Kirjoittaja Aihe: Simo Grönroos / valtuutettu ja Suomen Perustan toiminnanjohtaja  (Luettu 58504 kertaa)

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
  • Liked: 1031
    • Simo Grönroos - Make Espoo Great Again!
Simo Grönroos / valtuutettu ja Suomen Perustan toiminnanjohtaja
« Vastaus #150 : 14.05.2019, 23:04:51 »
Vallan keskittäminen yhteen paikkaan Portugalista Suomeen ulottuvalla valtavalla alueella, johtaa talouden dynaamisuuden näivettymiseen ja kansanvallan rappioon. On aika purkaa liittovaltio ja pelastaa Euroopan elinvoimaisuus sekä kansojen itsenäisyys.

Simo Grönroos / Perussuomalaiset / 143 - Eurooppa tarvitsee rajat!

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #151 : 16.05.2019, 20:07:49 »
Viikonloppuna tie vie Pirkanmaalle. Lauantaina 18.5. olen Tampereen Perussuomalaisten vaalikojulla Keskustorilla klo 11 - 14. Tervetuloa juttelemaan!

rane58

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 270
  • Retired
« Vastaus #152 : 17.05.2019, 03:46:13 »
Kävimme vaimon kanssa äänestämässä 143 ennakkoon, tein loton ja eurojackpotin.... 8)
-Elämme jännän äärellä....!  ;D
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Suurinta suvaitsemattomuutta esiintyy siellä, missä omasta mielestä ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #153 : 20.05.2019, 10:31:12 »
Kiitokset Ranelle! Viikonloppu meni Pirkanmaalla kampanjoidessa, mainio reissu :-)

maxz

• Jäsen
  • *
  • Liked: 2
« Vastaus #154 : 21.05.2019, 01:26:07 »
Sait ääneni, onnea vaaleihin.

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #155 : 21.05.2019, 14:09:22 »
Kiitokset maxtille äänestä!

Valtuustossa oli maanantaina taas perusmeininki:

"Espoon kaupunginvaltuustossa käsiteltiin 20.5. valtuustokysymystä seksuaalirikosten ennaltaehkäisystä Espoossa. Valtuuston käymässä keskustelussa syitä seksuaalirikosten määrän kasvulle etsittiin internetissä lisääntyneestä vihapuheesta, huonosta kaupunkisuunnittelusta ja huumeisiin liittyvästä rikollisuudesta.

Perussuomalaisten valtuutettu Simo Grönroos kummaksui omassa puheenvuorossaan asiasta käytyä keskustelua ja sitä, että maahanmuuttajien merkittävältä roolilta seksuaalirikosten tekijöinä oltiin sulkemassa silmät."

https://www.suomenuutiset.fi/espoon-valtuusto-etsi-syita-seksuaalirikoksiin-vihapuheesta-kaupunkisuunnittelusta-ja-huumeista-maahanmuuttajien-raiskaustilastoja-esiin-nostanut-perussuomalaisten-gronroos-mika-s/

Euro 2019 Matti Viren

• Jäsen
  • *
  • Liked: 177
« Vastaus #156 : 21.05.2019, 14:26:59 »
Ilmeisesti myös huumerikollisuus johtuu huonosta kaupunkisuunnittelusta. Mutta hetkinen, eivätkö kaupungit ole suunniteltu jo vuosikymmeniä sitten? Mutta ei silloin ollut tällaista rikollisuutta. Onko tapahtunut jotain suuria kaavamuutoksia? Yleensä kai argumentoidaan, että jos Y muuttuu, niin katsotaan onko joku X, joka on muuttunut samaan aikaan (tai hieman aiemmin). Eikö tässä tapauksessa löydy mitään X:ää?

Sami Järvinen

• Nimellinen
  • Jäsen
  • Liked: 34
« Vastaus #157 : 21.05.2019, 14:42:08 »
Myös täältä lähti huolellisesti numeroidun äänestyslipukkeen muotoinen tuki Simolle, toivon mukaan pääsen suorittamaan vaalituloksen äärellä hillityn mahtipontisen nyökkäyksen.
No shit, warlock.

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #158 : 21.05.2019, 21:59:17 »
Kiitokset myös Samille!

Tässä puheenvuoro maanantain valtuustossa Espoon kantavasta ongelmasta. Väestönkasvu perustuu maahanmuuttoon ja tästä johtuen verotulot kasvavat palveluiden kysyntää hitaammin ja sitten ihmetellään ja tuumitaan minkälaisia talouden tuottavuusohjelmia pitäisi tehdä talouden tasapainottamiseksi.

https://www.youtube.com/watch?v=i3rUQElD3ok&t=

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #159 : 22.05.2019, 21:11:55 »
On käsittämätöntä, että pakolaiskriisiä ei ole ratkaistu - sillä asiaan on olemassa kaikkia hyödyttävä yksinkertainen ratkaisu. Välimeren yli pyrkivät turvapaikanhakijat tulee palauttaa pakolaisleireille ja auttaminen tulee kohdentaa pakolaisleirien kehittämiseen. Näin auttaminen olisi tehokasta ja Suomi säästyisi maahanmuuton tuomilta ongelmilta - kuka voisi vastustaa?

https://www.youtube.com/watch?v=_IWl-RKq-CQ

Supernuiva

• Jäsen^^^
  • Liked: 8030
« Vastaus #160 : 22.05.2019, 23:22:59 »
On käsittämätöntä, että pakolaiskriisiä ei ole ratkaistu - sillä asiaan on olemassa kaikkia hyödyttävä yksinkertainen ratkaisu. Välimeren yli pyrkivät turvapaikanhakijat tulee palauttaa pakolaisleireille ja auttaminen tulee kohdentaa pakolaisleirien kehittämiseen. Näin auttaminen olisi tehokasta ja Suomi säästyisi maahanmuuton tuomilta ongelmilta - kuka voisi vastustaa?

https://www.youtube.com/watch?v=_IWl-RKq-CQ

Vastustajia on paljon:

-kaikki maahanmuutosta tienaavat
-kaikki maahanmuutolla moraalisäteilevät
-kaikki maahanmuutolla "taivaspaikkaa ostavat"
-kaikki maahanmuutolla valtaa tavoittelevat
-kaikki maahanmuutolla yhteiskunnallista vallankumousta tavoittelevat
-jne...

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #161 : 23.05.2019, 18:56:00 »
Maahanmuuttajat syyllistyvät tutkitusti moninkertaisella todennäköisyydellä raiskauksiin. Tästä huolimatta Espoon valtuustossa etsitään syitä seksuaalirikosten kasvuun vihapuheesta, kaupunkisuunnittelusta ja huumeista. Parhaita paloja 20.5.2019 käydystä keskustelusta.

https://www.youtube.com/watch?v=b2150-qV9lc

AngleHedd

• Jäsen^^^
  • Liked: 1494
  • Make Europe a fortress again!!
« Vastaus #162 : 23.05.2019, 19:44:15 »
Meidän porukoilta tulossa sunnuntaina kolme ääntä teikäläisen laariin.
Bastion Europa

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #163 : 23.05.2019, 20:50:02 »
Hieno homma, kiitokset Angleheddin porukoille luottamuksesta! :-)

Supernuiva

• Jäsen^^^
  • Liked: 8030
« Vastaus #164 : 23.05.2019, 20:55:25 »
Maahanmuuttajat syyllistyvät tutkitusti moninkertaisella todennäköisyydellä raiskauksiin. Tästä huolimatta Espoon valtuustossa etsitään syitä seksuaalirikosten kasvuun vihapuheesta, kaupunkisuunnittelusta ja huumeista. Parhaita paloja 20.5.2019 käydystä keskustelusta.

https://www.youtube.com/watch?v=b2150-qV9lc

Miksi tätä videota on katsottu vain 20 kertaa! Eikö tämä kiinnosta edes nuivia?

