Kirjoittaja Aihe: Britannian EU-ero (Brexit)  (Luettu 860037 kertaa)

Titus

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 880
  • Liked: 8724
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4470 : 19.02.2020, 11:25:54 »

Näin käy kun ne razziztit pääsee valtaan:

Britannia alkaa rajoittaa maahan­muuttoa Australian keinoin: Ulkomainen työvoima pisteytetään, kieli­taidottomien maahan­pääsyä vaikeutetaan
Lainaus
Britannian hallitus on julkistanut suunnitel­man, joka kehottaa työnantajia turvautu­maan eurooppalaisen halpatyövoiman sijaan paikallisiin työntekijöihin ja automaatio­teknologiaan. Työväenpuolue kuvailee suunnitelman aiheuttavan ”vihamielisen ympäristön”.

Mallia pisteytykseen on otettu Australiasta, jossa työperäistä maahanmuuttoa rajoitetaan pistejärjestelmällä.

Myös brittihallituksen uuden suunnitelman tavoitteena on vähentää kaikkea maahanmuuttoa Isoon-Britanniaan.

Brittimedioiden BBC:n ja Guardianin mukaan työviisumia ei jatkossa voi lainkaan saada englantia osaamaton tai heikon osaamistason työntekijä. Suunnitelman mukaan EU:sta ja sen ulkopuolelta tulevia maahanmuuttajia kohdellaan ensi vuoden alusta lähtien samoilla säännöillä.

Konservatiivipuolueen sisäministeri Priti Patel sanoo, että uusi järjestelmä mahdollistaisi kaikkein parhaiden osaajien tulon Isoon-Britanniaan.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006412257.html

ns hyvä alku. seuraava askel lienee jo maassa olevien pisteyttäminen, että saadaan ns kakit kuormasta
Korona on jossain toisella planeetalla. Ei sellaista voi sattua koivun ja tähden alla.

kivimies

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 408
  • Liked: 6165
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4471 : 06.03.2020, 18:47:07 »
Aika moni EU-eron vastustaja spekuloi autoteollisuuden kuolemaa Britanniassa.

Kuinkas sitten kävikään: Nissan investoi 400 miljoonaa puntaa Sunderlandin tehtaaseen.

https://www.ft.com/content/fe88eec2-5f9e-11ea-b0ab-339c2307bcd4 (6.3.2020)
Lainaus
Nissan invests £400m in UK car plant despite Brexit warning

Nissan is investing £400m in its Sunderland car plant in preparation to build future models at the site, despite the company’s warnings that tariffs after Brexit will endanger the facility’s exports.

On Friday the Japanese carmaker unveiled a new £52m press line, which it has installed ahead of building a new version of the Qashqai, the family sport utility vehicle that accounts for two-thirds of the site’s output.

Despite pledging in late 2016 to make the next Qashqai model in the UK, the company has never before detailed its investments in the site for the new model, which is expected to begin production around the end of this year.

The majority of the £400m investment, which is supported by an £11m government grant, has already been spent, people familiar with the situation say. Installation of the press line began 18 months ago, the company said on Friday.

The spending comes despite Nissan repeatedly warning tariffs with Europe will “jeopardise” the business model that involves exporting 70 per cent of the vehicles made at the site to the EU.

Britain is negotiating a free trade deal with Europe, but may leave the bloc at the end of 2020 without a trading agreement, leading to tariffs and border checks, if negotiations fail.
 [...]

Infernaalinen_aviomies

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 368
  • Liked: 26
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4472 : 13.03.2020, 21:25:57 »
Aika moni EU-eron vastustaja spekuloi autoteollisuuden kuolemaa Britanniassa.

Kuinkas sitten kävikään: Nissan investoi 400 miljoonaa puntaa Sunderlandin tehtaaseen.

Hienoa että tuollainen valonpilkahdus on olemassa, mutta se ei muuta isoa kuvaa, jossa UK:n autoteollisuus kärsii pahoin Brexitistä.

