Ensinnäkin pitäisi asumistuki uudistaa siten, että saatu tuen määrä ei riippuisi asumiskustannuksista, vaan kohtuullisia asumismenoja vastaava summa sisältyisi suoraan muuhun tukeen tasavertaisesti kaikille.
Asumistuesta tavallaan samaa mieltä, vaikka en täysin ymmärtänyt ajatustasi

Mielestäni paremmat asumisolot ovat yksi tärkeimpiä tavoiteltavia asioita. Nykyisellään tuntuu(mutu), että yhteiskunnan täydellä tuella elävät asuvat isommissa asunnoissa verrattuna niihin, jotka maksavat asumiskustannuksensa itse. En itse näkisi työttömänä perheellisenä mitään järkeä hommata työtä, lopputuloksena olisi vain velvoite tehdä työtä, mutta käteen jäävä summa on sama, koska asumiskustannukset ovat niin suuret, että omalla palkallani en pystyisi sitä maksamaan. Yhteiskunta maksaisi vaan vähemmän kuluistani, mutta minä itse en siitä hyötyisi ollenkaan.
Isokin perhe pitää pystyä majoittamaan pieneen vuokra-asuntoon, josta upgreidauksen saa vain maksamalla asumiskulut itse.
Tilanne on tietysti täysin eri, jos tietyn kunnan alueella olevasta omasta velallisesta omistusasunnosta toisen vanhemman täytyisi lähteä toiselle paikkakunnalle ottamaan työtä vastaan ja yhteiskunta maksaa asumiskuluja myös uuteen asuntoon palkan pienuuden takia. Lopputulemma olisi, että töitä on, mutta yhteiskunta maksaa enemmän.