Kirjoittaja Aihe: Ammattikoulut valmiita helpottamaan mamujen kielitaitovaatimuksia  (Luettu 11050 kertaa)

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 63447
  • Takaisinviskaaja, takaisintyöntäjä
Lainaus
“Meidän suomen kielen lapsena oppineiden tulisi pikkuhiljaa tottua siihen, että on monta tapaa puhua suomea. Suomen kieli ei ole vain meidän vaan kaikkien, jotka sitä käyttävät”, sanoo puolestaan Helsingin yliopiston suomen kielen professori Jyrki Kalliokoski.

Minä ei kaipaa tänne kielemme saatuttajia. Kun lastentarhassa kuulee jotain somalian ja suomen sekakäyttöä, ne se alkaa tarttua alkusuomalaistenkin lasten puheeseen. En enää muista mistä tuon kuulin, mutta paikalliset murteet riittävät minulle oikein hyvin.
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Punavihreä siirtymä on paskanruskea!”
— Tri. Eero Paloheimo

“Olen aina tiennyt, että vasemmistolaisuus on vamma, johon kuuluu vielä tarve näyttää se.”
— Kari Suomalainen

haermae

• Jäsen^^^
  • Liked: 1664
Kiinalaiset vakoilevat ihan helvetisti ympäri maailmaa joka maassa, joten mikään tieto ei ole turvassa jos kiinalaisia on talossa. Kiinan valtiolla oli jo ainakin 90-luvusta lähtien ohjelma, jonka puitteissa ulkomaille lähetetyt opiskelijat värvättiin vakoojiksi yliopistoihin ja yrityksiin.

Vaikka yliopistoissakin vakoilua esiintyy, niin olen vähän ihmetellyt tätä yliopistoihin kohdistuvaa vakoilua. Hyvin suuri osa yliopistoissa tehtävästä tutkimuksesta kuitenkin päätyy kaikkien nähtäväksi muutenkin melko pian.

Kun YO:lla pyörii joku selvästi fiksu, kaikesta kiinnostunut kiinalainen, joka vetelee hyviä arvosanoja kursseista, mutta valmistuminen ei vain ota onnistuakseen syystä tai toisesta, kyseessä on tod.näk. vakoilija. Noin arvelivat professorit 90-luvulla.

Käsittääkseni kohteena eivät olleet/ole niinkään yliopistot vaan hitec-firmat, joihin vakoilija-opiskelijat pyrkivät harjoitteluihin, kesätöihin ja töihin.

Tutkimuksista saattaa syntyä tutkijoiden startup-yrityksiä löydetyn uuden tiedon soveltamiseksi, ja niiden tekemiset eivät tule julkisiksi. Siinä olisi yksi mahdollinen syy YO-vakoiluun: päästä kiinni startupien ideoihin varhaisessa vaiheessa.

Tagit: