Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,https://www.facebook.com/Hommaforum/ Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.
Lainaus käyttäjältä: MiljonääriPlayboy - 27.02.2017, 11:57:02En näe tähän ongelmaan mitään muuta ratkaisua, kuin että yhteiskunta kustantaa kaikille pigmentoituneille omat henkilöautot, jottei heidän enää tarvitse kärsiä rasismista joukkoliikenteessä.Yhteiskunnalle tulee halvemmaksi kustantaa oma henkilöauto jokaiselle rasistille niistä noin tusinasta aktiivisesta, varsinkin kun muutamilla kuten esimerkiksi minulla on jo oma auto. Mouakin pääsee mouhoamasta rasismista kun näin toimitaan.
En näe tähän ongelmaan mitään muuta ratkaisua, kuin että yhteiskunta kustantaa kaikille pigmentoituneille omat henkilöautot, jottei heidän enää tarvitse kärsiä rasismista joukkoliikenteessä.
Mihin ne ovat nyt kadonneet nämä tuppisuiset suomalaiset, jotka mököttävät harmaana talviaamuna bussissa ja ratikassa tuijottamassa ikkunasta ulos? Pahimmillaan istuivat invalidipaikalla, laskivat reppunsa viereiselle penkille tai eivät antaneet istuintaan naisille. Sitten saattoivat aiheuttaa ärtymystä kailottamalla puhelimeensa tai tunkemalla kyytiin lastenvaunujen kanssa ruuhka -aikaan.Nyt ne ovatkin yhtäkkiä alkaneet sylkeä toistensa päälle ja huutelemaan. Miten tämä mutaatio on hetkessä tapahtunut?
Lainaus”Painu neekeri takaisin sinne mistä tulit” – Michaela Moua kertoo, millaista on syrjintä Helsingin joukkoliikenteessä
”Painu neekeri takaisin sinne mistä tulit” – Michaela Moua kertoo, millaista on syrjintä Helsingin joukkoliikenteessä
Kaikkein pahinta on että tävalliset kaupunkilaiset eivät koskaan dokumentoi ja kuvaa noita riehumisia ja sylkemisiä, vaikka lähes kaikki kulkevat kamerakännykkä muassaan. Johtopäätös: helsinkiläiset ovat rasistipelkureita, raukkamaista porukkaa!
”Minulla on tapana tehdä tilannekartoitus heti aluksi: kenen viereen uskaltaa istua, onko uhkaavan oloisia matkustajia. Mieluiten tietysti istun kokonaan tyhjälle paikalle, koska on aivan mahdotonta arvioida, kuka on rasisti”, hän kertoo.”Se voi olla kuka tahansa: vanha, nuori, tyylikkäästi pukeutunut tai aivan tavallisen näköinen suomalainen. Koskaan ei voi tietää.”Yleisintä on nimitteleminen tai haukkuminen, mutta joskus Mouan päälle on syljetty tai tehty uhkaavia käsimerkkejä.”Kaikkein yleisintä on, että kukaan ei istu viereeni. Joskus toinen matkustaja poistuu viereltäni heti mielenosoituksellisesti, kun olen istunut hänen viereensä. Ja sitten on sellaista haukkumista ja huutelua.”
Minkähän maalaiset tai taustaiset ihmiset siellä oikein rasisteeraavat ja syljeksivät? Nimittäin suomalaiseen kulttuuriin tuollainen käytös ei todellakaan kuulu, pois lukien muutamat ympäripäissään olevat örveltäjät jotka haukkuvat ihan kaikkia.
