Jussi Halla-aho on minun mielestäni varsin selvästi sanonut että Suomen olisi parempi olla ulkona eurosta, mutta vielä ei ole syytä lähteä ajamaan esimerkiksi kansanäänestystä eurosta irroittautumiseksi, kun ilmeisesti kansa ei euroeroa halua. Hyvä asia muuten mutta aika ei ole kypsä.
Aivan niin. Enkä ole eri mieltä muidenkaan kommentoijien kanssa.
En ole ajamassa Suomea ulos eurosta. Näen kiinnostavana tässä sen, että perussuomalaiset joutuvat yhä vetämään eurorekeä perässään, koska kriittisyyspuolueen täytyy tehdä näin ollakseen uskottava kriittisyydessään. Käsi sydämelle. Kuinka moni uskoo, että jos tilanne Suomessa jatkuu suurin piirtein ennallaan ilman mitään suuria yllätyksiä, ovatko perussuomalaiset silti ajamassa Suomea pois eurojäsenyydestä sen jälkeen, kun vain on ensin saatu ne sääntömuutokset kohdilleen ja muut mekanismit kuntoon. Itse en tähän usko. Tämä on aivan yhtä epäuskottavaa kuin se, että perussuomalaiset aloittavat prosessin Suomen eroamiseen Euroopan unionista heti, kun kansa on siihen valmis. Muutenkin siinä on hieman selitttelyn makua, että puolue olisi tullut tietoiseksi euroeron mahdottomuudesta vasta nyt.
Perussuomalaisten eurokriittisyyden nykyiseen muotoon on päädytty Kalastajatorpan ECR:n opintopäivien ja Keskustan kaksien rattaiden kautta. Keskustan kahdet rattaat oli perussuomalaisten eurokriittinen vaalimainos. Minun mielestäni perussuomalaisten eurokriittisyydessä ei ole kyse muusta kuin mielikuvien markkinoinnista ja niiden ylläpitämisestä.