Äänestys

Oma elämäntilanteesi:

Työelämässä tai yrittäjänä
186 (62.6%)
Työttömänä
48 (16.2%)
Opiskelijana
15 (5.1%)
Kotiäitinä tai -isänä
3 (1%)
Vanhuuseläkkeellä
20 (6.7%)
Työkyvyttömyyseläkkeellä/kuntoutustuella/sairauspäivärahalla
13 (4.4%)
Armeijassa/siviilipalveluksessa
0 (0%)
Omaishoitajana
2 (0.7%)
Muuten työelämän ulkopuolella
10 (3.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 293

Äänestys päättynyt: 21.06.2018, 22:20:03

Kirjoittaja Aihe: Kansalaisaloite: Kumotaan hallituksen esitys työttömien kyykyttämiseksi  (Luettu 129720 kertaa)

Nikolas Ojala

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5380
  • KOHTA PELTI KOLISEE
    • Kirjoitelmia

Monikohan hommalainen on muuten tosiasiassa työtön?

Noin 16,2 % veikkaan minä.
Totuus ei ole vihapuhetta. Se on totuus.

Luettavaa:

Micke90

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 14664

Mutta mikä on todellisuus?

Itsekin olen lähinnä ikuinen opiskelija. En kai muuten täällä rötväisi?
:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Tabula Rasa

• Jäsen^^^
  • Liked: 12246
  • Kuka jos en minä

Mutta mikä on todellisuus?

Itsekin olen lähinnä ikuinen opiskelija. En kai muuten täällä rötväisi?

16,2% voi hyvin pitää paikkaansa. Homman jakauma on kaikenlaisiin ihmisiin kaikenlaisilta elämänalueilta. Jos käytät vain peräkammarin paria chättiketjua saat kovin yksipuolisen kuvan. Toki kaikkien kesken lienee muutoksia suuntaan tai toiseen, mutta 10-20% voi hyvinkin pitää paikkansa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

Alarik

• Jäsen^^^
  • Liked: 2334
  • Harvinainen valkoinen leijona
Myös vanha " joka kymmenes ammutaan " motivoisi työttömiä hyvin.

Entäs jos motivoitaisiin muutakin vaikutusketjussa ellei töitä ala löytyä:
- Joka kymmenes yrittäjä ammutaan ellei tarjoa töitä kelvollisella palkkatasolla, jonka arvioi ammuntapäällikkö.
- joka kymmenes poliitikko ammutaan ellei tule työpaikkoja lisääviä päätöksiä.
- joka kymmenes työvoimavirkamies ammutaan ellei tarjotut työpaikat kohtaa työttömiä riittävällä tasolla
Jne...

Ääh...ehkä ne yhdessä ennemmin vaan päättäis ampua loputkin työttömät, ettei tarvi vastedeskään ottaa töitään tosissaan.

l'uomo normale

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 4027
  • Je suis. Ihmisenä ja kuluttajana.
Perheellisen tulisi siis ottaa avioero, myydä kiinteistö, hylätä lapset, ja lähteä maailmalle nyytti seljässä etsimään kymmenen euron tuntipalkkatöitä. Saatanako näitä ammattipoliitikkoja riivaa?

Kiinteistöjä tulee halvalla tarjolle. Vaikka Putinin kavereista joku ostaisi...
And madness and despair are a force.

Micke90

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 14664
Ainakin hommalaisten työllisyysaste (62 %) on aika kaukana hallituksen tavoitteesta (75 %). Toisaalta onhan tämä hallitus työllistänyt hommalaisia aika tavalla, mutta harmi vain, ettei mamutuksen seuraamisesta, kommentoimisesta ja kritisoinnista saa palkkaa.  ;D
:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

ämpee

• Jäsen^^^
  • Liked: 12202
Aktivointi toimii kuten jo ennalta oli odotettavissa.
Tilanne pahentunut entisestään: Aktiivimallin leikkuri alentanut jo 160 000 työttömän korvauksia

Aktiivi"mallin" periaatteena oli työntää työttömälle vastuu työttömyydestään ja antaa todellisille vastuullisille mahdollisuus pestä kätensä vastuusta.
Hallituksessa voidaan väittää, että ollaan mukamas tehty kaikki mahdollinen, vaikka todellisuudessa ei olla tehty mitään muuta kuin vaikeutettu entisestään vaikeuksissa olleen kansalaisen tilannetta.

Kun työpaikkoja, tai halukkuutta maksaa palkkaa, on liian vähän, niin kaikkein vähiten työttömän toimin tätä tilannetta muutetaan.

Uutisessa tuodaan joko toimittelijan näkemyksiä esille, tai sitten jossain illuusiossa elävän päättäjän näkemyksiä esille.
Lainaus käyttäjältä: YLE
Vuoden alusta käyttöön otetun työttömyysturvan aktiivimallin oli määrä rohkaista työttömiä töihin, koulutukseen tai valmennukseen työttömyyskorvauksen alentamisen uhalla. Tulokset ovat olleet laihoja.

Työttömiä on siis kuritettu rohkaistu, varsin laihoin tuloksin.
Ehkäpä nälkiintynytkin saadaan lihavaksi lyömällä ?

Lainaus käyttäjältä: YLE
Korvausleikkuri on kismittänyt työttömiä ja ay-väkeä, mutta ihan täysin Lindström ei ole sitä valmis hylkäämään.

Tarvitaan ainakin semmoinen malli, jossa kuitenkin on pelote. Jos ei toimi kuten pitää toimia, niin silloin tulee joku rangaistus.

Lindströmin mukaan tarkoitus ei kuitenkaan ole etsiä mahdollisimman tehokasta leikkuria, vaan ihmisiä koitetaan mahdollisimman hyvin kannustaa hakemaan töitä.

Linströmin mukaan pelote onkin kannustamista !!
Ehkäpä orjatyön vauhdittaminen ruoskalla ammoisilla puuvillapelloilla olikin pelkkää kannustamista ja siten täysin hyväksyttävää aikansa aktivointia ?

Teki mieli sanoa aika paljonkin tuosta ministeri Linströmistä.
Jäseneltä ISO: "Kotouttaminen on hölmöläisten puuhaa, kotiutuminen ja yhteiskuntaan integroituminen on maahantulijoiden omalla vastuulla."

Eino P. Keravalta

• Jäsen^^^
  • Liked: 3598
  • From Information to Transformation
Moraalisesti katsoen suomalaisia työttömiä ei saa kyykyttää ja rangaista niin pitkään kun meillä on satojatuhansia ulkomaalaisia tekemässä täällä töitä.

Hallitus pitäköön ensin huolen, että täällä ei ole ulkomaista halpatyötä ja vaatikoon vasta sitten suomalaisilta työttömiltä jotakin!

Rangaistusten ja 'kannustamisten' tulee siis toistaiseksi kohdistua hallitukseen ja sen ministereihin! Leikataan vaikka työministerin palkasta puolet, kunnes hän saa luotua työpaikkoja, joihin suomalaiset voivat mennä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Näkkileipä

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 283
Minun tilanne on tällä hetkellä työtön, kun määräaikainen työsuhde päättyi noin vuosi sitten, olen jatkuvasti etsinyt töitä, lähettänyt koulutus hakemuksia mm. työkkärin sivuilta, pyrkinyt työkokeiluun, työharjoitteluun...
Te-toimisto on hylännyt koulutus, työkokeilu, harjoittelu ym. hakemuksiani...

Te-toimiston lausunto: En täytä Aktiivimallin ehtoja koska:
-En ole päässyt edes työhaastatteluun saati töihin.
-Te-toimisto on hylännyt kurssi, koulutus, ym. hakemukseni.
Sananvapaus kuuluu kaikille, eikä vain niille jotka ovat kanssani kaikesta samaa mieltä.

dothefake

• Jäsen^^^
  • Liked: 18754
  • Imaaminoloinen kaktuslakkisetä. Rutinuiva.
Jos olet toimeentulotukea saava, muista itse kertoa tuo KELALLE, niin saat aktiiviryöstetyt rahat takaisin. Automaattisesti eivät tietenkään anna.
Sanokaa Fazer, kun haluatte mamuja.
Suomi, kestitysleirien saaristo.
Olin siellä minäkin.

Näkkileipä

• Jäsen^^
  • **
  • Liked: 283
Minusta se vanha systeemi oli parempi, jossa henkilökohtainen aktivointisuunnitelma tehtiin 2-3 kertaa vuodessa Te-toimiston kanssa. Siinä sitten sovittin yhdessä Te-virkailijan kanssa, miten ja mihin koulutukseen ja/tai töihin haen 3-4 kk aikana. Jos oli sopimusta noudattanut, niin sai KELAsta työttömyysrahat, jos taas ei noudattanut niin tuli karenssia.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2018, 17:26:00 kirjoittanut Näkkileipä »
Sananvapaus kuuluu kaikille, eikä vain niille jotka ovat kanssani kaikesta samaa mieltä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

• Jäsen^^^
  • Liked: 3081
  • لا يوجد إله غيره من الشيطان والنبي محمدا أو خادمته
Miksi aina keskitytään työttömien kyykyttämiseen. Pitäisi keskittyä hyväpalkkaisten tuottavien työpaikkojen luomiseen. Työttömyystilastot tulevat alas itsekseen ilman kikkailuja.