Teoriani on, että tämä on Halla-ahon persujen kampanja. Sellainen sopisi hyvin Halla-ahon ajatusmaailmaan, koska hänen koko uransa kantava voima on ollut se, että valtarakenteita (ja mediaa) kritisoidaan kuivahkon parodian (tai sarkasmin) kautta. Halla-aho vaikuttaa myös varsin älykkäältä, joten voisin hyvin kuvitella, että tällainen kampanja sopisi hänelle ja se voi persujen strategian punainen lanka, eli ei lähdetä öyhöttämään nykyisten suomalaisten rakenteiden älyttömyyksistä, vaan osoitetaan ne parodian keinoin. Eli, ovat ehkä palkanneet jostain mainostoimistosta muutaman resurssin auttamaan asiassa ja pyörittävät tätä kampanjaa.
Heh, no ei kyllä varmasti ole. Halla-aho on tuollaisen yläpuolella, eikä persuilla suoraan sanoen riitä luovuus. Persuilla on talonpoikaisjärkeä ja he tekevät asiallista politiikkaa, eivät mitään poliisia parodioivia Twitter-tilejä. Eikä kukaan järjissään oleva poliitikko tekisi tuollaista jos on pieninkin kiinnijäämisen riski.
Keijo Kaarisade on selvästikin Trump-kannattaja, joka osallistui vähintäänkiin aktiivisena katsojana Yhdysvaltain 2016-memesotaan. Tästä todisteena mm. Pepe the Frog ja muu Keijon suosima retoriikka. Ihan selvä shitposter ja trolli, joilla oli suuri merkitys Trumpin voitossa.
Oma FBI-profiilini Keijosta:
- mies
- ikä 30-35v.
- korkeakoulu, todennäköisesti ekonomi, opiskellut varmuudella ainakin johtamista
- asuu pääkaupunkiseudulla
- tyttöystävä/avoliitto
- työskentelee toimistossa
- tekee työssään PowerPoint-esityksiä
- keskivertoa paremmat kuvankäsittelytaidot
- twiittailee työaikana
- Trumpin kannattaja
- seurasi aktiivisesti Yhdysvaltain vaaleja
Ton kampanjan tuottaminen vaatii aika paljon aikaa ja rahaakin, ja siihen tarvitaan monenlaista osaamista eri alueilta, joten ko. organisaatiolla pitäisi olla vankka motivaatio homman toteutukseen. En tiedä ketään muuta tahoa, jolla olisi ko. motivaatio. Vakiokommentti suvakkileiristä tietysti olisi, että Venäjä, mutta pidän sellaista banaalina. Liian pieni juttu, jotta se voisi kiinnosta ketään Suomen ulkopuolista tahoa. Kyllä tämä on ihan Suomi juttu.
Lisäksi, tuon pystyy toteuttamaan varsin suoraviivaista esim. Turkkilan/Halla-ahon kesken, kunhan allokovat vähän markkinointirahaa siihen ja palkkaavat muutaman osaajan jostain mainostoimistosta. Ehkä ko. kaksikko kirjoittelee osan viesteistä itse, kuka tietää.
Aikaa ja rahaa?
Keijo ei päivystä twitterissä 24/7. Twiittejä tulee jonkin verran, mutta ei sen enempää kuin muillakaan työssäkäyvillä keskivertokäyttäjillä.
Rahaa tuohon operaatioon ei mene penniäkään. Grafiikat on suhteellisen helppo tehdä, tosin Keijolla on keskivertoa paremmat taidot, koska osaa mm. laittaa Luis C.K. -naaman poliisin vartaloon, ilman mitään selviä rajoja. Suurin osa kuvista on tehty parissa minuutissa PowerPointilla, eivätkä todellakaan ole niin haastava tuottaa kuin moni täällä kuvittelee.
Itse uskon, että Keijo teki tilin aluksi ihan läpällä, tarkoituksenaan twiitata pari kertaa. Suosio oli kuitenkin niin valtaisa, että hän alkoi tehdä sitä enemmän "tosissaan". Tämän vuoksi uudemmissa viesteissä on panostettu enemmän grafiikkaan ja muuhun sisältöön.