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #165 : 23.05.2019, 21:02:56 »
Videossa kyllä aika hyvin tulee esiin klassiset "raiskaavathan suomalaisetkin" -argumentit, jotka eivät ole kadonneet minnekään - jengi pokerinaamalla tuolla kertoo että ei maahanmuuttajien tekemissä raiskauksissa ole mitään ihmeellistä sillä onhan raiskauksia tapahtunut aina ja raiskaavathan suomalaiset ja niin edelleen. Hiljaiseksi vetää... Eli saa toki jakaa videota, löytyy myös facesta ja twitteristä.

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #166 : 24.05.2019, 10:29:47 »
Vaaliviikonloppu on viimein edessä. Perjantaina olen tavattavissa Leppävaaran Ratsutorilla klo 16 -19 ja lauantaina Vantaalla Tikkurilan vanhalla torilla klo 10 - 15. Tervetuloa juttelemaan ja sunnuntaina sitten kaikki joukolla äänestämään, niin näytetään mitä mieltä suomalaiset ovat liittovaltiosta ja monikulttuurisuudesta!

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #167 : 26.05.2019, 09:14:27 »
Tänään oiva päivä käydä äänestämässä ja osoittamassa mitä Suomessa ajatellaan EU-liittovaltiosta ja avointen rajojen maahanmuuuttopolitiikasta. Käykäähän äänestämässä - Eurooppa tarvitsee rajat!

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #168 : 26.05.2019, 18:29:26 »
"Yle kertoo kertoo eilisessä nettiuutisessaan, kuinka suomalaisten elämä olisi paljon vaikeampaa ilman Euroopan unionia. Ylen hehkuttamiin EU:n mahdollistamiin asioihin lukeutuu mm. itsestään sammuvan kahvinkeittimen mahdollistama ”huoleton aamukahvi”. Perussuomalaisten eurovaaliehdokas Simo Grönroos pitää artikkelia tolkuttomana propagandana."

https://www.suomenuutiset.fi/eurovaaliehdokas-gronroos-perussuomalaiset-jotta-aamukahvihetkesi-jannittavampia/

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #169 : 04.06.2019, 21:31:53 »
Tiedoksi tännekin, että aion pyrkiä tulevassa puoluekokouksessa Perussuomalaisten puoluesihteeriksi.

Olen toiminut puolueen tehtävissä Suomen Perusta -ajatuspajan toiminnanjohtajana ja ennen tätä Perussuomalaisten Nuorten pääsihteerinä. Olen ollut mukana kansallismielisessä liikkeessä 20 vuotta ja puolueen jäsenenä vuodesta 2006.

Uskon että minulla on hyvät edellytykset palvella puoluetta puoluesihteerin tehtävissä osaamiseni ja aatteellisen sitoutumiseni pohjalta - Suomi takaisin!

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #170 : 05.06.2019, 09:18:01 »
Perussuomalaisten puoluesihteeri valitaan kuun lopussa Tampereella järjestettävässä puoluekokouksessa. Pesti on vaativa ja seuraavassa muutama sana siitä, miksi katson olevani hyvä valinta tuohon tehtävään.

Puoluesihteerin tulee olla aatteellisesti sitoutunut perussuomalaiseen ajatusmaailmaan. Olen nyt 36-vuotias, olen ollut puolueen jäsen vuodesta 2006 ja kansallismielisessä liikkeessä olen ollut mukana jo kahden vuosikymmenen ajan - eli yli puolet iästäni. Olen jo kouluajoista lähtien kritisoinut niin avointen rajojen maahanmuuttopolitiikkaa kuin Euroopan unionia sekä olen edistänyt koko ikäni kansallisvaltioihin ja kansojen itsemääräämisoikeuteen perustuvaa maailmankuvaa.

Minulla on myös kokemusta hallinnollisesta johtamisesta sillä johdan työkseni yhteiskunnallista päätöksentekoa tukevaa tutkimusta tekevää Suomen Perusta -ajatuspajaa ja ennen tätä toimin usean vuoden ajan Perussuomalaisten Nuorten pääsihteerinä, jolloin näin pienemmässä mittakaavassa osan siitä valtasta työstä, mitä puoluesihteerinä toimimiseen liittyy.

Olen koulutukseltani filosofina maisteri ja valmistuin Helsingin yliopistosta vuonna 2010 pääaineenani Suomen ja Pohjoismaiden historia.

Puoluesihteerin tulee paperin pyörittämisen lisäksi tietää mitä kentällä tapahtuu. Olen itse ollut vuonna 2008 perustamassa Kirkkonummen Perussuomalaisia ja toiminut sittemmin vuosia Espoon Perussuomalaisissa. Vuosien varrella on tullut niin istuttua kokouksissa kuin oltua mukana pystyttämässä puolueen telttoja ja oltua mukana tapahtumissa.

Kotikulmien lisäksi katson tuntevani Suomea varsin hyvin, sillä olen jo vuosikymmenen ajan kiertänyt eri puolilla maata ensin nuorisojärjestön ja sitten ajatuspajan tehtävissä. Olen käynyt puhumassa kymmenillä paikkakunnilla Vaasasta Joensuuhun ja Turusta Rovaniemelle.

Luottamustehtävien osalta olen toisen kauden kaupunginvaltuutettu Espoossa. Valtuustotyöskentelyni osoittaa, että osaan laittaa kovan kovaa vastaan. Olen lisäksi toiminut lukuisissa yhdistysten hallituksissa.

Tulen yleensä hyvin juttuun ihmisten kanssa ja uskon että osaisin puoluesihteerin tehtävässä vahvistaa puoleen yhteishenkeä.

Puoluesihteerinä en ole lähtökohtaisesti tekemässä megalomaanisia organisaatiouudistuksia. Perussuomalaiset oli ek-vaaleissa maan toiseksi suurin puolue ja ollut gallupeissa tämän jälkeen maan suurin puolue. Toimivaa konetta ei pidä lähteä rakentamaan uudestaan vaan virittää sitä parempaan kuntoon – sen sijaan että tehtäisiin muutoksia muutosten takia, tulee toimintaa kehittää siellä missä kehityksen kohteita nähdään.

Kehittämisen kohteita löytyy esimerkiksi perussuomalaisen kansanliikkeen eri osien kuten puoluetoimiston, ek-ryhmän, nuorten, ajatuspajan ja kentän yhteistoiminnan parantamisesta. Oman median kehittäminen entisestään on myös ensiarvoisen tärkeää, koska muuten perussuomalaisilla on vaikea saada ääntään kuuluviin. Pitkään ajatuspajassa toimineena myös nään, että omaan tutkimustoimintaan on panostettava riittävästi.

Puoluekokouksessa tehdään tärkeitä päätöksiä siitä ketkä ovat luotsaamassa puoluetta kuntavaaleihin ja sitä kautta seuraaviin ek-vaaleihin, joissa tavoitteena on pääministeripuolueen paikka. Tule siis mukaan kokoukseen - Tampereella nähdään!

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #171 : 06.06.2019, 22:51:20 »
Kiitokset Helsingin Perussuomalaisille puoluesihteeripaneelin järjestämisestä, jossa olin tänään kahdeksan muun ehdokkaan kanssa. Tässä muutama keskustelusta herännyt ajatus.

Monenlaisista asioista keskusteltiin, mutta kysymys puolueen resurssien kohdentamisesta herätti varsinkin keskustelua. Moni olisi antamassa kentälle lisää rahaa, mutta itse näen että kenttätoiminnan tulee nojata lähtökohtaisesti vapaaehtoistoimintaan, mikä on perinteisesti ollutkin puolueen suuria vahvuuksia.

Puoluetoimiston tulee tavalla tai toisella taata se, että kentälle annetaan apua tarvittaessa ja toimiston on etenkin kiinnitettävä huomiota kentän kouluttamiseen ja paikallistasolla opitun tietotaidon levittämiseen kautta maan. Toiminnanjohtajien ja kenttätyöntekijöiden palkkaamiseen suhtaudun suurella varauksella.

Kenttätyö voidaan hoitaa pitkälti jäsenten aktiivisuudella ja toimiston tuella, mutta esimerkiksi oma media ja poliittinen suunnittelu ovat asioita, joihin puolueen on välttämätöntä panostaa - tai muuten ei yksinkertaisesti esimerkiksi ole olemassa perussuomalaista näkökulmaa esittävää mediaa. Tarvitaan siis lisää matiasturkkiloita, riikkapurria ja sakaripuistoja. Tarvitaan tehokkaat kanavat levittää omaa sanomaa ja terävää työvoimaa työstämään puolueen linjauksia.

Puoluehallituksen alueellisista kiintiöpaikoista oli myös keskustelua ja itse nään, että paras tilanne olisi se, että hallitukseen valittaisiin ihmisiä pätevyyden perusteella, ennemmin kuin alueellisin perustein. Tämä voi tietysti olla utopiaa, mutta kyllä aikanaan Perussuomalasten Nuorten hallituksessa oli samaan aikaan kolme oululaista jäsentä (ellei jopa neljäkin), kun aktiivien joukossa oli paljon terävää porukkaa tuolta suunnalta. Paras tilanne olisikin, jos puoluehallituksessa olisi puolueen pätevimmät toimijat ja alueellinen edustuksellisuus hoidettaisiin muin tavoin.

Sääntömuutoksista keskusteltiin myös ja en innostunut muutoksista muutosten takia, mutta tarvittaessa tehtäviä muutoksia varten on hyvä kuulla kentän ja tytäryhteisöjen näkökannat asioista. Nostin esiin, että ainakin puolueen puheenjohtajistossa oleva sukupuolikiintiö pitäisi poistaa, sillä ajatus kiintiöistä on epäperussuomalainen jos mikä.

Omassa esittelyssä nostin esiin, että olen ollut rakentamassa Perussuomalaisia Nuoria järjestön pääsihteerinä, Suomen Perusta -ajatuspajaa toiminnanjohtajana ja valmis nyt ottamaan tehtävän vastaan Perussuomalaisten puoluesihteerinä.

satasenlaina

• Vieras
« Vastaus #172 : 06.06.2019, 23:15:32 »
Kiitokset Helsingin Perussuomalaisille puoluesihteeripaneelin järjestämisestä, jossa olin tänään kahdeksan muun ehdokkaan kanssa. Tässä muutama keskustelusta herännyt ajatus.

Monenlaisista asioista keskusteltiin, mutta kysymys puolueen resurssien kohdentamisesta herätti varsinkin keskustelua. Moni olisi antamassa kentälle lisää rahaa, mutta itse näen että kenttätoiminnan tulee nojata lähtökohtaisesti vapaaehtoistoimintaan, mikä on perinteisesti ollutkin puolueen suuria vahvuuksia.

Puoluetoimiston tulee tavalla tai toisella taata se, että kentälle annetaan apua tarvittaessa ja toimiston on etenkin kiinnitettävä huomiota kentän kouluttamiseen ja paikallistasolla opitun tietotaidon levittämiseen kautta maan. Toiminnanjohtajien ja kenttätyöntekijöiden palkkaamiseen suhtaudun suurella varauksella.

Kenttätyö voidaan hoitaa pitkälti jäsenten aktiivisuudella ja toimiston tuella, mutta esimerkiksi oma media ja poliittinen suunnittelu ovat asioita, joihin puolueen on välttämätöntä panostaa - tai muuten ei yksinkertaisesti esimerkiksi ole olemassa perussuomalaista näkökulmaa esittävää mediaa. Tarvitaan siis lisää matiasturkkiloita, riikkapurria ja sakaripuistoja. Tarvitaan tehokkaat kanavat levittää omaa sanomaa ja terävää työvoimaa työstämään puolueen linjauksia.

Puoluehallituksen alueellisista kiintiöpaikoista oli myös keskustelua ja itse nään, että paras tilanne olisi se, että hallitukseen valittaisiin ihmisiä pätevyyden perusteella, ennemmin kuin alueellisin perustein. Tämä voi tietysti olla utopiaa, mutta kyllä aikanaan Perussuomalasten Nuorten hallituksessa oli samaan aikaan kolme oululaista jäsentä (ellei jopa neljäkin), kun aktiivien joukossa oli paljon terävää porukkaa tuolta suunnalta. Paras tilanne olisikin, jos puoluehallituksessa olisi puolueen pätevimmät toimijat ja alueellinen edustuksellisuus hoidettaisiin muin tavoin.

Sääntömuutoksista keskusteltiin myös ja en innostunut muutoksista muutosten takia, mutta tarvittaessa tehtäviä muutoksia varten on hyvä kuulla kentän ja tytäryhteisöjen näkökannat asioista. Nostin esiin, että ainakin puolueen puheenjohtajistossa oleva sukupuolikiintiö pitäisi poistaa, sillä ajatus kiintiöistä on epäperussuomalainen jos mikä.

Omassa esittelyssä nostin esiin, että olen ollut rakentamassa Perussuomalaisia Nuoria järjestön pääsihteerinä, Suomen Perusta -ajatuspajaa toiminnanjohtajana ja valmis nyt ottamaan tehtävän vastaan Perussuomalaisten puoluesihteerinä.

Seurasin puoluesihteeripaneelia. Yksi kysymys koski nuorison etnonationalisteja ja ylilyöntejä. Miten sinä puoluesihteerinä rakentaisit perussuomalaisista kelvollista hallituskumppania? Kuinka puolue saisi muiden puolueiden luottamuksen, jotta hallitusovet joskus voisivat avautua?

Näetkö tällaisen "perseilyn", jota esimerkiksi nämä nuorison etnoverilinjalaiset ajavat, parantavan vai heikentävän mahdollisuuksia kannatuksen kasvuun saatika hallitukseen pääsemiseen?

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #173 : 07.06.2019, 11:21:03 »
Hallitukseen pääsyyn näyttäisi vaadittavan meidän osalta suurimman puolueen asema, joka meillä jo nyt gallupeissa on. Täytyy tehdä siitä totta myös tulevissa ek-vaaleissa ja katsoa miten muiden puolueiden linja muuttuu perussuomalaisten kannatuksen kasvun myötä tulevien vuosien aikana. Täytyy myös muistaa että hallitukseen pääsy ei ole itsetarkoitus ja paremmin asioihin vaikutetaan luomalla jämäkästi pelotevaikutusta oppositiosta kuin esimerkiksi viime hallituskauden alun hillotolppahallituksessa.

Nuorten kuuluukin olla vanhuksia radikaalimpia, mutta ulostuloja pitäisi miettiä kyllä hieman tarkemmin. Jussihan tuosta jo ärähti joten luulisi että viesti on nuorille mennyt perille. 

Roope

• Jäsen^^^
  • Liked: 134445
« Vastaus #174 : 07.06.2019, 14:13:29 »
Nostin esiin, että ainakin puolueen puheenjohtajistossa oleva sukupuolikiintiö pitäisi poistaa, sillä ajatus kiintiöistä on epäperussuomalainen jos mikä.

Mitä se edes käytännössä tarkoittaa? Jos muiksi puheenjohtajiksi on valittu vain yhtä sukupuolta, niin kolmanneksi varapuheenjohtajaksi voidaan valita vain toista?

Good riddance.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

sattuma

• Jäsen^^^
  • Liked: 1633
« Vastaus #175 : 07.06.2019, 14:21:54 »
Sääntökommentteja

Puoluevaltuuston ehdokkaat pitäisi valita piirien kokouksissa. Nyt näyttää siltä, että piirien johto päättää.

Myös puolueneuvoston lakkauttamista on syytä harkita.  Tässä ilmeisesti mentäisiin kuten Keskusta ja Kokoomus.

