Kirjoittaja Aihe: Hommahomma - mitä Hommaforumista kirjoitetaan (lue ohjeet alusta)  (Luettu 60695 kertaa)

kgb

• Globaali kulttuurimarksisti
  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 6053
  • A spherical bastard
Tuoreessa Aarni Virtasen kirjassa Timo Soini populismin poluilla omistetaan yksi luku Hommaforumille. Muitakin mainintoja kirjassa on. Ks. kuvat.
Aivoton ja päätön maan johto on

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

kgb

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • A spherical bastard
Hih, lukemisen edistyessä tuli tämä vastaan :)  @Hämeenlinnan Oraakkeli

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

kgb

• Administrator
  • Jäsen^^^
  • A spherical bastard
Jopa 13-vuotiaita värvätään äärioikeiston riveihin Suomessa – näin se tapahtuu

Lainaus
Yleisimmin äärioikeistolaisuus näkyy kadulla mielenosoituksina tai katuväkivaltana. Jos nuori ei koe yhteenkuuluvuutta koulussa, perheessä tai kaveripiirissä, hän voi etsiä henkistä kotiaan äärijärjestöstä. Tämä käy ilmi Pelastakaa Lasten syksyllä ilmestyneestä raportista Nuoret ääriliikkeiden rekrytoinnin kohteena.

– Ensimmäinen yhteydenotto nuorelle voi tulla sosiaalisessa mediassa, kuten esimerkiksi Instagramissa tai TikTokissa. Kun kontakti on luotu, hänet pyydetään mukaan keskustelukanaville tai pimeään verkkoon, Tuomala sanoo.

Äärioikeisto käy keskusteluja esimerkiksi Telegram-sovelluksessa, mutta myös Hommaforumilla ja kuvalauta-sivustoilla, kuten Ylilaudassa.

– Keskusteluun kuuluu huumoria ja meemejä, mikä voi turruttaa väkivaltaiseen sisältöön, Tuomala sanoo ja mainitsee, että meemeissä vilahtelee usein Pepe-sammakkohahmo.

Äärioikeistolaiset ovat siirtyneet keskustelemaan aatteestaan myös Discord-peliviestintäalustalle. Uutena ilmiönä on pelillistäminen, jossa esimerkiksi uuden jäsenen rekrytoinnista tai propagandan jakamisesta voi saada pisteitä.

Ei kun
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Päät pois tai hirteen
Sitä mieltä minä oon

hulaq

• Global Moderator
  • Jäsen^^^
  • Liked: 6877
  • The sloganist
Ei taida Hertta-Mari hirveästi hommaforumilla viihtyä. Mukavahan se on tosin tarinoita kirjoitella ilman parempaa tietämystä kun liksa juoksee silti  ;D
Iudex illius ero

Tagit: