UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta  (Luettu 8562 kertaa)

J.M

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 3 713
  • Liked: 4280
  • Inhorealisti ja paatunut pessimisti
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #90 : 16.04.2017, 21:29:57 »
Lainaus
Libya Gaddafin diktatuurin jälkeen: muslimit myyvät mustia orjia 200 dollarilla toreilla


Libyaa pidetään Afrikassa porttina Eurooppaan ja kohti Eurooppaa pyrkivät Saharan eteläpuolelta tulevat maahanmuuttajat...

Siinä jälleen surkeita ihmiskohtaloita, jotka johtuvat vajakkien rajat auki-politiikasta. Aika vaikea tästä on vierittää syytä rasisteille (siis VHM, totta kai), koska jos tehtäisiin rasistien realistien mukaan, ihmiset pysyisivät kotimaissaan eikä tulisi tarvetta siirtyä kehitysmaasta toiseen orjaksi.

Mutta tämä nykyinen on nyt sitä humaania politiikkaa, nih!
Punavihreäthän tunnistaa jo siitä, että heidän toimintansa ja heidän toimintansa tulokset saavat kenen tahansa kasvot joko punoittamaan tai vihertämään. - jäsen Veikko

Rap is like scissors, it always loses to rock

Alaric

  • Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 10 950
  • Liked: 19681
  • LOVE
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #91 : 16.04.2017, 21:32:32 »
Ehkä mustalla orjalla on statusarvoa, kuin vaikkapa Mercedes-Benzillä ennen vanhaan.

Tässähän se dilemma piileekin. Mitä statusarvoa sellaisella hylkytavaralla on jota ei haluta Eurooppaan, eikä se äiti-Afrikkakaan taida paljon noiden perään itkeä.

Aikanaan maataloustyöt työllistivät paljon orjia mutta sekin homma on jo korvattu koneellisella työvoimalla, myös Afrikassa. Joku bordellikuvio varmaan ainoa paikka missä nämä hurskaat muslimit voivat orjia jotenkin hyödyntää mutta ei kai niihinkään hommiin nyt ihan jokainen mustan Afrikan tallaaja kelpaa. Sukupuolirajoitteita nyt ainakin on.

Vaikkei muslimimaissa virallisesti toki homoseksuaaleja olekaan, niin eiköhän siellä kelpaa joka tapauksessa niin miehet kuin naisetkin näihin hommiin. Eihän se ole homo, joka panee ja niin edelleen.

Kaipa siellä paikallisilla sotapäälliköillä on lisäksi tarvetta palvelijoille ja muille työntekijöille.
Ramadan - the month for fasting and blasting.

PannuHattu

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 228
  • Liked: 389
  • Pieni vihreä mies
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #92 : 16.04.2017, 21:57:39 »
Tässähän se dilemma piileekin. Mitä statusarvoa sellaisella hylkytavaralla on jota ei haluta Eurooppaan, eikä se äiti-Afrikkakaan taida paljon noiden perään itkeä.

Aikanaan maataloustyöt työllistivät paljon orjia mutta sekin homma on jo korvattu koneellisella työvoimalla, myös Afrikassa. Joku bordellikuvio varmaan ainoa paikka missä nämä hurskaat muslimit voivat orjia jotenkin hyödyntää mutta ei kai niihinkään hommiin nyt ihan jokainen mustan Afrikan tallaaja kelpaa. Sukupuolirajoitteita nyt ainakin on.

Käytännössä kaikki persianlahden pilvenpiirtäjät on rakennettu orjatyövoimalla. Myös kodinhoito käy kätevästi orjilla.

The dark side of Dubai
http://www.independent.co.uk/voices/commentators/johann-hari/the-dark-side-of-dubai-1664368.html
http://archive.is/fbXPF
Lainaus
...
I approach a blonde 17-year-old Dutch girl wandering around in hotpants, oblivious to the swarms of men gaping at her. "I love it here!" she says. "The heat, the malls, the beach!" Does it ever bother you that it's a slave society? She puts her head down, just as Sohinal did. "I try not to see," she says. Even at 17, she has learned not to look, and not to ask; that, she senses, is a transgression too far.
...
It is an open secret that once you hire a maid, you have absolute power over her. You take her passport – everyone does; you decide when to pay her, and when – if ever – she can take a break; and you decide who she talks to. She speaks no Arabic. She cannot escape.

In a Burger King, a Filipino girl tells me it is "terrifying" for her to wander the malls in Dubai because Filipino maids or nannies always sneak away from the family they are with and beg her for help. "They say – 'Please, I am being held prisoner, they don't let me call home, they make me work every waking hour seven days a week.' At first I would say – my God, I will tell the consulate, where are you staying? But they never know their address, and the consulate isn't interested. I avoid them now. I keep thinking about a woman who told me she hadn't eaten any fruit in four years. They think I have power because I can walk around on my own, but I'm powerless."
...

Dubai migrant workers: The hidden slaves behind glamour city
http://www.news.com.au/travel/world-travel/middle-east/dubai-migrant-workers-the-hidden-slaves-behind-glamour-city/news-story/b3997ed5b013870424e84d78a561946c

http://www.bbc.com/news/world-12887018

http://gvnet.com/humantrafficking/SaudiArabia.htm

https://www.google.fi/#safe=off&q=gulf+states+slavery
« Viimeksi muokattu: 16.04.2017, 22:08:58 kirjoittanut PannuHattu »
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.
- Thomas Jefferson

There are four boxes to be used in the defense of liberty: soap, ballot, jury and ammo. Please use in that order.
-Larry McDonald

Noottikriisi

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 4 480
  • Liked: 4101
  • Kulttuuriterapeutti
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #93 : 16.04.2017, 22:16:33 »
Muammar ja Saddam olivat ehkä mulqvisteja, mutta heidän aikanaan maansa olivat suhteellisen vakaita ja edistyneitä, ainakin nykytilanteeseen verrattuna.

Onneksi vanhoista virheistä on otettu opiksi ja kun sama keikaus nyt pedataan Syyriaan niin homma menee varmasti putkeen!  :roll:
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

ismolento

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 940
  • Liked: 1606
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #94 : 16.04.2017, 22:34:16 »
Eikös Libyasta pitänyt tulla demokraattinen onnela jossa ihmisoikeudet ovat kunniassa, kun USA ja Nato kukistivat pahan Gaddafi-styrankin? Muuttuiko Libyan arabikevät takatalveksi?

Outo olio

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 484
  • Liked: 3680
  • Manner-Suomen Tasavalta
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #95 : 16.04.2017, 22:36:19 »
^Libyassa oli valtiojohtoinen yhteiskunta ja kun valtion johto kaadettiin niin palattiin heimoyhteiskuntaan.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Mielenvikainen+sten maahanmuutto seis!

Supernuiva

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 545
  • Liked: 1015
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #96 : 16.04.2017, 23:43:14 »
Ehkä mustalla orjalla on statusarvoa, kuin vaikkapa Mercedes-Benzillä ennen vanhaan.
Ehkä niillä ennen oli, mutta uudemmat vuosimallit on mahdottoman epäluotettavia ja liikaa bingblingiä.

Tarkoitatko bingblingillä huumeiden käyttöä ym. mölinää, esim. jotain räpin renkuttamista?

Menee jo otsikon ohi ja pahasti, mutta itse oletan tässä tarkoitettavan sitä, että eurostomossessa on nykyään liikaa sellaisia teknisiä laitteita, joiden tekninen toimintavarmuus on heikohkoa. Erityisesti vanhemmiten. Monet vanhalla (jo noin 10+ v. riittää) eurostomossella ajavat kiroavat hiljaa mielessään tyyppivikojen korjaamisen kalleutta. Katsastuksessa voi löytyä helposti vikoja, joiden korjaaminen maksaa enemmän kuin auton vaihtoarvo. (Omasta mielestäni 5000 euroa on paljon rahaa käytettäväksi yhdellä kerralla kolaroimattoman ja säännöllisesti huolletun auton katsastuskorjaamiseen. Eikä vikaa ollut renkaissa, laseissa, yms. kulutusosissa.)

Ajokilometrimäärällä ei ole suurta väliä. Lähipiirissä on yksi Saksasta tuotu "eurostomosse" (siis MB), jota on korjattu Suomessa noin 6 vuoden aikana vähintäänkin noin 10 000 euron edestä. Autolla on ikää nyt noin reilut 10 vuotta, eikä kilometrejä ole kuin noin 150 tkm. Korjaamolla oli todettu, että jos yhtään lohduttaa, niin uudemmat mallit ovat kenties taas hieman luotettavampia, mutta eivät lähellekään sitä mitä DDR:n aikaan rakennetut. Saksojen yhdistymisen jälkeen MB:n laatutaso jostain syystä ensin laski ja sitten romahti. Kaiketi se on nyt taas hieman noussut, mutta toki vain vuodet tulevat kertomaan lopulta teknisen laitteen lopullisen luotettavuuden. Muistelen lukeneeni jo 2000-luvun alussa Tuulilasista kirjoituksen, jossa lukijakirjeessä kerrottiin silloin täysin uuden MB:n kanssa koetuista ongelmista. Harvemmin auton luotettavuus paranee vuosien karttuessa.

Kukaan tutkiva journalisti ei ole kaiketi selvittänyt MB:n pitkän keskimääräisen iän salaisuutta, mutta itse oletan taustalla olevan vanhempien mallien, eli 1980-lukulaiset ja sitä vanhemmat, runsaan museoautomäärän ja lisäksi niiden kestävyyden. Keski-ikä ei laske tämän vuoksi taulukossa, vaikka monet käytettynä maahantuodut ovat jo kadonneet suunniteltua aiemmin liikenteestä korjaamisen kalleuden vuoksi. Nettiautoa selatessa voi myös nähdä miten paljon jo vain noin +-20 vuotta vanhoja MB:itä on myytävänä ei tieliikennekelpoisina. Tämä siitä huolimatta, että automerkin maine on ollut aikoinaan erittäin hyvä, eikä näitä ole uskoakseni rikottu huonolla pidolla ja monet hehkuttavat sitä, että kyseisen merkin pitäisi kestää vähintään noin 30 vuotta ja 500 tkm.

kriittinen_ajattelija

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 6 377
  • Liked: 4956
  • Punavihreäkriittinen
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #97 : 17.04.2017, 10:14:58 »
Tulee vähän mieleen takkiraudan juttu Islamista. Tuskin nuo libyalaisetkaan negridi-orjia mihinkään tarvii, mutta Islamin rauhansanomaa pitää silti noudattaa - johon kuuluu orjuus tärkeänä osana.

Lainaus
Islamin neljä kirousta

Islamissa on neljä sisäänrakennettua kirousta, jotka estävät islamilaista kulttuuria milloinkaan nousemasta henkisesti pronssikauden tasoa korkeammalle. Ne ovat despotia, teokratia, orjuus sekä polygamia. Sama kääntäen: kaikissa islamilaisissa valtioissa on aina olemassa ei-islamilainen (s.o. juutalainen tai kristitty) talous- ja sivistyseliitti, jota ilman koko yhteiskunta rojahtaisi samanlaiseksi Paskastaniksi kuin mitä vaikkapa Afghanistan tai Somalia edustaa.

Mistä nuo kiroukset tulevat? Vastaus on, että shariasta. Toisin kuin judaismissa, jossa uskonnollinen laki on voimassa vain, jos maallista lakia ei ole olemassa ja jossa maallinen laki menee uskonnollisen lain edelle, ja kristinuskossa, joka lakkauttu tuon vähäisenkin uskonnollisen lain jo parituhatta vuotta sitten, islamissa uskonnollinen laki, sharia, on sekä koko uskonelämän että yhteiskunnan perusta. Ja tulokset ovat todella tuhoisia.