Ministerinimitykset ja meno hallitukseen päätetään EK-ryhmän sekä puoluevaltuuston yhteiskokouksessa. 

Jos halutaan kopioida Keskustaa. Isompi puoluehallitus, jokainen piiri sekä sisarjärjestöt saavat paikan.

Puoluehallituksen työvaliokunta on puheenjohtajat, puoluesihteeri, ek-ryhmän edustaja(t) sekä kolme puoluevaltuuston jäsentä.

IDA

• Jäsen^^^
  • Liked: 15447
  • qui enim non est adversum vos pro vobis est
« Vastaus #176 : 07.06.2019, 14:27:33 »
Sääntökommentteja

Puoluevaltuuston ehdokkaat pitäisi valita piirien kokouksissa. Nyt näyttää siltä, että piirien johto päättää.

Näin tehdään nykyisten sääntöjen mukaan. Mikä on hyvä, vaikka säännöt muuten huonot ovatkin.
qui non est mecum adversum me est

Simo Grönroos

• Nimellinen
  • Jäsen^^
« Vastaus #177 : 08.06.2019, 12:07:16 »
Hyviä pointteja, täytyy pohtia. Yksi pieni sääntömuutostarve on kanssa ainakin paikallisyhdistysten hallituksia koskeva sääntö, jossa jokaiselle hallituksen jäsenelle valitaan henkilökohtainen varajäsen. Tuollainen käytäntö sopii lähinnä kaupunkien lautakuntiin, joissa on oleellista, kuka tuuraamaan tuleva henkilö on - eli jos joku on poissa niin henkilökohtaisella varajäsenyydellä saadaan saman puolueen edustaja tilalle. Paikallisyhdistyksen hallituksessa taas sisääntulojärjstyksessä nimetyt varajäsenet olisivat paljon parempi ja siten olisi paljon helpompi saada täysilukuinen ja päätösvaltainen hallitus koolle.

Punaniska

• Jäsen^^^
  • Liked: 7672
  • patataantumuksellinen arkkikonservatiivi pimeästä
« Vastaus #178 : 08.06.2019, 13:22:31 »
Kerrostuminen ja osallistamisen vähyys vaivaa, josko se vaivaa kaikkia muitakin puolueita. Alueellisia ja paikallisia eroja on paljon.

Kerrostuminen vaikuttaa suoraan paikallisten aktiivisuuteen, ja sitä kannattaisi sekä ehkäistä että vähentää. Ennen 2015 työtä tehtiin aatteen palolla, mutta palo hiipuu jo siksi, että touhu perustuu vapaaehtoisuuteen ja aktiiveja uhkaa kyllästyminen. Harva viitsii tehdä vuodesta toiseen yhteisen hyvän eteen töitä, jos kokee, että työ sataa vain harvojen laariin.

Koska kerran mannaa tulee edelleen kohtuullisesti, niin ei kannata olla saksalaisena muonavääpelinä Stalingradin piirityksessä, vaan antaa rahaa hierarkiassa alaspäin. Eli vaikkapa itsenäisyyspäivän juhla-ateriaa varten ruokarahaa paikallisyhdistyksille 20€/jäsen, sekä joka paikallisyhdistykselle toimintatonni vuodessa oman harkintansa mukaan käytettäväksi. Ei maksa hirveitä tulovirtaan nähden, ja luo hyvää mieltä / sitoutumista kenttäväelle.

Eli touhun mielekkyyden kokemukseen kannattaa panostaa.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Kari Kinnunen

• Vieras
« Vastaus #179 : 08.06.2019, 13:32:50 »
Persuilla saattaa olla ongelmana sekin, että paikallispoliittinen kerhopuuhastelu eikä kunnallispolitiikka kiinnosta ketään.

Itsekin kuulun siihen sakkiin jota paikallinen kerho ja paikallinen politiikan leikkiminen ei voisi vähempää kiinnostaa. Vaikka kieltämättä pitäisi.