Mikähän ihme tässä Pelastusarmeijan kampanjassa on vialla? Menestyneet ja rikastuneet usein elättelevät narsistisia kuvitelmia että menestys on kokonaisuudessaan omaa ansiota. Menestyneiltä ihmisiltä usein kuulee sellaisia ajatuspieruja että kuka tahansa menestyy kunhan vain ahkeroi ja raataa kuten Minä Minä Minä Itse tein

, ja näin ollen kaikki jotka ovat ajautuneet jonnekin laitapuolelle ovat itse syyllisiä tilanteeseensa.
Jos tasavallan entinen presidentti ja menestynyt yrittäjä haluavat tällä tavalla osoittaa solidaarisuutta niitä kohtaan jotka elämän oikkujen johdosta ovat joutuneet elämässään kuseen, en ymmärrä millä elämäntapavalittajien logiikalla siitäkin pitää vääntää vittuilun aihe. Halosen presidenttikauden toiminnasta voi olla montaa mieltä Yhdysvaltain presidentin kravatin korjailuineen, mutta tällä hetkellä Halonen ei ole enää istuva presidentti ja edustaa omaa itseään ja arvojaan. Mielestäni kummaltakin kunnioituksen arvoinen ele. Tekevät kuten järkevät julkisuuden henkilöt tekevät antamalla oman julkisuusarvonsa oikeaan tarkoitukseen. Menestys ei ole noussut hattuun. Muistavat muistuttaa ettei sen enempää menestys kuin menestymättömyyskään ole koskaan vain omaa ansiota tai syytä. Elämässä on monia muuttujia ja vaikuttimia jotka voivat kenen tahansa kohdalla vetää maton alta, tai tuoda onnea jota ei ole omilla ponnistuksilla ansaittu.
Pelastusarmeija on toiminut Suomessa 125 vuotta. Aika paljon maahanmuuttovyöryä pidempään se on jo kerennyt auttamaan epäonnisessa tilanteessa olevia ihmisiä joista suurin osa on historian aikana taatusti ollut ihan kantasuomalaisia.Eli lätinät siitä että tämä nyt koskisi vain solidaarisuutta vaikeassa tilanteessa olevia turvapaikanhakijoita kohtaan ja kyse olisi salavihkaa myös pelastusarmeijan mokutus, voitte heittää hevon vittuun. Pelastusarmeijan periaattieisiin kuuluu ettei se valikoi henkilöä jota autetaan minkään syyn perusteella. Halosen ja Vesterbackan tukemaa kampanjaa mainostetaan Pelastusarmeijan sivuilla näin:
Auta ihmistä -keräyksen kautta voit auttaa kotimaan vähävaraisia lapsiperheitä, yksinäisiä vanhuksia ja syrjäytymisvaarassa olevia nuoria ympäri vuoden. Tässä pieni historiapläjäys heille jotka vastustavat maailman suurimman armeijan toimintaa ja kampanjaa jota Halosrka ja Veterbacka ovat päättäneet tukea:
https://www.pelastusarmeija.fi/pelastusarmeija/historiaTässä ei liene nokan koputtamista. Kitisijät ja marisijat voisivat tehdä pienen kasvupyrähdyksen pikaisesti sieltä kaikesta mahdollisesta angstaavan kiukuttelevan kankaran tasolta tänne aikuisten maailmaan. On vastenmielistä kun aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuten uhmaikäiset kakarat jotka keksivät tikustakin valittamisen aihetta. Oikeitakin valittamisen aiheita löytyy.