Tässä muutamia highlighteja:

  • investoinnit laskeneet 2,5 miljardista punnasta 800 miljoonaan vuodessa
  • Land Rover vähentää 4500 työntekijää
  • Honda sulkee Swindonin tehtaansa
  • Nissan perui päätöksensä valmistaa X-trail UK:ssa
  • Ford vähentää 1000 työntekijää
  • Avensiksen tuotanto lopetettiin Derbyshiressä
  • Vuosi sitten autojen tuotanto UK:ssa laski 9%

https://www.autocar.co.uk/opinion/industry/analysis-brexit-and-uk-car-industry

Mutta tosiaan hyviäkin uutisia mahtuu aina välillä sekaan, ja hyvä niin.

mannym

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 810
  • Liked: 9605
  • Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4473 : 13.03.2020, 21:58:55 »
Aika moni EU-eron vastustaja spekuloi autoteollisuuden kuolemaa Britanniassa.

Kuinkas sitten kävikään: Nissan investoi 400 miljoonaa puntaa Sunderlandin tehtaaseen.

Hienoa että tuollainen valonpilkahdus on olemassa, mutta se ei muuta isoa kuvaa, jossa UK:n autoteollisuus kärsii pahoin Brexitistä.

Tässä muutamia highlighteja:

  • investoinnit laskeneet 2,5 miljardista punnasta 800 miljoonaan vuodessa
  • Land Rover vähentää 4500 työntekijää
  • Honda sulkee Swindonin tehtaansa
  • Nissan perui päätöksensä valmistaa X-trail UK:ssa
  • Ford vähentää 1000 työntekijää
  • Avensiksen tuotanto lopetettiin Derbyshiressä
  • Vuosi sitten autojen tuotanto UK:ssa laski 9%

https://www.autocar.co.uk/opinion/industry/analysis-brexit-and-uk-car-industry

Mutta tosiaan hyviäkin uutisia mahtuu aina välillä sekaan, ja hyvä niin.

Mennään sekalaisessa järjestyksessä. Otetaan ensin Ford, joka vähentää 12 000 työntekijää Euroopan alueella. https://www.bbc.com/news/business-48787165
Lainaus
Car giant Ford has said it is planning to cut about 12,000 jobs across its European operations by the end of 2020.

Avensiksen tuotanto lakkautettiin kokonaan, kaikkialla mallisarjan lopetuksen myötä. Ei vain UK:ssa https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/suomalaissuosikin-myynti-loppuu-avensis-poistuu/
Lainaus
Toyota Avensis – myynti loppuu
Avensis ei tule WLTP-kulutussyklin mukaista tyyppihyväksyntää koskaan saamaankaan, sillä kyseessä on poistuva malli. Kolmannen sukupolven Avensiksen tuotanto loppui Englannissa Burnastonin tehtaalla jo keväällä. Tehtaan Avensis-tuotannosta noin joka kymmenes rekisteröitiin Suomeen.

Investoinnit ovat jatkaneet tasaista vähenemistään jo pidemmän aikaa kuin vain vuodesta 2016. https://www.bbc.com/news/business-49170387 2,5 miljardin investoinnit olivat viimeksi vuonna 2015, 2016 ne olivat jo 1,5 miljardia. Mutta 2014 ne olivat päälle 4 miljardia. Brexitistä siitä virallisestakin on nyt aikaa tuota, 41 päivää, kyllähän siinä ajassa nyt olisi pitänyt...

X-trailin valmistuksen tosiaan Nissan jätti toteuttamisen UK:ssa, sen sijaan siellä valmistetaan uutta Qashqaita. Joten kovin suuresta kauheudesta ei ole kyse.

Jaguar Land Rover tosiaan vähensi 4500 työntekijää, Johtuen siitä että sen suurimman markkinan Kiinan kysyntä on pudonnut sen 50% https://www.bbc.com/news/business-46822706
Lainaus
That includes a slowdown in Chinese sales, a slump in diesel sales and concerns about UK competitiveness post-Brexit.

China has been the company's biggest and most profitable market.

But sales there have fallen nearly 50% in recent months as cautious Chinese consumers have been holding back on big ticket purchases.

The relationship between JLR and its Chinese sales network have also been strained as dealers have demanded better terms and promotional incentives.

Vuosi sitten autojen tuotanto laski kaiketi 9%, mutta vuosi sitten UK oli osa EU:ta joten jaa. Eikä tuokaan ole ihan täysi totuus joten annetaan totuus. https://www.smmt.co.uk/vehicle-data/manufacturing/

Josta löytyy juokseva tuotantomäärä.

2014 1,5 miljoonaa
2015 1,5 miljoonaa
2016 1,55 miljoonaa
2017 1,7 miljoonaa
2018 1,65 miljoonaa
2019 1,45 miljoonaa
2020 1,3 miljoonaa.

