisista asioista lasten kanssa. Ja jos Pisaheikkenemisen syy on mamutus niin pisatuloksilla loistaa toki vähiten maahanmuuttajoituneet kunnat syvällä perämetsissä.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

no future

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 263
  • Liked: 1967
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #409 : 04.09.2021, 23:48:15 »
Onko noista Pisa-testeistä julkaistu alueellisia/kaupunkikohtaisia tuloksia? Nyt en löytänyt kuin Espoon tulokset, ja siellä ainakin kellotettiin aika paljon kovempia pisteitä kuin Suomessa keskimäärin.

Noin muuten, niin jos jätetään Kaukoidän maat pois, niin eihän Suomella mennyt ollenkaan huonosti: Lukutaidossa 2., luonnontieteissä 2. ja matematiikassa 9.

sancai

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 904
  • Liked: 5753
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #410 : 05.09.2021, 00:15:59 »
Onko noista Pisa-testeistä julkaistu alueellisia/kaupunkikohtaisia tuloksia? Nyt en löytänyt kuin Espoon tulokset, ja siellä ainakin kellotettiin aika paljon kovempia pisteitä kuin Suomessa keskimäärin.

Noin muuten, niin jos jätetään Kaukoidän maat pois, niin eihän Suomella mennyt ollenkaan huonosti: Lukutaidossa 2., luonnontieteissä 2. ja matematiikassa 9.
Ero olisivat Suomessa alueellisesti paljon suuremmat ilman maahanmuuttoa. On ollut jo vuosikymmeniä kestävä megatrendi, että (oikeasti) koulutetut keskittyvät suuriin kaupunkeihin ja koulumenestys on tutkimusten mukaan erittäin periytyvää. Onko sitten syynä geenit vai kulttuuri, en tiedä. Toinen maahanmuutosta riippumaton syy on tietysti se, että Suomen ollessa PISA-huipullaan, suomalainen koulujärjestelmähän oli yllättävän konservatiivinen. Ruotsissa, Yhdysvalloissa jne. oli jo laajasti siirrytty "ilmiöoppimisen" kaltaisiin ideologioihin.

Jäkättäjä

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 75
  • Liked: 60
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #411 : 05.09.2021, 15:58:02 »
Puhuisipa joku ongelmaopettajista jotka manipuloi ja pelottelee lapsia eikä keskity siiheen opetustyöhön johon hänet on palkattu.

Jorma Teräsrautela

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 592
  • Liked: 2566
  • Älkää kysykö, kenelle kellot soivat!
Vs: Uusi opetussuunnitelma 2016
« Vastaus #412 : 24.09.2021, 15:52:28 »
Islamista saa lapsille puhua uudessa opetussuunnitelmassa mitä vain, kunhan se on positiivista.

Ote Opetushallituksen Ortodoksinen uskontokirja -sarjan opettajan aineistosta:

Lainaus
Tanskan suurin päivälehti Jyllands-Posten julkaisi 12 profeetta Muhammedia esittävää pilapiirrosta vuonna 2005. Pilakuvat saivat aikaan voimakkaan reaktion diplomaattitasolla, ja terroriuhkaukset lisääntyivät. Lähetystöjä poltettiin ja tanskalaisten tuotteita boikotoitiin. Oliko reaktio oikeutettu? Voiko sananvapauden nimissä julkaista mitä tahansa?

Mitä tahansa? Rajansa ne on sananvapaudellakin, julmistelee Opetushallitus lapsukaisille!
« Viimeksi muokattu: 24.09.2021, 16:08:22 kirjoittanut Jorma Teräsrautela »
Älkää työ pojat säästelkö niit sokerloitanne! Myö uijjaan koht.