Kirjoittaja Aihe: 2017-04-21 HS: Islamin opetuksesta lisärahaa peruskouluille  (Luettu 871 kertaa)

Keza

• Jäsen^^^
  • Liked: 605
    • Profiili
HS:n näköislehti on tänään vapaasti luettavissa ja päätin vilkaista sitä. Voihan nenä, Helsinki on panemassa peruskoulujensa rahoituksen uusiksi. Kokonaisrahamäärä pysyy samana, mutta jako koulujen kesken muuttuu. Perusajatus järkevä, edellisen vuoden tuhlailu ei nosta seuraavan vuoden määrärahaa, mutta lisärahaa saa, jos opetetaan islamia, elämänkatsomustietoa tai ortodoksista uskontoa. Eli multikultti tuo lisärahaa koululle ja mitä suurempi osuus koulun koululaisista kantislapsia, sitä enemmän leikataan, koska jos rahamäärä pysyy samana ja multikulteista ja ateisteista saa lisärahaa, niin jostain se tietysti on pois. Tämähän todistaa, että multikultti vaurastuttaa :facepalm:

Maija Poppanen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5857
  • white trash
    • Profiili
No mun kakarat oli kuluttamassa kans varmaan jotain ylimääräistä rahaa ET-opetuksessaan mut en suostu kärsiin syyllisyydestä.

Virhe tapahtuu jo siinä vaiheessa, kun lähdetään opettaan jotain katsomuksellisia uskontoja koulussa. Se pois, ongelma pois.
"Saatan kuvitella hänen viimeiset päivänsä, elämänhallinnan menettäneenä, kaikkialla röykkiöittäin pesemättömiä, vanhentuneita pelikonsoleita ja jostain mystisesti aineellistunut kiiluva asearsenaali, joka kuiskii pahoja korviinsa" MW 17.2.2015

Aallokko

• Jäsen^^^
  • Liked: 2496
    • Profiili
Onkohan maailmanhistoriassa koskaan aiemmin nähty tällaista, että valloitettavat maat rahoittavat itse omaa valloitetuksi tulemistaan?

Joutilas

• Jäsen^^^
  • Liked: 1122
    • Profiili
Kaikkien arabien keksimien harhauskontojen opettaminen lapsille on kategorisesti kiellettävä kouluissa ja kotona.

Keza

• Jäsen^^^
  • Liked: 605
    • Profiili
No mun kakarat oli kuluttamassa kans varmaan jotain ylimääräistä rahaa ET-opetuksessaan mut en suostu kärsiin syyllisyydestä.

Virhe tapahtuu jo siinä vaiheessa, kun lähdetään opettaan jotain katsomuksellisia uskontoja koulussa. Se pois, ongelma pois.

Kyllä omakin jälkikasvu istui ET-tunneilla.

Malla

• Jäsen^^^
  • Liked: 3078
    • Profiili

Samaa mieltä. Lisäksi: peruskoulussa monet oppiaineet voisi yhdistää kansalaistaidoksi (ihana vanha kansakouluaikainen nimi).  Tuskin onnistuu, koska (ymmärrettävästi) jokainen opettaja pitää kiinni reviiristään. Oppiaineita on liikaa.

Kim Evil-666

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 27241
  • Saatanalliset säkeet Tervetuloa!
    • Profiili
Mitään uskontoja ei tulisi opettaa verovaroin rahoitetuissa kouluissa. Eri uskontokunnat hoitakoot itse opettamisen omista varoistaan, tai rahoittakoot opettamisensa niiden pussista, jotka näitä opetuksia kaipaavat.

Nämäkin uskontojen opetuksiin uppoavat rahat voisi käyttää johonkin oikeasti hyödylliseen opetukseen, tai opetuksen terävöittämiseen hyödyllisissä opintoaineissa.
Sävytteisviritteinen ja erittäin Nuiva!
Pohjoinen Perkele!

Archaeopteryx

• Jäsen^^^
  • Liked: 2634
    • Profiili
Kouluissa käytetään kohtuuttoman paljon rahaa

- eri uskontojen opettamiseen: yleensäkin uskontotunteja on järkyttävän paljon peruskoulun aikana, uskontojen perusteisiin riittäisi yksi lukuvuosi yhdellä viikkotunnilla yläasteella. Muuten voitaisiin kaikille opettaa filosofiaa, psykologiaa ja vaikka elämänkatsomustietoa. Enemmän fysiikkaa, kemiaa, biologiaa - tietoa ja tiedettä. Ja päivittäisliikuntaa.

- "oman äidinkielen" opiskeluun: jos oppilaan on tarkoitus jäädä Suomeen, hänelle opetettakoon suomea. Vaihtoehtoisesti jos on tarkoitus asustaa ruotsinkielisellä alueella, hänelle voidaan lisäksi opettaa ruotsia. Omaa äidinkieltään voivat opiskella maksullisilla kursseilla ja tunneilla. Näillä keinoin lapset integroidaan tähän yhteiskuntaan, ja vältetään tulkkauskulut tulevaisuudessa. Jos oppilas on muualta tulevan työntekijän lapsi, hän voi käydä kansainvälistä koulua tai yksityiskoulua, jossa opiskelkoon mitä vanhemmat haluavat ja koulu tarjoaa.

Omalla lapsella on kuutosluokalla ue/et sama tuntimäärä 2/viikko kuin on historia/yhteiskuntaopilla. Sama tuntimäärä on ympäristöopilla mikä sisältää biologian, maantiedon, fysiikan, kemian ja terveystiedon, eli uskonnolla on viisi kertaa merkittävämpi asema. Aivan käsittämätöntä.

Mutta tähän on tultu, koska opetushallituksessa ja päättävissä elimissä on paljon uskovaisia. Ei haluta sitten sortaa islamiakaan.

Tällaisia juche-aatteita tänään.

Maija Poppanen

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5857
  • white trash
    • Profiili
Mitään uskontoja ei tulisi opettaa verovaroin rahoitetuissa kouluissa. Eri uskontokunnat hoitakoot itse opettamisen omista varoistaan, tai rahoittakoot opettamisensa niiden pussista, jotka näitä opetuksia kaipaavat.

Hupaisinta oli, et tuo mun nuorempikin briiffas ainakin paristi uskononnon opetuksessa olevaa kaveriaan kokeeseen, kun oli jo itse aiemmin samanikäisenä käynyt ne asiat läpi.

Hänkin näki siinä jotain huumoriarvoo, et kauheana pakanana joutui kouliin ev.lut. tovereita kokeeseen. Varmaan olis pystynyt tekeen saman muhamettilaisellekin.
"Saatan kuvitella hänen viimeiset päivänsä, elämänhallinnan menettäneenä, kaikkialla röykkiöittäin pesemättömiä, vanhentuneita pelikonsoleita ja jostain mystisesti aineellistunut kiiluva asearsenaali, joka kuiskii pahoja korviinsa" MW 17.2.2015

Vaniljaihminen

• Jäsen^^^
  • Liked: 2689
  • Mahamuton siantuntija
    • Profiili
Onko kysymys islamin opettamisesta vai islamista opettamisesta. Elatiivina ilmaistuna en näe asiassa mitään väärää. Aika monta viikkotuntia tälläkin foorumilla asiaa käsitellään...
Totta vai taqiyyaa?