Tamperelaisena jaksan kannustaa:
https://www.aamulehti.fi/a/201445155Tamperelainen demarivaikuttaja Atanas Aleksovski on jälleen rikostutkinnan kohteena
Juristi Kari Uoti sanoo, että Aleksovski ei ole oman näkemyksensä mukaan syyllistynyt rikokseen.
6.2.2019 20.22 – PÄIVITETTY 6.2.2019 20.57
Atanas Aleksovski valittiin Finnpark oy:n hallituksen puheenjohtajaksi huhtikuussa 2018. Tällöin häntä oli jo kuultu luottamusaseman väärinkäytöstä epäiltynä Kotilinnasäätiön tontinsiirtokiistassa.
Enni Mansikkamäki
Aamulehti
Tamperelainen demarivaikuttaja ja Kotilinnasäätiön toiminnanjohtaja Atanas Aleksovski on jälleen rikostutkinnan kohteena. Sisä-Suomen poliisin rikosylikomisario Juha Siljamäki vahvistaa, että poliisi on käynnistänyt esitutkinnan, joka kytkeytyy kaupungin omistaman Finnpark oy:n hallituksen puheenjohtajan valintaan.
Esitutkinnassa rikosnimikkeiksi on kirjattu petos ja virkavelvollisuuden rikkominen.
–Voin vahvistaa nyt kun erikseen kysytään, että ilmoitus poliisille on tehty ja esitutkinta on aloitettu. Kuulusteluihin tai tutkinnan sisältöön en ota vielä sen enempää kantaa, koska tutkinta on vasta niin alkuvaiheessa, Siljamäki sanoo
Poliisi alkoi selvittää asiaa tutkintapyynnön perusteella ja päätti aloittaa esitutkinnan tämän vuoden alussa.
Siljamäen mukaan Aleksovski on tietoinen tutkinnasta. Tällä hetkellä poliisilla ei ole asiassa muita rikoksesta epäiltyjä.
Aleksovski kielsi rikosepäilyn sähköpostissa
Aamulehden tietojen mukaan tutkinnassa on kysymys siitä, onko Aleksovski antanut väärää tietoa häneen kohdistuneesta rikosepäilystä Kotilinnasäätiön tontinsiirtokiistassa, kun hänet on valittu huhtikuussa 2018 Finnparkin hallituksen puheenjohtajaksi.
Aleksovski valittiin Finnparkin hallituksen puheenjohtajaksi kaupunginhallituksen konsernijaoston kokouksessa 10.4.2018. Asian esittelijä oli Tampereen kaupungin konsernijohtaja Juha Yli-Rajala.
Aamulehdellä on hallussaan Aleksovskin samana päivänä lähettämä sähköposti Yli-Rajalalle ja Tampereen kaupunginlakimiehelle Jouko Aarniolle, jossa Aleksovski kirjoittaa näin:
En ole ilmoittanut julkisuudessa enkä lehdistössä, että olen rikoksesta epäiltynä. Eivätkä viranomaiset ole myöskään ilmoittaneet, että olen rikoksesta epäiltynä. En ole myöskään itse lukenut missään minun nimeni alta, että olisi joku rikosepäilynimike olemassa. Minua vastaan ei ole nostettu myöskään syytettä enkä ole saanut mitään rangaistusta.Kotilinnasäätiön tontinsiirtokiistan esitutkinta on aloitettu tammikuussa 2018. Esitutkintapöytäkirjasta käy ilmi, että Aleksovskia on kuultu ensimmäisen kerran luottamusaseman väärinkäytöstä epäiltynä jo 18. tammikuuta.