Kirjoittaja Aihe: Paula Risikko ja Päivi Nerg kertovat Suomen sisäisen turvallisuuden strategiasta  (Luettu 8623 kertaa)

Risto A.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 417
  • Liked: 7948
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005396121.html?ref=rss

Lainaus
Suora lähetys kello 13.30: Paula Risikko ja Päivi Nerg kertovat Suomen sisäisen turvallisuuden strategiasta

Sisäministeri Paula Risikko (kok) ja kansliapäällikkö Päivi Nerg esittelevät Suomen sisäisen turvallisuuden strategian. ISTV näyttää tilaisuuden suorana kello 13.30.
Valtioneuvoston on tarkoitus hyväksyä periaatepäätös sisäisen turvallisuuden strategiasta tänään. Valtioneuvoston istunnon jälkeen sisäministeri Paula Risikko ja kansliapäällikkö Päivi Nerg esittelevät strategian sisältöä Kansallissalissa klo 13.30. Voit seurata suoraa lähetystä tässä artikkelissa.

Valtioneuvosto antoi selonteon sisäisestä turvallisuudesta eduskunnalle toukokuussa 2016. Selonteko ja nyt julkaistava sisäisen turvallisuuden strategia luovat sisäministeriön mukaan yhdessä tiekartan. Sen tarkoitus on taata, että Suomesta tulee maailman turvallisin maa.

Strategian valmisteluun on osallistunut yli 100 asiantuntijaa noin 30 eri organisaatiosta.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Risto A.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 417
  • Liked: 7948
Voin spoilata jo ennakkoon mitä tuleman pitää.

1. vihapuheelle täysi nollatoleranssi. Kukaan ei sano mitään negatiivista missään enää koskaan.
2. kaikkia valvotaan ja pienimmätkin asiat otetaan viranomaisten käsittelyyn.
3. avataan rajat, rahahanat ja toivotetaan koko maailma Suomeen tervetulleeksi.
4. korostetaan sitä, että kaikki ottaa tähän osaa, yksikään ei voi olla sivustaseuraaja. Näin varmistetaan turvallisuus ja onnellinen tulevaisuus.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

qwerty

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 12 772
  • Liked: 16225
Sisäisen turvallisuuden strategia rakentaa maailman turvallisinta maata
Sisäministeriö 5.10.2017 13.18

Lainaus
JOHTOPÄÄTÖKSET

1. Suomen sisäisen turvallisuuden toimintaympäristö on aiempaa monimutkaisempi, ja siihen vaikuttavat myös maamme ulkopuoliset tekijät. Turvallisuusympäristön muutokset voivat olla erittäin nopeita. Täsmällisten ennusteiden laatiminen edes verraten lyhyellä aikavälillä ei ole mahdollista.

2. Suomen keskeisin sisäisen turvallisuuden haaste on laajeneva, monimuotoinen syrjäytyminen. Se lisää yhteiskunnallisten häiriöiden riskiä ja määrittelee suurelta osin turvallisuusviranomaisten tuottaman reaktiivisen palvelun tarpeen. Radikalisoituminen ja ääriliikkeiden voimistuminen ovat monimuotoisen syrjäytymisen äärimmäisiä seurauksia.

3. Suomen julkisen talouden tila asettaa julkisen hallinnon rakenteille ja palveluille kovan uudistumispaineen, jolla saattaa olla turvallisuusheijastuksia. Maamme korkea koulutus-, turvallisuus- ja teknologinen taso on merkittävä kansainvälinen kilpailutekijä. Korkean teknologian turvallisuus on erityinen voimavara- ja osaamishaaste.

4. Suomalaisen yhteiskunnan kriisinkestokyky perustuu järjestelmien kykyyn toimia häiriötilanteissa ja niihin varautumisessa, sekä yksilöiden henkiseen kestävyyteen. Ulkopuolelta tapahtuva mielipidevaikuttaminen yleistyy (mistä ne tuon tietää?) ja pyrkii vaikuttamaan myös yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.

http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/80782 (53 sivua)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Risto A.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 417
  • Liked: 7948
Hei muuten.. hetkinen.

Lainaus
Strategian toimenpiteet toteutetaan laajassa yhteistyössä

Strategian valmisteluun on osallistunut noin 100 asiantuntijaa yli 30 organisaatiosta. Myös strategiaan kuuluvan toimenpideohjelman toteutus vaatii koko yhteiskunnan panosta, sen toteuttaminen on vastuutettu useille eri toimijoille. Toimenpideohjelmassa on kahdeksan kokonaisuutta:

    analysointi ja ennakointi
    toimivaltuudet ja suorituskyvyt
    arjen turvallisuus
    turvallisuusosaaminen ja kriisinkestokyky
    turvallisuuden innovaatiot
    sisäisen turvallisuuden ohjaus
    maakuntien ja kuntien turvallisuustyö
    seuranta

Strategialla ei yritetä vastata kaikkiin turvallisuuden osatekijöihin. Strategia keskittyy niihin ilmiöihin, joissa riskit arjen turvallisuudelle ovat viime vuosina kasvaneet tai joiden arvioidaan lähitulevaisuudessa aiheuttavan haittaa koko yhteiskunnan tai laajan väestönosan turvallisuudelle.

..tuossa ei ole kyse edes strategiasta! Nämä 100 ihmistä 30 eri organisaatiosta ei tiedä edes mitä käsite "strategia" tarkoittaa. Nuo puhuvat taktiikoista, joilla voi kohdata tuntemattomia tilanteita ja olosuhteita, mutta strategiasta ei mitään jälkeäkään.

Strategia on suunnitelma, jolla päästään pisteestä A pisteeseen B. Strategiassa voidaan myös ensin määritellään lähtötilanne A, sitten haluttu uusi tilanne B, sitten yleisesti ottaen reitti A --> B.

Taktiikat on nippu keinoja, joilla strategia voidaan toteuttaa.

Herran jestas sentään, miten vähällä järjellä maata oikein johdetaan.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Skeptikko

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 15 680
  • Liked: 28184
15 keinoa: Näin hallitus vastaa uhkiin – vahvempaa valvontaa Venäjän rajalle, poliisille reservi, vastatoimia terrorismiin
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005396191.html

Lainaus
Sisäministeriö esittelee torstaina sisäisen turvallisuuden strategian, jonka tavoitteena on tehdä Suomesta ”maailman turvallisin maa”.
...
Strategiassa nostetaan esiin Suomeen kohdistuvia muutosvoimia ja niihin liittyviä uhkakuvia, kuten eriarvoistuminen, syrjäytyminen, Venäjän vaikutus, arvojen sirpaloituminen, ääriliikkeet, teknologinen murros, julkisen talouden ongelmat, globaali turvallisuus ja maahanmuuton varjopuolet.

– Konfliktialueilta Suomeen suuntautuva maahanmuutto voi lisätä kansainvälisten rikollis- ja terroristijärjestöjen läsnäoloa Suomessa, todetaan strategiassa.

Lisäksi uhkia liitetään maahanmuuttajiin kohdistuviin epäluuloihin ja rikoksiin, joidenkin maahanmuuttajaryhmien tilastolliseen yliedustukseen rikostilastoissa ja maassa laittomasti oleskeleviin.

Strategiassa pyritään vastaamaan uhkiin toimenpideohjelmalla, johon kuuluu muun muassa analysointi, ennakointi, toimivaltuudet, suorituskyky, arjen turvallisuus, kriisinsietokyky sekä maakuntien ja kuntien turvallisuusyhteistyö.

Tällaisia keinoja sisältyy toimenpideohjelmaan:

1. Toteutetaan lainsäädäntöhankkeita hybridi- ja informaatiovaikuttamisen uhkiin varautumiseksi, laittomaan maahantuloon varautumiseksi sekä terrorismiin ja ääriliikkeisiin vastaamiseksi. Päivitetään terrorismin torjunnan strategia. Tarkennetaan viranomaisten normaali- ja poikkeusolojen toimivaltuudet sekä virka-apumenettelyt.
...
4. Vahvistetaan itärajan valvontaa sekä rajatarkastuksia ja poliisin näkyvyyttä sekä toimintavalmiutta varmistamalla poliisimiesten riittävä vahvuus.
...
6. Kehitetään strategista turvallisuusviestintää niille, jotka ovat haavoittuvaisia turvallisuuden tunnetta heikentäville viesteille. Toiminnassa priorisoidaan ajankohtaisia turvallisuusilmiöitä, joihin liittyy tarkoituksellista väärän tiedon levittämistä.
...
9. Varmistetaan turvallisuusviranomaisten ja terveydenhuollon saumaton yhteistyö mielenterveysongelmista johtuvan väkivallan ja rikollisuuden ennalta ehkäisemiseksi ja laaditaan syrjäytymiseen liittyvän rikollisuuden vähentämisen toimintamalli.
10. Hyödynnetään järjestelmällisesti kouluterveyskyselyjä nuorten turvallisuuden parantamisessa ja syrjäytymisestä johtuvien turvallisuusongelmien ennaltaehkäisyssä, päivitetään ikääntyneiden turvallisuusohjelma ja vahvistetaan kaupunkien kykyä ehkäistä kaupunkien sisäistä segregaatiokehitystä
11. Keskitytään henkiseen kriisinkestokyvyn edistämiseen ja ajankohtaisiin turvallisuusosaamisen haasteisiin, kuten informaatio- ja hybridivaikuttamiselta suojautumiseen. Toimenpiteen kohteena ovat erityisesti ryhmät, jotka aiemmin eivät ole olleet varautumistoiminnan ytimessä kuten naiset ja nuoret.
12. Tuotetaan yksilöille ja yhteisöille suositukset ja ratkaisut, kun varaudutaan erilaisiin turvallisuustilanteisiin 72 tuntia -konseptilla, jossa opastetaan pärjäämään häiriötilanteessa kolme vuorokautta ilman ulkopuolista apua.
...
14. Lisätään Suomen turvallisuuden kannalta merkityksellistä tutkimustietoa terrorismista ja väkivaltaisesta radikalisoitumisesta sekä hybridiuhkista.

Keskeinen tavoite tuntuu olla se, että halutaan uskotella asioiden olevan paremmin kuin ne ovatkaan. Tähän mennessä kyllä lapsellinen propaganda, jossa kehittyvien uhkien olemassaolo on uppiniskaisesti pyritty kiistämään ja vähättelemään uhat punahilkkasaduiksi, on ollut vaikutuksiltaan pikemminkin päinvastaista - onhan se osoittanut, että maan johto tuntuu olevan täysin pihalla uhista ja niiden kehittymisestä.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2017, 13:42:24 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 40 708
  • Liked: 137317
Valtioneuvoston periaatepäätös sisäisen turvallisuuden strategiasta 5.10.2017 (pdf)

Puhdasta diibadaabaa, jälleen kerran. Terrorismin uhkan yhteys maahanmuuttoon jopa erikseen kiistetään.

Lainaus
MAAHANMUUTON TURVALLISUUSVAIKUTUKSET
Maahanmuutto on Suomelle voimavarakysymys muun muassa väestön ikärakenteen,
työllisyyden ja siten Suomen kilpailukyvyn näkökulmasta, mutta samalla sen laajuus
ja luonne on vaikeasti ennakoitavissa ja ohjattavissa. Maahanmuuton on pysyttävä hallittuna.
Kahdensuuntainen muuttoliike muokkaa kulttuureja, mutta vaikuttaa samalla
myös sisäiseen turvallisuuteen. Konfliktialueilta Suomeen suuntautuva maahanmuutto
voi lisätä kansainvälisten rikollis- ja terroristijärjestöjen läsnäoloa
Suomessa. Terrorismin
uhka Suomessa tai Euroopassa ei ole muuttoliikkeen seurausta
, mutta konfliktialueilta
tulleiden joukossa on väkivaltaisesti radikalisoituneita henkilöitä, mikä osaltaan
vaikuttaa ilmiöön kokonaisuutena. Tämä edellyttää viranomaisilta aiempaa parempaa
suorituskykyä. Muuttoliike vaikuttaa myös arjen turvallisuuteen. Maahanmuuttajiin kohdistuvat
epäluulot, rikokset ja väkivaltainen ekstremismi ovat kasvavia turvallisuusuhkia

lisääntyneen maahanmuuton aikakaudella. Tällaiset turvallisuusuhkat koskettavat maahanmuuttajien
lisäksi laajempaa, etnisesti tai kulttuurisesti valtaväestöstä poikkeavaa
suomalaisten joukkoa. Jotkut maahanmuuttajaryhmät ovat tilastollisesti yliedustettuina
rikoksesta epäiltyinä tietyissä rikostyypeissä ja maahanmuuttajien kotoutumiseen kohdistuu
siten paineita myös turvallisuuden näkökulmasta. Erityisesti laittomasti maassa oleskelevat
sekä maasta poistamista odottavat ulkomaalaiset ovat haavoittuvassa asemassa sekä
väkivaltaisen radikalisoitumisen, rikosten tekemisen että rikosten uhriksi joutumisen
näkökulmasta.

ÄÄRILIIKKEET JA IDEOLOGIAT
Polarisoituminen, arvojen sirpaloituminen, disinformaatio ja kansainvälisen terrorismin
tukiverkostojen syntyminen Suomeen lisäävät ääriliikkeiden ja niiden toiminnan näkyvyyttä
suomalaisessa yhteiskunnassa. Nämä liikkeet ja ideologiat syntyvät oloissa, joita leimaavat
syrjäytyminen, työttömyys ja tulevaisuuden näkymien puute. Yhteiskuntapoliittisella päätöksenteolla
on väkivaltaisten ääriliikkeiden rikollisen toiminnan torjunnan lisäksi varmistettava,
että Suomessa ei synny alueita tai väestöryhmiä, jotka ovat haavoittuvaisia väkivaltaisten
ääriliikkeiden retoriikalle ja rekrytoinnille.

Sisäministeri Risikko puheessaan: "Viharikokset kohdistuvat voimakkaasti tiettyyn osaan väestöstämme."

Edit:
Kansliapäällikkö Nerg puheessaan: "Varmistettava, että suomalaisilla tulevaisuudessa yhteiset arvot." (!)
« Viimeksi muokattu: 05.10.2017, 13:47:37 kirjoittanut Roope »
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Risto A.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 4 417
  • Liked: 7948
- kehitetään
- keskitytään
- varmistetaan
- innovoidaan

Todellisuudessa mitään ei kehitetä, mihinkään ei keskitytä, mitään ei varmisteta, mitään ei innovoida. Strategiaa on miettinyt sata ihmistä kolmestakymmenestä eri byrokratian virastosta, eikä edes tiedetä mikä on "strategia", mitä se tarkoittaa.

Näillä mennään.

Jos sota tulee, voi helvata sentään, kun en todellakaan haluaisi kuulla mitä nämä ihmiset haluasi innovoida, varmistaa, kehittää ja sitä rataa.
premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Smetanaetana

  • Jäsen
  • *
  • Viestejä: 41
  • Liked: 127
Kuten ylempänä jo mainittiinkin, niin nuo käytety verbit on siitä hienoja ettei niiden käyttö tarkoita yhtään mitään. Yritysmaailmassakin aina pyritään ties mihin, mikä siis tarkoittaa että mitään ei tarvitse oikeasti saavuttaa, kunhan ny pyritään.  Toi nelonen on kyl aika kultanen, poliisimiehen haban koko siis vahvistaa itärajaa sekä poliisin näkyvyyttä ja toimintavalmiutta. Onhan tosta ainakin osa inhorealistisesti ajateltuna totta : )

Goman

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 327
  • Liked: 1039
  • Sol lucet omnibus
Valtioneuvoston periaatepäätös sisäisen turvallisuuden strategiasta 5.10.2017 (pdf)

Lainaus
MAAHANMUUTON TURVALLISUUSVAIKUTUKSET
.... Konfliktialueilta Suomeen suuntautuva maahanmuutto
voi lisätä kansainvälisten rikollis- ja terroristijärjestöjen läsnäoloa Suomessa. Terrorismin
uhka Suomessa tai Euroopassa ei ole muuttoliikkeen seurausta, mutta konfliktialueilta
tulleiden joukossa on väkivaltaisesti radikalisoituneita henkilöitä, mikä osaltaan
vaikuttaa ilmiöön kokonaisuutena.



Miten niin  VOI LISÄTÄ ?? Siitähän on selvää näyttöä monissa läntisen Euroopan maissa että maahanmuuttajien mukana tulee
henkilöitä jotka käyttävät kaikkia mahdollisia keinoja, myös rikollisia, auttaakseen omia sidosryhmiään.
Sanan 'VOI'- käyttö tarkoittaa sitä että suljetaan silmät todellisuudelta, ja yritetään kaunistella oman virheellisen politiikan jälkiä.

(P)onnetonta puhetta Risikolta. Rehellisempää olisi sanoa ' lisää' , eikä 'voi lisätä'.

ikuturso

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 27 616
  • Liked: 68673
  • Kekkosen re-inkarnaatio
Kannattaisiko poliisiorganisaatioiden keskinäinen nokkimisjärjestys selvittää.

Turun puukottajasta tehtyjä ilmoituksia pompoteltiin Supon, KRP:n ja Lounais-Suomen poliisin kesken. Kukaan ei ottanut vastuuta näistä uhkakuvista.

Missä otetan kantaa siihen, että niin kauan kuin meillä ei ole EU:n sisäisiä rajatarkastuksia, meillä ei ole myöskään omissa käsissä olevaa "sisäisen turvallisuuden" käsitettä, vaan se on Schengen-alueen sisäinen turvallisuus. Turun puukottajan sormenjäljet olivat saksalaisen poliisin rekisterissä. Kun tuo haki täältä turvapaikkaa, ne eivät näkyneet meille. On turha puhua sisäisestä turvallisuudesta, jos tänne marssii Saksassa rötöstelleitä laittomia maahanmuuttajia, ja niille suodaan turvapaikkaprosessin kaikki edut ja suoja.

Tätä kysymystä ei tietenkään tuolla kukaan varmaankaan Risikolle esittänyt? Tässä nyt ajetaan WRC-autolla silmät kiinni täysillä Ouninpohjan erikoiskoetta ja pohditaan miten voisi parantaa turboahtimen ja takajarrujen yhteistoimintaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

guest14935

  • Vieras
15 keinoa: Näin hallitus vastaa uhkiin – vahvempaa valvontaa Venäjän rajalle, poliisille reservi, vastatoimia terrorismiin
Tämä puhe venäjästä on jo pitkään vaikuttanut sille että valmistellaan hyökkäystä sinne.
Ihan väärä raja kun on kyseessä, länsiraja vuotaa ja tuo murhaajia maahan, vihollinen on eduskunta eikä venäjä.

Skeptikko

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 15 680
  • Liked: 28184
Suomalaisten turvallisuudentunne on heikentynyt – laajeneva syrjäytyminen keskeisin uhka
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005396243.html

Lainaus
Sisäministeriön mukaan suomalaisten turvallisuudentunne on heikentynyt viime vuosina. Tällä on raportin mukaan merkitystä, sillä esimerkiksi informaatiovaikuttamisessa ja terrorismissa pyritään hyödyntämään juuri vähentynyttä turvallisuudentunnetta.
...
Hallitsematon maahantulo lisääntyy tulevaisuudessa
...
Kotoutuminen, integroituminen ja osallistuminen koulutukseen ja työelämään ehkäisevät syrjäytymistä ja näköalattomuutta, jotka toimivat ääriliikkeiden polttoaineena niin kriisimaissa kuin Suomessakin.
...
Samalla maahanmuuttoa pidetään selvityksessä voimavarana, sillä Suomen huoltosuhde heikkenee edelleen väestön ikääntyessä.

Muuttoliikkeen ennakoidaan kasvavan tulevaisuudessa entisestään juuri ilmastonmuutoksen ja luonnonkatastrofien takia. Vuonna 2030 jo viidenneksen pääkaupunkiseudun väestöstä arvioidaan olevan vieraskielisiä.

Myös maahanmuuton myötä kasvava äärioikeiston ja autoritääristen ideologioiden nousu ja sen liepeillä tapahtuva radikalisoituminen koetaan uhaksi.

Uhkiin varaudutaan sisäministeriössä keräämällä, analysoimalla ja raportoimalla tietoa keskeisiksi tunnistetuista sisäisen turvallisuuden ilmiöistä. Uuden palvelun on tarkoitus tuottaa tietoa viranomaisten lisäksi myös järjestöille ja elinkeinoelämälle.

Lisäksi pyritään lisäämään tutkimustietoa terrorismista ja väkivaltaisesta radikalisoitumisesta ja muutetaan lainsäädäntöä.

– Toteutetaan lainsäädäntöhankkeita hybridi- ja informaatiovaikuttamisen uhkiin varautumiseksi, laittomaan maahantuloon, terrorismiin, ääriliikkeisiin sekä verkko- ja talousrikollisuuteen varautumiseksi, strategiassa kerrotaan.
...
Esimerkiksi sosiaalisen median kautta tapahtuva Suomen ulkopuolelta tuleva mielipidevaikuttaminen yleistyy ja yrittää vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.
...
Strategiassa todetaankin, että lasten ja nuorten turvallisuustaitoja opetuksessa sekä lasten ja nuorten monilukutaitoa on vahvistettava lainsäädäntöhankkeiden ja muiden parannusten lisäksi.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 40 708
  • Liked: 137317
Hallitsematon maahantulo lisääntyy tulevaisuudessa

Lainaus käyttäjältä: IS 5.10.2017
Hallitsematon maahantulo lisääntyy tulevaisuudessa

Eurooppaan nyt kriisimaista suuntautuva hallitsematon maahantulo sekä tulevaisuuden ilmastopakolaisuus nähdään keskeisinä turvallisuusuhkina. Kotoutuminen, integroituminen ja osallistuminen koulutukseen ja työelämään ehkäisevät syrjäytymistä ja näköalattomuutta, jotka toimivat ääriliikkeiden polttoaineena niin kriisimaissa kuin Suomessakin. Riskiksi nähdään myös maahanmuuttajayhteisöjen keskittyminen tietyille alueille.

– Maahantuloon liittyy turvallisuusriskejä, kuten terrorismiyhteyksiä, ulkomaalaisvastaisten ääriliikkeiden nousua sekä erimuotoista rikollisuutta. Maahanmuuton on pysyttävä hallittuna, raportissa todetaan.

Samalla maahanmuuttoa pidetään selvityksessä voimavarana, sillä Suomen huoltosuhde heikkenee edelleen väestön ikääntyessä.

Muuttoliikkeen ennakoidaan kasvavan tulevaisuudessa entisestään juuri ilmastonmuutoksen ja luonnonkatastrofien takia. Vuonna 2030 jo viidenneksen pääkaupunkiseudun väestöstä arvioidaan olevan vieraskielisiä.

Maahanmuuton määrä ja laatu on aina ennen muuta poliittinen valinta. Myös ns. hallitsematon maahanmuutto on maahanmuuttopoliittinen valinta, ei luonnonvoima, jolle ei vain voi mitään.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Skeptikko

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 15 680
  • Liked: 28184
Puhdasta diibadaabaa, jälleen kerran. Terrorismin uhkan yhteys maahanmuuttoon jopa erikseen kiistetään.

Jopas oli taas kerran todella onnistunut yritys herättää luottamusta siihen, että näillä viranomaisilla ja päättäjillä olisi edes jotenkin homma hallussa, jos ei voida edes tunnistaa ja tunnustaa tosiasioita.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 15 680
  • Liked: 28184
Mielenkiintoinen ajatelma tuosta strategialässytyksestä (sivu 30):

Lainaus
Nuoret miehet tekevät ikäryhmän kokoon nähden suhteellisesti eniten rikoksia ja syrjäytymisuhan piirissä olevien nuorten aikuisten osuus on kasvamassa. Väestön keski-ikä nousee Suomessa EU-maista nopeimmin eikä väestön ikääntyminen tapahdu tasaisesti kautta maan vaan harvaan asuttujen alueiden väestö vanhenee. Näin ollen ikääntymiseen liittyvien turvallisuusongelmien määrä tullee Suomessa kasvamaan ja näkyy eri alueilla eri tavoin.


Ja turha lienee tästä huolimatta toivoa, että Suomi vihdoin noudattaisi EU-komission suositusta ja sijoittaisi nämä suljettuihin laitoksiin odottamaan palautusta, jossa toimeentulo on turvattu, eivätkä nämä pääse tekemään rikoksia (sivu 31):

Lainaus
Erityisesti laittomasti maassa oleskelevat sekä maasta poistamista odottavat ulkomaalaiset ovat haavoittuvassa asemassa sekä väkivaltaisen radikalisoitumisen, rikosten tekemisen että rikosten uhriksi joutumisen näkökulmasta.

Myöhäistä, sillä tämä kehitys on jo tapahtunut ja siksi Suomesta onkin lähtenyt jo muslimiväestön kokoon suhteutettuna kansainvälisesti tarkasteltuna poikkeuksellisen paljon jihadisteja Syyriaan ja Irakiin/ISISin riveihin (sivu 32):

Lainaus
Yhteiskuntapoliittisella päätöksenteolla on väkivaltaisten ääriliikkeiden rikollisen toiminnan torjunnan lisäksi varmistettava, että Suomessa ei synny alueita tai väestöryhmiä, jotka ovat haavoittuvaisia väkivaltaisten ääriliikkeiden retoriikalle ja rekrytoinnille.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2017, 16:40:18 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Maija Poppanen

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 7 600
  • Liked: 10155
  • white trash
Maahanmuuton määrä ja laatu on aina ennen muuta poliittinen valinta. Myös ns. hallitsematon maahanmuutto on maahanmuuttopoliittinen valinta, ei luonnonvoima, jolle ei vain voi mitään.

Tästä hiton "strategiasta" tulis enemmän tulosta, jos sen valmisteluun osallistuneet olisivat - sen mitä nyt olivatkaan tekevinään - sijasta kirjoittaneet liitutaululle sata kertaa vanhan kunnon tyyneysrukouksen:

Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan.

Jorma M.

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 579
  • Liked: 25955
  • ”Tulit eduskuntaan, läksit duumasta.”

Risikko, Kokoomus ja utaretutkija olisivat päässeet vähemmällä jos olisivat pistäneet lehdistötiedotteen missä olisi kerrottu että Suomi tekee mitä Saksa ja EU-komissio sanovat.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

JKN93

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 2 057
  • Liked: 639
  • Yhteiskunta Tutkija
 https://www.verkkouutiset.fi/suomen-keskeisin-turvallisuushaaste-on-laajeneva-syrjaytyminen/
 
Lainaus
Keskeisin turvallisuushaaste on laajeneva syrjäytyminen

Hallituksen hyväksymän turvallisuusstrategian mukaan Suomen sisäisen turvallisuuden toimintaympäristö on aiempaa monimutkaisempi.

Sisäisen turvallisuuden strategia on tiekartta, jonka avulla pyritään siihen, että Suomesta tulee hallitusohjelman 29.5.2015 vision mukaisesti maailman turvallisin maa elää, asua, yrittää ja tehdä työtä.

Valtioneuvosto hyväksyi periaatepäätöksen sisäisen turvallisuuden strategiasta torstaina.

Strategian mukaan Suomen sisäisen turvallisuuden toimintaympäristö on aiempaa monimutkaisempi, ja siihen vaikuttavat myös maamme ulkopuoliset tekijät. Turvallisuusympäristön muutokset voivat olla erittäin nopeita. Täsmällisten ennusteiden laatiminen edes verraten lyhyellä aikavälillä ei ole mahdollista.

– Suomen keskeisin sisäisen turvallisuuden haaste on laajeneva, monimuotoinen syrjäytyminen. Se lisää yhteiskunnallisten häiriöiden riskiä ja määrittelee suurelta osin turvallisuusviranomaisten tuottaman reaktiivisen palvelun tarpeen. Radikalisoituminen ja ääriliikkeiden voimistuminen ovat monimuotoisen syrjäytymisen äärimmäisiä seurauksia, strategiassa todetaan.

Suomen julkisen talouden tila asettaa julkisen hallinnon rakenteille ja palveluille kovan uudistumispaineen, jolla saattaa olla turvallisuusheijastuksia.

– Maamme korkea koulutus-, turvallisuus- ja teknologinen taso on merkittävä kansainvälinen kilpailutekijä. Korkean teknologian turvallisuus on erityinen voimavara- ja osaamishaaste.

Strategian mukaan suomalaisen yhteiskunnan kriisinkestokyky perustuu järjestelmien kykyyn toimia häiriötilanteissa ja niihin varautumisessa, sekä yksilöiden henkiseen kestävyyteen.

– Ulkopuolelta tapahtuva mielipidevaikuttaminen yleistyy ja pyrkii vaikuttamaan myös yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.

Strategia esittelee kahdeksan toimenpidekokonaisuutta, joilla hallitaan Suomen sisäiseen turvallisuuteen vaikuttavia muutosvoimia.

1. Analysointi ja ennakointi

Tarkoituksena on tehdä jatkuvaa analyysiä ja tuottaa tutkimuksiin, selvityksiin ja tilastoaineistoihin perustuvaa ilmiötasoista ennakointitietoa sisäisestä turvallisuudesta julkishallinnolle, elinkeinoelämälle sekä kolmannelle sektorille.

Ennakoinnin tavoitteena on vastata monimutkaisiin turvallisuusongelmiin nykyistä aiemmin ja nopeammin sekä oikeasuhtaisesti ja kustannustehokkaasti.

– Luodaan sisäisen turvallisuuden strategisen tason analyysi- ja ennakointitoiminto valtioneuvostotason johtamisen ja yhteiskunnallisen päätöksenteon sekä sisäisen turvallisuuden verkostoyhteistyön tueksi.

– Analysointi- ja ennakointitoiminto kerää, analysoi ja raportoi tietoa keskeisiksi tunnistetuista sisäisen turvallisuuden ilmiöistä.

– Luodaan tutkimus- ja rahoitusyhteistyön rakenteet ja käytännöt sisäasiainhallinnon ja Eurooppalaisen hybridiuhkien osaamiskeskuksen (Hybrid COE) välille, keskittyen erityisesti henkisen kriisinkestokyvyn kysymyksiin.

2. Toimivaltuudet ja suorituskyvyt

Turvallisuusviranomaisten ydintoimintojen ja palvelutason pitää olla turvattuja. Turvallisuusympäristön muutoksiin vastataan ajanmukaistamalla turvallisuusviranomaisten tilannekuvaa, toimivaltuuksia sekä parantamalla viranomaisten suorituskykyä.

Nyt yhteiskunnan mahdollisuudet reagoida kansalliseen turvallisuuteen kohdistuviin uhkiin ovat kestämättömässä epäsuhdassa uhkien toteutuessaan aiheuttamien vahinkojen kanssa. Uusien uhkien ilmenemismuotoja ovat esimerkiksi terrorismi sekä hybridi- ja kyberuhkat, jotka voivat olla myös voimapolitiikan välineitä.

– Varmistetaan viranomaisten pitkän aikavälin resurssisuunnittelu.

– Tarkennetaan viranomaisten normaali- ja poikkeusolojen toimivaltuudet sekä virka-apumenettelyt, ja toteutetaan lainsäädäntöhankkeita hybridi- ja informaatiovaikuttamisen uhkiin varautumiseksi, laittomaan maahantuloon varautumiseksi sekä terrorismiin, ääriliikkeisiin ja järjestäytyneeseen sekä verkko‐ ja talousrikollisuuteen varautumiseksi ja vastaamiseksi. Päivitetään terrorismin torjunnan strategia.

– Luodaan poliisille ja rajavartiolaitokselle myös normaalioloissa käytettävissä olevat reservit ja harjoitetaan niitä. Valmistellaan tarvittavat säädösmuutokset.

– Toteutetaan sisäisen turvallisuuden viranomaisten tarvittavia kalusto- ja järjestelmähankintoja suuronnettomuuksiin, terrorismiin, hybridiuhkiin, verkkorikollisuuteen ja muihin muuttuneen toimintaympäristön uhkiin vastaamiseksi.

– Vahvistetaan itärajan valvontaa sekä rajatarkastuksia ja poliisin näkyvyyttä sekä toimintavalmiutta varmistamalla poliisimiesten riittävä vahvuus, päivitetään varautumissuunnitelmat ja tiivistetään yhteistyötä Frontexin kanssa.

– Täsmennetään valtioneuvoston tilannekeskuksen, sisäministeriön, puolustusministeriön, muiden ministeriöiden sekä turvallisuuskomitean kesken reaaliaikaisen tilannekuvan toimintamalli hallituksen esityksen laiksi valtioneuvoston tilannekeskuksesta mukaisesti.

– Tehostetaan tiedonvaihtoa sisäasiainhallinnon viranomaisten ja valtioneuvoston tilannekeskuksen välillä liittyen sellaisten häiriötilanteiden havaintoihin, joiden voidaan katsoa liittyvän mahdolliseen hybridivaikuttamiseen.

– Kehitetään strategista turvallisuusviestintää osana viranomaisten tavanomaista viestintää ja kriisiviestintää yhteistyössä yksityisen ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa.

– Hyödynnetään siviilitiedustelua täysimääräisesti kansallisen turvallisuuden suojaamiseksi terrorismilta, laittomalta tiedustelutoiminnalta ja muilta uhkilta.

– Laaditaan kyberrikollisuuden ennalta estävän toiminnan toimenpideohjelma.

3. Arjen turvallisuus

Tarkoituksena on varmistaa, että viranomaisten ja oikeusjärjestelmän toiminta sekä rikoksia ennalta estävät palvelut sovitetaan yhteen siten, että ne vähentävät syrjäytyneiden henkilöiden rikollisuutta mahdollisimman tehokkaasti. Nuorten syrjäytymiskehitykseen puututaan mahdollisimman varhain moniammatillisin keinoin.

Pyritään toimimaan aktiivisesti ikääntyneiden, lasten ja nuorten turvallisuuden parantamiseksi sekä alueellisen segregaation ehkäisemiseksi kasvukeskuksissa.

– Laaditaan syrjäytymiseen liittyvän rikollisuuden vähentämisen toimintamalli, jossa rikosprosessiin sovitetaan yhteen eri viranomaisten toiminnot ja muiden, ennalta ehkäiseviä palveluita tuottavien tahojen toimenpiteet koordinoidusti ja yksilön tarpeet huomioiden.

– Luodaan toimintamallit sekä ohjeet viranomaisten, elinkeinoelämän ja järjestöjen keskinäiseen turvallisuusuhkia koskevan tiedon vaihtoon erityisesti moniammatillisessa työssä. Varmistetaan turvallisuusviranomaisten ja terveydenhuollon saumaton yhteistyö mielenterveysongelmista johtuvan väkivallan ja rikollisuuden ennalta-ehkäisemiseksi. Selvitetään mahdolliset säädösmuutostarpeet ja toteutetaan ne.

– Hyödynnetään järjestelmällisesti kouluterveyskyselyjä nuorten turvallisuuden parantamisessa ja syrjäytymisestä johtuvien turvallisuusongelmien ennaltaehkäisyssä.

– Päivitetään ikääntyneiden turvallisuusohjelma (2011). Ohjelman suositukset ja ratkaisut viedään osaksi maakuntien ja kuntien turvallisuussuunnittelua. Erityistä huomiota kiinnitetään ikääntyneiden yhdenvertaisiin osallistumismahdollisuuksiin turvallisuuteen liittyvissä asioissa.

– Vahvistetaan kaupunkien kykyä ehkäistä kaupunkien sisäistä segregaatiokehitystä monimuotoisesti.

4. Turvallisuusosaaminen ja kriisinsietokyky

Kriisinkestokyvyllä tarkoitetaan sitä, että yksilöillä on valmiudet kohdata erilaisia häiriötilanteita, joita ei hyvälläkään viranomaistoiminnalla voida ennalta estää tai ennakoida, sekä toipua niistä nopeasti.

Tarkoituksena on kehittää yhteiskunnan ja yksilöiden kriisinkestokykyä verkostomaisella yhteistyöllä valtioneuvoston, järjestöjen, yhdistysten ja elinkeinoelämän kanssa.

Kolmas sektori on keskeinen toimija yksilöiden kriisinkestokyvyn parantamisessa. Järjestöt toimivat lähellä kansalaisia ja tarjoavat monenlaisia oppimisen, osallistumisen sekä vaikuttamisen mahdollisuuksia.

Pyritään tukemaan ja vahvistamaan erityisesti lasten ja nuorten sekä heidän kanssaan työskentelevien tahojen turvallisuusosaamista eri kohderyhmien tarpeet ja vahvuudet huomioiden.

– Laaditaan ja toimeenpannaan toimintaohjelma kansalaisten kriisinkestokyvyn pa¬rantamiseksi yhteistyössä viranomaisten ja järjestöjen kanssa.

– Tuotetaan ratkaisut ja suositukset yksilön ja yhteisöjen valmiuksiin, osaamiseen ja tietoihin varauduttaessa erilaisiin turvallisuustilanteisiin 72 tuntia –varautumiskonseptin mukaisesti sekä hyödyntäen arjen turvallisuuteen liittyvien ohjelmien tuloksia. Keskitytään erityisesti henkiseen kriisinkestokyvyn edistämiseen ja ajankohtaisiin turvallisuusosaamisen haasteisiin, kuten informaatio- ja hybridivaikuttamiselta suojautumiseen.

– Varhaiskasvatuksen ja opetustoimen turvallisuusosaamisen vahvistamiseen suunnattua täydennyskoulutusta kohdennetaan erityisesti varhaiskasvatuksen johtajille sekä koulujen ja oppilaitosten rehtoreille.

– Vahvistetaan lasten ja nuorten turvallisuustaitoja opetuksessa sekä vahvistetaan lasten ja nuorten monilukutaitoon liittyvää osaamista. Monilukutaito tukee kriittisen ajattelun ja oppimisen taitojen kehittymistä ja se linkittyy vahvasti tieto- ja viestintäteknologian taitoihin.

– Lisätään Suomen turvallisuuden kannalta merkityksellistä tutkimustietoa terrorismista ja väkivaltaisesta radikalisoitumisesta sekä hybridiuhkista.

5. Turvallisuuden innovaatiot

Sisäisen turvallisuuden innovaatio-ohjelmalla toteutetaan hallituksen kärkihankkeen tavoitteita julkisten palveluiden digitalisoinnista sekä tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminnasta kilpailukyvyn ja tuottavuuden parantajana.

Tavoitteena on hyödyntää turvallisuustyössä tehokkaasti uutta teknologiaa ja tuottaa innovatiivisia palveluita. Tuottavuutta ja tuloksellisuutta parantavia digitaalisia julkisia palveluja ja toimintatapoja tavoitellaan uudella teknologialla.

– Laaditaan ja toteutetaan sisäisen turvallisuuden viranomaisten ja suomalaisen elinkeinoelämän yhteinen turvallisuuden innovaatio-ohjelma. Valmistelussa huomioidaan kansainväliset mallit ja hyvät käytännöt.

6. Sisäisen turvallisuuden ohjaus

Pyritään luomaan ilmiöpohjaisesti yhteen toimiva ohjausjärjestelmä uusiin ja monimutkaisiin sisäisen turvallisuuden ilmiöihin vastaamiseksi.

Monimutkaistuva turvallisuusympäristö, uudet turvallisuushaasteet ja niiden juurisyyt eivät noudata vanhoja hallinnonalojen rajoja. Suuri osa ongelmista edellyttää useiden hallinnonalojen samanaikaisia ja yhteen sovitettuja toimia, jotta niihin voidaan vastata yhteiskunnan kannalta kustannustehokkaasti.

Tämän toteutuminen edellyttää ilmiölähtöistä ja poikkihallinnollista tietoa ja osaamista sisäisestä turvallisuudesta ja sen johtamista eri tasoilla.

7. Maakuntien ja kuntien turvallisuustyö

Turvallisuussuunnittelu, ennalta estävä turvallisuustyö ja varautuminen ovat osa uusien maakuntien tehtäviä. Maakunnilla on myös mahdollisuus ohjata kunnissa tapahtuvaa turvallisuustyötä.

Arjen turvaa halutaan parantaa varmistamalla maakuntauudistuksessa sellaiset turvallisuusyhteistyön rakenteet, missä viranomaiset, elinkeinoelämä ja järjestöt tekevät laaja-alaista ja sektorirajat ylittävää yhteistyötä.

8. Seuranta

Sisäisen turvallisuuden strategian toimeenpano ja seuranta järjestään avoimella ja vuorovaikutteisella tavalla yhteisen digitaalisen palveluväylän kautta. Sisäisen turvallisuuden työn ytimessä on yhteinen tietopohja, jäsennelty ja analysoitu tieto, sekä tämän tiedon viestiminen monipuolisesti kaikille sisäisen turvallisuuden työhön kytkeytyville sidosryhmille.

– Perustetaan sisäisen turvallisuuden palveluväylä, joka toimii vuorovaikutteisena yhteistyöalustana asiantuntijoille, sidosryhmille ja kansalaisyhteiskunnalle sekä strategian toimeenpanon seurannan kanavana.
– Palveluväylän hallinnoinnin päävastuu on sisäministeriöllä, mutta sisällön tuotan¬nosta vastaa laaja poikkihallinnollinen ryhmä, jossa ovat edustettuina kaikki sisäisen turvallisuuden strategiatyöhön kytkeytyvät toimijat (viranomaiset, elinkeinoelämä, järjestöt, tutkimuslaitokset).

– Palveluväylä kerää yhteen sisäisen turvallisuuden strategiaan liittyvät hankkeet, kokeilut, toimintamallit, informaation, sosiaalisen median ja tutkimuksen. Sisältö käsittää lisäksi erilaisten verkostojen sekä seminaarien tietoja. Sisältö jäsentyy ilmiölähtöisesti.


Tomatoface

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • Liked: 5401
  • to the maximam!
Lainaus
MAAHANMUUTON TURVALLISUUSVAIKUTUKSET
Maahanmuutto on Suomelle voimavarakysymys muun muassa väestön ikärakenteen,
työllisyyden ja siten Suomen kilpailukyvyn näkökulmasta, mutta samalla sen laajuus
ja luonne on vaikeasti ennakoitavissa ja ohjattavissa. Maahanmuuton on pysyttävä hallittuna.
Kahdensuuntainen muuttoliike muokkaa kulttuureja, mutta vaikuttaa samalla
myös sisäiseen turvallisuuteen. Konfliktialueilta Suomeen suuntautuva maahanmuutto
voi lisätä kansainvälisten rikollis- ja terroristijärjestöjen läsnäoloa
Suomessa. Terrorismin
uhka Suomessa tai Euroopassa ei ole muuttoliikkeen seurausta
, mutta konfliktialueilta
tulleiden joukossa on väkivaltaisesti radikalisoituneita henkilöitä, mikä osaltaan
vaikuttaa ilmiöön kokonaisuutena.

Ei ole todellista! Joko ne ovat kirotun tyhmiä tai sitten ne levittävät suoraa disinformaatiota tietoisesti. Enkä hitsi vieköön tiedä kumpi on vaarallisempaa..
O tempora, o mores!

Skeptikko

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 15 680
  • Liked: 28184
Ei ole todellista! Joko ne ovat kirotun tyhmiä tai sitten ne levittävät suoraa disinformaatiota tietoisesti. Enkä hitsi vieköön tiedä kumpi on vaarallisempaa..

Väkisinkin tulee mieleen, että onko työryhmässä ollut myyräntyötä tekemässä näitä Venäjän ns. vaikuttaja-agentteja, jotka ovat tarkoituksella halunneet pikemminkin lietsoa pelkoja tuollaisella tökeröllä ilmeiselvien faktojen kieltämisellä. Tuskin kukaan oikeasti voi olla niin tyhmä ja faktoista tietämätön - tai siitä, että millaisen mielikuvan tällainen epäpätevyys kansalaisissa herättää.

Vaikuttaja-agenteista
http://maailmajapaikat.blogspot.fi/2015/12/vaikuttaja-agenteista.html?m=1

Lainaus
Toisin kuin avoimesti jonkin asian hyväksi toimivat lobbarit, jotka esimerkiksi edistävät idänkaupan intressejä, vaikuttaja-agentit toimivat konspiratiivisemmin ja pyrkivät salaamaan toimivansa vieraan vallan hyväksi. Heidän vaikuttavuutensa on paljon suurempi jos he onnistuvat esiintymään "puolueettomina" tai peräti asiantuntijoina tai auktoriteetteina.

Toisinaan he saattavat esiintyä myös niin kutsutulla väärällä lipulla eli esittää edustavansa aivan muun intressitahon asiaa kuin mitä todellisuudessa ajavat.
...
Suomi ei katso voivansa torjua vaikuttaja-agentteja mitenkään, koska nämä eivät välttämättä tee mitään lainvastaista. Vaikka Suomessa on pitkä perinne niinsanotusti neuvostovastaisten tai nykytermein venäläisvastaisten mielipiteiden ja ihmisten ulossulkemiseen omasta tietoisuudesta puhtaasti ideologisin perustein - eli niin kutsutuista yleisistä syistä - jostain syystä päinvastainen on ollut Suomessa mahdotonta. Vaikuttaja-agentti saa olla toiminnassaan vaikka kuinka räikeä eikä häneen silti kohdistu mitään ulossulkevia kontrollimekanismeja edes valtion turvallisuuden ja informaatiointegriteetin kannalta kriittisimmissä tehtävissä.
...
Vaikuttaja-agentit etsivät myös heikkouksia ja harjoittavat riidankylvöä. Tätä tosin ei pidä sekoittaa toiseen asiamiesryhmään, kykyjenetsijöihin, joiden tehtävänä on identifioida henkilöitä ammattimaisten tiedusteluasiamiesten operaatioiden - esimerkiksi kehittelyn, värväyksen tai kompromettoinnin - kohteiksi.

Keskustelun ohjailu on myös vaikuttaja-agenttien tavanomaista työsarkaa. He auttavat, jos suinkin pystyvät, suomalaisia poliitikkoja, toimittajia ja yleisöä vouhottamaan epäolennaisesta ja vaikenemaan olennaisesta.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2017, 15:44:03 kirjoittanut Skeptikko »
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

guest1783

  • Vieras
Lainaus
Terrorismin uhka Suomessa tai Euroopassa ei ole muuttoliikkeen seurausta, mutta konfliktialueilta tulleiden joukossa on väkivaltaisesti radikalisoituneita henkilöitä, mikä osaltaan
vaikuttaa ilmiöön kokonaisuutena.

Tuo virke on aivan älytön ja tarkoituksellisessa eufemistisessa epäselvyydessään absurdi. Sen ensimmäisessä lauseessa kielletään asia, joka sitä seuraavissa kuitenkin faktisesti myönnetään. Ilmeisesti asia on niin, että koska terrorismia ja maahanmuuttoa ei poliittisesti korrektissa puheessa saa yhdistää, pitää asia sanoa niin kuin sitä ei sanottaisikaan, ja se johtaa ylle lainatun virkkeen kaltaisiin surkuhupaisiin tuotoksiin.

törö

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 22 489
  • Liked: 10572
Kaikkein pahin uhka on Trumpin idea yrittää saada työpaikat takaisin omaan maahan, jotta kansantalous ei romahtaisi eikä syrjäytyneitä olisi ihan järjetöntä määrää. Sitä on nyt vastustettu apinan raivolla niin kauan, että on ihan turha väittää muuta.

Sitruunamelissa

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 1 536
  • Liked: 2005
Lainaus
– Ulkopuolelta tapahtuva mielipidevaikuttaminen yleistyy ja pyrkii vaikuttamaan myös yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.
https://www.verkkouutiset.fi/suomen-keskeisin-turvallisuushaaste-on-laajeneva-syrjaytyminen/

Miksi ihmeessä minulle tulee ensimmäisenä tästä kohdasta mieleen EU. Kyllä tässä maassa Venäjä-trolleista vinistään jatkuvasti, mutta EU on kaikessa hyvä ja oikeamielinen. Oikein kunnon elefantti olohuoneessa ja sokea piste... ja ulkopuolisista tahoista vaikuttaa Suomessa päätöksentekoon aivan varmasti eniten, myös lahjonnan (suojatyöpaikkojen) kautta.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

ämpee

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 17 873
  • Liked: 28692
Jonninjoutavaa paskaa jälleen, väärien johtopäätösten perusteella vääriä toimenpiteitä jotka jälleen kohdistuvat kantaväestön oikeuksien rajoittamiseen.

Lainaus käyttäjältä: kansliapäällikkö Nerg
Kansliapäällikkö Nerg puheessaan: "Varmistettava, että suomalaisilla tulevaisuudessa yhteiset arvot."

Kun aivopesu ei onnistu niin uhkaamallako saadaan suomalaiset yhteisiin arvoihin ?

Hybridi-hysterialla koitetaan ajaa uutta tiedustelulainsäädäntöä läpi, eli Venäjällä pelottelemalla.
Matujen syrjäytyminen on suurena huolena, ja huolen syynä ja aiheuttajana on tietenkin kantisten internetissä käymä keskustelu joista nuo matut eivät ymmärrä hölkysen pöläystä.
Terrorismi johtuu siten kantisten puhumisista ja rassisstisista kädenliikkeistä jotka syrjäyttävät.

Oikeat ongelmat ovat helposti ratkaistavissa jos ensin tunnustetaan ne oikeat ongelmat.
Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku, sanoi aikanaan edesmennyt presidentti Paasikivi, enkä aikaisemmin ole ymmärtänytkään miten hankalaa on joidenkin irtautua illuusioista ja alkaa tunnustamaan niitä ympärillämme silmin havaittavia tosiasioita.

Ongelmanratkaisussa on aina samat menetelmät, pyörää ei tarvitse keksiä joka kerran uudestaan.
Akuuttiin tilanteeseen puututaan rajoittavasti.
Ongelman kasvaminen estetään.
Siivotaan paikat.

Lyhyesti, internointi käyttöön, rajoille tarkastukset, ja palautukset turvallisiin maihin myös niiden osalta joilla ei ole pysyvää oleskeluoikeutta.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Eisernes Kreuz

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 7 577
  • Liked: 28903
  • Polonia restituta
Kai tätäkin maata voi vähitellen alkaa pitää menetettynä, kun peräti sisäisen turvallisuuden strategiassa kiistetään kansainvaelluksen turvallisuusvaikutukset Euroopassa. Turun puukkosattumus ei siis liittynyt millään tavalla maahanmuuttoon.  :roll:

No, onhan se tavallaan kiehtovaa saada elää aikakaudella, jona kokonainen sivilisaatio on pikku hiljaa tuhoutumassa. Tuntuikohan 300-400-lukujen roomalaisista tältä?
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Skeptikko

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 15 680
  • Liked: 28184
Lainaus käyttäjältä: kansliapäällikkö Nerg
Kansliapäällikkö Nerg puheessaan: "Varmistettava, että suomalaisilla tulevaisuudessa yhteiset arvot."

Islamin kyllästämässä monikulttuurissa on mahdotonta saada aikaan yhteisiä arvoja. Eihän se onnistu edes muslimimaiden sisällä, vaan eri lahkot ovat toistensa kurkuissa arvopohjien erilaisuuksien vuoksi.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

  • Administrator
  • Jäsen^^^
  • *****
  • Viestejä: 15 680
  • Liked: 28184
Hesarin keskustelua aiheesta:

Suomalaiset jakautuvat menestyviin ja syrjäytyneisiin, ja se on maan suurin turvallisuusuhka, toteaa hallitus uudessa strategiassaan
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005396208.html
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

JohanNyt

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 943
  • Liked: 1084
Hesarin keskustelua aiheesta:

Suomalaiset jakautuvat menestyviin ja syrjäytyneisiin, ja se on maan suurin turvallisuusuhka, toteaa hallitus uudessa strategiassaan
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005396208.html
Menestyvät = Sipilä ja kaverit, jotka valtiontuilla loisimalla pääsevät esittämään menestyvää liikemiestä ja suurta veronmaksajaa. Syrjäytyneet = väärää mieltä olevat työssäkäyvät.

ämpee

  • Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • ****
  • Viestejä: 17 873
  • Liked: 28692
Hesarin keskustelua aiheesta:

Suomalaiset jakautuvat menestyviin ja syrjäytyneisiin, ja se on maan suurin turvallisuusuhka, toteaa hallitus uudessa strategiassaan
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005396208.html

Tuon jakorajan toisella puolella ovat matut joita paapotaan lisää passiivisuuteen, ja toisella puolella sirkuksen maksavat kantikset joiden syrjäytyneitä korkeitaan käskytetään ja haukutaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

siviilitarkkailija

  • Jäsen^^^
  • ***
  • Viestejä: 17 170
  • Liked: 17596
  • covfefe
Lainaus
Lisäksi uhkia liitetään maahanmuuttajiin kohdistuviin epäluuloihin ja rikoksiin, joidenkin maahanmuuttajaryhmien tilastolliseen yliedustukseen rikostilastoissa ja maassa laittomasti oleskeleviin.

Sisäministeriö huolestuu massa laittomasti oleskeleviin liittyvään uhkaan mutta ei itse laittomasti maassaoleskeluun.

Maksetaanko sisäministeriön työntekijöille laittoman maassaolon sallimisesta ja edistämisestä? Sisäministeriön johdon mukaan ilmiselvästi.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...