Puoluekanta pois, paskiaiset ovat paskiaisia

Minäkin tiedän, että Viron pojat tekevät raksalla 16 tunnin työpäivää, leimaavat työaikansa 8 tuntiin. Palkkaus on TESsin mukaista, kirjanpidossa, mutta vain 50% TESsin palkasta de facto. Tai siis alle 50%, koska ylityökorvaukset jäävät myös saamatta.
Nuo vinosilmäsiivoojat toimivat ihan samalla tavalla. Tai siis heitä riistävä työnantaja, oli se sitten kuinka persu tahansa, rosvo mikä rosvo

Sitten se toinen laita. EU:n työvoiman vapaa liikkuvuus.
Minut, asiantuntijana, kutsuttiin v. 2018 paperikoneen starttiin Ranskaan, koska firmamme toimittaman laitteen käyttöönottoon ei ollut osaamista Ranskassa. Olin kolme päivää tehtaalla, 12h per päivä, totesin Ranskan konttorimme miesten tehneen asiat oikein ja saimme koneet käyntiin ongelmitta. Samalla myös koulutin paikallisia ja niin asiakas kuin oma firma olivat tyytyväisiä käyntiini.
Viikon kuluttua tuli firmaan (Suomeen) selvityspyyntö, mitä ja miksi olin tehnyt Ranskassa, 15000 euron uhkasakon kera. Selvisi, että Ranskassa ei ulkomaalainen olisi saanut tehdä kuin max. 10h per päivä. Lähetimme Ranskan viranomaisille feikki-tuntilappuni 10h/päivä, ja selvitys työni tärkeydestä. Sakot vältettiin.
Virhe tehtiin siinä, että ei ollut tehty asianmukaisia lähetetyn työntekijän selvityksiä eikä tiedetty paikallisesta työaikasäännöistä. Ei tiennyt asiakaskaan

Seuraavaksi olen lähdössä Espanjaan työreissulle. Jotta pääsen sinne lähetettynä työntekijänä, minun tarvitsee lähettää lääkärin todistus siitä, että kykenen työhöni. Sen lisäksi KELAn A1-todistus siitä, että Suomi maksaa mun sairauskuluni, jos satun sairastumaan tai telomaan itseäni. Etten jää "Espanjan KELAn" vastuulle

Asiakas on iso toimija omalla alallaan ja minä edustan maailman johtavaa yritystä alallaan, ja nykyään EU määrää näistä, mistä ennen ei tarvinnut välittää vähääkään. Asiakas tietää, että tarvitsee asiantuntijan ottamaan käyttöön tilaamansa laitteet, koska muuten laitteille ei saa mitään takuita. Plus käyttäjien kouluttaminen.
Kaksi vuotta, kaksi vuotta vielä ja eläkkeelle

Työnantajanikin alkaa jo keventämään mun reissukuormaa, hyvä niin, koska en jaksa tämmöistä paskaa byrokratiaa. Henkisesti.
Nämä filippiinot ym. alempiarvoiset ihmiset tulevat Eurooppaan töihin, ja heidän takiaan minäkin joudun kuppatestiin, jotta "pääsen" Espanjaan, jotta asiakas saa isolla rahalla ostetun laitteensa toimimaan oikein ja tehokkaasti.
EU on niin mätä että kukaan ei usko, mutta joka sana yllä on totta! Edes sisarukseni, HS:n tilaajat, eivät usko, että mun suomalaisena asiantuntijana pitää todistaa, että en jää loisimaan Espanjaan sikäläisen huippu-sosiaaliturvan elätiksi, vaan että Suomi maksaa, jos sairastun siellä tms.
Ennen tällaista ei tarvittu, vaan jollei minun, asiantuntijan, matkavakuutus ei jostain syystä olisi korvannut sairaanhoitokulujani vieraassa maassa, asiakkaani olisi maksanut, kunnia-asia kaikkialla maailmassa. Enää ei ole mitään luottamusta yhtään kehenkään, koska EU ei anna sijaa luottamukselle. Ei kai rosvo voi kuvitella kenestäkään muustakaan muuta, kuin että kaikki ovat samanlaisia rosvoja. Onneksi asiakkaan ihmiset ovat aina ihmisiä, luottamus on molemmin puolista päivittäisissä kanssakäymisissä.