Kirjoittaja Aihe: Uuvatit ovat nyt "Siniset rp" eikun Suomen Korjausliike eikun ei mitään  (Luettu 4033308 kertaa)

Paawo

• Jäsen^^^
  • Liked: 9627
  • Hädänalainen rap-muusikko
Sen voisi vielä ymmärtää, jos poliitikkoryhmien välillä olisi ollut erimielisyyttä jostain asiasta, ja lopputuloksen tultua julki, toisen ryhmän argumentit olisivat selvästi tukeneet lopputulemaa ja toisen argumentit täysin metsässä.

Silloin voisi media järjestää tilaisuuden, missä samanaikaisesti molemmat osapuolet olisivat läsnä, ja kertaisivat menneitä. Niin, olisiko tämänkaltainen tilaisuus edes mitenkään tarpeellista?

Mutta Hesaripa järjesti “yhteistilaisuuden” missä argumentit olivat täysin abstrakteja tai henkilön mielipiteitä ja toinen osapuoli loisti poissaolollaan. Ja läsnä oli vain väärää hevosta veikannut osapuoli.

...

Kukaan artikkelissa mielipiteensä esittänyt ei ole ko. puolueen jäsen.

Puolueen jäsenyydestä irtisanoutumisista on näillä kaikilla jo sen vähintään viisi vuotta (?) ja voi olettaa että käsitys puolueesta tuolta ajalta pohjautuu medioista luettuun ja muualta kuultuun. Ja tietenkin kaikki saa pohjaväriä siitä käsityksestä mikä tarkkailijalla on ollut ennen eropäätöstä.

Eli hyvin hyvin objektiivista ja pelkkään tuoreeseen faktaan perustuvaa on emeritussinisten kertoma. Not.

HS, miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
 :facepalm:
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

antero

• Jäsen^^^
  • Liked: 2090
  • Suomi Nousuun^^^!
E. Jotain kertoo katkeruuden asteesta, kun se on aina Elo, Elovaara ja soini jotka avautuvat. No noi eet olivat uuvattien ek-ryhmänjohtajia. Ehkä tietävätkin tulleensa huijatuiksi.

Sampo Terholla taas ei ole ollut tarvetta jatkuvasti nälviä. Mikähän oli syynä. Pääsikö yli, ja jatkaa eteenpäin. Ajatteliko ettei tuolla ulisemalla enää voi mitää saavuttaa?
Elo, Elovaara ja Soini on päästään eniten sekaisin.
Terho vähiten sekaisin.
Ei se muuta vaadi, ei edes katkeruutta.
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 23915
  • "Mari Rantanen: Suomeen on turha tulla hillumaan."
Sinisiltä pitkästä aikaa jyrähdys

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6b843334-3d53-4a59-b796-14c1225e3576

Lainaus
Entinen kansanedustaja, Kiuruveden kirkkoherra Kimmo Kivelä on loukkaantunut täysin saamastaan kunniamerkistä. Kivelälle myönnettiin Suomen Leijonan ritarimerkki. Se ei rovastin arvonimellä huomioitua Kivelää miellyttänyt.

- Olen tosissani. Uskallan jo tämän ikäisenä sanoa, että minulle olisi kuulunut saada ansioillani Suomen Valkoisen Ruusun I luokan Ritarimerkki tai jopa Suomen Leijonan Komentajamerkki.

Kivelä kertoo harkitsevansa jopa eroa.

– Oli suuri nöyryytys. En tiedä, mitä teen. Todennäköisesti pyydän eroa virasta. Ansioillani olisi kuulunut vähintään kolme pykälää korkeampi merkki, Kivelä kirjoittaa.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Mäyräkoira

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 8248
  • Apulaisoikeusgangsteri.
^ joka itsensä ylentää, se alennetaan. Vai kuinka se menikään. Olipas rovarstilta töykeä, väyrysmäinen purkaus.  :-\
Halonen ei ollut huono presidentti, vaan paha presidentti. Hän oli tarkoituksellisesti paha, ja siinä mitä hän tarkoituksellisesti teki, hän oli varsin hyvä.

-PPT-

Suurkiitos Johanna Tukiainen!! 👍

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 61669
  • Kekkosen re-inkarnaatio

Lainaus
Entinen kansanedustaja, Kiuruveden kirkkoherra Kimmo Kivelä on loukkaantunut täysin saamastaan kunniamerkistä. Kivelälle myönnettiin Suomen Leijonan ritarimerkki. Se ei rovastin arvonimellä huomioitua Kivelää miellyttänyt.

- Olen tosissani. Uskallan jo tämän ikäisenä sanoa, että minulle olisi kuulunut saada ansioillani Suomen Valkoisen Ruusun I luokan Ritarimerkki tai jopa Suomen Leijonan Komentajamerkki.

– Oli suuri nöyryytys. En tiedä, mitä teen. Todennäköisesti pyydän eroa virasta. Ansioillani olisi kuulunut vähintään kolme pykälää korkeampi merkki, Kivelä kirjoittaa.

Tällaisia ei-sotilaallisia kunniamerkkejähän siis esittää joko oma organisaatio tai oman seurakunnan luottamushenkilöstö. Kritiikki on siis suunnattu heille. "Ettekö te stnan syöttiläät ymmärtäneet hakea minulle vähintään yhtä korkeaa prenikkaa kuin on naapuripitäjän rovastilla."

^ joka itsensä ylentää, se alennetaan. Vai kuinka se menikään. Olipas rovarstilta töykeä, väyrysmäinen purkaus.  :-\

Mielisitaattini. Sopii myös somekeskusteluun. Sopii kaikkeen. "Sehän on näin"-tyypit ovat raivostuttavia. Itse olen juuri siksi pyrkinyt "voisiko se olla näin"-retoriikkaan, koska mistään en ole varma. Edes siitä olenko oikeasti elävä olento tai onko painovoima todellista.

Eräs hiljattain edesmennyt nobelistihan olisi mielestään ansainnut nobelinsa jo vuosia aikaisemmin. Kun viimein sai sen, suhtautuminen oli "no nyt se tuli".

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Caucasian

• Jäsen^^^
  • Liked: 3962
Mistä virasta se uhkaa erota? (Mitävetoaetteieroa) jo on "uskonmies" kun kovasti itselleen maallista kunniaa vaatii...  :roll:
Luulis kiuruveteläisten häpeävän.

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 23915
  • "Mari Rantanen: Suomeen on turha tulla hillumaan."
^ Kivelä on 62 v, joten jos hän toteuttaa uhkauksensa, voi hän käytännössä siirtyä täysin eduin eläkkeelle. Se olisi varmaan kyllä menetys kirkolle ja seurakuntalaisille.

Kivelä oli mielestäni myötähäpeää herättävin soinipersu ennen puoluekokousta 2017. Nolla ja pelle. Vasta sen jälkeen esim Simon Elo veti ohi.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 40052
  • The Buddha of Kerava

Lainaus

Kimmo-herra nyt rauhoittuu ja odottelee Pääsiäistä: silloin saa ostaa kaikenmaaiman munia, joiden sisällä on jotain kimaltelevia juttua, lapsuudessani oli jopa hienon näköisiä sormuksia. Sieltä voi löytää vaikka mitä jännää ja kiiltävää, mikä nostattaa aikuisen miehen itsetuntoa ja saa hänet kokemaan, että on muita ylempänä. Kimmo voi ostaa itselleen myös yksisarvisen keppihevosen, somistaa sen muovitimanteilla ja ratsastaa sillä ylväänä pitkin kyliä. Heil Kimmo!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

koojii

• Jäsen^^^
  • Liked: 8865

Lainaus

Onhan tuollainen todella kiusallista jo ansiomerkin antajan taholta, että mennä nyt antamaan minkäänlaista ansio- tai kunniamerkkiä uuvatille.

Ehkä niitä varten voisi tuoda oman uuvattineuvoksen "kunnia"merkin. Siinä sitten saisivat rinta rottingilla kantaa niitä uuvattimerkkejä.

Lahti-Saloranta

• Jäsen^^^
  • Liked: 38633
  • Eläkeikää lähestyvä keittiömies
Kyllä Kimmo Kivelä osoitti että on uuvattien eliittiä, pappi ja urveltaa saamastaan huomionosoituksesta kun se ei hänen mielestään ollut riittävän suuri. En tosin tunne miestä mutta jotenkin tulee vahva tunne että ei ole siinä asiassa tullut kummoista menetystä. Miehen käytös kuin pienellä kiukuttelevalla lapsella. Muuten tosi hyvä nimi tuo uuvatti, tulee heti osuva mielleyhtymä.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2023, 19:38:16 kirjoittanut Lahti-Saloranta »
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

ryytipippuri

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 291
  • Minulla on hiilijalanjälki. Olen siis olemassa.
Tällaiset fariseukset kuin Kivelä eivät kyllä saa minkäänlaista arvostusta ja kunnioitusta ainakaan tältä kirkon rivijäseneltä, se on varma!

ryytipippuri

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 291
  • Minulla on hiilijalanjälki. Olen siis olemassa.
Ja jos ilkeä haluaisi olla, voisi Kivelän kuvaa katsoessaan todeta, että vaatimattomuus todellakin kaunistaa...

Caucasian

• Jäsen^^^
Kovasti on arvonimien perään, mikä on täysin uskonsa vastaista. Rovasti on myös pelkästään arvonimi eikä virka. Vaikka ilmeisesti joku on vittuillaikseen alentanut arvonimeä siitä mitä on haettu, esitetty, niin naurettavaa käytöstä.
Oikea suhtautuminen olisi ollut olla hiljaa, sen sijaan joku arvonimen esittäjistä olisi voinut ihmetellä miksi prenikan luokka laski rutkasti ja siihen Kivelä olisi voinut arvella politiikkaa tms. Mutta ei näin.

Tuomas Tähti

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 1239
  • sivarinationalisti
    • verkkosivusto
Entinen korjausliikkeen puoluesihteeri Toni Eronen on nykyään kansanedustaja Mika Poutalan (kd.) eduskunta-avustaja. Eronen on tietääkseni ainoa entinen sininen, joka työskentelee nykyään eduskunnassa. Hän on toiminut eduskunta-avustajana aiemminkin.

Nuivinator

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 8901
  • Je suis Charlie
Jari Lindström sai töitä.
Lainaus
Entinen työministeri Jari Lindström (sin) on saanut töitä. Hänet on valittu vetämään Cursorin ja Sitran Kotkan-Haminan seudun yhteishanketta, jonka tavoitteena on vähentää investointihankkeisiin liittyviä vastakkainasetteluja.

– Mielenkiintoinen haaste, Lindström kirjoittaa viestipalvelu X:ssä.

Lindström kertoi Ylen MOT-ohjelmassa jääneensä syksyllä työttömäksi ja hakeneensa neljää työpaikkaa kuukaudessa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0c8f4081-8257-4201-bf16-a8f015bffd1b

Peltipaita

• Jäsen^^^
  • Liked: 11406
  • Politiikan tutkija ja taidekriitikko
Jari Lindström sai töitä.
Lainaus
Entinen työministeri Jari Lindström (sin) on saanut töitä. Hänet on valittu vetämään Cursorin ja Sitran Kotkan-Haminan seudun yhteishanketta, jonka tavoitteena on vähentää investointihankkeisiin liittyviä vastakkainasetteluja.

– Mielenkiintoinen haaste, Lindström kirjoittaa viestipalvelu X:ssä.

Lindström kertoi Ylen MOT-ohjelmassa jääneensä syksyllä työttömäksi ja hakeneensa neljää työpaikkaa kuukaudessa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0c8f4081-8257-4201-bf16-a8f015bffd1b

Taas järjestyi Jari Lidströmille suojatyöpaikka jossa työn tuloksellisuutta on mahdoton mitata. Tuossa työssä ei voi epäonnistua vaikka ei tekisi mitään. Herää väkisinkin kysymys, mitä Jari Lindström on uhannut paljastaa, jos tämän tapaista helppoa työtä ei järjesty? 2015 vyöry ja kokoomus sen moottorina?

edit
Tässä vielä Lindströmin aiempi toimenkuva, joka oli yhtä vaativa:
Lainaus
Entinen kansanedustaja ja työministeri, kouvolalainen Jari Lindström on valittu projektikoordinaattoriksi Kuntaliiton sekä työ- ja elinkeinoministeriön työllisyyden kuntakokeiluihin.

Kuntaliitto kertoo asiasta tiedotteessaan.

Tehtävä alkaa 11. tammikuuta 2021 ja päättyy syyskuun lopussa vuonna 2023.

Kuntaliiton mukaan projektikoordinaattorin tehtävänä on tukea työllisyyden kuntakokeilujen alueellisia toimijoita esimerkiksi keskinäisessä verkostoitumisessa ja kokeilujen vertaisoppimisessa. Projektikoordinaattori tekee tiivistä yhteistyötä kuntakokeiluissa mukana olevien alueiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2024, 12:10:43 kirjoittanut Peltipaita »
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Caucasian

• Jäsen^^^
Miten nuo duunit ei oikein tunnu sopivilta Lindströmin luonteelle ja habitukselle ja ulosannille?
No toivon mukaan olen täysin väärässä ja homma sopii pihville kuin nyrkki silmään!