Äänestys

Oma elämäntilanteesi:

Työelämässä tai yrittäjänä
186 (62.6%)
Työttömänä
48 (16.2%)
Opiskelijana
15 (5.1%)
Kotiäitinä tai -isänä
3 (1%)
Vanhuuseläkkeellä
20 (6.7%)
Työkyvyttömyyseläkkeellä/kuntoutustuella/sairauspäivärahalla
13 (4.4%)
Armeijassa/siviilipalveluksessa
0 (0%)
Omaishoitajana
2 (0.7%)
Muuten työelämän ulkopuolella
10 (3.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 293

Äänestys päättynyt: 21.06.2018, 22:20:03

Kirjoittaja Aihe: Kansalaisaloite: Kumotaan hallituksen esitys työttömien kyykyttämiseksi  (Luettu 129720 kertaa)

Nikolas Ojala

• Nimellinen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 5380
  • KOHTA PELTI KOLISEE
    • Kirjoitelmia

Monikohan hommalainen on muuten tosiasiassa työtön?

Noin 16,2 % veikkaan minä.
Totuus ei ole vihapuhetta. Se on totuus.

Luettavaa:

Micke90

• Kannatusjäsen
  • Jäsen^^^
  • Liked: 14664

Mutta mikä on todellisuus?

Itsekin olen lähinnä ikuinen opiskelija. En kai muuten täällä rötväisi?
:facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Tabula Rasa

• Jäsen^^^
  • Liked: 12246
  • Kuka jos en minä

Mutta mikä on todellisuus?

Itsekin olen lähinnä ikuinen opiskelija. En kai muuten täällä rötväisi?

16,2% voi hyvin pitää paikkaansa. Homman jakauma on kaikenlaisiin ihmisiin kaikenlaisilta elämänalueilta. Jos käytät vain peräkammarin paria chättiketjua saat kovin yksipuolisen kuvan. Toki kaikkien kesken lienee muutoksia suuntaan tai toiseen, mutta 10-20% voi hyvinkin pitää paikkansa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

Alarik

• Jäsen^^^
  • Liked: 2334
  • Harvinainen valkoinen leijona
Myös vanha " joka kymmenes ammutaan " motivoisi työttömiä hyvin.

Entäs jos motivoitaisiin muutakin vaikutusketjussa ellei töitä ala löytyä:
- Joka kymmenes yrittäjä ammutaan ellei tarjoa töitä kelvollisella palkkatasolla, jonka arvioi ammuntapäällikkö.
- joka kymmenes poliitikko ammutaan ellei tule työpaikkoja lisääviä päätöksiä.