1. Despotia

Jokainen uskonto luo aina näköisensä yhteiskunnan, ja jokainen islamilainen yhteiskunta on aina Saudi-Arabia, jos se on sunnalainen ja Iran, jos se on shiialainen. Despotia on syväkoodattu islamilaiseen yhteiskuntaan. Despotia ei luo islamia: islam luo despotian.

Ja syy on ilmeinen. Muhammed ei ollut, toisin kuin Jeesus tai Buddha, oppinut saarnaaja ja visionääri. Muhammed oli maantierosvo, soturi ja valloittaja. Hän hallitsi uskovaisiaan väkivallalla ja kävi pyhää sotaansa niin pakanoita, kristittyjä kuin juutalaisiakin vastaan, ja hän oli ensisijaisesti valtias ja ison haaremin isäntä. Ja koska Muhammed oli täydellisin ihminen mitä koskaan on ollut, tämä sama despootin ihanne on syväkoodattu niin shariaan kuin haditheihinkin.

Seuraus on, että islamilainen hallitsija on aina herra ja ylhäisyys. Islam jo sanana merkitsee alistumista; ja kun alistutaan, tällöin alistutaan, paitsi Jumalan, myös maallisen hallitsijan tahtoon. Maallinen hallitsija on Jumalan sijainen maan päällä; hänen tahtonsa on laki, eikä mikään muu laki paitsi sharia sido häntä. Ajatus siitä, että hallitsijalla (joka on aina mies) voisi olla vertaisia, on naujubillah - saati käsitys siitä, että hän olisi vain primus inter pares on islamissa mahdoton. Yksikään islamilainen yhteiskunta ei milloinkaan voi olla demokratia: kuten Turkin Recep Tayyip Erdögan totesi: Demokratia on kuin juna: kun päästään asemalle (= islamistien valtaannousuun), noustaan junasta pois. Eli että demokratia on vain väline pyrkimyksessä kohti despotiaa. (Kilistääkö "30-luku" kenenkään kelloja?) Tai kuten Saddam Hussein (jota tärähtäneistö pitää ns. valistuneena itsevaltiaana) totesi: Laki on se, mitä minä sanon sen olevan.

Kärjistäen: Missä islam, siellä despotia. Parhaimmillaan tämä despotia ilmenee sotilasdiktatuurina ja sotilasjunttana. Pahimmillaan kyseessä on kirjaimellisesti itämainen hirmuvaltias, jonka oikku on laki ja joka hallitsee kaikkia alamaisiaan orjinaan, ja jonka yhteiskunnassa ei ole mitään omaisuuden suojaa, koskemattomuuden suojaa, sananvapautta, uskonvapautta, liikkumisenvapautta saati oikeusvaltiota. Tällainen despotia sulkee ulkopuolelleen kaiken sen, mitä länsimaissa pidetään "edistyksenä" - sanan kaikissa merkityksissä. Ensiksikään tällainen despotia ei koskaan ole oikeusvaltio, eli yksikään hallintoalamainen ei ikinä voi tuntea olevansa turvassa ja vapaana pelosta tai hallitsijan mielivallasta. Toiseksi, tällaisessa yhteiskunnassa ei ikinä voi syntyä kapitalismia, vaan se jää väistämättä basaaritalouden asteelle. Seuraus on, ettei islamilaisesta valtiosta voi milloinkaan syntyä kansalaisyhteiskuntaa ja toisaalta myöskään islamilaisessa yhteiskunnassa ei milloinkaan voi vallita sen enempää tasainen tulonjako kuin yhtäläinen hyvinvointikaan. Pahinta on, ettei islam kykene luomaan ajatusta "tulevaisuudesta" muutoin kuin maailmanvalloituksena ja pyhänä sotana - mutta ei rauhanomaisena kehityksenä ja kasvuna. Seuraus on eläminen tässä päivässä - ja kädestä suuhun. Islamilainen yhteiskunta kykenee ottamaan lainaa, mutta ei maksamaan sitä takaisin, ja jokainen islamilainen yhteiskunta hoippuu jatkuvasti konkurssin partaalla, riippumatta luonnonvaroistaan.


2. Teokratia

Teokratia on suora seuraus käsityksestä, jonka mukaan sharia, uskonnollinen laki, menee aina maallisen lain edelle. Tämä käsitys on lähes uniikki islamille, ja on yksi pääsyitä sille, miksi islamilainen yhteiskunta ei milloinkaan voi kehittyä sosiaalisesti pronssikauden tasoa ylemmäksi.

Sharia on Jumalan pyhää sanaa, jota ei voi uudistaa ja jota ei voi kumota. Se on siis täysin immuuni kulttuurievoluutiolle. Sitä voi vain tulkita ja lukea kirjaimellisesti. Jokaisessa islamilaisessa yhteiskunnassa sharia on aina lainsäädännön pohja, ja useasssa maassa se on kirjaimellisesti voimassa. Onhan se Jumalan pyhää sanaa ja siksi täydellinen - ja paljon oikeudenmukaisempi ja parempi kuin yksikään maallinen laki.

Mutta länsimaissa ajatellaan toisin. Puhtaasti oikeusteoreettiselta pohjalta tarkasteltuna sharia on tapaoikeutta, ja se edustaa hyvin kehittymätöntä lainsäädäntöä. Se heijastaa sen yhteiskunnan oikeuskäsityksiä, jossa se syntyi - 600-luvun paimentolaisyhteiskuntaa - ja verrattuna vaikkapa saman aikakauden roomalaiseen lakiin (Corpus Iuris Civilis), on se tympeä tuulahdus suoraan pronssikaudelta. Sharia on sisäisesti ristiriitainen, hyvin julma ja tolkuton sekä epätasa-arvoinen ja epäoikeudenmukainen lakijärjestelmä.

Mutta se tunkeutuu yhteiskunnan ja ihmiselämän pienimpiinkin sopukoihin. Ei ole väärin väittää, että islam on totalitaarinen uskonto sellaisena kuin Uskontojen Uhrien Tuki ry. määrittää totalitaarisen uskonnon. Itse jokainen voi pohtia, kuinka hyvin nuo 16 kohtaa toteutuvat islamin osalta.

Suora seuraus tästä totalitaarisuudeesta on, että islam kyllästää läpikotaisin koko yhteiskunnan ja kertakaikkiaan ossifioi sen. Koska uskonto on pohjana lainsäädännölle ja koska uskonnollinen laki käy maallisen lain edelle, yhteiskunnassa korkeinta toimeenpanovaltaa pääsevät väistämättä käyttämään papit ja lainoppineet. Ikävä kyllä teokratia on maailman huonoin hallintomuoto - väistämättä.

Teokratia tuottaa äärimmäisen lujan valtion ja hallinnon, joka ei milloinkaan luhistu sisäänpäin. Se voidaan kukistaa vain ulkoapäin, väkivallalla. Yksikään ateistinen yhteiskunta ei milloinkaan ole kyennyt nujertamaan yhtään islamilaista maata. Normaalit sosiologiset teoriat eivät kykene selittämään teokratioiden aivan ällistyttävää stabiiliutta ja kykyä vastustaa kaikenlaisia muutoksia; kun teokratia on kerran päässyt valtaan, se kaatuu vain ulkoa tulleen väkivallan voimasta - ei ikinä sisältäpäin. Ja tämän selittää memetiikka. Teokratia kykenee täyttämään yhteiskunnan memeettiset lokerot paljon sekulaareja ideologioita tehokkaammin ja juurtumaan näin yhteiskuntaan paljon sekulaareja ideologioita vankemmin. Teokratia pohjaa uskontoon - sen oikeutus on jumalallinen, ei maallinen, ja se luo aivan ällistyttävän fanaattisen kannattajapohjan ja teokratian väkivaltakoneisto on paljon omistautuneempi asialleen kuin yhdenkään maallisen diktatuurin. Syy on juurikin siinä, että uskonnolle on olemassa selkeä memeettinen lokero ja kommunismi ei sitä kykene täyttämään mutta islam kykenee. Mutawwiin on paljon tehokkaampi salainen poliisi kuin KGB oli ikinä ja Basidz on paljon pelätympi voima kuin Savak milloinkaan.

Mutta koska sharia on Jumalan sanaa ja täydellinen laki ja mikään inhimillinen ei voi päästä edes sen rinnalle, merkitsee tämä väistämättä sitä, että kaikki kilpailevat selitysmallit - varsinkin luonnontieteet, mutta myös yhteiskuntatieteet ja -teoriat - ovat väistämättä väärässä. Teokratia halvaannuttaa kaiken inhimillisen ajattelun ja tieteellisen sekä teknologisen kehityksen. Seurauksena on väistämättä pronssikautinen Paskastan. Yhtäkään merkittävää innovaatiota ei ole tehty islamilaisessa maailmassa sitten ristiretkien, eivätkä syynä ole olleet ristiretkeläiset eivätkä mongolit. Kaikista tieteen Nobeleista vain kaksi on mennyt islamilaiseen maailmaan, ja molemmat tekivät tutkimustyönsä Yhdysvalloissa. Kaikki moderni teknologia on islamilaisissa maissa tuontitavaraa.

Sekulaareja ideologioita vastaan on helppoa olla toisinajattelija silloin kun hommat piipivät. Teokratiassa se on käytännössä itsemurha - kun hommat menevät pieleen, ihmiset takertuvat uskontoon ja sen suomaan huumeenomaiseen lohtuun kuin mustekala, ja vastoinkäymiset luovat vain entistä pahempaa fanatismia. Uskonto luo paljon voimakkaamman kansallisen koheesion kuin mikään sekulaari ideologia, ja uskonnolliset yhteisöt voivat kestää vuosituhansien ajan sekulaarien hajotessa muutamassa vuosikymmenessä. Israelissa ainoat jäljellejääneet kibbutzit ovat kaikki uskonnollisia - sekulaarit ovat hajonneet jo ajat sitten. Jos Venäjällä olisi enää kolhooseja, ne kaikki olisivat käytännössä teokratioita - uskonnollisia kolhooseja. Teokratioihin liittyy kiinteänä prosessina talibanisaatio - yhteiskunnan ja uskonnon tunkeutuminen pienimpäänkin elämän sopukkaan. Uskonnollinen totalitarismi on paljon totalitaarisempaa kuin mikään natsismi tai kommunismi milloinkaan - se on täydellistä alistumista.

Kommunismi ei kestä taloudellisia takaiskuja eikä se kestä väestön kurjistumista ja köyhtymistä. Teokratia kestää. Itse asiassa mitä huonommiksi olot menevät, sitä vahvemmaksi teokratia vain lujittuu - ihmisten uskonnollisilla tunteilla ja heidän elintasollaan on vahva käänteinen korrelaatio. Teokratia luo kurjuutta ja se viihtyy kurjuudessa, ja siinä missä uskonto on hyvä renki, se on todella huono isäntä. Pahinta teokratioissa on se, että kerran murskattu teokratia pyrkii uusimaan. Turkissa on hyvin voimakas islamistinen maanalainen liike, ja samoin Tunisia ja Egypti ovat vaarassa pudota islamistien käsiin. Jos teokratia lisäksi tulkitsee pyhiä kirjojaan pedantin kirjaimellisesti, kaikki kehitys ja muutos pysähtyy ja luutuu. Ja kuka haluaisi ajatella Tomás de Torquemadaa jahtaamassa toisinajattelijoita - mutta tällä kertaa 21. vuosisadan teknologia apunaan niin tiedonkeräämisessä, tutkimuksessa kuin kiduttamisessakin?


3. Orjuus

Orjuus on syväkoodattu islamiin ja orjuus ja islam käyvät yhdessä kuin paita ja peppu. Shariassa on yksityiskohtaiset säännöt orjien pidosta, heidän kurittamisestaan, orjien otosta, siitä ketä saa orjuuttaa ja miten. Joka ainoa islamilainen yhteiskunta on aina ollut orjanomistajayhteiskunta, ja siinä, missä orjuus hävisi kristillisissä yhteiskunnissa jo 600-luvulle tultaessa, islamilaisissa yhteiskunnissa se on aina täytynyt lakkauttaa väkivalloin. Viimeisenä maana orjuuden lakkautti de jure Saudi-Arabia 1960-luvulla - Yhdysvaltojen väkivaltaisen painostuksen edessä.

Ja koska sharia sisältää detaljoidut ohjeet käytännöstä orjien kanssa, se myös samalla merkitsee orjuuden legitimointia. Orjuus on Jumalan tahtotila: on Hänen tahtonsa, että ihmiset ovat eriarvoisia ja kohtelevat toisiaan väkivaltaisesti sekä alistavasti ja nöyryyttävästi. Kaupan päälle Muhammed itse oli orjakauppias ja orjaisäntä: Muhammad osti, myi ja vangitsi orjia. Ja hänhän oli tunnetusti täydellinen ihminen ja jokaisen muslimin tulisi elämässään imitoida häntä - jo tämä itsessään kondonoi islamissa orjuuden.

Orjuudella ja sen kondonisoimisella on kolme kauaskantoista seurausta. Ensimmäinen on teknologinen - kaiken teknologisen kehityksen halvaantuminen. Mihin tarvitaan teknologiaa, kun on orjia? Mihin tarvitaan mitään vesivoimaa, höyryvoimaa, tuulivoimaa, polttomoottoria, sähköä, ydinvoimaa - kun on orjia vääntämään käsikiviä, polkemaan polkumyllyä, kantamaan taakkoja ja tekemään kaikki energiaa vaativat työt. Tämä muuten on syy, miksi Heronin aktioturbiini jäi Kreikassa pelkäksi leikkikaluksi eivätkä roomalaiset milloinkaan kehittäneet höyrykonetta, vaikka heillä oli kaikki teknologiset valmiudet siihen. Orjanomistajayhteiskunnassa sellaiselle ei yksinkertaisesti ollut mitään tarvetta. Samalla tavoin iranilainen lähettiläs piti keskiajan eurooppalaisten maniaa vesivoimaan ja tuulivoimaan yksinkertaisesti hulluutena ja tyhmyytenä: heillä itsellään oli riittävästi orjia siihen kaikkeen.

Toinen seuraus on yhteiskunnallinen. Orjuus perustu aina alistamiselle ja väkivallalle: ja orjanomistajayhteiskunta ei milloinkaan voi olla kansalaisyhteiskunta eikä siellä milloinkaan voi vallita ihmistenvälinen yhteenkuuluvuudentunne ja luottamus. Seuraus on, että tällainen yhteiskunta jää aina väistämättä despotian astelle. Orjanomistus johtaa aina hirvittäviin jännitteisiin yhteiskunnassa, ja tällainen yhteiskunta on luonnostaan räjähdysaltis. Plus sitten thar-kulttuuri siihen kaupan päälle.

Kolmas seuraus on sosiaalinen. Orjuus kannustaa halveksimaan työntekoa. Koska kaikki ruumiillinen ja myös henkinenkin työ kuuluu orjille, ja orjaisännän ideaali on olla despootti, sotaherra tai riistäjäparoni, johtaa se väistämättä kaiken työn halveksuntaan. Erityisen halveksuttavaa on palkkatyö, sillä siinä ollaan alisteisessa suhteessa toiseen ihmiseen tai organisaatioon, ja palkkatyö ei ole juurikaan orjana raatamista kuymmempaa. Seuraus on, että islamilaisissa maissa ja kulttuureissa suhtaudutaan työntekoon ja palkkatyöhön erityisen halveksuvasti, ja ensinnäkään muslimit eivät ole ensimmäisten palkattavien joukossa koska heidän työmotivaationsa on usein kauniisti sanoen sub-optimaalinen ja toisaalta kaikki vähääkään olennaisemmat työtehtävät miehitetään ulkomaisilla siirtotyöläisillä. Seuraus on islamilaisten yhteiskuntien aivan satumaisen epäoikeudenmukainen tulonjako - niissä on aina pieni, upporikas eliitti ja valtava määrä rutiköyhää proletariaattia.

Mutta islam on kyvytön uudistumaan ja näkemään syy-seuraussuhteita. Koska sharia. Päinvastoin, maan alla islamilainen kulttuuri hyväksyy yhä orjuuden, orjien pidon ja orjaksi alistamisen. Maailmassa on tällä hetkellä enemmän orjia kuin 1865 Yhdysvaltojen sisällissodan päättymisen jälkeen - ja ne kaikki löytyvät islamilaisesta maailmasta. Eikä ole kaukaa haettu ajatus, että jossakin islamilaisessa maassa orjuus legitimoitaisiin jälleen.


4. Polygamia

Polygamia ja orjuus liittyvät toisiinsa ouroboroksen tavoin. Islamissa miehen ja naisen suhde on ensisijaisesti isännän ja orjan suhde. Jokainen nainen määritellään islamissa aina suhteessa mieheen - ei ikinä itsenäisenä oikeussubjektina. Jokainen nainen on aina joko isänsä, aviomiehensä tai vanhimman poikansa, tai jos tällaista ei ole, läheisimmän miespuoleisen sukulaisensa, ehdotonta omaisuutta. Islamilainen avioliittosopimus on aina pohjimmiltaan orjasuhde: vaimo alistetaan miehensä orjaksi.

Ja koska nainen on mieheen verrattuna pelkkä kotieläin ja huonekalu eikä missään tapauksessa ihminen saati tasa-arvoinen, ja koska miehen ja naisen suhde on aina isäntä-orjasuhde, tässä on enää kukonaskel seksiorjuuteen. Ja polygamia on aina pohjimmiltaan seksiorjuutta. Polygamiassa yksi mies - orjaisäntä - alistaa tukun naisia - orjia - omaksi omaisuudekseen ja seksiorjikseen. Naisen asema on olla nyrkkeilysäkki, kotiorja, synnytyskone (mielellään poikien) ja panopuu. Mistään rakkaudesta saati arvokkuudesta tai kunnioituksesta on tällaisessa kulttuurissa turhaa puhua.

