HOMMAN KIRJASTO > Suositeltavaa luettavaa

Tervetuloa, tässä on blogini!

(1/29) > >>

Windi:
Tervehdys kaikille.

Päätin aloittaa oman blogin tuossa toissa päivänä. On totta, että näitä on nykyään erittäin monia, mutta ainakin minun mielestäni blogi on askel eteen päin. Blogissani tulen käsittelemään asioita jotka koen käsittelemisen arvoiseksi. Yhtenä suurena osana tulee varmasti olemaan maahanmuutto ja sen monet osa-alueet.

Kiinnostuneet voivat tutustua blogiini osoitteessa http://piikkilanka.blogspot.com

Uusia kirjoituksia tulee sitä mukaa kuin ehdin niitä kirjoittamaan/koen aiheelliseksi jostain kirjoittaa. Ja tietysti päivätyöni sanelemien mahdollisuusten mukaan mennään.

Palaute on toivottavaa, sitä voi jättää blogin kommenttiosiolle, tai vaikka tänne.

Terveisin,
Ari Lindberg

Nationalist-92:
http://nationalist-92.blogspot.com/

Vuonna -92 syntynyt kansallisliberalisti. Kritisoin monikulttuurisuutta ja maahanmuuttoa. Kirjoittelen myös muista mieltäni kutkuttelevista asioista.

Tähän ketjuun jätetään viestit, joissa jäsenet ilmoittavat omista blogeistaan.

Pöllämystynyt:
Älä nyt ota tätä monikultturistin tai suomalaisvastaisen vihamielisenä propagandana, en ole sellainen. Nimimerkkisi ei toimi, nationalisti on "ruma sana", ja ikäluokan näyttäminen nimimerkissä chattityyliin ei herätä arvostusta. Nationalismissa sinänsä ei ole mitään vikaa. Sana "nationalismi" vain herättää monissa sellaisia mielleyhtymiä, että sitä ei kannata käyttää. Jo "kansallismielinen" lienee paljon parempi sana. Sitäkään ei kannata tuoda esiin, vaan kansallismielisen periaatteensa voi yksinkertaisesti selittää, ilman "kansallismielinen"-sanaa. Jos selität itse mitä mieltä olet, etkä vain tarjoa valmiiksi määriteltyjä "ismien" nimiä, kukaan muu ei pääse määrittelemään sinua.

Jos et tiedä mitä oikein höpötän, mitä merkitystä jollain sanalla voi olla, suosittelen, että tutustut tähän erään Puputin tänne palstalle kirjoittamaan viestiin:Kielen muokkaajien uskomaton valta

IDA:

--- Lainaus käyttäjältä: Pöllämystynyt - 18.02.2009, 23:53:41 ---Älä nyt ota tätä monikultturistin tai suomalaisvastaisen vihamielisenä propagandana, en ole sellainen. Nimimerkkisi ei toimi, nationalisti on "ruma sana", ja ikäluokan näyttäminen nimimerkissä chattityyliin ei herätä arvostusta. Nationalismissa sinänsä ei ole mitään vikaa. Sana "nationalismi" vain herättää monissa sellaisia mielleyhtymiä, että sitä ei kannata käyttää. Jo "kansallismielinen" lienee paljon parempi sana. Sitäkään ei kannata tuoda esiin, vaan kansallismielisen periaatteensa voi yksinkertaisesti selittää, ilman "kansallismielinen"-sanaa. Jos selität itse mitä mieltä olet, etkä vain tarjoa valmiiksi määriteltyjä "ismien" nimiä, kukaan muu ei pääse määrittelemään sinua.

Jos et tiedä mitä oikein höpötän, mitä merkitystä jollain sanalla voi olla, suosittelen, että tutustut tähän erään Puputin tänne palstalle kirjoittamaan viestiin:Kielen muokkaajien uskomaton valta

--- Lainaus päättyy ---

Itse en - enää - hyväksy tuota, että sanaa nationalisti ei saisi käyttää. Ei ole nationalistin vika mikäli ihmiset eivät viitsi perehtyä edes politiikan peruskäsitteistöön, vaan antavan muiden luoda haluamiaan tunnelatauksia käsitteisiin, jotka on täysin asiallisesti määritelty ja täysin asiallisessa käytössä yhteiskunnallisessa kirjallisuudessa.

Toki kansallismielinen on selvästi parempi, koska se on suomenkielinen, mutta poliittisella tasolla kyseessä on sama asia. Kansallismielisyys on nationalismia.

Suomalaisen nationalismin historiassa ei sitä paitsi ole mitään hävettävää. Pikemminkin päin vastoin: siitä voi olla jopa ylpeä, jos niin haluaa. Kepudemarikokoomus ei halua, mutta se saakin puhua omaa kieltään, jota ei ymmärrä enää kukaan.

Albrecht:
Kyllä nationalisti/nationalismi-käsitteitä voi aivan vapaasti käyttää. Jos joku tunnustautuu kommunistiksi tai sosialistiksi, niin miksei voi tunnustautua nationalistiksi? Kansallismielinen on kyllä parempi, koska se on suomea ja antaa siten kansallisen vaikutelman.

Se, että joku käyttää nationalismia kirosanana, ei ole minun ongelmani. Itse tunnustaudun avoimesti nationalistiksi, koska kyseisen ideologian näen parhaimpana ratkaisuna ja oman ajatusmaailmani kokoajana.

Kyllä mielestäni ismeihin voi vapaasti sitoutua. Se on sitä nykyajan erillaisuus-individualismia tämä "kukaan tai mikään ei määrittele mua"-meininki. Se on rehellistä aatteellisuutta, kun tunnustaa kannattavansa jotain aatetta. Kaiken maailman itsenäisiä ajattelijoita, jotka eivät halua sitoutua mihinkään "ismeihin," on ihan liikaa. Aatteilla sitä historiaa on muutenkin luotu.

Mutta joo. Ota tuo nationalist-92 pois. "Nationalist" tekee jotenkin jenkin/anglosaksisen vaikutelman ja se johtaa harhateille. Ja chattityylinen ysikakkonen ei nyt ole kyllä ihan hyvä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta