Kirjoittaja Aihe: Esa "Shemeikka" Paloniemi, Oulu PS  (Luettu 27873 kertaa)

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 8057
  • Oulu- Uleåborg
Esa "Shemeikka" Paloniemi, Oulu PS
« : 09.03.2017, 15:44:53 »
Ehdokasnumerot tulivat ja omani on 260. Alla on vaaliteemojani. Olen blogistina ja mielipidekirjoittajana tehnyt työtä ollakseni monialainen poliitikko, en yhden asian mies. Nuivuus on kuitenkin minulle tärkein asia. Yksi asia, jota nuivana ajan on ettei Oulun kunta laita veronmaksajan rahaa senttiäkään enempää kuin lain minimi paperittomien terveys- ja muihin palveluihin. Yhden paperittomien klinikan sain kirjoituksellani suljetuksi edellisten vaalien aikoihin, mutta nyt on tilalla Global Clinic, joka ei netissä kerro osoitettaan mutta jota pyörittää osittain Oulun Diakonissalaitos.

Lainaus
VAALITEEMAT

Ulkomaalaiset

Toimettomat ulkomaalaiset mukaan työtoimintaan. "Paholainen keksii tekemistä joutilaille käsille", kuten sanotaan. Turvapaikanhakijat ovat velkaa suomalaisille luvasta olla Suomessa ja elintasoistaan. Työn uhka torjuu hampuusit.

Lääkärien kotikäynnit

Tulee edullisemmaksi lähettää lääkäri potilaan kotiin kuin rakentaa hyvinvointikeskus ja ajattaa potilas kipeänä päivystykseen. Siksi kannatan vanhan tavan paluuta, joka yhä on käytössä mm. Ranskassa.

Kirjastopalvelut

Oulussa on loistava kirjastolaitos, joka kustannustehokkasti palvelee oululaisia kirjoja, elokuvia, musiikkia yms lainaamalla ja tietoa jakamalla. Nämä palvelut on turvattava koko kunnan asukkaille.

Perussuomalaisten ehdokasgalleria: https://vaalit.perussuomalaiset.fi/ehdokas/esa-paloniemi

FB: https://www.facebook.com/esa.paloniemi.1

Twitter: @teerivaara
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

(Oulu PS) http://asfalttikukka.blogspot.fi/
Nude but not naked.

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Somehow, Satan got behind me

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #1 : 10.03.2017, 13:16:52 »
Lauantaina 18.3.2017 kello 13-16 olen Rotuaarilla Perussuomalaisten ehdokkaitten esittäytymistapahtumassa. Oulun Perussuomalaisten vaaliohjelma, jota minäkin olin kirjoittamassa, julkaistaneen samassa tilaisuudessa.

Tervetuloa.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #2 : 14.03.2017, 13:34:29 »
Sain tänään postia Kalevalta. Lähetin Vaalipuheita-osioon oman kirjoitukseni pari päivää sitten. Kirjoitin maahanmuutosta, joskin siinä oli lyhyt viittaus elokuvateollisuuteen antamassa lukijoille vinkkiä, että karvanopastani tihkuu muutakin kuin muukalaisvihaa ja vihapuhetta.

Joka tapauksessa; Kalevan meili alkoi "Muutin tekstistäsi yhden kohdan... sopiiko sinulle?" Ensireaktio oli, että Kaleva on sensuroinut ja kuohinnut maahanmuuttokriittisen tekstini, mutta ei siinä ollut kuin parista sanasta kyse. Vihjaus matujen olojen tekemiseen niin kurjaksi että lähtevät kotiin ei kelvannut tai ylitti muutamalla lyönnillä Vaalipuheen 1900 lyönnin rajan.

Tekstini kaiketi on Kalevassa lähiaikoina. Laitan sen sitten sitten tännekin.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2017, 13:37:03 kirjoittanut Shemeikka »

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #3 : 16.03.2017, 13:19:08 »
Alla kuntavaaliehdokaskirjoitukseni. Kalevassa julkaistiin typistetty versio, josta oli poistettu maininnat maahantulijoitten olon tekemisestä kurjaksi ja äitimuorin masgoufista Bagdadissa. Otsikko ei ole täysin omani, vaan muokkasin Tornion mielenosoituksen 2015 kyltin tekstiä.

Lainaus
OULU TUUTTAA VARATTUA

Ulkomaalaiset ovat Ouluun tervetulleita käymään, mutta jos he elävät yhteiskunnan varoilla, ulkomaalaisia on kannustettava poistumaan kaupungista. Pohjois-Suomessa kuvatut elokuvatuotannot ja matkailu ovat esimerkkejä hyvästä vieraasta joka käy kylässä, jättää meille rahaa ja lähtee kotiinsa. Oululla on infrastruktuuri olla elokuva-alan uusi Trollhättan, eli Trollywood joka tienaa elokuvateollisuudella.

”Ouluwood” on yksi asia jota haluan edistää, mutta kansallismielisenä suomalaisena minulle on tärkeämpää estää oululaisten veromarkkojen lain minimin ylittävä käyttö laittomasti Suomessa olevien ulkomaalaisten terveys- ja sosiaalipalveluihin. Mikäli kiltit ihmiset kustantavat ruuan, asumisen ja terveydenhuollon ei laittomasti maassa olevilla ole mitään syytä poistua Suomesta. ”Routa porsaan kotiin ajaa” kuten sanotaan, ja tiedän tämän omasta kokemuksestani. Nuorena vietin toista vuotta Israelissa ja viisumin vanhennuttua olin itse laittomasti maassa oleva ulkomaalainen.