Polygamia estää minkäänlaisen kunnioituksen tai edes ystävyyden syntymisen sukupuolten välillä. Islamilainen sukupuolielämä on hyvin väkivaltaista, pakonomaista, väkinäistä ja vainoharhaista, eikä ole sattumaa, että islaminuskoiset ovat kaikkialla länsimaissa rajusti yliedustettuina seksuaalirikollisten joukossa. Seuraus on myös, että naiset kertakaikkiaan alistetaan orjiksi - heidän ei sallita opiskella, oppia edes lukemaan ja kirjoittamaan, käymään ansiotyössä kodin ulkopuolella - ja heitä myös kohdellaan hyvin väkivaltaisesti. Mutta koska naiset ovat omaisuutta, heitä voidaan myös varastaa ja ryöstää, ja jokaisen miehen velvollisuus on pitää vaarin omaisuudestaan - tarvittaessa väkivalloin. Islamilaista seksuaalisuutta varjostaa aina hirvittävä mustasukkaisuus sekä häpeäkostomurhat.

Islamin puolustajat korostavat naisen turvattua asemaa perheessä. Perheturva on silkkaa valhetta, kun isä hakkaa tyttärensä tai veli murhaa sisarensa sen vuoksi, että tällä on poikaystävä. Tätä barbariaa kutsutaan "kunniamurhaksi" ja sivistyneimmissä islamilaisissa maissa, kuten Jordaniassa, siitä saattaa saada parin kuukauden vankeustuomion, muualla ei mitään. Veli oikein odottaa sisaren hairahdusta, sillä naisparan tappajasta tulee sankari. Naisten sorto ja halveksunta kuuluu olennaisena piirteenä islamilaiseen maailmaan. Jos siitä haluttaisiin päästä irti, koko kulttuurin pitäisi muuttua yhtä paljon kuin länsimainen kulttuuri on muuttunut tuhannen vuoden aikana. Mutta ei siitä haluta irti. Sortokulttuuri palvelee islamilaisen miehen etua.

Polygamiassa kasvaneista lapsista tulee todella pahasti screw-uppeja. Syynä on se, että haaremit ovat todellisia käärmeenpesiä. Eri äidit juonittelevat toisiaan ja toistensa lapsiaan vastaan, ja velipuolet eivät milloinkaan kykene kokemaan toisiaan kohtaan samaa lojaliteettia kuin täysveljet. Kiusaaminen, sabotointi ja jopa murhat ovat pikemminkin sääntö kuin poikkeus haaremeissa, ja koska isät eivät osallitu lastensa kasvattamiseen, se jää yksinomaan haareminaisten kontolle - tuhoisin seurauksin. Polygamia ei ole vaihtoehtoinen perhemalli - se on ristiretki naisia ja lapsia vastaan!

Mutta polygamiaan liittyy vielä pahempi kirous - pedofilia. Länsimaissa pedofilia on rikos. Islamissa pedofilia on normaali ja hyväksyttävä elämäntapa. Ja tämä pedofilia on itsensä Muhammedin aikaansaannosta - hän nai viimeisenä vaimonaan Aišan tämän ollessa seitsenvuotias ja leikkiessään nukeilla, ja bylsi tätä kun tämä täytti yhdeksän. Muhammed itse oli tällöin 53-vuotias.

    Ursa on ker­tonut: Pro­feetta kir­joitti (avioso­pimuk­sen) Aishan kanssa tämän ollessa 6-vuo­tias ja pani avioliiton täytäntöön tämän ollessa 9-vuotias, ja Aisha oli hä­nen kanssaan yhdeksän vuotta (ts. hä­nen kuole­maansa asti). (Buk­hari 7:62;88; ks. myös Buk­hari 7:62:64, Bukhari 7:62:65, Muslim 8:3310, Bukhari 8:3310)

    Aisha on kertonut: "Minulla oli tapana leikkiä nukeilla profeetan ollessa läsnä, ja tyttöystävilläni oli tapana leikkiä kanssani." (Bukhari 8:73:151.)

    Aisha kertoi, että Allahin lähettiläs meni hänen kanssaan naimisiin, kun hän oli seitsemän vanha, ja hänet vietiin lähettilään taloon morsiamena, kun hän oli yhdeksän, ja hänellä oli hänen nukkensa mukanaan. (Bukhari 8:3311.)

No. Avioliittoikä on vaihdellut kulttuurikohtaisesti ja samoin miehen ja vaimon ikäero on saattanut olla hyvinkin suuri. Mutta pedofilia ei ole kulttuurikysymys. Pedofilia tarkoittaa seksuaalista kiinnostusta esimurrosikäisiin lapsiin. (Jottei tämä menisi aivan islamofobiaksi, todettakoon että myös Talmudissa otetaan periaatteessa positiivinen kanta asiaan.) Kyseessä ei siis ole kulttuurikysymys, vaan lääketieteellinen diagnoosi. Ja tyttöjen osalta murrosiän alku on helppo todeta - se on menarkhe, eli kuukautisten alku. Ja saa olla todella varhaiskypsä neitonen, jos kuukkarit alkavat yhdeksän vee iässä. Puhtaasti lääketieteellisesi ja psykiatrisesti arvioiden Muhammed todellakin saisi esitettyjen todisteiden valossa pedofiliadiagnoosin. Todettakoon vielä, että seksuaalinen kiinnostus varhaismurrosikäisiin, siis 12-16 -vuotiaisiin lapsiin, ei ole pedofiliaa. Se on efebofiliaa, eikä sitä pidetä rikoksena. Mutta jos jonkun efebofiilin lärvi leivotaan uuteen uskoon, ruukinmatruuna lupaa katsoa toisaalle.

Miksi pedofilia ja polygamia? Koska tuo hirvittävä mustasukkaisuus. Esimurrosikäinen tyttö on varmasti neitsyt ja varmasti koskematon - siis ehtaa kauppatavaraa. Hän on myös epäkypsä ja epäitsenäinen eikä hänellä ole omia mielipiteitä eikä omaa tahtoa. Hän on siis helppo seksuaalikumppani. Hänet on paljon helpompi alistaa seksiorjaksi kuin myöhäisteini-ikäinen pissis. Profeetan elämän yksi­tyiskohdat oli tar­koitettu is­lamin yhtei­sön ikuisen jäljit­telyn kohteeksi. Niinpä pro­feetta Mu­hammedin esikuvan mu­kaisesti mo­nissa musli­mimaissa miehet otta­vat lapsimor­siamia tänä­kin päivänä ja yleisesti ottaen sopi­vana ikänä tyttö­jen emä­tinyhdyntö­jen aloittami­selle pidetään yhdek­sää ikävuotta. Ajatolla Ruhollah Khomeinin, jota Iranissa pidetään uskonnollisena auktoriteettina, mukaan tytöt pitäisi naittaa ennen heidän ensimmäisiä kuukautisiaan, mielellään kymmenvuotiaina. Tämä mainitaan hänen kirjassaan Tahrirolvasyleh (arabiaksi "Tahrir al-Wasilah"). Khomeinin mukaan mies voi saada seksu­aalista mieli­­hy­vää niin­kin nuo­resta lap­­sesta kuin vau­vas­ta. Hä­nen ei kuiten­kaan pitäisi suorittaa yh­dyntää. Jos hän tekee niin ja lapsi vahin­goittuu, silloin hän on vas­tuussa tä­män elättämi­sestä koko tä­män elämän ajan. Tätä tyttöä ei kui­tenkaan tulisi laskea yh­deksi hänen neljästä py­syvästä vai­mostaan. Mies ei ole oikeutettu naimaan ty­tön sisarta. Reisien väliin paneminen tarkoittaa sitä, että aikuinen mies nauttii nuo­res­ta tytöstä, joka on yhä rinnasta vieroit­tami­sen iäs­sä, aset­tamal­la penik­sen­sä tä­män rei­sien vä­liin ja suu­­te­l­e­mal­la tätä. Kirja on ladattavissa englanninkielisenä käännöksenä täältä.

Mutta sekä polygamia että pedofilia merkitsevät vielä yhtä kirousta. Ne merkitsevät väistämättä, että valtava määrä poikia ja miehiä jää ilman puolisoa ja seksuaalipartneria. Tämä hirveä frustraatio merkitsee väkivaltaisuutta sekä sen purkautumista seksuaalirikoksina. Ei ole sattumaa, että monikulttuurisissa seksuaalirikoksissa uhrina on poikkeuksetta valkoihoinen nuori nainen ja tekijänä lähes poikkeuksetta islamilainen nuorukainen. Muslimit ovat rajusti yliedustettuina sekä seksuaalirikosten tekijöinä - että heidän puolisonsa myös turvakotien asukkien joukossa.

Mitä näille neljälle islamin kiroukselle voitaisiin tehdä? Vastaus on, että ei oikeastaan mitään - niiden kanssa vain on tultava toimeen tässä kulttuurievoluution olemassaolotaistelussa. On muistettava, että kulttuurievoluutio ei tunne käsitteitä "oikea" ja "väärä" - se tuntee vain menestyksen ja tuhon. Ruukinmatruuna vastaanottaa ratkaisuehdotuksia.
"I hate conservatives, but I really fucking hate liberals."

Lady Deadpool

  • Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 761
  • Liked: 916
  • Wanda Wilson
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #98 : 24.04.2017, 17:14:01 »
New Republic kirjoittaa Afrikan nurkilta. Uutisessa mukava kuvakollaasi. On ollut spekulaatiota siitä, että täältäkin oltaisiin lähdössä liikkeelle turhan odottelun sijasta.

https://newrepublic.com/article/141698/africas-last-colony-western-sahara-photo-essay (24.4.2017)

Lainaus
Life in Africa’s Last Colony

In Western Sahara, 165,000 refugees are still fighting for their freedom.

For over 40 years, the people of Western Sahara have endured war and occupation—yet few outside of northern Africa have ever heard of them or their suffering. In 1975, their vast ­territory—some 100,000 square miles of desert bordering the Atlantic—was invaded by Morocco. Almost half of the traditionally nomadic Sahrawi population was driven into remote refugee camps in neighboring Algeria, where 165,000 remain to this day. An entire generation has been born and raised in these camps.

Following Morocco’s occupation, the Sahrawis waged a long war of resistance. It ended in 1991, when Morocco agreed to allow the Sahrawis to vote on independence. But thanks to Moroccan obstruction, that referendum has never taken place. The United Nations has done almost nothing, and the United States and European Union—both of which railed against Russia’s intrusion into Ukraine—have refused to defend the Sahrawis.

I have visited the refugee camps as a diplomatic adviser to the Sahrawis, and have come away inspired by the vibrant and democratic society they have built. Their vitality and determination shine through in these remarkable images by Anthony Jean, who has documented life in the camps over the past six years. But there is also a mounting sense of despair among the refugees and, for some, a desire to return to armed struggle.

Morocco has sealed off the occupied territory with a towering sand wall that stretches for 1,700 miles across the desert, fortified by the world’s longest minefield. Journalists are rarely permitted inside; small wonder, given Morocco’s systematic abuse of human rights. Included here are rare photos of the Gdeim Izik protests in Western Sahara. In 2010, when thousands of Sahrawis demonstrated for their political freedom, Morocco responded by attacking them with helicopters and ground troops, using rubber bullets and water cannons to disperse the uprising. Seven years later, many of the protesters remain in Moroccan custody, subjected to unjust military trials and torture.

The true beginning of the Arab Spring, as Noam Chomsky has observed, took place in the camps of Gdeim Izik. And it is there, in Western Sahara, that the nations of the world must put an end to Morocco’s unlawful occupation, granting freedom and independence to Africa’s last colony.
"Since you're only slightly less sexy than me, you're obviously in charge of this Motley Crew."

- Deadpool

"Inform and Destroy"

Aksiooma

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 192
  • Liked: 6690
  • Arvokonservatiivi ja 2000 luvun fennomaani
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #99 : 18.05.2017, 10:11:28 »
Tässä erinomainen päivitys Etelä-Afrikan tilanteesta. Keskustelussa tulee hyvin tiivistettynä Etelä-Afrikan historia, nykytilanne ja aika karmaiseva tulevaisuus.

https://youtu.be/rASKrisLXS4

Jos et ole tietoinen Etelä-Afrikan tilanteesta, suosittelen kuuntelemaan. Jos ja kun siellä alkaa aivan kohta rytinät, niin vaikutus tulee näkymään Suomessa asti. Asiaa kannattaa seurata.
Tampereen Yliopiston tutkijat ovat huomanneet, että 'muslimien tekemä joukkoraiskaus' -ilmaus on yleistynyt huolestuttavasti uutisoinnissa ja keskustelupalstoilla.
- Joutilas, 25.4.2017

Lady Deadpool

  • Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 761
  • Liked: 916
  • Wanda Wilson
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #100 : 19.05.2017, 13:11:41 »
SBS uutisoi Marokon ja Algerian rajalla sijaitsevien pakolaisleirien tilanteesta. Marokostahan yritetään päästä Espanjan Melillaan ylittämällä raja-aitoja hyvällä menestyksellä.

http://www.sbs.com.au/news/article/2017/05/17/were-going-die-here-syrian-asylum-seekers-stranded-moroccan-border (19.5.2017)

Lainaus
'We're going to die here': Syrian asylum seekers stranded on Moroccan border

Human rights groups remain 'concerned' for the welfare of dozens of Syrian asylum seekers who have been stranded on the border of Morocco and Algeria for weeks.

Human Rights Watch and the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) have been monitoring the movements of up to 55 people who said they were intercepted by Moroccan authorities near the border last month.

After being forced back towards Algeria, they were then blocked by that country's authorities as well, forcing them to set up a desert camp near the Moroccan city of Figuig.

The group includes 20 women and 22 children.


Ahmed Benchemsi, the Communications Director for Human Rights Watch's Middle East and North Africa division, said one of the asylum seekers recently gave birth in the area, but the mother and child's conditions remain unclear.

"Information has been scarce," Mr Benchemsi said. "This is a deserted area. They're sleeping outside and don't have any access to any services.

"They're basically left alone in an area where they can't buy goods, where they have no access to medical services, and we're calling on the governments to take urgent and necessary measures."

UNHCR spokesperson William Spindler told SBS World News the asylum seekers have been receiving help, but remain in a "precarious position".

"They have been receiving sporadic assistance from local associations," he said. "We have been told that a number (of asylum seekers) have re-entered Algeria, but we don't know how many."

Mr Spindler said he was still working with both countries to come up with a solution.

In a statement, the Moroccan embassy in Canberra said the country "has no objection to receive (Syrian) refugees only if they pass through the regular diplomatic channels".

"Morocco took the decision of launching, by consensus after calls from the National Commission of Human Rights and Civil Society actors, the National policy of migration in 2014, which has consisted in regularising the situation of about 25,000 people so far," the statement read.

"The Kingdom does not accept to promote illegal immigration and jeopardize the stability of its borders.

"Morocco has already hosted 5,000 Syrian refugees and calls other countries, who organised the flow of illegal immigrants across the Moroccan border, to shoulder its responsibility towards these refugees.

"In this regard, it is worth mentioning that Morocco does not use immigration as an element of pressure in the bilateral agenda."

SBS World News also contacted the Algerian embassy in Canberra for comment.

Human Rights Watch said Morocco is only willing to give visas to nine out of 13 asylum seekers who have family in the country.

"A member of Morocco's government said Morocco is a sovereign nation and they would not be compelled to accept people without the proper documentation,
" Mr Benchemsi said.

"They have international obligations to take care of them and to provide necessary social services. The next legal step is that they're granted an opportunity to seek asylum in either one of the countries."
"Since you're only slightly less sexy than me, you're obviously in charge of this Motley Crew."

- Deadpool

"Inform and Destroy"

Alaric

  • Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 10 950
  • Liked: 19681
  • LOVE
    • Profiili
Vs: 2016-11-14 YHDISTETTY: Afrikan valtioiden uutisseuranta
« Vastaus #101 : 20.05.2017, 01:38:51 »
Libyan tilanne ei vaikuta kovinkaan vakaalta. Kohta siellä on varmaan rajavartijatkin kumiveneissä odottelemassa meritaksipalvelua ja kyytiä Eurooppaan.

http://yle.fi/uutiset/3-9624329?origin=rss (20.5.2017)

Lainaus
Isku lentotukikohtaan tappoi 141 Libyassa

Hyökkäyksessä lentotukikohtaan Etelä-Libyassa kuoli 141 ihmistä. Kuolleista valtaosa on sotilaallisen Khalifa Haftarin sotilaita, Haftarin tiedottaja kertoo.

Libyan kansallisen armeijan lähteet ovat kertoneen aiemmin, että Haftarin joukkojen kimppuun hyökkäsivät YK:n tukeman hallituksen joukot. Uhrien joukossa on myös siviilejä, jotka työskentelivät Brak al-Shatin lentotukikohdassa tai sen lähistöllä.


Libyan kansallisen armeijan tiedottajan mukaan tapetut sotilaat olivat palaamassa sotilaallisesta paraatista, eivätkä he olleet aseistettuja.

YK:n lähettiläs tyrmistynyt

YK:n Libyan lähettiläs on ilmaissut huolensa ”merkittävistä” kuolemantapausten ilmoituksista.

– Olen tyrmistynyt huomattavista kuolemantapausten raportoinneista, Martin Kobler sanoo lausunnossaan.

Libyassa eletään epävakaata aikaa. YK:n tukeman Libyan sovintohallituksen valta on käytännössä heikko. Valta on hajautunut useille ryhmille, joista osa on islamistisia. Libyan itäisiä osia ja useita keskeisiä öljykenttiä hallitsee vaikutusvaltainen marsalkka Khalifa Haftar, jota Venäjä tukee.
Ramadan - the month for fasting and blasting.