Kirjoittaja Aihe: 2017-12-16 HS julkaisi sotilastiedustelun salaisia asiakirjoja - rikostutkinta käynnistetty  (Luettu 58567 kertaa)

Ari-Lee

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 35376
  • Sarkasmoitunut työvoimapulareservi ♂Syyllinen☦
Lainaus
Toimittajan mukaan tietokoneella ei ole kyseiseen uutisointiin liittyvää materiaalia, vaan hän tuhosi tietokonettaan turvatakseen muihin projekteihinsa liittyvän lähdesuojan.
Aika näyttää, valehteleeko toimittaja vai ei. Sanomalehdessä valehtelusta ei saa kuin moraalisen paheksunnan, mutta oikeudenkäynnissä valehtelusta seuraa väärän valan tuoma konkreettinen rangaistus.

Nooh, syytetty ei todista itseään vastaan Suomessa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

guest8096

• Vieras
onkohan tässä vähän sama juttu kun minä kerran ajattelin syödä välipalaksi Puffet-jäätelön tiedättehän sellaiset näkkileivän näköiset levyt joiden välissä on vaikka esimerkiksi mansikkajäätelöä se oli aika kylmä kun pakastin oli tullut laitettua liian tehokkaalle mittari näytti miinus 26 astetta joten laitoin sen sulamaan tietokoneen näytön päälle kun näyttö on yleensä aika lämmin kun se on päällä mutta unohduin surffaamaan ja se jäätelö jäi sinne tuntikausiksi ja varmaan suli täysin ja valui näytön sisälle ja lopulta muistin sen kun alkoi savu nousta näytöstä ja kohta oli puolen metrin liekit ja ne levisivät paperipinoon ja ilmavirta kuljetti niitä pitkin huonetta ja verhot ja sohva syttyi myös sammutin niitä märällä pyyhkeellä sitä mukaa kun kipinöistä syttyi uusia paloja ja pudotin palohälyttimen harjanvarrella ulisemasta lopulta paloi enää vain se näyttö mutta sammutin sen vedellä ja lähdin viemään ulos kellarin käytävässä se kuitenkin leimahti uudestaan kun kannoin sitä ja se oli kuuma ja tukka vähän paloi oli pakko pudottaa se toosa betonilattialle niin että se kuvaputki särkyi ja kyllä ne naapurit vähän katsoivat pelokkaan näköisenä kun siinä takilla tukahdutin niitä liekkejä ja taskussa ollut sytkärikin räjähti mutta lopulta sain kaikki sammumaan virtsalla ja keräsin kaikki puoliksi palaneet romut ja huonekalut auton peräkonttiin ja aioin vedä ne kaatopaikalle mutta ajoin hermostuksissani ojaan kun kumikin oli puhki ja oli liukasta mutta joku auttoi minut ojasta ja ajoin uudestaan ojaan ja lyhtypylvääseen ja sama meno jatkui kunnes takakontissa joku alkoi kytemään ja auto oli kohta tulessa ja ajattelin että nyt kyllä häivyn enkä koske enää mihinkään kun tuli jo niin paljon vahinkoa

N. O. Hääppönen

• Jäsen^^^
  • Liked: 4176
Toimittelijasiskokset Laura ja Rebekka ovat käyneet varmaan saman jokanaisen tietotekniikkakurssin. Rebekalta hajosi tietokone kun tuli niin paljon vihapostia, Lauran tiedostojen deletointi aiheutti savua!

Luottakaamme lehdistöön ja varsinkin ykkösrivin naisreporttereihin!
”Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut.”

– THL 23.3.2020

Titus

• Jäsen^^^
  • Liked: 15377

hätäkeskuspuhelu, jessus mitä  näyteltyä paskaa:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802132200741457_u0.shtml

Näin hätäkeskus puhelu eteni:

Päivystäjä: Hätäkeskus.

Halminen: Laura Halminen, terve.

Halminen: Terve. (Kertoo osoitteen) Kellarikerros, saattaa olla tulipalo. Mä tein siellä, jotain johon en vastaa nyt, mut palokunta mielellään mahdollisimman pian tarkistamaan. Kyseessä on siis tek-tekniikkaräjähdys. Siel saattaa palaa.

Päivystäjä: (Sanoo kadunnimen) [Halminen: Ja tosi äkkiä. Tää on helvetin iso talo.] Helsinki? Helsinki, niinkö?

Halminen: Helsinki

Päivystäjä: Joo

Halminen: Ja toivotaan äärimmäisen nopeita toimia,

Päivystäjä: Joo, mikä siellä palaa.

Halminen: Tietokoneen akku räjähti. Mä oon lapsen kans, mä-mä en voi lähtee nyt enää kattomaan sinne mitä siellä tapahtuu. Siksi mä toivoisin et te tulisitte äkkiä. Me ollaan pihalla. Me päästetään palokunta myöskin sisään.

Päivystäjä: Odota hetki. Älä sulje puhelinta. Niin, hälyttelen sinne apua.

Halminen: Kyllä

[Ei puhetta, 00:54-01:17]

Halminen: Haloo, kuuletsä mua vielä?

Päivystäjä: Aa, joo, kyllä kuulen tässä [EPÄSELVÄÄ]

Halminen: Hyvä.

Päivystäjä: Ihan kellarissa olitte niinkö?

Halminen: Kyllä, kellarikomerotilat.

Päivystäjä: Tila. Ja tota, se räjähti se akku, tietokoneen akku?

Halminen: Joo, kyllä. Ja sit juostii.

Päivystäjä: Joo, selvä. Oliko se tämmöinen kannettava tietokone? Vai...

Halminen: Läppäri joo.

Päivystäjä: Okei. [TAUKO] Näitkö sinä, että oisko se tarttunut mihinkään tää kyseinen tulipalo?

Halminen: Siin o, siis siin on kato siin on kellari-kellarikomeroita vieressä jossa on tavaraa. Juoksin nopeesti perään, mä lähetin lapsen ulos ja äkkiä tarkistamaan. Ja tota ainakin siellä savus ja haisee. Jollon mä en nyt pysty takaamaan mitä siel tapahtuu. Mä oon ulkona, ja mä en. [Päivystäjä: mmm] Mä mä en halua mennä katsomaan mitä siel tapahtuu.

Päivystäjä: Joo, älkää menkökään, ei ei.

Halminen: Onks auto jo tulossa?

Päivystäjä: Joo, se hälytettiin, mutta heillä hetken aikaa kestää sinne keretä. [EPÄSELVÄÄ]

Halminen: Tuleeks se, tuleekse se kal-, tuleeks se Kalliosta? Vai mistä päin?

Päivystäjä: Joo, tulee kyllä joo, kyllä tulee.

Halminen: No, ei siinä hirveen kauaa sit varmaan kyl. Varmaan kyl mee, mut et mul on kato...Se on kellarikomero ja sinne tarvitaan emännänavain, et mul on tää emännänavain täs kaulas, et ei tarvi lähtee ovia rikkomaan.

Päivystäjä: Joo mut. Ja tota, ei mitään, sinne tulee apu paikan päälle. Nyt [EPÄSELVÄÄ]. Mikäli [EPÄSELVÄÄ] palo siellä leviää johonkin, niin tota sitten välittömästi uutta soittoa. Tällä hetkellä niin sinne tulee yks yksikkö tarkistaa että onko se läppärin akku siellä mihinkään levinnyt, vai ei.[EPÄSELVÄÄ]

Halminen: Joo, no siis se, alko sihisee ja sit se poksahti.

Päivystäjä: Okei, tulik...

Halminen: ...otti vähän liekkiä ja savua tuli niin kunnolla, et mä katsoin, et nyt on paras poistua.

Päivystäjä: Kyl, onk se jossain verkkovirrassa kiinni vai mitä siin on tapahtunu...

Halminen: Ei oo, ei oo, ei oo kiinni mis.

Päivystäjä: Öö, mistä se on oikosulkuun mennyt? Onk se, onk se, ook sä ladannut sitä samaan aikaa, vai mitä sille tapahtu?

Halminen: Se meni kuule vasarasta oikosulkuun.

Päivystäjä: Vasarasta?

Halminen: Jep.

Päivystäjä: Eli sä löit sitä jollakin?

Halminen: Pitää paikkasa.

Päivystäjä: Voi sinun kanssasi. Sä oot löytänyt sieltä jotain mitä ei olisi pitänyt löytää. Tota...

Halminen: Mäpä taustotan sen verran, että jos oot lukenu tässä viikonlopun uutisia tollasesta, tollasesta tietovuodosta. Kuulostaako tutulta?

Päivystäjä: Joo, kyllä.

Halminen: Mä oon toinen, niistä kirjottajista.

Päivystäjä: Aa, okei.

Halminen: Et, täs on nyt niinku täntyyp, täs on lähdesuojatapaus nyt kysymyksessä.

Päivystäjä: Ookei, joo selvä.

Halminen: Joo, akun kanssa vaan kävi onneton pieni vahinko.

Päivystäjä: Ääh, niin niin, no en neuvomaan lähe, mutta tota, mutta mutta. Totaa...

Halminen: Mut, tilanne on nyt tämänkaltainen ja apua toivotaan. Kipeästi.

Päivystäjä: Sinne, tulee, sinne tulee, toi toi, palokunta tarkistaa tilannetta ja sitten sinne tulee poliisi paikalle tarki-tarkistaa sitä tilannetta.

Halminen: No voi helvetin kuustoista, että poliisi piti.

Päivystäjä: No ei, siis rouva, jos te olette aiheuttaneet teiän varomattomalla käytöksellä sille kiinteistölle vahinkoa, niin te ootte siitä korvausvelvollinen.

Halminen: Ooko, no tota, nääksä hei, kun sä reitität kuitenkin sitä autoa, niin nääsä miten kaukana se...

Päivystäjä: Juu, kyllä mä näen, et se on tota matkalla sinne. Se on puoltoista kilometriä vielä matkaa.

Halminen: Anteeks...

Päivystäjä: Puoltoist...

Halminen: Matkalla jo?

Päivystäjä: Joo, puoltoista kilometriä vielä matkaa, että siltä [Halminen: Okei] osin, mitä sä tossa äskön vihjasit siihen, niin sitä mä en nyt sen kummemmin lähde eteenpäin kertoon. Saat itte kertoo mitä haluut sitten ku poliisipartio sinne paikalle [Halminen: Mmm] tulee. Mä kerron vaan sen, että miten se on tapahtunut ja tulee [EPÄSELVÄÄ]

Halminen: Joo, kyllä kiitos. Ja tehään tota... Mä tie-tiedän, että kaikki puhelut menevät nauhalle. Että...

Päivystäjä: Mmm mmm, juurikin näin.

Halminen: Että mikäli, mikäli asia sitten kiinnostaa. Mut keskeisintä olisi kuitenkin nyt niin kuin turvata tää kiinteistö ja turvata muut ihmiset.

Päivystäjä: Juu, sinne on apu tulossa paikan päälle. Hetken aikaa kestää.

Halminen: Ookoo, ollaanks me valmiit niinku lopettaa puhelua.

Päivystäjä: Me voidaan lopettaa puhelu, seuraa sitä tilannetta, jos siel rupee liekkejä tulee tai enmmän savua...

Halminen: Ei, ei näy mitään.

Päivystäjä: ...niin,

Halminen: Ei näy toistaiseks mitää [EPÄSELVÄÄ]

Päivystäjä: ...ni sit uus soitto tähän hätäkeskukseen.

Halminen: Onks, täs muuten mitään sellaista, et jos tulee aiheeton hälytys, niin oonks mä siitä korvausvelvollinen? [EPÄSELVÄÄ]

Päivystäjä: Ei oo, eieieiei. Ei siis, tässä tapauksessa niinku nyt te ootte itte sanonu, niin ei missään tapauksessa ole aiheeton hälytys.

Halminen: Loistavaa. [Päivystäjä: Ei...] [EPÄSELVÄÄ] helpottaa

Päivystäjä: Eih, älä semmoista. Enemmän mä olisin huolissani siitä, et jos sielt aiheutuu jotakin, niin sitte sä saatat olla korvausvelvollinen.

Halminen: Joo, no toivo-toivotaan nyt parasta. [Päivystäjä: EPÄSELVÄÄ] No joo, onhan se ollut, mutta toivotaan nyt parasta.

Päivystäjä: Elektroniikkaromua pystyy hävittään miljoonilla eri tavoilla, mut sitä ei kannata hävittää vasaralla lyömällä kellarissa.

Halminen: No ei nyt ollut, tota, kyllä mahdollista lähteä kierrätyskeskukseenkaan, ikävä kyllä. [Päivystäjä: EPÄSELVÄÄ ei muuta kun] Parhaassa tarkoituksessa on toimitettu.

Päivystäjä: Sinne tulee apu paikanpäälle.

Halminen: Kiitoksia, me odotetaan.

Päivystäjä: Hyvä. Moi moi.

Halminen: Noniin, moi, moi.
googleta ja pissaa pisimmälle !

Dick Ursby

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1526
  • Etnonationalisti
Siinä on ihan valmista matskua Putouksen uudelle sketsihahmolle. Toimittaja soittaa hätäkeskukseen ja kysyy neuvoa kaikissa aiheuttamissaan katastrofeissa.
Olisit profiloinut etnisesti!

Pullervo

• Nuivaniemi
  • Jäsen^^^
  • *
  • Liked: 23913
  • antikomintern
Jos joku oikeusaste toteaa kotietsinnän lainvastaiseksi, on sillä saatu näyttö todisteeksi kelpaamatonta, vaikka tulevassa rikosoikeudenkäynnissä oikeudella onkin vapaa harkinta, mitä hyväksyy esitettävän todisteena. Sikäli merkityksellistä. Seuraavaksi hovioikeus ja sitten poliisi pääsee avaamaan sinetöidyt todistepussit ja aloittamaan tutkinnan niiden osalta, jos HO linjaa samoin kuin KäO.

Lainaus käyttäjältä: Yle
Käräjäoikeus antoi ratkaisunsa: Hesarin toimittajan asuntoon tehty kotietsintä oli laillinen (27.2.2018)

Tapausta tullaan todennäköisesti käsittelemään vielä hovioikeudessa.

Helsingin Sanomien toimittajan kotiin joulukuussa tehty kotietsintä on todettu lailliseksi. Helsingin käräjäoikeus antoi tapauksesta ratkaisunsa tänään tiistaina.

Käräjäoikeus hylkäsi toimittajan hakemuksen ja totesi, että kotietsintä on täyttänyt pakkokeinolain edellytykset.

Toimittajan asianajaja totesi jo oikeuskäsittelyssä, että kotietsinnän ja takavarikkojen laillisuutta tullaan käsittelemään vielä hovioikeudessa.

(...)

Helsingin Sanomien toimittaja vaati käräjäoikeutta tutkimaan, oliko kotietsinnälle ja takavarikoille lainmukaiset edellytykset. Toimittajan mukaan edellytyksiä ei ollut. Poliisin mukaan se toimi lakikirjan mukaan.

Poliisi: Kotietsinnän riitauttaminen hidastaa esitutkintaa

Poliisi teki kotietsinnän toimittajan asuntoon pian sen jälkeen, kun Helsingin Sanomat oli julkaissut Puolustusvoimien Viestikoekeskusta käsittelevän artikkelin. Jutussa oli käytetty salaisiksi leimattuja asiakirjoja.

Kotietsinnän kohteeksi joutunut toimittaja oli toinen jutun kirjoittajista.

Puolustusvoimat teki HS:n artikkelista tutkintapyynnön keskusrikospoliisille. Helsingin Sanomien osalta rikosnimike on turvallisuussalaisuuden paljastaminen. Epäiltyä tietovuotoa tutkitaan virkasalaisuuden rikkomisena.

Toinen tutkinnanjohtaja, rikostarkastaja Markku Ranta-aho kertoo, että esitutkinta ei ehkä valmistu suunnitellusti huhti-toukokuun taitteessa. Hänen mukaansa kotietsinnän riitauttaminen on hidastanut poliisin työtä.

Keskusrikospoliisi on kertonut tehneensä kotietsinnän, sillä oli syytä epäillä toimittajan tuhoavan esitutkintaan liittyvää aineistoa. Toimittaja oli soittanut hätäkeskukseen sen jälkeen, kun hänen vasaroimansa tietokone oli alkanut kärytä. Palosyyntutkintaa paikalle saapunut poliisipartio ilmoitti asiasta keskusrikospoliisille.

koko juttu: https://yle.fi/uutiset/3-10093602

Fiftari

• Asiantuntija
  • Jäsen^^^
  • Liked: 9680
  • "Hallitus koostuu ihmisistä joita ei hallita"
Lainaus
Käräjäoikeus antoi luvan – HS: poliisi pääsee tutkimaan toimittajan laitteet

Helsingin Sanomien joulukuinen artikkeli johti Suomen oloissa erittäin harvinaisiin toimiin toista sen kirjoittanutta toimittajaa kohtaan. Oikeuden mielestä poliisi on toiminut oikein.

Kerrataanpa: HS julkaisi Puolustusvoimien viestikoekeskuksesta artikkelin, jonka kuvituksena ja lähteinä oli käytetty salaiseksi leimattuja asiakirjoja. Asiasta nousi saman tien äläkkä. Seuraavana päivänä toinen jutun kirjoittaneista toimittajista vasaroi tietokonettaan asuintalonsa kellarissa: tuli savua, palokunta ja poliisi, joka takavarikoi koneen, kännyköitä ja muistitikkuja.

Toimittaja vei kotietsinnän laillisuuden käräjäoikeuden pohdittavaksi. Se todettiin lailliseksi. Helsingin Sanomat kirjoittaa, että nyt oikeus on käsitellyt myös kotietsinnän yhteydessä tehtyjä takavarikkoja.

Kotietsinnästä lähtien laitteet ovat olleet koskemattomina. Käräjäoikeus pitää mahdollisena, että niiltä voi löytyä laittomasti luovutettuja salaisia asiakirjoja, ja niiden etsimiseksi tutkiminen on tarpeen.

Tässä on kuitenkin otettava huomioon lähdesuoja, jonka alaista tietoa poliisi ei esitutkinnan aikana saa tarkastella. Siksi mukaan tulee erityinen etsintävaltuutettu, joka arvioi, onko mukana lähdesuojan alaista aineistoa.
TiVi
Mitä eroa on mielisairaalalla ja Suomen valtiolla? Mielisairaalassa johtoporras on yleensä ihan terve

repo

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5718
  • Sus siunatkoon
Pientä päivitystä tähän aiheeseen. Viime heinäkuussa STT/YLE uutisoi.

Lainaus
Korkeaa ex-tiedustelupomoa epäillään tietovuototutkinnassa

Epäily liittyy esitutkintaan, jossa on selvitetty sotilastiedustelun aineistojen päätymistä Helsingin Sanomille.
[...]

Kontra-amiraali evp. Georgij Alafuzoff on epäiltynä tietovuototutkinnassa, kertoo Suomen tietotoimisto STT. Tiedossa ei ole, epäilläänkö tietovuodon olleen tahaton vai onko kyse tahallisen teon tutkinnasta, sillä poliisi vaikenee asiasta täysin.
[...]

Nykyinen tiedustelupäällikkö Pekka Toveri Puolustusvoimista [...]

[...] ei ota kantaa epäillyn asemaan tai henkilöllisyyteen, koska asia on KRP:n tutkittavana.

[...]
– Emme tiedä vielä miten vuoto tapahtui. Näissä asioissa käy välillä ihan vahinkojakin. Siksi pitää katsoa se tapahtumaketju. Vahinkoja on tapahtunut ulkomaiden organisaatioissa kautta aikojen niin, että tietoja on joutunut vahingossa vääriin käsiin erinäisistä syistä. Kyllä maailmalla ymmärretään se. Se on ihan eri asia kuin jos on tahallisesti luovutettu tietoa.
[...]

Jo tutkintapyynnössä esitettiin epäily tietovuodosta

Helsingin Sanomien toimittajan kotietsintää koskevassa oikeuskäsittelyssä julkiseksi tulleen asiakirja-aineiston perusteella poliisi epäilee, että materiaalia olisi viety Puolustusvoimista rikollisesti.
YLE, 12.7.2019

Viikonloppuna ainakin YLE julkaisi jutun, että tietovuotoepäilty ex-tiedustelupäällikkö on nyt mukana 150 000 euron hankkeessa, missä selvitellään Venäjän informaatiostrategiaa ja -vaikuttamista.

Lainaus
Tietovuotoepäilty ex-tiedustelupäällikkö mukana valtioneuvoston kanslian tilaamassa Venäjä-tutkimuksessa

Yhteistyöhankkeen osapuolina konsultteja, Hybridiosaamiskeskus ja Jyväskylän yliopisto.

YLE, 26.1.2020

150 000 euron hankkeella "kehittämissuosituksia" Venäjän informaatiostrategiasta ja -vaikuttamisesta sekä vuoropuhelun kehittämisestä. Ja hankkeessa on näin monta osapuolta, joista ainakin kaksi toimii osakeyhtiömuotoisena. Ei oikein vaikuta uskottavalta, kun jo Pekka Himasen tulevaisuusvisiointiin saatiin upotettua paljon enemmän. Ehkä tämä on osa jotain vakoilija- ja vastavakoilijapeliä. Ei voi tietää, mutta merkitään tiedoksi tännekin, tietovuotohomma etenee vaikkei ole yksi kiihkeimmin uutisoitavia ja seurattavia tapahtumia.
"Jossain vaaleissa sain vaalikoneesta parhaaksi puolueekseni Kepun yli 80%:n osuvuudella, kun vastasin kaikkiin kysymyksiin "en tiedä"." jäsen JoKaGo
"Ai v...u sitä onnen autuutta, jos näin oikeasti tapahtuisi." -- jäsen zupi

Huppupelikaani

• Jäsen^^^
  • Liked: 6860
  • Dirty white boy
Hesarin kolme toimittajaa saa syytteen puolustusvoimien salaisten asiakirjojen julkaisusta, eli käytännössä maanpetoksesta. Päätoimittaja ja toimituspäällikkö pääsivät kuin koira veräjästä.

Lainaus
Apulaisvaltakunnansyyttäjä on nostanut syytteen turvallisuussalaisuuden paljastamisesta kolmea Helsingin Sanomien toimittajaa vastaan.

Vähimmäisrangaistus turvallisuussalaisuuden paljastamisesta on neljä kuukautta ja enimmäisrangaistus neljä vuotta vankeutta. On kuitenkin epätodennäköistä, että tämän kaltaisesta teosta tuomittaisiin ehdoton vankeusrangaistus.

———

Tutkinta alkoi joulukuussa 2017, kun Helsingin Sanomat julkaisi jutun Puolustusvoimien Tikkakoskella sijaitsevasta Viestikoekeskuksesta. Pääesikunta teki jutusta tutkintapyynnön. Esitutkinnassa poliisi selvitti, julkaisiko lehti oikeudettomasti tietoa, joka on määrätty salaiseksi Suomen ulkoisen turvallisuuden vuoksi.

Syytteen saavat Helsingin Sanomien politiikan toimituksen tuolloinen esimies Kalle Silfverberg sekä jutun kirjoittajiksi merkityt Laura Halminen ja Tuomo Pietiläinen.

———

Esitutkinnassa rikoksesta epäiltynä olivat myös Helsingin Sanomien vastaavaa päätoimittaja Kaius Niemi ja toimituspäällikkö Esa Mäkinen. Heistä syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen.

Esitutkinnassa selvisi, että Helsingin Sanomat ei ollut hankkinut tietoja lainvastaisilla keinoilla. Syytteet liittyvät siis pelkästään salaiseksi merkityn tiedon julkaisuun.

Kaius Niemi ei ole vastannut Ylen haastattelypyyntöihin. Sanoma kuitenkin julkaisi aiheesta tiedotteen (siirryt toiseen palveluun), jossa Niemi kertoo olevansa hyvin huolissaan sananvapaudesta.

———

Yle.fi 29.10.2021
Poikaseni, kunpa tietäisit, miten häikäilemättömästi tätä maata hallitaan.

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 10385
  • Oulu- Uleåborg
    • Esa Paloniemi- nude but not naked
Ylen teksti-tv:n mukaan tiedot oli määrätty julkaistavaksi myöhemmin. Tiedä häntä.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Köhösen Keijo

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 1037
Kaius Niemi näyttää olevan IS:ssa kovin huolissaan vapaasta tiedonvälityksestä. Jokainen tietää, että Kaius olisi heti valmis kieltämään kaikki vähääkään oikealle nojaavat mediat. Juuri sellaista vasemmistolaista kieroilua mitä osaakin odottaa. Ei näillä ole yhtään moraalia.

Roope

• Jäsen^^^
  • Liked: 103537
Hesarin kolme toimittajaa saa syytteen puolustusvoimien salaisten asiakirjojen julkaisusta, eli käytännössä maanpetoksesta. Päätoimittaja ja toimituspäällikkö pääsivät kuin koira veräjästä.

Kaius Niemi on Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja ja siis päätoimittajavastuussa kaikesta julkaistusta, mutta ei saa syytettä sillä perusteella, ettei väitetysti tiennyt lehden jutusta etukäteen. Käsittämätöntä, etenkin kun Niemi on tehnyt jälkikäteen selväksi, että olisi julkaissut jutun joka tapauksessa.

Lainaus käyttäjältä: Yle
Kaius Niemi ei ole vastannut Ylen haastattelupyyntöihin. Sanoma kuitenkin julkaisi aiheesta tiedotteen, jossa Niemi kertoo olevansa hyvin huolissaan sananvapaudesta.

Päätoimittaja Niemi ei sentään mainitse tiedotteessa sananvapautta nimeltä, mutta Niemen ja lehden aiemmat kannanotot huomioiden tekopyhää tekstiä ilmankin.

Lainaus käyttäjältä: Kaius Niemi
”Uhka vankeudesta kolmelle Helsingin Sanomien toimittajalle vaarantaa vapaan tiedonvälityksen Suomessa”, sanoo Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi.
...
”Länsimaisessa avoimessa demokratiassa on kestämätöntä, että journalistinen työ pyritään tällä tavoin kriminalisoimaan. Seisomme täysimittaisesti toimittajiemme takana”, Niemi sanoo.
...
”Syyttäjän tiedotteen mukaan syyte liittyisi myös julkaisemattomien artikkeleiden valmisteluun. Tämä on täysin poikkeuksellista ja merkitsee käytännössä ennakkosensuuria”, Niemi sanoo.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Titus

• Jäsen^^^
  • Liked: 15377
saman lehden sananvapausulinaa joka on ollut ensimmäisenä teilaamassa Päivi Räsästä ? Jussi Halla-ahoa ? sensuroimassa Trump-uutisia ?

ok...  :silakka:

googleta ja pissaa pisimmälle !

Eisernes Kreuz

• Jäsen^^^
  • Liked: 28900
  • Polonia restituta
Huvittavaa. HS puolustaa sananvapautta vain silloin, kun omat toimittelijatyttöset ovat vaarassa joutua tiilenpäitä lukemaan. Salassa pidettävien tietojen julkaisu on kuitenkin laitonta, ja sillä selvä.

Vielä mielenkiintoisempaa on tosin minusta seurata, kuinka PV:n entiselle tiedustelupomolle, Georgij Alafuzoffille, tässä vielä käy. En oikein ole ko. kaveriin ikinä luottanut, juurikin hänen vahvojen Venäjä-yhteyksiensä vuoksi. Väkisin tulee mieleen, että onko vuotanut jotain muutakin salaista tietoa, ja muillekin kuin HS:lle.

No, toki syytön ennen kuin toisin todistetaan.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 18033
  • tökerö, tyhmä ja köyhä
Kaius Niemi näyttää olevan IS:ssa kovin huolissaan vapaasta tiedonvälityksestä. Jokainen tietää, että Kaius olisi heti valmis kieltämään kaikki vähääkään oikealle nojaavat mediat. Juuri sellaista vasemmistolaista kieroilua mitä osaakin odottaa. Ei näillä ole yhtään moraalia.

Vasemmistolainen kieroilu oli Kaiuksella joskus 1993 tienoilla sitä että teki Ylelle TV-jutun, missä lyötiin armotta ja naureskellen taistolaisia. Silloin oli hyötyä olla sitä mieltä. Kaius on kunakin aikakautena ajan hermolla. Niin myös 2021; nyt Caius tukee nykystalinismia hulluimmillaan. Elokapinaa, transagendaa, BLM:ää, Euvostoliittoa, Brysseliä jne

JT

• Jäsen^^^
  • Liked: 9904
  • Sameiden vesien sukeltaja
Jos eläisimme jo sellaisessa yhteiskunnassa, jollaiseksi Hesari yrittää Suomea muuttaa, olisi nuo syytteessä olevat toimittajat jo talutettu saunan taakse - ilman oikeudenkäyntiä.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Jorma M.

• Jäsen^^^
  • Liked: 18033
  • tökerö, tyhmä ja köyhä
Huvittavaa. HS puolustaa sananvapautta vain silloin, kun omat toimittelijatyttöset ovat vaarassa joutua tiilenpäitä lukemaan. Salassa pidettävien tietojen julkaisu on kuitenkin laitonta, ja sillä selvä.

Vielä mielenkiintoisempaa on tosin minusta seurata, kuinka PV:n entiselle tiedustelupomolle, Georgij Alafuzoffille, tässä vielä käy. En oikein ole ko. kaveriin ikinä luottanut, juurikin hänen vahvojen Venäjä-yhteyksiensä vuoksi. Väkisin tulee mieleen, että onko vuotanut jotain muutakin salaista tietoa, ja muillekin kuin HS:lle.

No, toki syytön ennen kuin toisin todistetaan.

Sananvapauden puolustaminen loppuikin aika nopeasti.

Nyt uusi pääkirjoitus keskittyy yksittäisen kansanedustajan suun tukkimiseen

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000008379912.html

Lainaus
Mikko Kärnä sai syytteen, mutta Ano Turtiaiselle eduskunta ei näköjään voi mitään
Kansanedustajien puheissa on helpompi puuttua pienempiin ylilyönteihin kuin vakavasti vastuuttomiin puheisiin.

...

Ylilyönneistä voi joutua vastuuseen, mutta pahemmasta selvitä kuin koira veräjästä. Eduskunnan istuntosalista 26.10. lähettämässään twiitissä kansanedustaja Ano Turtiainen kehotti varustautumaan kolmanteen maailmansotaan: ”Ja pahimman varalle, on hyvä huoltaa aseet ja täyttää ammusvarastot.”

Turtiaista on jo aiemmin jouduttu eduskunnassa ojentamaan uhkaavan ja loukkaavan käytöksensä vuoksi, mutta kovaan päähän oppi ei uppoa.

Melbac

• Jäsen^^^
  • Liked: 2109
Hesari on ihan varmasti tiennyt ettei noita tietoja olisi saanut julkaista mutta julkaisi kuitenkin ja nyt sitten itkee jostain v*tun sananvapaudesta kun p*ska iskee tuulettimeen.Se mitä tuolla tehdään ei taida olla minkäänlainen salaisuus kellekkään armeijan käynnelle eikä ulkovalloille eli periaattessa mitään vahinkoa ei ole tainnut olla tapahtunut,kysehän on siitä että hs on tiennyt ettei noita olisi saanut julkaista mutta teki niin kuitenkin ja nyt yrittää vetkuilla ettei joutuisi asiasta oikeuteen ja saisi tuomiota.Aika kädetöntä toimintaa toi että joudutaan menemään johonkin oikeuteen jossa puidaan onko joku kotietsintä laillinen yms.Vähän liian pitkälle mennyt noi jutut nykyään kun tollainen onnistuu.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2021, 05:08:51 kirjoittanut Melbac »

foobar

• Jäsen^^^
  • Liked: 38004

Kaius Niemi on Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja ja siis päätoimittajavastuussa kaikesta julkaistusta, mutta ei saa syytettä sillä perusteella, ettei väitetysti tiennyt lehden jutusta etukäteen. Käsittämätöntä, etenkin kun Niemi on tehnyt jälkikäteen selväksi, että olisi julkaissut jutun joka tapauksessa.

Niemi kuuluu ilmeisesti kerhoon jota lait eivät koske. Hän syyllistyi mitä todennäköisimmin vastaavan päätoimittajan roolissa myös laajamittaisen rahankeräysrikoksen yritykseen kun toimittajien oikeudenkäyntejä varten puuhailtiin omaa suojarahastoa. Hesari julkaisi jutun jossa Niemi tuki ideaa, ja jutussa julkaistiin jopa tilinumero lahjoituksia varten. Käsittääkseni tämä juttu, tilinumeroineen päivineen, on edelleenkin Hesarin juttuarkistossa nähtävissä. Niemi oli luonnollisestikin tuotakin julkaistaessa lehden vastaava päätoimittaja.

Toistuvista pyynnöistä huolimatta lehti tai Niemi ei suostunut julkaisemaan tämän sadoille tuhansille lukijoille lähetetyn "mainoksen" suhteen mitään sellaista lisätietoa keräyksestä joka normaalisti kuuluisi julkaista, esim. rahankeräyksen lupanumeroa tai sen kestoaikaa. Mitä ilmeisimmin juttu oli luonteeltaan suoraan rahankeräyslain vastainen, mutta koska kyseessä on Kaius Niemi ja Hesari, ei juttua alettu edes ilmeisesti tutkia. Normaalille kuolevaiselle moisesta tempauksesta Hesarin sivuilla olisi varmasti tullut konkreettisia oikeudellisia seuraamuksia.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2021, 06:23:53 kirjoittanut foobar »
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 45344
  • Kekkosen re-inkarnaatio
Kun Päivi Räsänen sanoo, että homo on syntinen ja että hän itsekin on syntinen, niin tämän tekstin julkaisseen alustan oikeudellista vastuutakin penätään.

Kun Hesari julkaisee maanpetoksen,  niin päätoimittajalla saati omistajalla ole mitään vastuuta.

Maailma on symmetrinen. Toinen puoli vaan on symmetrisempi kuin toinen.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Roope

• Jäsen^^^

Niemi kuuluu ilmeisesti kerhoon jota lait eivät koske.

Joku päivystävä oikeusoppinut puolusti televisiossa Niemen syyttämättäjättämistä takavuosien lakimuutoksella, joka olisi lieventänyt päätoimittajavastuuta niin, että pitää olla näyttöä, että päätoimittaja tiesi julkaisusta tjms. Mahdollisesti näin, mutta perustelu on outo siihen nähden, että netin puolella laintulkintoja päätoimittajavastuusta on päinvastoin tiukennettu tai oikeastaan luotu tyhjästä tuota kovemmiksi jopa Facebook-ryhmien ylläpitäjiin asti ilman lakimuutoksia, vaikka he eivat edes tee varsinaisia julkaisupäätöksiä.

Toinen juttu sitten se, että päätoimittaja Niemi on haastatteluissa kieltäytynyt vastaamasta kysymykseen, mitä tiesi jutusta etukäteen. Ilmeisesti juuri siksi, että vastaus tekisi hänestä vastuullisen.

Mielestäni Niemen väistely lyö korville hänen ja edustamansa yhtiön syytöstä, että tapauksessa on kyse länsimaisen sananvapauden ja lehdistönvapauden loukkaamisesta. Jos tosiaan on, niin hänen jos jonkun pitäisi olla sitä Helsingin Sanomien ja vapaan lehdistön edustajana oikeudessa puolustamassa. Vaan ei, heitti rivitoimittajat bussin alle ja kirjoittaa nyt julkilausumia takarivistä käsin. Lehtensä, yhtiönsä ja muunkin median täysillä tukemalla Niemellähän ei luulisi olevan oikeusjutussa henkilökohtaisesti mitään hävittävää.

ikuturso

• Jäsen^^^
  • Liked: 45344
  • Kekkosen re-inkarnaatio
Joku päivystävä oikeusoppinut puolusti televisiossa Niemen syyttämättäjättämistä takavuosien lakimuutoksella, joka olisi lieventänyt päätoimittajavastuuta niin, että pitää olla näyttöä, että päätoimittaja tiesi julkaisusta tjms. Mahdollisesti näin, mutta perustelu on outo siihen nähden, että netin puolella laintulkintoja päätoimittajavastuusta on päinvastoin tiukennettu tai oikeastaan luotu tyhjästä tuota kovemmiksi jopa Facebook-ryhmien ylläpitäjiin asti ilman lakimuutoksia, vaikka he eivat edes tee varsinaisia julkaisupäätöksiä.

Niin.... Facebookin tapaisen "yleisönosaston" satunnaisten kirjoittelijoiden moderoinnin laiminlyönti on suurempi rikos kuin kirjoittamaan palkattujen henkilöiden työn esimiesvastuu.

Vähän niin kuin vertaisi pyromaanien polttamia taloja niihin, jotka palomiehet ovat polttaneet ruiskuttamalla liekkeihin veden sijasta bensaa. Normaaliälyllä varustettu henkilö ajattelisi että palolaitoksen esimies, joka on sallinut työntekijöidensä - tai edes mahdollistanut sen fasiliteeteilla tai kalustolla - polttaa taloja, olisi aika suuressa vastuussa. Suuremmassa kuin se palomestari, joka ei saa satunnaisia pyromaaneja kuriin, vaan pyrkii vain sammuttamaan näiden sytyttämiä paloja.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

duc

• Jäsen^^^
  • Liked: 12506
  • Simon Girty, called a white savage.

Lainaus käyttäjältä:  Yle 29.10.-21
Apulaisvaltakunnansyyttäjä on nostanut syytteen turvallisuussalaisuuden paljastamisesta kolmea Helsingin Sanomien toimittajaa vastaan.

Vähimmäisrangaistus turvallisuussalaisuuden paljastamisesta on neljä kuukautta ja enimmäisrangaistus neljä vuotta vankeutta. On kuitenkin epätodennäköistä, että tämän kaltaisesta teosta tuomittaisiin ehdoton vankeusrangaistus.

Ehdollista vankeutta on tulossa, jos langettava tuomio tulee, koska  "sananvapauden marttyyrit" tuomittaneen asteikon lievemmän pään mukaiseen "vankeuteen". Siitäkin toki valtamedia vetää herneen nenään, kuten Johanna Vehkoon tapauksessa. Toiset ovat mielestään etuoikeutetumpia kuin toiset sanomaan sanottavansa ja julkaisemaan laitonta tekstiä. Perustuslain mukaan niin ei tietenkään saisi olla, mutta yhdenvertaisuus toki pätee vain ilman erityistä syytä. Nyt erityinen syy oli estää tiedustelulainsäädännön muutos ja se on toki hätätilanne, joka ei ns. lue lakia. Hyvä sentään, että edes osa vastuullisista sai syytteen.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική

“The greatest thrill is not to kill but to let live.”

James Oliver Curwood, The Grizzly King, 1916.

Ajatolloh

• Vieras
Tulis ny 10 vuotta ehdotonta kaikille. Päivästä päivään istuttuva.

Olis kiva nähdä Hyysärin toimittajien pällien leviävän kun tajuavat, että "nyt otti ohraleipä eikä kestäkkään spedeillä kynän kanssa ja kirjoitella mitä sattuu".

Roope

• Jäsen^^^
Lainaus
Maria Pettersson: Journalisti, tämän takia Hesarin toimittajien vankeusuhka on uhka myös sinulle

Kolme Helsingin Sanomien journalistia asetettiin tänään syytteeseen turvallisuussalaisuuden paljastamisesta ja paljastamisen yrityksestä. Kyse on vakavista rikoksista, joista tuomio on vähintään neljä kuukautta ehdollista vankeutta. Tapaus on itsenäisen Suomen historiassa ainutlaatuinen, vaarantaa sanavapauden ja hankaloittaa journalistien työtä.

Journalistien kannattaakin seurata oikeudenkäyntiä tarkkaan, koska siinä määritellään, miten me voimme jatkossa tehdä työtämme.

1. Toimittaja voi joutua vankilaan, vaikka ei julkaisisi mitään.

Syytteessä puhutaan ”turvallisuussalaisuuden paljastamisen yrityksestä”. Jos paljastamisen yritys voi johtaa vankilatuomioon, tulee journalistien työstä hyvin vaikeaa.

Journalistien kaikki työ tähtää julkaisemiseen. Joskus jutut kaatuvat, mutta kaikkien juttujen lähtökohta on se, että ne yritetään julkaista.

Nyt toimittajaa voitaisiin siis uhata vankilalla jutuista, joita ei ole julkaistu. Periaatteessa pelkät toimittajan muistiinpanot tai julkaisemattomatkin kuvat saattaisivat johtaa tuomioon. Kuka uskaltaa jatkossa tutkia väärinkäytöksiä, jos pelkkä asioiden selvittäminen voi johtaa syytteeseen?

[...]

HS:n jutussa syytteen saivat ihan tavalliset rivitoimittajat ja keskiportaan väki, toimitusten työjuhdat. Rivitoimittajien vastuu on kohtuuton. Moni journalisti luottaa siihen, ettei vastuuta tarvitse kantaa yksin. Se voi olla virhe. Käräjille ei välttämättä päädy vastaava päätoimittaja vaan ihan tavallinen tyyppi.
Journalisti 29.10.2021

Helsingin Sanomien rivitoimittajathan joutuvat yksin oikeuteen siksi, että päätoimittaja Kaius Niemi ei suostu ottamaan vastuuta julkaisupäätöksestä, vaan vaikenee siitä, oliko etukäteen tietoinen artikkelin sisällöstä.

Lainaus
Sanoman hallitus seisoo Hesarin takana – ”Sananvapauden rajoitukset eivät ole ok”, sanoo Anna Herlin

[...]

Juuri nyt riippumattomuus voisi olla koetuksella. Joulukuussa 2017 Helsingin Sanomien päätoimittaja Kaius Niemi joutui selvittämään Sanoman hallitukselle lehden journalistisia prosesseja puolustusvoimien Viestikoekeskukseen liittyvässä jutussa. Lokakuun lopussa apulaisvaltakunnansyyttäjä nosti juttuun liittyen rikossyytteet kolmea journalistia vastaan.

Yhtiö on toimituksensa takana, Anna Herlin vakuuttaa.

”Sanoma Oyj ei ole asiassa osallinen, ja siksi hallituksen tiedot asiasta ovat varsin niukkoja. Hallitus kuitenkin seisoo Hesarin toimituksen ja sen toimituksellisten ratkaisujen takana. Sananvapauden rajoitukset eivät ole ok. Niihin myös hallitus suhtautuu kriittisesti.
Journalisti 10.11.2021

Lainaus
Pääkirjoitus: Kun toimittajia uhkaa vankeus, kansalaisilla on oikeus tietää tarkalleen miksi

[...]

Syyttäjä kuvaa STT:n jutussa rankaisemattoman valmistelun ja rangaistavan yrityksen rajaa veteen piirretyksi. Tilanne on omiaan lisäämään itsesensuuria.

Syyttäjä on jo etukäteen uumoillut oikeudenkäynnin olevan suurelta osin salainen. Kolme journalistia voidaan tuomita maanpetosrikoksesta salaisessa oikeudenkäynnissä, eivätkä tuomion syyt olisi täysin julkisia yleisölle. Se kuulostaa enemmän maalta sananvapauslistan häntäpäässä kuin Suomelta, jossa tilanne vielä viimeksi oli toiseksi paras maailmassa.

Muun muassa Julkisen sanan neuvosto, Päätoimittajien yhdistys ja Journalistiliitto ovat painottaneet syytteiden ja oikeudenkäynnin avoimuutta.

Kun journalisteja uhkaa työnsä vuoksi vankeus, on kansalaisilla oikeus tietää viimeistä pilkkua myöten, miksi.
Journalisti 11.11.2021

Journalistin artikkeleita lukiessa huomiota kiinnitti, että Helsingin Sanomien tapauksessa laajempaa sananvapautta vaativat toimittajat korostavat mahdollista vankeustuomiota, kun taas Päivi Räsäsen tapauksessa vankeuden uhkaa (kolme syytettä, joista jokaisessa maksimi kaksi vuotta vankeutta) vähäteltiin nimenomaan Helsingin Sanomissa liioitteluksi. Näköjään Räsänen oli itsekin huomannut saman.