Paras tapa päästä eroon paperittomista ulkomaalaisista on tehdä heidän elämästään niin kurjaa, että äitimuorin Bagdadissa kokkaama masgouf alkaa houkutella. Jos elämä muitten kustannuksella on helpompaa täällä kuin kotona, ei kukaan halua palata kotiin. Siksi paperittomien palveluja tulee verovaroilla maksaa niin vähän kuin mahdollista.  Vastustan esimerkiksi paperittomien klinikan rahoittamista verovaroin.  Tällaista klinikkaa suuri järjestö pyörittää asiakkaittensa maksamilla tuloilla.

Itse olen yhdellä ainoalla mielipidekirjoituksella saanut suljettua erään paperittomien klinikan, mitä pidän yhtenä hyvistä saavutuksistani.

Esa Paloniemi
kirjailija, blogisti
Oulu
kuntavaaliehdokas numero 260 (ps)

Nude but not naked.

Riukulehto

• Jäsen^^^
  • Liked: 4282
« Vastaus #4 : 18.03.2017, 03:55:58 »
Lauantain Kalevasta

Lainaus
Emme saa sulkea silmiämme läheisten hädältä

Olihan mielenkiintoinen kirjoitelma (Kaleva 16.3./ Vaalipuheita) Esa Paloniemeltä (ps.). Rohkeasti hän sanoo, mitä mieltä on pakolaisista.
Mutta oli siinä myös tekopyhyyttä niin paljon, että pahaa teki. Se on minun mielipiteeni siitä ajasta, kun hän oli itse laittomasti maassa oleva ulkomaalainen. Pääsi näes viisumi vanhenemaan. En vertaisi häntä hädänalaisiin paperittomiin pakolaisiin. Hänellä oli (ja on) turvallinen kotimaa odottamassa. Toisin kuin heillä, jotka pakenevat kotimaansa sotaa ja turvattomuutta. Ja ihanko uroteko häneltä, jos on saanut suljettua yhden paperittomien klinikan. Missä on ihmillisyys ja lähimmäisen rakkaus? Emme saa sulkea silmiämme läheisten hädältä. Toki meillä on kotimaisiakin hädänalaisia. Heitäkin on autettava. Ihmisiä kaikki: kotimaiset ja ulkomaiset. Entä jos kuvittelisi itsensä tilanteeseen, että joutuisi jättämään kaiken ja olisi muutettava aivan outoon maahan. (Eikä nyt siis mentäisikään lentokoneella paluulippu turvallisesti takataskussa!) Sitäpä emme varmaan edes pysty kuvittelemaan emmekä haluakaan. Se on liian pelottavaa. Ainakin on varmaa, että tiedän, ketä en äänestä. On yksi vähemmän valikoimasta. Vielä kerran kiitän Esa Paloniemeä rehellisyydestä.

Riitta Järvenpää
eläkeläinen
Oulu, Kaukovainio
"Olen seurannut sekä Jutta Urpilaista että Satu Hassia. Mielestäni molemmat ovat hyviä ja taitavia sekä myös rohkeita poliitikkoja." Pertti Rönkkö Havaintoja Saksanmaalta 10.9.2019.

td

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1362
  • Hiljainen enemmistö. Emme kadu tehokkaasti.
« Vastaus #5 : 18.03.2017, 04:45:11 »
.. on tehdä heidän elämästään niin kurjaa yhtä kurjaa kuin Suomessa laitoshoidossa asuvien vanhuksien elämä on, että äitimuorin Bagdadissa kokkaama masgouf alkaa houkutella.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2017, 04:48:03 kirjoittanut td »
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

td

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1362
  • Hiljainen enemmistö. Emme kadu tehokkaasti.
« Vastaus #6 : 18.03.2017, 05:02:10 »
Lainaus
[...]mutta jota pyörittää osittain Oulun Diakonissalaitos.[...]

Oulun Diakonissalaitos on itse perkele. Kempeleeseenkin järjestivät matun raiskaamaan ainakin yhden pikkutytön. Edelleenkin siinä ns. "evakuoidussa" rakennuksessa näkyy silloin tällöin toimintaa. Liekö joku turvapaikka näille (paloaseman takana, käynti pyörätietä pitkin autolla, liioitellun isokokoiset tallentava-kameravalvonta-varoitus kyltit ympäri pihaa).
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #7 : 18.03.2017, 20:25:25 »
Rotuaarin ehdokasesittäytyminen on nyt takana. Toistin (Kalevan mielipidepalstalla kritisoidun) mielipiteeni ettei paperittomille pidä antaa sosiaali- ja terveyspalveluja. Lisäksi, näyttääkseni etten ole yhden radan tallaaja, kerroin ajatukseni lääkäreitten kotikäyntien palauttamisesta; ei kannata ajattaa sairaita kauas jonottamaan terveysasemilla, vaan olisi halvempaa ja ympäristöystävällisempää laittaa lääkäri ja ehkä hoitaja autopartiona kierrokselle.

Olihan tuolla väkeä; 300 makkaraa meni ja minäkin huseerasin grillimaisterina Seppo Paakkarin lähdettyä saunomaan.  Ei Rotuaarilla tosin 300 ihmistä ollut, itse söin makkaroista kuusi ja annoin pyydettäessä kaksi makkaraa. Kaiken kaikkiaan ehkä 200-250 ihmistä kolmen tunnin aikana kävi makkaralla.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #8 : 20.03.2017, 21:05:01 »
Päivän politiikka tuli hoideltua vaalimainostalkoissa. Meitä oli 2, välissä kolmekin Oulun perussuomalaista liimaamassa mainoksia vanerilevyihin. Niitten annetaan kuivua huomiseen asti ja sitten ne jaetaan 26 telineeseen Oulussa ja entisissä ympäryskunnissa Yli- Iitä myöten.

Ei ollut raskasta hommaa mutta taukoineen siinä kolmisen tuntia meni, välissä autettiin lehtien jakajia kantamalla pari tuhatta Perussuomalainen- lehteä ja sen Kuntavaaliliitettä autoihin.

Nyt alkavat kuntavaalit näkyä kadunvarsilla ja postilaatikoissa. Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan.

Nude but not naked.

Archaeopteryx

• Jäsen^^^
  • Liked: 3892
  • Lyhytnaamainen kuperkeikkakyyhky
« Vastaus #9 : 20.03.2017, 21:26:42 »
Pelkästään eläkeläis-Riitan pullakahvien henkeenveto laittaa harkitsemaan ääntä Shemeikalle.
Eikä kannata huolia riittojen äänistä - numerosi ei ollut listalla aiemminkaan, mutta pääsipä lehteen suvistelemaan. Kannattaa kerätä äänet sieltä mistä ne on potentiaalisesti saatavilla, nukkuvista ja epäilevistä nuivista.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #10 : 21.03.2017, 13:47:28 »
Kuntavaaliehdokkaille tulee yhteydenottoja vaalimarkkinointiin liittyen. Yleensä sähköpostilla mutta äsken soi puhelin. Henkilö esitteli itsensä, kysyi kuinka vakavissani olen vaaleissa mukana ja kun myönsin tosissani olevani, soittaja sanoi "haluavansa auttaa kampanjaani". Tämä herätti epäilyksiäni, ja olihan siinä koukku. Tyypillä oli mainospaikkoja tarjolla kohtuullisen kalliiseen hintaan ja "apu" olisi siis maksanut rahaa. Kiitin tarjouksesta mutta sanoin ettei budjetti tuollaista paukkua salli.

Ymmärrän kyllä että bisnesmies haluaa tavaransa liikkumaan  ja euroja taskuun, mutta itse pidän kun selvästi sanotaan että ollaan kauppaa tekemässä eikä auttamisen ilosta auttamassa. Myyntimiesten kanssa saa olla tarkkana.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #11 : 21.03.2017, 19:14:46 »
Huomenna ke 22.3. olen Haukiputaan Perussuomalaisten järjestämässä toritapahtumassa Haukiputaan keskustassa K-marketilla kello 12-16. Tarkka osoite on Revontie 8, entisen kuntakeskuksen ytimessä. Saa tulla mukaan ja/ tai moikkaamaan.

Meillä Oulussa on siinä mielessä jännä tilanne, että Oulun kunnan alueella on kolme eri perussuomalaista paikallisyhdistystä johtuen kuntaliitoksesta vuonna 2013. Kunnat menivät, mutta paikallisyhdistykset jäivät koska alue on laaja ja kaikkea ei voi Oulusta käsin hoitaa.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #12 : 22.03.2017, 19:36:47 »
Päivä meni politiikan ja kampanjoinnin parissa. Haukiputaan K-supermarketilla meni yli neljä tuntia ja väkeä kävi mukavasti vaikka oli kylmä arkipäivä. Useampikin kahvilla kävijä tunnisti nimeni; "sinä kirjoittelet lehtiin" jne ja se, että kannatan Jussi Halla-ahoa Perussuomalaisten puheenjohtajaksi sai myös suoraa kehua. En tiedä ovatko kaikki kehujat Halla-ahon kannalla, tai edes Perussuomalaisia mutta arvostivat että sanoin kantani suoraan enkä ruvennut pyöristelemään tyyliin "molemmat ovat hyviä ehdokkaita".

Aaro Paakkarin 14-viikkoinen lapinkoira Jörö houkutteli teltalle enemmän väkeä kuin pullakahvit. Pitänee ottaa peruskoira Jörö muulloinkin mukaan.

Illasta vielä kävimme  Aaron kanssa laittamassa vaalimainoksia telineisiin. Ja autossa odottaa muutama sata kappaletta Perussuomalainen-lehteä ja sen kuntavaaliliitettä valmiina jaettavaksi. Käyn jakamassa vaikkapa perjantaina ennen lauantaina avautuvaa Rotuaarin vaalikylää.

Näin se Homma etenee.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2017, 19:52:20 kirjoittanut Shemeikka »

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #13 : 23.03.2017, 16:40:46 »
Tänään oli kahdessa lehdessä vaalikirjoitukseni; Oulussa ilmestyvässä Forum24-lehdessä ja Oulun pohjoispuolen Rantapohjassa. Forumin kirjoituksessa palasin jo ketjussa olevaan maahanmuuttaja-aiheeseen, mutta en sentään samaa tekstiä Forumille lähettänyt. Rantapohjassa kirjoitan terveydenhuollosta.

Forum24:

EI SOSIAALITURVAA PAPERITTOMILLE

Suomeen tuli vuonna 2015 lyhyessä ajassa kymmeniä tuhansia turvapaikanhakijoita, jotka saapuivat maahamme useitten turvallisten maitten kautta, kuten Ruotsin, Saksan ja Venäjän. Olen asunut Ruotsissa useita vuosia eikä kenelläkään vielä ole pätevää syytä tulla Ruotsista Suomeen turvapaikkaa hakemaan.
Nämä yli 30.000 tuhatta syksyllä 2015 maahan tullutta ja tuhannet heidän jälkeensä tulleet eivät pakene väkivaltaa tai sortoa, vaan ovat etsimässä mahdollisimman helppoa elämää. Useimmat ihmiset haluavat samaa, mutta turvapaikanhakijat haluavat suomalaisten veronmaksajien maksavan heidän lystinsä. Perustelen tätä sillä, että ns. turvapaikanhakijat välttelevät maita joissa on alhainen sosiaaliturva ja Suomea helpompi saada työtä. Kannattaa myös pistää merkille, että turvapaikkaa hakevat usein ovat ”hukanneet” kaikki henkilöllisyystodistuksensa mutta älypuhelimet ovat pysyneet tallella ja ehjinä vaaralliseksi väitetystä matkasta Euroopan halki.

Juuri nämä paperittomat ulkomaalaiset ovat ongelma. He kieltäytyvät monesti lähtemästä vaikka laki niin määrää ja heillä eräitten mukaan on oikeus sosiaaliturvaan ja terveyspalveluihin laittomasta Suomessa oleskelusta huolimatta. Ja Suomen valtio ei mitenkään aktiivisesti edes yritä noudattaa lakia ja poistaa laittomia maassa olijoita.

On virhe antaa paperittomille veronmaksajan kustantama sosiaaliturva ja terveyspalvelut, sillä jos elämä ja elanto on turvattu ilman työntekoa, ei paperittomilla maahan tulijoilla ole mitään syytä itse poistua Suomesta. Kotona saattaisi joutua tekemään työtä elääkseen ja Suomessa voi elää kuin lottovoittaja; valinta on useimmille helppo.
Oulun kaupungin ei pidä maksaa senttiäkään lain minimin ylittäviä palveluja laittomasti Suomessa oleskeleville. Tämä on paras tapa kannustaa laittomia poistumaan Suomesta, ellei Suomen valtio pysty omaa lakiaan toteuttamaan ja poistamaan paperittomia maasta.

Siis jyrkkä Ei paperittomien päiväkeskusten ja klinikoitten avustamiselle on eduksi Oululle ja Suomelle. Olen yhden paperittomien klinikan saanut eräällä mielipidekirjoituksellani suljettua ja samalla linjalla aion pysyä.

Esa Paloniemi
kirjailija ja blogisti
kuntavaaliehdokas nro 260 (ps)
Kellon Kiviniemi

Rantapohja:

LÄÄKÄRIEN KOTIKÄYNNIT TAKAISIN

Kirjoitin useita vuosia sitten Oulun seudun lehtiin lääkärien kotikäyntien palauttamisesta, enkä ole mieltäni muuttanut. Vielä muutama vuosikymmen sitten Suomessa lääkärit tulivat potilaan kotiin hoitamaan ihmisiä, mutta terveyskeskusten tultua tästä on luovuttu.

On järjetöntä  pakottaa sairaat ihmiset matkustamaan kauas jonottamaan pitkään ja mahdollisesti tartuttavan muita ihmisiä tai saavan uuden sairauden muilta. On paljon toimivampaa ja ympäristöystävällisempää laittaa lääkäri ja mahdollisesti sairaanhoitaja autolla käymään potilaitten luona kuin rakentaa massiivisia hyvinvointi- ynnä muita keskuksia, johon sairaat jollain kyydillä tulisivat.

Tällainen kotikäyntien tapa on yhä olemassa esimerkiksi Ranskassa, ja median mukaan ranskalaiset ovat terveydenhuoltoonsa hyvin tyytyväisiä.

Ainakin lapsille, ikääntyneille ja liikuntaesteisille voisi tarjota lääkärin kotikäynnit, mikäli potilaitten luukuttamisesta ei haluta luopua. Tämä helpottaisi painetta terveyskeskuksissa.
Myös kodinhoitajilla kotikäyntejä, eli miksi ei myös lääkäreillä? Monilla käy myös siivooja tai terveydenhoitaja antamassa lääkkeitä eli ajatus lääkärien kotikäynneistä ei olisi suuri hyppy tuntemattomaan. Vanha keino parempi kuin pussillinen uusia.

Ympäristönsuojelun, maahanmuuton vastustamisen ja kirjastopalvelujen puolustamisen lisäksi edistän kuntavaaliehdokkaana myös lääkärien kotikäyntien palautusta.

Esa Paloniemi
Kellon Kiviniemi
kirjailija, blogisti
kuntavaaliehdokas nro 260 (ps)

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #14 : 25.03.2017, 22:48:56 »
Tuli käytyä kepeä 12 tunnin reissu Oulun keskustaan. Kahdeksan tuntia meni Rotuaarin vaalikylässä, intoa riitti ja olin  alusta loppuun saakka. Juttelin ihmisten kanssa ja parin suvakistin kanssa kinasinkin; olimme eri mieltä ruotsin kielen pakollisuuden hyödyistä ja tarpeellisuudesta sekä siitä, riittääkö Suomella rahat nykyisen elintason antamiseen sekä suomalaisille että matuille. Olen pakkoruotsia vastaan ja sitä mieltä että Suomelta loppuvat rahat, nytkin otetaan syömävelkaa.

Olli Immonenkin oli kaupungissa Perusnuorten sangonjakotapahtumassa. Olli miettii Suomen Sisulaisten tapaamisen järjestämistä lähiaikoina ja minullehan se sopisi. Illasta Rotuaarilla piipahti Sampo Terho. Kävimme perussuomalaisporukalla syömässä ja kuva Sammosta pätevänä poliitikkona vahvistui, mutta en muuttanut mieltäni; aion yhä äänestää Jussi Halla-ahoa puolueen puheenjohtajaksi. Sampo kyllä puhui maahanmuuttokriittisesti, mutta sanoi että maahanmuutossa täytyy noudattaa Euroopan Unionin pelisääntöjä.

Illasta oli aikaan käydä kaljalla Lapland-hotellissa. Ihmettelin, kun en ollut vielä kulaustakaan ottanut alkoholittomasta oluestani ja silti näin pikku-ukkoja joka puolella. No, se ei ollut harha; hotellissa oli kääpiöitten yhdistyksen kokoontuminen, tai mitä lyhytkasvuisia nykyään ovatkaan.

Huomenna uusi Rotuaarin keikka, mutta lyhyemmän kaavan mukaan. Perussuomalaiset ovat vaalikylässä kello 12-16.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #15 : 27.03.2017, 18:35:07 »
Rotuaarin vaalikylä oli tänään hiljainen; satoi lunta ja räntää. Olen nyt ollut vaalikylässä kampanjoimassa kolme päivää ja maahanmuutto sekä varsinkin Valkean matuleiri on se, mistä ihmiset haluavat puhua. Sote, Oulun talous, Sanginjoen masto- ja hirsipuumetsä ynnä muu eivät herätä äänestäjien kielenkantimia.

Huomenna en Rotuaarille mene, vaan jaan lehtiä Kellon Kiviniemessä. Keskiviikkona olen taas ihmisiä kahvittamassa kello 11-17.

Nude but not naked.

kenelek

• Jäsen^^^
  • Liked: 650
  • Oululainen dissidentti
« Vastaus #16 : 27.03.2017, 19:30:34 »
maahanmuutto sekä varsinkin Valkean matuleiri on se, mistä ihmiset haluavat puhua.

Aika rasistista, mikä oululaisia vaivaa! :o ;)
..."minulle henkilökohtaisesti maahanmuutto ei ole koskaan ollut listalla korkealla"... © 2016 Timo "Jabba" Soini
"– Minun sydäntä lähelläni on noiden ihmisten hätä" © 2015 Juha "Pipi" Sipilä
"Pelolle ei saa antaa sijaa" © 2016 Noin joka ikinen mokuttaja Suomessa

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #17 : 28.03.2017, 14:10:46 »
Yhteensä 400 Perussuomalainen- lehteä ja sen Pohjois-Pohjanmaan ehdokkaat liitettä tuli aamupäivän mittaan jaettua kotiseudulle Kellon Kiviniemeen. Sopivasti juuri ennen ennakkoänestyksen alkua. Huomenna taas vaalikylään Oulun Rotuaarille.

Näin se Homma etenee.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #18 : 28.03.2017, 20:58:54 »
Huomenna 29.3.2017 olen Rotuaarilla Perussuomalaisten kopilla kello 11-16. Kirjoittajayhdistyksen kokouksen takia joudun lähtemään tunti ennen kopin sulkemista. Huomenna myös alkaa ennakkoäänestys ja saatanpa käydä heti ensimmäisenä päivä hoitamassa äänestyksen alta pois. Jotkut ovat kampanjoineet niin innolla, että ovat unohtaneet itse äänestää.

Äänestämättä jättäminen on ääni suvakisteille.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #19 : 30.03.2017, 20:35:34 »
Lauantain Kalevasta

Lainaus
Emme saa sulkea silmiämme läheisten hädältä

Olihan mielenkiintoinen kirjoitelma (Kaleva 16.3./ Vaalipuheita) Esa Paloniemeltä (ps.). Rohkeasti hän sanoo, mitä mieltä on pakolaisista.
Mutta oli siinä myös tekopyhyyttä niin paljon, että pahaa teki. Se on minun mielipiteeni siitä ajasta, kun hän oli itse laittomasti maassa oleva ulkomaalainen. Pääsi näes viisumi vanhenemaan. En vertaisi häntä hädänalaisiin paperittomiin pakolaisiin. Hänellä oli (ja on) turvallinen kotimaa odottamassa. Toisin kuin heillä, jotka pakenevat kotimaansa sotaa ja turvattomuutta. Ja ihanko uroteko häneltä, jos on saanut suljettua yhden paperittomien klinikan. Missä on ihmillisyys ja lähimmäisen rakkaus? Emme saa sulkea silmiämme läheisten hädältä. Toki meillä on kotimaisiakin hädänalaisia. Heitäkin on autettava. Ihmisiä kaikki: kotimaiset ja ulkomaiset. Entä jos kuvittelisi itsensä tilanteeseen, että joutuisi jättämään kaiken ja olisi muutettava aivan outoon maahan. (Eikä nyt siis mentäisikään lentokoneella paluulippu turvallisesti takataskussa!) Sitäpä emme varmaan edes pysty kuvittelemaan emmekä haluakaan. Se on liian pelottavaa. Ainakin on varmaa, että tiedän, ketä en äänestä. On yksi vähemmän valikoimasta. Vielä kerran kiitän Esa Paloniemeä rehellisyydestä.

Riitta Järvenpää
eläkeläinen
Oulu, Kaukovainio

Yllä olevan kommentin Kalevan vaalikirjoitukseeni kirjoittanut Riitta Järvenpää kävi tänään minua tapaamassa vaalikopilla. Halusi kai silmästä silmään nähdä millainen ihmishirviö haluaa laittomasti Suomessa olevat ulkomaalaiset pois maasta. Eipä RJ pahemmin alkanut haukkua; sanoi ettei pahalla kirjoittanut ja toivoi "suopeutta ja suvaitsevaisuutta" minunkin elämääni. Olimme yhtä mieltä että mielipiteitä saa olla ja saa olla eri mieltä.

Saattaa olla, että RJ kavereilleen kertoo kohtaamisestamme väritetyn version, jossa Super-Riitta sankarillisesti pisti häijyn Rassefantti-Esan ruotuun parilla tiukalla sanalla, mutta eipä tuo minun napaani kaivaisi.

Huomennakin 31.3. olen taas Rotuaarin vaalikylässä. Saa tulla juttusille ja kahville taikka teelle. Piraattipuolue tarjosi eilen Negrita-rommia, mutta joku taisi siitä vetää herneen nenään.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #20 : 31.03.2017, 12:15:55 »
Tilanne elää ja muuttuu; pari tuntia Rotuaarilla ja kutsu kävi  Haukiputaan K-supermarketille. Olen siellä makkaranjaossa kello 16-18. Haukipudas on kotiseutua ja on hyvä näyttäytyä sielläkin.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #21 : 01.04.2017, 19:21:51 »
Kuukausi vaihtui ja viikon verran kampanjointiaikaa jäljellä. Eilinen Haukiputaan keikka oli ihan onnistunut, mutta luulenpa että potentiaaliset äänestäjäni ovat Oulun kantakaupungissa. Maahanmuutto ei juuri ihmisiä 20 km päässä Oulun keskustasta sytyttänyt, ja me kaikki puolen tusinaa paikalla ollutta perussuomalaista ehdokasta olimme kaikki sitä mieltä että reuna-alueitten palvelut täytyy turvata. Ja juuri samaa asiaa ajavat reunoilla joka ikinen siellä kampanjoiva puolue. Yritä siinä sitten erottua joukosta.

Sain aikaan keskustelua mamuilusta, ja nuoremmat olivat samoilla linjoilla eli vastaan, mutta vanhemmat ihmiset eivät niinkää. Muuan nainen sanoi vävypoikansa olevan irakilainen, mutta "tullut lapsena Suomeen ja olevan parempaa väkeä" kuin 2015 tulleet. Naisen tytär, siis pottunokka, oli miehensä kanssa käynyt tänä vuonna 6 viikon lomamatkalla Irakissa sukulaisia tapaamassa. Kanssani puhunut nainen myönsi uskovansa etteivät "kaikki Suomeen tulleet ole oikeita pakolaisia", mutta taitaapa hänen äänensä jäädä saamatta.

Tänään meni seitsemän tuntia Rotuaarin kopilla, mitä nyt välissä kävin hakemassa tavaraa ja piipahdin Oulu-Maidania katsomassa. Räntää satoi mutta maahanmuutto puhutti kansaa.

Aprillipila 2017 Oulun Rotuaarilta:

Perussuomalaisen puolueen puheenjohtajaksi havitteleva kuntavaaliehdokas Raimo Rautiola kävi eräälle SDPn ehdokkaan olkapäätä kopauttamassa ja tyypin käännyttyä sanoi tälle:"Kävin juuri sinua äänestämässä."
SDPn ehdokas ei ehtinyt katsoa kuka puhui ja minkä puolueen värejä äänestäjä kantoi, ja alkoi kiitellä Raimoa oikein kädestä pitäen. Ja sitten Raimo R sanoikin että "Aprillia! Enhän minä nyt sinua äänestäisi kun olen itsekin ehdokkaana". Kyllä meitä persuja nauratti, SDPn ehdokasta ei niinkään.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #22 : 03.04.2017, 04:32:55 »
Satunnainen kohtaaminen Rotuaarilla:

Ukkini Kuusamossa elätti itsensä kaupankäynnillä; möi vakuutuksia, ilmakuvia maatiloista, makkaraa Rukalla Juhannuksina, kalaa Oulusta Keski-Suomeen ja ties mitä muuta. Ja nyt sitten olin Rotuaarin vaalikylässä ja eräs puhuttamani vanhempi rouva huomasi nimestäni kysyä olenko Kuusamon Paloniemiä ja Liikasenvaarasta me olemme. Rouva oli 80-90 vuotias ja sanoi muuttaneensa Ouluun Kuusamosta 71 vuotta sitten. Sanoi muistavansa isovanhempani, ukkini oli hänen mukaansa tunnettu Kuusamossa. Kaikenlaista sitä sattuu, ja ainahkosti joku yhteinen tuttu tai yhteys löytyy päälle päin tuntemattomien ihmisten kanssa.

Tänään 3.4. olen taas Perussuomalaisten kopilla 10-17. Aamupäivällä pistän kioskin auki, ja mahdollisesti joudun iltapäivällä sulkemaan mikäli muita avaimenhaltijoita ei paikalle pääse.

Nude but not naked.

Hamsteri

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 3791
  • hamsteri-nationalisti hamsteri
« Vastaus #23 : 03.04.2017, 06:17:42 »
Sain aikaan keskustelua mamuilusta, ja nuoremmat olivat samoilla linjoilla eli vastaan, mutta vanhemmat ihmiset eivät niinkää. Muuan nainen sanoi vävypoikansa olevan irakilainen, mutta "tullut lapsena Suomeen ja olevan parempaa väkeä" kuin 2015 tulleet. Naisen tytär, siis pottunokka, oli miehensä kanssa käynyt tänä vuonna 6 viikon lomamatkalla Irakissa sukulaisia tapaamassa. Kanssani puhunut nainen myönsi uskovansa etteivät "kaikki Suomeen tulleet ole oikeita pakolaisia", mutta taitaapa hänen äänensä jäädä saamatta.

Hyvä muistutus, miten scämmi on jo jatkunut 30 vuotta samanlaisena. Käytännössä tuon "paremman väen" folksit on saatu samalla tavoin kuin kaikki nyttemmin tulleet maahan ja varmaan kutsunut osan sukuakin.

Jännää, että kuuden viikon lomailu on onnistunut sotaa käyvässä maassa.

Tosin puhuit naisen kanssa eli se varmaan käytti naisille tyypillistä kusetuskieltä eli kaikki pitää lukea rivien välistä ja todellisuus on "jossain siellä".
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #24 : 05.04.2017, 18:34:59 »
Vähiin käy kampanjointipäivät ennen kuin loppuvat; lauantai on viimeinen päivä Rotuaarilla. Tarkemmin sanottuna olen Rotuaarilla huomenna torstaina 6.4. mutta perjantain 7.4. olen Helsingradissa ja taas Rotuaarin kopillamme lauantaina 8.4. Vaalikylässä olen kello 10-17.

Tänään vaalikylässä oli heti aamusta mitä lie afgaaneja suomalaisen naisen opastamana. Kiersivät kaikki kopit, mutta eivät tulleet Perussuomalaisten kioskille. Ei niin että olisin heitä sinne kaivannut, mutta arvelen että (SPRn?) naisella taisi olla matujen poliittinen koulutus käynnissä että sitten aikanaan osaavat äänestää oikein.

Tänään oli Rotuaarin vaalikylässä vilskettä, kun sää oli aurinkoinen ja lämmin. Nyt alkaa olla kevättä ilmassa.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #25 : 08.04.2017, 17:28:13 »
Pari viime päivää ovat olleet tiukkoja;torstaina menin aamusta Rotuaarin vaalikylään, olin siellä iltapäivälle viiteen asti ja seitsemältä lähdin bussilla Helsinkiin. Helsingissä meni päivä lapseni kanssa ja tulin tänä aamuna yöjunalla Ouluun. Ehdin käydä aamiaisella Makiassa ennen kuin Rotuaarin vaalikylän viimeinen päivä alkoi. Minulla kävi VRn kanssa tuuri; juna oli tunnin myöhässä eli olin Oulussa sopivasti ennen kuin kahvila Makia avautui. Jos juna olisi tullut ajallaan, olisin joutunut pikkupakkasessa odottelemaan.

Viimeinen tehokas kampanjointipäivä meni mukavasti; väkeä kävi ja sää suosi. Ministeri Pirkko Mattila sekä kansanedustaja Ville Vähämäki kävivät myös ja reilut 300 makkaraa menivät kaikki. Suomi Ensin- mielenosoitukseenkin ehdin osallistua mutta palasin takaisin kopille parin puheen jälkeen.

Huomenna on sitten sadonkorjuun päivä, sitten näkee miten äijän käy. Eräät eri puolueitten ehdokkaat olivat tänään vähän ärtyneen oloisia; karkkia ynnä muuta tarjottiin myrtynein naamoin "väärän" puolueen edustajille. Vaalikylän alussa ehdokkaat olivat kuin veljet keskenään, mutta kilpailu kovenee loppua kohden. 619 ehdokasta Oulussa, 67 valitaan valtuustoon eli 552 ehdokasta tulee pettymään. Toiset enemmän ja toiset vähemmän. Viime vaaleissa seurasin tilannetta yksin kotona kissan kanssa tietokoneelta, mutta tällä kertaa lupasin olla auttamassa Oulun Perussuomalaisten vaalivalvojaisten järjestelyissä ja sinne on sen verran hyvät ruuat tulossa osallistun sitten niihin.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #26 : 09.04.2017, 13:11:34 »
Tänään on vaalipäivä; työtä on tehty viime vaaleista asti ja tulos nähdään illalla. Huomenna alkaa työ vuoden 2021 vaaleja varten.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #27 : 10.04.2017, 03:09:49 »
Vaalit on käyty ja pulinat pois. Puolueelle tuli takkiin, ja oma äänisaalliini 74 ääntä on vaatimaton, vaikka sainkin yli kaksinkertaistettua ääneni vuoden 2012 vaaleista. Nämä kuntavaalit olivat Junes, Tiina & Jenna- show Oulun vaalipiirissä; nämä kolme kämyä saivat yhteensä lähemmäs kaksi ja puolituhatta ääntä. Homma on kovassa nousussa, Junes Lokka ja Jenna Simula ovat valtuutettuja ja Tiina Wiik varavaltuutettu.Se tässä harmittaa, että Tiina ja Junes olisivat molemmat valtuustossa jos heidät olisi hyväksytty Perussuomalaisten listalle. Ehdinkin jo vilauttaa puolueelle mahdollisuutta josko Junes ja Tiina tulisivat Perussuomalaisten valtuustoryhmään, mutta se ei kuulemma ole vaihtoehto. Olin arvellut että Junes saisi enemmän aikaan isommassa ryhmässä kuin Yksinäisenä Valtuutettuna, mutta kun ei niin ei.

En siis päässyt valtuustoon, mutta luotan siihen että minullekin lautakuntapaikka napsahtaa. Ja lisäksi olen Taivalkosken Päätalo-instituutin kirjoittajakoulutuksessa, ja sieltä on annettu läksyksi kirjoittaa jostain harmittavasta takaiskusta. 74 ääntä ei ole maailmanloppu, mutta pari tuntia vaalien ääntenlaskun jälkeen sen verran karvas pala, että kuntavaali-ilta 9.4.2017 on tulevan novellini aihe. "Don´t serve the time, make the time serve you" kuten Amerikan vangeille sanotaan.

Seuraavat kuntavaalit ovat 2021. Minulla on siis neljä vuotta aikaa kerätä kannatusta ja pelimerkkejä (rahaa) sekä näkyvyyttä uuteen koitokseen.

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #28 : 11.04.2017, 00:19:46 »
Rotuaarin vaalikylän viimeisinä päivinä tapasin vanhemman ukkelin, joka sanoi mielipidekirjoitusteni olevan "usein fiksuja, mutta joskus tihkuvan niin mustaa sappea" että häntä hirvitti lukea niitä (luki kuitenkin), viitaten maahanmuuttoa käsitteleviin kirjoituksiini. Meillä oli eloisa keskustelu, riita suorastaan ja omasta mielestäni pärjäsin hyvin; en myötäillyt vaan pidin pintani ja mielipiteeni. Mies oli yksi niitä, jotka tulivat vaalikylään juurikin haastamaan riitaa ehdokkaitten kanssa.

Hänen sanansa jäivät kuitenkin mieleeni ja kehittelin tänään Matarengista kotiin ajaessani niitten pohjalta kantaa ottavan runon. Sain mukaan armeijan pällitestin, Turnerin päiväkirjat, hometalot ja muutaman ruman sanan.

MUSTA SAPPI

Matu on uusi sana

Nekrut rättipäät mutiaiset

He elävät loisina Suomineidon kehossa

Kuin tappava syöpä

Suomalaisten verestä
elantonsa imien
kuin iilimadot

Matut ovat home suomalaisten kodeissa

Kutsumaton vieras kesken saunan

Vielä on matuilla hetkensä

Vielä ei heitä osata vihata

Mutta vanne suomalaisten päässä
kiristyy jatkuvasti ja pian sanomme EI

Köyden päivä

Tilinteon hetki

tulee väistämättä

Köysi roikkuu jo katulampussa
ja puuttuu vain leimahtava kipinä

Ensi vuonna suomalainen Suomi

Nude but not naked.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Oulu- Uleåborg
« Vastaus #29 : 16.04.2017, 13:51:07 »
Oululehdessä julkaistu mielipidekirjoitukseni. Ei käsittele maahanmuuttoa. Kaikki oululaiset eivät ajatuksestani pitäne, mutta löytynee tykkääjiäkin.

Lainaus
OULU ON ETELÄ-LAPPIA

Kotikaupunkimme Oulun sanotaan olevan Pohjois-Pohjanmaata, mutta itse olen eri mieltä.Oulu on paremminkin eteläistä Lappia kuin minkäänlaista Pohjanmaata.

Perustelen kantaani sillä, että oululaiset ovat useinkin pohjoisesta muuttaneita tai lappilaisten jälkeläisiä, harvemmin etelästä pohjoiseen muuttaneita. Pohjanmaalta taas harvakseltaan muutetaan Ouluun ja pohjalainen yrittäjä- ja itsenäinen talonpoika-asenne ei juurikaan ole juurtunut Ouluun.Jos oululainen lähtee Oulusta johonkin suuntaan hän lähtee monesti pohjoiseen, vaikkapa vain Haaparannan Ikeaan ja etelään mennessä mennään Oulusta Helsinkiin asti edes pysähtymättä Pohjanmaalla.

Oulua on myös brändätty turisteille Lappina; onhan Oulu osittain poronhoitoaluetta ja täällä pidetään joka vuosi Porokarnevaalit erityisesti ulkomaisten turistien iloksi. Varsinaisella Pohjanmaalla poroja löytyy vain siististi muoviin pakattuna marketin lihatiskiltä.

Oulua kannattaisi enemmänkin mainostaa Lappina ulkomaalaisille ja suomalaisille; tosiasia on, että ulkomaiset turistit eivät koe tulevansa Suomeen, vaan he mieltävät viettävänsä lomansa Lapissa porojen, kullankaivajien ja puhtaan luonnon parissa. Siitä tulisi Oulun leikata rohkeasti oma siivunsa. Vihreä matkailu ja puhdas luonto ovat avaimet talouden nousuun.

Oma kokemukseni mukaan etelän suunnassa jo Limingassa koen olevani vieraalla maaperällä, mutta pohjoiseen mennessä vasta Inarin korkeudella alan miettiä että kotiin on pitkä matka.

Ollaan reilusti lappilaisia. Etelä-Lappi on pop.

http://asfalttikukka.blogspot.fi/

Nude but not naked.

Tagit: esa paloniemi oulu