Tuota noin. Tulin tänne Pajaan ehdottamaan sellaista sivustoa, jossa selitettäisiin noita samoja asioita, mutta se olisi enemmän resurssipankki kouluaineita, esitelmiä ja esseitä varten. Vähän liippaa samaa aihetta, mutta pitäisikö minun silti perustaa erillinen ketju asiasta?
Nämä kaksi asiaa voivat tukea toisiaan. En niin innostu kirjasesta, koska en usko, että se saataisiin jaettua, tai että nuoret edes lukisivat sitä. Nuoret eivät juuri lue enää nykyään, ellei ole koulutyön takia pakko.
Joka tapauksessa tuottamiani materiaaleja saisi käyttää kirjaseen, mutta ei nimelläni. Nimen puuttuminen ei olisi materiaalipankissa niin suuri ongelma, koska koululaisten tulisi kuitenkin käväistä alkuperäislähteen äärellä.
Se, mihin tarvitsen hommaa, on tekninen puoli ja näkyvyys. Homman hakukonenäkyvyys on todella hyvä. Oppilaat usein selaavat Hommaa tehdessään koulutöitä. He valitettavasti vaihtavat äkkiä sivua minun lähestyessäni, koska arvelevat tekevänsä jotain kiellettyä.
Pystyisikö tätä näkyvyyttä jotenkin hyödyntämään?
Kun seuraava kysymys kuitenkin on, kuka tuottaa materiaalit, vastaus on minä. Pystyisin kesän aikana tuottamaan useampia artikkeleja, linkkikokoelmia ja ohjeistuksia. Siellä pitäisi olla mm. ohjeet siitä, miten teksteihin viitataan koulutyössä ja mitä tarkoittaa alkuperäislähteiden tarkistaminen. EDIT: Suvakkiopettajien takia linkin muoto saisi olla jotain muuta kuin hommaforum.org/ tai voisiko jokaiselle osoitteelle olla rinnakkaisosoite? Paljonko sellainen vaatisi rahallista panostusta?
Olen pyöritellyt asiaa mielessäni jonkin aikaa. Nyt minua motivoi syvä häpeä ja syyllisyys: en uskalla ottaa julkisesti kantaa Tommy Robinsonin puolesta, mutten pysty makailemaan riippumatossakaan, kun tiedän, että samaan aikaan hänen päänmenokseen jo keitellään sokeriliemiä.
@kgb ottaisitko kantaa teknisen puolen kysymyksiin? Kiitos