Lainaus
Päivi Räsänen: Helsingin Sanomat valikoi huolensa sananvapaudesta

Kansanedustajan mukaan julkaisu heräsi puolustamaan vasta omia toimittajiaan.

Kristillisdemokraattien Päivi Räsäsen mukaan Helsingin Sanomat moittii artikkelissaan, että kansalaisjärjestö Citizen Go on Räsäsen oikeustapausta tukevassa adressissaan nostanut esiin vankeusrangaistuksen uhan.

– Mutta miten Helsingin Sanomat itse toimii? Apulaisvaltakunnansyyttäjä Jukka Rappe nosti syytteen turvallisuussalaisuuden paljastamisesta kolmea Helsingin Sanomien toimittajaa vastaan. Tällaisestakin rikoksesta voidaan tuomita myös vankeuteen, mutta se on samoin epätodennäköistä. Todennäköistä on sakko, Päivi Räsänen toteaa tiedotteessaan.

– Samaan aikaan, kun Helsingin Sanomat paheksuu minun kohdallani kansalaisjärjestön esiin nostamaa vankeusrangaistuksen uhkaa, se itse nostaa toimittajiensa sananvapautta puolustaessaan vankeusrangaistuksen oman lehdistötiedotteensa otsikkoon, myös englannin kielellä kansainväliseen levitykseen. Onko tämä masinointia? Ampuuko päätoimittajan tiedotteen ydinviesti tässäkin rankasti yli, kuten minun kohdallani?

Räsänen viittaa Sanoman lehdistötiedotteeseen 29.10.2021. Siinä HS:n päätoimittaja Kaius Niemi totesi otsikossa, että ”Uhka vankeudesta kolmelle Helsingin Sanomien toimittajalle vaarantaa vapaan tiedonvälityksen Suomessa”.

– Eikö Helsingin Sanomien mielestä ole yhtä lailla huolestuttavaa, mikäli lehdistönvapauden, sananvapauden tai uskonnonvapauden käyttäjää uhkaa rangaistus, joka voi periaatteessa ulottua jopa vankeudeksi?
Verkkouutiset 1.11.2021

Jorma Teräsrautela

• Jäsen^^^
  • Liked: 2914
Iltalehti 24.5.2022

Lainaus
Suomen ja EU:n entistä tiedustelupäällikköä epäillään raskaista rikoksista
Pääesikunnan entinen tiedustelupäällikkö kontra-amiraali evp. Georgij Alafuzoff on epäiltynä turvallisuussalaisuuden paljastamisesta, virkasalaisuuden rikkomisesta sekä palvelusrikoksista.

Suomen puolustusvoimien tiedustelupäällikkö 2007-2013 oli Venäjän kansalainen, nimittäjänä Tarja Halonen. Globaali maailmankatsomus ei tunne valtionrajoja, positiivinen erityiskohtelu vaatii, että virkaan valitaan vähemmistön edustaja.
Älkää työ pojat säästelkö niit sokerloitanne! Myö uijjaan koht.

totuuspuheasiamies

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 364
  • Black Olives Matter
Lainaus
Pääesikunnan entinen tiedustelupäällikkö kontra-amiraali evp. Georgij Alafuzoff on epäiltynä turvallisuussalaisuuden paljastamisesta, virkasalaisuuden rikkomisesta sekä palvelusrikoksista.

Venäläinen Suomen puolustusvoimien tiedustelupäällikkönä. Eläköön, positiivinen syrjintä...

RP

• Jäsen^^^
  • Liked: 14281
Suomen puolustusvoimien tiedustelupäällikkö 2007-2013 oli Venäjän kansalainen, nimittäjänä Tarja Halonen. Globaali maailmankatsomus ei tunne valtionrajoja, positiivinen erityiskohtelu vaatii, että virkaan valitaan vähemmistön edustaja.

Mistä ihmeestä sinä sen Venäjän kansalaisuuden keksit?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Shemeikka

• Jäsen^^^
  • Liked: 10385
  • Oulu- Uleåborg
    • Esa Paloniemi- nude but not naked
Haistan jutussa ns "hallitun vuodon." Lehdissä olleen tiedon mukaan vuodetut tiedot olivat salassa pidettäviä, mutta kuitenkin vanhentuneita.

Ehkä tässä haluttiin viekkaasti valistaa ihmisiä, että Suomellakin on toimiva tiedustelu ja kätevästi saatiin ryssä syylliseksi. Georgille tästä ei mitään elämään vaikuttavaa rangaistusta tule. Eläkettä ei pois voi ottaa ja lienee jo virkauransa päättänyt. Vaikka kyseessä ei sovittu juttu olisikaan, niin korppi ei korpin silmää noki.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Lalli IsoTalo

• "Hallituksenkaataja"
  • Jäsen^^^
  • Liked: 63345
  • Takaisinviskaaja, takaisintyöntäjä
Onhan ilmassa jonkin verran mahorkan hajua, kuitenkin.

Alafuzoff syntyi Helsingissä vuonna 1953. Hänen isänsä perhe on Venäjältä. Hänen isoisänsä oli Pietarista Venäjän vallankumouksen jälkeen Suomeen tullut venäläisemigrantti paroni Ivan Alafuzoff.[4] Alafuzoffin äiti on suomalainen.[5] Alafuzoff puhuu äidinkielenään suomea ja sujuvasti venäjää, ruotsia, englantia ja puolaa.[3]

Alafuzoffin suku piti 1950-luvulla kiinni venäläisyydestään, ja Georgij sai venäläisen kasvatuksen. Hän meni kolmivuotiaana Helsingin suomalais-venäläisen koulun esikouluun. Hän kirjoitti 17-vuotiaana ylioppilaaksi Helsingin suomalais-venäläisen koulun lukiosta ja pääsi Helsingin yliopistoon opiskelemaan venäjän kieltä ja teoreettista filosofiaa.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2022, 22:46:10 kirjoittanut Lalli IsoTalo »
“Tavoitteemme on pakolaisten suojelu. Rajat ovat sille este.”
— Soros

“Punavihreä siirtymä on paskanruskea!”
— Tri. Eero Paloheimo

“Inspiroivaa, että pieni lapsellisten naisten joukko voi tällaisessakin tilanteessa asettaa kokonaisen kansakunnan vaaraan.”
— Jäsen Sivulause