Lainaus käyttäjältä: Luotsi - 27.02.2017, 12:52:41Kaikkein pahinta on että tävalliset kaupunkilaiset eivät koskaan dokumentoi ja kuvaa noita riehumisia ja sylkemisiä, vaikka lähes kaikki kulkevat kamerakännykkä muassaan. Johtopäätös: helsinkiläiset ovat rasistipelkureita, raukkamaista porukkaa!Läheskään kaikki eivät uskalla kuvata. Sen takia pitää katsella jollain kolme vuotta vanhalla halpispuhelimella kuvattua videota,
Lainaus”Painu neekeri takaisin sinne mistä tulit” – Michaela Moua kertoo, millaista on syrjintä Helsingin joukkoliikenteessäHesarissa taas meuhkataan rasismista. En lainaa mitään muuta, koska koko teksti on ihan täyttä tuubaa.http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005104582.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=da819c33cd3f561aa3babc154262737d
Lainaus”Minulla on tapana tehdä tilannekartoitus heti aluksi: kenen viereen uskaltaa istua, onko uhkaavan oloisia matkustajia. Mieluiten tietysti istun kokonaan tyhjälle paikalle, koska on aivan mahdotonta arvioida, kuka on rasisti”, hän kertoo.”Se voi olla kuka tahansa: vanha, nuori, tyylikkäästi pukeutunut tai aivan tavallisen näköinen suomalainen. Koskaan ei voi tietää.”Yleisintä on nimitteleminen tai haukkuminen, mutta joskus Mouan päälle on syljetty tai tehty uhkaavia käsimerkkejä.”Kaikkein yleisintä on, että kukaan ei istu viereeni. Joskus toinen matkustaja poistuu viereltäni heti mielenosoituksellisesti, kun olen istunut hänen viereensä. Ja sitten on sellaista haukkumista ja huutelua.”
En yhtään ihmettele, jos valkoiset eivät uskalla istua mustien viereen kun mustat tuntuvat pitävän kaikkia valkoisia rasisteina.
Lainaus käyttäjältä: elven archer - 27.02.2017, 18:27:41Lainaus”Minulla on tapana tehdä tilannekartoitus heti aluksi: kenen viereen uskaltaa istua, onko uhkaavan oloisia matkustajia. Mieluiten tietysti istun kokonaan tyhjälle paikalle, koska on aivan mahdotonta arvioida, kuka on rasisti”, hän kertoo.”Se voi olla kuka tahansa: vanha, nuori, tyylikkäästi pukeutunut tai aivan tavallisen näköinen suomalainen. Koskaan ei voi tietää.”Yleisintä on nimitteleminen tai haukkuminen, mutta joskus Mouan päälle on syljetty tai tehty uhkaavia käsimerkkejä.”Kaikkein yleisintä on, että kukaan ei istu viereeni. Joskus toinen matkustaja poistuu viereltäni heti mielenosoituksellisesti, kun olen istunut hänen viereensä. Ja sitten on sellaista haukkumista ja huutelua.”Kukaan muu ei kuitenkaan ole nähnyt noita haukkuvia, tyylikkäästi pukeutuneita sylkeviä rasisteja. En usko noita tarinoita, ellei Michaela Moua tuo videotodisteita heidän olemassaolostaan.Mitä olen HSL:n bussissa ja raitiovaunussa katsonut, niin neekerien ja mustien viereen istuu paljon ihmisiä. Tuokin on harhaa väittää, että ihonvärin takia kukaan ei istu viereen. Ihmiset eivät istu haisevan huutavan juopon viereen. En usko, että Michaela Moua on sellainen kuitenkaan.
Taitaa Michaelalle olla rasismin löytäminen ihan elämäntehtävä.Rasmus ry13. marraskuuta 2013 ··Rasmus ry:n toiminnanjohtaja Michaela Moua nimettiin Etnisten suhteiden neuvottelukunnan (Etno) rasisminvastaiseksi Hyvän tahdon lähettilääksi upeassa tilaisuudessa Helsingin Gloriassa. Tilaisuudessa esiintyi mm. Musta Barbaari, Daco Junior ja Kevin Tandu.Etno nimesi lähettiläiksi myös muusikko Daco Juniorin sekä Suomalais-portugalilainen laulaja Anna Abreu Anna Abreun.Järjestöaktiivi Michaela Moua toteaa olevansa savolais-länsi-afrikkalainen. Michaela on tehnyt rasisminvastaista työtä lukuisissa järjestöissä ja hänet valittiin syyskuussa Rasmus ry:n toiminnanjohtajaksi.