Mutta
Ilman sarvia ja hampaita.
Moneskohan "olettehan tyytymättömiä Persuihin, olettehan" -ketju tämä on?
Vaikea sanoa. Olen ennenkin urputtanut
yhdestä puoluetoimiston jäsenestä (jonka kampanjapäällikkö olin
edellisissä kunnallisvaaleissa
[EDIT siis toiseksi viimeisissä], koska hän pyysi).
Mutta tämä, että
koko puolue juhlii tappiota voittona, kaatoi kuppini. Mitä neuvoteltavaa hallitusneuvotteluissa enää on, kun antaudutaan jo ennen niitä?
Minä en ole puolueuskollinen, vaan asiauskollinen, ja se asia on kansallismielisyys. Ja siinä hengessä olen parhaani mukaan yrittänyt auttaa auttamisen arvoisia yksilöitä.
- Ymmärrän, että puolueuskolliset ja puolueelle paljon antaneet eivät pidä tästä ketjusta.
- Ymmärrän, etää omalla nimellään PS-julkisuuteen tulleet pidä siitä, että en itse ole tehnyt samaa.
Mutta koen asian siten, että
PS ei voi olla arvostelun yläpuolella, ja että oman osani "asian" eteen tehneenä - ei-jäsenenä - minulla on oikeus osoittaa virheitä siellä missä niitä näen, ja toivoa niiden korjausta. Takaisintyönnön vaatiminen lakiin olisi
ehkä ollut mahdollista, koska lain hyväksyminen vaati 5/6 hyväksyntää. Nyt PS ei sitä vaatinut. Puolueuskollisten on ehkä vaikeaa ymmärtää kuinka paljon tämä minua ottaa päähän.
En tiedä miten tässä tulee käymään, toivottavasti hyvin.
Kansauskollisuus merkitsee minulle enemmän kuin puolueuskollisuus. Olen yrittänyt pysyä tutkan alapuolella ja auttaa ketä vain voin, yksilöinä, puolueista riippumatta. Se on ollut valintani, ja siinä pysyn.
Historia täynnä puolueuskollisuutta. Siksi olen yrittänyt pysyä erossa puolueuskollisuudesta. Puolueuskolliset alkavat nähdä asiat puolueen kannalta ehkäpä turhankin positiivisesti.
Ikuturso, ystäväni, voitko ymmärtää näkökulmani ¿
@ikuturso