UmmaGumma

Kirjoittaja Aihe: Maija Vilkkumaa on kyllästynyt talvisodan ja Suomen lipun ihannointiin.  (Luettu 10791 kertaa)

Veikko

• Jäsen^^^
  • Liked: 6876
  • "Ich bin Jude"
    • Profiili
Katson Vilkkumaan asenteen kuuluvan aivan luonnollisesti häneen persoonana ja esiintyjänä. Asiat, jotka tuntuvat vastenmielisiltä, tietenkin kyllästyttävät.

Itse kyllästyin Vilkkumaahan jo ensikuulemalta.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Viimeinen suomalainen

• Jäsen^^^
  • Liked: 2691
  • "Yhdessä eteenpäin"
    • Profiili
Vilkkumaalle ja muillekin rasittaville suvakki"muusikoille" voisi asettaa käänteisen teostomaksun. Aina kun sitä jollotusta tulisi radiosta, artisti joutuisi maksamaan kuulijoille kipukorvausta  ;D
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Vaniljaihminen

• Jäsen^^^
  • Liked: 2979
  • Epäkommunisti
    • Profiili
Vilkkumaa ei kyllä mitään erityisen suurta yleisöä keräile, syynä lienee että niiden vanhojen hittien ohella ne muut kappaleet tuntuvat aika geneerisiltä kyhäelmiltä. Ja sitten vielä kun niiden taustalla olevat tarinat aiheuttavat lähinnä negatiivisia tuntemuksia, niin ei sellaista oikein viitsi mennä fiilistelemään. Vilkkumaa joskus sanoi, että hänen vakiofaninsa koostuvat lähinnä katkeroituneista vanhapiioista sekä parista "hessuhoposta", jotka luultavasti eivät ole vain tajunneet musiikkinsa negatiivisia aspekteja.

Sinänsä silloin kun Satumaa-Tango -kappale tuli ja muutama muu, pidin niitä positiivisina poikkeuksina suomalaisessa rock-genressä. Juuri silloin ei kyllä ollut rokkaavia naisia juuri muita kuin hän ja Jonna Tervomaa.
"Meidän suvussa on aina äänestetty numeroa viisi!"

- eräs Alivaltiosihteerin radiohupailu.

Umpitollo

• Jäsen
  • *
  • Liked: 14
    • Profiili
Sen verran täytyy sanoa, että mielestäni "Satumaa -tango" oli hyvä biisi, pidän siitä edelleen. Eli siinä on joku koukku mikä toimii, pakko myöntää. Muu materiaali on pääsääntöisesti täyttä paskaa, kuten koko tiedostava sukupuolioletettu. Sinänsä hupaisaa, että musaporukka on pääsääntöisesti melko suvakkia suomessa, mutta Vilkkumaata ymmärtääkseni inhotaan, siis todella inhotaan, niin soittaja-, kuin teknikkaporukoissa. Esimerkkinä arvostettu tuttu miksaaja ketä diiva&bändi menivät hyvistä äänistä keikan jälkeen kiittämään. Hämmentynyt miksaaja ei kehdannut kertoa ettei korvat mokomaa paskaa kestäneet ja oli englannin liigamatsia telkusta seurannut.

paukuttaja

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 632
    • Profiili
Kattokaapas Alman kaulakorua:

https://www.metropoli.net/viihdeuutiset/poptahti-alma-erottui-linnan-juhlissa-persoonallisella-tyylillaan/

Lainaus
– Suomi on minulle maailman tärkein asia, ja olen onnellinen, että olen suomalainen, Alma tiivisti tuntemuksensa kotimaastaan.

Eli toisenlaisiakin poppareita on.

Laittaisin kuvan mutta kun en osaa
F.U.B.A.R

Pkymppi

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 465
    • Profiili

https://www.metropoli.net/viihdeuutiset/poptahti-alma-erottui-linnan-juhlissa-persoonallisella-tyylillaan/

Lainaus
– Suomi on minulle maailman tärkein asia, ja olen onnellinen, että olen suomalainen, Alma tiivisti tuntemuksensa kotimaastaan.

Alman bisnes on ulkomailla. Hänen ei tarvitse nuolla Ylen onanistien persettä jotta saisi levyjään soittoon.

(onanisti=itseriittoinen)

Blanc73

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 13903
  • Geenivirhe paholainen, Oulun osasto
    • Profiili

Lainaus

Facebookissa eilen eräs suvakki vaahtosi Alman kaapanneen Leijona-korun takaisin ”oikeiden ihmisten” käyttöön. Että näin. Jos et ole suvakkien puolella, olet epäihminen. Kuulostaa 30-lukulaiselta.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

multa tulille

• Jäsen^^^
  • Liked: 811
    • Profiili

Mutta se ei silti poista sitä historiallista tosiasiaa että jos sotia ei olisi jouduttu käymään Suomea ei olisi olemassa. Ainakaan tällaisena mikä se nyt on. Vilkkumaakaan tuskin istuisi Töölön kodissaan kitisemässä natsimarsseista jotka häiritsevät hänen Suomen lipulla perseenpyyhintäfantsioitaan näin Itsenäisyyspäivänä. Mikäli sotia ei olisi jouduttu käymään Maijakin istuisi jossain venäläisessä vankilassa jonkun Pussy Riotin kanssa marisemassa vähän toisenlaisista asioista.

Hyvä huomio tuossa jäsen Bordercollideriltä lainatun alussa.

Ottaen huomioon, että kun Vuoden 1918 punakapinan kukistamisessa/vapaussodassa, talvisodassa ja jatkosodassa vastaouolena ja suurimmalta osalta Suomenitsenäisyyden kannalta tuhoisana vaihtoehtona oli yhden ja saman saman sosialistisen maailmankuvan vähän eri versiot, niin en ihmettele yhtään, että näiden taistelujen pitäminen esillä aiheuttaa vastenmielisiä tunteita ja harteiltaan ravistelua sinne päin slaagsiidassa olleiden mielissä. Ja kaiken maailman karnevaalien ja muiden hihhiulointien esittämistä tilalle itsenäisyyden juhlinnassa.

Ja, ihan vain näin vuosilukujen, YLEradio Suomen Pyöreän pöydän ja tämän taiteilijamaailmassa elämisen  perusteella Vilkkumaijalla on ollut kaikki mahdolliuudet hypätä sen saman aatesuunnan juoksuhautaan. Ja se on vähän semmoinen paikka että joka sinne kerran joutuu siellä kanssa pysyy. Jos koittaa pois kiivetä, niin jos ei oikealta satu, niin sitten omat vasemmalta tekee karkurista selvää. Lisäksi kun Suomen kielen opiskelukin on ilmeisesti jäänyt ehkä puutteelliseksi jolloin ei paljoa äidnkielen opettajan vakanssjeakaan oikein saa, niin eipä ole paljoa muuta kuin koittaa vaan soittaa sieltä kuoksuhaudasta mihin aikanaaan hyppäsi. Ja vaikkei päätä oikein voi (ainakaan pitkäksi aikaa) nosta,a niin ainahan sieltä voi koittaa huudella että täällä ollaan.

Luulen, että nämä Helsingin Uutisissa olleet kannanotot ovat tätä huutelua omille. Ajoitus on juuri ennen Neuvostoliiton talvisodan hyökkäyksen vuosipäivää 30.11.1939, niin että siitä sai helposti räväkän aiheen, jolla varmasti saisi julkisuutta. Ja niin saikin.

.

Kivikova

• Jäsen^^^
  • Liked: 514
  • Nuiva Taiteen Maisteri
    • Profiili
Lainaus
Ymmärrän nostalgian tarpeen, sillä onhan se sellainen peitto, joka lämmittää, mutta samalla se tukehduttaa, muusikko sanailee.

Luulisi "taiteilijan" tietävän, että musiikissa(kin) otetaan vaikutteita menneiltä ajoilta ja se kuuluu juuri nykyisyyteen. Itse luovan alan suunnittelijana olen koko ajan tämän asian äärellä, kun luodaan uutta. Lisäksi sodan muistelussa ei ole kyse nostalgiasta vaan Suomen historian ja itsenäisyyden merkittävimmästä asiasta.
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Vaalilakurasisti.

Punaniska

• Jäsen^^^
  • Liked: 5136
  • patataantumuksellinen arkkikonservatiivi pimeästä
    • Profiili
Muuan tuttavani sanoi Maijan isoisän olevan suomalainen SS-mies. Jos pitää paikkansa, niin selittäisi Vilkkumaan irtiotot isänmaallisuudesta.

Tuttuni ei ollut satavarma oliko SS-laulaja juuri Maija Vilkkumaa.

Saattoipa olla. Ainakin asiaan sopiva Osmo Vilkkumaa löytyy tiedoistani.  (Huom., Jukka, ei ole laiton rekisteri.)

3. komppania, no 207

https://www.genealogia.fi/hakem/luettelo065s.htm

En osaa sanoa, oliko Maijan isoisä, mutta jos oli, niin kehityskaari näkyy olleen samankaltainen kuin Sinnemäellä, jonka isä oli kommari ja isoisä rovasti ja Lapuan Liikkeen aktiivi. Muistaakseni Maijankin faija oli vasuri.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Tuulenhenki

• Jäsen^^^
  • Liked: 3075
  • Saatanantaja, enkelintäjä
    • Profiili
Kyllä jotensakin ärsyttää ja herättää myötähäpeää, kun muusikot ottavat poliittisesti kantaa näinkin raivokkaasti. Mielestäni taiteen - johon myös musiikki laskettaneen - pitäisi pysyä taiteena ja erossa politiikasta. Vilkkumaakin kitisee ja valittaa ja kiroilee veetä Twitterissä kuin joku viisitoistavuotias.

Itse en ainakaan halua tietää omien suosikkiartistieni poliittisia kantoja. Mutta ne, joiden aatemaailma on ehdoton, ovat kenties toista mieltä, eikä heidän maailmankuvaansa mahdu hiukkaakaan toisin ajattelevia ihmisiä.
Don't despair
Show no fear
Life your life without regrets

Pölhökustaa

• Jäsen^^^
  • Liked: 3508
    • Profiili
Mielestäni taiteen - johon myös musiikki laskettaneen - pitäisi pysyä taiteena ja erossa politiikasta. Vilkkumaakin kitisee ja valittaa ja kiroilee veetä Twitterissä kuin joku viisitoistavuotias.

Kuten toisessa ketjussa jo todettu, Vilkkumaan maalitus onnistui ja anarkistit repivät alas ja polttivat 30 Suomen lippua itsenäisyyspäivänä. Ei ollut lipun ihannointia tuolla porukalla.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005482462.html

Monet taitelijat ottavat poliittisesti kantaa, ja tekevät sen aiheuttamatta myötähäpeää. Rock- ja Pop-historia tuntee vaikka kuinka paljon esimerkkejä siitä miten artistit politikoivat, ja jotka käyttävät taidettaan saadakseen mielestään epäkohtia tietoisuuteen. Totta tosin, että yleensä edustavat ns. edistyksellisiä virtauksia eikä aina meikäläisten konservatiivien makuun. Mielestäni artisti saa olla poliittinen ja tuoda kantaansa esiin. Se on sitten kuulijan vastuulla loput :-)