Kappas vaan, no luvut on karkeasti silmämunailtu ja tarkempiakin lukuja löytyy mm statistalta jossa on tuotantomäärät vuodelta 2003 saakka.

Joten kappas vaan, listaamasi ongelmat eivät ole taaskaan Brexitistä johtuvia. Vaikka kuinka väittäisit niin olevan.
“I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned.”

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

“Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free.”

Infernaalinen_aviomies

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 368
  • Liked: 26
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4474 : 17.03.2020, 20:12:48 »
Joten kappas vaan, listaamasi ongelmat eivät ole taaskaan Brexitistä johtuvia. Vaikka kuinka väittäisit niin olevan.

No katsotaan, ennen EU-kansanäänestystä Remain-puoli sanoi, että EU:sta eroamisesta tulee taloudellista haittaa, ja tämä haitta tulee olemaan merkittävää. 2016 UK päättikin erota, ja 2017 alkaen siellä valmistettujen autojen lukumäärä on laskenut kuin lehmän häntä, omienkin tietojesi mukaan. Muitakin vastoinkäymisiä sikäläisellä autoteollisuudella on toki ollut, kuten tuossa jo käytiin läpi ja koitit parhaasi mukaan selitää asioita parhain päin.

Brexitöörit leimasivat nämä varoitukset "pelkoprojektiksi" (project fear) joten heille on myrkkyä kun ihmiset heräävät siihen, että "pelkoprojekti" olikin ihan oikeassa. Tämä koronavirusasiahan on viimeistään heittänyt koko brexit-projektin päin tuuletinta, koska EU:lla on muutakin tekemistä kun puhua brittien kanssa tulevasta sopimuksesta ja sovittuja neuvotteluja on jo jätetty pitämättäkin. Aikataulu uudelle sopimuksellehan oli jo valmiiksi täysin epärealistinen.

Johnsonin on mentävä hattu kourassa taas kerran pyytämään EU:sta lykkäystä vaikka lupasi ja vannoi että näin ei tehdä, tai sitten hyväksyttävä sopimukseton ero ja sen talousvaikutukset. Britannian taloushan ei juuri nyt ole lähtökohtaisestikaan erityisen kovassa iskussa.

mannym

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 810
  • Liked: 9605
  • Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4475 : 17.03.2020, 21:02:17 »
No katsotaan, ennen EU-kansanäänestystä Remain-puoli sanoi, että EU:sta eroamisesta tulee taloudellista haittaa, ja tämä haitta tulee olemaan merkittävää. 2016 UK päättikin erota, ja 2017 alkaen siellä valmistettujen autojen lukumäärä on laskenut kuin lehmän häntä, omienkin tietojesi mukaan. Muitakin vastoinkäymisiä sikäläisellä autoteollisuudella on toki ollut, kuten tuossa jo käytiin läpi ja koitit parhaasi mukaan selitää asioita parhain päin.

Toki sen voi noin käsittää, 2016 päätettiin erota, sitten 2017 tehtiin enemmän autoja kuin 2016, sitten 2018 valmistettiin vähemmän autoja ja 2019 vielä vähän vähemmän. Mutta 1,5 miljoonasta 1,3 miljoonaan ei kuitenkaan ole ihan lehmän häntä. Sinä muuten luettelit taas kerran nipun autoteollisuuden ongelmia, joista sitten korjauksen jälkeen syytät minua asioiden parhain päin selittelyksi. Ehei se niin mene. Sinä viskot satuja hatustasi ja kun ne korjaa se ei ole parhain päin selittelyä, se on yksinkertaista faktan tarkistusta ja sinä epäonnistuit.

Lainaus
Brexitöörit leimasivat nämä varoitukset "pelkoprojektiksi" (project fear) joten heille on myrkkyä kun ihmiset heräävät siihen, että "pelkoprojekti" olikin ihan oikeassa. Tämä koronavirusasiahan on viimeistään heittänyt koko brexit-projektin päin tuuletinta, koska EU:lla on muutakin tekemistä kun puhua brittien kanssa tulevasta sopimuksesta ja sovittuja neuvotteluja on jo jätetty pitämättäkin. Aikataulu uudelle sopimuksellehan oli jo valmiiksi täysin epärealistinen.

Niin, Britannian taloudelle annettiin ennusteita, ennustettiin lamaa ja kymmenien tuhansien työpaikkojen menetyksiä, jos äänestystulos on leave.
Project Fearissa on ihan perusteensa, vaikkapa daily globen artikkelia tavaillen voi nähdä sen. http://www.dailyglobe.co.uk/comment/the-many-lies-of-the-remain-campaign/

Lainaus
Voting to leave the EU would have an immediate detrimental effect on the UK’s economy
During the referendum campaign, Remainer economists from the Bank of England to the IMF, warned that a mere vote to leave would severely impact the UK’s economy.

In May 2016, HM Trasury released an economic analysis titled: “HM Treasury Analysis: the immediate economic impact of leaving the EU”. The report made some catastrophic predictions of what would happen to the UK economy should a leave vote be returned (note: this is purely based on a vote to leave being returned, not on the UK actually leaving the EU).

What has really happened? Between June 2016 and 2018, for many metrics ONS figures demonstrate the opposite to what was predicted. GDP has risen 3.2%, not fallen. Unemployment has also fallen by 260,000 (a change in the unemployment rate of -0.8%), as opposed to rising. Average real wages have risen by +0.8%, and house prices have risen by 3.5%. The Treasury called the direction of only two metrics correctly, but still with a large amount of error – the CPI inflation rate is now at +2.4, and the Sterling rate exchange index is around -7%.

Eli siinäpä ensimmäinen osa, ja kas siellähän on vanhat tutut ennustamassa Englannin pankki ja IMF. Joka sinusta on taho joka on "asiantuntija" eikä erehdy ikinä koska on "asiantuntija".

Mitäs muuta samasta artikkelista löytyy.
Lainaus
3. An emergency budget would be necessary upon a Leave vote being delivered
In June 2016, George Osborne and his predecessor Alistair Darling shared a platform and said that a vote to leave would leave a “£30bn black hole” in the UK’s public finances, requiring an “emergency budget” where public services would be slashed and taxes would be raised.

Osborne predicted that the basic rate of income tax would rise by 2%, the higher rate would rise by 3%, and police, transport and local governments would see their spending cut by 5%, with education, the NHS and defence also seeing “slashed” budgets.

As we know, a vote to Leave was delivered, and none of this happened
.

Jännää että nuo ovat vieläkin noin, eikä se pelottelu ole vieläkään toteutunut. Mutta palataan maalauksiisi.

Lainaus
Johnsonin on mentävä hattu kourassa taas kerran pyytämään EU:sta lykkäystä vaikka lupasi ja vannoi että näin ei tehdä, tai sitten hyväksyttävä sopimukseton ero ja sen talousvaikutukset. Britannian taloushan ei juuri nyt ole lähtökohtaisestikaan erityisen kovassa iskussa.

Pitipä ihan googlata että kuinkas Johnsonin on nyt mentävä, huomaa itse käytät että Johnsonin on mentävä, vaihtoehtoa ei ole, pyytämään EU:lta lykkäystä. Mutta miksi? No tietysti siksi että *drummroll* "asiantuntijat" sekä remain väki. https://www.theguardian.com/politics/2020/mar/14/calls-to-extend-eu-transition-period-as-europe-fights-coronavirus
Lainaus
However, with parts of Europe in lockdown and the UK government expecting the peak of the crisis in Britain in late spring and early summer, some experts are calling for immediate agreement to delay.

There are concerns that the peak of the disease in the UK could coincide with critical negotiation deadlines. June is the final month for Britain to ask for an extension beyond this year.

Trade expert David Henig is among those calling for a rethink. “I don’t see how you can realistically, by the end of June, make a decision on how trade talks are going,” he said. “You would be doing it with a lot of people under pressure, dealing with something that really is an arbitrary deadline. This is the classic force majeure cause – an unforeseen circumstance of the extreme degree.

Mitäs tähän taas sanoisi, muuta kuin että hohhoijaa, vielä on kuukausia aikaa ja jo nyt vaaditaan että neuvotteluita venytetään. Kun taas metro kertoo meille ihan Johnsonin sanoin ottaako hän hatun kouraan vaiko ei? https://metro.co.uk/2020/03/14/brexit-transition-period-will-not-extended-amid-coronavirus-crisis-12396634/

Lainaus
Face-to-face negotiations between the UK and the European Union planned for next week in London were cancelled on Thursday due to the outbreak, with alternatives such as video-conferencing being explored. But when asked if the Brexit timeline may be elongated by the virus, which has infected 798 people across the UK, a spokesman for Boris Johnson ruled out the idea. At a Westminster briefing on Friday, he said: ‘No. In UK law, a request for an extension is not possible.’ The one-year transition period is due to end on December 31, with the Withdrawal Agreement including a commitment that ministers will not request any further delay.

Eli sinun Johsonin on mentävä, ei tarkoita sitä että Johnsonin on mentävä, vaan sitä että sinä toivot että hän menisi.
“I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned.”

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

“Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free.”

Infernaalinen_aviomies

  • Jäsen^^
  • **
  • Viestejä: 368
  • Liked: 26
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4476 : 21.03.2020, 17:17:03 »
Toki sen voi noin käsittää, 2016 päätettiin erota, sitten 2017 tehtiin enemmän autoja kuin 2016, sitten 2018 valmistettiin vähemmän autoja ja 2019 vielä vähän vähemmän. Mutta 1,5 miljoonasta 1,3 miljoonaan ei kuitenkaan ole ihan lehmän häntä. Sinä muuten luettelit taas kerran nipun autoteollisuuden ongelmia, joista sitten korjauksen jälkeen syytät minua asioiden parhain päin selittelyksi. Ehei se niin mene. Sinä viskot satuja hatustasi ja kun ne korjaa se ei ole parhain päin selittelyä, se on yksinkertaista faktan tarkistusta ja sinä epäonnistuit.

UK:n autoteollisuudella on tosiaan käsissään nippu ongelmia, joista iso osa liittyy Brexitiin. Investoinnit ovat laskeneet, autojen tuotanto laskee. Asia ei selittelyllä muuksi muutu, ja tämä oli tietenkin tiedossa jo ennen kansanäänestystä, joten se on tavallaan ihan fine. Britit valitsivat osakseen köyhtymisen.

Niin, Britannian taloudelle annettiin ennusteita, ennustettiin lamaa ja kymmenien tuhansien työpaikkojen menetyksiä, jos äänestystulos on leave.

Juuri näin. EU:n rakenteet on suunniteltu talouskasvun tukemiseksi ja Britannia on sulautunut niihin kiinni vuosikymmenien jäsenyyden aikana. Kun niistä vetäydytään pois, talous kärsii. Sen ymmärtää lapsikin. Kun kiukaan laittaa päälle, sauna lämpiää. Kun kiuas sammutetaan, sen lämmittävä vaikutus häviää ja sauna viilenee.

Kuinka paljon tai kuinka nopeasti talous tarkalleen kärsii ei tietenkään ole mahdollista ennustaa eikä se ole loppujenlopuksi oleellistakaan. Britannian talous kuitenkin tulee kärsimään, siitä on yhteisymmärryksessä Britannian hallitus, Britannian keskuspankki, IMF, EKP, CBI jne. jne. jne. kuten olemme tässä ketjussa jo moneen kertaa sinulle rautalangasta vääntäneet.

Asia ei selittelyllä tai "Osborne 2%" olkiukoilla muuksi muutu.

Pitipä ihan googlata että kuinkas Johnsonin on nyt mentävä, huomaa itse käytät että Johnsonin on mentävä, vaihtoehtoa ei ole, pyytämään EU:lta lykkäystä. Mutta miksi? No tietysti


Ei tämä ole mikään iso juttu, se oli tiedossa jo alunperin että Britannia melkein varmasti tarvitsee lykkäystä ellei se tyydy no-deal eroon. Toki Johnson sanoi ettei lykkäystä pyydetä, mutta se oli kusetusta, samoin kuin se että hän on mielummin "dead in a ditch" kun pyytää EU-erolle lykkäystä (jota hän lopulta pyysi), tai että Britannia selättää koronaviruksen 12 viikossa. Nämä ovat kaikki samanlaista kusetusta kuin se bussin kyljessä ollut väite että Britannia voisi rahoittaa terveydenhuoltoaan 350 miljoonalla punnalla enemmän viikottain. Valheita, valheita, valheita. Aijaijai. Mutta kansa saa mitä ansaitsee.

"The lies of Melkor thou shalt unlearn in bitterness".
-J.R.R. Tolkien

mannym

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 8 810
  • Liked: 9605
  • Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4477 : 21.03.2020, 18:07:53 »
UK:n autoteollisuudella on tosiaan käsissään nippu ongelmia, joista iso osa liittyy Brexitiin. Investoinnit ovat laskeneet, autojen tuotanto laskee. Asia ei selittelyllä muuksi muutu, ja tämä oli tietenkin tiedossa jo ennen kansanäänestystä, joten se on tavallaan ihan fine. Britit valitsivat osakseen köyhtymisen.

Brittien autoteollisuudella on viimeisten 30 vuoden aikana ollut suuria ongelmia. Joilla ei ole mitään tekemistä Brexitin kanssa, mutta joiden olemassaoloa eivät remoanerit halua myöntää, koska ne samat ongelmat ovat olleet olemassa koko Brexit prosessin ajan. Ne ovat olemassa vieläkin, mutta ne on brändätty nyt Brexitin ongelmiksi.

Lainaus
Juuri näin. EU:n rakenteet on suunniteltu talouskasvun tukemiseksi ja Britannia on sulautunut niihin kiinni vuosikymmenien jäsenyyden aikana. Kun niistä vetäydytään pois, talous kärsii. Sen ymmärtää lapsikin. Kun kiukaan laittaa päälle, sauna lämpiää. Kun kiuas sammutetaan, sen lämmittävä vaikutus häviää ja sauna viilenee.


Pari tyhjää lausetta ja lapsellinen vertauskuva. Mitäs jos Brittien bkt kasvu on kovempaa kuin EU:n tulevina vuosina? Minkäs meriselityksen keksit silloin?

Lainaus
Kuinka paljon tai kuinka nopeasti talous tarkalleen kärsii ei tietenkään ole mahdollista ennustaa eikä se ole loppujenlopuksi oleellistakaan. Britannian talous kuitenkin tulee kärsimään, siitä on yhteisymmärryksessä Britannian hallitus, Britannian keskuspankki, IMF, EKP, CBI jne. jne. jne. kuten olemme tässä ketjussa jo moneen kertaa sinulle rautalangasta vääntäneet.

Asia ei selittelyllä tai "Osborne 2%" olkiukoilla muuksi muutu.

Heetkinen, keskustelija jonka mukaan "Asiantuntijat" tietävät ja "ekonomistit" ovat uskottavia ja erehtymättömiä, yks kaks kertoo ettei ole mahdollista ennustaa eikä se ole oleellista? Keskustelija joka on jankkaamalla jankannut että Britannia on menettänyt kymmeniä miljardeja, perustuen näiden "asiantuntijoiden" ja "ekonomistien" ennustuksiin, eivät loppujen lopuksi olekkaan oleellisia? Mutta sitten kuitenkin Britannian talous tulee kärsimään, koska näiden samojen tahojen yhteisymmärrys. Oletteko monikko, onko teitä kirjoittamassa siellä useampia, vai tunnetko olevasi jotain kummallista?

Osborne olkiukko ei ole olkiukko, vaan karmea kipupiste remoanereiden lihassa. Onhan se kiva selitellä olkiukoiksi niiden samojen tahojen ennustukset ja väitteet ennen Brexittiä, joiden yhteisymmärrykseen kuitenkin taas vetoat. Kun project fear ennustuksista ja todellisuudesta muistuttaa, se ei käy remoanereille, mutta jos on pienikin mahdollisuus että project fear toteutuisi edes mielikuvan tasolla, niin tottakai remoanerit itse nostavat ne esille.

Lainaus
Ei tämä ole mikään iso juttu, se oli tiedossa jo alunperin että Britannia melkein varmasti tarvitsee lykkäystä ellei se tyydy no-deal eroon. Toki Johnson sanoi ettei lykkäystä pyydetä, mutta se oli kusetusta, samoin kuin se että hän on mielummin "dead in a ditch" kun pyytää EU-erolle lykkäystä (jota hän lopulta pyysi), tai että Britannia selättää koronaviruksen 12 viikossa. Nämä ovat kaikki samanlaista kusetusta kuin se bussin kyljessä ollut väite että Britannia voisi rahoittaa terveydenhuoltoaan 350 miljoonalla punnalla enemmän viikottain. Valheita, valheita, valheita. Aijaijai. Mutta kansa saa mitä ansaitsee.

"The lies of Melkor thou shalt unlearn in bitterness".
-J.R.R. Tolkien
[/quote]

Jotenkin tuo Tolkienin lainaus tuossa lopussa kruunaa tuon jatkuvan valehtelusi. Varsinkin kun tiedämme jo että Britannia on lisännyt NHS:n rahoitusta tuolla 350 miljoonalla jne... Onneksi remoanereiden kusetukset eivät purreet kansaan 2016, koska nyt näemme kuinka kaikki ne kusetukset ovat varmistuneet kusetuksiksi.
“I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned.”

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

“Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free.”

J.M

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 4 295
  • Liked: 6322
  • Inhorealisti ja paatunut pessimisti
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4478 : 31.03.2020, 21:58:04 »
Sivuhuomautuksena tänne ketjuun, että tulee briteille jännä loppuvuosi. Brexit pitäisi neuvotella kuntoon vuoden loppuun mennessä, pääministerillä ja ainakin prinssi Charlesilla korona, briteissä muutenkin korona riehuu voimakkaasti... Mitenhän on, tuleeko suuri ja mahtava euvostoliitto neuvotteluaikatauluissa yhtään brittejä vastaan, vai onko homma hoidettava, olipa mikä pandemia tahansa päällä?
Punavihreäthän tunnistaa jo siitä, että heidän toimintansa ja heidän toimintansa tulokset saavat kenen tahansa kasvot joko punoittamaan tai vihertämään. jäsen Veikko

"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Julleht

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 747
  • Liked: 1407
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4479 : 31.03.2020, 22:01:27 »
Sivuhuomautuksena tänne ketjuun, että tulee briteille jännä loppuvuosi. Brexit pitäisi neuvotella kuntoon vuoden loppuun mennessä, pääministerillä ja ainakin prinssi Charlesilla korona, briteissä muutenkin korona riehuu voimakkaasti... Mitenhän on, tuleeko suuri ja mahtava euvostoliitto neuvotteluaikatauluissa yhtään brittejä vastaan, vai onko homma hoidettava, olipa mikä pandemia tahansa päällä?

Muistaakseni päivämääräraja kauppasopimusneuvotteluiden (joilla siis tosiaan aikaa vuoden loppuun) lisäajan päättämisestä oli jostain täysin käsittämättömästä syystä nyt jo kesä-heinäkuussa. Jos siis tuota vuoden mittaista neuvottelupätkää tahtoi pidentää, pitää siitä sopia jo paljon aiemmin, kesällä. Aiemmin Boris Johnson ei tähän ole ollut halukas, mutta kriisitilanteen myötä voi ääni muuttua siinäkin kellossa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?

J.M

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 4 295
  • Liked: 6322
  • Inhorealisti ja paatunut pessimisti
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4480 : 31.03.2020, 22:04:45 »
Muistaakseni päivämääräraja kauppasopimusneuvotteluiden (joilla siis tosiaan aikaa vuoden loppuun) lisäajan päättämisestä oli jostain täysin käsittämättömästä syystä nyt jo kesä-heinäkuussa. Jos siis tuota vuoden mittaista neuvottelupätkää tahtoi pidentää, pitää siitä sopia jo paljon aiemmin, kesällä. Aiemmin Boris Johnson ei tähän ole ollut halukas, mutta kriisitilanteen myötä voi ääni muuttua siinäkin kellossa.

Aika sälli on kyllä Boris, jos saisi tässä tilanteessa tällä aikataululla vedettyä neuvottelut läpi, vieläpä brexitin kannattajia miellyttävällä lopputuloksella. Lisäaikaa haettaneen siis.
Punavihreäthän tunnistaa jo siitä, että heidän toimintansa ja heidän toimintansa tulokset saavat kenen tahansa kasvot joko punoittamaan tai vihertämään. jäsen Veikko

"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Veikko

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 9 931
  • Liked: 15896
  • "Ich bin Jude"
Vs: Britannian EU-ero (Brexit)
« Vastaus #4481 : 31.03.2020, 22:07:58 »
Sivuhuomautuksena tänne ketjuun, että tulee briteille jännä loppuvuosi. Brexit pitäisi neuvotella kuntoon vuoden loppuun mennessä, pääministerillä ja ainakin prinssi Charlesilla korona, briteissä muutenkin korona riehuu voimakkaasti... Mitenhän on, tuleeko suuri ja mahtava euvostoliitto neuvotteluaikatauluissa yhtään brittejä vastaan, vai onko homma hoidettava, olipa mikä pandemia tahansa päällä?

Mitä tähän mennessä on nähty, niin luulen että suuri ja mahtava tekee kaikkensa vaikeuttaakseen Britannian asemaa. Käyttämällä myös koronaepidemien seurauksia halpamaisesti siihen. EU on jo näyttänyt laatunsa saaden Mafiankin näyttämään hyväntekeväisyyslaitokselta.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos