Hyvä. Mitä vähemmän nämä vieraslajikkeet ovat suomalaisten lasten oppitunteja terrorisoimassa, sen parempi.
Kyllä he siellä samalla oppitunnilla pysyvät, mutta eivät vain tee kuten muut. Jossain vaiheessa ei-muslimien laspet alkavat kyselemään, että miksi sinä et tee kuten minä teen. Muslimilapsi kertoo, että koska uskonto. Tämä aiheuttaa varmasti ei-muslimien seassa kummastusta tai jopa katkeruutta. "Tuo saa tehdä noin, mutta minä en. Miksi, opettaja, tämä menee näin?"
Länsimainen, loogiseen ajatteluun kasvatettu lapsi tajuaa väistämättä jossain vaiheessa tämän kuvion: muslimit saavat erioikeuksia ja erivapauksia uskonsa vuoksi ja heidän vuokseen tehdään koulussa erikoisjärjestelyjä. Kenenkään muun vuoksi näin ei tehdä. He tajuavat muslimien olevan aivan erityislaatuisessa asemassa vain sen takia, että he uskovat johonkin. He alkavat ihmettelemään, että miksi muslimit saavat uskonsa vuoksi kaikenlaisia erityisjuttuja, mutta buddhalaiset, hindut, ortodoksit ym. eivät?
Seurauksena on väistämättä aimo annos ei-muslimeita, jotka ovat vähintään ihmeissään tästä kuviosta, eivätkä ymmärrä sen loogisuutta. Tämä linjaus siis nakertaa koko koulutoiminnan pohjaa hitaasti mutta varmasti. Kaikenlaisia erikoisia episodeja on luvassa kouluissa tämän johdosta, eikä tilanne ole kenenkään kannalta hyvä. Suurimpana kärsijänä on oppilaat, joilla olisi kapasiteetti ja kyky oppia jotain. He häiriintyvät tästä kaikesta ylimääräisestä ja seuraukset ovat väistämättä katastrofaaliset oppimistulosten nojalla.