Kirjoittaja Aihe: 2009-04-05 Libero 2009/1: Maineensa moukaroima Varissuo  (Luettu 88688 kertaa)

Siener

• Jäsen^^^
  • Liked: 2201
Vs: 2009-04-05 Libero 2009/1: Maineensa moukaroima Varissuo
« Vastaus #390 : 04.11.2021, 22:13:16 »
Aikani opiskelijana Varissuolla ja Turussa muutenkin asuneena saanen sanoa sanasen minäkin?

Muistin virkistykseksi lainaan mielessäni omaa viestiäni, jossa kerroin, kuinka Varissuon betonighetto sai alkunsa.

Oli maanomistajana uskovainen leskirouva, joka testamenttasi maa-alueen Suomen ev.lut. -kirkolle, ehtona, että alueelle rakennetaan koteja vähävaraisille.

Olen itse nähnyt kaavapiirustukset, kuinka niissä oli keskuspuistoa, viheralueita, lasten leikkikenttiä jne.

Lahjoittajaleskirouvan kuoltua pääsivät ahneet grynderit vauhtiin.

Rakennettiin nurkka-nurkkaan rumia betonilaatikoita, ja seuraavalla kierroksella lisää rumia nurkka-nurkkaan betonilaatikoita.

Erosin itse Suomen ev.lut. kirkosta, vain ja ainoastaan Varissuon vuoksi. (Mutta Jumalasta en ole koskaan eronnut). (Myöhemmin ehkä olisi ilmaantunut muitakin syitä Suomen ev.lut. kirkosta eroamiseen)...

Koko alue on luotaantyöntävän ruma, ei siellä ihminen voi muuta kuin voida pahoin.

Melkein kolmeenkymmeneen vuoteen en ollut alueella käynyt, kunnes oli syytä piipahtaa pari vuotta sitten. Entistä kamalampaa! Keskellä päivää alueen reunalle jätin auton parkkiin, ja sydän pamppaillen kävelin partasuisen "vastaanottokomitean" läpi kauppakeskukseen hoitamaan asiani.
Koko ajan joku "uhkaava tunne" päällä.

Tummia ovat eteläeurooppalaisetkin miehet, mutta kristittyjä, eivät uhkaavia.

Vaan eipä minulla jatkossa ole tiedossa visiittiä Varissuolle, toivon todellakin, että kohdallani "kokemusasiantuntijuus" on tässä.

Histon

• Jäsen^^^
  • Liked: 4203
  • Puolinuiva
« Vastaus #391 : 04.11.2021, 22:29:34 »
Lainaus
[...]
Tilanteeseen on ajauduttu pitkälti asuttamispolitiikan takia. Kelkan kääntäminen vie aikaa.

Toki, koemme, että nopeitakin päätöksiä alueella voitaisiin tehdä, jos poliittista tahtotilaa löytyy.

Nana Lampi, Koulunjohtaja

Varissuon koulu

Koulunjohtaja Nana on tuossa boldatussa ihan oikeassa.

https://yle.fi/uutiset/3-11508762
Lainaus
Ghetto-ohjelman tavoitteena on vähentää alueiden välisiä taloudellisia, sosiaalisia ja etnisiä eroja, mutta keinot ovat kovat.

Tanskan hallitus on kehottanut purkamaan kunnallisia vuokrataloja ja rakentamaan tilalle asumisoikeus- ja omistusasuntoja. Purettavien talojen asukkaat pakkosiirretään joko alueen sisällä tai kokonaan muille alueille.
Halla-aho: ”Perussuomalaisten ohjelmaan tai tavoitteisiin ei kuulu ihmisten geeniperimän tarkkailu tai suomalaisuuden määrittely ja rajaaminen tällaisin kriteerein. Suomeen on vuosisatojen ja -tuhansien aikana tullut kaikenlaista ainesta idästä, lännestä ja etelästä. Oleellista on se, kuka muuttoliikettä kontrolloi."

Siili

• Jäsen^^^
  • Liked: 9982
« Vastaus #392 : 04.11.2021, 22:31:00 »
Rehtori-täti ei vaan voi millään ymmärtää suvakkipäässään, että kun Varissuon ja Pääskyvuoren koulut yhdistyvät niin kohta siinäkin on 80% rikastumisaste.

Luulen kylläkin, että Turun poliittiset päättäjät ymmärtävät tämän, ja ymmärtävät myös, että Pääskyvuoren äänestäjät tykkäisivät kyttyrää, jos koulut yhdistettäisiin.  Uuden koulun mamuprosentti olisi luokkaa 50%, kun se nykyisin on luokkaa 20%. 

Googlen 3d-kuva Pääskyvuoresta ja Varissuosta.

Mitäs luulette, kuinka monta ääntä Pääskyvuoresta irtoaa puolueelle, joka kannattaa koulujen yhdistämistä?
« Viimeksi muokattu: 04.11.2021, 23:43:14 kirjoittanut Siili »

Tagit: turku varissuo