Junes Lokka on tarkastanut faktoja juuri tästä aiheesta:
Jos kokouspaikalla on pidetty perinteisesti tietty yleinen kokous, on sillä etusija. Perinteen voidaan katsoa muodostuvan jo muutamankin kokouskerran jälkeen. Tällä tavoin estetään kiusantekoa.
Ei, vaan Junes lukee kokoontumislakia kuten itse haluaa sen tulkita, "yllättäen" erehtyy ja joku vielä nielaisee rapalan kaikilla koukuilla. Kaupungilla on kuitenkin oikeutensa, kuten tuossa selitin, omaan maankäyttöönsä. Esimerkiksi 612 ei millään tavalla tarvitse nimenomaisesti Töölöntoria kuten ei vaikkapa Pride-marssi nimenomaisesti tarvitse juuri sitä reittiä millä kulkevat.
Siksi kaikkein helpointa on estää tämä tilan varsinainen varaaminen, on yksinkertaisesti varata Töölöntori 612-marssille ihan konkreettisesti.
Vaikka kuinka monta vuotta porukka x päättäisi juhlia vappua tamppaamalla stadikan ympärillä, ei se varmasti olisi este U2 keikan takia marssin siirtämiselle. Sehän olisi toiseen suuntaan tilan kaappaamista. Että keksitään tapahtuma joka on julkisessa tilassa ja estetään vaikkapa festareiden järjestäminen tulevaisuudessa kyseisellä paikalla. Kokoontumislaki asettaa etusijalle "yleiset kokoukset" siinä kuka sen ilmoittaa ensin, ei vaikkapa kaupungin oikeutta päättää muusta maankäytöstä, kuten vaikkapa järjestää sinne tapahtuma, joka siis ei ole yleinen kokous.
Mitään estettä sille että 612 järjestäjät sen Töölöntorin varaavat ensivuodeksi vaikka huomenna, ei ole. Ja sittenhän asia on selvä. Toki silloin kyse ei enää ole "yleisestä kokouksesta" vaan esimerkiksi yleisötilaisuudesta. Yleisen kokouksen kaupunki voi siirtää yleisötilaisuuden tai vastaavan takia (pääsylipputilaisuus). Sen sijaan "yleisen kokouksen" voi tosiaan pitää se joka ensin varaa.