HOMMAN POLIITTINEN SIIPI > Muut puolueet ja poliittiset vaikuttajat
Siniristin Liitto
Leostoa:
Mielenkiintoinen idea tällaiset "kirittäjäpuolueet", kuten AfS Ruotsissa. Ohittavat niin sanotusti oikealta, ovat konservatiivisempia kuin konservatiiviset ja EU-kielteisempiä kuin EU-kriittiset, maahanmuuttokriittisempiä kuin maahanmuuttokriittiset.
Kokisin niin, että tällä hetkellä apajille tulo on hankalaa, Halla-aho on kuitenkin nyt asemissa jotka on saavuttanut kärsivällisen työn kautta, häntä pidetään luotettavana ja kaiken kukkuraksi valtaapitävät tuntuvat pelkäävän häntä mikä viittaa siihen ettei hän ole korruptoitunut. EU-kriittisyyden osalta hyväksyn ainakin itse vaihtoehdon jossa Brysselin valtaa vähennetään nykyisestä ja pitäydytään perinteisessä valtioliitossa. Pelkän EU-eron ajon sijaan kaipaisin ääripäiden eli EU-eron ja liittovaltiota kohti suuntaavan Brysselin perseennuolemisen vaihtoehtojen esiintuomista ja niistä äänestämistä (kuten olen jo parissa viestissä täällä maininnutkin).
Maahanmuuttokriittisyys on hyve, mutta en itse epäile Halla-ahon asennetta tässä asiassa ja hänen kykyään toimia olemassaolevien realiteettien puitteissa. Kuten tuon EU-kriittisyyden kanssa, olisi hyvä että yhden sateenvarjon alla kartotettaisiin tilannetta kulloisenkin tarpeen mukaan ja päädyttäisiin yhteisesti hyväksyttyyn näkemykseen, mikä määrittelee sitten puolueen kriittisyyden tason ja poliittiset tavoitteet.
Jos Halla-ahon PS:n puitteissa toimiminen ei ole "riittävän hardcorea", niin sitten ehdottomasti sitä omaa asiaa ajamaan, jos jengiä löytyy. Mielestäni on erittäin hyvä että saadaan kovemmatkin näkemykset esille ja puntariin. Äärilinjankin kaveri saattaa kuitenkin valita sen hieman maltillisemman jolla on luotettavuutta, näkyvyyttä ja jolla on pelotevaikutusta, kuin sen joka lataa tiskiin entistä kovempia näkemyksiä pystymetsästä. Toisaalta jengi saattaa olla jo kyllästynyt äärivaihtoehtoihin, joita myös KOK-KESK-DEM kansallista itsemurhaa ajavine politiikkoineen omasta mielestäni edustavat.
Brandis:
--- Lainaus käyttäjältä: Totti - 17.06.2018, 19:43:36 ---Itse en voi tukea hanketta, joka perustuu "kristillisiin arvoihin"
--- Lainaus päättyy ---
Ilman tätä kommenttia, olisin likettänyt viestiäsi, sillä se sisälsi muuten monta hyvää pointtia.
Kristillisiin arvoihin tukeutuminen nimenomaan olisi minulle tärkeää. Ja yhä monikulttuuristuvassa Suomessa parhaiten puolustamme konservatiivisia aatteita nojaamalla kristilliseen perintöömme; muutenhan niin moni meille keskeisen tärkeä asia tulisi perusteltua vain mutu-periaatteella.
Jos viittaat tällä esim. kultaiseen sääntöön tai rakkauden kaksoiskäskyyn eli 'periaatteiden mukaan ihmisen tulisi rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään ja Jumalaa yli kaiken. Lähimmäisille tulisi tehdä niin kuin ihminen haluaisi itselleen tehtävän. Käskyt on yhdessä tulkittu myös rakkauden kolmoiskäskyksi: ihmisen tulisi rakastaa Jumalaa, lähimmäistä ja itseään', joita ollaan uskonnollisista piireistä meillä ja muualla tulkittu maahanmuuttoa puoltavaksi, sanoisin, että nämä ovat hyvin tulkinnalle avoimia. Niitä voidaan tulkita myös sen mukaisesti, että suojellaan sitä, mikä on omaa, ei tuhota sitä. Maahanmuutto tuhoaa ja tuo alas, sulauttaa, kulttuureja ja tuottaa juurettomuutta. Koen, että näiden käskyjen sanomaa voidaan siis ymmärtää myös toisin kuin kannanotot evankelisluterilaisesta kirkostamme antavat olettaa..
stefani:
Olisiko kukaan kiinnostunut poliittisesta ohjelmasta, johon kuuluisi kohtia, kuten: (1) Koulukiusaamisongelman ratkaiseminen kiusaajien aggressiivisemmalla huostaanotolla. (2) Armeijan korruption kitkeminen selvityksillä ja tutkimuksilla, ja maanpuolustuksen sabotointiin syyllistyvien upseerien tuomitseminen. (3) Kaunistelemattomat säästötoimenpiteet julkisen velkaantumisen pysäyttämiseksi.
Itse en enää pidä tunteisiin ja mielikuviin vetoavista jutuista joistain "konservatiivisista arvoista". Jotkin selkeämmät ja teknisemmät tavoitteet olisivat järkevämpiä.
Totti:
--- Lainaus käyttäjältä: Brandis - 17.06.2018, 20:46:39 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Totti - 17.06.2018, 19:43:36 ---Itse en voi tukea hanketta, joka perustuu "kristillisiin arvoihin"
--- Lainaus päättyy ---
Ilman tätä kommenttia, olisin likettänyt viestiäsi, sillä se sisälsi muuten monta hyvää pointtia.
--- Lainaus päättyy ---
Pitää varmaan täsmentää....
--- Lainaus ---Kristillisiin arvoihin tukeutuminen nimenomaan olisi minulle tärkeää. Ja yhä monikulttuuristuvassa Suomessa parhaiten puolustamme konservatiivisia aatteita nojaamalla kristilliseen perintöömme
--- Lainaus päättyy ---
Jos kristillisillä arvoilla tarkoitat työmoraalia, lainkuuliaisuutta, rehellisyyttä ja muita hyveitä, niin niitä en toki vastusta. Se mitä vastustan, on konfessionaaliset kristityt puoluehankkeet, missä raamattu kädessä halutaan tehdä politiikkaa.
Persuissakin on ollut aivan liikaa tällaista mm. Oinosen, Niikon ja Soinin myötä. Näillä on ollut tapana perustella kantansa uskonnolla ilman sen kummempia selityksiä.
En vastusta sitä, että uskovaiset ovat mukana politiikassa, mutta en itse voisi osallistua sellaisen puolueen toimintaan, joka tukeutuu uskontoon.
Syy on se, etten ateistina voi kannatta politiikkaa, joka ei perustu järkeilyyn. Myös silloin kun kanta on (mielestäni) oikea, sitä ei pitäisi perustella raamatulla vaan jollain järkevällä argumentilla. Jos se ei ole mahdollista, kanta pitää jättää lausumatta.
Toisekseen, politiikan pitäisi olla inklusiivista. Uskovainen puolue on määritelmällisesti klubi, joka sulkee ulos osan kannattajakunnasta: ellet usko samoihin harhoihin, et voi olla (aidosti) jäsen.
Tällaista puoluetta ei kannata edes perustaa koska jo lähtöasetelma on sellainen, ettei se koskaan voi menestyä. Pragmaattinen minä ei sen takia menisi mukaan puolueeseen, joka jo valmiiksi on asettanut lasikaton itselleen.
Jouko Piho on uskovainen mies, joka antaa ymmärtää, että hänen puoluehankkeensa tulee olemaan uskovainen liike. Onnea sillä tiellä, mutta suurin osa suomalaisista eivät tule äänestämään sellaista. KD on jo olemassa ja uskovaisia on ihan tarpeeksi muissakin puolueissa jos siihen jengiin haluaa mukaan.
Tämän sanoneena ymmärrän, että täysin julkiateistinen puolue ei myöskään ole optio koska sellainenkin leimautuu helposti fundamentalistiseksi, toiseen suuntaan.
Make M:
--- Lainaus käyttäjältä: Jaska Pankkaaja - 17.06.2018, 21:51:28 ---Liityn heti mukaan jos fuhreriksi tulee itse Piho. Kansanjoukkoihin vetoavampaa ja asiallisenpaa miestä kun on kerrassaan mahdotonta löytää!!!1
--- Lainaus päättyy ---
Voi surku! Nyt jäin kansanjoukkojen ulkopuolelle kiviä potkimaan, koska Piho ei vetoa minuun.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta